پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 28 خرداد 1395برچسب:سیستم عامل ، موبایل ، اندروید, :: 15:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

اندروید هم اکنون به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی جهان شناخته می‌شود. بر اساس آمار جدیدی که Kantar منتشر کرده نیز اندروید همچنان بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد.

 

 
 
 
zoomit.ir - مجتبی  بوالحسنی: اندروید هم اکنون به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی جهان شناخته می‌شود. بر اساس آمار جدیدی که Kantar منتشر کرده نیز اندروید همچنان بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. 
 
اندروید همچنان برنده بازار سیستم عامل های موبایلی است
 
بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که از جانب شرکت تحقیقات بازار Kantar Worldpanel منتشر شده، سیستم‌عامل اندروید همچنان در سه ماهه منتهی به ۲۰۱۶ در حال گسترش سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند است.
 
پس از مشاهده میزان فروش گوشی‌های هوشمند در طی بازه زمانی یاد شده، تحلیلگران صنعتی بر این باور هستند که اندروید ۷۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش داشته است.
 
شرکت Kantar یکی از دلایل افزایش سهم اندروید را کاربران ویندوزفونی اعلام کرده‌اند. Kantar اعلام کرده که ۱۰ درصد از افرادی که اقدام به خرید یک گوشی‌هوشمند اندرویدی کرده‌اند، پیش از این گوشی ویندوزفونی داشته‌اند.
 
سال گذشته ویندوزفون ۳.۸ درصد از بازار آمریکا و نیز ۹.۳ درصد از بازار EU5 (شامل کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) را در اختیار داشت. حالا سهم ویندوزفون در آمریکا به ۱.۳ درصد و در EU5 به ۴.۸ درصد کاهش یافته است. این سیستم‌عامل در سایر نواحی جهان نیز به همین صورت با کاهش سهم مواجه بوده است.
 
درحالیکه بیشترین کاربران جدید اندروید از پلتفرم ویندوزفون به این سیستم‌عامل روی آورده‌اند، به نظر می‌رسد سیستم‌عامل iOS اپل نیز در حال از دست دادن سهم خود در بازارهای بزرگ گوشی‌های هوشمند است. در EU5 اپل یک درصد از سهم خود را از دست داده و هم اکنون ۱۸.۳ درصد از بازار این ناحیه را در اختیار دارد. iOS در چین هم ۴.۴ درصد کاهش سهم داشته و حالا سهم این سیستم‌عامل در چین به ۲۰.۱ درصد رسیده است. حتی در آمریکا نیز سهم اپل در بازار ۲.۵ درصد کاهش داشته و به ۳۰.۷ درصد رسیده است.
 
اندروید همچنان برنده بازار سیستم عامل های موبایلی است
 
اینکه ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و کدام سیستم‌عامل موبایلی بیشترین استفاده را خواهد داشت بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اپل نیز به تازگی iOS 10 را معرفی کرده و گوگل نیز به دنبال عرضه نسخه عمومی اندروید N در اواخر تابستان سال جاری است.

 

جمعه 28 خرداد 1395برچسب:قبر, :: 15:41 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

براساس آمارهای رسمی روزانه 162 تهرانی به دیار باقی سفر می‎‌کنند و سکته، تصادفات و گازگرفتگی از مهم‌ترین دلایل مرگ پایتخت نشینان است.
بهشت زهرا(س) کماکان محل اصلی دفن اموات تهرانی هاست، اما به جز بهشت زهرا چندین آرامگاه دیگر نیز در تهران وجود دارد که اکثر آنها در جوار امامزاده‌ها ایجاد شده اند. این در حالی است که ساماندهی گورستان جدید پایتخت از سال ۹۱ تا امروز به سرانجام نرسیده است.

قیمت نجومی قبر در تهران از خبرهایی است که هر چند وقت یک بار به آن پرداخته می‌شود و سپس به فراموشی سپرده می‌شود. مساله‌ای که نه تنها امامزاده صالح که دیگر گورستان‌های تهران هم با آن مواجه هستند. از سال ۸۶ اعلام شده بود که بهشت زهرا دیگر برای پذیرش مردگان ظرفیتی ندارد با این وجود تا امروز که نزدیک ده سال از این تاریخ می گذرد کماکان مردگان در بهشت زهرا دفن می شوند.

پذیرش روزانه ۱۵۱ متوفی در بهشت زهرای تهران
آمارهای رسمی از سازمان ثبت احوال کشور که متولی ثبت حیات اعم از تولد و فوت در شناسنامه و اطلاعات جمعیتی کشور است حاکی از آن است که تهران از سال ۸۵ تا سال ۸۹ به طور میانگین سالانه بیش از ۵۹ هزار فوتی داشته است که می توان این گونه عنوان کرد که روزانه ۱۶۲ تهرانی بر اثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی فوت می کنند.آمارها نشان می‌دهد بی‌احتیاطی در رانندگی، عدم دقت در استفاده از وسایل گازسوز و بی توجهی به سلامت جسمانی از مهم‌ترین دلایل مرگ در پایتخت است.

البته به گفته مسئولان وزارت بهداشت در سال‌های اخیر دلایلی مانند آلودگی هوای تهران هم مزید بر علت شده تا این آمار افزایش یابد. بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی سازمان بهشت زهرای تهران، پایتخت در ۹ ماهه نخست سال جاری ۳۵ هزار و ۵۵۸ فوتی پذیرش داشته است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۲۲ مورد مرد و ۱۳ هزار و ۸۷۹ مورد زن بوده اند. آمارها نشان می دهد در سال ۹۰ حدود ۸۴۸ نوزاد در سازمان بهشت زهرای تهران به عنوان نوزاد فوت شده پذیرش شده است. همچنین بر اساس اعلام آمارها «سکته قلبی» علت بیشترین مرگ تهرانی ها بوده است که در رایانه بهشت زهرا ثبت شده است.

در سال ۹۴ آمار کل پذیرش شدگان در بهشت زهرای تهران ۵۰ هزار و ۴۵۶ متوفی بوده است که نسبت به سال ۸۸ حدود ۵/۴ درصد افزایش داشته است. با اینکه بهشت‌زهرا به افراد بی‌بضاعت قبر رایگان اختصاص داده است، اما قانون بالاشهری و پایین شهری اینجا هم حاکم است. هزینه واگذاری هرقبر در قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۸ (فاز دوم آرامستان) بهشت زهرا(س) تا سقف هفتاد درصد ظرفیت به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، از سقف هفتاد تا هشتاد درصد چهار میلیون تومان، تا نود درصد ظرفیت شش میلیون تومان و در ظرفیت نود تا صد درصد ۸ میلیون تومان تعیین می‌شود. هزینه واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز اول این آرامستان قطعات یک تا ۱۱۲ به جز قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا ۱۰۰ به قیمت ۲۰ میلیون تومان و قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا ۱۰۰ به قیمت ۱۷ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شاه عبدالعظیم
تهران علاوه بر بهشت زهرا چندین آرامستان دیگر هم دارد که قیمت قبر در امامزاده‌ها از بهشت‌زهرا هم عجیب‌تر است. معمولا دفن اموات در این امامزاده‌ها که اغلب داخل شهر قرار دارند، ممنوع است. به همین دلیل در این اماکن هم شاهد قیمت‌های نجومی هستیم. قیمت هر قبر در قسمت صحن شاه عبدالعظیم، ۶۰۰ میلیون تومان است؛ اما قیمت‌ها بالاتر هم می رود و تا یک میلیارد تومان هم می رسد. قیمت دیگر مکان های حرم هم از ۲۵ میلیون تومان شروع می شود و به ۵۰ میلیون تومان می رسد.

امامزاده پنج تن لویزان
امامزاده پنج تن که مرقد پنج برادر است در لویزان قرار دارد. گورستان عمومی لویزان نیز در کنار امامزاده پنج تن واقع شده و مساحت آن به سه هکتار می‌رسد. در این گورستان هم قیمت قبر متغیر است و از ۴۰ میلیون شروع می‌شود و به ۸۰ میلیون و حتی بالاتر می‌رسد.

امامزاده صالح فرحزاد
بقعه حضرت امامزاده صالح (ع) از نوادگان حضرت امام زین العابدین(ع) با داشتن سابقه‌ای طولانی یکی از اماکن مقدس قدیمی و شناخته شده و در منطقه فرحزاد است. قیمت قبر در این امامزاده که به پیکر شش شهید گمنام هم متبرک شده، از ۱۰۰ میلیون به بالا تعیین شده است.بالا بودن قیمت قبر در این امامزاده به شورای شهر تهران هم کشیده شده و اعضای آن در پی حل این معضل هستند. مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، اسفند سال ۹۴ در هفتاد و پنجمین جلسه چهارمین دوره این شورا گفته است: قیمت یک قبر در امامزاده صالح هم‌اکنون ۷۰۰ میلیون تومان است. چه کسی توانایی چنین خریدی دارد؟ بنابراین باید در این زمینه به صورت جدی رسیدگی شود.

امامزاده اسماعیل چیذر
امامزاده اسماعیل چیذر از پسران امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) است که آرامگاه او در جنوب چیذر و بالای بزرگراه صدر واقع شده است. قیمت قبر در اینجا هم سر به فلک کشیده و بالای ۱۰۰ میلیون تومان است.

ابن بابویه
ابن بابویه نخستین گورستان شهر ری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن شدند. نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان شیعه است که آرامگاه او در آنجا واقع شده است. خرید قبر در این آرامگاه هم برای افراد بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

امامزاده عبدا... شهرری
حسین ابوعبدا...، فرزند عبدا... ابن عباس و از نواده‌های امام زین‌العابدین(ع) است. گورستان امامزاده عبدا... در شهر ری است و دفن مردگان مگر در گورهای از پیش خریداری شده در آنجا از دهه پنجاه متوقف شده‌است. مجموعه گورستان امامزاده عبدا... سال ۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این گورستان معروف هم گران‌ترین قبرهای پایتخت را در اختیار دارد و افرادی که بخواهند عزیزانشان را در این آرامستان دفن کنند باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بپردازند.

