پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

تغذیه نقش بی‌بدیلی در کارکرد مغز دارد به طوری که مصرف روزانه 25 عدد از نوعی خشکبار باعث تقویت حافظه و مانع بروز آلزایمر می‌شود.
 تغذیه نقش بی‌بدیلی در کارکرد مغز دارد به طوری که مصرف روزانه 25 عدد از نوعی خشکبار باعث تقویت حافظه و مانع بروز آلزایمر می‌شود.میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مصرف مویز در زمستان باعث افزایش انرژی بدن می شود، گفت: مواد آنتوسیانین و پلی فنولیک موجود در مویز باعث کاهش بیماری های سرطانی و آلزایمر می شود.
 
این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه مویز از نظر شکل ظاهری و رنگ با کشمش متفاوت است اما خواص درمانی یکسانی دارد، اظهار داشت: اسید امگا 3 و امگا 6 موجود در این خشکبار در زمان مصرف باعث کاهش غلظت خون و چسبندگی پلاکت های خون و مانع لخته شدن خون می شود.خادم با اشاره به اینکه خشک کردن مویز خواص آن را کاهش می دهد، تصریح کرد: این میوه سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی همچون کلسیم فسفر و پتاسیم است.وی با اشاره به اینکه قند موجود در مویز از نوع فروکتوز است، تصریح کرد: مبتلایان به دیابت برای کاهش قند خونشان می توانند از این خشکبار استفاده کنند.
 
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه بیماران دیابتی در خصوص استفاده از این خشکبار باید با پزشک مشورت کنند، افزود: مصرف مواد غذایی حاوی قند دی ساکارید برای مبتلایان به دیابت مضر است و این افراد باید از خوردن آن خودداری کنند.
خادم با اشاره به اینکه، مویز حاوی آنتوسیانین و پلی‌فنولیک است، تاکید کرد: این خشکبار مانع بروز آلزایمر و تسریع روند بهبود سلول های مغزی می شود.
به گفته وی، مصرف روزانه 25 عدد مویز، باعث جذب مواد معدنی و تقویت حافظه می‌شود.

 

روستای مصر از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. این روستا در دشت کویر ایران واقع شده است. نام‌های پیشین روستای مصر، چاه دراز، کلاته یوسف، مزرعه یوسف بوده است.
 
 


ادامه مطلب ...

 

رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات کلاسیک در مشهد، در حوزه علمیه این شهر مقدس به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.
به تازگی در فضای مجازی عکسی از رضا کیانیان منتشر شده که مربوط است به دورانی که وی در حوزه علمیه به عنوان طلبه مشغول به تحصیل بوده است.
رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در مشهد، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.کیانیان که پدرش صاحب مغازه طباخی بود، برادر بزرگتری به نام داود دارد که یکی از نخبگان فرهنگی مشهد است. داود که تا پیش از شهرت عمومی رضا و باز شدن پای او به عنوان بازیگر اول جریان اصلی سینما با واسطه دیده شدن سریال «شلیک نهایی» معروف‌تر از رضا بود، در حوزه نمایشنامه‌نویسی فعالیت دارد.
اما رضا کیانیان علاوه بر بازیگری تجربیاتی نیز در نویسندگی و طراحی صحنه در سینما دارد. او همچنین داماد خواهر سهراب سپهری نقاش و شاعر معروف معاصر است.کیانیان اخیرا در برنامه "دید در شب” گفت: شاگرد مقام معظم رهبری در حوزه علمیه بوده‌ام.
 
 

 پس از هک شدن

هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.
هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های صهیونیستی، بینندگان شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی ناگهان متوجه شدند که شبکه دوم در حال پخش اذان است.

پس از تحقیقاتی گسترده مشخص شد که این شبکه و شبکه دهم هکر شده است و هکرها اقدام به قطع برنامه های این شبکه به ویژه در مناطق فلسطینی نشین و الجلیل کرده و به جای آن، اذان پخش کرده اند.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفته که به مدت 17 دقیقه هک شده است.

لازم به ذکر است که این اقدام هکرها در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصویب پیش نویس قانون نژاد پرستانه ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 صورت می گیرد. رژیم صهیونیستی قرار است امروز در مورد این پیش نویس رای گیری کند.

 

فعالیت نماینده جشنواره برلین پس از فتنه ۸۸ در جمع‌آوری فیلم‌ علیه نظام و کارگردانان اپوزیسیون گسترده‌تر شد تا بالاخره چمدان فیلم‌ها با اقدام ارگان ذی‌صلاح ضبط شد.
 فعالیت نماینده جشنواره برلین پس از فتنه ۸۸ در جمع‌آوری فیلم‌ علیه نظام و کارگردانان اپوزیسیون گسترده‌تر شد تا بالاخره چمدان فیلم‌ها با اقدام ارگان ذی‌صلاح ضبط شد.

به گزارش فارس، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین که در سال 2016 شصت و هفتمین دوره‌اش در ماه فوریه برگزار می‌شود در کنار جشنواره فیلم ونیز و کن، مهمترین رویداد سینمایی اروپا به شمار می‌رود. نکته حایز اهمیت، توجه این جشنواره به فیلم های اجتماعی است و جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را معمولا به آثاری می دهد که نگاه اجتماعی خاصی را دنبال می کنند.

آنکه لویکه نماینده جشنواره برلین از سال 2002  عضو هیات انتخاب بخش مسابقه و نیز بخش انجمن بین المللی فیلم جوان جشنواره شد. او همه ساله قبل از برگزاری جشنواره به ایران می آید و آثار آماده شده توسط فیلمسازان را مورد ارزیابی قرار داده و برای جشنواره انتخاب می کند. انتخاب گزینشی وی پس از فتنه 88 به نظر می‌رسد   پررنگ‌تر دنبال می شود. او در سالهای گذشته نیز به ایران می آمد و آثاری که مد نظر این جشنواره  سیاسی بود را انتخاب می کرد. سالها این روند ادامه داشته و نماینده برلین به راحتی و به دور از هر نوع ممانعتی به ایران آمده و فیلم های که اکثر آن ها به نوعی دهن کجی به نظام و هیات انتخاب فجر بود را انتخاب برای حضور در جشنواره برلین با خود می برد.


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:فرهنگی, :: 22:13 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند
آیت‌الله یزدی: رئیس‌جمهور به وزیر ارشاد تذکر دهد/ مسابقه ایران- کره در شب تاسوعا کنسل شود /‌مداحان مرز خود را بشناسند
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در نشست خبری خود که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه مطالبی که می‌گویم از طرف خودم است و از طرف جامعه مدرسین نیست، اظهار داشت: به وزیر ارشاد ناصحانه می‌گویم برنامه و روشی که شما در پیش‌گرفته‌ای سبب تضعیف دولت است و اکثر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که نمی‌دانم توجه دارید یا نه.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وزیر ارشاد را احیاگر کنسرت نامید و افزود: کنسرت‌هایی که در شهرها برگزار شده، اکثر روزها هم به عنوانی از بزرگداشت یک خواننده، نوازنده، پیشکسوت موسیقی‌دان و آوازه‌خوان نام‌گذاری شده است، وی تحت عنوان ترویج هنر اکثراً ازاین‌دست برنامه‌هایی داشته است.

آیت‌الله یزدی از وزیر ارشاد خواست اقدامات سال‌های اخیر خود را مرور کند و تصریح کرد: روز گذشته هم یک تئاتر خیابانی با 270 هنرمند در قالب 28 گروه از استان‌های مختلف و با حضور 3 گروه هنری از کشورهای خارجی برگزار شده و ایشان در سخنرانی خود گفته "این برنامه‌ها ظرفیتی برای صلح بین اقوام و ادیان مختلف است". او از این طریق می‌خواهد بین ادیان و اقوام ایجاد صلح کند، درحالی‌که این راه درستی نیست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه وزیر ارشاد از این راه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و در لوازم و ملازماتش منکرات زیادی دارد، گفت: بی‌اعتنایی به حجاب، برخوردهای نامناسب نسبت به این موضوع جامعه در شرایط حساسی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش نسبت به اجرای کنسرت در قم افزود: به این برنامه اعتراض شدید دارم، اگر فیلم آن را ندیده بودم هرگز این تصمیم را نمی‌گرفتم، عکس‌های بسیار زننده‌ای از این کنسرت دیدیم؛ دین‌شکنی تا چه اندازه، حرمت‌شکنی تا چه اندازه؟

*‌هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد

وی با تأکید براینکه هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد، چون حریم حضرت معصومه(س)، حریم حوزه‌های علمیه و مراجع شکسته شده است، عنوان کرد: اینجا قم است، شکستن این حریم مثل شکستن حریم شهرهای دورافتاده نیست و این حریم‌شکنی بسیار رقت‌بار بود.

 



ادامه مطلب ...

 داعشی‌ها بازیگرایرانی را تهدیدکردند+عکس

صفحات اینستاگرام نیروهای داعش بازیگر ایرانی حاضر در فلوجه را تهدید کردند.
صراط: عکس امیر نوری در شبکه های اجتماعی مربوط به گروهک تکفیری تروریستی داعش، منتشر شد. نیروهای تکفیری در این عکس ها برای این هنرپیشه خط و نشان کشیدند. 

