پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 6 دی 1395برچسب:فتنه , :: 15:58 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 وطن‌فروشی در حد تام و تمام

تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، تعامل نکردن با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از همه ابزارها برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه ضدانقلاب به دونالد ترامپ است.
 تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، تعامل نکردن با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از همه ابزارها برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه ضدانقلاب به دونالد ترامپ است.
به گزارش فارس، شنبه‌شب، خبری توسط شبکه خبری فاکس‌نیوز منتشر شد که نشان می‌داد برخی از جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین حامی براندازی جمهوری اسلامی ایران دست به ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا زده و خواستار اعمال فشارهای بیشتر بر ایران شده‌اند. به نوشته فاکس‌نیوز، گروهک نفاق هم از محتوای این نامه حمایت کرده است.
در این نامه ضمن سرزنش دولت فعلی آمریکا به‌خاطر عدم حمایت از «فتنه 88»، داعش و جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو روی یک سکه معرفی شده‌اند و تاکید شده داعش و جمهوری اسلامی هر دو باید «جایگزین» شوند. این نامه حملاتی را متوجه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نموده و از ترامپ خواسته تا در توافق هسته‌ای 23 تیرماه 94 بازنگری کند. تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، عدم تعامل با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه است.

 


ادامه مطلب ...

 

مشاور امنیت ملی دولت آینده آمریکا، اظهارات توهین‌آمیزی را علیه پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم مطرح کرده است.
،به نقل از شبکه العالم، «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی در نظر گرفته شده، دارای عقاید ضد اسلامی شدیدی است به حدی که پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و کتاب آسمانی قرآن را مانعی برای مدرن شدن خاورمیانه و بشریت می‌داند. 
ژنرال فلین پیشتر با بیان اینکه «هراس از مسلمانان، عقلانی است» و دین مبین اسلام را یک «سرطان» توصیف کرده بود.
به نوشته وبگاه خبری تحلیلی «لوب‌لاگ» در ویدئویی تازه منتشر شده از فلین، صحبت‌هایی از او ضبط شده که بدین شرح است: «هزار سال قبل، جهان عرب می‌توانست تمام جوایز نوبل را برنده شود، سپس این مرد، محمد، وارد عرصه شد. صادقانه بگویم، ما با متنی (قرآن) باستانی سر و کار داریم که (امروزه) کمک کننده نیست و جامعه‌ای که بر اساس آن متن زندگی می‌کنند. این جامعه (مسلمانان) نمی‌تواند به مدرنیته دست یابد و (جامعه‌ای) مدرن شود.»
وی اغلب خواستار تغییرات و تحریف اسلام شده و از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بخاطر سرکوب جنبش «اخوان المسلمین» تقدیر کرد. او در ادعاهایش صراحتا چهره شاخص اسلام و آموزه‌های آن را مانعی برای پیشرفت در خاورمیانه می‌داند.
گزینه مشاور امنیت ملی ترامپ قوانین و احکام اسلامی (شریعت) را خطری برای قوانین آمریکایی دانسته و می‌گوید: «آن‌ها (مسلمانان) می‌خواهند سیستم جهانی را برمبنای دیدگاه شریعت که مانع آزادی عقیده، انتخاب و دیگر آزادی‌هاست، تحمیل کنند. شریعت یک قانون خشن است که در اعتقادات وحشیانه دفن شده است.»
روز گذشته ۵۳ گروه حقوقی طی نامه‌ای از ترامپ خواستند فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب نکند زیرا او «جاه طلب» بوده و تعیین او به این سمت، به جایگاه آمریکا در جهان آسیب خواهد زد.

 آمریکا زودتر از اسراییل فرو می پاشد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: عده‌ای تصور دارند تحریم‌های ایران از چند سال گذشته آغاز شده اما چنین تحریم‌هایی در دولت آقای هاشمی و با قانون داماتو وضع شد، اما آن موقع به دنبال مادام‌العمر کردن دوره ریاست جمهوری خود بود و وقتی برای پیگیری این مسائل را نداشت.

صراط: رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: عده‌ای تصور دارند تحریم‌های ایران از چند سال گذشته آغاز شده اما چنین تحریم‌هایی در دولت آقای هاشمی و با قانون داماتو وضع شد، اما آن موقع به دنبال مادام‌العمر کردن دوره ریاست جمهوری خود بود و وقتی برای پیگیری این مسائل را نداشت.

به گزارش فارس از همدان، حسن عباسی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای کوی حصار امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه دفاع مقدس پنجره‌ای برای آخرت متعالی است، اظهار کرد: همواره برای نسل جدید این پرسش بود که این شرایط برای ما هم به وجود خواهد آمد، تا اینکه امروز شاهدیم اعلام می‌شود ما یک هزار شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وقتی پیکر‌های بی سر شهدایی را امروز در راه دفاع از حرم آل‌الله می‌بینیم، بی‌شک ما را به یاد عاشورا و شهدای کربلا می‌اندازد، افزود: حسرت لیبرال‌ها این است که یک شهید یا یک آدم بزرگ ندارند که به آن افتخار کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر اینکه رسانه‌های لیبرال‌ها وقتی خواستند خبر حادثه حله را اعلام کنند کلمه شهید را حذف و خبر را به گزارش خبرگزاری‌های دیگر زدند و شهدا را کشته نامیدند، اضافه کرد: همین رسانه‌های لیبرال زمان شهادت حاج حسین همدانی ایشان را نیز کشته نامیدند.

وی گفت: لیبرال‌ها کسانی هستند که دنیایشان برایشان مهم است، کسی که اسلام را برای دنیایش می‌خواهد انتظار که ندارید آن قدر ایثار کنند که از آنها کسی به شهادت برسد، لذا اگر به شما برای برگزاری یادواره‌های شهدا فشار می‌آورند تنها از یک چیز می‌ترسند آن هم این است که شهید ندارند.

عباسی یادآور شد: رفرمیست‌ها و مدریست‌ها که نام اصلاحات و اعتدال را خراب کرده‌اند از همچون شهید همدانی‌ها می‌ترسند، زیرا حسین همدانی بود که در عرصه فتنه هشت ماه تمام فتنه را در پایتخت خاموش کرد و توانست فتنه را مدیریت کند و نقشه هیلاری کلینتون و اوباما‌ها را در فتنه بر ملا کرد؛ با این توصیفات انتظار دارید از این شخصیت به عنوان شهید خطاب کنند.
وی با بیان این که در تمام پیکره لیبرال‌ها یک مرد مثل این شهدا نمی‌بینیم، اظهار کرد: ما این کشور را شهر به شهر گشتیم چنین شخصی در جمع اینها پیدا نکردیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه اگر بخواهند جلوی دین ما بایستند جلوی دنیای آن‌ها می‌ایستیم همانطور که امروز در مقابل کدخدایشان ایستاده‌ایم، گفت: امروز به خاطر ایستادگی ما شورای امنیت سازمان ملل برای نجات تروریست‌ها جلسه برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در مقابل یک سری دله دزد داعشی نایستاده‌ایم بلکه مقابل ژنرال‌های ناتو در حال ایستادگی هستیم.

عباسی یادآور شد: تا به امروز مجموع آزاد سازی‌های عراق و سوریه به اندازه وسعت کشور سوریه بوده و منشأ همه این قدرت اسلام و قدرت ایمان در قلب رزمنده‌هاست.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 17 مهر 1395برچسب:, :: 18:18 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

صراط: بعد از آنکه خبر دکل گمشده در پهنه اقتصاد پیچید و می‌رفت که به فراموشی سپرده شود، خبر داغ گمشده‌هایی دیگر توجه‌ها را به خود معطوف کرد. این‌بار خبر سه نفت‌کشی بود که آنها هم گم شده بودند.

به نوشته روزنامه شرق، محمود اسلامیان، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، حدودا دو ماه پیش در نشستی خبری، از این ماجرا پرده برداشت و در تکمیل آن از بازداشت فردی یونانی خبر داد که در جریان معامله‌ای ٢٨‌‌ میلیون دلار از منابع شرکت ملی نفت را در اختیار داشت که بابت آن ‌ نفت‌کشی به ایران تحویل نداده بود؛ اما سه هفته پیش از سوی دادستانی تهران این فرد بازداشت شد. جالب آنکه فرد مورد اشاره در سه سال گذشته از پرداخت این مبلغ خودداری کرده بود.

  حجت‌الله میرزائی، معاون اقتصادی وزیر کار، همان روزها در بیان جزئیات اتفاق رخ‌داده گفته بود: از سال ٢٠١٢ که شرکت ملی نفت‌کش هم به خیل شرکت‌های تحریمی پیوست و ایران با محدودیت‌های جابه‌جایی نفت مواجه شد، به پیشنهاد شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت‌کش موظف شد تا تعدادی کشتی با پرچم کشورهای دیگر خریداری کرده و به جابه‌جایی نفت اقدام کند.

در قالب همین پیشنهاد به شرکت ملی نفت‌کش توصیه می‌شود، خرید نفت‌کش‌ها را به مدیرعامل یک شرکت ناشناخته و گمنام یونانی بسپارد. به این شخص که «دمیتری کامبیس» نام دارد، مبلغی در حدود ٢٦٠‌ میلیون دلار بابت خرید هشت نفت‌کش دست‌دوم پرداخت می‌شود. 

معاون اقتصادی وزیر کار در ادامه به خلف وعده این فرد یونانی اشاره کرده و افزوده بود: کامبیس تا مدتی طولانی از تحویل نفت‌کش‌ها سر باز زده و در نهایت پنج نفت‌کش را تحویل داده و سه نفت‌کش دیگر را نه‌تنها تحویل نمی‌دهد، بلکه اوراق می‌کند. قیمت این سه نفت‌کش ٢٨‌ میلیون دلار بوده و درحال‌حاضر، این ٢٨‌ میلیون دلار، خسارت شرکت ملی نفت‌کش است که از دست رفته و آن فرد نه پول را و نه نفت‌کش را تحویل داده است.

