پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.
جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.

فاطمه حقیقت‌جو

فاطمه حقیقت‌جو در ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران متولد شد.
وی فعال سیاسی و نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود.
او دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی سازمان غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت بوده است.
حقیقت‌جو از جمله نخستین  نمایندگان مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی، استعفایش پذیرفته شد.
حقیقت‌جو به بهانه تحصیل از کشور خارج شد و به محض ورود با اعطای بورسیه از جانب دولت آمریکا مورد لطف غرب قرار گرفت، در دوران فتنه 88 نقش بارزی برای ایجاد کمپین‌های ضد ایرانی ایفا کرد.

علی‌اصغر رمضانپور

علی‌اصغر رمضانپور در دوره وزارت احمد مسجدجامعی در دوران اصلاحات به عنوان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می‌کرد، در حالي كه مراكز اطلاعاتي و امنيتي سوابق سوء نامبرده را مكرراً متذكر شده بودند.
وي همچنين مدتي سردبير روزنامه زنجيره‌اي آفتاب امروز بود و مسئولیت رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
وی پس از فرار به انگلستان مانند بسیاری از همقطاران خود به خدمت شبکه بی‌بی‌سی درآمد و در حال حاضر در رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان، مشغول فعالیت ضد نظام می‌باشد.
رمضانپور همسر خویش را مجبور به كشف حجاب كرد و تصوير وي را در صفحه فيس بوك خود منتشر كرد كه اين اقدام با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد.


ادامه مطلب ...
رسایی:
حمید رسایی در اینستاگرام خود متنی انتقادی نسبت به سفر رئیس جمهور به فرانسه نوشته است.
رساییرسایی نوشته است: گاهی میخواهم تا چند روز ننویسم، اما سوژه ها امان نمی دهد. مرداد ماه امسال بود که فایبوس، وزیر خارجه فرانسه، شال و کلاه کرد بیاید ایران. او همان کسی است که در دهه ۶۰ و در زمانی که نخست وزیر وقت فرانسه بود، خون های آلوده به ایدز وارد کشورمان شد. بر اثر استفاده از این خون ها ۳۵۰۰ نفر آلوده و ۲۰۰ نفر کشته شدند. بسیاری از رسانه ها و تشکل های دانشجویی و صنفی، حتی خانواده این قربانیان در آستانه سفر وی از اینکه فرانسه تا به حال یک عذرخواهی خشک و خالی هم نکرده، به این سفر اعتراض داشتند. اما پاسخ رئیس جمهور ما به این اعتراض ها چه بود؟ روحانی بین دست دادن با فابیوس و جانبداری از این مطالبه به حق، کدام را برگزید؟

حالا روحانی می خواهد به فرانسه برود. ضیافت نهار از طرف اولاند، رئیس جمهور فرانسه ترتیب داده شده است. طبق پروتکل های بین المللی و لزوم رعایت آداب میهمان، از آنجا که طرف ایرانی حاضر به نشستن بر سر سفره ای که شراب در آن سرو شود، نیست، علی القاعده باید سرو شراب از میز غذا حذف شود. به نظر شما اولاند چه کرد؟ اولاند بین روحانی و شراب، یک بطری شراب را انتخاب کرد و حاضر نشد سرو شراب را از میز غذایش حذف کند! طبعا میهمانی و ضیافت نهار بهم خورد اما این موضوع پیامی را به دنبال داشت.

در حالی که روحانی سه ماه قبل، برای اینکه به فرانسوی ها برنخورد، خون های آلوده به ایدز را به راحتی فراموش کرد حتی به جانبداری از متهم پرداخت!او اگر هم نمی خواست به دلیل شرایط دیپلماتیک هم درباره مسئله خون های آلوده، اظهار نظری کند، می توانست حداقل سکوت کند اما ترجیح داد طرف فرانسوی ها را بگیرد!آقای روحانی! حداقل به اندازه اولاند، که به اعتراف رسانه های غربی، مسخره ترین رئیس جمهور اروپاست، ولی روی ارزش های باطل فرانسوی پای فشاری می کند، شما هم روی ارزش های حق ملتمان پافشاری کنید و به غربی ها نشان دهید که ارزش های کشورتان، ملت تان، دین و مذهب تان برای شما مهم است.
منبع: فارس
ریاست جمهوری روسیه، پخش تصویر مربوط به سامانه اسلحه سرّی و جدید روسیه، ویژۀ نصب بر روی زیردریایی‌ها را متوقف کرد دیمیتری بیسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: تصاویر پخش شده، مربوط به گزارشهای اختصاصی از نشست پوتین، رئیس جمهور روسیه با فرماندهان نظامی روس درباره توسعه قدرت تسلیحاتی روسیه در روز سه شنبه دهم نوامبر است.وی افزود: دوربینها اطلاعات محرمانه خاصی را ضبط کردند که البته این اطلاعات بلافاصله حذف شدند. امیدواریم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و به طور قطع برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی، تدابیر پیشگیرانه ای خواهیم اندیشید.این در حالی است که برخی گزارشهای تلویزیونی روز سه شنبه صحنه هایی را از سامانه دریایی چند منظوره "استاتوس-6" پخش کردند. این سامانه توسط دفتر طراحی "رابین" بهسازی شده و ارتقا داده شده است.رسانه های غربی در این باره نوشتند: پس از پخش تصویری که کارگردان تلویزیون روسیه فراموش کرده بود آن را "تار" کند، کرملین از پخش مجدد تصویر این سند محرمانه جلوگیری کرد.تصویر پخش شده، کاغذی است که در دست یکی از فرماندهان ارتش روسیه قرار دارد و طرح گرافیکی یک موشک و سامانه های مرتبط، بر روی آن نقش بسته است.در توصیف این نوع سلاح آمده است که این سامانه عبارت است از یک "سیستم دریایی خودحرکتی" که یک "واحد رزمی" را حمل می کند و ده هزار کیلومتر برد دارد و می تواند تا عمق هزار متری زیر آب نفوذ کند.مأموریت این سامانه، حمله به تأسیسات اقتصادی مهم دشمن در مناطق ساحلی و وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران از طریق ایجاد آلودگی هسته ای گسترده است به نحوی که منطقه ای که مورد هدف قرار گرفته است تا مدتهای طولانی برای هیچ نوع فعالیت نظامی، اقتصادی یا هر نوع فعالیت دیگر مناسب نیست.این سامانه طوری طراحی شده است که بر زیر دریایی های هسته ای کلاس پروژه 09852 بیلگورود و کلاس پروژه 09851 خاباروفسک، سوار می شود.شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین در نشست روز سه شنبه خود اعلام کرد که روسیه توانسته است سلاحهای ضربتی قدرتمند خود را که قادر به شکستن هر نوع دفاع موشکی در کل جهان هستند، ارتقا دهد. وی افزود: این سلاح به تدریج در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.پوتین در ادامه با تاکید بر این که هدف اصلی امریکا از استقرار سپر موشکی در سراسر جهان "مهار توان هسته ای روسیه" است، گفت: مسکو گامهای ضروری را برای تقویت نیروهای استراتژیک خود برداشته است.گفتنی است نشست روز سه شنبه پوتین که به طور سالانه برگزار می شود به منظور بررسی روند ارتقای نیروهای مسلح روسیه در مقر وی در "بوچاروف روچی" در شهر سوچی واقع در جنوب این کشور برگزار شد.در نشست دیگری که دیروز چهارشنبه برگزار شد، پوتین خاطرنشان کرد که مسکو علاقه به رقابت تسلیحاتی ندارد، اما باید عقب ماندگی های خود را در زمینه صنایع نظامی جبران کند.
اسلحه‌ای که پخش تصویرش ممنوع شد +عکس

