پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعی از مسئولان و کارگزاران حج امسال، پیش از ظهر امروز شنبه 31 مرداد ماه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
 




ادامه مطلب ...
شنبه 31 مرداد 1394برچسب:علمی, :: 16:37 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
راه رفتن یکی از مهمترین دلایل حواس پرتی است. همین امر سبب می شود که فرد تمرکزی روی خوراکی نداشته باشد و دیرتر سیر شود . از طرفی فردی که هنگام غذا خوردن راه می رود، خود را قانع می کند که در حال ورزش است؛ بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می خورد.

ایستاده غذا نخوریدمطالعات محققان دانشگاه سوری در انگلیس نشان می دهد که ایستاده غذا خوردن سبب افزایش وزن، به ویژه در افرادی که تحت رژیم هستند می شود.
 
به گزارش ساینس، راه رفتن یکی از مهمترین دلایل حواس پرتی است. همین امر سبب می شود که فرد تمرکزی روی خوراکی نداشته باشد و دیرتر سیر شود . از طرفی فردی که هنگام غذا خوردن راه می رود، خود را قانع می کند که در حال ورزش است؛ بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می خورد.

اختلال در گوارش و عدم هضم غذا نیز از دیگر مشکلات ایستاده غذاخوردن است.

در این گزارش آمده است که تماشای تلویزیون یکی دیگر از دلایل حواس پرتی و پرخوری است. زمانی که فرد غذای خود را جلوی تلویزیون میل می کند، توجهی به میزان غذا ندارد و به دلیل اینکه روی برنامه مورد نظر تمرکز کرده است، دیرتر احساس سیری می کند.

بنابراین صرف غذا جلوی تلویزیون یکی از مهمترین دلایل پرخوری و اضافه وزن است. در این مطالعه آمده است که حواس پرتی و پرخوری ناشی از ایستاده غذاخوردن بسیار شدید تر از تماشای تلویزیون هنگام وعده های غذایی است.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که تعاملات اجتماعی و محیطی که در آن غذا صرف می شود، در میزان اشتها و پرخوری موثر است. نتایج این تحقیقات در نشریه Health Psychology منتشر شده است.

تغذیه > نوشیدنی‌ها - همشهری آنلاین:
هنگام خرید دوغ‌های خارج از یخچال، به تاریخ تولید آن‌ها توجه کنید و محصولی که تازه‌ترین تاریخ تولید و بیشترین تاریخ مصرف را دارد، بخرید. بعد از خرید و رسیدن به خانه هم محصول را بلافاصله داخل یخچال قرار دهید. خرید و مصرف دوغ‌هایی که خارج از مغازه و در مجاورت نور آفتاب قرار گرفته‌اند توصیه نمی‌شود.

اگر دقت کرده باشید، بیشتر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، دوغ را در دمای محیط و خارج از یخچال نگهداری می‌کنند؛ مخصوصاً اگر این دوغ‌ها، در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی‌شده باشند. این روزها، زمزمه‌هایی از خطرناک بودن مصرف طولانی‌مدت چنین دوغ‌هایی سر زبان‌هاست. در این مطلب، گفت‌وگویی که با دکتر سید امیرمحمد مرتضویان، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی انجام شده است را آوردیم تا با درست و غلط این زمزمه‌ها بیشتر آشنا شویم.

  • آیا قرار دادن دوغ خارج از یخچال مغازه‌ها مجاز است؟

براساس استاندارد ملی ایران، تمام محصولات لبنی غیر از فرآورده‌های استریل و پودرها باید در یخچال نگهداری شوند. این استاندارد، روی بسته‌بندی تمام محصولات لبنی از جمله دوغ‌ها هم درج شده است. دمای یخچالی مناسب برای نگهداری از دوغ‌ها، بین 4 تا 8 درجه سانتی‌گراد است. متأسفانه کمبود جا در مغازه‌ها، یکی از مهم‌ترین دلایل نگهداری ماست و دوغ خارج از یخچال است.

  • برخی افراد معتقدند که نگهداری محصولات لبنی تخمیری خارج از یخچال، اشکالی ندارد. نظر شما در این مورد چیست؟

محصولات لبنی به 2 گروه تخمیری مانند ماست و دوغ و غیرتخمیری مانند شیر تقسیم می‌شوند. افزایش دما در محصولات غیرتخمیری، می‌تواند فساد و ترش ‌شدن ملموس آن‌ها را به دنبال داشته باشد و شرایط محصول را به‌گونه‌ای تغییر دهد که مصرف آن در کوتاه‌مدت هم برای مصرف‌کننده، آسیب‌رسان باشد. این در حالی است که محصولات غیرتخمیری، به‌وسیله میکروب‌ها تخمیر می‌شوند، pH آن‌ها پایین می‌آید و اسیدیته‌شان هم بالا می‌رود. از این رو، فساد میکروبی و بیماری‌زایی در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. به این ترتیب، کسی با خوردن این محصولات تخمیری که خارج از یخچال نگهداری شده‌اند، مسموم یا راهی بیمارستان نمی‌شود اما به هرحال، تغییرهایی در ترکیب‌های موجود در این محصولات اتفاق خواهد افتاد.

  • چه تغییرهایی؟

مثلاً امکان فعالیت کپک‌ها یا مخمرها در ماست و دوغ‌هایی که خارج از یخچال نگهداری می‌شوند و آزاد شدن سموم احتمالی در چنین فرآورده‌هایی وجود دارد. انواع واکنش‌های شیمیایی و تبدیل ترکیب‌های مغذی به ترکیب‌های مضر، از دیگر تغییرات است. این تغییرات در کوتاه‌مدت مشکلی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کنند اما می‌توانند در طولانی‌مدت، سلامت عمومی او را به خطر بیندازند و حتی مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطانش کنند.

  • آیا می‌توان از روی شکل ظاهری دوغ‌ها یا ماست‌ها، متوجه افت کیفیت و سلامت آن‌ها شد؟

نه‌چندان اما دوغ و ماست‌هایی که بیش از اندازه بیرون یخچال و در دمای نامناسب نگهداری می‌شوند، طعم ترش زننده‌ای می‌گیرند و گاهی این ترشی، به تلخی هم می‌زند. در مواردی هم فعالیت مخمرها و کپک‌ها، طعم این محصولات و حتی طعم اسانس‌های موجود در آن‌ها را هم تغییر می‌دهد که مصرف‌کننده به‌سادگی می‌تواند متوجه این تغییر و کهنگی طعم شود. به‌طورکلی، هر تغییری که رغبت مصرف‌کننده به مصرف محصول را کم کند، فساد نامیده می‌شود.

  • بدترین نوع نگهداری از دوغ چیست؟

بدترین نوع نگهداری دوغ در مغازه‌ها، قرار دادن آن‌ها خارج از مغازه یا در مکانی است که این محصولات در تماس با نور آفتاب قرار بگیرند. تماس بطری‌های حاوی دوغ با نور آفتاب (به‌خصوص در جاده‌ها)، باعث ایجاد ترکیب‌های سرطان‌زا و سمی یا اکسید شدن چربی موجود در محصول می‌شود. ضمن اینکه بدطعمی هم در اثر قرار دادن دوغ در مجاورت نور آفتاب، به وجود خواهد آمد بنابراین از خرید و مصرف دوغ‌هایی که خارج از یخچال و در زیر نور آفتاب نگهداری می‌شوند، خودداری کنید.

منبع: هفته نامه سلامت



ادامه مطلب ...
شنبه 31 مرداد 1394برچسب: علمی, :: 16:35 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مراکز اختلال یادگیری وجود دارد، که روی دقت و افزایش تمرکز کار می کنند.
پرسش: من دارای دو دختر ۸ ساله و ۳ ساله هستم. دختربزرگم کلاس دوم دبستان است و معلمش می گوید که سرکلاس اصلا به درس توجه نمی کند و مدام حواسش پرت است. می خواستم بپرسم که آیا ممکن است دچار اختلال کمبود توجه باشد؟ باید به دکتر مراجعه کنم و اگر جواب مثبت است باید به کدام دکتر مراجعه کنم. دخترم درسش متوسط است و موقع انجام تکالیف مخصوصا ریاضی باید چندین بار برایش توضیح دهم تا یاد بگیرد. ولی کارهایش را معمولا خودش انجام می دهد و تکالیفش را با کمک بسیار اندکی از من انجام می دهد و این نیز به خاطر عادتی است که معلم کلاس اولش بهشان داده است.

پاسخ: مراکزی با نام، مراکز اختلال یادگیری وجود دارد، که روی دقت و افزایش تمرکز کار می کنند، بهتر هست فرزندتان را به این مراکز معرفی کنید .در این مراکز با یکسری فعالیت ها دقت بچه ها را افزایش می دهند، ‌قاعدتا بدین شکل احتمال موفقیت او در امر تدریس بیشتر می شود و کمتر به دیگران وابسته خواهد بود.

طبق پایش بلند مدت گروه‌های خونی اهدا کنندگان، این الگو سال‌ها است که به همین منوال تکرار می‌شود و از آنجا که اهدا کنندگان نمونه‌ای از جامعه به شمار می‌روند، به نظر می‌رسد همین الگو در جامعه نیز وجود دارد.

گروه خونی O میان مردم و اهدا کنندگان خون ایران بیشترین فراوانی را دارد.

پایش گروه‌های خونی میان اهدا کنندگان طی سالیان متمادی نشان می‌دهد که گروه خونی O میان مردم خصوصا اهدا کنندگان از بیشترین فراوانی برخوردار است.

دکتر بشیر حاجی بیگی، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 93 از دو میلیون و 71 هزار و 31 واحد خون اهدایی در کشور به طور میانگین27 درصد، مردم دارای گروه خونی A مثبت و 3 درصدA منفی هستند. 22 درصد مردم دارای گروه خونی B مثبت و 2 درصد B منفی هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی افزود: همچنین7 درصد مردم داری گروه خونی AB مثبت و یک درصد AB منفی هستند و این گروه از کمترین فراوانی در میان مردم برخوردار است. همچنین 34 درصد مردم دارای گروه خونی O مثبت و 4 درصد O منفی بوده‌اند.

وی ادامه داد: طبق پایش بلند مدت گروه‌های خونی اهدا کنندگان، این الگو سال‌ها است که به همین منوال تکرار می‌شود و از آنجا که اهدا کنندگان نمونه‌ای از جامعه به شمار می‌روند، به نظر می‌رسد همین الگو در جامعه نیز وجود دارد.

