پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

۰

روحانی حتی از خودروی ژاپنی پیاده هم نشد!
روحانی مپنا را نماد غرور ملی و مایه افتخار ایرانیان دانست اما خود به جای دیدار چهره به چهره با کارگران سوار بر لندکروز ژاپنی با آنان دیدار کرد و حتی داخل کارخانه هم حاضر نشد از ماشین پیاده شود!
نظرات منتشره: ۶ درصف انتشار: ۲
یک کوهنورد کویتی به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرچم مخصوص سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل را بر فراز قله اورست نصب کرد. 
 «فواد قبازرد» شهروند کویتی به مناسبت اربعین حسینی پرچم امام حسین علیه السلام و حضرت ابو الفضل العباس را بر فراز قله اورست نصب کرد.

پرچم یاحسین (ع) بر فراز بلندترین قله جهان +عکس

رهبر معظم انقلاب:
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز داحضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم بویژه جوانان هستند و همه باید هوشیار و بیدار باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع امنیت دریا گفتند: آمادگی ها باید همواره به گونه ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.

 ایشان خاطر نشان کردند: اکنون به برکت تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور که متشکل از نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآنی ایجاد رعب در دشمن، محقق شده است.

فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه ما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود، افزودند: اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند.

رهبر انقلاب اسلامی، هم افزایی نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش را بسیار ضروری خواندند و با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره جوانان با ایمان و انقلابی همچون شهید نادر مهدوی و همراهان وی که شجاعانه در مقابل ناو امریکایی ها ایستادند و به آنها درس فراموش نشدنی دادند، گفتند: با این رشادتها و ایستادگی ها، دشمنان نظام اسلامی متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران، نظامی نیست که هرگونه بخواهند بتوانند با او رفتار کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از همراهی خانواده ها و بویژه همسران فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی برای حضور در مناطق جنوبی کشور قدردانی کردند.

ایشان در ادامه به برنامه های خطرناک قدرتهای استکباری برای منطقه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این قدرتها هیچ ابایی در استفاده از تجهیزات بسیار خطرناک و روش های غیر انسانی برای کشتار انسان های بی‌گناه ندارند، افزودند: ادعای آنها مبنی بر حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی، خلاف واقع و کاملاً پوچ و بیهوده است.

رهبر انقلاب اسلامی حمله به بیمارستان در افغانستان و کشتار مردم در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و بحرین را نمونه هایی از فجایع قدرتهای استکباری و بی رحمی و سنگدلی آنها دانستند و خاطرنشان کردند: امروز بزرگترین خطر برای دنیا، نفاق و ریا و دروغگویی مدعیان حقوق بشر است.

حضرت آیت الله خامنه ای به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی منطقه اشاره کردند و گفتند: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی، به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه ناکامی های دشمن در داخل و در منطقه، به برکت هوشیاری و آمادگی و عزم جوانان انقلابی و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه بوده است، خاطرنشان کردند: بر همین اساس بیشترین تلاش و برنامه ریزی قدرتهای استکباری، برای دشمنی با نظام اسلامی ایران است و ادعای آمریکا برای مذاکره با ایران نیز در همین چارچوب و برای نفوذ، است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از عده ای سهل انگار و سهل اندیش در داخل که متوجه ابعاد و عمق این موضوع نیستند، افزودند: در کنار این افراد سهل اندیش، بی خیالان جامعه و افرادی هم هستند که به مصالح و منافع ملی کشور هیچ اهمیت و توجهی ندارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا، گفتند: این افراد می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟

ایشان در پاسخ به این شبهه افزودند: چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

ایشان با اشاره به همراهی و همکاری آمریکا و جریان صهیونیستیِ ضد بشریت، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفتند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.



ادامه مطلب ...