 

تصویری که پخش دوبارۀ آن ممنوع شد
منبع: العالم
رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: علت لغزش بسیاری از افراد در فتنه 88 ، که انسانهای بدی هم نبودند، نداشتن بصیرت بود.حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رؤسای دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور ضمن تبیین مبسوط تاریخ و میراث و تجربه علمی کشور در دوران قبل و بعد از اسلام و جایگاه و نقش دانشگاهها در تاریخ معاصر بویژه در نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم برنامه ریزی دانشگاهها و مراکز علمی برای استفاده از میراث و تجارب علمی متراکم، بمنظور نقش آفرینی در ایجاد «تمدن نوین اسلامی» تأکید کردند و گفتند: نیازسنجی علمی برای حال و آینده، جلوگیری از کاهش سرعت پیشرفت علمی، اجرای دقیق نقشه جامع علمی، توجه به کیفیت در آموزش عالی، پیگیری جدی ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش آفرینی دانشگاهها در اقتصاد مقاومتی، گسترش فضای فرهنگ ایمانی و اسلامی، عمق بخشی بصیرت دینی و سیاسی، و میدان دادن به دانشجویان و اساتید ارزشی، انقلابی و متدین، از لوازم نقش آفرینی دانشگاهها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار جلسات با دانشگاهیان را یکی از بهترین و شیرین ترین جلسات توصیف کردند و با اشاره به جایگاه علم به عنوان ابزار پیشرفت و اقتدار، افزودند: دانشگاه مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور است به گونه ای که عملکرد مناسب و یا غیر مناسب دانشگاهها در این زمینه، آینده کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای به سابقه طولانی پرورش و تربیت بزرگان و نخبگان علمی در ایران، همچون ابن سینا، فارابی، زکریای رازی، خوارزمی، و تعداد زیاد دیگری از نام آوران علمی در عرصه های مختلف اشاره و خاطرنشان کردند: ایران در طول تاریخ، قلّه تولید فکر و علم بوده است و این روند تا قبل از دوران قاجار و پهلوی ادامه داشت.
ایشان گفتند: متأسفانه در دوران قاجار و پهلوی، حرکت علمی کشور به دلایل خاص متوقف شد و در زمانیکه دوران شکوفایی علمی در اروپا بود، ما نتوانستیم از استعدادها و زمینه های علمی و اخلاق علمی خود استفاده کنیم، بنابراین از حرکت علمی دنیا عقب ماندیم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ریزی غربی ها برای کشورهای باصطلاح جهان سوم، بمنظور تربیت مدیرانی براساس تفکر و سبک زندگی غربی از طریق دانشگاهها افزودند: آنها در اجرای این طراحی خود در ایران، به دلیل هویت ایرانی و همچنین گسترش و تعمیق تفکرات اسلامی و دینی در میان دانشجویان و دانشگاهیان با مشکل مواجه شدند و بعد از نهضت اسلامی در سال 1341 نیز یک حرکت عظیم و رو به رشد دینی در دانشگاهها آغاز شد.


ادامه مطلب ...

 

غبار روبی ضریح جدید حضرت معصومه(س) توسط دانشجویان برتر قرآنی کشور


ادامه مطلب ...
 
در نامه رئیس دفتر رهبری به جهانگیری مطرح شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ۴ توصیه مقام معظم رهبری به منظور اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

در نامه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: «گزارش ارسالی جنابعالی که حاوی برنامه‌های ملی یازده‌گانه طرح‌ها و پروژه‌های دولت در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود، به استحضار مقام معظم رهبری رسید. معظم‌له ضمن قدردانی از اهتمام دولت نسبت به این موضوع و با تاکید بر اینکه ایشان اصولا بنائی بر تایید یا عدم تایید برنامه‌هایی که تنظیم و اجرای آنها بر عهده دولت‌هاست، ندارند، نکات ذیل را در جهت اجرای موفق و موثر برنامه‌های مذکور توصیه فرمودند:

۱-رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش‌بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌ها است.

۲- برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد. در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده  است.

۳ -تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و اهداف کوتاه‌مدت (تا پایان دولت یازدهم)، میان‌مدت(پایان برنامه ششم) و بلندمدت(انتهای چشم‌انداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.

۴ -به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آنها و به کارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد.»

پیش از این معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۴ آبان ماه جاری در نامه ای برنامه های ملی یازده گانه دولت برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که شامل برنامه ملی ارتقای بهره وری، برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد، برنامه ملی توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی، برنامه ملی توسعه ی اقتصاد دانش بنیان، برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی و توسعه ی بازار، برنامه ملی هدفمندی یارانه ها و برنامه ملی مردمی کردن اقتصاد می شود را برای اخذ دیدگاه ها و رهنمودهای معظم له ارسال کرده بود.

در بخشی از نامه جهانگیری به رهبر معظم انقلاب آمده بود: با عنایت به تاکیدات حضرتعالی و پیگیری مستمر همه ی ارکان نظام و امیدی که ملت ایران برای نجات بخشی اقتصاد ایران از بستر اقتصاد مقاومتی دارند و با عنایت به اینکه دولت مصمم است تا از این سیاست ها به طور کامل بعنوان نقشه ی راه برنامه های توسعه خصوصاً برنامه ی ششم توسعه ی کشور نیز استفاده نماید، بی شک فرمایشات و رهنمودهای حکیمانه ی حضرت عالی می تواند دولت را در پیاده سازی هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در کشور کمک و موجبات ثبات قدم آنها را در این مسیر فراهم آورد.

 

 

 
منبع: مهر

برچسب ها: 