داعشی‌ها بازیگر ایرانی را تهدید کردند+عکس
  
گفتنی است؛ امیر نوری چند روز پیش با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از حضور در جبهه های نبرد علیه داعش در فلوجه خبر داد.

با این ژله قلبی زیبا خانواده تان را سورپرایز کنید! +آموزش تصویری

برای درست کردن این ژله لازم نیست حتما قالب قلبی شکل داشته باشید. مربع و دایره هم جواب میده چون ژله قرمز رو در هر صورت قلبی قالب میزنید.

با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین

اولین کاری که باید انجام بدید درست کردن یه ژله قرمزه.  یک بسته ژله رو با 1 ق غ پودر ژلاتین مخلوط کردم و 1 لیوان آب جوش ریختم روش و 1 دقیقه توی مایکروفر قرار دادم تا کاملا ذوب شد. بعد نصف لیوان یخ ریختم توش و هم زدم و در دو قالب مستطیلی گذاشتم توی یخچال. ضخامت ژله من تقریبا نیم سانت بود. ژله من طبق معمول یک شب توی یخچال موند.

قالبی که قراره ژله توش درست بشه رو بذارید جلوتون. قبل از شروع به ساختن ژله همیشه قالبتون رو اندازه بگیرید. یعنی ظرفی که قراره ژله رو بریزید توش و بذارید توی یخچال رو ابتدا پر از آب کنید. تعداد لیوانها رو بشمارید. یه جا یادداشت کنید که مثلا فلان ظرف با 4 لیوان آب پر شد. حالا ببینید که من واسه دستور ژله چند لیوان مایع به کار بردم. مثلا اگه من یه لیوان آب جوش و نصف لیوان یخ و نصف لیوان خامه استفاده کردم مفهومش اینه که ظرف من با 2 لیوان پر میشده و شما باید اعداد رو در 2 ضرب کنید تا به 4 لیوانی که ظرفتون رو پر میکنه برسید. کاملا متوجه شدید؟ دوباره توضیح نمیدم ها!

بعد از اینکه ظرفتون رو اندازه گرفتید. کاملا خشکش کنید. و حالا با روغن مایع چربش کنید! اصلا تعجب نکنید؛ اگر هم تعجب کردید، بعد که ژله تون راحت از قالب جدا شد تعجبتون تموم میشه. این مقدار روغن روی طعم ژله کوچکترین تاثیری نداره ( قبلا تست شده)


من ژله قرمزم رو با دو سایز قلب قالب زدم. بزرگه واسه روی ژله و کوچیکه واسه دیواره اش. خیلی ساده قالب رو توی ژله فرو کنید و تا ته فشار بدیدحالا با یه کاردک یا کفگیر مسطح و یا هر چیز دیگه ای که گودی نداشته باشه آروم بزنید زیر ژله و از ظرف جداش کنید.مواظب باشید قلبی رو نشکونید که قلب شکستن خطاست!

 با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!

قالبها تون رو با سلیقه خودتون بچینید توی ظرف چرب . حواستون باشه که قلبهای روی دیواره رو مثل من وارونه بچینید که بعد که قالب رو برمیگردونید قلبهاتون درست از آب دربیاد.

 با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!


ظرفتون رو بذارید توی یخچال و گرفتار ساختن ژله بیس بشید. اگه مثل من ظرفتون سیلیکنیه باید زیرش همیشه یه سینی یا یه چیز محکم باشه که دفرمه نشه. برای درست کردن ژله بیس من از ژله آناناس استفاده کردم. که تقریبا بیرنگه ( ایرونیش که کاملا بیرنگه) یه بسته ژله و 1 ق غ پودر ژلاتین رو با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و 1 دقیقه در مایکروفر گذاشتم و بعد نصف لیوان یخ ریختم توش.


بعد 200 گرم خامه و 1 لیوان شیر بهش اضافه کردم و با ویسک زدم تا یکنواخت شد.ژله رو توی قالب ریختم و یک شب (و یک وقت اداری) گذاشتم توی یخچال بمونه.

با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!


برای جدا کردن ژله از قالب هیچ نگران نباشید. میبینید که چه خوشگل در اومده! خیلی راحته. اول دور تا دور حاشیه ژله رو با چاقو یا ناخن از ظرف باز کنید. بعد سینکتون رو از آب جوش پرکنید و 5 ثانیه قالب رو توی آب جوش نگه دارید ( توجه کنید که اگه قالبتون سیلیکنیه باید زیرش یه ظرف باشه که تاب برنداره و ژله تون بشکنه یا ترک بخوره. من گذاشتمش توی یه ظرف شبکه ای دسته دار. اینطوری دستم هم نسوخت. خودتون بگردید یه چی تو خونه پیدا کنید) زیر قالب رو با حوله خشک کنید و ظرف سرو رو زیر شیر آب بگیرید تا خیس بشه. اینکار رو انجام میدیم تا اگه ژله وسط ظرف سرو قرار نگرفت بتونیم راحت جابجاش کنیم چون تا وقتی خیسه راحت لیز میخوره. حالا ظرف سرو رو وارو روی قالب ژله قرار بدید و قالب رو برگردون

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

ژله میوه ای دو رنگ

 

پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری

آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم

 

ژله بستنی

 

طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده کنید.

 

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری شکر را بهمراه یک بسته پودر ژله درون یک لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع شفاف شود سپس یک لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.

 

میوه ها را خرد کنید و کف قالب قرار دهید سپس ژله ای که اماده کرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

ژله بستنی

 

بسته دوم پودر ژله را باز کنید و داخل کاسه با 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چایخوری شکر و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه کنید.

 

پس از اینکه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج کنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

 

نکته ها : پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد که وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.

 

قبل از ریختن لایه دوم باید از استحکام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترکیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده

میرتاج‌الدینی:
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه اوج حمایت از جریان مقاومت در دولت نهم و دهم بود گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به من گفت که سلام مخصوص وی را به احمدی‌نژاد برسانم چرا که در جنگ 33 روزه به آنان پیام می‌داد که محکم بایستید که ایران پشت سر شماست و از شما حمایت می‌کند.

میرتاج‌الدینی

: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم گفت: مجلس دهم مسیر اجرای صحیح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت ریل‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در برنامه مناظره با سیدصادق خرازی در دانشگاه ارومیه با اشاره به تفاوت مجلس دهم با مجالس هفتم، هشتم و نهم اظهار داشت: مجلس آینده مطمئناً با مجالس گذشته متفاوت خواهد بود و در این میان خط‌کشی داخل جریان اصولگرایی برای نشان دادن اختلافات صحیح نیست چرا که 90 درصد گروه‌های اصولگرایی با هم مشترک‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با اشاره به فلسفه وجودی مجلس تصریح کرد: مجلس باید راه‌گشا باشد و نه اینکه خود به بخشی از یک مشکل تبدیل شود که سابقه مجالس هفتم، هشتم و نهم تاکیدی بر موید بودن آنان به این مسئله است حال آنکه در مجلس ششم این چنین نبود.

وی با یادآوری سوالات مجالس اصولگرا از دولت اصولگرا افزود: سخت‌ترین سوالات توسط مجلس اصولگرا از دولت نهم و دهم بود به علاوه به‌ جز مجلس اول، مسئله سوال از رئیس جمهور بی‌سابقه بود که دوبار از احمدی نژاد سئوال شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با یادآوری وظایف منتخبان در مجلس جدید بیان کرد: اول مجلس دهم مسیر اجرای صحیح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت ریل‌گذاری کند تا با کمک همه قوا مشکلات مردم حل شود به خصوص در این وضعیت که در رکود طولانی قرار داریم.

میرتاج‌الدینی با اذعان به برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی افزود: هم شعارگونه و هم عملیاتی می‌توان با اقتصاد مقاومتی برخورد کرد که تبلیغ در صدا و سیما، تکرار از زبان دولت مردان و یا نطق‌های میان دستور نمایندگان از نوع شعاری است، حال آنکه مجلس آینده باید در نخستین فرصت برنامه‌هایی برای این منظور ارائه دهد.

وی با دعوت اصلاحات برای حفظ فضای سیاسی سالم گفت: باید فضای منطق و استدلال به جای غوغاسالاری و تخریب حاکم شود، این که یک نفر یک بنای بدی در جامعه گذاشت بنا نیست که دیگران هم به آن ادامه دهند نباید مخالف خود را بی‌سواد یا نفهم خطاب کرد و به جهنم فرستاد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه اوج حمایت از جریان مقاومت در دولت نهم و دهم بود گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به من گفت که سلام مخصوص وی را به احمدی‌نژاد برسانم چرا که در جنگ 33 روزه به آنان پیام می‌داد که محکم بایستید که ایران پشت سر شماست و از شما حمایت می‌کند.

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

: مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

به گزارش تایمز لندن، مساجد در انگلیس از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند، بدون اجازه همسر از خانه خارج نشوند و از فیس بوک استفاده نکنند.