حالا خبر آمده این فرد بازداشت‌شده، آزاد شده است. این خبر داغ را رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگویی با ماهنامه آینده‌نگر اعلام کرده است. اسلامیان گفته: «چندسال قبل، سازمان بازرسی کشور، به پرونده شرکت نفت‌کش و دکل‌های گمشده ورود کرد؛ گزارش کاملی از این پرونده تهیه شد؛ سپس سازمان، هیأت‌مدیره شرکت را ملزم کرد که سرنوشت این پرونده را پیگیری کند تا حکم جلب فردی را که مبلغ دریافتی برای خرید نفت کش را بازپس نداده، صادر شود. تا اینکه این فرد بعد از ورود به ایران بازداشت می‌شود؛ ولی این یونانی‌تبار به‌دلیل دو عمل جراحی و بیماری سرطان، وضع جسمانی مناسبی ندارد و بعد از چند هفته، به‌صورت مشروط آزاد می‌شود، اما ممنوع‌الخروج و پاسپورت او ضبط شده است. امیدواریم که دستگاه قضائی و نظارتی ورود کاملی داشته باشند و ابعاد و سرنوشت این پرونده را مشخص کنند».‌

 ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند! @

افسران - ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند!

هیلاری کلینتون: داعش را خودمان ساختیم

ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند!


یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:فرهنگی, :: 22:13 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند
آیت‌الله یزدی: رئیس‌جمهور به وزیر ارشاد تذکر دهد/ مسابقه ایران- کره در شب تاسوعا کنسل شود /‌مداحان مرز خود را بشناسند
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در نشست خبری خود که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه مطالبی که می‌گویم از طرف خودم است و از طرف جامعه مدرسین نیست، اظهار داشت: به وزیر ارشاد ناصحانه می‌گویم برنامه و روشی که شما در پیش‌گرفته‌ای سبب تضعیف دولت است و اکثر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که نمی‌دانم توجه دارید یا نه.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وزیر ارشاد را احیاگر کنسرت نامید و افزود: کنسرت‌هایی که در شهرها برگزار شده، اکثر روزها هم به عنوانی از بزرگداشت یک خواننده، نوازنده، پیشکسوت موسیقی‌دان و آوازه‌خوان نام‌گذاری شده است، وی تحت عنوان ترویج هنر اکثراً ازاین‌دست برنامه‌هایی داشته است.

آیت‌الله یزدی از وزیر ارشاد خواست اقدامات سال‌های اخیر خود را مرور کند و تصریح کرد: روز گذشته هم یک تئاتر خیابانی با 270 هنرمند در قالب 28 گروه از استان‌های مختلف و با حضور 3 گروه هنری از کشورهای خارجی برگزار شده و ایشان در سخنرانی خود گفته "این برنامه‌ها ظرفیتی برای صلح بین اقوام و ادیان مختلف است". او از این طریق می‌خواهد بین ادیان و اقوام ایجاد صلح کند، درحالی‌که این راه درستی نیست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه وزیر ارشاد از این راه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و در لوازم و ملازماتش منکرات زیادی دارد، گفت: بی‌اعتنایی به حجاب، برخوردهای نامناسب نسبت به این موضوع جامعه در شرایط حساسی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش نسبت به اجرای کنسرت در قم افزود: به این برنامه اعتراض شدید دارم، اگر فیلم آن را ندیده بودم هرگز این تصمیم را نمی‌گرفتم، عکس‌های بسیار زننده‌ای از این کنسرت دیدیم؛ دین‌شکنی تا چه اندازه، حرمت‌شکنی تا چه اندازه؟

*‌هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد

وی با تأکید براینکه هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد، چون حریم حضرت معصومه(س)، حریم حوزه‌های علمیه و مراجع شکسته شده است، عنوان کرد: اینجا قم است، شکستن این حریم مثل شکستن حریم شهرهای دورافتاده نیست و این حریم‌شکنی بسیار رقت‌بار بود.

 



ادامه مطلب ...
صبح امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمان دیدار کرد.
اشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صبح امروز ابراهیم حاتمی‌‎کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمانی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی در این دیدار انگشتر مدافعان حرم را به حاتمی کیا تقدیم کرد.

دیدار حاتمی‌کیا با سردار سلیمانی +عکس

 
مقام معظم رهبری:
ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را تکرار شادمانه عید انقلاب دانستند و با تأکید بر اینکه چنین مراسم مردمی مستمری در جهان بی نظیر است، افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مردم در هر شرایطی اعم از شرایط سخت جوی و در دل مشکلات، همواره در مراسم عید انقلاب در ۲۲ بهمن حاضر بوده اند.
ایشان افزودند: بخش قابل توجهی از کسانی که در سالهای اخیر در راهپیمایی شرکت کرده اند به اقتضای سن خود روزهای انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ را ندیده اند و این سلسله تمام نشدنی نشان دهنده قدرت بازآفرینی انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت خاطره این حادثه عظیم و به فراموشی سپرده شود، گفتند: باید حقیقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زیرا انقلاب اسلامی در نیمه راه خود است و برای استحکام پایه ها و رسیدن به اهداف والای خود، نیازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلی است.


ادامه مطلب ...
جامانده از قرارداد ایرباس
قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.
صراط: رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود دولت به خرید هواپیما، شائبه‌های مختلفی را به وجود آورده درصورتی که دولت باید اعتبار 250 میلیون دلاری متناسب با ساختار و ایمنی ایرلاین‌ها را در نظر می‌گرفت و با تعیین مهلت  یکساله، از آنها می‌خواست تا ناوگان خود را ظرف 1.5 سال به سن 10 سال کاهش دهند.

ازقرار معلوم، تفاهم نامه اولیه خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه به امضا رسیده است.

رضا نخجوانی، گفته است: تزریق چنین سرمایه هنگفتی توسط دولت، جایی برای رقابت بخش خصوصی با دولت نمی‌گذارد و این اقدام، عدول از سیاست‌های کلان کشور در روند خصوصی‌سازی است.


ادامه مطلب ...
زنان مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان با ارسال تصاویری از خود با پوشش اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، حمایتشان را از «روز جهانی حجاب» به نمایش گذاشتند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین
سردار فدوی در مجلس:
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های سربازان آمریکایی دستگیرشده استخراج کرده‌ایم، گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با 4 تن از فرماندهان این نیرو که شناورهای متجاوز آمریکایی را در محدوده جزیره فارسی توقیف کرده و تفنگداران متجاوز آمریکایی را بازداشت کرده بودند، در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

سردار فدوی در سخنانی اظهار داشت: امروز سالروز ورود مردی الهی است که مصداق این حدیث قدسی خداوند است که می‌فرماید «بنده من را اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار و قدرت تغییر و کن فیکون به تو بدهم». حضرت امام (ره) یکی از مصداق‌های عینی این حدیث شریف قدسی است، نفس قدسی امام‌خمینی (ره) از سال 42 اثری برای جوانان ایران اسلامی داشت که به همین دلیل انقلاب اسلامی به وجود آمد و به پیروزی رسید.

وی افزود: همه اتفاقاتی که در طول 37 سال گذشته توسط دشمنان انقلاب رقم خورده است، با وجود همان نفس قدسی، بی‌اثر و خنثی شده است و جوانان انقلاب توانسته‌اند پاسداری از انقلاب اسلامی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند، در این راه تعداد بسیای از جوانان شهید شده‌اند و این روند پایان‌پذیر نیست و امیدوارم به لطف خداوند متعال و به برکت امام (ره) و مقام معظم رهبری این روند ادامه یابد.

سردار فدوی یادآور شد: روزها و سال‌های اخیر شاهد جوانان و پاسدارانی هستیم که به نقاط مختلف برای دفاع از ایران و اسلام می‌روند تا برای همه دنیا مسلم شود که در ایران پاسدارانی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند به انقلاب اسلامی و اسلام خللی وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس، تصریح کرد: دستگیری سربازان آمریکایی وظیفه ما بوده و هست و سال‌های طولانی این وظیفه را انجام داده‌ایم. این دستگیری چهارمین دستگیری نظامیان آمریکایی‌ و انگلیسی‌ در آب‌های کشورمان محسوب می‌شود، در واقع این افتخار برای ایران وجود دارد که بتواند بدون هیچ نگرانی اعمال قدرت کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال در حساس‌ترین زمان که شیطان بزرگ سعی داشت با آغاز برنامه برجام حقارت‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کند، همه نقشه‌های آنها نقش بر آب کرد، تأکید کرد: از صفر تا صد این برنامه خدایی بود، چرا که بشر نمی‌تواند تمامی یک برنامه را طوری طراحی کند که بدون ضرر و زیان به انجام برسد.

وی ادامه داد: به رغم کوچک بودن جزیره فارسی و فاصله 130 کیلومتری آن از سواحل ایران، در این جزیره و در همه مکان‌های دیگر به مثابه این جزیره، ما آمادگی کامل داریم و به محض اینکه شناورهای آمریکایی چندصدمتر وارد آبهای سرزمینی ایران شدند ما به سراغ‌شان رفتیم. جزیره فارسی یک جزیره بسیار کوچک است که پاسداران سال‌هاست در این جزیره مستقر هستند و آمادگی کامل برای مقابله با دشمن را دارند، در حالی که آنها قصد داشتند به سمت جزیره عربی بروند، اما موتور قایق‌شان خراب شده و جریان آب آنها را چند صد متر وارد آب‌های ایران می‌کند، وضعیت به گونه‌ای است که بین جزیره فارسی و جزیره عربی، آبهای سرزمینی نصف می‌شود و 5 مایل متعلق به ایران و 5 مایل متعلق به جزیره عربی است.

سردار فدوی یادآور شد: این جریان دستگیری چندین ساعت فیلم وجود دارد که این فیلم‌ها می‌تواند حقارت‌های بسیاری برای آمریکا به دنبال داشته باشد. در واقع اگر مسئولان آمریکایی می‌گویند ما از «دست بر سر گذاشتن» سربازان‌مان ناراحت و خجالت‌زده هستیم باید بگویم اگر مابقی فیلم‌ها را ببینند این سرافکندگی صدبرابر خواهد شد، هر چند ما به دنبال ایجاد حقارت برای دولت و ملتی نیستیم، اما اگر آنها بخواهند ایران را تحقیر کنند و خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

سردار فدوی افزود: اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های آنها استخراج کرده‌ایم و متناسب با تصمیمی که گرفته می‌شود، قابل ارائه هستند، در واقع اگر توانمندی افراد به قدرت بی‌انتهای خداوند متصل شود، هیچ قدرتی در برابرش معنا و مفهوم نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: پاسداران انقلاب اسلامی این موضوع را باور دارند و حتی اگر شهید شوند، به دنبال این حقایق هستند و باید بگویم دشمنی پاسداران انقلاب اسلامی با آمریکا است چرا که آمریکا سرمنشأ همه دشمنان ایران است.