شخصی به نام سیدصادق شیرازی که بزرگان دین ، حتی اجتهاد ایشان را تایید نکردند ، ادعای مرجعیت کرده و فعالیتهای گسترده ای انجام میدهد. این شخص که پانزده يا هفده شبکه ماهواره ای شیعی نام را مدیریت میکند و بودجه هایش مستقیما توسط انگلیس تامین میشود ، ابتدای کار هدفش زنده کردن شعائر دین بوده ، ولی جدیدا تمام همت ایشون و شبکه های ضاله تحت امرش ، نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر جهان اسلام را هدف و مورد هجمه های ناجوانمردانه و غیر علمی و غیر حقیقی قرار داده است. شبکه های ماهواره ای امام حسین(ع) ، الانوار ، مرجعیت ،المهدی ، الزهرا و از این قبیل اسامی که یک زنجیره ی شبکه های ماهواره ای را به اسم تشیع راه انداخته اند با حمایت و مدیریت سید صادق شیرازی در فضای ماهواره ای اعلام موجودیت می کنند

.این فرقه ضاله شیرازی ها ، نه تنها امام خمینی(ره) و حضرت ايت الله خامنه ای(حفظه اللّه) و سید حسن نصرالله را قبول ندارند ، بلکه ایت الله بهجت را هم کافر و ملحد و زندیق میدانند. این علفهای هرز ، حتی علامه مطهری ها و حسن زاده ها و جوادی املی ها و خلاصه ، بزرگان دین و سیاست را قبول ندارند و همه انها را تکفیر میکنند.

در راستای شناخت چهره حقیقی و منفور این گروه ضاله و نادان ، چندین کلیپ تصویری و مستند توسط سایت وزین فتن و افراط ساخته و نشر داده شده است که آدرس و لینک دانلود آن را خدمتتون ارسال میکنیم. امیدواریم با دیدن این مستندات با ديدي بازتر نسبت به شبكه هاي اين چنيني و صحبتها و حرفهاي آنها در دام این فرقه ضاله نیفتیم.

قسمت 1 عمامه های انگلیسی http://hw2.asset.aparat.com/aparat-video/5cf01a7d40b326304524b5dc152d5a321332960.mp4

قسمت 2 عمامه های انگلیسی http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/c1f4bd80d3404c4ea42235b42b13df271333045.mp4

قسمت 3عمامه های انگلیسی http://hn7.asset.aparat.com/aparat-video/107994812ce5f4eb613f7caa76782b2f1243522.mp4

قسمت 4 عمامه های انگلیسی http://hw5.asset.aparat.com/aparat-video/bf98da183b6306cfe982e4af9471ee731392408.mp4

کلیپ تصویری بسیار روشنگرانه و کامل با عنوان (((علف های هرز))): پیشنهاد می شود حتما همه ی قسمت های این مجموعه را دانلود کنید. لینک دانلود از سایت مبارز کلیپ: http://www.mobarezclip.com/?p=5751 پ

قسمت 1 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz(MobarezClip.com).mp4

قسمت 2 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p2(MobarezClip.com).mp4

قسمت 3 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p3(MobarezClip.com).mp4

قسمت 5 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p4(MobarezClip.com).mp4

قسمت 5 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p5(MobarezClip.com).mp4

قسمت 6 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p6(MobarezClip.com).mp4

دیدن این مجموعه هادر شناخت عناصر تفرقه افکن بین شیعیان و همچنین بین شیعه و سایر مذاهب اسلامی بسیار مفید است

 عوامل اصلی: 1- سید صادق شیرازی 2- سید مجتبی شیرازی 3- حسن اللهیاری 4- یاسرالحبیب 5- محمد هدایتی

 نام شبکه ها ماهواره ای: 1- امام حسین1 2- امام حسین2 3- امام حسین3 4- اباالفضل العباس 5- بقیع 6- الانوار 1 7- الانوار 2 8- سلام 9- چهارده معصوم 10- شبكه اينترتي حضرت خديجه 11- الزهرا 12- المهدی 13- مرجعیت 14- امام صادق 15- اهل بیت 16- سلام 17- فدک 18- شبكه العقيلة 19- شبكه راديويي صوت العراق از شهر بغداد

کشورهای حامی: آمریکا انگلیس اسرائیل عربستان

اهداف واقدامات: ۱- ایجاد تفرقه بین پیروان مذاهب اسلامی(شیعه و سنی) از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها 2- تایید شعار نه غزه نه لبنان. با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم، غزه برای بعد ۳- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه ۴- کوبیدن جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت! ۵- مقایسهٔ حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان ۶- دفاع از آمریکا به بهانهٔ آزادی بیان در آن کشور 7- تبلیغ و ترویج سبک های غلط ، خرافی و خشن عزاداری، خصوصا قمه زنی 8- اهانت به علمای جهان اسلام 9- اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت

 پیکر مرحوم احمد علامه دهر با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

خبرگزاری فارس: علامه‌ دهر در قطعه هنرمندان آرام گرفت/ چشم‌های بازیگر مختارنامه اهدا شد
 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، صبح امروز پیکر احمد علامه دهر بازیگر، نقاش و مجسمه‌ساز با حضور اهالی هنر و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع شد.