این قوانین جدید که از سوی سازمان ها و انجمن های اسلامی در انگلیس منتشر شده است با حواشی و جنجال های بسیاری همراه بوده است.

انتشار این اظهارات از سوی مساجد انگلیس موجی از خشم را در میان فعالان مبارزه با تندروی ومسلمانان معتدل ایجاد کرد. مسلمانان معتدل این قوانین را قواعد از رده خارج شده و اکلا اشتباه و مغایر با تفسیرهای دینی عنوان کردند.

مسجد گرین لین در بیرمنگام انگلیس پوشیدن شلوار برای زنان مسلمان را ممنوع اعلام کرد و دلیل آن را نشان دادن جزئیات بدن زنان دانست. مسجد مرکزی در بلاک برن انگلیس نیز از زنان خواست تا از فیس بوک استفاده نکنند.

این مسجد در بیانیه خود اعلام کرد که فیس بوک درهای گناه را به روی زنان باز می کند و دختران و زنان به طعمه هایی در این فضای مجازی تبدیل شده اند.

 

لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

باران کوثری بعد از ممنوع التصویری پول تو جیبی و خرجیش را از حامد بهداد میگرفت , مشکلات ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ، خانم بارا کوثری سیمرغ بلورین جشنواره را اذان خود کرد و به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد . این اتفاق برای خانم باران کوثری بعد از سختی هایی که در دوره ی ممنوع التصویریش کشیده بود ، یعنی رسیدن دوباره به قله کوه.

اتفاقاتی که در 3 سال اخیر برای او افتاده بود ، بسیار مشقت بار بوده و انگار یک شبه تمام زحماتی که برای رسیدن به قله کوه کشیده بود ، با یک سقوط به باد رفت.

خانم باران کوثری ، یکی از بهترین هنرمندانی است که قدرت بازی کردن در هر نقشی را دارد و این یعنی اینکه شایستگی برنده شدن سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فیلم فجر را داشته .

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

او از چگونگی ممنوع التصویر شدنش می گوید : سر صحنه ی فیلم برداری کار آقای هومن سیدی بودیم که تهدیدات شروع شد. عوامل پشت صحنه مجبور شدند برای آوردن و رساندن من به سر صحنه و خانه ، با ماشین اسکورتم کنند تا اینکه مسئول حراست من را خواست . به من گفته شد که نامه ای آمده و تو دیگر نمی توانی کارت را ادامه دهی ، من هم خواستم نامه را ببینم اما به من هیچ وقت آن نامه نشان داده نشد و به همین خاطر من دوباره سر صحه فیلم برداری برگشتم.

دوباره از من خواسته شد که عوامل فیلم را راضی کنم که یکی را به جای من جایگزین کنند اما عوامل فیلم قبول نکردنند و خلاصه اینکه این کار را با هزار بدبختی تمام کردم و ماجرا بعد از آن شروع شد . هر کارگردانی که با من تماس می گرفت و به من پیشنهاد کار می داد و من قبول می کردم ، بعد از چند روز دوباره با من تماس می گرفت و می گفت که به ما گفته اند که حق کار کردن با شما را نداریم متاسفانه.

این وضع دو سال ادامه داشت و من این دوسال را با مشقت فراوانی گذراندم . حتی مجبور شدم از دوستانم برای خرج زندگی پول قرض بگیرم که آقای حامد بهداد در این زمینه خیلی به من کمک کردند .

راستش برای من خیلی سخت بود که در شرایطی که دارای استقلال مالی شده بودم ، دوباره پیش مادر و پدرم برگردم و از آنها پول درخواست کنم . اما حالا که دوباره خدارو شکر به دنیای بازیگری برگشتم ، خیلی خوشحالم به خصوص اینکه بخاطر بازی در فیلم « کوچه بی نام » موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیگر زن شده ام.

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

خانم باران کوثری می گوید که در هیچ یک از شبکه های اجتم

 
دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:رهبر, :: 23:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مقام معظم رهبری:
حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

صراط: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را «تحقق تمدن اسلامی» خواندند و با اشاره به مبانی غلط و ناکارآمدیِ الگوهای توسعه جهانی و ضرورت ارائه الگوی جدید اسلامی- ایرانی، «کار جهادی و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت غنی و قوی منابع اسلامی و حوزه‌های علمیه»، «برخورداری از قوت علمی» و «گفتمان‌سازی» را از الزامات تولید و تدوین «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

رهبر انقلاب، مرحله سوم را که اکنون در آن قرار داریم، «تشکیل دولت اسلامی» یعنی تشکیل دولتی بر اساس الگوها و معیارهای کاملاً اسلامی خواندند و افزودند: تا وقتی این مرحله به طور کامل محقق نشده است، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع سبک زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی خواهد ماند.

ایشان، گام نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملتها از اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و در پاسخ به این سؤال که «چرا الگوهای موجود و آزموده‌شده در دنیا نمی‌توانند الگوی مطلوبی برای ما باشند؟»، گفتند: الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که در خصوص ارزشهایی نظیر آزادی و عدالت داده بودند، محقق کنند.

رهبر انقلاب، وضعیت نامناسب برخی کشورهای دنبال‌کننده این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های کلان مالی دولتها، بیکاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌هایی از ناکارآمدی الگوهای رایج خواندند و افزودند: این جوامع اگرچه پیشرفتهایی نیز داشته‌اند اما پیشرفتها تا اعماق آن جوامع نفوذ نکرده و به «اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت» منتهی نشده است، بنابراین ما باید الگوی پیشرفت بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه کنیم.

leader.ir


ادامه مطلب ...
«عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.
صراط: «عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.

به گزارش روزنامه «پاکستان»، «عبدالرحمان سندی» یکی از فرماندهان ارشد گروه «القاعده» و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» رهبر جدید القاعده در کراچی دستگیر شد.

پلیس کراچی به کمک نیروهای اطلاعاتی امنیتی توانست عبدالرحمان سندی را دستگیر کند. گفته می شود وی در ماجرای قتل «دانیال پرل» روزنامه نگار آمریکایی دست دارد.

نام عبدالرحمان سندی در سال ۲۰۰۱ میلادی زمانی در لیست تروریستهای جهانی قرار گرفت که گفته می شد که وی و تروریست دیگری بنام «سعود میمن» در ماجرای ربودن دانیال پرل و قتل او به تروریستها کمک مالی رسانده اند. سعود میمن پس از رهایی از زندان «گوانتانامو» در سال ۲۰۰۵ میلادی در گذشت و بعد از آن تلاش برای دستگیری عبدالرحمن سندی ادامه یافت.

 



ادامه مطلب ...
صبح امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمان دیدار کرد.
اشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صبح امروز ابراهیم حاتمی‌‎کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمانی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی در این دیدار انگشتر مدافعان حرم را به حاتمی کیا تقدیم کرد.

دیدار حاتمی‌کیا با سردار سلیمانی +عکس

 
زنان مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان با ارسال تصاویری از خود با پوشش اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، حمایتشان را از «روز جهانی حجاب» به نمایش گذاشتند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین
جمعه 9 بهمن 1394برچسب:اجتماعی, :: 7:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

فاجعه ای بزرگ در سال 94

طناب دار را با دست خود می بافد، روسری حریر مادر را به چارچوب در گره می زند و حلقه مرگ را دور گردن نحیفش تنگ می کند؛ دیگری تلخی روزگار را تاب نمی آورد و از بلندی می پرد و آن یکی به ضرب گلوله خود را به کام مرگ می کشد.

فرآوری: ه.هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
طناب دار

از آغاز سال ۹۴ تاکنون 13 دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را به کشتن داده اند. نه نفر خود را حلق آویز کرده اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده پریده اند و یک نفر با سلاح گرم زهر مرگ را سرکشیده است.فقط در ماه جاری اقدام به دو مورد خودکشی در یزد و یک مورد در تهران به مرگ خودخواسته این سه نفر انجامیده و خبر «خودکشی» را میان اخبار روزانه پررنگ کرده است، این اتفاقی است که در پنج سال اخیر نه تنها در ایران، بلکه در جهان، رشدی سرطان گونه داشته و سه برابر شده است.

مواردی از خودکشی دانش آموزان در سال جاری که در گزارش پیش رو به آنها پرداخته شده، براساس آنچه در خبرها و از سوی مجریان قانون بیان شده، به دلیل اضطراب ناشی از مدرسه، افت تحصیلی و ناکامی در واحدهای درسی و یا هراس از مورد بازخواست قرار گرفتن از سوی والدین و همچنین افسردگی و اختلافات دامنه دار خانوادگی رخ داده است.

همچنین از بین این موارد چهار مورد در استان تهران، دو مورد در یزد، دو مورد در آذربایجان غربی و مابقی در استان های لرستان، مازندران، خراسان جنوبی و شمالی اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در حالی با این آمار روبه رو هستیم که عمده خودکشی های ناموفق به رسانه ها راه نمی یابند، چنانچه در ۱۲ خودکشی دانش آموزان در سال جاری، تمامی موارد به مرگ افراد منجر شده و این گزارش از شمار افرادی که پس از اقدام به خودکشی از مرگ رهایی می یابند، خالی است. کشورهای توسعه یافته نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده اند، به طوری که برای مثال، هر سال، ۱۰ مورد خودکشی زیر ۱۰ سال در فرانسه رخ می دهد؛ ایران نیز درزمینه خودکشی رتبه ۴۸ را در میان دیگر کشورها دارد اما آماری دقیق از خودکشی کودکان در کشور وجود ندارد.