سردار فدوی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی همچون آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای منطقه و حتی برخی در داخل کشور به دنبال آن هستند که دشمنی شیطان بزرگ آمریکا را با انقلاب اسلامی نفی کنند و آن را با کشور سخیف و کوچکی همچون عربستان جایگزین کنند که این کار نباید صورت بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: هیچ نوع دشمنی با انقلاب اسلامی که منشأ آن آمریکایی‌ها نباشد، وجود ندارد، همه گروه‌هایی که امروزه درست شده و به جان مردم مسلمان منطقه افتاده است، همچنین ضد انقلاب‌ها را آمریکا گسترش می‌داد و در جنگ تحمیلی نیز این کشور نقش داشت و پشت سر کشورهای منطقه که امروزه با ایران دشمنی دارند نیز آمریکا وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بسیار مراقب بود چرا که جایگزینی شیطان بزرگ آمریکا با شیطان های کوچکی که به حساب نمی‌آیند یک انحراف بسیار استراتژیک است و باید از آن جلوگیری شود، بدون شک نمایندگان مجلس نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.
منبع: فارس
جمعه 9 بهمن 1394برچسب:اجتماعی, :: 7:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

فاجعه ای بزرگ در سال 94

طناب دار را با دست خود می بافد، روسری حریر مادر را به چارچوب در گره می زند و حلقه مرگ را دور گردن نحیفش تنگ می کند؛ دیگری تلخی روزگار را تاب نمی آورد و از بلندی می پرد و آن یکی به ضرب گلوله خود را به کام مرگ می کشد.

فرآوری: ه.هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
طناب دار

از آغاز سال ۹۴ تاکنون 13 دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را به کشتن داده اند. نه نفر خود را حلق آویز کرده اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده پریده اند و یک نفر با سلاح گرم زهر مرگ را سرکشیده است.فقط در ماه جاری اقدام به دو مورد خودکشی در یزد و یک مورد در تهران به مرگ خودخواسته این سه نفر انجامیده و خبر «خودکشی» را میان اخبار روزانه پررنگ کرده است، این اتفاقی است که در پنج سال اخیر نه تنها در ایران، بلکه در جهان، رشدی سرطان گونه داشته و سه برابر شده است.

مواردی از خودکشی دانش آموزان در سال جاری که در گزارش پیش رو به آنها پرداخته شده، براساس آنچه در خبرها و از سوی مجریان قانون بیان شده، به دلیل اضطراب ناشی از مدرسه، افت تحصیلی و ناکامی در واحدهای درسی و یا هراس از مورد بازخواست قرار گرفتن از سوی والدین و همچنین افسردگی و اختلافات دامنه دار خانوادگی رخ داده است.

همچنین از بین این موارد چهار مورد در استان تهران، دو مورد در یزد، دو مورد در آذربایجان غربی و مابقی در استان های لرستان، مازندران، خراسان جنوبی و شمالی اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در حالی با این آمار روبه رو هستیم که عمده خودکشی های ناموفق به رسانه ها راه نمی یابند، چنانچه در ۱۲ خودکشی دانش آموزان در سال جاری، تمامی موارد به مرگ افراد منجر شده و این گزارش از شمار افرادی که پس از اقدام به خودکشی از مرگ رهایی می یابند، خالی است. کشورهای توسعه یافته نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده اند، به طوری که برای مثال، هر سال، ۱۰ مورد خودکشی زیر ۱۰ سال در فرانسه رخ می دهد؛ ایران نیز درزمینه خودکشی رتبه ۴۸ را در میان دیگر کشورها دارد اما آماری دقیق از خودکشی کودکان در کشور وجود ندارد.

چهارم ابتدایی بود، مچ دستش را باند پیچیده بود، خودکشی ناموفقی داشته؛ از او می پرسم چرا این کار را انجام داده ای، می گوید؛ خانواده ام به من بی توجه هستند می خواهم اینگونه توجه شان را جلب کنم. می گوید: دوستانم می گویند اگر برای آن ها یک اتفاق بد بیفتد حتما خودکشی می کنند

با این وجود تحلیل این خودکشی ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور ما، درحالی که با فقدان جزئیات آماری رو به رو هستیم، چندان ساده به نظر نمی رسد. درحالی که آماری از خودکشی کودکان و بزرگسالان در سال ۱۳۹۳ در دست نیست اما نتایج یک مطالعه با عنوان «بررسی موارد اقدام به خودکشی در کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان لقمان حکیم» نشان می دهد از میان ۱۷۶ کودک هشت تا ۱۳ سال که به دلیل مسمومیت در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در بیمارستان لقمان حکیم بستری شده بودند، اقدام به خودکشی ۱۱۱ مورد آنها تأیید شده است.

 



ادامه مطلب ...

 

یک دستگاه اتوبوس شهری با خارج شدن از مسیرش، ضمن برخورد با ایستگاه کنترل خط اتوبوسرانی و نیمکت مسافران از روی پل لاله به داخل اتوبان چمران اصفهان سقوط کرد.

  حوالی ساعت 15 امروز یک دستگاه اتوبوس شهری وارد بخش پیاده‌رو دوربرگردان پل لاله شده و پس برخورد با کیوسک کنترل خط اتوبوسرانی و نیمکت مسافران و طی مسافتی، نرده‌های محافظ را نیز از جا کنده و به اتوبان چمران سقوط کرد.


طبق شنیده‌ها علت حادثه، گیر کردن پدال گاز اتوبوس و عمل نکردن ترمز بوده است که خوشبختانه این وسیله نقلیه بدون مسافر بوده و راننده نیز در سلامت به سر می‌برد
.

سقوط اتوبوس ازروی پل در تهران +تصاویر

سقوط اتوبوس ازروی پل در تهران +تصاویر
 


ادامه مطلب ...
جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.
 جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

در دومین روز از مرحله اصلی این رزمایش که در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند (منطقه‌ای به وسعت 3 میلیون کیلومتر مربع) در حال برگزاریست، جدیدترین رادار پرتابل بومی نیروی دریای ارتش در باند L با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

بُرد نمونه اولیه این رادار 150 کیلومتر است و در نمونه‌های بعدی، این بُرد تا 400 کیلومتر هم خواهد رسید.

این رادار که هم اکنون با نصب بر روی یک ایستگاه سیار در رزمایش در حال استفاده است، قابلیت مقابله با جنگال را داشته و در صورت از کار افتادن بخشی از آن نیز قادر به ادامه انجام ماموریت است.




ادامه مطلب ...
همزمان با سفر روحانی به پاریس
وزیر خارجه فرانسه در جلسه اخیر اتحادیه اروپا موضوع تحریم های موشکی ایران را مطرح کرده است. درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که رئیس جمهور ایران در پاریس حضور دارد.
 وزیر خارجه فرانسه در جلسه اخیر اتحادیه اروپا موضوع تحریم های موشکی ایران را مطرح کرده است.

به گزارش ای بی سی، فرانسه خطاب به مقامات اتحادیه اروپا تحریم های جدید علیه آزمایش های موشکی ایران را خواستار شده است. این درخواست بعد از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران صورت گرفته است.

در جلسه گذشته وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا فرانسوی ها از مقامات این اتحادیه خواستند از آمریکا برای تحریم های موشکی ایران پیروی کنند.

چند روز پیش مقامات آمریکایی دوباره تحریم های موشکی ایران را مطرح کردند. این درحالی است که این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر تحریم های اقتصادی خود را علیه ایران لغو کرده اند.

درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کشور فرانسه حضور دارد.

یک دیپلمات فرانسوی در اتحادیه اروپا می گوید لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه این درخواست را به طور رسمی در جلسه اخیر اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم با تایید این مطلب از قول دو مقام اروپایی که نامشان فاش نشده گزارش کرده است که فرانسه این درخواست را هفته گذشته و در دیدار وزرای خارجه مطرح کرده است.

فرانسه یکی از شش قدرت جهانی بود که مذاکراتی فشرده و طولانی با ایران داشتند و سرانجام در قالب توافقی موسوم به "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) پذیرفتند که بخش عمده‌ای از تحریم‌های وضع شده علیه ایران را در مقابل محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور لغو کنند.

گفتنی است مقامات فرانسه تاکنون موضعی در این باره نگرفته اند.

آمریکا حدود دو هفته پیش چند فرد و موسسه را به ظن ارتباط با برنامه موشکی ایران مورد تحریم قرار داد. این تحریم‌ها مدتی پس از آزمایش موشک بالستیک عماد انجام شد.

پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:افتاب, :: 9:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طلوع آفتاب از آن صحنه‌های طبیعی زیبایی است که بسیاری عاشق تماشا کردنش هستند.

برچسب ها: طلوع ، خورشید ، تصاویر



ادامه مطلب ...
در این گزارش جایگاه و اهمیت سلامت روان و آرامش روحی را از منظر قرآن و احادیث و روایات اسلامی بررسی می‌کنیم.
صراط: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به جایگاه سلامت روان در قرآن و احادیث و روایات اسلامی گفت: امیر مؤمنان علی(ع) در یکی از خطبه‌های گوهر‌بار خویش فرمودند «کسی که با ظلم و ستم پیروزی به دست آورده، پیروز نشده بلکه پیروز واقعی میدان جنگ کسی است که بر هوای نفس خود غلبه پیدا کرده است.»

وی افزود: این حدیث اهمیت والای غلبه بر نفس، گذر از خشم، تشویش و رسیدن به سلامت نفس را در اسلام نشان می‌دهد، تا جایی که امیر مؤمنان آن را پیروزی واقعی برشمرده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: شخصی در مراسم حج از امام(ع) سؤال پرسید «آیا ثوابی بالاتر از زیارت کعبه وجود دارد؟» امام(ع) چنین پاسخ داد که ثواب عیادت مریض و احسان به پدر و مادر به مراتب بالاتر از اعمال حج است و خداوند آرامش روحی را ارزانی چنین فردی می‌کند.

وی تصریح کرد: این حدیث بیانگر این امر است که رسیدن به آرامش روحی و روانی تا چه حد ارزشمند است.



ادامه مطلب ...
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.
صراط: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.

