پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

 رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا
رد و بدل شدن لبخندهای دوستانه میان «آلن گودمن» (دوم از چپ)

۱مبتکر طرح انسداد مرزهای ایران

شهید صیاد شیرازی در فروردین ماه سال ۵۹طرح انسداد مرزهای ایران را مطرح می‌کند و طرح اجرایی می‌شود.

۲آزاد سازی کردستان ایران

در سال ۵۹وضعیت کردستان بسیار بد بود و پادگانهای ارتش تنها اجازه داشتند از پادگان خود محافظت کنند و شهر در دست منافقین بود. صیاد شیرازی هم همزمان طرح انسداد مرزها را به سرتیپ فلاحی ارائه کرده بود و ایشان هم گفتند اگر راست می‌گویید بروید و کردستان را آزاد کنید. در این میان شهید صیادشیرازی با تلفیق گروهی ویژه (سرگرد صیادشیرازی، رحیم صفوی، احمد سالک، سروان حسام‌هاشمی‌و سروان محمد کوششی) از سپاه و ارتش طرحی را ارائه کرد که بتوان کردستان ایران را از دست منافقان و ضد انقلاب آزاد کنند. این طرح نتوانست عملی شود و تنها رئیس جمهور می‌توانست دستور اجرای آن را بدهد تا اینکه این گروه با ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت دیدار کردند. در این دیدار بنی صدر به این گروه اجازه داد تا با طرحی که دارند کردستان با مرکزیت سنندج را آزاد کنند. صیاد شیرازی به بنی صدر می‌گوید آیا اجازه دارم در این عملیات نماینده رئیس جمهور باشم و بنی صدر هم این اجازه را به صیاد می‌دهد و آنها بلافاصله با ۱۰۰نیروی عملیاتی حرکت می‌کنند. تنها می‌توانم بگویم که وضعیت آنقدر بحرانی بود که فرودگاه سنندج برج کنترل نداشت و وقتی هواپیمای نیروها به زمین نشست چندین خمپاره به سمت ما پرتاب شد و چندین نفر در جا شهید و زخمی‌شدند. ولی صیاد شیرازی با حضور خودش و با ادغام سپاه و ارتش در این عملیات توانست کردستان را آزاد کند.

۳آموزش نظامی‌به نیروهای سپاهی

نیروی سپاه از دل مردم برخواسته بودند و جان برکف برای دفاع از کشور و نظام آماده بودند ولی آموزشهای نظامی‌نمی‌دانستند و شهید صیاد شیرازی با تمام توان بحث آموزش نظامی‌به سپاه را ایجاد کرد

۴مبتکر ایجاد بسیج مردمی

شهید صیاد شیرازی وقتی که در سال ۵۸ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شدند گفت این یعنی اعلام جنگ و ما باید مردم را برای این موضوع آگاه کرده و آموزش دهیم. برای همین در روزهایی که هنوز نام بسیج مطرح نبود در شهر اصفهان افراد آموزش دیده ای را برای تشکیل گروه‌های مردمی‌و ارائه آموزش انتخاب کرد و مساجد را به عنوان پایگاه‌های مردمی‌برای اجرای این طرح انتخاب کرد. آن زمان مسئول آموزش مردمی‌اصفهان سروان عطا الله صالحی بود که امروز فرمانده ارتش جمهوری اسلامی‌ایران است.

۵مبتکر طرح کربلا و آموزش نظامی‌به بسیجیان

بعد از عملیات طریق القدس شهید صیاد شیرازی گفت: نقش مردمی‌بسیار در جنگ موثر بود و سپاه باید امکانات داشته باشد تا مردم بیشتر حضور داشتند. برای همین طرح کربلا را مطرح کرد. در این طرح ۲۰پادگان ارتش در ابتدای سال ۶۰آماده پذیرش بسیجیان و آموزشهای نیروهای داوطلب مردمی‌شدند.

۶ترمیم و بازسازی نیروهای مسلح

بعد از دفاع مقدس ایشان رئیس بازرسی کل نیروهای مسلح شدند و با هیات‌های تخصصی که تشکیل دادند توانستند موجب بازسازی نیروهای مسلح شود و به نوعی موجب به روز شدن و تحرک نیروهای مسلح شدند.