چهارم ابتدایی بود، مچ دستش را باند پیچیده بود، خودکشی ناموفقی داشته؛ از او می پرسم چرا این کار را انجام داده ای، می گوید؛ خانواده ام به من بی توجه هستند می خواهم اینگونه توجه شان را جلب کنم. می گوید: دوستانم می گویند اگر برای آن ها یک اتفاق بد بیفتد حتما خودکشی می کنند

با این وجود تحلیل این خودکشی ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور ما، درحالی که با فقدان جزئیات آماری رو به رو هستیم، چندان ساده به نظر نمی رسد. درحالی که آماری از خودکشی کودکان و بزرگسالان در سال ۱۳۹۳ در دست نیست اما نتایج یک مطالعه با عنوان «بررسی موارد اقدام به خودکشی در کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان لقمان حکیم» نشان می دهد از میان ۱۷۶ کودک هشت تا ۱۳ سال که به دلیل مسمومیت در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در بیمارستان لقمان حکیم بستری شده بودند، اقدام به خودکشی ۱۱۱ مورد آنها تأیید شده است.

 



ادامه مطلب ...
جنگنده‌های سعودی در ادامه اقدامات متجاوزگرانه خود بار دیگر با شلیک راکت به حومه سفارت ایران در پایتخت یمن، خساراتی به ساختمان این سفارت وارد کردند.

 جنگنده‎های سعودی امروز (چهارشنبه) بار دیگر حومه سفارت ایران در صنعا را هدف قرار داد.

 برخی منابع خبری گزارش دادند که اصابت موشک‎ها به اطراف سفارت ایران به بخشی از دیوار سفارت آسیب وارد کرد.

پایگاه خبری «النجم الثاقب» گزارش داد که تعدادی از ترکش‎های موشک شلیک شده به داخل حیاط سفارت ایران در صنعاء اصابت کرد.

عربستان سعودی کمتر از یک ماه گذشته سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار داده بود که ظاهراً بر اثر برخورد ترکش های موشک های سعودی، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت کشورمان در صنعا نیز زخمی شدند.

پیش از این در 31 فروردین ماه سال جاری نیز موشک‌های سعودی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده بود که در پی آن شیشه‌های سفارتخانه شکسته شد اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده بودند که با احضار کاردار عربستان در تهران و تذکر جدی و ارائه یادداشت اعتراضی به عربستان درباره وظایفشان در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک همراه شد.

پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:افتاب, :: 9:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طلوع آفتاب از آن صحنه‌های طبیعی زیبایی است که بسیاری عاشق تماشا کردنش هستند.

برچسب ها: طلوع ، خورشید ، تصاویر



ادامه مطلب ...

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

گلاره عباسی، بازیگر سریال های «کیمیا» و «شهرزاد» درباره نقش های متفاوت اش در این دو سریال و تجربه همکاری اش با عوامل این دو سریال می گوید.

گلاره عباسی این روزها در هر دو سریال پرمخاطب تلویزیون و شبکه نمایش خانگی یعنی «کیمیا» و «شهرزاد» حضور دارد و جالب اینجاست که در هر دو سریال، نقشی منفی و البته مرموز بازی می کند و در هر دو، از خانواده هایی نابسامان بیرون آمده. با وجود تمام شباهت ها، عباسی این دو نقش را کاملا متفاوت از هم بازی کرده و هیچ کدام از نقش ها به لحاظ منفی و مرموز بودن شبیه دیگری نیست. درباره این نقش ها، ویژگی های هرکدام و سابقه همکاری با گروه «کیمیا» و «شهرزاد» با او گپ زده ایم.

 

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

 



ادامه مطلب ...

7 توصیه انتخاباتی قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید برضرورت توجه و عمل به قرآن کریم گفت: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آن‌ها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعده‌ها را نخورند.

 

وی گفت: در ارتباط با انتخابات همچنین به مردم بگوییم به هر شعاری گوش ندهید، با هر اشک و سوگندی فریب نخورید، به هر توجیهی دل نبندید، به هر سخنرانی اعتماد نکنید، به هر جبهه و چهره‌ای خیره نشوید، به هر نیرو و دوستی اعتماد نکنید، به هر شنونده‌ای اعتماد نکنید.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور ما به دلیل عدم توجه و عمل به آیات قرآن کریم است و جامعه ما باید قرآنی، روایی و نهج البلاغه‌ای شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز با گلایه از بی‌مهری به قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه‌های علمیه، گفت: برخی استاد کفایه بودن را افتخاری برای خود می‌دانند، این در حالی است که نباید عزت خود را از کفایه بخواهیم بلکه باید از قرآن و نهج البلاغه طلب کنیم.

 

وی تدبر در قرآن را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن به فهم صحیح از مفاهیم کلام الهی کمک خواهد کرد.

 

وی با تأکید براین‌که «تفسیر قرآن باید ساده و قابل فهم باشد»، گفت: مبلغان می‌توانند بر روی منابر و جلسات تفسیر، در کوتاه‌ترین زمان تفسیری از آیات الهی داشته باشند و از پرگویی به شدت پرهیز کنند.

 

قرائتی با بیان این‌که «بیان مبلغان بر روی منابر باید به گونه‌ای باشد که بر روی افکار جوانان اثرگذار شود»، خاطرنشان کرد: بیان مطالب غیرضروری در منابر، اثرگذاری تبلیغی را کاهش خواهد داد.

 

وی گفت: تبلیغ نباید مختص به زمان، مکان و برای رفع نیاز خاص شخص مبلغ باشد، این‌که کسی به خاطر مسائل مالی و رفع نیازهای خود، تبلیغ برود، هنر نیست، تبلیغ مربوط به فشارهای اقتصادی نیست که هر وقت ما وضع مالی خوبی پیدا کردیم دیگر به تبلیغ نرویم. تبلیغ باید از روی اخلاص و با نیت ترویج احکام دینی باشد و اگر انگیزه‌های مادی به میان بیاید تبلیغ ما کارساز نخواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: 
مجری جوان دهه ۶۰، حالا دختری ۲۹ ساله دارد که ازدواج کرده و پسر ۲۷ ساله‌اش، دانشجوست. الهه رضایی، مجری محبوب دهه شصتی‌ها، چندان به شهرت فکر نمی‌کند برای همین تلاش نمی‌کند به هر قیمتی شده، آنتن داشته باشد.
رضایی سبک خاص زندگی خودش را دارد و مثل همان زمانی که برنامه‌های کودک و نوجوان را با آرامش اجرا می‌کرد به سوالات ما درباره زندگی‌اش پاسخ می‌دهد.‌

من از همان بچه‌های دهه شصتی هستم که پای برنامه‌های شما می‌نشست و از اجرای خوب شما لذت می‌برد ...

خیلی هم اجراها خوب نبود!‌ نمی‌دانم چرا بچه‌های آن دوره این‌قدر از اجرای ما خوششان می‌آمد !

شاید به این دلیل که بچه‌‌های آن دوره به‌جز تلویزیون که کوچک و بیشتر هم سیاه و سفید بود، سرگرمی دیگری نداشتند

و مجبور بودند ما را تحمل کنند!

تحمل نمی‌کردیم! در اجرای شما صمیمیتی بود که نیاز ما در آن دوره بود، سال‌هایی که جنگ بود و صمیمیت شما به ما آرامش می‌داد.

این نظر قریب به اتفاق بچه‌‌های دهه شصتی است! صمیمیتی که شما از آن می‌گویید حس واقعی من و خانم خامنه بود که به بچه‌‌ها منتقل می‌کردیم به همین به دل شما می‌نشست. هر دوی ما حرف‌هایی را می‌گفتیم که به آنها اعتقاد داشتیم .

در آن شرایط این حس آرامش را کجا دریافت می‌کردید که آن‌قدر قوی بود و می‌توانستید آن را به دیگران هم منتقل کنید.

حس درونی بود. خیلی‌ها هنوز هم به من می‌گویند که تو مهربان هستی، آرامش شما، ما را هم آرام می‌کند و... البته من آدم بی‌خیال و خونسردی نیستم...

خونسردی با بی‌خیالی و بی‌تفاوتی فرق می‌کند.

بله آدم‌های خونسرد، آرام هستند و اطرافیان خود را هم آرام می‌کنند. خونسردی در آرامش فردی، خانواده، محیط کار، اجتماع و ... تاثیر دارد. اما معتقدم که اگر ویژگی‌ شخصیتی و رفتاری در طول زمان در فردی ثابت بماند، یعنی در ذات او ریشه دارد. در یک خانواده شاید چند فرزند زندگی کنند که هر کدام خصلت‌های خاص خود را داشته باشند و مثلا یکی‌ از آنها از دیگری آرام‌تر باشد. خانواده و شرایط تاثیرگذار است اما به شخصیت درونی آدم‌ها هم بستگی دارد.