* ایرج راد: در پشت صحنه سریال‌ها مراقبت بیشتری از هنرمندان صورت بگیرد

در ابتدای مراسم ایرج راد رئیس اداره تئاتر درباره علامه دهر گفت متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان از میان ما رفت. علامه دهر کارهایش از کسی پوشیده نیست و همه افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند این را می‌دانند که او فردی توانمند در عرصه هنرهای نمایشی و بازیگری بود.

وی با اشاره به اتفاقی که برای علامه دهر حین ضبط سریال «پرده نشین» افتاد بیان کرد: چندین ماه پیش ضایعه‌ای برای ایشان در پشت صحنه این سریال اتفاق افتاد و ایشان حدود 8 ماه در بستر بیماری بسر می‌بردند و بعد از این مدت با تحمل سختی‌ها از دنیا رفتند.

راد ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد کمتر مراقبتی از هنرمندان ما سر صحنه سریال و فیلم‌ها به عمل می‌آید.

این بازیگر با اشاره به پر بودن ظرفیت قطعه هنرمندان افزود: متاسفم که مدتی است اگر فردی از عزیزان هنرمند ما از دنیا می‌رود باید او را در قبرهای دو طبقه به خاک بسپارند، به همین دلیل هم علامه دهر در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود. امیدوارم این مساله به زودی حل شود و ما بتوانیم هنرمندانمان را در همان قطعه هنرمندان به خاک بسپاریم. 

راد در پایان گفت: جا دارد همین جا از طرف خانه تئاتر این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم.

* برخلاف قرار قبلی،علامه دهر در همان قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

مجری این مراسم بعد از صحبت‌های ایرج راد با اشاره به مکان خاک‌سپاری علامه دهر گفت: با صحبت‌هایی که تا این لحظه صورت گرفته باید بگویم علامه دهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

* اصغر همت: اسطوره سیاه‌بازی شیراز همیشه از علامه دهر تعریف می‌کرد

اصغر همت بازیگر در ادامه مراسم درباره علامه دهر گفت: بعد از اتفاقی که برای علامه دهر در صحنه سریال افتاد هیچ وقت نتوانستم خودم را راضی کنم که به عیادت او رفته و در شرایط و حالت رنجور او را ببینم. هنوز که هنوز است او برایم همان شادابی گذشته را دارد و ستاره قهوه‌خانه شیراز است.

وی با اشاره به سیاه‌بازی علامه دهر بیان کرد: زمانی که علامه دهر سیاه‌بازی می‌کرد یادم است یدالله صادقی اسطوره سیاه‌بازی شیراز که از اساتید وی بود همیشه این جمله را می‌گفت که احمد علامه دهر حتی بهتر از من سیاه‌بازی می‌کند. احمد شاگردی او را می‌کرد و در این زمینه استاد شد. 

وی ادامه داد: همین الان متوجه شدم که درست در چنین روزهایی در 11 مرداد سال 75 مجید افشاریان یکی از دیگران هنرمندان‌مان را از دست دادیم.

همت در ادامه با اشاره به سفر به شیراز و دیدن دست خط علامه دهر در ابتدای ورود به شهر تصریح کرد: در ورودی شهر شیراز قطعه‌ای با نام قبلی گل سرخ وجود داشت که با خط زیبای علامه دهر توجه همه را به خود جلب می‌کرد و افرادی که این موضوع را می‌دانستند همیشه بعد از دیدن دست خط وی از او به نیکی یاد می‌کردند.

در پایان اصغر همت متنی را که خود نوشته بود ایراد کرد: احمد اگر در این دهر به معنای رایجش نبود اما کم نمی‌دانست. بسیار داننده نبود اما خوب می‌دانست بازیگری زبردست به ویژه آنگاه که در قالب نمایش رو حوضی چهره شد و به واسطه خطش قابل اعتنا بود. تواضع داشت و به شدت به خانواده‌اش وابسته بود و به آنها عشق می‌ورزید.