۷تشکیل هیئت معارف جنگ

شهید صیاد شیرازی برای اینکه فرماندهی و نحوه فرماندهی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و تجربیات جنگ به دانشجویان دانشگاه افسری منتقل شود هیئت معارف جنگ را در سال 1373 ( جهت تهیه و تدوین تاریخ جنگ و انتقال معارف جنگ به نسل جوان ارتش ) تشکیل داد.

عکس زیر مربوط به شب قبل از تشییع مرحوم واعظ طبسی است. این عکس را اینستاگرام رهبر انقلاب منتشر کرده است.
عکس منتشرنشده از رهبر انقلاب در کنار پیکر مرحوم واعظ طبسی
یکی از رسانه محلی یزد در حمایت از رئیس‌جمهور و در راستای از بین بردن شبهه عدم استقبال مردم این شهر از روحانی در اقدام غیراخلاقی عکس استقبال از احمدی‌نژاد در یزد را به عکس استقبال از روحانی جا زد.
صراط: مشرق نوشت: پس از اینکه عکس‌هایی از عدم استقبال پرشور مردم یزد از روحانی و رضایت‌نامه والدین دانش‌آموزان برای حضور در سخنرانی وی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام منتشر شد یکی از رسانه‌های محلی در اقدامی برای از بین بردن شبهه عدم استقبال از رئیس‌‌جمهور عکسی را منتشر کرد که حاکی از استقبال پرشور و خیل جمعیت مردم یزد در سخنرانی حسن روحانی است.

عکس استقبال از روحانی دروغ بود +تصاویر
عکسی که به عنوان استقبال از روحانی در یزد در 17 اسفند 94 منتشر شد

اما عکس مذکور شباهت بی‌کم و کاستی با عکسی که در بهمن سال 1387 از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در یزد منتشر شده، دارد.

عکس استقبال از روحانی دروغ بود +تصاویر
استقبال احمدی‌نژاد در یزد 30 بهمن سال 1387

 به نظر می‌رسد رسانه محلی مذکور در اقدام غیراخلاقی عکس سفر استانی احمدی‌نژاد را به عنوان عکس استقبال از رئیس‌جمهور جا زده است.

عکس استقبال از روحانی دروغ بود +تصاویر

 

نگاه خاص آیت‌الله جنتی و هاشمی به یکدیگر در لحظه ورود هاشمی به اجلاسیه خبرگان

عکس/ لحظه برخورد آیت‌الله جنتی و هاشمی در خبرگان

سه شنبه 18 اسفند 1394برچسب:یارانه, :: 18:40 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