متن بیانات رهبر انقلاب که در این طرح استفاده شده است: «مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه باشند: اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

طرح/ نفوذ موریانه
منبع: khamenei.ir
خبرگزاری میزان- فستیوال مارها، رقص ببرها، راه رفتن در میان آتش، فرو بردن تیر در بدن و ... شگفت انگیزترین آئین های مذهبی در هند است.
 به نقل از منابع هندی، عجیب و غیب ترین آیین های مذهبی در هندوستان بدین شرح است:
 
بکش یا کشته شو – فستیوال بانی – آندرا پرادش
 این مراسم که به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو بیش از یکصد سال قدمت دارد هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از الهه های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دست های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال مارها یا نگ پانچامی 
نقش مارها در مراسم مذهبی هندو ها بر کسی پنهان نیست. هر ساله طی مراسمی هزاران نفر از هندوستان و نپال در این مراسم شرکت می کنند که در آن، موبد ها در حالی که روسری به سر دارند در مقابل مار های زهر آلود می نشینند و آنها را پرستش می کنند. آنها همچنین با شیر و موش از مارها پذیرایی می کنند! این عمل آنها بر پایه اعتقادشان استوار است که مارها در این جشن مقدس هیچ کس را نمی گزند!

رقص ببر ها – پالی کولی – کرالا
این مراسم رنگین و زیبا هر ساله در ایالت کرالا در جنوب هندوستان برگزار می شود که در آن هنرمندانی با لباس های قرمز، زرد و مشکی و همچنین طراحی صورت و بدن خود به شکل ببر، در خیابان ها به رقص و آواز می پردازند.

عجیب و غریب ترین
 


ادامه مطلب ...
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دو شبکه ماهواره‌ای فعال غیراخلاقی را شناسایی و تعطیل کرد.

  بنا بر اعلام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با دستگیری یکی از عوامل اصلی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی 3 کشور اروپایی، دو شبکه ماهواره‌ای اصلی فعال در حوزه‌های غیراخلاقی و همچنین ده‌ها صفحه مرتبط با آنها در شبکه‌های اجتماعی تعطیل شد.

دستگاه‌های امنیتی پس از ماه‌ها تمرکز و ایجاد اشراف اطلاعاتی روی عوامل اصلی شبکه تلویزیونی تریپل ای(AAA) در 3 کشور اروپایی، با طراحی و اجرای یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، مدیر ارشد آن را در داخل ایران دستگیر کردند.

وی که اخیرا و با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلستان درصدد فروش دو شبکه تلویزیونی در اختیار خود به بی بی سی فارسی بوده و همچنین ارتباطات کاری مهمی با شبکه جم تی وی داشته، اقدامات گسترده‌ای در حوزه مسائل غیراخلاقی و با هدف تخریب پایه‌های دینی و اخلاقی جوانان کشورمان را طراحی و اجرا می کرده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد شبکه گسترده انتقال جوانان ایرانی به خارج از کشور و درگیر کردن آنها در مسائل غیراخلاقی و کسب درآمد از این طریق به ارزش بیش از 850 هزار دلار، اداره و راه‌اندازی 3 کمپانی فساد بزرگ در یکی از کشورهای منطقه با گردش مالی بیش از 500 هزار دلار، ایجاد شبکه جذب آگهی و استخدام مرتبطین در داخل کشور و همچنین اداره بیش از 40 صفحه و پروفایل ویژه در شبکه‌های اجتماعی مختلف با هدف شبکه‌سازی در زمینه فساد اشاره کرد.

تحقیقات انجام شده نشان‌دهنده این است که همه این اقدامات با اشراف مستمر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و همکاری برخی دولت‌های بزرگ اروپایی با هدف تخریب بنیان‌های ایدئولوژیک ایران اسلامی انجام می‌شده، غافل از اینکه تمامی این تحرکات تحت اشراف اطلاعاتی کامل چشمان تیزبین پاسداران گمنام امام زمان(ع) قرار دارد.

توجه به این نکته لازم است که هرگونه همکاری به هر نحو با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج‌نشین از جمله تولید محصول، جذب و سفارش آگهی یا ارتباطات کاری ممنوع است و مورد پیگیری و برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:ارتش, :: 9:17 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو شهرهای موشکی را در جای جای کشور به‌عنوان مواضع دفاعی خود ایجاد و تجهیزات دفاعی خود را در آن‌ها مستقر کرده است

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در هشتمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های عمرانی نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با استفاده از ظرفیت‌های پیشرفته مهندسی خود و با بهره‌گیری از متخصصان خود در حوزه مهندسی عمرانی، شهرهای موشکی را همچون همان شهرهایی که تصاویرشان در تلویزیون پخش شد، در جای جای کشور به‌عنوان مواضع دفاعی خود ایجاد کرده است و تجهیزات دفاعی خود را در آن‌ها نگاه می‌دارد.

وی با بیان اینکه فقط خط قرمزهایی که از سوی فرماندهی معظم کل قوا تعیین شده است در این رابطه مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: قطعا نیروهای مسلح بدنبال تسلیحات میکروبی و هسته‌ای نخواهند رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: اگر دشمن بخواهد ضربه‌ای به ما وارد کند، مطمئنا ضربه متقابل از سوی نیروهای مسلح ما مهلک‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

امیر پوردستان تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور با توجه به دکترین دفاعی خود که مبتنی بر بازدارندگی است، از هر فرصت و ظرفیتی برای ارتقای توان دفاعی خود استفاده می‌کنند، و در این رابطه توجهی به مسئله برجام و پسابرجام ندارند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح عنوان کرد: نیروهای مسلح موظفند که در کنار فعالیت‌های امنیت‌بخش، در حوزه‌های دیگر همچون خدمات پزشکی نیز در خدمت مردم باشند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه امروز این نیرو با ایجاد ده‌ها مرکز درمانی در سطح کشور افتخار خدمت رسانی به مردم را دارد، گفت: امیدوایم این کنگره بستر مناسبی جهت ارائه خدمات گسترده‌تر به مردم و خانواده نیروهای مسلح شود.

منبع: دفاع پرس

رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.
 رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

برخی از مهم‌ترین محورهای این دیدار در ادامه آمده است:

* مردم انسانهای صالح را انتخاب کنند، کسی‌که وقتی در مسند نشست خود را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد.

* بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد به مجلس بفرستند.

*در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند، بنده همیشه به دست اندرکاران انتخابات میگویم پایتان را جای قرص بگذارید و آن جای قرص، قانون است، مُر قانون را رعایت کنید.

*به نهادهای قانونی اهانت نشود، یک نهادقانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم،نه اینکه اشتباه نمیکند اما این دلیل نمیشود تضعیف کنیم.

* این باب اگر باز شود هرج و مرج خواهدشد،‌ اذهان عمومی را مشوش نکنند،‌ بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات، مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

* برجام حادثه‌ مهم و بزرگی بود؛ نه اینکه همه‌ خواسته های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیات مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند.

* بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم میشد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛همین اندازه هم کار مهمی است.

* الان همه‌ مسئولان چه مسئولان دولتی چه آن هیات نظارت مراقب باشند که آن طرف مقابل خدعه نکند و به لبخند و ماسکی که بر چهره زده نمی‌شود اعتماد کرد. مراقب باشند آنچه دارند انجام می‌دهند منطبق باشد با آنچه در واقع تعهد کرده‌اند. اگرخدعه‌ای ازطرف دیدند بایدمقابله به مثل کنند. اگرطرف مقابل نقض عهدکرد، این طرف هم بایدنقض عهدکند.

* این حرکاتی که جوانان سپاه پاسداران در خلیج فارس کردند و فرصت نشده که من از آنها تشکرکنم،کار بسیار درستی کردند. کسانیکه اهل سیاست هستند همینطور عمل کنند؛ ببینند کجا از خط تجاوز می‌کنند، جلویش را با قدرت بگیرند.

* تحریمها برداشته شد؛ آیا مشکلات معیشت و سفره‌ مردم حل خواهد شد؟  نه؛ من هم در این دولت و هم در دولت قبل گفتم مشکلات اقتصادی ممکن است 20تا 40درصد مربوط به تحریمها باشد؛بقیه مربوط است به ما. ما باید درست عمل کنیم،برنامه و مدیریت لازم است.

* جوان مؤمن، انقلابی و حزب اللهی را متهم نکنید به تندروی؛ اینها همانهایی هستندکه خالصانه در صحنه حاضرند و آنجا که دفاع از امنیت کشور و خون دادن مطرح باشد، درمیدان می آیند.

* به صرف اینکه قضیه ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند.
 

 

رهبر انقلاب:
ایشان افزودند: بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است.

: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری درباره توافق هسته ای تاکید کردند: "برجام حادثه‌ مهم و بزرگی بود؛ نه اینکه همه‌ خواسته های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیات مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند."

ایشان افزودند: "بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم میشد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛همین اندازه هم کار مهمی است."

شنبه 26 دی 1394برچسب:, آمریکا, :: 1:8 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ج.ا.ا را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد.
 همزمانی تجاوز نظامی آمریکا با خارج شدن قلب نیروگاه هسته ای اراک که نشانه متوقف و معکوس شدن برنامه هسته ای ایران است، پیام کار آمدی راهبرد آمریکایی " تهدید، تحریم، تحقیر " را به طرف ایرانی و جهان منتقل می کند.
از سوی دیگر این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.
در این چارچوب، طرف آمریکایی به دنبال ایجاد این ادراک و انتقال این پیام بود که حتی عمل به همه تکالیف از سوی ایران در برجام، باز هم با " سخت گیری، تجاوز و تحقیر " از سوی ایالات متحده در پسا برجام همراه خواهد شد.
آمریکایی ها از این طریق و به زعم خود، می خواستند پاسخ لازم به آز مایش موشک های ایرانی به ویژه موشک عماد را هم داده باشند.
 حالا با دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و توقیف شناورهای رزمی آمریکا، آن هم در آستانه سخنرانی سالیانه اوباما، این واشنگتن است که پیام لازم را از تهران دریافت می کند.
- آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران
- اقتدار ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا و متحدان آن
-هوشمندی ایران در جنگ ادراکی و عملیات روانی استراتژیک
با این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزاد سازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به گدایی از ج.ا.ا بشود   بعبارتی شده است.

پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:موساد, :: 22:50 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

یوسی کوهن رسما رئیس موساد شد

 

 

تکذیبه‌هایی که یکی‌یکی رو می‌شوند
سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟
- پس از خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان، اصلاح طلبان خود را به آب و آتش زده اند تا ثابت کنند صلاحیت علمی او بدون آزمون قابل احراز است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این جوسازی ها در حالی است که اطلاعیه شورای نگهبان به صراحت سیدحسن خمینی را در زمره افرادی که باید در آزمون شرکت کنند دسته بندی کرده بود و به این ترتیب ارسال پیامک و تماس با افراد تنها بهانه هایی از سوی نزدیکان نوه امام ارزیابی شده بود نه چیزی بیشتر.

با این وجود اصرار اصلاح طلبان بر تایید اجتهاد سیدحسن خمینی توسط برخی علما، تا جایی پیش رفته که اکنون خبرسازی های مذکور یکی یکی در حال تکذیب شدن هستند.

بر اساس ادعای مطرح شده، آیات سیستانی، علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمینی، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، اسدالله ایمانی، ممدوحی، سیفی و درى نجف آبادى صلاحیت علمى سید حسن خمینى را تایید کرده بودند. نام تعدادی از این افراد حتی در پیام رسان های ارتباطی مرتبط با بیت امام خمینی هم به صراحت منتشر شده بود.

چه کسی به علما نسبت کذب می‌دهد؟/ شکست خبرسازی‌ها درباره اجتهاد سیدحسن خمینی

با این وجود، یک منبع آگاه از دفتر آیت الله سیستانی در قم، خبر تایید اجتهاد سید حسن خمینی توسط آیت الله سیستانی را تکذیب کرد و گفت: این ها همه شایعات رسانه ای می باشد و تنها اخباری که از سایت رسمی آیت الله سیستانی که از نجف به روز می شود، اعتبار دارد.

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی فقیه و مدرس حوزه علیمه قم خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام حسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد و گفت: اینجانب در ارتباط با نامزدهای مجلس خبرگان، اساساً اجتهاد هیچ‌کس را تأیید نکردم و هرگونه نسبتی در این باره به این حقیر، خلاف واقع است.

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی از سوی خود، را تکذیب کرد و گفت: من چنین حرفی نزده‌ام و دروغ محض است. او یادآور شد: بنده گفته‌ام هر کسی بخواهد اجتهاد فردی را تشخیص دهد، باید یا از وی امتحان بگیرد و یا نوشته‌هایش را کسانی که اهل این کار هستند، دیده و تأیید کنند.

آیت‌الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی درباره اجتهاد سید حسن خمینی گفت: «ضمن احترام به ایشان که از منسوبین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هستند، تایید صلاحیت ایشان طبق قانون اساسی بر عهده فقهای محترم شورای نگهبان است.»

دفتر آیت الله علوی گرگانی هم در اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به تکذیب این موضوع اقدام کرد.  در این اطلاعیه آمده است:
با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهار نظر نمی‌کنند، لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست. امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

دفتر آیت‌الله احمد بهشتی هم با صدور اطلاعیه‌ای به جمع تکذیب کنندگان اخبار فوق پیوست. در اطلاعیه مذکور آمده است: حضرت آیت‌الله دکتر احمد بهشتی  روز دوشنبه 21 دی‌ماه 1394 پیرامون خبری که به نقل از ایشان پیرامون اجتهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در رسانه‌ها منتشرشده اعلام کردند: «در مورد اجتهاد اشخاصی که باری مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند نظر شورای محترم نگهبان مطاع و متبع است.»

حال سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟

7 توصیه انتخاباتی قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید برضرورت توجه و عمل به قرآن کریم گفت: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آن‌ها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعده‌ها را نخورند.

 

وی گفت: در ارتباط با انتخابات همچنین به مردم بگوییم به هر شعاری گوش ندهید، با هر اشک و سوگندی فریب نخورید، به هر توجیهی دل نبندید، به هر سخنرانی اعتماد نکنید، به هر جبهه و چهره‌ای خیره نشوید، به هر نیرو و دوستی اعتماد نکنید، به هر شنونده‌ای اعتماد نکنید.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور ما به دلیل عدم توجه و عمل به آیات قرآن کریم است و جامعه ما باید قرآنی، روایی و نهج البلاغه‌ای شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز با گلایه از بی‌مهری به قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه‌های علمیه، گفت: برخی استاد کفایه بودن را افتخاری برای خود می‌دانند، این در حالی است که نباید عزت خود را از کفایه بخواهیم بلکه باید از قرآن و نهج البلاغه طلب کنیم.

 

وی تدبر در قرآن را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن به فهم صحیح از مفاهیم کلام الهی کمک خواهد کرد.

 

وی با تأکید براین‌که «تفسیر قرآن باید ساده و قابل فهم باشد»، گفت: مبلغان می‌توانند بر روی منابر و جلسات تفسیر، در کوتاه‌ترین زمان تفسیری از آیات الهی داشته باشند و از پرگویی به شدت پرهیز کنند.

 

قرائتی با بیان این‌که «بیان مبلغان بر روی منابر باید به گونه‌ای باشد که بر روی افکار جوانان اثرگذار شود»، خاطرنشان کرد: بیان مطالب غیرضروری در منابر، اثرگذاری تبلیغی را کاهش خواهد داد.

 

وی گفت: تبلیغ نباید مختص به زمان، مکان و برای رفع نیاز خاص شخص مبلغ باشد، این‌که کسی به خاطر مسائل مالی و رفع نیازهای خود، تبلیغ برود، هنر نیست، تبلیغ مربوط به فشارهای اقتصادی نیست که هر وقت ما وضع مالی خوبی پیدا کردیم دیگر به تبلیغ نرویم. تبلیغ باید از روی اخلاص و با نیت ترویج احکام دینی باشد و اگر انگیزه‌های مادی به میان بیاید تبلیغ ما کارساز نخواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: 

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه شهید شدند.

خبر شهادت سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در سوریه اعلام شد.

شهیدان «مجید قربانخانی»، «محمد کامران» و «سعید سیاح طاهری» در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل امدند.

شهیدان قربانخانی و کامران از اهالی شهر تهران و شهید سیاح طاهری هم اهل شهر آبادان بود.

پیکر این شهدای دلاور طی روزهای آتی در شهرهای محل سکونت شان تشییع خواهد شد.

شهید سیاح طاهری از یادگاران جنگ تحمیلی است و در طول سال های دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده بود.

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

شهید «مجید قربانخانی»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «محمد کامران»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «سعید سیاح طاهری»

گفته‌های یک منبع مطلع حکایت از آن دارد که قلب رآکتور آب سنگین اراک امروز (دوشنبه) خارج شده است.

یک منبع مطلع از خروج قلب (کالاندریا) راکتور اراک امروز (دوشنبه) خبر داد.

 

براین اساس، امروز عملیات خروج قلب راکتور اراک پایان یافت و قلب راکتور خارج و به جای آن بتن ریخته شد.

آنگونه که این منبع به فارس گفت:‌قرار است این هفته نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش تأیید نهایی اجرای تعهدات ایران در برجام را منتشر کند و پس از آن نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک اجرای برجام را اعلام خواهند کرد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این درباره خارج کردن قلب راکتور اراک گفته بود: مخزن فولادی رآکتور اراک با بتن پر می‌شود و نه محل قلب رآکتور آب سنگین. همچنین به علت رعایت مسائل ایمنی حتی اگر مخزن با بتن پر نشود امکان استفاده مجدد از این مخزن نیست زیرا استفاده دوباره از آن خطرات زیادی دارد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره راکتور اراک به روزنامه اعتماد گفته بود: ما تقریباً تمام کارهایی که بر عهده‌مان بر اساس برجام بود را تکمیل کرده‌ایم و کاری باقی نمانده است. البته منهای بحث اراک که بخش‌هایی از کار شروع شده و بخش باقی‌مانده هم در فاصله اندک قابل اتمام است. کار باقی‌مانده در اراک هم مستلزم چند کار باقی‌مانده کوچک است و امیدواریم که این کارهای باقی‌مانده هم به سرعت انجام شود.

وی درباره اینکه آیا قلب راکتور (کالاندریا) خارج شده عنوان کرد: اجازه دهید به همین اندازه کفایت شود که اعلام کنم ما بخشی از کار را شروع کرده‌ایم و مابقی کار هم مستلزم این است که برخی کارهای باقی‌مانده قطعی شود و پس از آن می‌توانیم تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز امروز در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران درباره راکتور اراک گفت: یکی از تعهدات ما این است که اراک نوسازی شود و طراحی جدیدی خواهد داشت که کارهایی در ارتباط با این موضوع در حال انجام است، البته بخشی از کار را شرکت‌های داخلی که توانایی انجام کار را دارند انجام خواهند داد.

براساس این گزارش، سند بازطراحی راکتور اراک اواخر آبان ماه سال جاری به امضای وزرای خارجه ایران، 1+5 و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی 28 آذر ماه درباره زمان خارج کردن قلب راکتور آب سنگین اراک گفته بود که به زودی یک تفاهمنامه یا موافقتنامه پایه‌ای به امضای ایران و طرف‌های مقابل می‌رسد و پس از آن، مقدمات خروج مخزن یا قلب رآکتور اراک را آغاز خواهیم کرد.

آنگونه که کمالوندی نیز عنوان کرده است: در پروژه مدرن سازی اراک، کار اصلی با ایران است و قرار نیست هیچ کشوری کار اصلی را برای ایران انجام دهد. اما در دو حوزه طرف مقابل به ایران کمک می‌کند که یکی از این حوزه‌ها بازنگری است. این به آن معنا است که وقتی طراحی ایران تمام شد این طراحی باید مورد بازنگری قرار بگیرد. این اتفاق قاعده کارهای اتمی است و حتی اگر طرف اجرا کننده هم بخواهد شخصا این پروسه را طی کند باید دو گروه وجود داشته باشد. گروهی که کار طراحی را انجام می‌دهد و گروه دیگری که بازنگری یا بازبینی این طراحی را به سرانجام می‌رساند.

وی ادامه داد: از بین کشورهای مقابل هم برخی در تامین تجهیزات اعلام آمادگی کردند و برخی هم در بازنگری. به عنوان مثال در بخش تامین تجهیزات چهار کشور اعلام آمادگی کردند که چین و سه کشور اروپایی را شامل می‌شد. در مورد بازنگری آمریکایی‌ها هم علاوه بر دیگر کشورهای طرف توافق اعلام آمادگی کردند. بنابراین همکاری با آمریکا در پروژه مدرن سازی اراک تنها در حوزه بازنگری است و نه در حوزه‌های تامین تجهیزات و یا ساخت.