تمدید ۳۰ ساله دفن مردگان تهران
در حالی قیمت قبرستان های تهران سر به فلک می کشد که احداث گورستان در شرق و غرب پایتخت تنها در حد یک ایده که از سوی مدیران شهری نیز دنبال می شود، ماند. اما به نظر می رسد احداث گورستانی در جنوب شهر تهران به مرحله عملیاتی نزدیک می شود. بعد از دو سال نگرانی از اتمام ظرفیت گورستان کنونی پایتخت مسئولان شهری از تفاهم نهایی برای تملک زمین جدید گورستان پایتخت می گویند.سال گذشته رحمت ا... حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نهایی شدن تفاهم نامه تملک مکان جدید بهشت زهرا خبر داد و گفت: ظرفیت گورستان جدید پایتخت معادل بهشت زهرای کنونی است و دست‌کم تهرانی ها تا ۳۰ سال نباید نگرانی برای دفن مردگانشان داشته باشند.


ادامه مطلب ...
جمعه 28 خرداد 1395برچسب:ارتش, :: 15:39 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

امیر پوردستان ۱۰۰ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی در جریان جنگ ایران و عراق را دارد که عمده آن در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان بوده‌ است.
خبرگزاری میزان: امیر احمدرضا پوردستان متولد سال 1335 در مسجد سلیمان از سال ۱۳۸۷ بعنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت است.
 
 وی پیش از این در سمت‌هایی چون ریاست دانشگاه افسری امام علی (ع) و فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرده است.
 
امیر پوردستان ۱۰۰ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی در جریان جنگ ایران و عراق را دارد که عمده آن در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان بوده‌ است.
 
 وی در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ با درجه سرهنگ تمام، فرماندهی تیپ ۲۵ تکاوران ممتاز شمال‌غرب نزاجا را بر عهده داشت.
 
برگزاری مانورهای منسجم و هماهنگ با استفاده از به روزترین سلاح های نیروی زمینی ارتش و همچنین برقراری امنیت در نقاط مرزی به ویژه ایستادگی نیروهای نزاجا در مقابل اشرار، از جمله وجوه بارز فرماندهی امیر پوردستان در نیروی زمینی ارتش محسوب می شود.
 

 توصیه رهبر انقلاب برای ماه رمضان

صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب بخشی از بیانات ایشان در مورد ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.
صراط: صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب بخشی از بیانات ایشان در مورد ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.

این صفحه نوشت:  رهبر انقلاب: برادران و خواهران عزیز! قدر این ماه رمضانی را که در آن هستیم، بدانیم. هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ حالا بین این ماهها ما در چند ده ماهش هستیم؛ همین را قدر بدانیم. پارسال ماه رمضان، کسانی بودند از نزدیکان ما که امسال نیستند. نمیدانیم سال دیگر کدامیک خواهیم بود؛ این ماه را قدر بدانید. ماه استغفار و  توبه و تذکر است، ماه عبادت و گریه است، ماه دل بستن به معنویات است. ۹۵/۳/۲۵
دو شنبه 24 خرداد 1395برچسب:امام خمینی, :: 20:46 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 شاخصهای انقلابیگری
ما امام را با صفات متعدّدی همواره توصیف میکنیم امّا صفت مؤمنِ متعبّدِ انقلابی -که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم- یک صفت جامع است... امامِ انقلاب یعنی پیشوای همه‌ی این خصوصیّاتی که کلمه‌ی انقلاب متضمّن آن است. قدرتهای مادّی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند و البتّه میهراسیدند از امام بزرگوار، بیشتر به‌خاطر این صفت بود: صفت انقلابیگری امام. امروز هم دشمنان ملّت ایران با خصوصیّت انقلابیگری او خصومت دارند و دشمنند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33232/emam2-1.jpg

 

در بیانات رهبر انقلاب به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) مطرح شد؛

پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: «انقلاب مال همه است، انقلاب یک شط جاری است... و همه می‌توانند انقلابی باشند... همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه ]دستیابی به اهداف انقلاب[ را با موفقیت پیش برویم.» در جدول زیر این پنج شاخص به اختصار مرور شده است:

 پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
مطرح‌شده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴
۱ پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.
۲ هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
۳ پایبندی به استقلال کشور استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است.
۴ حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن
باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
۵ تقوای دینی و سیاسی اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
 
یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب: کودک, :: 21:27 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب: کودک, :: 21:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب:, :: 21:19 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 ⛔️ متن شبهه ⛔️

" ...گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است. این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است. سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار آن را به صورت عمومی منتشر می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار این سند را به صورت عمومی منتشر می‌کند "خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."بنا بر این سند، پیام حدود ۱۰ روز قبل از سفر لئونید برژنف، رهبر شوروی به ایران توسط یک روحانی به ظاهر غیرسیاسی به نام حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای به سفارت آمریکا در تهران می‌رسد... "

 در پاسخ به شبهه
"ادعای BBC در مورد ارتباط و همراهی امام خمینی(ره) با آمریکا !!" :


1⃣ در گزارشهای طبقه بندی نشده سال ۱۹۸۰ CIA و در سایت "کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر"، گزارشی "۸۱" صفحه ای با نام "اسلام در ایران" یافت نشد! 


2⃣ سند ادعایی فاقد نشانه ای از اسناد CIA بوده و شبیه یک جریده است! متن انگلیسی نیز با ترجمه آن تفاوت دارد! سند : «ایشان مخالف منافع امریکا در ایران نیستند» اما ترجمه : «...او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند»!
3⃣ با فرض وجود این گزارش و ساختگی نبودن آن، چطور آمریکا در تمام این سالها از آن برای تهدید یا تخریب وجهه بزرگترین دشمن خود در جهان و الگوی استکبارستیزان عالم، استفاده نکرد؟! 
4⃣ برخلاف ادعای شبهه، در کنار امام(ره) اکثریت علما با "انقلاب سفید" مخالفت کردند! حق رای زنان که برای استفاده ابزاری از آنها و استحاله جامعه مطرح شد، تنها یکی از سه مشکل این قانون در کنار "حذف شرط مسلمانی" و "تبدیل سوگند به كتب آسمانی به جای قرآن" بود!

5⃣ امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳خرداد ۴۲ که منجر به دستگیری ایشان شد، از آمریکا بعنوان مملكت اجنبى مهاجم به ایران، قبضه گر امور، تلف کننده و هتک کننده اموال و نوامیس مردم نام بردند!

6⃣ ایشان از چند ماه قبل از این سخنرانی، در ۲۲اسفند ۱۳۴۱ در بیانات خود، صراحتا به نقش و خوی استعماری آمریکا اشاره می کردند!

7⃣ آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای عالمی برجسته، از منادیان وحدت اسلامی و شخصیتی جهانی بود که چنین واسطه گری ای دور از شان وی بود!

8⃣ امام تحت فشار افکار عمومی آزاد شد، نه در نتیجه سازش! ادعای سازش امام در مقاله سفارشی ساواک در روزنامه اطلاعات ۱۸ فروردین ۴۳ با عنوان "اتحاد مقدس" و محتوای تفاهم روحانیون با دولت در اجرای "انقلاب سفید" مطرح شد!
9⃣ بیانات امام در سخنرانی ۲۱ فروردین ۴۳، ادعای سازش ایشان را با عبارات زیر نقش برآب کرد: "...خمینی تفاهم نخواهد کرد.
خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمی‌شود اصلاحات کرد..." و "... من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم...".

یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب: اسلام انگلیسی, :: 20:58 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

در تشیع انگلیسی آرمان‌های ناب اسلامی مانند ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و وحدت و رحمت حذف می‌شوند، در مقابل تعصب بی‌مورد دارای افکار انحرافی هستند، با واسطه، خواسته یا ناخواسته در خدمت سرویس‌های جاسوسی و استعماری هستند.

عقیق:تشیع به عنوان مسیر حقیقی اسلام که ریشه در مبانی نظری و عملی مکتب پیامبر(ص) دارد. التزام به این عقاید و رفتارهای برخاسته از آن باعث سعادت دین و دنیا می‌شود، خصوصاً در عرصه اجتماعی و سیاسی، هر چه التزام عملی بیشتر باشد، اهداف اسلامی بیشتر در دسترس خواهد بود، هر چه زاویه بیشتری از این معیارها ایجاد شود از اهداف اسلام دور می‌شویم و حاصل این زاویه، نزدیک شدن به جاهلیت و بهره‌برداری بیشتر دشمنان اسلام از آن خواهد بود، همانگونه که سران کفر و صاحبان سرمایه و قدرت در دوران جاهلیت از نمادها و عبادات دینی به سود خود بهره می‌بردند.

در عصر ما نیز برخی تفسیرها و برداشت‌ها از موضوع ولایت و امامت و چگونگی رابطه اما و امت سبب شده است که به نام بهره‌گیری و پیروی از اهل بیت و وفاداری به عشق اهل بیتی کارهایی انجام شود که سبب افتراق امت اسلام و به هدر رفت جان، ناموس و منافع عظیم مسلمانان وامت اسلامی شود.