حاجی بیگی ادامه داد: همچنین پراکندگی جغرافیایی گروه‌های خونی نشان می‌دهد که بیشترین میزان گروه خونی A مثبت در کشور مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ایلام است. بیشترین میزان گروه خونی A منفی در کشور مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان است.

وی افزود: بیشترین میزان گروه خونی B مثبت در کشور مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و کرمان ون بیشترین میزان گروه خونی B منفی در کشور مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

به گفته حاجی بیگی، بیشترین میزان گروه خونی AB مثبت در کشور مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و زنجان و بیشترین میزان گروه خونی AB منفی در کشور مربوط به استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، یزد و سمنان، بیشترین میزان گروه خونی O مثبت در کشور مربوط به استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و بیشترین میزان گروه خونی O منفی درمیان اهدا کنندگان خون کشور مربوط به استان‌های ایلام ، خراسان جنوبی و یزد است.

جمعی از سفرا و روسای سابق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران سابق وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای توافق برجام را فصلی نوین در عملکرد دیپلماسی ایران عنوان کردند.

به گزارش خبرآنلاین، جمعی از سفرا و روسای سابق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران سابق وزارت امور خارجه در این بیانیه برجام را فصلی نوین در عملکرد دیپلماسی ایران دانسته و تاکید کردند: همه جریان های سیاسی و اجتماعی قانونمند باید با نگاهی ملی و همه جانبه به توافق برجام بنگرند و این موفقیت را از آن جمهوری اسلامی ایران بدانند.

متن بیانیه جمعی از سفرا و روسای سابق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران سابق وزارت امور خارجه درباره توافق برجام به شرح ذیل است:

به فرجام رسیدن مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و ۵+۱ در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، با مسئولیت وزارت امور خارجه و مدیریت شایسته و کارآمد دکتر محمد جواد ظریف؛ فصلی نوین در عملکرد دیپلماسی ایران را رقم زد که شایسته قدردانی و اهتمام است. بر این اساس امضاء کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از کارگزاران پیشین دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، با سابقه سالیان متمادی فعالیت در ماموریتهای متعدد دیپلماتیک؛ نکاتی را در این خصوص به استحضار ملت شریف ایران می رسانند :

۱- نگاه ما به توافق برجام، مسئولانه، کارشناسانه و مبتنی بر بررسی همه ابعاد تفاهمی است که میان چند قدرت جهانی با یک قدرت مهم و موثر منطقه ای حاصل شده است. این توافق بطور طبیعی نمی تواند در بر گیرنده همه خواسته های ایران یا طرفهای مقابل باشد، اما بهترین توافق ممکن در شرائط فعلی بوده و اصلی ترین خواسته ملت ایران یعنی تضمین حفظ ظرفیت هسته ای و ادامه تحقیق و توسعه و پذیرش رسمی این امر از سوی قدرتهای جهانی به موازات رفع تحریم های ظالمانه تحمیلی و زمینه ارتقاء موقعیت کشور در منطقه و جهان را محقق کرده و برجام را به یکی از دستاوردهای ایران مبدل ساخته است.

۲- آنچه موجب شد برجام به فرجام رسد استفاده از همه مولفه های قدرت ملی کشور از جمله ایستادگی ملت بزرگ ایران، دستاوردهای عظیم علمی دانشمندان، توانایی های نیروهای مسلح و ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک کشور بود. راهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری، سیاست هدفمند رئیس محترم جمهوری اسلامی و دیپلماسی کارآمد هیات مذاکراتی ایران توانست با تکیه بر این پشتوانه ها و انجام اقدامات مبتکرانه و نوآوری در راهبرد و تاکتیک های مذاکراتی، این روند را مدیریت و به سرانجام رساند.

۳- در تاریخ روابط بین الملل نمی توان مورد مشابهی را یافت که قدرتهای عمده جهانی با یک قدرت منطقه ای مذاکرات طولانی مدت و طاقت فرسایی داشته باشند که نتیجه آن نه تحمیل اراده یک طرف که داد و ستد از موضع برابر باشد. از اینرو توافق برجام می تواند نوید بخش دوران جدیدی از نظام بین الملل باشد که در آن استفاده از تهدید و تحریم و اعمال فشار برای تحمیل اراده قدرتمندان زورمدار بر دیگر بازیگران بین المللی کاهش یابد



ادامه مطلب ...

بر اساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ دوم فرزاد فریدونی اعلام کرد: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه های بومی شناسایی شد.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط کردند.

سرهنگ فریدونی توضیح داد: پهپادها دو نوع هستند، پهپادهایی که برای شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند و پهپادهایی که علاوه بر شناسایی توانایی درگیری نیز دارند؛ پهپادی که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسایی بود.

وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن به خبرنگار ایرنا ارائه نکرد.

* اخطار به پروازهای ناشناس

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در غرب کشور ۱۲ اخطار رادیویی به پروازهای ناشناس داده شده که خوشبختانه آنها تبعیت کردند و در نهایت منجر به قطع مرز نشده است.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه توضیح داد: اگر هویت پروازهایی که توسط سیستم پدافند هوایی شناسایی می شود مشخص شود می توانند وارد فضای کشور شوند در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

سرهنگ فریدونی ادامه داد: اگر هواپیمای ناشناسی در فضای کشور و فضای پیرامونی شناسایی شود در مرحله نخست به آن هشدار رادیویی خواهیم داد و سپس به ترتیب هواپیماهای نیروی هوایی، سامانه های موشکی و گروه های توپخانه برای درگیری با پرواز متخاصم وارد عمل می شوند.

وی با بیان اینکه کار پدافند تنها به درگیری محدود نمی شود عنوان کرد: پدافند هوایی با توجه به ابزاری که در اختیار دارد به پروازهایی که راهبری خود را از دست داده اند نیز کمک می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از سامانه های مورد استفاده بومی هستند گفت: پدافند هوایی سامانه های واگذار شده را بومی سازی کرده و خود نیز آنها را تولید را می کند.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: برد و دقت سامانه های راداری و موشکی پدافند هوایی که به ما واگذار شده ارتقاع پیدا کرده است.

سرهنگ فریدونی افزود: علاوه بر این پدافند هوایی با استفاده از متخصصان داخلی سامانه های بومی نیز تولید کرده است؛ به عنوان مثال در زمینه راداری و کشف تولیداتی داریم که تمام آنها توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند و می تواند تمام پروازهای منطقه را کشف کنند.




ادامه مطلب ...
اگر در زمان ناشتا بودن قند خون کودک ۱۲۶ و بالاتر از آن بود و در طول روز هم ۲۰۰ به بالابود می‌توان گفت کودک دچار دیابت شده است.
اگر کودکی به علائمی همچون تشنگی زیاد، تکرر ادرار و بیدار شدن از خواب برای رفتن به دستشویی و آب خوردن در شب که قبلاً سابقه آن‌ها را نداشته دچار و همچنین با وجود تغذیه مناسب دچار کاهش شدید وزن شود؛ باید قند خون آن را در دو حالت ناشتا و طول روز چک کرد. اگر در زمان ناشتا بودن قند خون کودک ۱۲۶ و بالاتر از آن بود و در طول روز هم ۲۰۰ به بالابود می‌توان گفت کودک دچار دیابت شده است.

محمدرضا اعلایی عامل دیابت را می‌توان مجموعه‌ای از فاکتورهای سابقه خانوادگی و ژن، ویروس‌ها، کم‌ تحرکی و تغذیه نامناسب دانست و گفت: متأسفانه به خاطر سبک زندگی نامناسب، عدم تحریک‌پذیری و برنامه غذایی که فست فودها نقش پررنگی در آن دارند آمار مبتلایان به دیابت هر روز بیشتر می‌شود.

علائم دیابت در کودکان

فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: در تقسیم‌بندی دیابت به نوع یک و دو، کودکان و افراد زیر ۳۰ سال را در نوع یک قرار می‌دهیم که هیچ نوع داروی خوراکی برای آن‌ها تجویز نمی‌شود و فرد حتماً باید انسولین تزریق کند.

وی گفت: در کنار تزریق انسولین باید حتماً یک رژیم غذایی مناسب برای کودک تجویز شود. در رژیم غذایی کودک حتماً باید خوراکی‌های دارای فیبر بالا، مصرف زیاد سبزی‌ها و سالاد و حذف غذاهای چرب و پر نمک در نظر گرفته شود و به‌طور کل یک دستور غذایی که میزان کالری آن تنظیم‌شده باشد به صورتی که کودک به چاقی و لاغری مفرط دچار نشود.

اعلایی یادآور شد: از آنجایی‌که حفظ سلامتی جسم و روح کودک هر دو در کنار هم از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل نباید کودک را به‌طور کامل از خوردن شیرینی‌ها و مواد قندی منع کرد. اگر تزریق انسولین کودک به‌صورت کنترل‌شده و منظم باشد خوردن مواد قندی با رعایت تعادل و داشتن یک فعالیت بدنی خوب که توصیه مابین ۶ تا ۹ ساعت است، ایرادی ندارد.

وی افزود: در ۲ دوره احتمال شیوع دیابت افزایش می‌یابد. یکی در بین بچه‌های ۶ تا ۷ ساله که تازه وارد مدرسه می‌شوند زیرا در جمعی که عفونت‌ های ویروسی شایع‌تر است، واردشده‌اند و دوم زمانی که فرد به سن بلوغ می‌رسد به دلیل اختلال بعضی هورمون‌ها در صورت داشتن زمینه بیماری به دیابت دچار می‌شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان در پایان گفت: در حال حاضر در ایران تحقیق در زمینه پیوند سلول‌های بنیادی در حال انجام است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتیجه تحقیقات، کودک هرگز به تزریق انسولین نیاز نخواهد داشت.
منبع: فارس

 

 

As_E5

ایسر، یک کمپانی چند ملیتی است که در زمینه آی‌تی، تولید رایانه‌های رومیزی، نوت بوک و سرور فعالیت می‏‌کند. محصولات ایسر سابقه طولانی در نوآوری مستمر دارند که همین نوآوری باعث قدرت هرچه بیش‏تر این برند شده است. در سال‌های اخیر نوت بوک‌های ایسر با تنوع بالایی از میان رده‌های خانگی گرفته تا نوت بوک‌‏های حرفه‏‌ای و مالتی مدیا عرضه شده‌‏اند؛ اما آنچه مشهود است تمرکز برند ایسر بر مصرف کنندگان خانگی‌‏ست.