ادامه مطلب ...
جریمه به خاطر رفتارهای خارج از قاب تلویزیون

مجریانی که روی آنتن صداوسیما به شهرت می‌رسند و به چهره تبدیل می‌شوند، حالا حرکات و رفتارشان خارج از قاب تلویزیون هم برای صداوسیما دردسرآفرین است.رسانه ملی هرچه تلاش می‌کند تا نیروهای دست‌پرورده خودش را به اوج برساند و آن بالاها جایی نزدیکی‌های قله نگه دارد، نمی‌تواند. نه اینکه مدیران جام‌جم نخواهند به نیروهای توانای خود در بخش رادیو و تلویزیون ببالند و پُزشان را به ماهواره‌ها و رسانه‌های خارجی بدهند، نه، موضوع چیز دیگری است.ایراد ماجرا به محدودیت‌ها، خط قرمزها، اطلاعات غلط و کلی مساله پیش‌پا افتاده دیگر برمی‌گردد که دست‌به‌دست هم داده تا پروسه نخبه‌پروری در تلویزیون جایی نزدیک به خط پایان به‌کلی تعطیل شود.کافی است روی بحث مجریان توانمند و شاخص سیما که طی سال‌های اخیر در اوج به شکل عجیبی کنار رفته‌اند یا به عبارت درست‌تر کنار گذاشته‌اند دقیق شوید تا ببینید چه اتفاقات توجیه نشدنی و ساده‌ای دست‌به‌دست هم داده تا اجراکننده‌هایی که هرکدام در کارشان موفق بودند و حتی می‌توانستند تضمین‌کننده موفقیت برخی برنامه‌های تلویزیونی باشند به‌تدریج از یاد مخاطبان تلویزیون بروندتلویزیون ملی ایران از این‌ دست مجری‌ها کم نداشته؛ چهره‌هایی که به‌واسطه حضور در برنامه‌های همین شبکه‌های داخلی خودمان آن‌قدر دیده و پسندیده شدند که زودتر از حد تصور پله‌های ترقی را یکی‌یکی بالا رفتند و در جام جم برای خودشان اعتباری خریدند.بیشتر این چهره‌ها اما چند سال بعد از به اوج رسیدن یا در بدو شهرت بنا به دلایل مختلف و بعضاً به شکلی باورنکردنی از روی سن پائین آمدند تا نیروهای جوان جای آن‌ها را بگیرند و چهره‌های تازه پیش چشم مخاطبان تلویزیون مشغول سخنوری و دلربایی به شیوه جدید خودشان شوند.

در ظاهر ماجرا شاید اتفاقی که می‌افتاد اشکالی نداشت و بالاخره پروسه جوان‌گرایی باید از جایی شروع می‌شد اما تلویزیون ملی نیروهایی که سال‌ها برایشان وقت گذاشته و تاتی‌کنان به اوج رسانده بود با دست خود محو می‌کرد و به جوان‌هایی دل می‌بست که بعضاً در همان دیدگاه اول فاصله زیادی با چهره‌های مشهور کنار رفته داشتند.موضوع کنار رفتن‌ها البته ساده و پیچیده بود. ممنوع کار شدن‌های ناگهانی یا ممنوع‌التصویر شدن‌های بدون دلیل و بدون ابلاغ و بی‌اطلاعی مجریان از کنار گذاشتنشان هر سال باعث شد بهترین مجریان سیما در سکوت و بی‌خبری کنار بروند و جای آن‌ها را جوان‌هایی بگیرند که برخی‌شان دوست داشتند در راه رسیدن به شهرت و ممنوع‌التصویر شدن از اسلاف نامدار خود سبقت بگیرند.

موضوع دیگر سطح سواد مجریان قدیمی سیما و چهره‌هایی که طی 6-5 سال اخیر رو آمدند و در شبکه‌های مختلف تبدیل شدند به تنها مجریانی که تا حدودی می‌توانند تضمین‌کننده دیده شدن برنامه‌های نه چند جذاب تلویزیون باشند.

روزگاری شبکه‌های یک و دو تلویزیون مجریانی داشت که در فواصل برنامه‌ها جلوی چشم می‌آمدند و جدا از اعلام برنامه‌ها مطالب مختلفی را به خورد بیننده می‌دادند اما برای همین کار ظاهراً ساده چهره‌هایی مثل حسین پاکدل یا دکتر علیرضا قراگوزلو و ابوالفضل طباطبایی که در زمینه‌های مختلف تحصیلات دانشگاهی سطح بالایی داشتند یا اکبر عالمی که در سینما چهره شاخصی به‌حساب می‌آمد در تلویزیون حضور داشتند که حالا در مقایسه با مجریان فعلی که با ادبیات عامه‌پسند و شعارهای استادیومی در جشن‌های کوچک خیابانی خودشان را به باد فنا می‌سپارند، سطح کارشان مشخص می‌شود.

از آن مجریان فرهیخته و ظاهراً خشک اما توانمند گذشتیم و رسیدیم به چهره‌های جوانی که حتی در اجراهای زنده‌شان فاصله باریک ادب و احترام با تخریب شخصیت برخی افراد و گروه‌ها را رعایت نمی‌کردند و با وجود تمام نقص‌هایی که داشتند سیر صعودی را سریع‌تر از حد تصور طی می‌کردند.



ادامه مطلب ...

یک روز پس از اعلام ارقام سود شرکت فیسبوک در سه ماهه سوم سال جاری، ارزش این شرکت به ۳۰۶.۴ میلیارد دلار رسید و در رتبه بندی ارزش شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جنرال الکتریک جلو افتاد.

شرکت فیسبوک روز چهارشنبه در گزارشی از بیلان مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد که در مجموع ۴.۵ میلیارد دلار فروش داشته و از این مبلغ حدود ۸۹۰ میلیون دلار سود خالص است.فیسبوک که مدعی است در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیارد مراجع دارد اکنون در رتبه بندی شرکت‌های بزرگ از نظر ارزش مالی در مقام ششم قرار گرفته است. بهای سهام این شرکت در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.اگر فیسبوک به این رشد سریع خود ادامه دهد بعید نیست به سرعت از شرکت آمازون که اکنون در رتبه ششم قرار دارد جلو بیافتد.روزنامه «یو اس تودی» نیز می‌نویسد، رشد سریع ارزش مالی شرکت فیسبوک واقعا خارق العاده است. این شرکت توانسته است تردیدهای مربوط به تداوم موفقیت خود را که در سال ۲۰۱۲ و همزمان با فروش سهام آن مطرح می‌شد به کلی از بین ببرد. در ماههای اول پس از عرضه سهام فیسبوک بهای آن تا حدی کاهش یافت ولی از آن زمان تا امروز قیمت آن بدون وقفه رو به افزایش بوده است.قیمت سهام این شرکت در سال ۲۰۱۲، ۳۸ دلار بود ولی امروزه به حدود ۱۰۸ دلار رسیده است که به معنای ۱۸۶ درصد افزایش طی سه سال است. البته بورس بازی در این موضوع بی‌تاثیر نیست. برای شرکتی که پیش بینی می‌شود در سال آینده حدود ۳۰ درصد رشد کند بهای سهام ممکن است به شکل مصنوعی و اغراق آمیزی افزایش یابد.



ادامه مطلب ...

بعد از شانزده سال پیکر محمد رضا را سالم از خاک در آورده بودند. صدام گفته بود این جنازه نباید به این شکل به ایران برود. پیکر پاک محمد رضا را سه ماه در آفتاب گذاشتند تا شناسایی نشود، ولی جسد سالم مانده بود. حتی روی جسد پودر مخصوص تخریب جسد ریختند که خاصیتش این بود که استخوان های جسد هم از بین می‌رفت ولی باز هم جسد سالم مانده بود. وقتی گروه تفحص جنازه محمد رضا را دریافت می‌کردند، سرهنگ عراقی که در آنجا حضور داشته گریه می‌کرده و گفته: ما چه افرادی را کشتیم! مادر شهید می گوید موقع دفن محمد رضا، حاج حسین کاجی به من گفت: «شما می‌دانید چرا بدن او سالم است؟» گفتم: «از بس ایشان خوب و با خدا بود.» ولی حاج حسین گفت: «راز سالم ماندن ایشان در چهار چیز است: هیچ وقت نماز شب ایشان ترک نمی‌شد؛ مداومت بر غسل جمعه داشت؛ دائما با وضو بود و اینکه هر وقت زیارت عاشورا خوانده می‌شد، ما با چفیه هایمان اشکمان را پاک می‌کردیم ولی ایشان با دست اشکهایش را می‌گرفت و به بدنش می‌مالید و جالب اینکه جمعه وقتی برای ما آب می‌آوردند، ایشان آب را نمی‌خورد و آن را برای غسل نگه می‌داشت»

ماموریت «نزار زاکا» در ایران/ از انقلاب سدر در بیروت تا جاسوسی در تهران نزارزاکا در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی درایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود.