برخی از تجربیات به نام اسلام که به تشیع انگلیسی معروف شده‌اند، از مناسبت‌های اسلامی شیعی سوء بهره‌برداری می‌کنند؛ از جمله این مناسبت‌ها نهم ربیع‌الاول است که به نام سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) مزین شده است؛ اما بنابر برخی از ادله ضعیف به کشته شدن یکی از خلفاء به بهانه جشن و سرور و احیای امر اهل بیت، گفتارها و رفتارهایی نسبت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی واقع می‌شود که توهین آمیز و تفرقه‌افکنانه است. آنچه در ادامه می‌آید بخش پایانی «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نهم ربیع‌الاول به عنوان آغاز سالروز امامت امام عصر(عج)» به قلم جواد اسحاقیان و حجت حیدری چراتی از کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت است:

 

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب:فریدون, :: 20:57 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 راز غیبت‌های برادر روحانی چیست؟

بررسی عکس‌های هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که حسین فریدون در این دو نهاد اثرگذار حضور ندارد. به نظر می‌رسد حاشیه‌های برادر رییس جمهور، وی را گرفتار کرده است.
 حاشیه‌های حسین فریدون، برادر رییس جمهور، از همان ابتدای دولت شروع شد. وی در هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون داشتن هیچ سمت رسمی حاضر می‌شد و در مدیریت و برنامه‌ریزی جزیی‌ترین برنامه‌های رییس جمهور حضوری جدی داشت.

به گزارش تسنیم، از شهریور 92 و با انتصاب وی به عنوان «دستیار ویژه رییس جمهور در امور اجرایی» حضورش در هیئت دولت رسمیت پیدا کرد، اما وی همچنان بدون عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شورا حضور می‌یافت و این حضورهای گاه‌وبی‌گاه بارها با اعتراض منتقدان دولت روبرو شده بود.

زاکانی: رییس جمهور برای کشف فساد به برادرش و دفترش توجه کند

اما حاشیه‌های فریدون در چند ماه اخیر رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته است. علیرضا زاکانی در بهمن‌ماه 1394 با افشاگری باندهای فساد در دولت یازدهم و با بیان اینکه امروز در پسابرجام موج کشور فروشی به راه افتاده و در حوزه‌های متنوع، منابع و سرمایه‌های ملی در حال غارت است، تصریح کرد: عده‌ای به قیمت فروختن کشور در حال پر کردن جیب‌های خود هستند و هدف این سازمان مخوف و خطرناک این است که با توجه به شرایطی که در پسابرجام ایجاد شده، با پول ملت ایران جیب غربی‌ها را پر کند و در واقع پول ملت تبدیل به سرمایه‌ای در جیب غربی‌ها شود و این سازمان جز جیب خودش و منافع طرف خارجی به چیز دیگری متعهد نیست.

متأسفانه این ابعاد فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را هم دربرگرفته است، آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.[1]

برگ دیگری از فسادهای برادر رییس جمهور را الیاس نادران رو کرد. وی در نشست انجمن روزنامه‌‌نگاران دربارة حمایت حسین فریدون از یکی از بدهکاران بزرگ بانکی اظهار داشت: برادر رئیس‌جمهور ستاد انتخاباتی فهرست حامیان دولت را در ساختمان یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی دولت یعنی آقای شب‌دوست قرار می‌دهد؛ آیا اینها می‌خواهند اشتغال ایجاد و با فساد مبارزه کنند؟

وی با تاکید بر ضرورت تعیین میزان بدهی شب‌دوست به نظام بانکی کشور خاطرنشان کرد: چه کسی از او حمایت کرده است که به زندان نیفتد؟ اگر آقای حسین فریدون این حمایت را نکرده پس چه کسی کرده است؟ دولت به قوه قضاییه اجازه دهد که همین امروز آقای شب‌دوست را بازداشت کند و حقوق ملت را استیفا کند.[2]

اقدامات غیرقانونی برای تأسیس صرافی از سوی برادر رییس جمهور

روزنامه رسالت نیز در راستای افشای فعالیت‌های فعالیت‌های ارزی حسین فریدون اقدام به انتشار گزارشی درباره حضور فریدون در یک صرافی پرداخت و نوشت:‌ در ترکیب هیئت مدیره (یک صرافی) آقای حسین فریدون حضور دارد. پرسش نظارتی این است آیا این آقا همان بزرگواری است که اکنون دستیار ویژه رئیس جمهور است؟ اگر هست چطور می‌شود یک صراف، کارمند دولت یا مدیر یا یک مقام دولتی باشد؟ پس تکلیف قانون منع تصدی دو شغل چه می‌شود؟ اجرای قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات ارز و سکه و طلا چه می‌شود؟ قانون منع دریافت از دو صندوق چه می‌شود. بالاخره ارزهایی که صرافی‌ها دارند اگر نگویم تماماً حداقل بخشی از آنها از صندوق بانک‌های دولتی به صورت مستقیم و از صندوق بانک مرکزی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌شود، نمی‌شود؟ از همه مهمتر با توجه به منصب و مقام آقای حسین فریدون، آن‌گونه که در مذاکرات 1+5 از قاب تلویزیون دیده شد، حتی از وزیر امور خارجه هم بالاتر می‌نمود. اکنون مرتبت و منزلت این صراف - که باید از رئیس بانک مرکزی پایین‌تر ‌باشد - پایین‌تر است یا بالاتر؟ به عبارت ساده‌تر این بانک مرکزی است که تحت امر این صراف است یا این صراف است که به بانک مرکزی فرمان می‌دهد؟ ...

آیا این صرافی مجوز تأسیس دارد؟ در متن آگهی تأسیس صرافی هیچ اشاره‌ای به مجوز بانک مرکزی موضوع ماده یک دستورالعمل اجرای تأسیس فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها مصوب مردادماه 89 شورای پول و اعتبار نشده است. به عبارتی مجوز بانک که پس از طی مراحل تأیید صلاحیت صادر می‌شود، مقدمه ثبت شرکت است نه مؤخره و آن که وجود ندارد. صرافی فوق نه تنها مجوز تأسیس ندارد بلکه مجوز فعالیت هم که مقوله‌ای جدا از مجوز تأسیس است هم ندارد و در متن آگهی ثبتی هیچ اشاره‌ای به آن مجوزات نشده، فلذا معلوم نیست صرافی نوع اول است یا دوم و این در حالی است که طبق ماده 2 مصوبه شورای پول و اعتبار ثبت تأسیس صرافی موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی است.

صراف باید به بانک مرکزی تعهد بدهد که در هیچ یک از سازمانها و نهادهای دولتی اشتغال ندارد و مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره دیگر شرکتها نباشد و شریک صرافی دیگری نمی‌باشد. این حکم آمره جزء 8 ماده 10 مصوبه شورای پول و اعتبار است. آیا حضور جناب فریدون به عنوان هیئت مدیره یک صرافی با پست و منصب دولتی دستیار ویژه رئیس جمهور مغایر مصوبه شورای پول و اعتبار نیست؟

مکان صرافی باید دارای محل فعالیت دائم و ثبت شده به نام شرکت صرافی باشد. این مکان باید قبلاً از نظر موقعیت تجاری و امنیتی مورد تأیید بانک مرکزی قرار گیرد تا جواز تأسیس صادر گردد. این شرکت صرافی مستقر در طبقه همکف یک ساختمان یا آپارتمان مورد تأیید بانک به رعایت تبصره ذیل ماده 6 مصوبه شورای پول و اعتبار می‌باشد؟

مجوز فعالیت صرافی مستلزم ارائه ضمانت نامه بانکی بدون قید شرط بابت حسن انجام تعهد به سررسید دوساله به مبلغ 20% سرمایه صرافی است. آیا این سپرده 400 میلیون تومانی از سوی صرافی مذکور در وجه بانک مرکزی تأدیه شده است؟[3]

 

برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های اقدام به انتشار جزییاتی از این صرافی کردند. در این خبرها آمده بود: حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رییس هیئت مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، دربهمن 1390 اقدام به راه اندازی و تأسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره درمحل صرافی کرده است.

اما درحالی که حسین فریدون به همراه علی صدقی، علی اسدیان، رییس هیئت مدیره گروه تجاری آوا و مانی مهاجان اقدام به تأسیس صرافی تضامنی صدقی و شرکا کرده است که اکنون نامی از این شرکت تضامنی در بین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیده نمی‌شود.

 

همچنین درحالیکه این شرکت تضامنی در بهمن ماه سال 90، تأسیس شد، حدود 4 ماه پس از آن و در اردیبهشت سال 91، فریدون به همراهمانی مهاجان و علی صدقی اقدام به تأسیس یک شرکتی دیگر به نام شرکت آوانوتریگا می‌کنند. شرکتی که در تمام زمینه‌های تجاری حتی اخذ وام از بانک‌های خارجی نیز فعالیت داشته است.[4]
 

از دیگر اخباری که درباره برادر رییس جمهور شنیده شده است مربوط به نقش وی در انتصاب‌های دولت است. شنیده شده است که فریدون نقش زیادی در انتصاب‌های مشاغل پرپول دولت تدبیر و امید ایفا می‌کند. به عنوان مثال مدیران بانک‌های تجارت، صادرات، ملی و همچنین انتصاب مدیران شستا و تاپیکو با اعمال نظر فریدون انتخاب شده‌اند. علی صدقی رفیق و شریک حسین فریدون هم با فشار وی به ربیعی و طیب نیا،‌ وزرای کار و اقتصاد به عنوان مدیرعامل بانک رفاه منصوب شد. پیش از این نقش فریدون در فرآیند فسادخیز مداخله ارزی بانک مرکزی هم رسانه‌ای شد. ماجرایی که در آن فروش ارزهای ارزان قیمت بانک مرکزی از طریق برخی صرافیها انجام می‌شد و در همین رابطه و با فشار حسین فریدون انتصاب فرشاد حیدری به جای تهرانفر به تعویق انداخته شد و چند روز قبل بنا به دلایلی (شاید کاهش فشار فریدون بر جناب سیف) بالاخره انجام شد.[5]

این افشاگری‌ها چه نتیجه‌ای داشت؟

بررسی عکس‌های هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که حسین فریدون در این دو نهاد اثرگذار حضور ندارد. به نظر می‌رسد حاشیه‌های برادر رییس جمهور باعث کاهش حضور وی در این نهادها شده است.