کمالوندی همچنین درباره زمان انجام مدرن سازی راکتور اراک نیز گفت: طراحی به زمانی حدود یک سال و نیم تا دو سال نیاز دارد. پس از آن وارد مرحله تامین تجهیزات، نصب تجهیزات، مرحله پیش راه‌اندازی، راه‌اندازی و تست را پیش رو داریم. برآورد ما بین چهار تا شش سال است. ایران در حال حاضر تلاش می‌کند که پروژه را پنج ساله به پایان برساند و احتمال رسیدن به سال ششم اندک است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصویری از گفت‌وگوی چند تن از قهرمانان ورزش کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای را منتشر کرد. این تصویر در حاشیه‌ی دیدار امروز (۱۳۹۴/۱۰/۲۱) دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای ورزش کشور با رهبر انقلاب اسلامی ثبت شده است.

عکس/ گفتگوی چند ورزشکار با رهبرانقلاب

در این تصویر آقایان کیانوش رستمی (قهرمان وزنه‌برداری جهان)، مهدی خدابخشی (قهرمان تکواندی جهان) و سعید معروف (کاپیتان تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران) دیده می‌شوند.
مهتاب ثروتی بازیگر جوان در نقش سلما در سریال کیمیا
عکس/ بازیگر نقش سلما در سریال کیمیا
از ميان اعضاي دفتر امام خميني و دفتر آيت‌الله خامنه‌اي فرد مشتركي وجود دارد كه دو داماد بنام دارد: حجت‌الاسلام رسولي محلاتي

ازدواج های سران نظام

مهدي و اميرحسين معتقدند كه ميان سال‌هاي 1368 تا 1384 در ايران دايي‌سالاري حاكم بوده است چرا كه آنان دو دايي دارند كه از سال 1368 تا سال 1384 بر ايران حكومت مي‌كردند. دايي پدري آنان اكبر هاشمي رفسنجاني بود كه از سال 1368 تا سال 1376 رئيس‌جمهور ايران بود و دايي مادري آنان سيدمحمد خاتمي بود كه از سال 1376 تا سال 1384 رياست‌جمهوري ايران را بر عهده داشت. پدر و مادر مهدي و اميرحسين هاشميان به ترتيب فرزندان حجت‌الاسلام محمد هاشميان امام جمعه رفسنجان و آيت‌الله صدوقي امام جمعه يزد بودند و اين يعني آنها فرزندان مشترك «يزد و رفسنجان» و «صدوقي و هاشميان» هستند؛ جايي كه «هاشمي‌ها» و «خاتمي‌ها» به هم مي‌رسند. مهدي و اميرحسين تنها كساني هستند كه در فاصله دو دهه خواهرزاده رئيس دولت ايران بوده‌اند اما پیونده خانواده و دولت در ايران محدود به ايشان نيست:

ازدواج های فامیلی میان سران نظام+تصاویر

•نسل اول: اسلام انقلابي و ازدواج انقلابي

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران نسلي از جوانان مسلمان به قدرت رسيدند كه مبارزه سياسي و اسلام انقلابي براي آنها فرصتي باقي نگذاشته بود تا به ازدواج فكر كنند. ازدواج براي اين نسل در زمره اولويت‌هاي زندگي نبود و از سوي ديگر به دليل ديدگاه مذهبي و عقيدتي آنان امكان آشنايي گسترده جز از طريق خانواده با جنس مخالف را نداشتند يا اگر داشتند ديدگاه ايدئولوژيك اين جوانان به آنان اجازه نمي‌داد در دانشكده يا جامعه به انتخاب دست زنند. واقعيت آشكار ديگر اين بود كه نظام تازه‌تاسيس جمهوري اسلامي نياز به مديراني از جنس اين پيروان اسلام انقلابي داشت و آنان كه در فاصله سني 25 تا 35 سال قرار داشتند و روزگاري گمان نمي‌كردند كه به عنوان كارمند در اداره يا وزارتخانه‌اي استخدام شوند اكنون در معرض نهادهاي وزارت دولت و وكالت مجلس قرار گرفته بودند و شايد درست نبود كه در «تجرد» بمانند. اينگونه بود كه ازدواج انقلابي به ضرورت اسلام انقلابي تبديل شد؛ ازدواجي كه در درون مناسبات نظام تازه شكل مي‌گرفت و اخلاق و آداب خاص خود را داشت: با آشنايي خانوادگي آغاز مي‌شد و با مراسم ساده‌اي پايان مي‌يافت. گاه مسجد صورت مي‌گرفت و تعداد ميهمانان مراسم ازدواج بسيار اندك بود. ازدواج‌هايي كه در درون خانواده انقلاب صورت مي‌گرفت اين مزيت را داشت كه خانواده‌هاي عضو اين خانواده بزرگتر شناختي كافي از هم داشتند و نيازي به تحقيق بسيار وجود نداشت. سطح توقعات طرفين از يكديگر نيز اندك بود و به دليل جو اجتماعي موجود، خانواده‌ها به ساده‌ترين شكل ممكن مقدمات ازدواج را فراهم مي‌كردند.

 1- داماد سرخانه

يكي از اين ازدواج های مشهور ازدواج محمد محمدي‌نيك مشهور به ري‌شهري با دختر آيت‌الله مشكيني بود. ري‌شهري كه پس از انقلاب اسلامي ايران پس از مدتي حضور در دادستاني ارتش به وزارت اطلاعات، دادستاني ويژه روحانيت، دادستاني كل كشور و سرپرستي حجاج ايراني رسيد، حاج‌آقا مرتضي تهراني را معرف و مسبب اين ازدواج مي‌داند: «آقاي مشكيني پاسخ ايشان را موكول به استخاره كرد و پس از چند روز پاسخ داد كه استخاره كردم، خوب آمد پس از موافقت ايشان جريان را به خانواده‌ام در تهران نوشتم و از مادرم و عمه‌ام... خواستم كه به قم بروند و صبيه ايشان را ببينند. آنها رفتند و ديدند و پسنديدند و در پاسخ نامه من نوشتند خوب است ولي خيلي كوچك است. او در آن هنگام تقريبا 9 ساله بود.» (خاطره‌ها، ج 1، ص 52 – 51) مهريه اين ازدواج هزار تومان بود: «مهريه را مبلغ 5 هزار تومان نوشتم [اما آيت‌الله مشكيني] در اثر خطاي ديد پنج هزار تومان را پانصد تومان خوانده بود به ما پيغام داد من حرفي ندارم كه مهريه او پانصد تومان باشد ولي چون مهريه خواهر بزرگتر او هزار تومان است همين مبلغ را براي مهريه او بپذيريد. من تعهد مي‌كنم كاري كنم كه بيش از پانصد تومان شما بدهكار نشويد» (همان: 52) مراسم عقد در حرم امام رضا(ع) «بدون هيچ‌گونه تشريفات اجرا شد» از آن پس آقاي ري‌شهري «مانند يكي از اعضاي خانواده آقاي مشكيني در منزل ايشان و به قول معروف داماد سرخانه» بود. (همان: 53) يك سال و نيم بعد با انتقال به قم داماد ديد كه «به تدريج شرايطي پيش آمده كه احساس كردم ادامه اين وضع به مصلحت نيست با اينكه قرار بود جشن ازدواج ما چند سال بعد باشد، پيشنهاد كردم كه هرچه زودتر انجام شود تا بتوانيم زندگي مستقل تشكيل دهيم. آقاي مشكيني ابتدا با اين پيشنهاد موافق نبود دليل مخالفتش هم كوچك بودن همسرم از نظر سني بود. چون در آن هنگام يازده سال بيشتر نداشت اما من موضوع را با جديت پيگيري مي‌كردم كه همسر من است و شرعا حق دارم او را به خانه خود ببرم... سرانجام با اصرار من ايشان (مشكيني) راضي شد و جشن ازدواج‌مان در سال 1347 برگزار شد.» (همان: 53)

 

ازدواج های فامیلی میان سران نظام+تصاویر

2



ادامه مطلب ...
علیرغم تنوع و تکثر رسانه‌ها و منابع خبری، همچنان شاهد هستیم که برخی اخبار، رویدادها و موضوعات مهم از سوی رسانه‌های «جریان اصلی» جهان نادیده گرفته می‌شوند.به نقل از پایگاه گلوبال ریسرچ، با وجود گسترش بیش از پیش رسانه‌ها و دسترسی بیشتر به منابع اطلاعاتی مختلف باز هم این گونه به نظر می‌رسد که برخی اخبار مرتبط با وقایع و رویدادهای مختلف یا چندین روزی تأخیر بازتاب یافته و یا سانسور شده‌ان

این نکته از آن جنبه اهمیت دارد که حدود 90 درصد رسانه‌های خبری آمریکا - نشریات و شبکه‌های سنتی که گزارشگران تمام وقتی را استخدام کرده‌آند - توسط شش بنگاه کنترل می‌شوند. 

این وبگاه در ادامه فهرستی از 10 ماجرا، رخداد و یا واقعه که مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته و پوشش نیافته است را ارائه کرده است:

1. نیمی از ثروت جهان در اختیار یک درصد از جمعیت جهان است.

2. صنعت نفت به طور غیرقانونی فاضلاب ناشی استخراج نفت شل را به داخل سفره‌های زیر زمینی آب دفع می‌کند.

3. 89 درصد قربانیان حملات پهپادی در پاکستان به عنوان شبه‌نظامی شناسایی نشده‌اند.

4. مقاومت مردمی در مقابل سرقت منابع آبی توسط بنگاه‌های اقتصادی.

5. فاجعه اتمی فوکوشیما عمیق‌تر شده است.

6. تأثیرات جهانی  ناشی انتشار گاز فزاینده متان و گرم‌شدن دمای قطب شمال.

7. هراس از جاسوسی دولت‌ها حق آزادی بیان نویسندگان را تضعیف کرده است.

8. اینکه چه کسانی و به چه میزان به دست پلیس کشته می‌شوند.

9. میلیون‌ها انسان فقیر کمتر از میلیاردرها از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

10. کاستاریکا استاندارد و معیار جدیدی را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه کرده است.