* در اواسط مراسم مجری با اعلام اهدای اعضای علامه دهر گفت: همین الان و مصادف با زمان خاکسپاری این عزیز تازه گذشته چشمان وی در حال پیوند قرنیه است.

 



ادامه مطلب ...
393 ساعت :11:59
 

در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.

42 سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.
 
به گزارش جنوب نیوز، در قسمت ۱۱۷ کارتون پلنگ صورتی به نام «Pink Quackers»، محصول 1972 گربه لاغر کوهی صورتی رنگ که نمایانگر رابطه کاریکاتوری آدم‌ها در عصر خود است، میزبان اردکی می‌شود که از سفر دور دنیا برگشته و چمدانی را هم به این نشانه همراه خود دارد.
 
در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.
 
جوجه اردک، نماد یک انسان ماجراجو و جهانگرد است که به ایران، یونان، انگلیس، مکزیک، ایتالیا، پاریس و ژاپن سفر کرده که این ماجراجویی مایه‌ی شگفت پلنگ صورتی شده است.
 
این کارتون محبوب در دهه 60 تا 80 میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال 1964 جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران 40 سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.
 
ایران همواره به عنوان مقصد فرهنگی برای گردشگران شناخته می‌شد، اما نوع برخورد با صنعت گردشگری و نگاه‌هایی توأم با بدبینی نسبت به گردشگران خارجی در دهه 60 به واسطه اوضاع داخلی کشور و آغاز جنگ تحمیلی و بعدها سوءمدیریت‌ها در این حوزه و البته سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی موجب شد جایگاه ایران در گردشگری با افت چشمگیری مواجه شود.
 
به نوشته ایسنا؛ اما از سال 92، پس از انتخابات ریاست جمهوری با تغییر سیاست‌ها، اکنون موجی از گزارش‌های مثبت درباره ایران و بویژه اوضاع گردشگری کشور در رسانه‌های غربی ایجاد شده که با توجه به منفعل بودن ایران در عرصه تبلیغات، می‌طلبید مسوولان بهره‌برداری بهتری از این تبلیغات خودجوش داشته باشند تا حالا که بودجه‌ای برای خرج کردن و تبلیغ ندارند، این خلاء را به این شکل پر کنند.

 


روسای 9دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای به مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

به گزارش جنوب نیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی، حسین سلیمی، محمد علی برخورداری، انسیه خزعلی، محمود نیلی احمدآبادی ،سید محمد معتمدی ،محمد فتوحی فیروز آباد،علی خاکی صدیق و محمد تقی احمدی، روسای دانشگاه‌های ،شهید بهشتی، علامه طباطبایی،علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای خدمت محضر مبارک مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

"بسمه تعالی
محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
سلام علیکم

تدبیر شایسته حضرتعالی در ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری در سال "فرهنگ و اقتصاد عزم ملی و مدیریت جهادی" نویدبخش توجه و اهتمام بنیادین نظام جمهوری اسلامی به عنوان رکن سوم پیشرفت و شکوفایی در کنار دو رکن فرهنگ و اقتصاد است.

ضمن ابراز مسرت و خشنودی از این اقدام بسیار مبارک در تاریخ اقدامات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های مذکور در مهد علم و فرهنگ، دانشگاه در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام می داریم.

از خداوند بزرگ سلامتی همراه با عزت و سربلندی شما را خواستاریم."

اسباب بازیهایی که باتری می خورند باید در محل باتری پیچی داشته باشند که آن را محکم ببندد تا باعث ایجاد کنجکاوی نشود. باتری ها می توانند خطرات جبران ناپذیری از جمله خونریزی داخلی و سوختگی شیمیایی را به همراه داشته باشند.
سایت اسباب بازی بیابین(BIABIN): کدام مادر و پدری است که نخواهد برای فرزندش اسباب بازی بخرد؟ حالا خیلی از والدین میدانند که بچه‌ها با اسباب بازی فقط بازی نمیکنند و این وسایل بخشی از یادگیری آنها را شامل میشود. همین موضوع حساسیت انتخاب اسباب بازی را چند برابر میکند. به همین دلیل اسباب بازیهایی که انتخاب میکنید باید اول از همه استاندارد لازم را داشته باشد. راهنمای زیر به انتخاب اسباب بازی مناسب برای شما کمک میکند.