پرداخت یارانه به غیر واجدان شرایط جرم است

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهرانسخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، شرایط درآمدی برای حذف از دریافت یارانه نقدی تعیین و دولت مکلف شد از ابتدای سال آینده افراد مشخص شده را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمد رضا پورابراهیمی داورانی درباره نشست امروز(دوشنبه)کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 گفت: در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان های ذی ربط برگزار شد ادامه رسیدگی به بخش درآمدی بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در مورد این نشست اظهار داشت: یکی از مصوبه های کمیسیون به بحث یارانه ها اختصاص داشت؛ براساس اصلاحی تبصره 14 لایحه دولت، مقرر شد درخصوص هدفمندی یارانه ها بدین صورت عمل شود که مجموع منابعی که قرار است از اصلاح قیمت کالاها و خدمات به دست آید در حدود 48 هزار میلیارد تومان است.
پورابراهیمی ادامه داد: دولت می بایست درخصوص یارانه ها بدین صورت عمل کند که اولا کلیه تجار دارای کارت بازرگانی و صاحبان مشاغل آزاد که پرداختی مالیاتی آنها در سال 94 بیش از 150 میلیون ریال بوده، مبنای تصمیم قرار گیرد. کلیه پزشکان عمومی و بالاتر مشمول حذف یارانه خواهند شد. همه اعضای هیات علمی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و تمامی کارکنان دولت که دریافتی آنها بیش از 3 میلیون تومان در ماه است مشمول حذف یارانه قرار می گیرند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و غیردولتی و نهادهای وابسته عمومی غیردولتی مشمول عدم دریافت یارانه هستند. تمامی کارکنان نیروهای مسلح کشور که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است، کلیه بازنشستگانی که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است، همچنین تمامی حقوق بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی که دریافتی آنها بیش از 35 میلیون تومان است و کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قضات دادگستری و کارکنان قوه قضائیه که دریافت سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است، دولت مکلف شد از ابتدای سال آینده اسامی آنها را از لیست یارانه بگیران حذف نماید.
پور ابراهیمی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه پرداخت یارانه به افراد مذکور در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود که جرم محسوب می شود.
وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به میزان 10 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اجازه انتشار یافت که در راستای تامین مالی طرح های عمرانی است و بر این اساس زمینه اجرای طرح های عمرانی از ابتدای سال فراهم خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد از اعتبارات طرح های تعادل بخشی نسبت به تامین و نصب موتور چاه های کشاورزی از محل منابع بدون احتساب صاحبان چاه ها صورت گیرد.
پورابراهیمی اضافه کرد: مقرر شد دولت یک درصد از مجموع اعتبارت هزینه ای از تملک سرمایه ای شرکت های دولتی به صورت ماهانه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا برای ارتقای کیفیت مدارس و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود. 
وی اضافه کرد:همچنین براساس مصوبه دیگر اختصاص مبلغ 250 میلیارد تومان منابع مربوط به شرکت های بیمه ای از محل فروش بیمه شخص ثالث است و مقرر شد تا اجرایی شدن قانون جدید این موضوع نهایی شود.
پورابراهیمی گفت: مصوبه دیگر استمرار حکم قبلی درخصوص بحث جریمه غائبین مشمول نظام وظیفه است که مقرر شد کلیه مشمولان نظام وظیفه که بیش از 8 سال غیبت دارند بتوانند به صورت نقدی یا تقسیط نسبت به خرید جرائم خود اقدام کنند که بر این اساس برای مشمولان زیردیپلم مبلغ 10 میلیون تومان، برای دیپلم 15 میلیون تومان، برای فوق دیپلم مبلغ 20 میلیون، برای لیسانس 25 میلیون، برای فوق لیسانس 30 میلیون، برای دکتری پزشکی 35 میلیون، دکتری غیرپزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر هم 50 میلیون تومان است در نظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مشمولان متأهل مبلغ 5 درصد تخفیف و برای مشمولان متأهل دارای فرزند به ازای هر فرزند به میزان 5 درصد از مبلغ جریمه کسر شود. همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد علاوه بر آن 8 سال 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می شود.

دو شنبه 17 اسفند 1394برچسب:, :: 23:28 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
یکی از همسران سابق نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» پس از جدایی از وی، با انتشار کتابی اقدام به افشاگری درباره «سلمان رشدی» کرده است.مهر به نقل از دیلی تلگراف نوشت: «پادما لاکشمی» همسر سابق سلمان رشدی، که زنی آمریکای-هندی بوده و علاوه بر شغل وکالت از مدل های معروف آمریکایی نیز محسوب می شود در کتاب خود از نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی با عنوان مردی حسود، هوسران، بی توجه به مسائل خانوادگی و همسری بی قلب یاد کرده است.بر اساس گفته های لاکشمی، اختلافات وی با سلمان رشدی از زمانی آغاز شد که وی به دلیل بیماری به درخواست جنسی سلمان پاسخ منفی داده است.
 


ادامه مطلب ...
با انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی صندلی دادستانی کل کشور خالی مانده و رئیس قوه قضائیه به زودی دادستان کل کشور را منصوب می کند.مهر نوشت: صبح روز دوشنبه مقام معظم رهبری طی حکمی سید ابراهیم رئیسی دادستان وقت کشور را به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی منصوب کردند و رسما صندلی اتاق دادستان کل کشور تا تعیین دادستان جدید از سوی رئیس قوه قضائیه خالی می ماند. حالا با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و بر اساس قانون جدید آیین دادرسی کیفری دادستان کل نقش مهمی در قانون دارد پیش بینی می شود به زودی دادستان جدید تعیین شود.