این ذهنیت در مردم هم ماندگار شده که خانم رضایی دهه 90 باید همان ویژگی‌های خانم رضایی دهه 60 را داشته باشد، آیا این خواسته مردم باعث شده این ویژگی در شما حفظ شود؟

بله. من از نظر اخلاقی و رفتاری با دهه 60 چندان تفاوتی نکرد‌ه‌ام. معتقدم شاید افراد در دوره‌ای از شرایط موجود، خصلت‌هایی را دریافت کنند و شبیه آنها شوند اما اگر این ویژگی در ذات آنها وجود نداشته نباشد به مرور زمان آن را از دست می‌دهند. من به‌عنوان یک آدم آرام بین مردم شناخته شده‌‌ام اما در موقعیت‌‌های مختلف واکنش‌های گوناگون نشان می‌دهم شاید گاهی هم عصبانی شوم اما چون ذاتا آرام هستم، عصبانیتم موقتی است و خیلی زود جایش را به آرامش می‌دهد.

آن زمان که برنامه کودک را اجرا می‌کردید، 16 ساله بودید شهرتی که در آن سن و سال به دست آوردید، چقدر زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار داد؟ شنیدم که همسر شما متخصص قلب است، آیا ازدواج شما ربطی به شهرت آن دوره داشت؟

زمانی که من ازدواج کردم، همسرم دانشجوی سال سوم پزشکی بود پس برایم مهم نبود که با آدم معروف و مشهوری ازدواج کنم. در آن سن و سال سواد و تحصیلات طرف مقابل برایم خیلی اهمیت داشت. اما هیچ‌وقت به این فکر نمی‌کردم که چون مجری هستم با مردی ازدواج کنم که در همه چیز اول بوده و به اصطلاح نامبروان باشد. برای همسرم هم مهم نبود که من مجری هستم و مشهور و می‌تواند از این بابت سود ببرد. متاسفانه الان برخی از آدم‌ها به دلیل منفعت‌های شخصی با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

پدر یا مادرتان در حرفه رسانه فعال بودند که شما به سمت اجرا رفتید؟

نه ! پدر و مادرم اصالتا دماوندی هستند. پدرم آن زمان کارمند دادگستری و بسیار مذهبی بود. او خیلی روی حلال و حرام مقید بود. مادرم هم مذهبی بود و رفتار و شخصیت آنها به شدت روی ما که چهار تا خواهر و برادر بودیم، تاثیر گذار بود.

برخی از والدین به حلال و حرام مقید هستند و معتقدند که لقمه حلال باعث عاقبت به‌خیری فرزندان می‌شود، شما در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌اید تاثیر این نگرش را در زندگی خود دیده‌اید؟

بله بسیار موثر است. شاید بچه‌‌هایی که با این سبک تربیتی بزرگ می‌شوند از خیلی امکانات زندگی عقب بمانند و از موقعیت‌هایی کنار گذاشته شوند اما زندگی بهتر و با کیفیت‌تری خواهند داشت. خودم و همسرم در چنین خانواده‌ای بزرگ شده‌ایم و در زندگی مشترک هم به‌شدت مقید به حلال و حرام هستیم و به راهی نمی‌رویم که پول حرام وارد خانواده‌ ما شود.

برخی معتقدند که مذهب بازدارنده است و جلوی پیشرفت را می‌گیرد اما شما در دهه 60 در یک خانواده مذهبی بزرگ شده و مجری تلویزیون شدید، به نظرتان چگونه می‌توان هم مذهبی بود هم پیشرفت کرد و در عرصه‌های مختلف حضور داشت؟

اگر از مذهب شناخت درست وجود داشته باشد، متوجه می‌شویم که هیچ موضوع بازدارنده‌ای در آن وجود ندارد. همه آدم‌ها می‌توانند در همه موقعیت‌ها و عرصه‌هایی که مذهب ممانعتی برای آنها نگذاشته است، حضور داشته باشند. مذهب اصلا مانع و دست و پاگیر نیست؛ مگر در مسائل اخلاقی و همان حلال و حرامی که درباره‌اش صحبت کردیم. وقتی کارمان را بر اساس اخلاق انجام دهیم، می‌توانیم در همه عرصه‌‌ها حضور داشته باشیم و مذهب هم بازدارنده نباشد.

شما سال‌هاست در حوزه رسانه فعالیت می‌کنید و بیشتر اجرای برنامه‌های کودک و خانواده را به عهده داشته‌اید به نظرتان چگونه باید مذهب را برای بچه‌های امروز تبیین و آموزش داد که آن را بپذیرند و با اصول آن همراه شوند؟

باید افراد متخصص این اصول را برای بچه‌ها به درستی بازگو کنند. این افراد در وهله اول باید خودشان مقید و متعهد به حرف‌هایی باشند که آنها را بازگو می‌کنند و باید آن‌قدر اطلاعات داشته باشند که بتوانند به سوالات ریز و درشت بچه‌‌ها پاسخ بدهند و مهم‌تر این‌که توانایی جلب اعتماد آنها را داشته باشند.

یکی از مشکلاتی که جامعه امروزی ما و به‌خصوص خانواده‌ها را تهدید می‌کند، ریاکاری است! بچه‌‌ها در خانه با رفتارهایی روبه‌رو می‌شوند که عکس آن را در جامعه می‌بینند و در بیشتر مواقع دچار رفتار دوگانه می‌شوند به نظرتان در این شرایط چه باید کرد؟

این روزها هدایت و تربیت بچه‌‌ها کار دشواری است. رسانه‌ها زیاد شده و بچه‌ها خودشان از جاهای مختلف اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که گاهی حتی خانواده‌ها به آن اطلاعات دسترسی ندارند. برای بچه‌‌های امروز سوالاتی پیش می‌آید که پدر و مادر‌ها نمی‌توانند به آنها پاسخ بدهند. در مقابل گاهی والدین به بچه‌‌ها چیزهایی می‌گویند که خودشان به آن عمل نمی‌کنند و این رفتار باعث می‌شود که آنها دچار رفتار دوگانه شوند، این اتفاق در مدرسه هم رخ می‌دهد. واقعیت این است که کار پدر و مادرها، مدارس، مسئولان و مدیران جامعه، این روزها خیلی دشوارتر از گذشته است. آنها باید تلاش کنند که از نسل امروز عقب نمانند. پدر و مادرها با همه مشغله‌ای که دارند، باید حواسشان به بچه‌‌ها باشد. دوستان فرزندانشان را بشناسند و بدانند که آنها با چه کسانی رفت‌و آمد می‌کنند و...

اگر بخواهید الان برای بچه‌‌ها برنامه اجرا کنید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشید؟

باید اطلاعاتم را در همه زمینه‌‌ها افزایش دهم و با کارشناسان زیادی در ارتباط باشم تا بتوانم به‌عنوان یک مجری، جوابگوی سوالات و نیاز کودکان و نوجوانان باشم. بچه‌های امروزی با بچه‌‌های دهه 60 خیلی فرق دارند. مشکلاتی که این بچه‌ها با آن درگیر هستند در دهه 60 اصلا وجود نداشت، بنابراین من باید راه گفت‌وگو و تعامل با بچه‌‌های امروز را پیدا کنم تا کلامم در آنها موثر باشد.



ادامه مطلب ...
 
در نامه رئیس دفتر رهبری به جهانگیری مطرح شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ۴ توصیه مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

در نامه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: «گزارش ارسالی جنابعالی که حاوی برنامه‌های ملی یازده‌گانه طرح‌ها و پروژه‌های دولت در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود، به استحضار مقام معظم رهبری رسید. معظم‌له ضمن قدردانی از اهتمام دولت نسبت به این موضوع و با تاکید بر اینکه ایشان اصولا بنائی بر تایید یا عدم تایید برنامه‌هایی که تنظیم و اجرای آنها بر عهده دولت‌هاست، ندارند، نکات ذیل را در جهت اجرای موفق و موثر برنامه‌های مذکور توصیه فرمودند:

۱-رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش‌بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است.

۲- برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد. در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده  است.

۳ -تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و اهداف کوتاه‌مدت (تا پایان دولت یازدهم)، میان‌مدت(پایان برنامه ششم) و بلندمدت(انتهای چشم‌انداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.

۴ -به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آنها و به کارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد.»

پیش از این معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۴ آبان ماه جاری در نامه ای برنامه های ملی یازده گانه دولت برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که شامل برنامه ملی ارتقای بهره وری، برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد، برنامه ملی توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی، برنامه ملی توسعه ی اقتصاد دانش بنیان، برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی و توسعه ی بازار، برنامه ملی هدفمندی یارانه ها و برنامه ملی مردمی کردن اقتصاد می شود را برای اخذ دیدگاه ها و رهنمودهای معظم له ارسال کرده بود.