سری E5 در دسته میان رده‌های شرکت ایسر قرار گرفته که به واسطه کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب، سخت افزار قدرتمند و قیمت رقابتی در میان سایر رقبا، حرف بسیاری برای گفتن دارد. این لپ تاپ اقتصادی، متناسب با نیازهای گوناگون کاربران، با سخت افزارهای متفاوتی عرضه شده است. در بخش پردازشی از پردازنده‌های اینتل بهره می‌‏گیرد که با توجه به نیاز کاربر از مدل‌های Pentium تا Core i7 در سری E5 موجود است. حافظه رم این محصول 4 گیگابایت از نوع DDR3 است که تا 8 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. کارت گرافیک Nvidia GT820 از ویژگی‌های برجسته این نوت‌‏بوک است اما به طور کلی از لحاظ گرافیکی نیز مدل‌های مختلف این نوت‌بوک با دو نوع گرافیک مجزا و مجتمع اینتل عرضه شده‌‏اند که کاربر می‌‏تواند متناسب با نیاز و مصرف خود، انتخاب نماید. بدنه این نوت بوک از پلاستیک فشرده به صورت مات ساخته شده و همین باعث می‌‏شود که علاوه بر ظاهر زیبا، سطح آن در جذب گرد و غبار و اثر انگشت، به نسبت محصولات براق مقاوم‌تر باشد. داخل نوت بوک در رنگ‌های متنوع زرد، قرمز شاتوتی، سفید و مشکی طراحی شده که این محصول ایسر را به لحاظ ظاهری، منحصر به فرد ساخته ‏است. حافظه داخلی دستگاه 1 ترابایت از نوع هارد دیسک و صفحه نمایش آن 15.6 اینچ از نوع TFT  LED-backlit LCDاست. از سایر مشخصات این نوت‌‏بوک می‌‏توان به یک پورت USB3، دو پورت USB2، خروجی VGA، خروجی HDMI، بلوتوث، جک هدفون، جک میکروفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل، درگاه کارت خوان و DVD-RW اشاره کرد.

همه ی اینها در حالی است که هموطن ایرانی در آسمان مرزی ایران و کشور همسایه ناگهان روسری از سر بر می دارد تا همرنگ جماعت غیر مسلمان شود تا به خیال خویش شهره ی شهر نباشد !

به گزارش نگاه آزاد، چند سالی است که صنعت گردشگری در ایران کاملا به صورت وارونه رشد و توسعه ی فراونی داشته  بگونه ای که بر اساس آمار غیر رسمی روزانه ۳۰۰۰ هزار ایرانی به ترکیه سفر می کنند . با احتساب ۳۶۵ روز سال ، گردش مالی و خروج ارز  از کشور ارقامی حاصل خواهد شد که به حقیقت آدمی را شگفت زده می کند !

جدای از پیامدهای فعلی و آینده نگرانه این رشد معکوس ، آنچه با چشم و گوش غیر مسلح ایرانیان اصیل و آگاه به ماهیت تاریخی و فرهنگی خویش را می آزارد برهنگی شتاب زده و عریانی خاص بسیاری از هموطنان در کشورهای همسایه است !

کشورهای همجوار ایران خاستگاه فرهنگ اسلامی و شرقی هستند و این فرهنگ ها آنچنان ممزوج یکدیگرند که مردم کشورهای همسایه  از دین غالب و اعتقادات کشورهای همسایه کم و بیش مطلعند . ممکن است حجاب و پوششی به نام چادر ایرانی را کمتر بشناسند ولی آگاهند که حجاب و پوشش متعارف از الویت های یک مسلمان است .

گذشته از اعتقادات دینی ، فرهنگ سرزمین های شرقی موءید  پوشش  کامل و بدون برهنگی است تصاویر برجای مانده از ایرانیان باستان نیز گواه پوشش تمام نواحی بدن زنان ایرانی است که از کلاه و پوشش خاصی هم برای پوشش سر استفاده می شد،. از طرفی بر اساس فطرت همه ی آدمیان معنا و مفهوم پوشش راحت بدون عریانی و جلب توجه جنسی را می شناسند و ترجیح افراد در جوامع لاییک نیز بر همین گونه است در حالی که از بایدها و نبایدهای دینی مطلع نیستند بر اساس آنجه باز خورد عمل آنان در جامعه است برای حفظ شانیت و امنیت خویش لباس مناسب بر تن می کنند .

همه ی اینها در حالی است که هموطن ایرانی در آسمان مرزی ایران و کشور همسایه ناگهان روسری از سر بر می دارد تا همرنگ جماعت غیر مسلمان شود تا به خیال خویش شهره ی شهر نباشد !

آنچه بسیاری  از  زنان ایرانی را که اگر از دین آنها پرسش شود خود را مسلمان ایرانی می دانند ، مجاب می کند تا در حضور مردان اجنبی ناگهان پرده  عفاف در اندازند آنچنانکه بجای انسانیت تنها جنسیتی غریضی از خود به نمایش بگذارند مطلبی آزار دهنده و بسیار جالب توجه است !

با اینکه در کشورهای همسایه ،مسلمانان کاملا پوشیده و هماهنگ با دستورات دین در کشورهای لاییک ظاهر می شوند بانوان مسلمان ایرانی از کشوری که حکومت اسلامی شیعه دارد سفر می کنند و به عنوان سفیری از کشور ایران تا جایی که ممکن است از طول و عرض پوشش خود کم می کنند !

این در حالی است که این رفتارهای ناهمگون با فرهنگ بوم و اصیل  چند هزار ساله ی ایرانی ، نه تنها چهره ی ایرانیان را مخدوش کرده بلکه سبب خواه شد تا بیگانگان مسلمانی مان را نیز به تمسخر بگیرند که این بزرگترین ظلم در حق خویش و اصالت ایرانی مان است .

.

.

.

با توجه به آنچه گفته شد از بانوان ایرانی تقاضا می شود اگر به هیچ یک از چارچوب های دینی معتقد نیستد برای حفظ کرامت انسانی خویش هنگام حضور در کشورهای دیگر به عنوان یک ایرانی  متشخص  ظاهر شوید ، هماهنگ و زیبا بپوشید تا متانت و وقار ایرانی بودن، ادب و نزاکت  شما دیگران را  به کرنش و تواضع وا دارد ، نه آنکه عمل نا آگاهانه ی شما سبب شود که زنان ایرانی را به چشم زنانی لاقید و بی پروا  که شناگران ماهری هستند که آب نمی یابند ،بشناسند !

 چقدر تامل بر انگیز است که ناچار شویم به  زنانی آشنا با زیبایی های حجاب مسلمانی پیشنهاد کنیم

اگر روسری بر سر ندارید ، لا اقل برهنه نباشید !

نویسنده: منصوره صامتی / کارشناس فرهنگ و رسانه
 

بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد.

به گزارش نگاه آزاد، امام صادق علیه السلام می فرماید: «اولین کسی که قبر او شکافته می شود و به سوی دنیا باز می گردد، حسین بن علی علیه السلام است.» و در جای دیگر می فرماید:

«نخستین فردی که به دنیا باز می گردد، حسین بن علی است پس حکومت می کند تا وقتی که در اثر پیری ابروان او بر چشمانش می افتد.» که اشاره به طولانی بودن حکومت امام حسین در عصر رجعت است.
جابر نیز از امام باقر علیه السلام نقل می کند که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، پیش از شهادتش، به تفصیل درمورد رجعت خود و یاران خود سخن گفت:
«بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد، آن گاه من اولین کسی هستم که قبرش شکافته می شود و ناگهان از قبر خارج می شوم، در حالی که امیر المؤمنین نیز از قبرش خارج شده و مهدی ما نیز قیام نموده است.»
در این روایت، رجعت امام حسین و امیر المؤمنین علیهما السلام همزمان با قیام حضرت مهدی عج بیان شده است.
در روایت دیگر امام صادق علیه السلام می فرماید: «امام حسین ـعلیه السلام همراه با شهدای کربلا و هفتاد پیامبر، بازگشت می نماید. رو می آورد به سوی دنیا امام حسین همراه با کسانی که با وی به قتل رسیده بودند و همراهی می کنند او را هفتاد پیامبری که با موسی بن عمران مبعوث شدند. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او می سپارد.»


هشدارنیوز -فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) به آستان مقدس حسینی مشرف شد.

 به نقل از ابنا ـ صفحه رسمی یکی از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار تصاویری از تشرف سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به استناد این تصاویر، سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی)، پس از عروج به بین الحرمین وارد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) شده است.

سردار پرآوازه جبهه مقاومت اسلامی که این روزها تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی است؛ پس از زیارت در دفتر تولیت آستان مقدس حسینی حضور یافت.

شایان ذکر است که بنا به گفته مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای مستشاری ایران در عراق، به این کشور تردد دارد.

 



ادامه مطلب ...
- امروز عکسی از رهبر معظم انقلاب در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که ایشان را در لباس نظامی نشان می دهد.

 در اين عکس که مربوط به دوران دفاع مقدس است شهيد کاظمي در حال ارائه توضيحاتي به مقام معظم رهبري است.

رهبر انقلاب

 

2929

 

یکی از نزدیکان بیت امام راحل عکسی از برادر بزرگتر امام در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
گروه فضای مجازی مشرق- مرتضی اشراقی همچنین درخصوص تفاوت فامیلی امام و برادرش توضیحاتی را داده بود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

عكس كمتر ديده‌شده از برادر بزرگ امام خمينى(ره)

اشراقی در اینستا پست خود نوشت:

سید نورالدین - که در خانه به نورالله مشهور بود- در سحرگاه اول اسفند 1276 خورشیدی در همان خانه ای که 5 سال بعد امام خمینی به دنیا آمد چشم به جهان گشود. هر چند ابتدا به تحصیل حوزوی پرداخت ولی بعد علاقه ای نشان نداد و به کشاورزی مشغول شد. در عین حال به کسب معلومات قضایی نیز می پرداخت.

پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش - میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.

بعدها به دلیل ارتباط نزدیک با بختیاری ها مغضوب رضا خان سردار سپه شد و مورد پیگرد قرار گرفت به گونه ای که در سال 1303 از سوی نظمیه بازداشت شد. در پی آن سید نورالدین ناچار از ترک اداره دادگستری شد و به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار شد و تا آخر نیز در این شغل باقی ماند.