 رئیس دادگستری استان تهران:

رئیس دادگستری استان تهران گفت: اینکه کسی که همه چیز نظام را زیر سوال برده، محکوم شده و محکومیتش تمام شده، حالا سیاسیون بروند با او عکس یادگاری بگیرند، این یعنی، دهن‌کجی به نظام، حکومت و حاکمیت.
عکس گرفتن سیاسیون با کسی که نظام را زیر سوال برده یعنی دهن‌کجی به حاکمیت
صراط: رئیس دادگستری استان تهران گفت: اینکه کسی که همه چیز نظام را زیر سوال برده، محکوم شده و محکومیتش تمام شده، حالا سیاسیون بروند با او عکس یادگاری بگیرند، این یعنی، دهن‌کجی به نظام، حکومت و حاکمیت.

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زندان های استان تهران گفت: در ارتباط با زندان از قدیم بر این باور بودم که به لحاظ وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و به لحاظ وجود افراد سودجو و فرصت‌طلب وجود زندان در همه حکومت‌ها امری ضروری است.

وی افزود: گرچه حبس و زندان، کیفر افراد قانون‌شکن جامعه است اما در باور خود این را داریم که عموم مجازات‌ها به خصوص زندان هدف نیست بلکه به دنبال اصلاح رفتار فرد مجرم برای ایام آزادی است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در قوه قضائیه همواره گفته‌ایم که اهتمام به وضعیت زندانیان باید همیشه اولویت دستگاه قضایی باشد، چه زندانی کم داشته باشیم چه زیاد، در این اولویت هم باید استفاده حداقلی از زندان داشته باشیم اما این به صفر نمی‌رسد چون یک عده حتما باید به زندان بیایند.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: نباید کسی بیش از مدت مجازات قانونی خود در زندان بماند، کسی که اصلاح شده و شرایط استفاده از تسهیلات قانونی را دارد باید به او اعطا شود.

وی با اشاره به تغییر نگرش جامعه به زندانیان گفت: متأسفانه برخی زندانیان بد رفتار می‌کنند؛ یک زندانی امنیتی که به نظام بد و بیراه گفته و همه چیز نظام را زیر سوال برده، اینکه حالا راه بیفتیم و با او عکس بیندازیم درست نیست. ما معتقد به تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان آزاد شده هستیم اما اینکه کسی که همه چیز نظام را زیر سوال برده، محکوم شده و محکومیتش تمام شده، حالا سیاسیون بروند با او عکس یادگاری بگیرند، این یعنی، دهن‌کجی به نظام، حکومت و حاکمیت؛ در تمام کشورهای دنیا زندانیان امنیتی که مخالفان حاکمیت و حکومت هستند وجود دارند اما اینکه عده‌ای زندانی امنیتی را تحویل بگیرند، بزرگشان کنند درست نیست.

اسماعیلی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران گفت: آقای سلیمانی نمونه شاخص از مدیران بی‌ادعا اما پر تلاش دستگاه قضایی است؛ نمونه بسیار شاخص در عرصه مدیریت بود، زندان قصر که وصله ناجوری بر پیکره تهران بود تعطیل شد و سخت بود زندانبان‌هایی که در قلب تهران کار می کردند را متقاعد کرد به زندان تهران بزرگ یا قزلحصار برود.

به گزارش صراط، چند روز پیش حسین فریدون, برادر رییس جمهور به دیدار مصطفی تاج زاده زندانی سیاسی تازه آزادشده و از محکومان فتنه 88 رفت. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اظهارنظری عجیب درباره این دیدار گفته است که نمی‌داند "این دیدار از جانب رئیس‌جمهور بوده یا خیر."
 
مطالب مرتبط

 همزمان با برگزاری همایش گلریزان ستاد دیه صورت گرفت؛

خبرگزاری میزان- همزمان با برگزاری بیست و نهمین همایش گلریزان، ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، «سه میلیارد ریال» به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

 
 
 
 
 
همزمان با برگزاری بیست و نهمین همایش گلریزان، ویژه‌ی کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، «سه میلیارد ریال» به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
 
جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولین و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

 افطاري وزير ميلياردر در باشگاه فرمانيه +تصاویر و منوی غذا

در منوی افطار، غذاهایی چون چيكن آلاشريمپ، استرفرای فیله گوساله با سبزیجاتو بسیاری غذاهای گران قیمت دیگر نیز به چشم می خورد.
 حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید، یک مراسم افطاری در باشگاه فرمانیه تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش صراط، دعوت‌نامه‌های این افطاری ارسال شده و قرار است روز جمعه برگزار شود.

در منوی مخصوص ماه رمضان رستورانی که به میزبانی این افطاری انتخاب شده، غذاهایی چون چيكن آلاشريمپ، استرفرای فیله گوساله با سبزیجات و بسیاری غذاهای گران قیمت دیگر نیز به چشم می خورد. 

هزینه برگزاری این مراسم افطاری مشخص نیست.

 

دعوت نامه وزیر بهداشت

دعوت نامه وزیر بهداشت

تصویری از تالار

تصویری از تالار

تصویری از تالار

تصویری از تالار

منوی رستوران میزبان افطار وزیر بهداشت

منوی رستوران میزبان افطار وزیر بهداشت
 
 

 داعشی‌ها بازیگرایرانی را تهدیدکردند+عکس

صفحات اینستاگرام نیروهای داعش بازیگر ایرانی حاضر در فلوجه را تهدید کردند.
صراط: عکس امیر نوری در شبکه های اجتماعی مربوط به گروهک تکفیری تروریستی داعش، منتشر شد. نیروهای تکفیری در این عکس ها برای این هنرپیشه خط و نشان کشیدند. 

داعشی‌ها بازیگر ایرانی را تهدید کردند+عکس
  
گفتنی است؛ امیر نوری چند روز پیش با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از حضور در جبهه های نبرد علیه داعش در فلوجه خبر داد.

 

امام خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند:

«جهاد کبیر» و «اقتدار» تنها راه بقای نظام/ هدف دشمن از «نفوذ» تهی‌کردن نظام از عناصر درونی قدرت/حمله به سپاه، شورای نگهبان، جوانان حزب‌اللهی و روحانیون انقلابی روش بیگانگان است

شناسه خبر: 1084988 سرویس: سیاسی
رهبر انقلاب خبرگان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم گفتند: هدف دشمن از نفوذ زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر درونی قدرت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان منتخب ملت در پنجمین دوره مجلس خبرگان، این مجلس را پدیده ای واقعاً عظیم خواندند و با تبیین «هویت و مسیر انقلابی» این مجلس، تأکید کردند: تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب، «اقتدار حقیقی کشور» و «جهاد کبیر» یعنی تبعیت نکردن از دشمن است.

ایشان با سپاسگزاری به درگاه پروردگار برای انتخابات خوب، استقبال وسیع مردم و تشکیل مجلس وزین و محترم خبرگان افزودند: مجلس خبرگان موهبتی الهی است و حتی صرف نظر از وظایف خود در قانون اساسی، پدیده ای عظیم و تأثیرگذار به شمار می‌رود.

رهبر انقلاب، شکل‌گیری مجموعه «منتخب و مورد وثوق مردم» از علما و صاحبنظران دینی و علمی را فی نفسه حائز اهمیت فراوان دانستند و افزودند: این مجموعه برجسته و متعالی دارای ظرفیتی عظیم برای تبادل نظر، هماهنگی و فعالیت تأثیرگذار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ارتباط علما و فضلای عضو مجلس خبرگان با قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور و قدرت تأثیرگذاری آنها در افکار عمومی خاطرنشان کردند: نباید این مجموعه تا هنگام سر رسیدن زمان لازم برای ایفای وظایف مصرح در قانون اساسی بی تحرک بماند.

ایشان، «هم اندیشی درباره مسائل مختلف»، «تمرکز بر مسائل مورد نظر»، «اعلام مواضع و خواسته‌ها» و «شکل دهی نوعی گفتمان و مطالبه عمومی» را از ظرفیتهای مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: در صورت تحقق این هدف، قوای مختلف و مسئولان و مجریان نیز به طور طبیعی برای تأمین آن مطالبه حرکت خواهند کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مسیر و اهداف مجلس خبرگان باید همان مسیر و هدفهای انقلاب باشد، افزودند: «حاکمیت اسلام»، «آزادی»، «استقلال»، «عدالت اجتماعی»، «رفاه عمومی»، «ریشه کنی فقر و جهل»، «مقاومت در مقابل سیل بنیان کن فسادهای اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاری در غرب» و «ایستادگی در مقابل سلطه جبهه استکبار» از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ملت ایران است.

ایشان، سلطه گری را ذات و طبیعت استکبار خواندند و خاطرنشان کردند: جبهه استکبار ذاتاً به دنبال فراگیرکردن سلطه بر ملتهاست و هر کشور و ملتی مقاومت نکند، در دامهای آن اسیر می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، اسلام را بدون تردید، قلع و قمع کننده ظلم و استکبار خواندند و افزودند: البته آن اسلامی می تواند در مقابل زورگویان جهانی مقاومت و جبهه سلطه را نابود کند که به صورت یک نظام حکومتی استقرار یافته و دارای ابزارهای قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای باشد.