به این نکات دقت کنید
•    همیشه برچسب سن مناسب را روی محصولات اسباب بازی بخوانید. بعضی از اسباب بازیها تکه‌های کوچکی دارند که میتواند باعث خفگی نوزاد شود. بنابراین به تمام هشدارهای بسته بندی اسباب بازی دقت کنید.
•    اسباب بازی باید به اندازه کافی بزرگ باشد. ( ۳ سانتی متر قطر  و ۶ سانتی متر طول) به طوری که او نتواند اسباب بازی را ببلعد.
•    از خریدن تیله، سکه و توپهایی که کمتر از ۴ سانتی متر قطر دارند اجتناب کنید چون میتواند در گلو کودک گیر کرده و باعث خفگی شود.
•    اسباب بازیهایی که باتری میخورند باید در محل باتری پیچی داشته باشند که آن را محکم ببندد تا باعث ایجاد کنجکاوی نشود. باتریها میتوانند خطرات جبران ناپذیری از جمله خونریزی داخلی و سوختگی شیمیایی را به همراه داشته باشند.
•    وقتی ایمنی اسباب بازی را بررسی میکنید مطمئن شوید که اسباب بازی نشکن است و به اندازه کافی مقاومت دارد. همچنین حواستان باشد که اسباب بازی نوک تیز نداشته و چرخ و دگمه ها و چشم عروسک ها شل نباشد که کودک آن را به دهان برده و ببلعد.
•    بیشتر اسباب بازیهای سوار شدنی زمانی که کودک قادر به نشستن باشد قابل استفاده است. اما باز هم بهتر است توصیه کارخانه سازنده را بخوانید. بیشتر اسباب بازیهای سوار شدنی مانند اسب و واگن باید نوار ایمنی لازم را داشته باشد.
•    به هیچ عنوان به نوزادتان اسباب بازی رنگ شده که قبل از سال ۱۹۷۸ ساخته شده، ندهید چون حاوی سرب است.

اسباب بازی مناسب در هر سن

مناسب‌ترین اسباب‌بازی‌ها
کودکان در سنین مختلف نیاز به اسباب بازیهایی دارند که به رشد فیزیکی و روانی آنها کمک کند. با هم برخی از آنها را به تفکیک سن مرور میکنیم.

کودکان زیر یک سال

تا سه ماهگی: اسباب بازیهایی که در دست جا میشوند، اسباب بازهای صدادار، آینه های نشکن و مطمئن و اسباب‌بازی‌های لمسی و حسی جزو اسباب بازیهایی است که این گروه میتوانند با آن سرگرم شوند.
۳ تا ۶ ماه: جغجغه سبک، آویزهای اسباب بازی، حیوانات عروسکی توپر، اسباب بازیهای لاستیکی قابل انعطاف و صدادار برای این گروه سنی مناسب است.
۶ تا ۹ ماه: کتاب، عروسک، توپ و وسایل خانه میتوانند این گروه سنی را حسابی سرگرم کنند.
۹ تا ۱۲ ماه: اسباب‌بازی‌های هل دادنی، تخته‌ های جور چین، تلفن اسباب بازی و خانه سازی به درد این گروه میخورد.

کودکان یک تا دو سال
۱۲ تا ۱۸ ماه: این گروه  میتوانند از قطعات خانه سازی بزرگ، اسباب بازیهای کشیدنی و هل دادنی، جورچینها، توپ، مداد رنگی و کاغذ، اسباب بازیهای سوار شدنی و کتابهای تصویری استفاده کنند.
۱۸ تا ۲۴ ماه: این گروه به دلیل استقلال نسبی در این دوران میتوانند از خانه اسباب‌بازی، آلات موسیقی اسباب بازی، صفحات پازل، اسباب‌بازی‌های کنترلی استفاده کنند.  

کودکات ۲ تا ۳ سال
کیت وسایل پزشکی، کیت وسایل خانه، درست کردن پازل، دومينو،  کيف و لوازم دکتر و  ميز و ابزار کار مثل ابزار کار نجاري میتواند برای کودکان پرجنب و جوش این سن بسیار سرگرم کننده باشد.