، طی چند روز گذشته یک تبعه لبنانی-آمریکایی به اتهام جاسوسی در خاک جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد. نزار زاکا که در پایگاه ریورساید آمریکا آموزش دیده است به عنوان یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود و این در حالی است که مقامات آمریکایی ضمن تایید این مطلب، از پذیرفتن مسئولیت او شانه خالی کرده و آن را به مقامات لبنانی حواله کرده‌اند. نزار زاکا که به عنوان یک مهره اطلاعاتی دستگاه امنیتی آمریکا به شمار می‌آید فعالیت‌های مختلفی را برای سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده است. این شخص که به عنوان گنج پنهان در میان منابع اطلاعاتی ایالات متحده مشهور است در جریان انقلاب سدری لبنان نقش ویژه‌ای را ایفا کرده است. نزار زاکا از عواملی است که در سال ۲۰۰۵ و در جریان ترور رفیق حریری با همراهی مقامات آمریکایی بشار اسد را متهم به کشتن نامبرده کرده و در نتیجه موجبات این مسئله را فراهم کرد که روابط حسنه بین سوریه و لبنان مخدوش و آتش فتنه و تفرقه شعله‌ور شود. در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند در همین حال نزار زاکا در راستای ادامه این روند و بر اساس طراحی که سرویس‌ جاسوسی آمریکا انجام داده بود به تحریک مردم لبنان پرداخت تا جایی که عده‌ای در لبنان خواستار آمدن جي آي اس(سيستم اطلاعات جغرافيايي) شدند و در ادامه پس از این حوادث انتخابات پارلماني لبنان برگزار شد كه طي آن ائتلاف ضد سوري پيروز شد و آنها این پیروزی را انقلاب درخت سدر نامیدند. پیروزی جریان سعید حریری در انتخابات باعث شد تا اسرائیل بتواند اقدامات خود را علیه لبنان گسترش داده و لبنان را به لحاظ سیاست داخلی تضعیف و متفرق نماید. به اين ترتيب ژنرال ميشل عون رهبر ائتلاف ضد سوري تصميم به پيوستن به مخالفان را گرفت. در همین حال آمریکا به همراه اسرائیل ترورهای هماهنگی را در لبنان انجام داد به گونه‌ای که آمریکا طرح های ترور بيشتری را به منظور خلاص شدن از دست عون برنامه ريزي كرد. نزار زاکا طی این مدت به عنوان یکی از لیدرهای آموزش دیده توسط آمریکا، عاملی برای تضعیف حزب‌الله لبنان نیز بشمار می‌آمد. به گونه‌ای که برای در دست گرفتن کنترل لبنان به یک انقلاب مخملی نیاز بود که این انقلاب به خاطر پیروزی جریان مخالف حزب الله در سال ۲۰۰۵ به انقلاب سدری لبنان معروف شد. پس از آن آمریکایی‌ها بر اساس همین تجربه در لبنان دست به انقلاب مخملی در صربستان و گرجستان و جاهای دیگر زدند. نزار زاکا در راستای برنامه دستگاه امنیتی آمریکا برای حضور در ایران و نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی در ایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود تا دراین صورت سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا بتوانند فعالیت‌های خود را در ایران افزایش داده و ضربات لازم را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

 

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند، از ایران اطلاعاتی به دست‌ آورند.خبرگزاری صدا و سیما: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار کرد: اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های حراستی و هوشمندی آنان از ضرورت‌هاست.
وی افزود: در شرایطی که نمایندگان و هیئت‌هایی از کشورهای مختلف به منظور فعالیت‌های اقتصادی، علمی، خدماتی و بازرگانی در ایران حضور می‌یابند، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه سعی می‌کنند از این بستر سوء استفاده کنند و در این پوشش ها در کشورمان حضور یابند و این موضوع کار دستگاه‌های اطلاعاتی را بیشتر و ضروری‌تر می‌کند.علوی تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان طبیبی حاذق در زمینه نفوذ بیگانگان هشدار داده‌اند، لذا با توجه به باز شدن فضای حضور مجموعه خارجی برای فعالیت‌ های مختلف در ایران، باید هوشیار‌تر عمل کنیم.
وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با عنوان و نام و نشان اطلاعاتی به ایران نمی‌آیند بلکه در پوشش های مختلف می‌آیند.
وی تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، عاجزند و تحقیر شده‌اند؛ لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند از ایران اطلاعاتی بدست‌ آورند.علوی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که مواظب نفوذ بیگانگان باشید به این معنی است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید با این هشدار مقام معظم رهبری چندین برابر بر هشیاری خود اضافه کنند تا مواجه با نفوذ نشویم.وزیر اطلاعات در ادامه در توضیح فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ گفت: کلمه نفوذ را باید با وزن مناسب خودش بکار ببریم و طوری نشود ارزش و تاثیر آن را کاهش دهیم تا به مطلب پیش پا افتاده‌ای تبدیل شود.


ادامه مطلب ...
یک خبرگزاری روسیه نوشت: یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ایران از نوع سی 130 به شماره 552 وارد سوریه شده است.به گزارش عصرایران، خبرگزاری اسپوتیک روسیه این خبر را به نقل از شبکه های اجتماعی منتشر کردده است.براساس این خبر، این هواپیمای نظامی ایرانی تعدادی از نیروهای داوطلب نظامی شیعه را به همراه تجهیزات نظامی به سوریه منتقل کرده است.یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتیک روسیه نیز در این باره گفت: می توان گفت این نخستین هواپیمای سی 130 ایران در خاک سوریه است.

 

افسر ارتش سوریه در کنار هواپیمای نظامی سی 130 ارتش ایران

 

هواپیمای سی 130 ارتش ایران در سوریه (عکس)

 

با این حال هنوز هیچ منبع مستقلی در ایران یا سوریه صحت این عکس را تایید نکرده است.
در این عکس یکی از افسران نظامی سوریه در کنار هواپیمای سی 130 نیروی هوایی ارتش مشخص است.

سی 130 ساخت آمریکا، یک هواپیمای ترابری نظامی است و ایران یکی از استفاده کنندگان از این هواپیما به شمار می رود.

هم اکنون شماری از نیروهای نظامی ایرانی به عنوان مشاور نظامی و تعدادی از شهروندان ایرانی هم به عنوان مدافع حرم و داوطلب برای دفاع از حرم حضرت زینب در جنوب دمشق فعالیت می کنند.

 

در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آن‌ها خود کلیددار کعبه بودند. بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.
 
کلید خانه خدا را دیده‌اید؟/ عکس
 
پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.
 
پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:شعر, :: 23:37 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

Image result for ‫نشانه های ذوق زدگی  و اشک چشم‬‎

رحیم‌پور ازغدی:
وی متذکر شد: امام راحل شرط پذیرفتن سیاستمداران و رهبران گروه‌ها را پیش از انقلاب اسلامی برائت از شاه و دادن شعار مرگ بر شاه توأم با شعار مرگ بر آمریکا گذاشته بود و این حاکی از عمق بصیرت و بینش امام راحل برای حفظ انقلاب اسلامی بود.
صراط: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با بیان اینکه امروز با بررسی اسناد لانه جاسوسی می‌توان به عمق نفوذ سازمان سیا در ۳۶ سال گذشته پی‌ببریم، گفت: کتاب اسناد لانه جاسوسی در ایران جمع شده و توزیع نمی‌شود و این امر را یک توطئه می‌دانم.

حسن رحیم پورازغدی پیش از ظهر امروز در مراسمی با عنوان «تلاش بی‌فرجام مذاکره با آمریکا ممنوع نیست» که به همت جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی برگزار شده بود به مناسبت ابعاد مختلف نفوذ آمریکا و اقدامات آن براساس اسناد لانه جاسوسی اشاره کرد.

وی بیان کرد: توضیح این مطلب که چرا باید شعار مرگ بر آمریکا بگوییم و یا آیا ادامه این شعار کار عقلانی است برای نسل‌های اول و دوم انقلاب کاملاً بی معناست چرا که آنها شلاق‌های حقارت و تخریب را از جانب غرب بر پیکره خود کشیده‌اند و هیچ نیازی بر خود برای بیان استدلال پیرامون چرایی شعار مرگ بر آمریکا نمی‌بینند.
 
منبع: فارس


ادامه مطلب ...
  چهار تن از پاسداران ایرانی در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.
خبر شهادت چهار پاسدار ایرانی در سوریه اعلام شد.شهیدان «روح الله قربانی» و «قدیر سالک» از استان تهران، «محسن فانوسی» از استان همدان و «اسماعیل زاهدپور» از استان گلستان در سوریه به شهادت رسیدند.این شهدای دلاور در حین ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمدندپیکر این شهید پس از انتقال به ایران، در شهرهای مختلف کشور تشییع و تدفین خواهد شد.تعدادی از مقامات سیاسی و نظامی کشور در هفته های اخیر از افزایش مستشاران نظامی ایرانی در سوریه خبر داده بودند که همین امر باعث افزایش آمار شهدای سپاه در این کشور شده است.

«محسن فانوسی»

«محسن فانوسی»

«قدیر سالک»

«قدیر سالک»

«اسماعیل زاهدپور»

«اسماعیل زاهدپور»

«روح الله قربانی»

«روح الله قربانی»

 

منبع: ابنا
چه کسی دروغ می‌گوید؟
اگر جمع آوری 200 سانترویفیوژ در فردو درست باشد، آیا این اقدام زودهنگام، نقض نامه رهبری به روحانی نیست؟
- سید عباس عراقچی دیشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری تاکید کرد هنوز هیچ سانتریفیوژی جمع اوری نشده و این در حالی است که برخی اخبار عکس این ادعا را منعکس می کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، عراقچی دیشب گفت: در اجرای برجام مقدمات کار ما هم شروع شده، البته تاکنون سانتریفیوژها جمع آوری نشده است.

او تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی مقدماتی را که مانعی بر سر آنها نیست شروع کرده تا وقتی به جمع آوری سانتریفیوژها در فردو و نطنز برسند.

این در حالی است که امروز، جواد کریمی قدوسی امروز ادعای دیگری را مطرح کرده و گفته است: بالغ بر 200 دستگاه سانتریفیوژ با زیرساخت‌های آن تا این لحظه در فردو جمع‌آوری شده است و اتصالات و پیچ‌های مابقی سانتریفیوژها باز شده.

او با رد اظهارات عراقچی دلیل اقدام را فشار شخص روحانی عنوان کرده و گفته است: علت اصلی این اقدام پیش‌دستانه و توام با تعجیل سازمان انرژی اتمی فشار شخص آقای روحانی به سازمان انرژی اتمی است و اخبار موثق داریم که ایشان بیش از همه فشار می‌آورد. در حالی که نامه مقام معظم رهبری خطاب به ایشان نوشته شده است".

حال با توجه به سابقه دولت در نحوه اجرای توافق ژنو، آیا دولت در حال جمع اوری سانتریفیوژهاست و ادعاهای مسئولان کذب است؟

اگر جمع آوری سانترویفیوژها صحت داشته باشد، آیا این اقدام زودهنگام نقض نامه رهبری به روحانی نیست؟ و در نهایت اینکه اگر ادعای کریمی قدوسی درست باشد، چرا روحانی اصرار دارد سانتریفیوژها با این سرعت جمع آوری شوند؟

 

مراسم بزرگداشت اربعین جانباختگان ایرانی حادثه منا با حضور جمعی از مسئولین ایرانی و عربستانی در مقبره الشهدای مکه مکرمه برگزار شد. در این مراسم که با حضور ریاست سازمان حج و زیارت، مسئولین کنسولگری ایران و نمایندگی حج و زیارت ،مشاور وزیر حج عربستان، مسئولین پزشکی قانونی عربستان و همچنین تعدادی از خانواده های جانباختگان برگزار شد، حاضرین با خواندن فاتحه و طلب آمرزش یاد و خاطره قربانیان را گرامی داشتند.
تصاویر/قربانیان ایرانی دفن‌شده درعربستان
 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, :: 17:29 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها، داشتن روحیه ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد که از انبوه آن‌ها، ۱۰ مکان ممنوعه دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها، داشتن روحیه ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد که از انبوه آن‌ها، ۱۰ مکان ممنوعه دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن قرار دارد. این مجموعه که از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی تشکیل‌شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل بنا متعلق به قرن سوم است اما خود مقبره و بناها هر ۲۰ سال یک‌بار تخریب و بازسازی می‌شود. این کار نشأت‌گرفته از اعتقاد خاص شینتوها به مرگ و تجدید حیات است. آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بناها بازسازی شدند.

یکی از مقبره‌های اصلی متعلق به «آینه مقدس» (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) است که یاتا نو کاگامی نامیده می‌شود. بیرون از بنا جز سقف بعضی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

۲. آرمگاه کین شی هانگ، چین

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال ۲۱۰ قبل از میلاد درگذشت، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است. مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که جملگی از جنس سفال هستند.این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.