آقا نورالله به رسم آن زمان از هنگام شروع به تحصیل از 5 سالگی و پس از شهادت پدر گراميشان ، عبا و عمامه استفاده می کرد و در دوره کار دادگستری خمین و وکالت نیز با همین لباس فعالیت داشت اما در سال 1313 از زمانی که قانون پوشیدن لباس های متحد الشکل برای مردان تصویب و اجباری شد و برای لباس روحانیت هم مجوز و حکم اجتهاد می خواستند چون مجوز معمم بودن نداشت ناگزیر از کنار گذاشتن عبا و عمامه شد و تا آخر عمر نیز لباس رسمی - کت وشلوار - بر تن داشت.

ایشان در نهایت در 79 سالگی در تیرماه 1355 درگذشت و در قم (آرامستان باغ بهشت - رو به روی گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.

علت تفاوت نام خانوادگی برادران (مصطفوی، پسندیده و هندی) این بود که به موجب قانون اولیه ثبت احوال در هر شهر نباید نام خانوادگی اشخاص تکراری می شد. لذا آقا روح الله نام خانوادگی مصطفوی (برگرفته از نام پدر) و سید مرتضی و سید نورالدین به رغم منع قانونی هر دو نامهاى خانوادگی پسنديده و هندى را برمی گزينند.

ساواک بعدها درصدد برآمد از نام خانوادگی «هندی» علیه امام سوء استفاده کند اما به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.

گفتنی است؛ مرتضی اشراقی متولد ۱۳۵۶، فرزند آخر شهاب‌الدین اشراقی و صدیقه مصطفوی و نوه دختری سید روح الله خمینی است. وی در دبستان و راهنمایی را در مدرسه نیکان تهران و دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری تحصیل کرد گذراند و سال ۷۴ وارد قم شد و دوره مقدمات حوزوی را در مدرسه علمیه عترت آل محمد، و دوره سطح را نزد استادی، بیگدلی و حسینی بوشهری گذراند.

حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه شرق درباره مذاکرات هسته ای گفت: در همین مذاکرات چندبار آقای کری گفت به من فرصت بدهید به ایران بروم و خدمت رهبری برسم و مسائل را حل‌وفصل کنم. او می‌خواهد با منشأ اصلی قدرت که رهبری است، بنشیند و مستقیم گفت‌وگو کند.

 

 
ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی در دستور کار قرار داشته و مجموعه سازمان‌های نظامی و دفاعی لحظه‌ای از اندیشیدن و عمل به آن درنگ نخواهند کرد.
 
به گزارش پایتخت،ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با پاسداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی،‌تمرکز نظام سلطه و استکبار بر محدودسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی کشور را بیانگر موفقیت و تأثیر راهبردی این عرصه در ناکام‌سازی سناریوهای تهدید و جنگ طلبی جبهه دشمن دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عرصه صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از عصر وابستگی و عقب‌ماندگی‌های تاریخی ناشی از حاکمیت رژیم پهلوی و استیلایی ایالات متحده آمریکا بر تمامی مقدرات دفاعی و نظامی ایران، در پرتو رویکرد امام راحل(ره) و اندیشه‌ةای ناب دفاعی خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌آی عزیز عرصه صنعت دفاعی کشور با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و دارای اعتماد به نفس کم نظیر و اندیشمندان و متخصصین متعهد به مرحله‌ای ورود پیدا کرده است که این عرصه را نمایشگاهی از عظمت،‌پویایی، چابکی و ورزیدگی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی قرار داده است.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:رهبر, :: 17:49 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
صفحه اینستاگرام KHAMENEI.IR طرح زیر را در پست اخیر خود منتشر کرد.
پیام اينستاگرام رهبری: نگذاريد دو دستگی بشود
خبرگزاری میزان: از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از مشرق؛ «حاج محمود امینی» به سال 1335 شمسی در یکی از کوره دهات های اصفهان به نام «کمال آباد» متولد شد. «امام روح الله» که از تبعید برگشت، «محمود» انقلابی 22 ساله ای بود که جز فرمانِ «امام» هیچ باید و نبایدی برایش اعتبار نداشت. هنوز هم نفهمیده ام که چطور گذارِ این جوان خوش سیمای اصفهانی، به «مریوان» افتاد و در حلقه ی یاران «حاج احمد متوسلیان» گرفتار شد. از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد که فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد؛ «گردان حمزه سیدالشهدا».
برای شناخت هر چه بیشتر سوابق «حاج محمود امینی»، چاره ای نیست جز آن که سراغِ حضرتش برویم اما روحیات خاص آن عزیز، کار را بسیار سخت می کند. «حاج محمود» اهل هیچ نوع جلوه و بروز و ظهور عمومی نیست. البته در مواردی، تحت فشارِ رودربایسی، درخشش هایی داشته که مجبور شدیم سراغ همان ها برویم. ایشان سوابق فرماندهی خودش را مختصر و مفید، این گونه بیان می کند:

«بنده از برج 10 سال 61 تا ارديبهشت سال 62 فرمانده گردان خندق بودم. از خرداد 62 تا اسفند همين سال فرمانده گردان مسلم، از خرداد 63 تا اسفند 63 فرمانده گردان كميل و نهايتاً از خرداد 64 تا فروردين 67 فرماندهي گردان حمزه را برعهده داشتم كه به خاطر شرايط خاص اواخر جنگ، دوباره بحث تيپ‌هاي محوري به ميان آمد و در اين سال فرمانده تيپ محوري شدم و دو سه ماه آخر جنگ را در همين سمت انجام وظيفه مي‌كردم...از جهت مدت حضورم در گردان حمزه و اينكه حمزه آخرين گرداني بود كه سمت فرماندهي‌اش را داشتم، شايد بتوانم بگويم خودم را بيشتر يك گردان حمزه‌اي مي‌دانم.»

جالب این که سه جانشین «حاج محمود» در سه گردان مختلف، توفیق شهادت داشته اند. ایشان از سه جانشینش این گونه یاد می کند:

 «شهيد علي‌اكبر گل‌محمدي جانشينم در گردان خندق بود كه در فكه تير مستقيم دشمن به سرش خورد و به شهادت رسيد. معاون بعدي شهيد ميرحميد موسوي بچه مرند بود كه معاون بنده در گردان مسلم بودند و در عمليات والفجر4 شهید شد. نفر سوم هم شهيد فتح‌الله فراهاني جانشين بنده در گردان حمزه بود كه پس از مجروحيتم در عمليات بدر، در كنار دجله به شهادت رسيد. واقعاً رابطه قلبي و دوستانه محكمي با فراهاني داشتم و شهادتش از نظر روحي تأثير زيادي روي من گذاشت.»
 

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: مشرق
 


ادامه مطلب ...
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اذعان کرد: «انتقال این سامانه دفاعی به ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیست.»
ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: انتقال سامانه اس-۳۰۰ به ایران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیست، اما با ارسال این سامانه موشکی به تهران نگران است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا بار دیگر از تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به ایران ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اذعان کرد: «انتقال این سامانه دفاعی به ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیست.»

جان کربی با تکرار ادعاها و اتهامات کاخ سفید درباره آنچه حمایت ایران از تروریسم خواند افزود: با این وجود، آمریکا با ارسال سامانه موشکی زمین به هوا به تهران مخالف است.

مقامات ایرانی دیروز اعلام کردند: روسیه احتمالا توافق تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 را در چند روز آینده نهایی خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه آوریل گذشته و مدت کوتاهی بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد.
 
در آستانه ی روز خبرنگار علی دایی در صفحه اینستاگرام خود پیشاپیش این روز را به خبرنگاران تبریک گفتند.
شفاف: علی دایی ورزشکار و اسطوره فوتبال کشورمان در یک پست اینستاگرامی پیشاپیش روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت. همچنین وی در پست اینستاگرام خود یادی از خبرنگارانی که جان خود را در سانحه هوایی از دست دادند کرد و در این باره نوشت:
 
پيشاپيش روز خبرنگار را به همه زحمت‌کشان عرصه رسانه تبریک مى گويم و از مهدی نفر ، میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی که به علت سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند یادی مي كنيم.
 
تبریک علی دایی به خبرنگاران +عکس

 

۲۳ تن از نمایندگان مجلس از بیانیه‌ راستی‌آزمایی موشکی طلاب حوزه علمیه قم حمایت کردند.
در پی انتشار بیانیه‌‌ اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه‌ قم در مطالبه‌ راستی‌آزمایی موشکی قطعنامه‌ ۲۲۳۱ و حمایت تشکل‌های دانشجویی کشور از این مطالبه در قالب بیانیه‌های مستقل، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این بیانیه اعلام حمایت کردند.
 
به گزارش مهر، در بیانیه طلاب آمده بود: اکنون خواست ما اساتید و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ قم مقدسه از سردار حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آن است که برای جلوگیری از دبه‌ی شیطان بزرگ و مأیوس ساختن کنگره‌ی امریکا و کنست اسرائیل و سرکوب ایادی تکفیری آن‌‌ها در منطقه و کشیده شدن دندان طمع اذناب داخلی ایشان، که به تعلیق توان موشک‌های راهبردی ما دل بسته‌اند، دستور شلیک موشک بالستیک در یک رزمایش محدود توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأیید کنند.
 
ابوالقاسم جراره، احمد آریایی‌نژاد، حجت‌الاسلام احمد سالک موسوی، اسماعیل کوثری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، بهرام بیرانوند، جواد کریمی‌قدوسی، سیدحسین نقوی‌حسینی، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، حسین‌علی شهریاری، دخیل‌عباس مهریزی، سیدراضی نوری، علی‌اکبر ناصری، علی‌رضا خسروی، میرقسمت موسوی اصل، سیدمحمد بیاتیان، محمد سلیمانی، محمدحسن آصفری، محمدصالح جوکار، سیدمحمود نبویان، مهدی کوچک‌زاده، مهدی موسوی‌نژاد و نصرالله پژمان‌فر بیست‌وسه نماینده‌‌ای هستند که تا کنون از بیانیه‌ راستی‌آزمایی موشکی طلاب حوزه علمیه قم حمایت کرده‌اند.
فاطمه نوروی مادر شهید محمد علی فلاح شهید نیروی انتظامی در شهر زیرآب استان مازندارن است که یک پایش فلج بوده و سال ها با همین وضعیت به تنهایی در اتاقی 9 متری مستأجر است و به سختی زندگی می کند.
فاطمه نوروی مادر شهید محمد علی فلاح شهید نیروی انتظامی در شهر زیرآب استان مازندارن است که یک پایش فلج بوده و سال ها با همین وضعیت به تنهایی در اتاقی 9 متری مستأجر است  و به سختی زندگی می کند.


زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم

بنا بر این گزارش این مادر شهید که این روزها تنهایی خود را در شهر های مازندارن می گذراند مادر شهیدی است که در روزهای ابتدایی جنگ و در حالی که 3 ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده بود به شهادت می رسد و مادر شهید نیز ماهیانه 380 هزار تومان حقوق دریافت می کند که 80 هزار تومان آن را برای اجاره خانه اش پرداخت می کند و بقیه را هم بین خود و دخترش که بی سرپرست شده و همسرش فوت کرده است تقسیم می کند.
زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم
شهید محمد علی فلاح

زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم
این مادر شهید یک پایش فلج است و برای راه رفتن مشکل دارد اما همچنان مقاوم ایستاده است اما این روزها دیگر بار مسئولیت های زندگی برایش سنگین شده است.

زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم

تمام زندگی این مادر شهید یک اتاق 6 متری و 3 متری است که در آن مستأجر است.
اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدى (ع)، جز آیه هاى نخستین سوره بنى اسرائیل چیزى در اختیار نداشتیم، همان کافى بود، زیرا این آیات وحى الهى بوده و به نحو معجزه آسا آینده آنها را روشن مى سازد.
به گزارش شهدای ایران، اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدى (ع)، جز آیه‌هاى نخستین سوره بنى اسرائیل چیزى در اختیار ما نبود، همان کافى بود، زیرا این آیات در عین خلاصه بودن، وحى الهى بوده و به گونه اى رسا و گویا، شمه اى از تاریخ و سرگذشت آنها را بیان کرده و به نحو معجزه آسا و با دقت، آینده آنها را روشن مى سازد. علاوه بر این آیه ها و آیات دیگر، تعدادى روایات وجود دارد که پاره اى از آنها مربوط به تفسیر آیات و برخى دیگر پیرامون وضع یهودیان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدى (ع) مى باشد، که پس از تفسیر آیات به بیان آنها مى پردازیم .
 
وعده الهى نسبت به نابودى یهودیان
 
((منزه و پاک است آنکه یک شب، بنده اش را به سفر شبانه برد از مسجد الحرام به مسجد اقصى که مبارک گردانیم (برکت دادیم) پیرامونش ‍را تا از نشانه هاى خود به او نشان دهیم بدرستى که او شنوا و بیناست. و به موسى تورات را داده و او را هدایت گر فرزندان یعقوب (بنى اسرائیل ) گردانیدیم که غیر از من سرپرستى را نپذیرند. فرزندان کسى را که با نوح حمل نمودیم که او بنده اى شکرگزار بود.))
 
((ما در تورات حکم در انقراض بنى اسرائیل نمودیم زیرا شما (بنى اسرائیل ) در زمین دو بار فساد نمودید و بر دیگر فخر و بزرگى بسیار خواهید نمود.))
 
یعنى ما در توراتى که بر آنان فرو فرستادیم حکم قطعى به انقراض آنها کردیم شما بزودى از راه راست منحرف شده و دوباره در جامعه تبهکارى مى کنید، چه اینکه بزودى بر دیگران فخر و برترى جوئى بسیار مى نمائید.
 
((وقتى که هنگام کیفر اولین فساد فرا رسد بندگانى را از ناحیه خود که توانمند و ستبر مى باشند جهت سرکوبى شما فرستادیم، در میان خانه ها به جستجوى خانه به خانه پرداختند و این وعده اى قطعى بود.))
 
زمانیکه وقت مجازات شما بر نخستین تبهکارى خودتان رسید بندگانى را از اطراف خود که داراى صلابت مى باشند بسوى تان فرستادیم تا شما را گوشمالى سخت بدهند آنان میان خانه ها به جستجوى خانه به خانه پرداختند و این وعده اى حتمى است .
 
((آنگاه پیروزى را براى شما، بر آنان گرداندیم و شما را با ثروت ها و پسران یارى نمودیم و تعداد شما را بیش از آنان قرار دادیم .))
 


ادامه مطلب ...

کتاب «جلوه آفتاب» شامل دیدگاه‌ شخصیت‌های داخلی و خارجی درباره رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشته علی احمدی‌خواه از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شد.

خبرگزاری فارس: شخصیت‌های شناخته شده جهان درباره رهبر انقلاب چه دیدگاهی دارند؟
 

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،  جلوه آفتاب عنوان کتابی مرتبط با زندگی و سیره عملی رهبر معظم انقلاب است که از زبان و بیان افراد متعدد مورد اشاره قرار گرفته است.  در سخن آغازین کتاب «جلوه آفتاب» می‌خوانیم: «رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، با داشتن ابعاد برجسته علمی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی به شخصیت ممتازی مبدل شده‌اند که این ویژگی‌های برجسته در وجوه مختلف می‌تواند الگویی شایسته برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه در یکی از بیانات خویش، ایشان را به مثابه خورشیدی می‌شمارند که همواره روشنی می‌دهد. این خورشید روشنی بخش، دارای انوار درخشانی است که با شواهدی که در این کتاب بدان اشاره خواهد شد، دوست و دشمن نیز به آن اذعان کرده‌اند. بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت گیرد که یکی از بهترین و تأثیرگذارترین شیوه‌ها، بیان ابعاد شخصیتی ایشان از زبان افراد و شخصیت‌های موافق و مخالف می‌باشد. کتاب حاضر، ویژگی‌های ممتاز مقام معظم رهبری را که توسط مراجع، علما، شخصیت‌های مذهبی، علمی، سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی و در دوره‌های مختلف زندگی با برکت ایشان مطرح شده است، بیان نموده که برشمردن این ویژگی‌ها از زبان شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی که برخی از آن‌ها از مخالفین انقلاب و رهبری هستند، بسیار جالب است.»


این کتاب در دو بخش امام خامنه‌ای از دیدگاه شخصیت‌های داخلی و امام خامنه‌ای از دیدگاه شخصیت‌های خارجی تنظیم شده است که بخش اول شامل شش فصل با عناوینی همچون «دیدگاه مراجع دینی و شخصیت‌های مذهبی»، «دیدگاه شخصیت‌های سیاسی»، «دیدگاه شخصیت‌های علمی»، «دیدگاه شخصیت‌های فرهنگی و هنری»، «دیدگاه سرداران سرافراز و رزمندگان اسلام» و «دیدگاه برخی نزدیکان و آشنایان» می‌شود.
بخش دوم این کتاب نیز که دیدگاه شخصیت‌های خارجی را مورد بررسی قرار داده، دربردارنده چهار فصل «دیدگاه شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی»، «دیدگاه شخصیت‌های سیاسی»، «دیدگاه شخصیت‌های علمی» و «خارج‌نشینان» است.
در فصل نخست بخش اول این کتاب دیدگاه مراجع و شخصیت‌های دینی همچون حضرات آیات روح‌الله موسوی خمینی(امام خمینی)، سید محمدرضا گلپایگانی، محمدعلی اراکی، محمدتقی بهجت، محمد فاضل لنکرانی،جواد تبریزی، سید رضا بهاءالدینی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید علی سیستانی، حسین وحید خراسانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، سیدمحمد علوی گرگانی، جعفر سبحانی، حسین مظاهری، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جوادی آملی، حسن حسن‌زاده آملی، محمدتقی مصباح یزدی و بسیاری از مراجع و بزرگان مذهبی به چشم می‌خورد.

**دیدگاه آیت‌الله وحید خراسانی درباره رهبر معظم انقلاب و چهره‌های آشنای حوزه
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی دیدگاه‌هایی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که یکی از آن دیدگاه‌ها به این شرح است: حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه نقل می‌کرد: یکی از طلاب که خدمت آیت‌الله وحید خراسانی رسیده بود، مطالبی را درباره حکومت و نظام با ایشان مطرح کرده بود؛ ایشان گفته بود: یعنی منِ وحید بروم حاکم بشوم؟! مگر من می‌توانم؟! سید اولاد پیغمبر دارد به خوبی کشور را اداره می‌کند.
در زمان دیگری نیز وقتی ریاست قوه قضائیه به آیت‌الله صادق لاریجانی پیشنهاد داده شد، آقای لاریجانی با آیت‌الله وحید خراسانی مشورت کرد، چون آقای لاریجانی داماد ایشان است. آیت‌الله وحید خراسانی خطاب به آقای لاریجانی می‌فرماید: «شما بروید برای ریاست این قوه قضائیه» و در ادامه فرموده بود: «این سید تنهاست! اگر شما او را کمک نکنی پس کی او را کمک کند؟»
حضرت آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی نیز دیدگاهی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که به این شرح است: آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی برادر حضرت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی می‌گوید: در آن زمان، آیت‌الله موسوی اردبیلی رییس شورای عالی قضایی و رییس دیوان عالی کشور بودند و آقای خوئینی‌ها هم داستان کل بودند. آقای اردبیلی همه ما را به سالن اجتماعات دادگستری دعوت کردند. همه قضات دیوان عالی کشور در آنجا اجتماع کردیم و آقای موسوی اردبیلی فرمودند: ما می‌خواهیم خدمت رهبر برویم؛ هم تجدید بیعتی با ایشان بکنیم و هم رحلت امام را به ایشان تسلیت بگوییم.
حدود دو ماه بعد از فوت امام بود. ایشان این تعبیر را داشتند و گفتند: «روزی که امام از دنیا رفتند، خبرگان جلسه‌ای تشکیل دادند و در آنجا برای انتخاب رهبر صحبت‌های زیادی شد.. تصمیم گرفته شد خیلی سریع کسی را انتخاب کنیم که خلأ از بین برود ... از الطاف خداوند بر این نظام و این انقلاب این است که الآن بعد از دو ماه هر چه فکر می‌کنم، می‌بینم مناسب‌تر از ایشان به نظر من نمی‌رسد و خداوند خودش کسی را که از همه مناسب‌تر بود، به ذهن ما آورد». که این را هم جزو الطاف خداوند عنوان می‌کردند. این حرف را همه قضات دیوان عالی کشور که حضور داشتند، شنیدند.
فصل دوم بخش اول نیز به بیان دیدگاه‌های شخصیت‌های سیاسی همچون شهید محمدعلی رجایی، علی‌اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای، محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، سید علاءالدین بروجردی، حسین صفار هرندی، حجت‌الاسلام عبدالله نوری و مهندس مهدی بازرگان پرداخته است.
در فصل سوم و چهارم بخش اول این کتاب نیز که دیدگاه‌های شخصیت‌های علمی و فرهنگی هنری داخلی را مورد بررسی قرار داده نام افرادی همچون حجت‌الاسلام احمد احمدی، غلامعلی حداد عادل، علی شریعتی، حیدر رحیم‌پور ازغدی، حجت‌الاسلام علی ابوترابی، شهید سید مرتضی آوینی، استاد سید محمدحسین شهریار، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، رضا میرکریمی، مجید مجیدی و محمد امین‌نژاد دیده می‌شود.
فصل پنجم بخش اول کتاب جلوه آفتاب نیز دیدگاه‌های سرداران سرافراز و رزمندگان اسلام را مطرح کرده است که در این میان اسامی افرادی همچون شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، حسین سلیمانی، مجتبی ذوالنوری، رحیم صفوی، علی فضلی، صادق آهنگران و نورعلی شوشتری به چشم می‌‌خورد و فصل ششم بخش اول کتاب به بیان دیدگان برخی نزدیکان و آشنایان رهبر معظم انقلاب درباره ایشان پرداخته است.