در بخشی از نامه جهانگیری به رهبر معظم انقلاب آمده بود: با عنایت به تاکیدات حضرتعالی و پیگیری مستمر همه ی ارکان نظام و امیدی که ملت ایران برای نجات بخشی اقتصاد ایران از بستر اقتصاد مقاومتی دارند و با عنایت به اینکه دولت مصمم است تا از این سیاست ها به طور کامل بعنوان نقشه ی راه برنامه های توسعه خصوصاً برنامه ی ششم توسعه ی کشور نیز استفاده نماید، بی شک فرمایشات و رهنمودهای حکیمانه ی حضرت عالی می تواند دولت را در پیاده سازی هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک و موجبات ثبات قدم آنها را در این مسیر فراهم آورد.

 

 

 
منبع: مهر

برچسب ها: 



ادامه مطلب ...
جریمه به خاطر رفتارهای خارج از قاب تلویزیون

مجریانی که روی آنتن صداوسیما به شهرت می‌رسند و به چهره تبدیل می‌شوند، حالا حرکات و رفتارشان خارج از قاب تلویزیون هم برای صداوسیما دردسرآفرین است.رسانه ملی هرچه تلاش می‌کند تا نیروهای دست‌پرورده خودش را به اوج برساند و آن بالاها جایی نزدیکی‌های قله نگه دارد، نمی‌تواند. نه اینکه مدیران جام‌جم نخواهند به نیروهای توانای خود در بخش رادیو و تلویزیون ببالند و پُزشان را به ماهواره‌ها و رسانه‌های خارجی بدهند، نه، موضوع چیز دیگری است.ایراد ماجرا به محدودیت‌ها، خط قرمزها، اطلاعات غلط و کلی مساله پیش‌پا افتاده دیگر برمی‌گردد که دست‌به‌دست هم داده تا پروسه نخبه‌پروری در تلویزیون جایی نزدیک به خط پایان به‌کلی تعطیل شود.کافی است روی بحث مجریان توانمند و شاخص سیما که طی سال‌های اخیر در اوج به شکل عجیبی کنار رفته‌اند یا به عبارت درست‌تر کنار گذاشته‌اند دقیق شوید تا ببینید چه اتفاقات توجیه نشدنی و ساده‌ای دست‌به‌دست هم داده تا اجراکننده‌هایی که هرکدام در کارشان موفق بودند و حتی می‌توانستند تضمین‌کننده موفقیت برخی برنامه‌های تلویزیونی باشند به‌تدریج از یاد مخاطبان تلویزیون بروندتلویزیون ملی ایران از این‌ دست مجری‌ها کم نداشته؛ چهره‌هایی که به‌واسطه حضور در برنامه‌های همین شبکه‌های داخلی خودمان آن‌قدر دیده و پسندیده شدند که زودتر از حد تصور پله‌های ترقی را یکی‌یکی بالا رفتند و در جام جم برای خودشان اعتباری خریدند.بیشتر این چهره‌ها اما چند سال بعد از به اوج رسیدن یا در بدو شهرت بنا به دلایل مختلف و بعضاً به شکلی باورنکردنی از روی سن پائین آمدند تا نیروهای جوان جای آن‌ها را بگیرند و چهره‌های تازه پیش چشم مخاطبان تلویزیون مشغول سخنوری و دلربایی به شیوه جدید خودشان شوند.

در ظاهر ماجرا شاید اتفاقی که می‌افتاد اشکالی نداشت و بالاخره پروسه جوان‌گرایی باید از جایی شروع می‌شد اما تلویزیون ملی نیروهایی که سال‌ها برایشان وقت گذاشته و تاتی‌کنان به اوج رسانده بود با دست خود محو می‌کرد و به جوان‌هایی دل می‌بست که بعضاً در همان دیدگاه اول فاصله زیادی با چهره‌های مشهور کنار رفته داشتند.موضوع کنار رفتن‌ها البته ساده و پیچیده بود. ممنوع کار شدن‌های ناگهانی یا ممنوع‌التصویر شدن‌های بدون دلیل و بدون ابلاغ و بی‌اطلاعی مجریان از کنار گذاشتنشان هر سال باعث شد بهترین مجریان سیما در سکوت و بی‌خبری کنار بروند و جای آن‌ها را جوان‌هایی بگیرند که برخی‌شان دوست داشتند در راه رسیدن به شهرت و ممنوع‌التصویر شدن از اسلاف نامدار خود سبقت بگیرند.

موضوع دیگر سطح سواد مجریان قدیمی سیما و چهره‌هایی که طی 6-5 سال اخیر رو آمدند و در شبکه‌های مختلف تبدیل شدند به تنها مجریانی که تا حدودی می‌توانند تضمین‌کننده دیده شدن برنامه‌های نه چند جذاب تلویزیون باشند.

روزگاری شبکه‌های یک و دو تلویزیون مجریانی داشت که در فواصل برنامه‌ها جلوی چشم می‌آمدند و جدا از اعلام برنامه‌ها مطالب مختلفی را به خورد بیننده می‌دادند اما برای همین کار ظاهراً ساده چهره‌هایی مثل حسین پاکدل یا دکتر علیرضا قراگوزلو و ابوالفضل طباطبایی که در زمینه‌های مختلف تحصیلات دانشگاهی سطح بالایی داشتند یا اکبر عالمی که در سینما چهره شاخصی به‌حساب می‌آمد در تلویزیون حضور داشتند که حالا در مقایسه با مجریان فعلی که با ادبیات عامه‌پسند و شعارهای استادیومی در جشن‌های کوچک خیابانی خودشان را به باد فنا می‌سپارند، سطح کارشان مشخص می‌شود.

از آن مجریان فرهیخته و ظاهراً خشک اما توانمند گذشتیم و رسیدیم به چهره‌های جوانی که حتی در اجراهای زنده‌شان فاصله باریک ادب و احترام با تخریب شخصیت برخی افراد و گروه‌ها را رعایت نمی‌کردند و با وجود تمام نقص‌هایی که داشتند سیر صعودی را سریع‌تر از حد تصور طی می‌کردند.



ادامه مطلب ...

 

در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آن‌ها خود کلیددار کعبه بودند. بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.
 
کلید خانه خدا را دیده‌اید؟/ عکس
 
پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.
 
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:کاریکاتور, :: 17:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طبق طالع بینی چینی، سال 94، سال بز است!
کاریکاتور/ سال ب ز!
استاد فرشچیان به منظور طراحی و نظارت بر ساخت ضریح امام حسین بارها به ایران سفر کرد
  به گفته مديران پروژه ساخت ضريح امام حسين (ع)، استاد براي طراحی و نظارت بر ساخت اين ضريح بارها به ايران آمد و بارها به قم رفت ولی هـيچگاه به مسوولان ساخت ضريح اجازه نداد درباره مسائل مالی، حرف بزنند.
 
او حتی اجازه نداد پول هتلش را حساب كنند و هر بار كه مسئولان پول هتل را  پرداخت می‎كردند، استاد بيش از رقم پرداختی را به كارگاه ساخت ضريح برمی‌گرداند.
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
استاد، برای طراحی ضريح جديد امام رضا(ع) نيز ريالی دريافت نكرد و بعد از پايان پروژه، وقتی به او گفتند لااقل اين تسبيح ياقوت را به عنوان يادگار قبول كن، پاسخ داد: هيچ چيز قبول نمی‎كنم و اگر اين تسبيح را نيز به من بدهيد، آن را داخل ضريح خواهم انداخت.
 
استاد گفت: من مزدم را قبلا از ائمه گرفته ام و همين توفيق و هنري كه دارم را از آنان دارم.
 

 

 همه ما انسان ها به اندازه های مختلفی علاقه فراوانی به اشیای قدیمی داریم. از علاقه دیوانه وار به بقایای انسان های باستانی گرفته تا ساعت های عجیب و غریب. در این مقاله شبکه خبری پچ پچ به ۱۶ مورد از این اختراعات تاریخی عجیب و البته با ارزش اشاره خواهیم کرد. صرف نظر از اسامی و عناوین، هرکدام از این اشیا دارای اهمیت فوق العاده ای برای نوع بشر هستند.

 vspace=5px

  • تپانچه جیبی طلایی ناپلئون بناپارت، مربوط به سال ۱۸۰۲

در سال ۱۸۰۲، سرهنگ دوم توماس تورنتون تپانچه جیبی طلایی خود را به ناپلئون بناپارت تقدیم کرد. توماس تورنتون شاهزاده کومبارد و مارکز دوپون بود که اغلب زندگی خود را به امور شاهانه نظیر شکار، ماهیگیری، تیراندازی، هاوکینگ، رقابت و تشویق هنرمندان سپری کرده بود. تمام افتخار وی به بزرگترین اسلحه ای که در سرتاسر انگلستان وجود داشت، خلاصه می شد. در سال ۱۷۹۴، بعد از مشاجره بین تورنتون و سایر افسران دولتی، کار به دادگاه نظامی کشید و نتیجه این روند، استعفای وی بود. هشت سال بعد لورنتونی که دیگر جاه و مقام خود را از دست داده بود، در دیدار از فرانسه، تپانچه جیبی بی نظیر خود را به بناپارت پیشکش کرد. چند روز بعد وی نامه ای دریافت کرد مبنی بر اینکه پیشکشی وی پذیرفته شده و در رای دادگاه و مسائلی که پیش آمده بود، تجدید نظر خواهد شد. در سال ۲۰۰۶، این تپانچه در یک مزایده به قیمت ۳۸.۴۰۰ فرانک به فروش رفت.

 vspace=5px

  • هلگو بودا : گنجینه وایکینگ ها، قرن ششم قبل از میلاد

بین قرون ۶ و ۱۱ قبل از میلاد، جزیره کوچک هلگو، واقع در دریاچه مالارن سوئد، قطب صنعت و تجارت وایکینگ ها بوده است. بعد از کشف این منطقه، باستان شناسان با مشاهده مصنوعات نامتعارف آن منطقه که در زیر زمین مدفون شده بود، شگفت زده شدند. مجسمه برنزی بودا، ملقب به گنجینه هلگو، مختص سرزمین هند، یکی از این مصنوعات است که علاقه و تحسین همگان را به خود جلب کرده است. کشف این مجسمه کاوشگران را به سمت این فرضیه هدایت می کند که بازرگانان وایکینیگی از راه دریایی  و آبی عبور و مرور می کردند. این مجسمه اکنون همراه با تاج و تختی که شبیه نیلوفر آبی است و در بالای سر خود یک اورنای نقره ای دارد، در موزه تاریخ سوئد نگهداری می شود.