ایشان، حفظ انقلاب را دشوارتر از ایجاد آن خواندند و در تشریح چگونگی مواجهه صحیح با جبهه ظالمان جهانی افزودند: دشمنان ملت ایران ابتدا تهاجم سخت را در دستور کار قرار دادند؛ جنگ تحمیلی 8 ساله، شورشهای اوایل انقلاب، حمایت از گروهکهای تروریستی، حمله به سکوهای نفتی ایران و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری از نمودهای این تهاجم بود که به یاری پروردگار و در پرتو هیبت الهی امام خمینی و صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان انجامید.

رهبر انقلاب، «حمله نرم» را مرحله دیگری از تهاجمات بی وقفه زورگویان جهانی خواندند و خاطرنشان کردند: تحریم مستمر اقتصادی، حملات پیوسته سیاسی، تبلیغات اغواگر و زدن عقبه های جمهوری اسلامی در دیگر کشورها از روشهای مرحله دوم تهاجم دشمنان است که به فضل الهی و پایداری ملت و مسئولان به نتایج مورد نظر آنان منجر نشده است.

حضرت آیت الله خامنه ای مرحله سوم تهاجم دشمنان یعنی «نفوذ» را بسیار خطرناک و ادامه همان جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: استکبار در راهبرد نفوذ چند هدف اصلی را دنبال می کند: «تأثیرگذاری در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر»، «تغییر باورهای مردم» و «تغییر محاسبات و مواضع مسئولان».

ایشان، حمله به مبانی و نهادهای انقلاب از جمله سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان حزب اللهی و روحانیون انقلابی را از جمله روشهای جاری بیگانگان خواندند و تأکید کردند: هدف اصلی دشمنان در این مرحله از جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر درونی قدرت است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر این هدف محقق و جمهوری اسلامی از عناصر قدرت تهی شود، از بین بردن آن، یا تغییر اساسیِ جهتِ حرکت آن، کار دشواری نیست، به همین علت است که تأکید می کنیم تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته های آن، «جهاد کبیر» است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای پس از تبیین مسیر حرکت انقلابی مجلس خبرگان افزودند: نوآوریهای منضبط دینی به وسیله عناصر با سواد و دارای قدرت استنباط و التیام بخشیدن به زخمهایی که دشمن وارد می کند از جمله «تفرقه مذهبی و طائفی»، «اختلافات جناحی» و «ایجاد دو قطبی های مصنوعی در کشور»، از دیگر وظایف مجلس خبرگان است.

ایشان، خطاب به منتخبان ملت در مجلس پنجم خبرگان تأکید کردند: ایستایی جایز نیست؛ اصل تحول و پیشرفت را برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب همواره به طور جدی مورد نظر داشته باشید.
بخش پایانی سخنان رهبر انقلاب به تشریح وظایف عمومی مسئولان در این برهه زمانی اختصاص داشت.

ایشان، مقتدر شدن حقیقی کشور را تنها راه «بقا، پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب و ملت» برشمردند و افزودند: همه مسئولان و دستگاهها در این مسیر وظایفی دارند که باید به طور جدی به آن عمل کنند.

رهبر انقلاب، اقتدار کشور را موجب امتیازگیری حتی از قدرتهای اصلی جهان خواندند و خاطرنشان کردند: در غیر این صورت، حتی دولتهای ضعیف و حقیر هم طلبکار ملت ایران می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح یک نمونه از امتیازگیری از دشمن در پرتو اقتدار کشور افزودند: دوستان عزیز ما می گویند در مذاکرات هسته ای امتیاز گرفتیم و طرفهای مقابل صنعت هسته ای ایران را پذیرفتند؛ این مسئله البته بعد از عینی شدن اقتدار ایران یعنی غنی سازی 20 درصد حاصل شد، چرا که همه می دانند در غنی سازی، رسیدن به 20 درصد دشوارترین مرحله کار است.

رهبر انقلاب، «تولید 19 هزار سانتریفیوژ نسل اول»، ]به کارگیری ده هزار سانتریفیوژ»، «تولید نسلهای دوم، سوم و چهارم سانتریفیوژ» و «کارخانه تولید آب سنگین» را از دیگر نمودهای قدرت هسته ای ایران خواندند و افزودند: دشمن که زمانی حاضر نبود وجود حتی یک سانتریفیوژ را در ایران بپذیرد، پس از مواجه شدن با قدرت هسته ای کشور، مجبور به پذیرش شد؛ در واقع این امتیاز را امریکایی ها ندادند بلکه ما در پرتو قدرت خود گرفتیم.

رهبر انقلاب افزودند: ان شاء الله با عینی شدن نتایج اقتصاد مقاومتی و قدرت گیری اقتصاد کشور، دشمن بی اثر بودن حربه تحریم را نیز درک خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، مطالبه و پیگیری تحقق عناصر درونی اقتدار از مسئولان و دستگاهها را از جمله ظرفیتهای مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: این جمع با عظمت می تواند در این روند نیز تأثیرگذار باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تقوا، شجاعت، بصیرت، صراحت به وقت لازم، نهراسیدن از سرزنش دیگران و شناخت صحیح و دقیق از جبهه دشمن و سازوکارهای آن را از ملاکهای اصلی انقلابی بودن برشمردند.

ایشان خاطرنشان کردند: گاهی دشمن با هدف خاصی، کارهایی با ظاهر مثبت انجام می دهد که در داخل ایران با استقبال روبرو می شود اما اگر هدف واقعی او را درک کرده باشیم، فریب نخواهیم خورد.

توصیه آخر رهبر انقلاب به منتخبان مردم در مجلس خبرگان اعتماد به نفس درونی و مراقبت از انهزام روحی بود.

ایشان خاطرنشان کردند: مراقب ترس و انهزام درونی خود باشید، زیرا در این صورت در صحنه عمل هم شکست خواهید خورد.

رهبر انقلاب همچنین در ابتدای سخنانشان با خوش‌آمدگویی به اعضای جدید مجلس خبرگان به خصوص مجتهدان جوان و پرنشاط، یاد در گذشتگان این مجلس به ویژه مرحوم آیت الله واعظ طبسی را گرامی داشتند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان با قدردانی از پیام الهام‌بخش رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار مجلس خبرگان، فضای این مجلس را آرام و منضبط خواند و با اشاره به جایگاه ویژه مجلس خبرگان گفت: این مجلس در افکار عمومی دارای وجاهت است.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه باید در هر مسئولیتی رسالت خود را به گونه‌ای انجام دهیم که موجب رضایت خداوند و مردم شود، خاطرنشان کرد: «رویکرد انقلابی» را در همه ابعاد پیگیر خواهیم بود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان نیز در گزارشی با اشاره به نطق‌های نخستین اجلاس مجلس خبرگان، گفت: «لزوم انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن»، «تاکید بر تحرک همه دستگاه‌ها در اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب» و «ضرورت پرهیز همگان به ویژه مسئولان از بیان مطالبی که در جامعه القای دو قطبی می‌کند» از مهمترین مباحث نطق‌های اعضای مجلس خبرگان بود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: اعضای مجلس خبرگان نسبت به معضلات کشور از جمله کاستی‌های فرهنگی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، اشتغال جوانان، رکود، قاچاق، محقق نشدن اقتصاد مقاومتی، اجرایی نشدن بانکداری اسلامی، بروز تفکرات انحرافی و افراطی، آسیب‌های فضای مجازی و مشکلات استان‌های مرزی دغدغه و مطالبه داشتند.

 

پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 19:40 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 

کارشناسان موسسه اعتباری سوئیس گروپ با درنظر گرفتن توان جنگی و تاثیرگذاری عملیات نظامی به معرفی سه ارتش قدرتمند جهان پرداخته است. در این فهرست ارتش کشورهای آمریکا، روسیه و چین در صدر قرار دارند. 6 معیار برای انتخاب قدرتمندترین ارتش جهان در نظر گرفته می شود: تعداد نیروها، تعداد خودروهای زرهی، هواپیماها، بالگردها، زیردریایی ها و کشتی ها. علاوه بر آن کارشناسان رتبه سنجی، حجم زمانی که بوسیله یک ارتش بر سر عملیات نظامی گذاشته می شود را نیز مد نظر قرار می دهند. پیشتازی ارتش آمریکا در این فهرست به دلیل بودجه هنگفتی است که واشینگتن برای وزارت دفاع این کشور اختصاص می دهد. در گزارش سوئیس گروپ آمده است: پنتاگون در سال 2014 مبلغ 610 میلیارد دلار بودجه صرف تجهیز و نوسازی ارتش این کشور کرد که بیشتر از تمام بودجه دفاعی روسیه و چین بطور مشترک است. این دو کشور اغلب بر کاهش هزینه های نظامی تاکید دارند و برای به روز رسانی تسلیحات پولی خرج نمی کنند. "ویکتور موراخوفسکی،" مشاور ارشد کمیسیون صنعتی – نظامی روسیه درباره این رتبه بندی گفت: انتخاب سه کشور آمریکا، روسیه و چین در صدر فهرست قدرتمندترین ارتش های جهان کاملا به حق و غیرقابل بحث است. هر سه دارای تسلیحات هسته ای هستند و در هر زمان که بخواهند قادرند هر کشوری را، بدون درنظر گرفتن بزرگی و کوچکی آن، در چند دقیقه نابود کنند. هر سه کشور دارای نیروی نظامی چند هزار نفری هستند و در افزایش تعداد تسلیحات، جنگنده ها و بالگردهای نظامی بایکدیگر رقابت دارند. همین توان نظامی به آمریکا، روسیه و چین اعتماد به نفس دخالت در درگیری های و چالش های نظامی دیگر نقاط جهان را داده است.

پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 19:28 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 رهبر معظم انقلاب:

رهبر انقلاب، اقتدار کشور را موجب امتیازگیری حتی از قدرتهای اصلی جهان خواندند و خاطرنشان کردند: در غیر این صورت، حتی دولتهای ضعیف و حقیر هم طلبکار ملت ایران می شوند.