**دیدگاه شخصیت‌های مذهبی فرهنگی خارجی درباره رهبر معظم انقلاب
فصل اول بخش دوم کتاب نیز دیدگاه شخصیت‌های مذهبی فرهنگی خارجی درباره رهبر معظم انقلاب را گردآوری کرده است که برخی از این اشخاص عبارت از امام جماعت مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه، شیخ شفیق جرادی، قاضی مالک‌الشعار، شیخ ماهر حمود، شیخ عبدالناصر الجبری، دکتر احمد‌الطیب و استاد احمد احمد نعینع هستند و فصل دوم بخش دوم نیز دیدگاه اشخاص سیاسی همچون سید حسن نصرالله، کوفی‌عنان، ولادمیر پوتین، برهان‌الدین ربانی، بی‌نظیر بوتو، ابوشریف، زین‌العابدین حیدری و خاویر پرز دکوئیار نقل شده است.
امام جماعت مسجد‌النبی صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه دیدگاهی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که به این شرح است: «حجت‌الاسلام حسین جلالی می‌گوید: یک روز در حالی که از کنار مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم می‌گذشتم، بسیار تحت تأثیر قرائت امام جماعت مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم قرار گرفتم. در آن لحظه، جوانی را دیدم که به من گفت: چیزی فکر شما را به خود مشغول کرده است؟ گفتم: آری، ترتیل زیبای امام جماعت. ایشان گفت: یک روز بعد از نماز پیش امام جماعت مسجد رفتم و همین مطلب را عنوان کردم و از وی درخواست کردم در صورت امکان نوار کاست حاوی ترتیل خودش را به من بدهد. ایشان از من پرسید: اهل کجایی؟ گفتم: ایران. او گفت: ترتیل امام جمعه تهران(سید علی خامنه‌ای) به مراتب از ترتیل من بهتر است.
جرج جرداق، پرفسور سیدمحمد تیجانی‌السماوی، استاد محمدحسنین هیکل، بدیع سقور و عمر بکری افراد علمی خارجی هستند که دیدگاه‌های آنان درباره رهبر معظم انقلاب در فصل سوم بخش دوم این کتاب آمده است.
در فصل چهارم بخش دوم این کتاب نیز که با عنوان خارج‌نشینان مزین شده است، دیدگاه‌های افرادی همچون سراج میردامادی، هوشنگ اسدی، علی افشاری، عطاءالله مهاجرانی، ابوالحسن بنی‌صدر، مهدی خلجی و کریم سجادپور درباره رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.
چاپ دوم کتاب «جلوه آفتاب» در 416 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 15000 تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این کتابهای «حضرت ماه»، «نکته های ناب در نگاه رهبر معظم انقلاب» (5 جلد) و «جرعه ها: گزیده مباحث رهبر معظم انقلاب» (2جلد) را منتشر کرده است و به زودی چهار کتاب «بایسته‌های تبلیغ»، «بایسته‌های فرهنگ عمومی»، «بایسته‏‌های خدمت رسانی» و «بایسته های اخلاق سیاسی» را از منظر رهبر معظم انقلاب منتشر می کند.

برای تهیه کتاب «جلوه آفتاب» و دیگر آثار دفتر نشر معارف می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب(ketabroom.ir ) یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) و دیگر فروشگاههای پاتوق کتاب قابل تهیه است.

کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی مختلف آتش زدن طفل ۱۸ ماهه فلسطینی را نماد بارزی از تروریسم دولتی خواندند و خشم خود را از این جنایت وحشتناک به تصویر کشیدند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، ابنا نوشت: کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی در واکنش به سوزاندن «علی الدوابشه» نوزاد فلسطینی که توسط شهرک نشینان صهیونیست زنده زنده سوزانده شد؛ خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در فضای مجازی فریاد زدند.

کاربران سراسر دنیا هشتگی به نام «شیرخوار را سوزاندند» ایجاد کردند و تصاویر طفل 18 ماهه فلسطینی را میلیون‌ها بار در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

شهرک نشین های تندرو صهیونیست صبح جمعه در حمله به خانه یک فلسطینی آن را به آتش کشیدند که به شهادت علی الدوابشه منجر شد.

به گفته شاهدان دو مرد که صورتهایشان را کاملاً پوشانده بودند، بعد از ساعت دو بامداد خانه الدوابشه در نزدیکی نابلس به آتش کشیدند. پس از شعله ور شدن خانه آنها بالای سر بدن‌های سوخته اعضای این خانواده فلسطینی می ایستند تا از مرگ آنها مطمئن شوند.

کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی مختلف از جمله توئیتر در توییت‌های خود این جنایت وحشتناک را نماد بارزی از تروریسم دولتی خواندند و مجامع بین المللی را برای سکوت در مقابل رفتار صهیونیست‌ها محکوم کردند.

همچنین پوسترها و تصاویر گرافیکی زیادی در اعتراض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل ایجاد شده است که در گروه‌های پیام رسان موبایلی دست به دست می‌شود.

همچنین وضعیت سلامت والدین علی سعد دوابشه شدیداً وخیم است.

برخی منابع آگاه که با این خانواده در بیمارستان ملاقات کرده‌اند گفتند که در جریان آتش سوزی اعضای مهم و اساسی بدن والدین این نوزاد شهید از جمله کبد و کلیه‌ها کاملاً سوخته و شانس زنده ماندن آن ها تنها 15 درصد است.

منبع مذکور اشاره کرد که به ویژه حال مادر این نوزاد بسیار وخیم است و 90 درصد دچار سوختگی شده و میزان سوختگی پدر نوزاد نیز 80 درصد اعلام شده است.

این منبع تصریح کرد که والدین این نوزاد شیرخوار سلامت جسمی خود را به کلی از دست داده‌اند و حتی در صورت زنده ماندن تا ابد باید به وسیله دستگاه‌های پزشکی به زندگی ادامه دهند.

پدر این نوزاد اکنون در بیمارستان سوروکا و مادرش در بیمارستان تل هشومیر تحت مداوا هستند. وضعیت جسمانی فرزند دیگر آنان که در بیمارستان تل هشومیر تحت درمان است رضایت بخش اعلام شده است.

«لی گات» سخنگوی مرکز مراقبت‌های ویژه بیمارستان تل هاشومر به روزنامه گاردین گفت سه عضو خانواده دوابشه هنوز زنده‌اند اما به خاطر جراحات شدید وضع جسمانی آنان بحرانی است.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب: جاسوسی, :: 12:12 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

تارنمای ویکی لیکس اعلام کرد سازمان امنیت ملی آمریکا از کابینه وزیران و شرکت های بزرگ ژاپن مانند «میتسو بیشی» جاسوسی کرده بود.

خبرگزاری فارس: جاسوسی آمریکا از ژاپن!
 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا سایت ویکی لیکس فهرستی با عنوان «هدف- توکیو» را که شامل 35 هدف است منتشر کرد. گفته می شود سازمان NSA لااقل از دور اول نخست وزیری سیندزو آبه که در 2006- 2007 عهده دار این مقام بود از شرکت ها، کارمندان دولتی و مشاوران ارشد وزارتخانه های ژاپن جاسوسی می کرد.

در این سند اشاره می شود: اسناد موجود صریحا می فهمانند که آمریکا  درباره بحث های داخلی ژاپن، موضوع هایی مانند واردات کشاورزی، مناظره های تجاری، مواضع ژاپن در مذاکرات راجب سازمان تجارت جهانی در دوحه، طرح های پیشرفت فنی، سیاست زیست محیطی و در رشته انرژی هسته ای دارای معلومات مفصلی می باشد.

بنا به اطلاع ویکی لیکس، آمریکا همچنین مکاتبات توکیو با سازمان های بین المللی از جمله با آژانس بین المللی انرژی را دریافت می کرده و مطابق با توافق Five Eyes اطلاعات جاسوسی دریافتی را به استرالیا، کانادا، انگلیس و زلاند نو می فرستاد.


«



ادامه مطلب ...

 شهیدی که از دنیای شهدا بازگشت

مجروح عملیات مسلم‌بن عقیل در سال 61 بود، 25 روز به کما رفت و با تصور اینکه شهید شده او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر این بود که زنده بماند.
خبرگزاری فارس: زنده شدن شهیدی در زمان خاکسپاری به روایت خودش
 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اتفاق‌های دوران دفاع مقدس تنها دفاع از مرز و بوم کشور نبود، این هم بود اما همه‌اش نبود، دفاع مقدس به طور یقین «مقدس» بود زیرا پاک‌ترین، شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و با ایمان‌ترین فرزندان این آب و خاک که امروز به واسطه ایثارگری همین جوانان نفس کشیدن در آن وامدار شهداست، آن را شکل دادند.