از ابتدای انقلاب اسلامی آقایان و حجج اسلام مهدی هادوی، علی قدوسی، محمدمهدی ربانی املشی، محمد موسوی خوئینی‌ها، عبدالکریم موسوی اردبیلی، سید حسین موسوی تبریزی، یوسف صانعی، محمد ری‌شهری، سید ابوالفضل موسوی‌تبریزی، مرتضی مقتدائی، عبدالنبی نمازی، قربان‌علی دری نجف‌آبادی، غلامحسین محسنی اژه‌ای و سید ابراهیم رئیسی به عنوان دادستان کل کشور خدمت کرده اند و حالا در مرحله انتخاب پانزدهمین دادستان کشور هستیم.

در این میان گمانه زنی هایی هم از سوی قضات و کارکنان حوزه حقوقی و قضایی شکل گرفته که چه کسی دادستان جدید کشور می شود؟

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 17 اسفند 1394برچسب: رهبر, :: 23:3 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
آيت الله سيد ابراهيم رئيس السادات (رئيسي) دادستان كل كشور و معاون اول سابق قوه قضائيه و نماينده مردم خراسان در مجلس خبرگان به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و توليت آستان قدس رضوي منصوب شد.

کانال رسمی خبر ۲۱ سیما نوشت: آيت الله سيد ابراهيم رئيس السادات (رئيسي) دادستان كل كشور و معاون اول سابق قوه قضائيه و نماينده مردم خراسان در مجلس خبرگان به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و توليت آستان قدس رضوي منصوب شد.

 

صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.
  نعمت احمدی حکم اعدام برای بابک زنجانی، حکمی است که از نظر کیفر‌خواست و مواد استنادی آن به طور صحیح صادر شده است. باتوجه به اینکه عملکرد آقای زنجانی به صورت باندی و جمعی صورت گرفته است، از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که حکم صادره، اعدام باشد اما پرسش این است، صدور این حکم به نفع کیست و آیا با حذف فیزیکی بابک زنجانی منافع شرکت ملی و وزارت نفت حفظ خواهد شد؟

 

به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، پرونده‌ای که از ابتدای دستگیری بابک زنجانی، بنده با این شیوه برخورد با وی و بازداشت و قطع ارتباط او با کسانی که پول حاصل از فروش نفت را در تصرف داشتند و در خارج از مرزها به سر می‌برند، مخالف بودم و در نوشته‌ها و هشدارها پی‌در‌پی، به این شیوه رسیدگی به افراد از قماش آقای زنجانی که درواقع امین بیت‌المال هستند، مخالفت کرده‌ام. حتی پرونده معروف به سه هزار میلیاردی و اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، باری از آن پرونده معروف چندان کم نکرد و اجرای حکم در بخش مالی را دچار پیچ‌و‌خم اداری نمود.

 

 



ادامه مطلب ...

 

وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی که امروز (دوشنبه) به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده است، علت احضار موکلش را تشریح کرد.
 تسنیم نوشت: وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی که امروز (دوشنبه) به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده است، علت احضار موکلش را تشریح کرد.

سید محمود علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این سؤال که پیرو اعلام قبلی آیا امروز (دوشنبه) برای پیگیری پرونده فاطمه هاشمی به دادسرا مراجعه کرده است یا خیر اظهار کرد: امروز به شعبه دادسرا مراجعه و با بازپرس پرونده صحبت کردم و قرار شد بعد از عید رسیدگی کنند زیرا سرشان خیلی شلوغ است.

وکیل مدافع فاطمه در پاسخ به این سؤال که موضوع احضار موکلش به دادسرا چیست، گفت: همان پرونده‌ای است که بحث توهین به رئیس قوه در آن مطرح بود که فاطمه هاشمی  گفته بود ای کاش برادر من هم علی لاریجانی بود. در همان دادگاه خانم هاشمی با نماینده دادستان یک مقدار بحثشان شد که نماینده دادستان به عنوان توهین به قاضی شکایت کرده و حالا پس از دو سال احضار کردند.

 
 


ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 158231
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1