از زمان کشف این مجموعه تاکنون ۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصر به فرد یافت شده است. کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل افزایش است. دولت چین حفاری‌ها را به‌منظور احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ممنوع کرده است. هرچند همین مقدار از ارتش کشف‌شده در معرض دید عموم قرار گرفته اما بیم آن می‌رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند



ادامه مطلب ...
ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ " ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ " ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻠﻤﺒﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺮﺍﻕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﺎﻡ ﮐﺮﻭﺯ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﻣﯽﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭﻃﻦ ﭘﺮﺳﺖ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺸﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩ . ﺑﺎ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ، « ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ » ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﯿﺐ ﺷﻬﺎﺩﺗﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﯾﺪ.  ﺍﻭ ﺍﻫﻞ ﺭﻭﺩﺑﺎﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮔﯿﻼﻥ ﺑﻮﺩ . ﻭﯼ ﺩﺭ ۲۵ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ بیست و هفت ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﺎ ﺩﺭﺟﻪ ﺳﺮﮔردی ﺟﺰﻭ ﺍﻓﺴﺮﺍﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪ . ﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ « ﻋﺒﺎﺱ ﺑﺎﺑﺎﯾﯽ » ﻭﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ «ﻣﺼﻄﻔﯽ ﺍﺭﺩﺳﺘﺎﻧﯽ » ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺗﺤﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺭﺁﻣﺮﯾﮑﺎ : ﻭﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺩﻭﺭﻩ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ۲۲۰ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۴۷ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭﯾﻠﯿﺎﻣﺰ ﺷﻬﺮ ﻓﻨﯿﮑﺲ ﺍﯾﺎﻟﺖ ﺁﺭﯾﺰﻭﻧﺎﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﮐﺴﺐ ﺭﺗﺒﻪ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۰۰ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻮﺩ . ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭﯾﻠﯿﺎﻣﺰ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ ﺷﺎﻣﻞ ﺭﮐﻮﺭﺩﻫﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﻄﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﻫﺎﯼ ﺟﻨﮕﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﺷﮕﻔﺖ ﺯﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ . ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻟﻘﺐ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۳ ﺟﻬﺖ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﮔﺮﺩﯾﺪ .
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:کاریکاتور, :: 17:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طبق طالع بینی چینی، سال 94، سال بز است!
کاریکاتور/ سال ب ز!

 

این مقام آمریکایی چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش ‌آموزان، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسئولان آمریکا در مذاکرات، از گریه یکی مسئولان آمریکایی در مذاکرات هسته ای وین سخن گفتند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (سه‌شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسئولان امریکا در مذاکرات افزودند: باطن رفتار آمریکا، پیگیری همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، این واقعیت را فراموش نمی‌کند.رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: یکی از مسئولان آمریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی " گریه " کرده است، عده‌ای "ساده‌لوح" ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی‌دریغ و کمک‌های بی‌وقفه امریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می‌شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می‌کند.

اشاره‌ رهبری به ‌گریه کدام مقام بود؟+عکس

اشاره‌ رهبری به ‌گریه کدام مقام بود؟+عکس

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا، چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است.وی با تشریح جزئیات این جلسه گفت: در نشست نهایی ایران و 1+5 ، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم. زمانیکه تمام عکساسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمامی حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمامی این نطق ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود.شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری آخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانیکه 22 ساله بودم، به جنگ رفتم» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم.شرمن: «در جلسه‌ی نهایی عمومی که رسانه‌ها بیرون از اتاق بودند، هر یک از اعضای 1+5 گروه ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و ایران اظهارنظر یا بیانیه‌ای در مورد آنچه برایشان معنی می‌داد را بیان می‌کردند. همه اظهارات وزرا  [از جمله وزیرخارجه‌ی ایران] محمدجواد [ظریف] بسیار با تحرک و جنب و جوش بود، چراکه آن جلسه خصوصی بود و هر یک از وزرا درباره‌ی این صحبت می‌کردند که توافق برای آن‌ها چه معنایی دارد. کری آخرین فردی بود که صحبت کرد. او در پایان سخنان خود گفت: «وقتی من 22 سال سن داشتم، به جنگ رفتم.»شرمن این جمله را در حالی‌که بغض داشت بازگو می‌کرد. او ادامه داد: اگرچه «او [کری] نمی‌تواند جملات را به خاطر آورد» اما «همه به‌طور کامل مجذوب [جملات کری] می‌شوند.» کری خودش را جمع‌وجور کرد و ادامه داد: «من به جنگ [ویتنام] رفتم و آن [جنگ] برای من روشن کرد که من دیگر تمایلی ندارم وارد جنگ دیگری بشوم. تمامی این گفت‌وگوها یا مذاکرات برای این بود تا سعی کنیم این موضوعات را از طریق دیپلماسی و ابزار صلح‌آمیز [نه جنگ] حل‌وفصل کنیم.»آن [لحظه] چنان لحظه‌‌ی تحریک‌کننده و تأثیرگذاری بود که همه در آن اتاق او را تشویق و تحسین کردند [و دست زدند]. اشک در چشمان همه جمع شده بود.
 
چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:رهبر, :: 17:15 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
جروزالم پست و وال استریت ژورنال؛
 
«تمام اینها تاکیدی بر این موضوع است که رهبر ایران، رئیس جمهور آمریکا و دستان دراز شده اش را تا چه حد بی اهمیت می شمارد.»
 
 به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (Jpost) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات امیر پوردستان پرداخته و در ادامه از نامه رهبر معظم انقلاب به دکتر روحانی در رابطه با توافق هسته ای سخن به میان آورده است.

 در این گزارش آمده است: «فرمانده نیروهای زمینی ایران وعده داد که هر گونه حرکت اسرائیل علیه ایران مساوی با بارش موشک های دوربرد ایران بر سر اسرائیل خواهد بود. این ژنرال ایرانی گفت که فروپاشی "رژیم صهیونیستی" شاید در کمتر از 25 سال آینده رخ دهد.»

 در ادامه این گزارش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری آمده است: «ماه گذشته آیت الله خامنه ای رهبر ایران در سخنان مشابه گفت که "اگر خدا بخواهد تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند." ژنرال پوردستان نیز در اظهارات خود عنوان کرد که "ما منتظر هرگونه اقدام اسرائیل علیه ایران هستیم تا فرمایش رهبر معظم را هر چه سریعتر جامه عمل بپوشانیم."»

 جروزالم پست در ادامه به توافق هسته ای پرداخته و با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به دکتر روحانی و تعیین شروطی برای اجرای برجام می نویسد: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، می گوید که اجرای توافق هسته ای تنها بر اساس رهنمودهای رهبر معظم خواهد بود.»

 این پایگاه صهیونیستی در ادامه به انعکاس اظهارات "ایگال کارمون" و "آیلت ساویون" از موسسه پژوهش های رسانه ای خاورمیانه در رابطه با نامه مقام معظم رهبری می پردازد که به انتقاد از این نامه پرداخته اند. موضوعی که روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نیز به آن پرداخته است.

 "وال استریت ژورنال" نامه رهبر ایران را تحقیر آمریکا دانسته است و می نویسد: «این موضوع تعجب چندانی ندارد. ایران از زمان امضای توافق به تحقیر آمریکا پرداخته است؛ ابتدا آزمایش موشکی را انجام داد و پس از آن "جیسون رضاییان" خبرنگار واشنگتن پست را به جاسوسی محکوم کرد و روز گذشته نیز خبر بازداشت یک تاجر آمریکایی در تهران گزارش شد. در ماه های آینده نیز باید انتظار چنین توهین هایی را از سوی تهران داشته باشیم. تمام اینها تاکیدی بر این موضوع است که رهبر ایران، رئیس جمهور آمریکا و دستان دراز شده اش را تا چه حد بی اهمیت می شمارد.»