صراط: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان منتخب ملت در پنجمین دوره مجلس خبرگان، این مجلس را پدیده ای واقعاً عظیم خواندند و با تبیین «هویت و مسیر انقلابی» این مجلس، تأکید کردند: تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب، «اقتدار حقیقی کشور» و «جهاد کبیر» یعنی تبعیت نکردن از دشمن است.

ایشان با سپاسگزاری به درگاه پروردگار برای انتخابات خوب، استقبال وسیع مردم و تشکیل مجلس وزین و محترم خبرگان افزودند: مجلس خبرگان موهبتی الهی است و حتی صرف نظر از وظایف خود در قانون اساسی، پدیده ای عظیم و تأثیرگذار به شمار می رود.

رهبر انقلاب، شکل گیری مجموعه «منتخب و مورد وثوق مردم» از علما و صاحبنظران دینی و علمی را فی نفسه حائز اهمیت فراوان دانستند و افزودند: این مجموعه برجسته و متعالی دارای ظرفیتی عظیم برای تبادل نظر، هماهنگی و فعالیت تأثیرگذار است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ارتباط علما و فضلای عضو مجلس خبرگان با قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور و قدرت تأثیرگذاری آنها در افکار عمومی خاطرنشان کردند: نباید این مجموعه تا هنگام سر رسیدن زمان لازم برای ایفای وظایف مصرح در قانون اساسی بی تحرک بماند.

ایشان، «هم اندیشی درباره مسائل مختلف»، «تمرکز بر مسائل مورد نظر»، «اعلام مواضع و خواسته ها» و «شکل دهی نوعی گفتمان و مطالبه عمومی» را از ظرفیتهای مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: در صورت تحقق این هدف، قوای مختلف و مسئولان و مجریان نیز به طور طبیعی برای تأمین آن مطالبه حرکت خواهند کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مسیر و اهداف مجلس خبرگان باید همان مسیر و هدفهای انقلاب باشد، افزودند: «حاکمیت اسلام»، «آزادی»، «استقلال»، «عدالت اجتماعی»، «رفاه عمومی»، «ریشه کنی فقر و جهل»، «مقاومت در مقابل سیل بنیان کن فسادهای اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاری در غرب» و «ایستادگی در مقابل سلطه جبهه استکبار» از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ملت ایران است.

ایشان، سلطه گری را ذات و طبیعت استکبار خواندند و خاطرنشان کردند: جبهه استکبار ذاتاً به دنبال فراگیر کردن سلطه بر ملتهاست و هر کشور و ملتی مقاومت نکند، در دامهای آن اسیر می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، اسلام را بدون تردید، قلع و قمع کننده ظلم و استکبار خواندند و افزودند: البته آن اسلامی می تواند در مقابل زورگویان جهانی مقاومت و جبهه سلطه را نابود کند که به صورت یک نظام حکومتی استقرار یافته و دارای ابزارهای قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای باشد.

ایشان، حفظ انقلاب را دشوارتر از ایجاد آن خواندند و در تشریح چگونگی مواجهه صحیح با جبهه ظالمان جهانی افزودند: دشمنان ملت ایران ابتدا تهاجم سخت را در دستور کار قرار دادند؛ جنگ تحمیلی ۸ ساله، شورشهای اوایل انقلاب، حمایت از گروهکهای تروریستی، حمله به سکوهای نفتی ایران و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری از نمودهای این تهاجم بود که به یاری پروردگار و در پرتو هیبت الهی امام خمینی و صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان انجامید.

رهبر انقلاب، «حمله نرم» را مرحله دیگری از تهاجمات بی وقفه زورگویان جهانی خواندند و خاطرنشان کردند: تحریم مستمر اقتصادی، حملات پیوسته سیاسی، تبلیغات اغواگر و زدن عقبه های جمهوری اسلامی در دیگر کشورها از روشهای مرحله دوم تهاجم دشمنان است که به فضل الهی و پایداری ملت و مسئولان به نتایج مورد نظر آنان منجر نشده است.

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 19:17 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی


 

 
 
مراسم تشییع پیکر مرحومه ملیحه حکمت همسر شهید عباس بابایی صبح امروز چهارشنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری در مقر فرماندهی نیرو هوایی ارتش برگزار شد.
 
 
 


ادامه مطلب ...

 دو برداشت از زندگی شهید طهرانی مقدم؛

خبرگزاری میزان- طهرانی مقدم برای مجاهدت‌هایش فیش حقوقی چند ده میلیونی نمی‌گرفت اما این‌گونه نیز نبود که یکسره از معیشت نیروهایش غافل باشد و می‌گفت شما سرمایه‌های این کشور هستید، نباید سوار ماشین‌های ناامن شوید.
 
فراهانی 4به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  بچه محله سرچشمه، جوانكی لاغر اندام و سر به زیر با موهای فرفری كه مانند بسیاری از جوانان نسل انقلاب، پاسداری از نهضت را تكلیف خود دانست و به صف سپاهیان روح‌الله پیوست و سرباز فرمانده كل قوا شدبعد از شهادت علی (برادرش) در سوسنگرد كه از كودكی‌ انس زیادی با هم داشتند، عزمش بیش از پیش جزم شد و با نبوغ بی‌حدش،‌ كاری را شروع كرد كه از ساخت خمپاره 60 آغاز شد و تا موشك شهاب 3 رسید. جوانی كه در دانشگاه جنگ،‌ فارغ التحصیل شد؛ از صدام تا سران صهیونیستی و آمریكایی برای سرش جایزه گذاشتند و شد كابوس بی‌پایان لشكریان شیطان و امیر لشكریان خدا.

حسن طهرانی‌مقدم به علت شغل پدرش (محمود طهرانی مقدم)، که به پیشه خیاطی مشغول بود، به محله شکوفه و سپس به محله بهارستان نقل مکان کرد و مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در همین مناطق گذراند. 

شهید بزرگوار حاج حسن طهرانی‌مقدم پس از پایان دوره تحصیلات متوسطه در رشته صنایع(برش قطعات صنعتی) در مقطع فوق دیپلم مدرسه عالی تکنیکیوم نفیسی پذیرفته شد.

حسن طهرانی مقدم در سال 1358، در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع پذیرفته و به اخذ مدرک مهندسی در این رشته موفق شد.

تهدید کردن شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم از سوی منافقین

محمد طهرانی‌مقدم (برادر شهید) درباره تهدید کردن شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم از سوی منافقین می‌گوید: « بردارم چند بار از جانب گروهک تروریستی منافقین تهدید شد به دلیل آن‌که موشکی به مقر منافقین در داخل خاک عراق زد. همان شب رادیو منافقین اعلام کرد این مقدم را ما می‌زنیم. زمانی که ترور شهید صیاد شیرازی را طراحی کردند، همزمان طرح ترور حاج حسن آقای مقدم را نیز در دستور کار داشتند و می‌خواستند هر دوی آنها را ترور کنند که یک گروه از آنها دستگیر شدند».

نوشتن فرمول موشک در مجلس ترحیم

یکی از سرداران سپاه تعریف می‌کرد؛ به مجلس ترحیمی رفته بودم. چند متر آن طرف‌تر سردار حسن طهرانی مقدم نشسته بود. کاغذ کوچکی روی زانویش گذاشته بود. سرش پایین و تند تند چیزهایی می‌نوشت! بعد از پایان مراسم او را دیدم و پرسیدم حاج حسن چه کار می‌کردی؟ چه می‌نوشتی؟! و حاج حسن جواب می‌دهد؛ فرمول‌هایی درباره سوخت موشک!

نیروهای پدر موشکی ایران نباید سوار ماشین‌های ناامن شوند

طهرانی مقدم برای مجاهدت‌هایش فیش حقوقی چند ده میلیونی نمی‌گرفت اما این‌گونه نیز نبود که یکسره از معیشت نیروهایش غافل باشد و می‌گفت شما سرمایه‌های این کشور هستید، نباید سوار ماشین‌های ناامن شوید. برای نیروهایش وام جور کرد تا ماشین امن‌تری سوار شوند. البته ماشین‌هایی متعارف که زیر پای خیلی‌هاست. نه ماشین‌های چند صدمیلیونی!
پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 18:58 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 

 