 



ادامه مطلب ...
شماره اخیر مجله Printed in IRAN که بخش ویژه ای از آن به پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اختصاص یافته است امروز به طور گسترده در سطح نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع شد.
صراط: شماره اخیر مجله Printed in IRAN که بخش ویژه ای از آن به پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اختصاص یافته است امروز به طور گسترده در سطح نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع شد.

 توزیع نامه رهبری در نمایشگاه فرانکفورت +عکس

همچنین موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ازتوزیع نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا درغرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.  

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا به سه زبان انگلیسی، عربی و آلمانی به شکل زیبایی تهیه شده است و در غرفه ایران بین جوانان توزیع می گردد.

 توزیع نامه رهبری در نمایشگاه فرانکفورت +عکس

شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از تاریخ 22 تا 26 مهرماه برگزار می شود. ایران در اعتراض به حضور سلمان رشدی مرتد در کنفرانس خبری این نمایشگاه را تحریم نموده و غرفه خود را با نوار مشکی به مناسبت ایام  محرم و در اعتراض به حضور این نویسنده مرتد تعطیل واز چیدمان کتاب خودداری شده است.

تصاویری زیبا و بکر از تمام نقاط ایران زمین را برای شما جمع آوری کردیم.

دیو سپید پای دربند
 
 
تصاویری ناب و زیبا از ایران زمین
 
 
 
سیاه بیشه جاده چالوس ، غرب مازندران
 
تصاویری ناب و زیبا از ایران زمین
 
 
 
 


ادامه مطلب ...
شنبه 28 شهريور 1394برچسب: جالب, :: 18:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 
این عکس مربوط است به سال ۱۳۷۱ و در آن آقایان بابان، افشار، سلطانی، کاشانی و حیاتی دیده می‌شوند.

سید علی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی متولد ۱۳۶۲ می باشد. پدر وی سید کمال طباطبایی از تهیه کنندگان سینما و تلویزون می باشد. در اکثر تیتراژها نام او را "علی طباطبایی" معرفی می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سید علی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی متولد  ۱۳۶۲ می باشد. پدر وی سید کمال طباطبایی از تهیه کنندگان سینما و تلویزون می باشد.  در اکثر تیتراژها نام او را "علی طباطبایی" معرفی می‌کنند. اولین کار او بازی در "سالاد فصل" محصول سال ۱۳۸۳ به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی بود.  علی طباطبایی در سریال های از جمله : آشپز باشی,ترانه مادری,قلب یخی و  در سریال بچه های نسبتا بد به ایفای نفش پرداخته است.

زندگینامه سید علی طباطبایی به همراه مجموعه تصاویر

 


ادامه مطلب ...
خبرگزاری میزان: از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از مشرق؛ «حاج محمود امینی» به سال 1335 شمسی در یکی از کوره دهات های اصفهان به نام «کمال آباد» متولد شد. «امام روح الله» که از تبعید برگشت، «محمود» انقلابی 22 ساله ای بود که جز فرمانِ «امام» هیچ باید و نبایدی برایش اعتبار نداشت. هنوز هم نفهمیده ام که چطور گذارِ این جوان خوش سیمای اصفهانی، به «مریوان» افتاد و در حلقه ی یاران «حاج احمد متوسلیان» گرفتار شد. از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد که فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد؛ «گردان حمزه سیدالشهدا».
برای شناخت هر چه بیشتر سوابق «حاج محمود امینی»، چاره ای نیست جز آن که سراغِ حضرتش برویم اما روحیات خاص آن عزیز، کار را بسیار سخت می کند. «حاج محمود» اهل هیچ نوع جلوه و بروز و ظهور عمومی نیست. البته در مواردی، تحت فشارِ رودربایسی، درخشش هایی داشته که مجبور شدیم سراغ همان ها برویم. ایشان سوابق فرماندهی خودش را مختصر و مفید، این گونه بیان می کند:

«بنده از برج 10 سال 61 تا ارديبهشت سال 62 فرمانده گردان خندق بودم. از خرداد 62 تا اسفند همين سال فرمانده گردان مسلم، از خرداد 63 تا اسفند 63 فرمانده گردان كميل و نهايتاً از خرداد 64 تا فروردين 67 فرماندهي گردان حمزه را برعهده داشتم كه به خاطر شرايط خاص اواخر جنگ، دوباره بحث تيپ‌هاي محوري به ميان آمد و در اين سال فرمانده تيپ محوري شدم و دو سه ماه آخر جنگ را در همين سمت انجام وظيفه مي‌كردم...از جهت مدت حضورم در گردان حمزه و اينكه حمزه آخرين گرداني بود كه سمت فرماندهي‌اش را داشتم، شايد بتوانم بگويم خودم را بيشتر يك گردان حمزه‌اي مي‌دانم.»

جالب این که سه جانشین «حاج محمود» در سه گردان مختلف، توفیق شهادت داشته اند. ایشان از سه جانشینش این گونه یاد می کند:

 «شهيد علي‌اكبر گل‌محمدي جانشينم در گردان خندق بود كه در فكه تير مستقيم دشمن به سرش خورد و به شهادت رسيد. معاون بعدي شهيد ميرحميد موسوي بچه مرند بود كه معاون بنده در گردان مسلم بودند و در عمليات والفجر4 شهید شد. نفر سوم هم شهيد فتح‌الله فراهاني جانشين بنده در گردان حمزه بود كه پس از مجروحيتم در عمليات بدر، در كنار دجله به شهادت رسيد. واقعاً رابطه قلبي و دوستانه محكمي با فراهاني داشتم و شهادتش از نظر روحي تأثير زيادي روي من گذاشت.»
 

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: مشرق
 


ادامه مطلب ...

 شهیدی که از دنیای شهدا بازگشت

مجروح عملیات مسلم‌بن عقیل در سال 61 بود، 25 روز به کما رفت و با تصور اینکه شهید شده او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر این بود که زنده بماند.
خبرگزاری فارس: زنده شدن شهیدی در زمان خاکسپاری به روایت خودش
 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اتفاق‌های دوران دفاع مقدس تنها دفاع از مرز و بوم کشور نبود، این هم بود اما همه‌اش نبود، دفاع مقدس به طور یقین «مقدس» بود زیرا پاک‌ترین، شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و با ایمان‌ترین فرزندان این آب و خاک که امروز به واسطه ایثارگری همین جوانان نفس کشیدن در آن وامدار شهداست، آن را شکل دادند.

دفاع مقدس از این رو مقدس است که جوانان پاک این سرزمین خالصانه و عاشقانه با خون سرخ و پاک خود آن را حفظ کردند و اگر نبود شجاعت‌ها و جانفشانی‌های آنها چه بسا امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

شهید واژه‌ای بسیار مقدس است که حتی پیامبر (ص) مقام و درجه شهید را از انبیای الهی بالاتر دانست و فرمود: شهدا به خاطر پنج خصلت از انبیا حتی من برتری دارند، پرسیدند چگونه شهدا بر شما که پیامبر بزرگ اسلام هستید برتری دارند، فرمود: زمانی که همه انبیا از دنیا می‌روند عزرائیل آنها را قبض روح می‌کند اما شهید را خدا قبض روح می‌کند.

پیامبر (ص) باز فرمود: وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را غسل می‌دهند اما شهید نیاز به غسل ندارد، وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را کفن می‌پوشانند اما شهید نیاز به کفن ندارد.

پیامبر (ص) فرمود: وقتی تمام انبیا از جمله من از دنیا برویم مرده نامیده می‌شویم اما شهید زنده است و تمام انبیا تا پس از مرگ شفاعت آنها تا روز قیامت جاری نمی‌شود اما شهید از روزی که بر زمین می‌افتد تا روز قیامت شفاعت می‌کند.