 این روزنامه آمریکایی با خطاب به مقامات آمریکایی می نویسد: «برای آمریکا خوب است که چنین تحقیرهایی را احساس کند اما متاسفانه اینطور نیست. تنها واکنش در مقابل آزمایش موشکی ایران، تلاش برای صورت گرفتن اقدامات مناسب از سوی سازمان ملل بود و نامه رهبر ایران هم که هیچ جوابی نداشت.»

این نوزاد، احتمالا از بدنیا آمدنش راضی نیست! تصویر جالبی از یک نوزاد که چهره بامزه‌ای به خود گرفته است.

تصویر جالبی از یک نوزاد تازه به دنیا آمده!
کارشکنی‌های سعودی‌ها در روند حل بحران سوریه و تهاجم آشکار آن‌ها به ملت مظلوم یمن، رفته رفته، موجبات سقوط مفتضحانه حکومت آل‌سعود را فراهم آورده است.
 مسائلی که عربستان سعودی  اخیراً با آن ها روبرو بوده است؛ بیانگر مناقشات سیاسی در داخل حاکمیت این کشور است، اما در حوزه سیاست خارجی؛ حمله بی‌رحمانه این کشور به یمن که قریب به 7 ماه از آن سپری شده و در این هجوم وحشیانه، سعودی‌ها شبانه‌روز در حال بمباران یمنی‌ها هستند، عملاْ دستاوردی ملموس برای آل‌سعود نداشته و در این بین؛ منابع زیاد مالی نیز از عربستان به هدر رفته است.

طناب مشروعیت‌زدایی بر گردن آل‌سعود
 
موضوع مهم دیگر، سیاست سعودی‌ها در قبال سوریه است که خود؛ دارای ابعاد مبهم زیادی می‌باشد و بخش زیادی از توان نظامی و امنیتی حکومت آل سعود را مصروف جنگ علیه مردم بی‌دفاع سوریه کرده است. از منظر داخلی هم، عربستان، درگیر ماجرای منا و عدم کفایت دولت جدید این کشور در مدیریت مناسک حج بوده است.
در حوزه اقتصادی نیز عرضه بیش از حد نفت که موجب ارزان‌تر شدن بهای آن شده، هزینه گزافی را برای سعودی‌ها به دنبال داشته است. در حال حاضر؛ مداخله آل‌سعود در امور داخلی سوریه، موجب کسری بودجه‌ 200 میلیارد دلاری شده که این خود، درگیری و تنش را در بدنه آل‌سعود به همراه داشته است.

 

 



ادامه مطلب ...
تصویری از پدر رئیس جمهور که در مراسمی زیر منبر روضه خوانی پسرش نشسته در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
ب عکس زیر مربوط به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور وقت ایران، در سال 87 و در حسینه شهدای سرخه است.
در این مراسم، مرحوم حاج اسد الله فریدون روحانی زیر منبر پسرش نشسته است.وی از محبان اهل بیت (ع) و از مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که از بدو نهضت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل استمرار مبارزات، بیش از ٢٠ بار زندانی شد. اسدالله فريدون روحاني از معتمدان شهر سرخه بود و در حرفه عطاري اين شهر فعاليت مي كرد.
 
 
پدر رئیس جمهور زیر منبر پسرش+عکس
 
 

 

افسران - امام موافق حذف مرگ بر امریکا بود؟
 

پلیس فدرال عراق  8 دستگاه پیشرفته مخابراتی پیشرفته و اطلاعات مهم از تحرکات این گروهک را در بیجی کشف کرد. 
ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پلیس فدرال این کشور چهارشنبه 29 مهر94 توانست 8 دستگاه پیشرفته مخابراتی حاوی اطلاعات مهم از گروه تروریستی داعش و دوربین های پیشرفته به همراه لوح های فشرده حاوی اطلاعات مهم از داعش را در عملیات پاکسازی منطقه البرکه و پالایشگاه نفت بیجی در 40 کیلومتری تکریت، به دست آورد. 

'دستگاههای به دست آمده از داعش حاوی اطلاعات درباره شمار تروریست های داعش و تحرکات آنها در منطقه است.'

رهبر معظم انقلاب اسلامی در در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی:
وزیر امورخارجه و مدیران این وزارتخانه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
وزیر امورخارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، با تبیین «اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی در قانون اساسی و الزامات ناشی از این اصول و سیاست‌ها»، راه حلهای منطقی و مستحکم ایران درباره مسائل مهم منطقه از جمله سوریه، یمن و بحرین را تشریح و تأکید کردند: اهداف امریکا در منطقه، ۱۸۰ درجه با اهداف ایران، متفاوت است. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سیاست خارجی کشور را‌‌ همان سیاست خارجی نظام در قانون اساسی خواندند و خاطرنشان کردند: این سیاست خارجی متخذ از اسلام و منبعث از اهداف و آرمانهای انقلاب است و مسئولان وزارت خارجه و سفرا و کارداران در حقیقت «نمایندگان، سربازان و خدمتگزاران این اصول و آرمان‌ها» هستند. 


ایشان در همین زمینه افزودند: سیاست خارجی کشور مانند همه کشورهای جهان بر منافع بلند مدت و اصول و ارزش‌ها استواراست و با رفت و آمد دولت‌ها با سلایق سیاسی گوناگون، تغییر نمی‌کند، دولت‌ها فقط در تاکتیک‌ها و ابتکارات اجراییِ راهبردهای سیاست خارجی تأثیرگذار و دخیلند. 

رهبر انقلاب افزودند: همه تاکتیکهای دیپلماسی در دولتهای مختلف باید در خدمت پیشبرد اصول سیاست خارجی در قانون اساسی باشد و نمایندگان سیاسی ایران در خارج، خود را نماینده و مدافع جدی و منطقی سیاستهای نظام بدانند. 
 


ادامه مطلب ...
 
مسئولان وزارت خارجه هنوز توضیح نداده‌اند چرا با وجود صراحت رهبر انقلاب در ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ظریف در نشستی با حضور آمریکا شرکت خواهد کرد؟
 در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به صراحت مذاکره با آمرکا را ممنوع اعلام کرده اند، قرار است وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در نشست وین که با حضور آمریکا برگزار می شود، به وین سفر کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رهبر معظم انقلاب که در جریان مذاکرات هسته ای ایران و 5+1، هرگونه مذاکره میان ایران آمریکا در موضوعات غیرهسته ای را رد کرده و آن را منوط به عملکرد آمریکا در عمل به تعهدات خود در مذاکرات کرده بودند، پس از حصول توافق وین نیز این موضع را با صراحت بیشتری اعلام کردند.

ایشان در 15 مهرماه در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه  گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

با این وجود، وزیر امور خارجه قرار است در نشستی درباره سوریه در وین شرکت کند که یکی از طرف های مذاکره در آن، آمریکاست. این نشست قرار است روز جمعه برگزار شود.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه این خبر را تایید کرده و گفته است: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود نشست درباره بحران سوریه جمعه این هفته در وین با حضور وزیران خارجه روسیه، آمریکا و ترکیه برگزار خواهد شد و از ایران، ‌مصر، عراق و لبنان نیز دعوت شده است.