پاکستانی‌ها در حالی که هنوز خبر مرگ «ملااخترمنصور» را تأیید نکرده و حتی یکی از روزنامه‌هایشان مدعی دریافت پیامی صوتی از مولوی منصور مبنی بر زنده بودن او شده است، یک بازی خطرناک و غیراخلاقی را همزمان علیه تهران به راه انداخته‌اند. آنها مدعی شده‌اند در کنار جسد رهبر طالبان گذرنامه‌ای یافته‌اند که حاوی تصویر وی اما با نامی دیگر بوده و در آن روادید، مهر ورود به ایران دیده می‌شود. همزمان با این اتهام موجی از حملات رسانه‌ای علیه کشورمان آغاز شده و دولت افغانستان نیز عجولانه موضع گرفته و تأکید کرده مصمم است تا این اسناد را بدقت بررسی کند. بدتر از آن و برخلاف ارتباطات برادرانه دو کشور که این‌روزها با سفر موفقیت‌آمیز «اشرف غنی» به تهران نیز سرعت بیشتری گرفته است، آقای مرتضوی، جانشین سخنگوی رئیس‌جمهور این کشور در بی بی سی فارسی بار دیگر تأکید کرد کابل بدنبال این اسناد بوده و ضمن آن هشدار داد روابط تهران باید با کابل دولتمدار باشد.
 ادعاهای سرویس‌های اطلاعاتی مبنی بر برخی مدارک که در صحنه جرم پیدا می‌شوند آشنایند؛ از گذرنامه مشهور 11 سپتامبر بگیرید تا گذرنامه‌ای که پلیس فرانسه بموقع در جریان حملات تروریستی پاریس در خیابان پیدا کرد. با این همه موضع عجولانه دولتمردان کابل در این بازی و فریبکاری آشکار سرویس امنیتی پاکستان تلخ و تأسف‌بار است. به نظر می‌رسد اسلام آباد جز از طریق طالبان تحت حمایت خود، هر گاه اراده کند، به ساده‌ترین شیوه‌ها نیز می‌تواند دیپلماسی افغانستان را نیز به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کند.
 در این ماجرا ده‌ها نکته ظریف وجود دارد که ساختگی بودن این نمایش را آشکار می‌کند:
1- به اذعان خود مقامات پاکستانی ماشین مولوی منصور مورد هدف موشک‌هایی از یک پهپاد آمریکایی قرار گرفته و تصاویر دریافتی نیز حاکی از ماشین تکه تکه شده و جسدی نیمه خاکستر شده بود. با این وصف چطور یک گذرنامه سالم بدست پاکستانی‌ها افتاده و آنهم چنان سالم که مهر ورود و خروج که در مواقع عادی هم اغلب خوانا نیست بدل به یک سند و دستاویز کرده است.
2- آیا اگر رهبری در سطح مولوی منصور بنا باشد به ایران بیاید، او را با گذرنامه و ویزا و مهر ورود و خروج می‌آورند؟ آیا خود آنها چنین خبطی را مرتکب می‌شوند و بعد هم گذرنامه جادویی که در اثر بمب و جایی که فولاد اتومبیل هم تکه تکه می‌شود، کاملاً سالم می‌ماند، در جیب لباس خود به این‌سو و آن‌سو می‌برند؟ مهمتر آنکه آیا اصولاً جعل چنین گذرنامه و مهری برای ISI پاکستان سخت است؟
3- اسناد خود پاکستانی‌ها هم نشان می‌دهد و در بی بی سی هم گفته شد که پیشتر مولوی منصور 18 بار با گذرنامه از فرودگاه کراچی به مقصد کشورهای دیگر سفر کرده است. چرا اسلام آباد اعلام نمی‌کند که آن سفرها را رهبر طالبان به چه کشورهایی رفته و مهمتر آنکه با چه گذرنامه‌ای رفته و چطور برای رفت و آمد او در امنیتی‌ترین فرودگاه این کشور هیچ مانعی بوجود نیامده است؟
4- رهبر طالبان در خاک پاکستان در حالی‌که آزادانه تردد می‌کرده هدف قرار گرفته و آیا بهتر نیست رسانه‌های جهان و دولت افغانستان بجای جنجال بر سر این گذرنامه کاریکاتوری، پیگیری کنند که چطور رهبر یکی از مخوف‌ترین گروههای تروریستی که خون هزاران بیگناه را ریخته و تحت تعقیب اکید، بویژه از سوی پلیس بین‌الملل بوده در خاک پاکستان بسادگی و آزادانه زندگی می‌کرده و در حال تردد بوده است؟ و جالب‌تر آنکه پس از خبر مرگ مولوی منصور رسانه‌های جهان و حتی برخی رسانه‌های خود پاکستان خبر از تشکیل شورای راهبری طالبان درحومه «کویته» احتمالاً برای انتخاب جانشین وی دادند. این یعنی رهبران اصلی تروریست‌های منسوب به طالبان همچنان در خاک پاکستان مستقرند و آزادانه سرگرم تقویت خویش برای آدمکشی‌اند و جایی از حومه کویته امن‌تر برای جلسات و استقرار ستادی ندارند و...
5- چطور این گذرنامه بلافاصله پس از سفر مهم و حساس اشرف غنی به کابل توسط پاکستان پیدا می‌شود. سفری مهم که رقیب اصلی اسلام آباد نقش مهمی در آن داشته! یعنی درست زمانی که هندی‌ها با کابل و تهران بر سر فعال کردن بندر «چابهار» برای مقصد اصلی ترانزیتی افغانستان به نتیجه می‌رسند و قرارداد می‌بندند، ناگهان این گذرنامه ظاهر می‌شود، قراردادی که عملاً بندر کراچی پاکستان را از رونق می‌اندازد و ده‌ها میلیارد درآمد سالانه اسلام آباد را از رهگذر ترانزیت کالاهای افغانستان نابود می‌کند. آیا فهمیدن این شیطنت و این هم‌زمانی برای جلوگیری از این تصمیم بزرگ اقتصادی سخت است؟!
 باری اگر بخواهم این دلایل را مبنی بر نمایشی بودن این اقدام تا پایان بنویسم، به کتابی قطور بدل می‌شود. اما در این میانه آنچه تأسف‌بار است رفتار طرف افغانستانی است. آنها بخوبی همسایه جنوبی خود را می‌شناسند و سال‌هاست برای ممانعت از گسیل تروریست‌های طالبان از طریق خاک پاکستان به داخل کشورشان، به هر دری زده‌اند. با این همه حیرت‌آور است که چطور آنها بسادگی در این تله شیطانی می‌افتند و به جای رد کردن این اتهام و بی‌اعتنایی به آن و تأکید بر مناسبات پررونق با ایران، برعکس آن را جدی گرفته و از این رهگذر به چهره‌ها و رسانه‌های وابسته‌ای که در داخل افغانستان، بشدت از نزدیکی کابل به تهران ناراحت و عصبانی‌اند میدان می‌دهند. بطوری‌که نظر به نوع برخورد دولت در کابل، برخی رسانه‌ها طی همین مدت کوتاه بر پایه همین مهر جادویی در آن گذرنامه ضد بمب، افسانه‌هایی ساخته‌اند و هر دم بر شاخ و برگ آن می‌افزایند. آن‌هم در حالی که سخنگوی جناب اشرف غنی طی مواضع و سخنانی ناپخته در
بی بی سی عملاً با آنان همراهی می‌کند.
الحق و الانصاف ایران سال‌هاست بهترین مناسبات را با کابل داشته و از هیچ کمکی دریغ نکرده است. با این وصف امید بود برادران افغان خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهند و پیش از هر موضعی ابتدا با تهران مذاکره و بقول مرتضوی اسناد را میان خود بررسی کنند و بعد در بی بی سی به تهران هشدار دهند که روابطش دولتمدارانه باشد. اگر بنا بود تهران نیز چنین رفتاری داشته باشد، خدا می‌داند چه بر سر روابط دو کشور برادر می‌آمد. چرا که ما فراموش نکرده‌ایم مخوف‌ترین تروریست و قاتل مردم ایران، یعنی «ریگی» بنا بر اسناد افشا شده و مسلم پس از ملاقات با آمریکایی‌ها در پایگاهی در خاک افغانستان عازم دوبی و سپس قرقیزستان شد و گیر افتاد و در اعترافاتش نیز بارها این‌را گفت. بدتر از آن یادمان نرود بارها پهپادهای آمریکایی از خاک افغانستان به آسمان ایران نفوذ و تجاوز کرده‌اند که نشاندن و کنترل یکی از آنها عاقبت منجر به توقف این شیطنت‌های آمریکایی‌ها از خاک افغانستان علیه کشورمان شد. آیا در آن‌روزها هم تهران به کابل هشدار چنین و چنان داد و البته می‌دانیم چنین سوابقی بسیارند و مثنوی هفتاد من. اما حقیقت آن است که ما مناسبات برادرانه با عزیزان و برادران افغانستانی خود را هیچ‌گاه با این شیطنت‌های دیگران مخدوش نکرده‌ایم. در پایان خوب است به عزیزان وزارت خارجه هم تأکید شود که لطفاً در مقابل این شیطنت پاکستانی‌ها تکانی بخود بدهند و بیشتر از تکذیب خشک و خالی به آنها هشدار دهند که این رسم همسایگی و همجواری نیست و آخرالامر اینکه ایران و افغانستان فارغ از تمام این فریبکاری‌ها همواره نشان داده‌اند که دوست و دشمن خود را خوب می‌شناسند!

 

 
 
پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 18:54 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 عکس اختصاصی دیدار خانواده شهید بدرالدین با رهبر انقلاب در خط حزب‌الله +عکس

سی و چهارمین شماره هفته نامه خبری-تبیینی خط حزب الله با تصویر و خبری اختصاصی از دیدار خانواده فرمانده شهید حزب الله لبنان مصطفی بدرالدین با رهبر انقلاب منتشر شد.
صراط: این دیدار عصر چهارشنبه ۵ آذر با حضور برادر، همسر و فرزندان شهید برگزار شده است.

در این شماره هم چنین در گزارشی ویژه با عنوان « فتح خرمشهرها در زمانه جنگ احزاب» به این سوال اساسی که کلید فتح خرمشهرها در زمانه حمله همه جانبه سیاسی و فرهنگی دشمن به نظام اسلامی چیست پاسخ داده شده است.

سخن هفته این شماره خط حزب‌الله نیز به سوال مهم و حساس «وظیفه‌ اصلی ولیّ فقیه در نظام جمهوری اسلامی چیست؟» از منظر رهبر انقلاب پاسخ داده است.

خط حزب‌الله، سی و چهارمین شماره خود را با افتخار به روح پرفتوح مجاهد آزاده حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی تقدیم کرده است.

دیدار خانواده شهید بدرالدین با رهبر انقلاب در خط حزب‌الله+عکس
 
 
پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 عکس/ خنده‌های ظریف و همسرش

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز جمعه شب با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه،همسرش مریم ایمانیه، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از اهالی هنر و سینما در مجتمع آسمان تهران برگزار شد.
عکس/ خنده‌های ظریف و همسرش
 
 
 

 عکس‌های ویلای مجلل خواننده مشهور لو رفت +تصاویر

قیمت تقریبی این خانه ۲۵ میلیارد تومان تخمین زده می شود و امکانات متنوعی از جمله زمین اختصاصی تنیس, سالن بیلیارد, سینمای اختصاصی, سالن بدنسازی و آبشار دارد.اوبری دریک گراهام که با نام دریک شناخته می‌شود یک رپر و بازیگر کانادایی است. او در ابتدا با شخصیت جیمی بروکس در سریال تلویزیونی The Next Generation بین مردم شناخته شد. 