آمار ۸ ماهه واردات امسال نشان می‌دهد ۵ کشور اروپایی جزء ۱۰ صادرکننده عمده کالا به ایران هستند و همچنین در ماه اخیر واردات از آمریکا سیر صعودی به خود گرفته است.در 8 ماه سال جاری بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، 27 هزار و 307 میلیون دلار واردات به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.95 درصد کاهش نشان می‌دهد.همچنین بالغ بر 29 هزار و 632 میلیون دلار سهم صادرات بوده با این وجود نسبت به مدت مشابه کاهش 10.48 درصدی داشته است.براساس گزارش جزئیات حجم تجارت خارجی واردات در آبان‌ماه امسال نسبت به ماه قبل (مهرماه) افزایش نشان می‌دهد و از 3 هزار و 224 میلیون دلار به 3هزار و 231 میلیون دلار رسیده است.

* حضور کشورهای اروپایی در واردات ایران

در 8 ماه امسال به ترتیب کشورهای چین، امارات، جمهوری کره، ترکیه، سوئیس، هند، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند جزء 10 کشور عمده واردکننده به ایران هستند. همچنین آمریکا در رتبه سی‌ و ششم واردات به ایران قرار دارد.

* افزایش واردات خودرو و قطعات

طبق آمار گمرک، بیش از یک میلیارد و 269 میلیون دلار خودرو و قطعات آن وارد کشور شده که نسبت به ماه قبل با رقمی بالغ بر یک میلیارد 83 میلیون دلار، افزایش نشان می‌دهد.

* آب پرتقال هم وارد می‌کنیم!

براساس این گزارش، در میان اقلام واسطه‌ای و سرمایه‌ای؛ لوازم آرایشی، سنگ‌های تزئینی، چتر بارانی و آفتابی، شلاق و تازیانه، عصا، کلاه، کروات و پاپیون، دستمال گردن، آب‌پرتقال، جوراب، میخ، پونز، سنجاق قفلی، سوزن دوزندگی مشاهده می‌‌شود.

* واردات لوازم خانگی

همچنین با توجه به تولید محصولات متنوع لوازم خانگی در کشور اعم از برندهای داخلی و خارجی در میان اقلام وارداتی کالاهایی مانند هود، یخچال، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی خارجی به چشم می‌خورد.

این در حالی است که دولت به تازگی برای خرید کالاهای بادوام ایرانی و خارجی تسهیلات در نظر گرفته است.

* واردات خودروهای هیبریدی بیش از 3 هزار cc

نکته قابل توجه واردات 8 ماهه امسال ورود خودروهای هیبریدی بیش از 3 هزار سی‌سی از کشورهای مختلف آلمان، بلژیک، اردن و گرجستان است.

* واردات کالا از آمریکا صعودی شد

یکی از موضوعات مهم که طی ماه‌های اخیر براساس رفع تحریم‌ها نسبت به آن هشدار داده شده است ورود کالاهای مصرفی از آمریکا بوده است.

آمار گمرک نشان می‌دهد، در 7 ماهه امسال بیش از 50 میلیون دلار کالا از این کشور وارد ایران شده اما آمار 8 ماهه روند جهشی و صعودی داشته، به طوری که در این مدت بالغ بر 63 میلیون دلار کالا از آمریکا وارد شده است.

این موضوع در حالی رقم می‌خورد که وزارت صنعت و معدن در بخشنامه‌ای ورود برخی کالاهای آمریکایی را به ایران ممنوع کرده است.

* چه کالایی از آمریکا وارد می‌شود؟

طبق گزارش گمرک، همچنان کالاهایی مانند جو، گندم، مکمل‌های غذایی، خوراک دام و طیور، داروهای هورمونی، ویتامین‌ها، لاک‌ها، کود حیوانی، فرآورده‌های بهداشتی - آرایشی، قایق تفریحی و مسواک در کنار اندک اقلام پزشکی و واسطه‌ای و صنعتی از آمریکا وارد می‌شود.

 
منبع: فارس
یک کوهنورد کویتی به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرچم مخصوص سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل را بر فراز قله اورست نصب کرد. 
 «فواد قبازرد» شهروند کویتی به مناسبت اربعین حسینی پرچم امام حسین علیه السلام و حضرت ابو الفضل العباس را بر فراز قله اورست نصب کرد.

پرچم یاحسین (ع) بر فراز بلندترین قله جهان +عکس

کشيش «حداد متانوس» مسئول اين کليسا  ضمن قراءت نامه رهبری در کلیسای رم , با متهم کردن برخی از دولتهای غربی و عربی به ويژه امريکا و عربستان سعودی در گسترش تروريسم در عراق و سوريه گفت: تا سال ۲۰۱۱ ميلادی تمام پيروان اديان در سوريه با دوستی در کنار يگديگر زندگی می کردند اما بيش از چهار سال است که اين کشور در آتش بحرانی که توسط قدرت‌های استکباری و متحدين منطقه‌ای آنها شعله‌ور شده می سوزد.

بعد از اعلان جنگ گروه هکری آنانیموس، داعش اطلاعات محرمانه مقامات ارشد نظامی آمریکا و فرانسه را فاش کرد.
 گروه تروریستی داعش در واکنش به اعلان جنگ گروه هکری "آنانیموس"، لیستی از صدها مقام ارشد نظامی ایالات متحده و فرانسه را منتشر و عنوان این افشاگری خود را اینگونه تعیین کرد : «داعش هم اکنون اینجاست ، ما در کامپیوترهای شما هستیم، در هر پایگاه نظامی شما.»

داعش اطلاعات مقامات آمریکا و فرانسه را فاش کرد +تصاویر

گروه هکری وابسته به داعش در بیانیه خود گروه "آنانیموس" را گروهی احمق خوانده و اطلاعات محرمانه بیش از ۷۰۰ مقام ارشد نظامی آمریکایی و فرانسوی از جمله نام کامل، آدرس محل سکونت، شماره تماس و ایمیل آنها را منتشر کرده است .

داعش اطلاعات مقامات آمریکا و فرانسه را فاش کرد +تصاویر

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده و فرانسه هنوز اظهارنظری در خصوص این افشاگری داعش نداشته اند. این افشاگری بخشی از جنگ هکری میان هکرهای ناشناس آنانیموس و گروه هکری وابسته به داعش بوده است.

 

جعبه سیاه جنگنده روسی حقایق را نشان می‌دهد
رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که جنگ علیه تروریست‌ها به استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای نکشد.

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه جنگنده روسی سوخو 24 حقیقت را نشان خواهد داد.به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه هواپیمای روسی نشان خواهد داد که این جنگنده هنگام هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای هوایی ترکیه در حریم هوایی سوریه بوده است.پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: اطلاعات پروازی موجود در پرواز سیاه جنگنده سوخو 24 به ما این فرصت را خواهد داد که واقعیت‌ها درباره مسیر پرواز این جنگنده را از زمان آغاز پرواز تا لحظه مورد هدف قرار گرفتن به دست آوریم.وی در ادامه خاطرنشان کرد: این بدین معناست که ما متوجه خواهیم شد این جنگنده در لحظه سقوط دقیقا کجا بوده و حمله نیروهای هوایی ترکیه در چه شرایطی رخ داده است.رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که جعبه سیاه این هواپیمای نظامی باید در حضور کارشناسان بین‌المللی باز شود.پوتین همچنین از تمامی افرادی که در عملیات کشف جعبه سیاه این جنگنده روسی مشارکت داشتند قدردانی کرد و گفت: ما به طور قطع باید از نیروهای ویژه، نیروهای ارتش و اعضای گروه امداد و نجات و همچنین نیروهای نظامی سوریه قدردانی کنیم که به ما کمک کردند تا بتوانیم درک بهتری از آنچه رخ داده است به دست آوریم.وی اظهار کرد: نتایج حملاتی که علیه مواضع داعش صورت می‌گیرد باید به طور مستمر مورد ارزیابی و تحلیل واقع شود.

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که جنگ علیه تروریست‌ها به استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای نکشد. به طور قطع ما باید هرآنچه را که در میدان نبرد رخ می‌دهد و چگونگی استفاده از سلاح‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. ما می‌دانیم که تسلیحات پیشرفته هم با کلاهک‌های متعارف و هم با کلاهک‌های ویژه که همان کلاهک‌های هسته‌ای هستند قابل استفاده‌اند. به طور طبیعی ما این امید را داریم که در مبارزه با تروریست‌ها نیازی به استفاده از کلاهک‌های نوع دوم به وجود نیاید.

منبع: ایسنا

 

صالحی:
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با مجله دیپلمات جزئیاتی از مذاکرات محرمانه با آمریکا در عمان ارائه داده است.
علی اکبر صالحی در گفت و گوی مفصل و سه ساعته با ماهنامه دیپلمات به بیان جزئیات ناگفته ای از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا و همچنین دیپلماسی دوران احمدی نژاد پرداخت. وی ضمن پرداختن به چگونگی آغاز و انجام مذاکرات، به مخالفت های جلیلی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با مذاکرات محرمانه زیر نظر وزارت خارجه اشاره کرد و گفت که به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی در مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا توافق شد. 

بخش هایی از این مصاحبه مفصل در ادامه می آید:

مذاکرات عمان

اواسط سال ۹۰، اولین باری که مطلع شدیم آمریکایی ها علاقمند هستند درخصوص مسائل هسته ای مذاکرات دوجانبه ای به صورت محرمانه با ما داشته باشند، معاونت کنسولی ما، جناب آقای قشقاوی سفری به عمان داشتند . فردی عمانی به نام آقای سالم (مشاور سلطان) به یکی از همراهان آقای قشقاوی (یکی از مدیران ایشان) اعلام میکند که آمریکاییها علاقمندند در مسائل هسته ای با شما مذاکرات دوجانبه داشته باشند.

بعد از اینکه نامه وساطت سلطان قابوس به رهبر انقلاب رسید، نزد ایشان رفتم و گفتم: «حضرت آقا با توجه به اینکه چندسال است از طریق ۱+۵ مذاکره میکنیم و عملا به نتیجه ای نرسیدهایم، حالا با توجه به اینکه عمان نیز اعلام آمادگی کرده و تجارب نیز نشان داده که عمان واسطه مورد اعتمادی است، اجازه دهید در راه مذاکره دوجانبه با آمریکا قدم برداریم.» ایشان به گذشته آمریکا اشاره کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست. گفتم که اجازه دهید از باب اتمام حجت این کار را بکنیم، اگر به نتیجه رسیدیم که هیچ و اگر نه، در همین وضعیت خواهیم بود. در نهایت ایشان بزرگواری کردند و فرمودند مخالفتی نمیکنند.