کودکان ۳ تا ۵ سال
مداد رنگی و آبرنگ، ماشینهای کوچک، تخته سیاه و عروسک برای این گروه سنی مناسب است.
خلاقیت، از مهم‌ترین اصولی است که باید در تربیت کودکان، آن را مدنظر قرار دهیم. خلاقیت و پرورش آن، موجب افزایش اعتماد به‌ نفس، کمک به پیدا کردن کلید حل مسائل در زندگی و ...
مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه ابعاد و جوانب زندگی نقش کاملاً حیاتی ایفا می‌نماید. خلاقیت و نوآوری از والاترین موهبت‌های الهی به انسان و از عوامل اشرف مخلوقات خلاقیت شدن و خلیفه الهی بودن اوست.

 تمامی علوم، تولیدات، فناوری‌ها، صنایع،ابداعات،اختراعات، هنرها، ادبیات، موسیقی، معماری و به طور کلی اساس انواع تمدن‌ها از ابتدا تاکنون و تمامی دستاوردهای بشری جلوه‌های گوناگون خلاقیت و نوآوری است. تمدن انسانی و زندگی وی بدون خلاقیت نمی‌تواند امکان پذیر باشد.

راههای پرورش خلاقیت در کودکان

نقش خانواده در خلاقیت كودكان؟
خلاقیت، از مهم‌ترین اصولی است که باید در تربیت کودکان، آن را مدنظر قرار دهیم. خلاقیت و پرورش آن، موجب افزایش اعتمادبه‌نفس، کمک به پیدا کردن کلید حل مسائل در زندگی، نگاه زیبای انسان‌ها به زندگی، دوری از هرگونه احساس بی‏ معنی بودن زندگی، پرورش حس کنجکاوی و در نتیجه، شکل‏گیری شخصیت سازنده و پویا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین راه های پرورش خلاقیت، انجام کارهای هنری توسط کودک است، ولی مهم‌تر از آن، نقش والدین در مدیریت و حمایت از کارهای هنری کودکان است. درباره این‌که والدین چگونه می‏توانند با همیاری خود، موجب پرورش خلاقیت هنری در فرزندان شوند، به نکته‏هایی اشاره می‏کنیم که در ایجاد فضای سالم برای تربیت کودکان خلاق، موثر خواهند بود.

چگونه آغاز كنیم؟
شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین كمك به رشد خلاق كودك اهمیت دادن به آثار هنری او از طریق نگهداری، مراقبت و استفاده از آن‌ها در تزیین خانه باشد.

این کار، به معنی احترام گذاشتن و ارزش دادن والدین به کار کودکان است و تشویق خوبی برای آن‌هاست. آن‌ها یاد می‌گیرند که ساخته دست‌شان، ارزشمند است و از این راه، اعتمادبه‌نفس به دست می‌آورند. آن‌ها یاد می‌گیرند که به فکر خلق آثار بهتری باشند و این روند مثبت، همچنان ادامه پیدا می‌کند. ایجاد فضای امن و مناسب یكی دیگر از مسائلی است كه باید در نظر گرفته شود. حتی الامكان برای بروز خلاقیت او محدودیتی قائل نشوید. بگذارید افكار او بدون محدودیت بروز كرده و به شكل یك اثر آزاد تجلی كند.

لزومی ندارد برای كار آنها از لوازم و ابزار گران قیمت استفاده كنید. اگر آنها نگاه خلاقی داشته باشند این خلاقیت در قالب هر جنس و متریالی نمود پیدا می‌كند. این ابزارها و امكانات ویژه نیستند كه ساخته او را به اثری گیرا و خلاق تبدیل می‌كنند بلكه نگرش اوست كه حاصل كار را بدیع و نوآورانه می‌كند.

بگذارید هر آنچه كه آنها خود می‌خواهند خلق كنند. مهم نیست كه حاصل تلاش آنها به چشم ما زیباست یا نه. مهم این است كه ساخته ذهن آنهاست پس از این گونه برای ما ارزشمندند.