مسئولان وزارت خارجه هنوز توضیح نداده‌اند چرا با وجود صراحت رهبر انقلاب در ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ظریف در نشستی با حضور آمریکا شرکت خواهد کرد؟
جمعه 8 آبان 1394برچسب:عکس, :: 1:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 عکس های زیر در طی سالهای متفاوت گرفته شده است و در تاریخ برای همیشه ثبت شد.

 تصاویر زیر از لحظه هایی شکار شده است که شاید هرگز به ذهن عکاس آنها نمی رسید روزگاری در تاریخ از آنها به عنوان عکس های تاثیر گذار دنیا یاد شود.

 

تصاویری که دنیا را تکان داد(قسمت هفدهم)

پرواز شاتل فضایی بر فراز آسمان نیویورک 

تصاویری که دنیا را تکان داد(قسمت هفدهم)

نظاره مرد از پنجره خانه به سیل، نیوزلند

 

 



ادامه مطلب ...
 
افسران - قابل توجه ، پوست سگ با دباغی پاک نمیشود اهل دلاش فهمیدن منظورمو


  حالا برخی هرچقدر از آمریکا تعریف کنید بازم آمریکا آمریکاست و تعریف و تمجید شما باعث نمیشه ازخباثتش کم کنه ، به قول معروف پوست سگ با دباغی پاک نمیشود یعنی هرچقدر هم پوست سگ رو دباغی کنید باز هم ذات نجسی دارد

 

پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود.
ن، پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت.
 
 اسرار سنگ قبر آیت الله بهجت+عکس
 
بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.
 

 



ادامه مطلب ...
 
 

مرتضی اشراقی - نوه دختری امام خمینی (ره) - عکسی کمتر دیده شده از امام (ره) در روز عاشورای سال 58 منتشر کرده است

عکسی دیده نشده از عزاداری امام(ره)

استاد فرشچیان به منظور طراحی و نظارت بر ساخت ضریح امام حسین بارها به ایران سفر کرد
  به گفته مديران پروژه ساخت ضريح امام حسين (ع)، استاد براي طراحی و نظارت بر ساخت اين ضريح بارها به ايران آمد و بارها به قم رفت ولی هـيچگاه به مسوولان ساخت ضريح اجازه نداد درباره مسائل مالی، حرف بزنند.
 
او حتی اجازه نداد پول هتلش را حساب كنند و هر بار كه مسئولان پول هتل را  پرداخت می‎كردند، استاد بيش از رقم پرداختی را به كارگاه ساخت ضريح برمی‌گرداند.
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
 
استاد فرشچيان براي طراحي ضريح امام حسين(ع) چقدر دستمزد گرفت؟
 
استاد، برای طراحی ضريح جديد امام رضا(ع) نيز ريالی دريافت نكرد و بعد از پايان پروژه، وقتی به او گفتند لااقل اين تسبيح ياقوت را به عنوان يادگار قبول كن، پاسخ داد: هيچ چيز قبول نمی‎كنم و اگر اين تسبيح را نيز به من بدهيد، آن را داخل ضريح خواهم انداخت.
 
استاد گفت: من مزدم را قبلا از ائمه گرفته ام و همين توفيق و هنري كه دارم را از آنان دارم.
 
خوردن سماق تازه باعث مسمومیت می شود. بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف نمود.
 هربلور سماق دارای سی هزار اتم است که هر اتم باعث ساخت گلبول قرمز خونی می شود.
 
رنگ قرمز سوخته سماق از وجود دازیتنینوزن است که باعث از بین بردن هر نوع سلول سرطانی می شود.
 
مصرف سماق با غذا باعث جلوگیری از جذب چربی ها می شود.سماق باعث رفع آلزامی

 به دلیل وجود اندوسیتوز در آن است.
 

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ يك ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﺭﻭ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩ.
نشاﻥ مى داد يك ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﻘﻖ يك ﺳﺮﯼ ﻻﺷﻪ ﻣﺮﻍ ﺭﻭ ﺩﺍﺧﻞ يك ﺗﻮﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﭼﻨﺪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎﯼ ۱۰-۲۰ ﻣﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺣﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ يك ﺭﻭﺑﺎﻩ آﻣﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ يك ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻻﺷﻪ ﻯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ؛ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ مى رود ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺭﻭ مى آورد؛ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ يك ﺭوﺑﺎﺕ ﺟﺮﺛﻘﯿﻞ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻭﺭﺩﻥ ﺗﻮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﻭ مخفى اش ﮐﺮﺩند ﻭ ﺑﺎ يك ﻣﺎﯾﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺛﺮ ﺑﻮ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
* ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ همان ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺎﻩ ديگه آمدن ﺳﺮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺍﻭﻝ ﻭ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻣﺮﻏﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩند ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ آن ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺸﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
 ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻭﺭ مى شدند ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻮ ﻣﯿﮑﺸﯿد!؟ محققين ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﻢ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺩﻳﺪ.
 ﺍﯾﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ، ﺭﻭﺑﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ.
* ﺍﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ آمدن ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ هماﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺳﻮﻡ ﺑﺮﺩﻧﺪ و بوى مرغها را با اسپرى پاك كردند. ﺭﻭﺑﺎﻫﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ دوباره ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺭا ﮔﺸﺘﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭ نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ماﻧﺪ، يك ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺮﺩﻩ .
 ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺷﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺮﺩند ﻭ ﮐﻠﯽ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﮑﺴﻬﺎ ﻭ آﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ نشاﻥ مى دهد ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻮاﻥ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﻋﺼﺒﯽ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ.
 ﻭ….
* ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺩ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺖ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ مى كند ﺻﺪﺍﻗﺘﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯿﺰند ﻭ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﺍﺯ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ كه ﻣﯿﺎيند ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻪ ﺯباﻥ مى آورند ﺑﻌﺪ ﺟﺎلب اينكه ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻭغ هاﺷﻮﻥ آﺷﮑﺎﺭ مى شود ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮوند ﻭ ﺍﺻﻼً ﻭ ﺍﺑﺪﺍً ﻫﻢ ﺧﻢ ﺑﻪ اﺑﺮﻭ نمى آورند ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺎﮐﺘﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ  خودمان  را شیعه  مولا علی  بدانیم غزا دار امام حسین (ع)
ﭼﻘﺪﺭ زشت است ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯﺵ ﺩﺭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮند.

* ﭼﻘﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ گرچه ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﺎلبى ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺷ

ماموریت جاسوس ملکه در یزد چه بود؟

کارشناسان اطلاعاتی معتقدند هدف اصلی این سفرها برآورد افکار عمومی ایران درباره برجام و انتخابات است.ترددهای زیادی درپوشش کنفرانس‌های علمی و روابط دانشگاهی به ایران درحال انجام است.
 

پایگاه ایران هسته ای نوشت:

جک استراو وزیرامورخارجه سابق و نماینده فعلی پارلمان انگلیس از روز یک شنبه به همراه خانواده خود وارد ایران شده و نخست به شهر یزد سفر کرده است.

گفته می شود جک استراو درهتل باغ مشیرالممالک یزد اقامت کرده و مشغول بازدید از آثار تاریخی و قدیمی شهر یزد و نیز مراسم و آیین های سنتی یزد در ایام محرم است.

گزارش ها حاکی است جک استراو در ادامه سفر خود به ایران به شهر شیراز سفر خواهد

 



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 656
بازدید کل : 158233
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1