به گزارش پایش آنلاین، مهمترین همکاری دریک به همراه لیل وین بود که ابتدای این همکاری از کنسرت ماه جون آغاز شد و همین باعث شد تا لیل وین نقش اساسی را در اولین آلبومی که دریک منشر کرد با نام Thank Me Later را داشته باشد.که این آلبوم که در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ منتشر شد مقام اول بیلبورد ۲۰۰ را بدست آورد. دریک به جز لیل وین با خوانندگانی همچنون امینم و کانیه وست نیز همکاری زیادی داشت.

در این گزارش می خواهیم به عمارت باشکوه این خواننده مشهور بپردازیم. عمارتی که در نزدیکی لس آنجلس و در کنار خانه افراد مشهوری از جمله کیم کارداشیان و جاستین بیبر قرار گرفته است.

قیمت تقریبی این خانه ۲۵ میلیارد تومان تخمین زده می شود و امکانات متنوعی از جمله زمین اختصاصی تنیس, سالن بیلیارد, سینمای اختصاصی, سالن بدنسازی و آبشار دارد.

 

 
 
 
 


ادامه مطلب ...

 حمله طرفداران «مرتضی پاشایی» به «رامبد جوان» +نامه پدر پاشایی

حضور بدل‌های زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» در برنامه شب گذشته «خندوانه» با حمله دوست‌داران این خواننده به صفحات شخصی رامبد جوان و واکنش خانواده این خواننده همراه شد.

حضور جوانانی که با تاثیرپذیری از شمایل ظاهری مرتضی پاشایی، خود را شبیه این خواننده پرطرفدار کرده بودند، در برنامه شب گذشته خندوانه به سرعت بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و تحلیل‌های مختلفی درباره حضور این افراد در برنامه پربیننده خندوانه شد و نوع سناریویی که برای این قسمت خندوانه تعیین شده بود، به شدت واکنش‌برانگیز شد.

رامبد جوان در بخش‌هایی از این برنامه ضمن انتقاد از درآمدزایی برخی از این افراد با ظاهری شبیه به مرتضی پاشایی، رفتار سودجویانه این قبیل افراد را دور از اخلاق و نوعی سوءاستفاده از شهرت و موج اجتماعی این خواننده در جامعه ایرانی خواند و در بخش دیگری نیز از کودک خردسالی که خود را شبیه پاشایی کرده بود خواست با درآوردن لباس و کلاه و عینکی که او را شبیه پاشایی کرده بود، به زندگی عادی خود برگردد و گفت: «اتفاقاً این جوری بیشتر بهت میاد».

حمله طرفداران «مرتضی پاشایی» به «رامبد جوان» +نامه پدر پاشایی

ساعاتی پس از این برنامه طرفداران مرتضی پاشایی در یک اقدام خودجوش به صفحات شخصی رامبد جوان حمله کرده و نسبت به اتفاقات این برنامه واکنش نشان دادند. برخی از طرفداران پاشایی معتقد بودند که در این برنامه ارزش و اعتبار خواننده مورد علاقه‌شان رعایت نشده و رامبد جوان با بیانی دور از انتظار، شخصیت هنری و اجتماعی مرتضی پاشایی را زیر سوال برده است. این موج در ساعات گذشته شدت گرفته و به مرور در حال افزایش است.

در این بین مصطفی پاشایی (برادر مرتضی پاشایی) نیز در واکنش به اتفاقات شب گذشته، در صفحات شخصی‌اش نوشته: «خداوند خواست که مرتضی را عزت ببخشد و این در سایه دل پاک و بی آلایش و هنر بی بدیلی که از ذات هنرمندش سرچشمه می‌گرفت میسر شد. تمامی خصوصیت‌های اخلاقی و هنر مثال‌زدنی مرتضی پاشایی بود که میلیون‌ها ایرانی عاشقانه دوستش دارند. به این نکته باید توجه کرد که خداوند مهر مرتضی را در دل مردم نهاد و هیچ شخصی نمی‌تواند این محبت را از دلشان خارج کند.»

نامه پدر «مرتضی پاشایی» به رامبد جوان:
شما به خیل عظیم طرفداران مرتضی پاشایی بی حرمتی کردید

با سلام به عزیزان دلم
دیدیم که در برنامه ای طنز در یکی از شبکه ها با دعوت کردن از چند نفر از اشخاصی که الگوی خود را مرتضی عزیزم معرفی کردند حواشی جدیدی بعد از گذشت حدود دو سال از پرواز فرزندم ایجاد شد.

دو نکته در اینجا قابل تامل است

اولا اشتباه برنامه سازان و مجری برنامه ای که مد نظر است در اینست که درک کردن احساس مردمی که به مرتضی عشق میورزیدند کار ساده ای نیست و از عهده هر شخصی بر نمی آید . و این سوال که شما چرا مرتضی پاشایی را اسطوره خود میدانید سوال بجا و صحیحی نیست . تفاوت دیدگاههای به ظاهر روشنفکرانه ای که بدنبال دلایل جامعه شناسانه و منتقدانه این هستند و دید گاه مردمی که عاشقانه مرتضی را دوست دارند که میلیونها نفر هستند در اینست که عشق دلیل نمی خواهد ، اینکه مرتضی نغمه غم انگیزِ وجود انسانها را شنیده بود و با صدای آسمانی و ملودی های کم نظیرش ترکیبی دلنشین را به مردم ارائه می داد.

خوشبختانه مردم کشور ما بسیار ریز بین و نکته سنج و دقیق هستند و صداقت در رفتار و گفتار و آثار هنرمندان را بسیار خوب میفهمند . مرتضی پاشایی نمونه کامل یک فرد صادق و درستکار و مهربان بود که بی هیچ” شو ” و تظاهری کارهای خیرخواهانه ای انجام میداد که حتی در بعضی موارد خانواده اش هم از آن اعمال خیر بی خبر بودند که ما در عصر جاری کمتر کسی را اینگونه میبینیم.

حال اینکه قصد برنامه ساز و مجری برنامه مذکور  از اختصاص دادن یکی از قسمتهای این برنامه به موضوع مرتضی پاشایی چه بوده خداوند شاهد و عالم است اما این نکته محرز است که در برنامه دیشب عمدا یا سهوا به خیل عظیم طرفداران مرتضی پاشایی بی حرمتی شد و اینگونه برداشت شد که مجری برنامه قصد در تخریبِ عشقِ طرفداران میلیونی مرتضی پاشایی دارد . امیدواریم عوامل برنامه ساز توضیحی برای رفع سو تفاهم در این خصوص داشته باشند.
همیشه دوستتون دارم
ارادتمند ناصر پاشایی


منبع: موسیقی ما
 
 
 
 

 نشریه آنلاین "دیلی کالر" نوشت؛

طبق خبرهای رسیده، ژنرال قاسم سلیمانی در نزدیکی فلوجه ملاقاتی با فرماندهان نظامی متعددی از واحدهای بسیج مردمی داشته است.
نشریه آنلاین "دیلی کالر" نوشت: فرمانده بنام سپاه قدس ایران راهی فلوجه در عراق شده تا به مدیریت نبردی رو در رو که می تواند خونین ترین نبرد علیه داعش باشد، کمک کند.

این نشریه انلاین در ادامه آورده است: طبق خبرهای رسیده، ژنرال قاسم سلیمانی در نزدیکی فلوجه ملاقاتی با فرماندهان نظامی متعددی از واحدهای بسیج مردمی داشته است. بسیاری معتقدند ژنرال سلیمانی برای هماهنگ سازی حمله به نیروهای داعش رفته است، که این شهر عراقی را در کنترل خود دارند. نیروهای امنیتی عراقی روز یکشنبه با همکاری چندین گروه از قبایل و همچنین شبه نظامیان تحت حمایت ایران حرکت به سوی آزادسازی این شهر را آغاز کرده اند.

ژنرال سلیمانی وارد نبرد خونین علیه داعش شد +عکس

سلیمانی که از او به عنوان "فرمانده در سایه" ایران در خاورمیانه نام برده می شود، مسئولیت تمامی عملیات خارجی نیروهای ویژه ایرانی را به عهده دارد. او توانایی ویژه ای در هماهنگ سازی گروه های مختلف شبه نظامی شیعه و دیگر گروه های مورد حمایت ایران برای اقدام به عملیات در سرتا سر خاورمیانه دارد. او که پیش از ظهور داعش در سال 2014 در عرصه عمومی حاضر نبود، تبدیل به قهرمان افسانه ای میان مردم ایران شده، و از آن زمان شهرت او همچنان بیشتر شده است؛ چنان که حالا کلیپ های موسیقی تصویری برای او ساخته و تقدیم او شده است.

جام مگوایر، از عوامل اسبق سیا، به خبرنگاری به نام دکستر فیلکینز در باره (سردار) سلیمانی گفته است: « (سردار) سلیمانی در حال حاضر تنها فرد و قدرتمندترین عامل (نظامی-اطلاعاتی) در خاورمیانه است».

به گزارش انتخاب، نبرد فلوجه می رود که یکی از مرگبارترین جنگ ها علیه داعش باشد. ایران و متحدان شیعه او از سوی داعش کافر شمرده می شوند، که این دو گروه را به دشمن خونی هم بدل کرده است. با در نظر گرفتن جمعیت وهابی زیاد فلوجه، می توان انتظار تلفات سنگینی از این نبرد داشت.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 158232
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1