اما به یاد داشته باشید كه همواره در لذت بردن و پردازش روی خلاقیت‌های هنری، بیشتر از نتیجه آنها تاكید كنید. خصوصیات زیباشناسی و هنری كار كودكان، مهم‌تر از بیان و ابراز خلاقیت‌های آنها نیست . هرگز در خلق آثارشان اعمال نظر نكنید.
منبع: قانون
این بیماری مانند یک بمب ساعتی است که می تواند در بدن افراد وجود داشته باشد و به همین دلیل آنها هم باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. کبد چرب که به معنای تجمع چربی در کبد است، طی سه مرحله پیش می رود.
کبد چرب بمب ساعتی در بدن انسان
نشانه‌ها و علائم بیماری‌های مختلف به ما کمک می‌کند هرچه زودتر متوجه مشکل شویم و به فکر درمان آن باشیم، اما زمانی که بعضی از بیماری‌ها بدون علامت باشد، چطور؟ آن زمان چه کاری از دست ما ساخته است؟ بی‌شک، بیماری‌ها و اختلالات متعددی وجود دارد که بدون علامت بروز می‌کند و به همین دلیل ممکن است مدتی هم تشخیص داده نشود.

کبد چرب هم یکی از همین بیماری هاست؛ بدون علامت، اما شایع و مهم. البته جالب است بدانید روش های درمان و پیشگیری از بروز کبد چرب هم خیلی سخت و پیچیده نیست. فقط باید کمی بیشتر به فعالیت های جسمی و رژیم غذایی تان توجه کنید.

کبد، عضو مهمی است که اگر به هر دلیلی از کار بیفتد، خطراتی جدی فرد را تهدید می کند و ادامه زندگی بدون وجود آن ممکن نیست. دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در گفت وگو با جام جم درباره کبد و وظایفی که این عضو حیاتی برعهده دارد، توضیح می دهد: سنتز یا ساخت فاکتورهای انعقادی همگی در کبد انجام می شود، به غیر از فاکتور شماره ۸٫ علاوه بر این، سنتز هورمون ها و متابولیسم اغلب داروها نیز از جمله وظایفی است که کبد برعهده دارد و همینطور سنتز آلبومین که پروتئین اساسی بدن به حساب می آید نیز در کبد صورت می گیرد.

وی با اشاره به وظیفه سم زدایی از بدن که برعهده کبد است، ادامه می دهد: بیماران مبتلا به سیروز کبدی که کبدشان از کار افتاده است، در مراحل پایانی به کما می روند؛ زیرا کبد دیگر نمی تواند وظیفه سم زدایی را به درستی انجام دهد و در نتیجه میزان مواد سمی مانند آمونیاک در خون فرد افزایش یافته و بر مغز تاثیر می گذارد.

کسانی که عمل جراحی انجام می دهند و کیسه صفرا را برمی دارند نیز تصور می کنند دیگر صفرا در بدن شان تولید نمی شود. در صورتی که این فوق تخصص بیماری های گوارش چنین باوری را اشتباه می داند و می گوید: وظیفه کیسه صفرا فقط ذخیره کردن صفراست و کبد کار ساخت صفرا را برعهده دارد. همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشیم اگر صفرا تولید نشود، نه تنها چربی جذب نمی شود که حتی جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، K، D و E هم مختل می شود؛ پس ساخت صفرا هم یکی دیگر از وظایفی است که کبد برعهده دارد.



ادامه مطلب ...
ضرغامی در خاطره‌ای آورده است که آیت‌الله صافی در یکی از ملاقات‌های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای‌شان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس‌تر از هر چیز است.
خبرگزاری فارس: خاطره ضرغامی از ارزش چادر در نگاه آیت‌الله صافی
 