رهبری ۴ شرط گذاشتند. یکی از شروط این بود که این مذاکره در سطح پایینتر از وزیر امور خارجه انجام گیرد. یعنی وزرای خارجه دو کشور با هم ملاقات نداشته باشند. دیگر اینکه، مذاکره برای مذاکره نباشد، مثل مورد ۱+۵ که سالها مذاکره کردیم و بعد بخواهند سوءاستفاده کنند. دیگر اینکه مذاکره فقط درخصوص مسائل هستهای باشد نه درخصوص روابط سیاسی و مانند آن. شرط چهارم را اجازه دهید نگویم. چون اگر بگویم، درباره آن سوال میکنید! 

احمدی نژاد راغب نبود

آقای دکتر احمدی نژاد هم خیلی راغب به مذاکره نبود ولی مانع هم نبود. اما اینکه بگوییم مشوّق باشند، نبودند. میگفتند: «آقای صالحی! حواست را جمع کن. موضوع پیچیده است و ممکن است صدمه ببینی.» برادرانه نصیحت میکرد که امری پیچیده است و حواسم باشد که راه خطرناکی است. به هرحال مشوّق نبودند، اما مانع هم نبودند. 

جلیلی مخالف بود

دبیرخانه شورای امنیت ملی (جلیلی) خیلی نظر مثبتی نسبت به این رویکرد نداشتند. میگفتند آمریکاییها قابل اعتماد نیستند و مذاکره با آمریکا مذاکره با ۱+۵ را زیر سوال میبرد. برخی نیز نگاه سیاسی داشتند. شایعاتی در مورد قصد بنده برای نامزدی ریاست جمهوری مطرح شد اما بنده صادقانه گفتم که خود را شایسته چنین مقامی نمیدانم.

دوستان (جلیلی) در دبیرخانه گفتند اگر آمریکاییها راست میگویند، بیایند در آلماتی ذره ای انعطاف نشان دهند. آن موقع آلماتی یک و دو نبود، آلمآتی برای اولین بار. نمیدانستیم دوبار آلماتی پیش میآید. گفتیم: «اگر آنها انعطاف نشان دهند، برای شما حجتی خواهد بود که بعد ملاقاتهای ما تسهیل شود؟» گفتند:« بله.» ما هم از طریق عمانیها با آمریکاییها تماس گرفتیم. آمریکاییها در آلماتی انعطاف نشان دادند و پس از آن بود که برای اولین بار آقای جلیلی و خانم اشتون مثبت صحبت کردند و گفتند قدم خوبی برداشته شده که باعث امیدواری است. ما خوشحال شدیم که بالاخره کاری انجام شد.

وقتی میخواستیم برای جلسه دوم مذاکرات حضوری با آمریکاییها برویم، باز با ناهماهنگیهایی مواجه شدیم، گرچه سرانجام به زور رفتیم. به آقای دکتر گفتیم که باید برویم و رفتیم دیگر. گفتیم اگر نرویم اعتبار جمهوری اسلامی در خطر قرار میگیرد. شرایط بسیار سختی بود. همه میگویند: «تو چطور تحمل کردی؟» خلاصه رفتیم و عزیزان هم کمی ناراحت شدند.

نامه دوم سلطان قابوس خطاب به احمدی نژاد بود و آن بیان یک خبر بود با این مضمون که «جناب آقای دکتر احمدینژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، نماینده آمریکا و نماینده ایران نزد من بودند و آمریکاییها اعلام کردند که غنیسازی شما را به رسمیت میشناسند.»

دیدار با ملک عبدالله

در اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی در ریاض به گونهای از آقای احمدینژاد استقبال شد که برخی گمان میکردند این اجلاس دو میزبان دارد؛ یکی ملک عبدالله و دیگری دکتر احمدی نژاد. شبی پیش از شام، ملک عبدالله، به عصایش تکیه داده بود و حدود ۱۵ تا ۲۰دقیقه با آقای احمدی نژاد در این حالت صحبت کرد. گمان کردیم راجع به لبنان، بحرین، سوریه و... صحبت خواهد کرد، در حالی که در حد یککلمه هم به هیچکدام از این کشورها اشاره نکرد. تعجب کردیم. تمام این ۱۵-۲۰دقیقه میگفت چرا اینقدر در رسانههایتان به من بیحرمتی میکنید. مثلا میگفت:«عکس و فیلم من را در حال خوردن مشروب نشان میدهید؛ آیا من مشروب میخورم؟»

عراقچی
میخواستم دکتر عراقچی را به معاونت آسیا- اقیانوسیه منصوب کنم، احمدی نژاد یکماه معطل کرد تا موافقت کند. بنده هم پایداری و پافشاری کردم.

احمدی نژاد قبل از آقای متکی، با من برای وزارت خارجه صحبت کرده بود. زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد برای بار اول انتخاب شد، من در جده، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی بودم. قبل از آن با آقای دکتر احمدینژاد آشنایی از نزدیک نداشتم.

گفتگو با سردار سلیمانی

یک روز سردار عزیز آقای سلیمانی به من زنگ زد که «آقای صالحی میخواهند 48 گروگان ایرانی در سوریه را فردا اعدام کنند، چه کار کنیم؟»به ذهنم رسید که با نخستوزیر قطر تماس بگیرم. گفتم: «ما این اقدام معارضان سوریه را از چشم شما میبینیم. شما بی جهت خودتان را در آنجا درگیر کرده اید». او هم به ما میگفت که شما روی اسب باخته شرطبندی کرده اید که بحث جدایی بود. گفتم: «آقای نخست وزیر! الان به من خبر رسیده که میخواهند فردا ۴۸ تن از عزیزان ما را اعدام کنند. اگر این اتفاق بیفتد، حداقل چیزی که میتوانم بگویم و این حداقلش است، این است که نمیدانم عواقب روابط ما و شما به چه سمت و سویی خواهد رفت دیگر چیزی قابل پیشبینی نخواهد بود.» گفت:«آقای صالحی! تنها راهی که هست این است که امشب به شبکه الجزیره بروم و به صورت زنده اعلام کنم که این ۴۸نفر را اعدام نکنند. هرکسی این کار را کند چنین و چنان...» از من خواست که آن شب تلویزیون را نگاه کنم. دیدم که ایشان آمد و بیان جالبی داشت. پس از آن معارضان جواب دادند که به پاس پیام نخستوزیر قطر دست نگه میدارند.

گفتنی است سومین شماره مجله دیپلمات به سردبیری دکتر کیهان برزگر و مدیر مسئولی سید صاحب صادقی از روز سه شنبه روی دکه ها خواهد بود. 

 

 

اخبار موثقی که نگارنده در اختیار دارد،‌ حکایت از آن دارد که قرار است پس از گزارش چندپهلوی آژانس، شورای حکام در قطعنامه‌ای چندپهلو، از مدیرکل آژانس بخواهد «بررسی پرونده PMD» را «متوقف کرده و ادامه ندهد».

خبرگزاری فارس: ۳ سناریو درباره فرجام PMD/ لکه فنی با آب سیاسی پاک نمی‌شود!
 

اهمیت حل و فصل ادعای آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران یا PMD‌ را اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوئیم هر گزارشی که متضمن فقدان بعد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران و رد ادعاهای گذشته باشد، همه تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه و چند جانبه و نهادی علیه ایران طی سال‌های اخیر را با بحران مشروعیت مواجه خواهد ساخت. و بالعکس، بسته نشدن این پرونده، هر چند با تعلیق و تخفیف برخی تحریم های مذکور در برجام همراه باشد، اتهامات بی پایه و اساسی را که آژانس علیه ایران مطرح کرده، سر جای خود نگه خواهد داشت و هر آن و به هر دلیلی ممکن است بازی با این ادعاها دوباره آغاز شود.

قصد بحث مبسوط درباره تاریخچه PMD‌ را نداریم،‌ اما برای تاکید بر اهمیت موضوع، بیان این مقدار ضروری است که آژانس بر پایه یک سری اسناد جعلی که خود زمانی صراحتا آنها را «مطالعات ادعایی»(Alleged Studies) می خواند، ایران را متهم کرد که بین سال‌های 2001 و 2003 پروژه‌ای تحقیقاتی در مورد سلاح های هسته‌ای تحت عنوان نمک سبز (Green Salt) انجام داده است. این اسناد به قدری بی پایه بود که محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس علی رغم فشارهای فراوان حاضر نبود شرح آنها را در گزارش رسمی آژانس بگنجاند و سرانجام پس از برکناری وی،‌ یوکیا آمانو طی ضمیمه گزارش GOV/2011/65 شرحی درباره این اسناد ادعایی منتشر کرد. قبل از توافق برجام، برای راستی‌آزمایی این ادعاها، ‌ایران همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس انجام داد، ‌دسترسی‌های متعددی به این نهاد داده شد و سوالات گوناگونی نیز پاسخ گفته شد. از جمله دو بار از مکان مورد ادعای آژانس در رابطه با ادعای ساخت اتاقک تست بمب، یعنی پارچین، بازدید شد و در پاراگراف 50 گزارش 8 نوامبر 2011 آژانس نیز اشاره شد که طی این بازدیدها، سندی بر مدعاها یافت نشده است. با این وجود،‌ یکی از توافقات انجام شده در دل برجام این شد که آژانس و ایران طی یک نقشه راه موسوم به RCPPOI، همه موضوعات را حل و فصل کنند و تهران به همه خواسته های آژانس درباره PMD‌ از جمله یک بازدید و نمونه برداری دیگر از محل مورد ادعا در پارچین تن دهد. این نقشه اجرایی شد و حتی در اقدامی بی سابقه شخص جناب آمانو طی سفری به تهران، از منطقه نظامی پارچین نیز بازدید کرد. آقای آمانو در همه گزارش‌هایی که بعد از اجرایی شدن «نقشه راه» منتشر کرده، تصریح کرده که ایران به صورت کامل درباره این نقشه راه همکاری کرده و «فعالیت‌های مقرر در نقشه راه برای دوره منتهی به 15 اکتبر 2015 میلادی طبق برنامه تکمیل شده‌اند».

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 158235
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1