دفاع مقدس از این رو مقدس است که جوانان پاک این سرزمین خالصانه و عاشقانه با خون سرخ و پاک خود آن را حفظ کردند و اگر نبود شجاعت‌ها و جانفشانی‌های آنها چه بسا امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

شهید واژه‌ای بسیار مقدس است که حتی پیامبر (ص) مقام و درجه شهید را از انبیای الهی بالاتر دانست و فرمود: شهدا به خاطر پنج خصلت از انبیا حتی من برتری دارند، پرسیدند چگونه شهدا بر شما که پیامبر بزرگ اسلام هستید برتری دارند، فرمود: زمانی که همه انبیا از دنیا می‌روند عزرائیل آنها را قبض روح می‌کند اما شهید را خدا قبض روح می‌کند.

پیامبر (ص) باز فرمود: وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را غسل می‌دهند اما شهید نیاز به غسل ندارد، وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را کفن می‌پوشانند اما شهید نیاز به کفن ندارد.

پیامبر (ص) فرمود: وقتی تمام انبیا از جمله من از دنیا برویم مرده نامیده می‌شویم اما شهید زنده است و تمام انبیا تا پس از مرگ شفاعت آنها تا روز قیامت جاری نمی‌شود اما شهید از روزی که بر زمین می‌افتد تا روز قیامت شفاعت می‌کند.

حدیث بالا را «حجت‌الاسلام محمد صادقی» روایت کرد، کسی که در سال 1361 در عملیات مسلم‌ بن‌عقیل مجروح شد و 25 روز در کما بود و پیامد این جراحت‌ها 82 بار عمل جراحی بود، کسی که همه تصور می‌کردند شهید شده به همین منظور او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر زنده بودنش بود.

صادقی در یادواره سه شهید گمنام و پاسداشت 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار در جمع حدود 5 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری، بسیجیان، کارکنان شاغل و بازنشستگان این مرکز، نقبی به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس زد یعنی زمانی که شناسنامه خود را برای رفتن به جبهه دست‌کاری کرد.

14 سالگی به جنگ رفتم و 16 سالگی مجروح شدم

شهید زنده در ادامه روایات از دوران دفاع مقدس گفت: برای رفتن به جبهه در سن 14 سالگی شناسنامه خود را دست‌کاری کردم و در سن 16 سالگی مجروح شدم و 82 بار زیر عمل جراحی قرار گرفتم که آخرین آن 16 آذر سال 92 بود.

صادقی ادامه داد: اوایل که مجروح شدم «سوم آبان سال 61» به مدت 25 روز بیهوش بودم یعنی کما، وقتی به‌هوش آمدم کسی متوجه این قضیه نشد.

وی با بیان اینکه فضای بیمارستان را بهشت تصور کردم، افزود: خدا را شکر گفتم اما مدتی که گذشت دکترها متوجه شدند و بالای سرم آمدند.

این راوی جنگ گفت: پنج روز از به‌هوش آمدنم گذشت اما نمی‌دانستم کجا هستم در پنجم آذر به دلیل خونریزی بازویم را شکافتند اما خون بند نیامد و پس از آن دکترها گفتند دیگه فایده‌ای ندارد او شهید شده است.

وی از مقدمات تشییع جنازه‌اش گفت و اظهار کرد: در آن حالت که اعلام کردند شهید شدم همه‌چیز را احساس می‌کردم و حرف‌ها را می‌شنیدم اما قدرت بازگویی و حرکت نداشتم و از آنجا که مرا شهید فرض می‌کردند توسط متولی حرم امام رضا (ع) کفن شدم و تشییع جنازه برگزار شد.

کفن و تشییع شدم اما پس از 8 ساعت زنده شدم

صادقی در ادامه اضافه کرد: پیرامون من سخنان زیادی بود و بسیجیان و پاسداران می‌آمدند و می‌گفتند شهید را از چه کسی باید تحویل بگیریم که پس از هشت ساعت از شهادتم، زنده شدم و پروژه تشییع من ناتمام ماند.

وی تصریح کرد: در عالمی که نمی‌دانم چه بود شهدای زیادی را دیدم که همه را می‌شناختم از شهید عباسی پرسیدم اینجا کجاست می‌گفت جایی است که تو نمی‌توانی ببینی و بمانی و موقت آمدی و باید برگردی و من برگشتم.

این شهید زنده در کلام آخر خود به بیان سفارش شهدا پرداخت و یادآور شد: بنده از طرف خودم و شهدا می‌گویم نگذارید خون شهدا پایمال شود و ارزش‌های شهدا از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: ما و شهدا نیز برای جان خود ارزش قایل بودیم و نرفتیم که بی‌حجابی، باندبازی، پارتی‌بازی و... باشد، رفتیم که مقدمات ظهور را فراهم کنیم و نگذاریم ولایت تنها بماند.

صادقی با تاکید بر اینکه همراهی با ولایت سفارش و وصیت شهدا بوده است، متذکر شد: 95 درصد شهدا گفتند ولایت را تنها نگذارید و 5 درصد شهدا گفتند رهبر را تنها نگذارید و 100 درصد شهدا گفتند ولایت و رهبری را تنها نگذارید.

آغاز حرکت عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام برای اکران

نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند،منتشر شد.به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنوار مونترال تجربه کند، نخستین پوستر این فیلم را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.برخی سایتهای خارجی از این تصویر به عنوان پوستر رسمی فیلم محمدرسول الله یاد میکنند؛ هرچند دست اندرکاران فیلم هنوز نسبت به صحت این خبر واکنشی نشان نداده اند
سلیمی، گرافیست این پوستر است و در صفحه اینستاگرام خودشون هم این پوستر رو منتشر کرد. طراحی پوستر فیلم‌های آواز گنجشک ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه 19 اردیبهشت، حیران، چ، گیلانه و… از دیگر آثار سلیمی است.

براساس این گزارش،مجیدی 8 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده قرار است از این پروژه فاخر که عظیم‌ترین فیلم تاریخ جهان اسلام لقب گرفته  سریالی 8 قسمتی هم ساخته خواهد شود، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای اسلامی اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.

 پیکر مرحوم احمد علامه دهر با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

خبرگزاری فارس: علامه‌ دهر در قطعه هنرمندان آرام گرفت/ چشم‌های بازیگر مختارنامه اهدا شد
 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، صبح امروز پیکر احمد علامه دهر بازیگر، نقاش و مجسمه‌ساز با حضور اهالی هنر و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع شد.

* ایرج راد: در پشت صحنه سریال‌ها مراقبت بیشتری از هنرمندان صورت بگیرد

در ابتدای مراسم ایرج راد رئیس اداره تئاتر درباره علامه دهر گفت متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان از میان ما رفت. علامه دهر کارهایش از کسی پوشیده نیست و همه افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند این را می‌دانند که او فردی توانمند در عرصه هنرهای نمایشی و بازیگری بود.

وی با اشاره به اتفاقی که برای علامه دهر حین ضبط سریال «پرده نشین» افتاد بیان کرد: چندین ماه پیش ضایعه‌ای برای ایشان در پشت صحنه این سریال اتفاق افتاد و ایشان حدود 8 ماه در بستر بیماری بسر می‌بردند و بعد از این مدت با تحمل سختی‌ها از دنیا رفتند.

راد ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد کمتر مراقبتی از هنرمندان ما سر صحنه سریال و فیلم‌ها به عمل می‌آید.

این بازیگر با اشاره به پر بودن ظرفیت قطعه هنرمندان افزود: متاسفم که مدتی است اگر فردی از عزیزان هنرمند ما از دنیا می‌رود باید او را در قبرهای دو طبقه به خاک بسپارند، به همین دلیل هم علامه دهر در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود. امیدوارم این مساله به زودی حل شود و ما بتوانیم هنرمندانمان را در همان قطعه هنرمندان به خاک بسپاریم. 

راد در پایان گفت: جا دارد همین جا از طرف خانه تئاتر این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم.

* برخلاف قرار قبلی،علامه دهر در همان قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

مجری این مراسم بعد از صحبت‌های ایرج راد با اشاره به مکان خاک‌سپاری علامه دهر گفت: با صحبت‌هایی که تا این لحظه صورت گرفته باید بگویم علامه دهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

* اصغر همت: اسطوره سیاه‌بازی شیراز همیشه از علامه دهر تعریف می‌کرد

اصغر همت بازیگر در ادامه مراسم درباره علامه دهر گفت: بعد از اتفاقی که برای علامه دهر در صحنه سریال افتاد هیچ وقت نتوانستم خودم را راضی کنم که به عیادت او رفته و در شرایط و حالت رنجور او را ببینم. هنوز که هنوز است او برایم همان شادابی گذشته را دارد و ستاره قهوه‌خانه شیراز است.

وی با اشاره به سیاه‌بازی علامه دهر بیان کرد: زمانی که علامه دهر سیاه‌بازی می‌کرد یادم است یدالله صادقی اسطوره سیاه‌بازی شیراز که از اساتید وی بود همیشه این جمله را می‌گفت که احمد علامه دهر حتی بهتر از من سیاه‌بازی می‌کند. احمد شاگردی او را می‌کرد و در این زمینه استاد شد. 

وی ادامه داد: همین الان متوجه شدم که درست در چنین روزهایی در 11 مرداد سال 75 مجید افشاریان یکی از دیگران هنرمندان‌مان را از دست دادیم.

همت در ادامه با اشاره به سفر به شیراز و دیدن دست خط علامه دهر در ابتدای ورود به شهر تصریح کرد: در ورودی شهر شیراز قطعه‌ای با نام قبلی گل سرخ وجود داشت که با خط زیبای علامه دهر توجه همه را به خود جلب می‌کرد و افرادی که این موضوع را می‌دانستند همیشه بعد از دیدن دست خط وی از او به نیکی یاد می‌کردند.

در پایان اصغر همت متنی را که خود نوشته بود ایراد کرد: احمد اگر در این دهر به معنای رایجش نبود اما کم نمی‌دانست. بسیار داننده نبود اما خوب می‌دانست بازیگری زبردست به ویژه آنگاه که در قالب نمایش رو حوضی چهره شد و به واسطه خطش قابل اعتنا بود. تواضع داشت و به شدت به خانواده‌اش وابسته بود و به آنها عشق می‌ورزید.

* در اواسط مراسم مجری با اعلام اهدای اعضای علامه دهر گفت: همین الان و مصادف با زمان خاکسپاری این عزیز تازه گذشته چشمان وی در حال پیوند قرنیه است.

 



ادامه مطلب ...
393 ساعت :11:59
 

در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.

42 سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.
 