حدیث بالا را «حجت‌الاسلام محمد صادقی» روایت کرد، کسی که در سال 1361 در عملیات مسلم‌ بن‌عقیل مجروح شد و 25 روز در کما بود و پیامد این جراحت‌ها 82 بار عمل جراحی بود، کسی که همه تصور می‌کردند شهید شده به همین منظور او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر زنده بودنش بود.

صادقی در یادواره سه شهید گمنام و پاسداشت 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار در جمع حدود 5 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری، بسیجیان، کارکنان شاغل و بازنشستگان این مرکز، نقبی به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس زد یعنی زمانی که شناسنامه خود را برای رفتن به جبهه دست‌کاری کرد.

14 سالگی به جنگ رفتم و 16 سالگی مجروح شدم

شهید زنده در ادامه روایات از دوران دفاع مقدس گفت: برای رفتن به جبهه در سن 14 سالگی شناسنامه خود را دست‌کاری کردم و در سن 16 سالگی مجروح شدم و 82 بار زیر عمل جراحی قرار گرفتم که آخرین آن 16 آذر سال 92 بود.

صادقی ادامه داد: اوایل که مجروح شدم «سوم آبان سال 61» به مدت 25 روز بیهوش بودم یعنی کما، وقتی به‌هوش آمدم کسی متوجه این قضیه نشد.

وی با بیان اینکه فضای بیمارستان را بهشت تصور کردم، افزود: خدا را شکر گفتم اما مدتی که گذشت دکترها متوجه شدند و بالای سرم آمدند.

این راوی جنگ گفت: پنج روز از به‌هوش آمدنم گذشت اما نمی‌دانستم کجا هستم در پنجم آذر به دلیل خونریزی بازویم را شکافتند اما خون بند نیامد و پس از آن دکترها گفتند دیگه فایده‌ای ندارد او شهید شده است.

وی از مقدمات تشییع جنازه‌اش گفت و اظهار کرد: در آن حالت که اعلام کردند شهید شدم همه‌چیز را احساس می‌کردم و حرف‌ها را می‌شنیدم اما قدرت بازگویی و حرکت نداشتم و از آنجا که مرا شهید فرض می‌کردند توسط متولی حرم امام رضا (ع) کفن شدم و تشییع جنازه برگزار شد.

کفن و تشییع شدم اما پس از 8 ساعت زنده شدم

صادقی در ادامه اضافه کرد: پیرامون من سخنان زیادی بود و بسیجیان و پاسداران می‌آمدند و می‌گفتند شهید را از چه کسی باید تحویل بگیریم که پس از هشت ساعت از شهادتم، زنده شدم و پروژه تشییع من ناتمام ماند.

وی تصریح کرد: در عالمی که نمی‌دانم چه بود شهدای زیادی را دیدم که همه را می‌شناختم از شهید عباسی پرسیدم اینجا کجاست می‌گفت جایی است که تو نمی‌توانی ببینی و بمانی و موقت آمدی و باید برگردی و من برگشتم.

این شهید زنده در کلام آخر خود به بیان سفارش شهدا پرداخت و یادآور شد: بنده از طرف خودم و شهدا می‌گویم نگذارید خون شهدا پایمال شود و ارزش‌های شهدا از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: ما و شهدا نیز برای جان خود ارزش قایل بودیم و نرفتیم که بی‌حجابی، باندبازی، پارتی‌بازی و... باشد، رفتیم که مقدمات ظهور را فراهم کنیم و نگذاریم ولایت تنها بماند.

صادقی با تاکید بر اینکه همراهی با ولایت سفارش و وصیت شهدا بوده است، متذکر شد: 95 درصد شهدا گفتند ولایت را تنها نگذارید و 5 درصد شهدا گفتند رهبر را تنها نگذارید و 100 درصد شهدا گفتند ولایت و رهبری را تنها نگذارید.

آغاز حرکت عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام برای اکران

نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند،منتشر شد.به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنوار مونترال تجربه کند، نخستین پوستر این فیلم را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.برخی سایتهای خارجی از این تصویر به عنوان پوستر رسمی فیلم محمدرسول الله یاد میکنند؛ هرچند دست اندرکاران فیلم هنوز نسبت به صحت این خبر واکنشی نشان نداده اند
سلیمی، گرافیست این پوستر است و در صفحه اینستاگرام خودشون هم این پوستر رو منتشر کرد. طراحی پوستر فیلم‌های آواز گنجشک ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه 19 اردیبهشت، حیران، چ، گیلانه و… از دیگر آثار سلیمی است.

براساس این گزارش،مجیدی 8 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده قرار است از این پروژه فاخر که عظیم‌ترین فیلم تاریخ جهان اسلام لقب گرفته  سریالی 8 قسمتی هم ساخته خواهد شود، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای اسلامی اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.

 پیکر مرحوم احمد علامه دهر با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

خبرگزاری فارس: علامه‌ دهر در قطعه هنرمندان آرام گرفت/ چشم‌های بازیگر مختارنامه اهدا شد
 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، صبح امروز پیکر احمد علامه دهر بازیگر، نقاش و مجسمه‌ساز با حضور اهالی هنر و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع شد.

* ایرج راد: در پشت صحنه سریال‌ها مراقبت بیشتری از هنرمندان صورت بگیرد

در ابتدای مراسم ایرج راد رئیس اداره تئاتر درباره علامه دهر گفت متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان از میان ما رفت. علامه دهر کارهایش از کسی پوشیده نیست و همه افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند این را می‌دانند که او فردی توانمند در عرصه هنرهای نمایشی و بازیگری بود.

وی با اشاره به اتفاقی که برای علامه دهر حین ضبط سریال «پرده نشین» افتاد بیان کرد: چندین ماه پیش ضایعه‌ای برای ایشان در پشت صحنه این سریال اتفاق افتاد و ایشان حدود 8 ماه در بستر بیماری بسر می‌بردند و بعد از این مدت با تحمل سختی‌ها از دنیا رفتند.

راد ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد کمتر مراقبتی از هنرمندان ما سر صحنه سریال و فیلم‌ها به عمل می‌آید.

این بازیگر با اشاره به پر بودن ظرفیت قطعه هنرمندان افزود: متاسفم که مدتی است اگر فردی از عزیزان هنرمند ما از دنیا می‌رود باید او را در قبرهای دو طبقه به خاک بسپارند، به همین دلیل هم علامه دهر در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود. امیدوارم این مساله به زودی حل شود و ما بتوانیم هنرمندانمان را در همان قطعه هنرمندان به خاک بسپاریم. 

راد در پایان گفت: جا دارد همین جا از طرف خانه تئاتر این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم.

* برخلاف قرار قبلی،علامه دهر در همان قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

مجری این مراسم بعد از صحبت‌های ایرج راد با اشاره به مکان خاک‌سپاری علامه دهر گفت: با صحبت‌هایی که تا این لحظه صورت گرفته باید بگویم علامه دهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

* اصغر همت: اسطوره سیاه‌بازی شیراز همیشه از علامه دهر تعریف می‌کرد

اصغر همت بازیگر در ادامه مراسم درباره علامه دهر گفت: بعد از اتفاقی که برای علامه دهر در صحنه سریال افتاد هیچ وقت نتوانستم خودم را راضی کنم که به عیادت او رفته و در شرایط و حالت رنجور او را ببینم. هنوز که هنوز است او برایم همان شادابی گذشته را دارد و ستاره قهوه‌خانه شیراز است.

وی با اشاره به سیاه‌بازی علامه دهر بیان کرد: زمانی که علامه دهر سیاه‌بازی می‌کرد یادم است یدالله صادقی اسطوره سیاه‌بازی شیراز که از اساتید وی بود همیشه این جمله را می‌گفت که احمد علامه دهر حتی بهتر از من سیاه‌بازی می‌کند. احمد شاگردی او را می‌کرد و در این زمینه استاد شد. 

وی ادامه داد: همین الان متوجه شدم که درست در چنین روزهایی در 11 مرداد سال 75 مجید افشاریان یکی از دیگران هنرمندان‌مان را از دست دادیم.

همت در ادامه با اشاره به سفر به شیراز و دیدن دست خط علامه دهر در ابتدای ورود به شهر تصریح کرد: در ورودی شهر شیراز قطعه‌ای با نام قبلی گل سرخ وجود داشت که با خط زیبای علامه دهر توجه همه را به خود جلب می‌کرد و افرادی که این موضوع را می‌دانستند همیشه بعد از دیدن دست خط وی از او به نیکی یاد می‌کردند.

در پایان اصغر همت متنی را که خود نوشته بود ایراد کرد: احمد اگر در این دهر به معنای رایجش نبود اما کم نمی‌دانست. بسیار داننده نبود اما خوب می‌دانست بازیگری زبردست به ویژه آنگاه که در قالب نمایش رو حوضی چهره شد و به واسطه خطش قابل اعتنا بود. تواضع داشت و به شدت به خانواده‌اش وابسته بود و به آنها عشق می‌ورزید.

* در اواسط مراسم مجری با اعلام اهدای اعضای علامه دهر گفت: همین الان و مصادف با زمان خاکسپاری این عزیز تازه گذشته چشمان وی در حال پیوند قرنیه است.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 663
بازدید کل : 158240
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1