به گزارش جنوب نیوز، در قسمت ۱۱۷ کارتون پلنگ صورتی به نام «Pink Quackers»، محصول 1972 گربه لاغر کوهی صورتی رنگ که نمایانگر رابطه کاریکاتوری آدم‌ها در عصر خود است، میزبان اردکی می‌شود که از سفر دور دنیا برگشته و چمدانی را هم به این نشانه همراه خود دارد.
 
در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.
 
جوجه اردک، نماد یک انسان ماجراجو و جهانگرد است که به ایران، یونان، انگلیس، مکزیک، ایتالیا، پاریس و ژاپن سفر کرده که این ماجراجویی مایه‌ی شگفت پلنگ صورتی شده است.
 
این کارتون محبوب در دهه 60 تا 80 میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال 1964 جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران 40 سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.
 
ایران همواره به عنوان مقصد فرهنگی برای گردشگران شناخته می‌شد، اما نوع برخورد با صنعت گردشگری و نگاه‌هایی توأم با بدبینی نسبت به گردشگران خارجی در دهه 60 به واسطه اوضاع داخلی کشور و آغاز جنگ تحمیلی و بعدها سوءمدیریت‌ها در این حوزه و البته سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی موجب شد جایگاه ایران در گردشگری با افت چشمگیری مواجه شود.
 
به نوشته ایسنا؛ اما از سال 92، پس از انتخابات ریاست جمهوری با تغییر سیاست‌ها، اکنون موجی از گزارش‌های مثبت درباره ایران و بویژه اوضاع گردشگری کشور در رسانه‌های غربی ایجاد شده که با توجه به منفعل بودن ایران در عرصه تبلیغات، می‌طلبید مسوولان بهره‌برداری بهتری از این تبلیغات خودجوش داشته باشند تا حالا که بودجه‌ای برای خرج کردن و تبلیغ ندارند، این خلاء را به این شکل پر کنند.

 


روسای 9دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای به مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

به گزارش جنوب نیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی، حسین سلیمی، محمد علی برخورداری، انسیه خزعلی، محمود نیلی احمدآبادی ،سید محمد معتمدی ،محمد فتوحی فیروز آباد،علی خاکی صدیق و محمد تقی احمدی، روسای دانشگاه‌های ،شهید بهشتی، علامه طباطبایی،علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای خدمت محضر مبارک مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

"بسمه تعالی
محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
سلام علیکم

تدبیر شایسته حضرتعالی در ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری در سال "فرهنگ و اقتصاد عزم ملی و مدیریت جهادی" نویدبخش توجه و اهتمام بنیادین نظام جمهوری اسلامی به عنوان رکن سوم پیشرفت و شکوفایی در کنار دو رکن فرهنگ و اقتصاد است.

ضمن ابراز مسرت و خشنودی از این اقدام بسیار مبارک در تاریخ اقدامات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های مذکور در مهد علم و فرهنگ، دانشگاه در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام می داریم.

از خداوند بزرگ سلامتی همراه با عزت و سربلندی شما را خواستاریم."

 

این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد

مدیر گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن از پخش ویژه برنامه «عیار ۲۴» با اجرای یک روحانی در این شبکه خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، محمدحسین رنجبران در گفت‌وگو با فارس گفت: برنامه تلویزیونی «عیار ۲۴» از فردا شب ساعت ۲۱ تا ۲۲ به تهیه‌کنندگی علی زاهدی روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

وی ادامه داد: این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد که در این عرصه تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

رنجبران توضیح داد: نکته قابل توجه این است که برای اولین بار یک روحانی به نام حجت‌الاسلام برمایی اجرای این برنامه را برعهده دارند که در تلویزیون بی‌سابقه است. ضمن اینکه تلاش کردیم روحانیون گران‌قدری را در این مدت به برنامه دعوت کنیم که کمتر نامشان شنیده شده است.

وی گفت: همچنین مقامات لشکری و کشوری، روحانیون و علما، خانواده معظم شهدا و ... از جمله میهمانان «عیار ۲۴» کاری از گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن و معارف سیما هستند که با حضور در استودیو این برنامه و با بررسی سبک زندگی دینی شهدای روحانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

A - شنبه 10 مرداد 1394 - 11:28:33 چاپ

فرهنگ > تلویزیون - رهبر معظم انقلاب در سال 1375 از ساختمان سازمان صداوسیما بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ رهبر انقلاب در یک برنامه حدودا ۱۴ ساعته از بخش های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استودیوهای ضبط و پخش و دیگر قسمت‌های این سازمان بازدید و با کارکنان، عوامل و برنامه سازان گفتگو کردند.

در آن مقطع علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما بود.

 

فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری ایسنا نوشت:

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، بار دیگر پرده (پوشش) باب الکعبه را به این سازمان اهدا کرد که طی مراسمی در یکی از سالن‌های سازمان ملل رونمایی شد.

در مراسمی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک، عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از پرده باب الکعبه پس از تثبیت در مکان سابق آن در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد پس از نوسازی آن، پرده برداری کردند.

المعلمی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، در سخنانی به مراحل بافت پرده کعبه مشرفه در دوران‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملک فهد پرده باب الکعبه را به عنوان هدیه در سال 1983 میلادی به سازمان ملل متحد تقدیم کرد.

وی افزود: این پرده شامل بخش شرقی کعبه منقش به طلاکاری است و باب الکعبه و برخی از دست نوشته‌های آیات قرآنی در آن دیده می‌شود.

نماینده عربستان تصریح کرد: سازمان ملل متحد در سال 2014 میلادی در پی تعمیرات ساختمان دبیرخانه، پرده باب الکعبه را به کارگاه بافت پرده کعبه در مکه مکرمه برای نوسازی فرستاد و ما آن را به تصویر اصلی آن بازگرداندیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد هم در سخنانی از وجود پرده باب الکعبه در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد ابراز خرسندی کرد و آن را هدیه ارزشمندی خواند و ابراز امیدواری کرد که این سالن، محل دیدار هیات‌ها و الهام بخش صلح و آشتی در جهان به سبب ارزش دینی و فرهنگی این پرده باشد.

در ادامه مراسم المعلمی سفیر عربستان اقدام به پرده‌برداری و رونمایی از پرده باب الکعبه کرد که بر روی دیوار سالن اندونزی مقر سازمان ملل متحد نصب شد.

سفیر عربستان در پایان هدیه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد داد که حاوی ماکت پرده کعبه مشرفه بود. در این مراسم، شماری از مسئولان سازمان ملل متحد و سفیران کشورهای عضو و برخی نمایندگان سازمان‌های بین المللی حضور داشتند. سفیر عربستان از این که فرصتی برای قرار دادن مجدد پرده باب الکعبه در یکی از مهمترین سالن‌های سازمان ملل متحد فراهم شده است، ابراز خرسندی کرد.

/6262

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت:

موج محکومیتهای جهانی درپی قتل فجیع کودک فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور به تماس تلفنی با محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی کرد. نتانیاهو سوزاندن این کودک را اقدامی تروریستی خواند و قول تحقیق درباره این حادثه را داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، بنیامین نتانیاهو روز جمعه در تماس تلفنی با عباس مدعی شد: همه در اسراییل از این اقدام تروریستی علیه خانواده علی دواشبه در حیرت هستند.

وی افزود: ما باید با هم و صرفنظر از مبداء تروریسم با آن مبارزه کنیم.

نتانیاهو گفت که به نیروهای امنیتی رژیم اسراییل دستور داده از تمام اقدامات برای یافتن جنایتکاران استفاده کنند.

شهرک نشینان صهیونیست بامداد جمعه با حمله به روستایی در کرانه باختری و آتش زدن یک خانه، علی سعد دوابشه کودک شیرخواره ( 18 ماهه) فلسطینی را زنده زنده در آتش سوزاندند.

دراین حادثه، سه نفر دیگر از اعضای این خانواده از جمله پدر، مادر و برادر چهار ساله این کودک شیرخوار نیز به شدت سوختند.

صهیونیست های تروریست پس از این جنایت به یک خانه دیگر متعلق به «مامون رشید دوابشه» حمله کردند و آن را نیز به آتش کشیدند. آن ها سپس بر روی دیوارهای هر دو خانه شعارهای نژادپرستانه علیه فلسطینیان نوشتند.

این دو خانه در نزدیکی ورودی اصلی روستا قرار داشت و شهرک نشینان صهیونیست پس از ارتکاب این جنایات صحنه را ترک کردند.

این جنایت با موج محکومیت جهانی رو به رو شده است و افکار عمومی در انتظار محاکمه و مجازات عاملان این جنایات هستند.

52261

 
ورزش > فوتبال ملی - کارلوس کروش و کریس رونالدو که هنوز با هم اختلاف دارند، به یک جشن عروسی دعوت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکشنبه شب(فردا) مراسم ازدواج خورخه مندس و همسرش در شهر لیسبون پرتغال برگزار می شود. مندس دومین فرد پرنفوذ در فوتبال دنیا به حساب می آید که مدیر برنامه های اکثر ستارها و مربیان بزرگ فوتبال دنیاست. کریس رونالدو، دی ماریا، فالکائو، خوزه مورینیو، اسکولاری، کروش، نانی و... از جمله بازیکنن و مربیانی هستند که زیر نظر او کار می کنند. مندس در بزرگترین نقل و انتقال های تاریخ فوتبال دنیا نقش داشته و چهره ای بسیار معروف به حساب می آید.
طبیعی است که برای مراسم عروسی او مشتی از ستاره های فوتبال دنیا دعوت شوند. به گزارش رسانه های پرتغال، اکثر چهره های بزرگ فوتبال دنیا از جمله کروش و رونالدو به این مراسم دعوت شده اند. هیچ بعید نیست رونالدو و کروش که از جام جهانی 2010 با هم دچار اختلاف شدند، در این مراسم اختلاف و مشکلات را کنار بگذارند و با هم آشتی کنند.

 

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/139209061914213581625163.jpg

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشکاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در واکنش به گفته‌های اخیر مقامات آمریکایی که به خیال خود می‌توانند ارتش ایران را شکست دهند، اظهار داشت: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می‌برند و فکر می‌کنند این هم جزو آرزوهای جدیدشان است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این آرزو را هم برای همیشه به گور می‌برند، تصریح کرد: البته منظور از ارتش، یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران. سرلشکر صالحی عنوان داشت: ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این توان را امتحان کند بسم‌الله.

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 158231
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1