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلب جدیدی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی با انتشار تصویری قدیمی از دیدارش با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نوشت:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانى، اهل قلم، شعر و ادبیات هم هستند. دل نوشته هاى مناسبتى ایشان زیبا و عمیق است. صراحت دارند و محضرشان هم پرنشاط است.
ایشان در یکی از ملاقات های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای ایشان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس تر از هر چیز است. (نقل به مضمون)
در راهپیمایی قدس، در شب های احیاء و در این تابستان گرم حفظ کامل حجاب با چادر سیاه مجاهدت بزرگی است. به همه بانوان عزیزمان سر تعظیم فرود می آوریم.
*** پی نوشت *********
بعضی آقایان محترم مراسم احیاء را خیلی طول می دهند و مراقب اضعف مردم نیستند! منظورم بیشتر هنگام قرآن به سر گرفتن است.
تصور می کنند باید برای همه معصومین (علیهم السلام) روضه مستقل بخوانند که نوعاً نه تنها جذابیت ندارد، بلکه باعث خستگی مردم نیز می شود.
خداوند مرحوم آیت الله مشکینی را رحمت کند که ظرف چند دقیقه مراسم اصلی احیاء را تمام می کردند.
دختر بچه هایی که قرآن بزرگ و سنگین را بر سر گذاشته اند، با کسانی که قرآن بسیار کوچک را بعضا داخل عمامه می گذارند قابل مقایسه نیستند!
احیای مسجد ارک، این ضابطه را به خوبی رعایت می کند.
طاعات و عبادات همگی قبول حق

برخی از طرح‌های دکوراسیون هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند اما در میان آنها ایده‌های کم‌ هزینه نیز وجود دارد که خانه شما را منحصر بفرد و چشمگیر می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایده‌های تازه در طراحی این خانه‌ها+تصاویر
 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مد آنلاین، اگر ساعت‌های زیادی صرف تزیین خانه خود می‌کنید اما همچنان فضای خانه‌ شما کسل‌کننده به نظر می‌رسد، می‌توانید از طرح‌هایی که در اینجا برای‌ شما آورده ایم، ایده بگیرید. 
برخی از این طرح‌های دکوراسیون هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند، اما در میان آنها ایده‌های کم‌هزینه نیز برای آنها که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، وجود دارد. این طرح‌ها خانه شما را منحصر بفرد و چشمگیر می‌کنند. حتی برای آنها که در خانه‌های نقلی آپارتمانی زندگی می‌کنند، ایده‌های خوبی وجود است.
 

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد وخبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.



ادامه مطلب ...
حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در حاشیه راهپیمایی روز قدس با چند تن از رفتگران شهرداری خوش و بش کرد.

عکس / گپ شیخ حسین انصاریان با رفتگران

یک نماینده ارشد کنگره آمریکا در بیانیه‌ای با محکوم کردن حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نوشته گرمای هوا هم مانعی برای این حضور ایجاد نکرده است.
به گزارش مشرق، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه با انتشار بیانیه‌ای  برگزاری راه‌پیمایی روز قدس در سر تا سر ایران را محکوم کرد.

«رویس» در این بیانیه که روی وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان قرار گرفته می‌نویسد در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، «دهها هزار نفر» در سر تا سر ایران در سالروز روز قدس به خیابان‌ها آمده و فریاد «مرگ بر شیطان کوچک، اسرائیل» و «مرگ بر شیطان بزرگ، آمریکا» سر دادند.

این نماینده ارشد کنگره می‌نویسد: «دمای هوا در تهران تقریباً 100 درجه است، اما این جلودار جمعیت نبود. یک مأمور آتش‌نشانی بالای کامیونش دیده می‌شد که با شلنگ روی جمعیت آب می‌پاشید و داد می‌زد مرگ بر آمریکا.»

«اد رویس» علاوه بر این، به آتش‌ کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط مردم را مورد توجه قرار داده و راه‌پیمایی روز قدس را «نژادپرستانه» خوانده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در این راه‌پیمایی و بیانیه وزارت خارجه به همین مناسبت هم انتقاد کرده و نوشته «ناگفته قابل فهم است که ایران بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شده است.»

نماینده کنگره در پایان این بیانیه خواستار توجه دولت اوباما به این اظهارات و اقدامات مقامات ایرانی شده و نوشته به همین دلیل است که عده‌ای از امتیازدهی به تهران در مذاکرات هسته‌ای ایران نگران هستند.

«رویس» یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است که همواره بیشترین کمک‌های مالی را از رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی برای ورود به کنگره دریافت کرده است.
منبع: فارس
پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, :: 11:16 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 
هميشه بيماري مهلكي مثل آلزايمر نيست كه شما را بي‌حواس و كم‌حافظه مي‌كند. گاهي مشكلات رايج اما ساده‌تري مثل كم‌خوني هوش و حواس‌تان را از شما مي‌گيرند.
 

مجله سیب سبز - محبوبه عطايي: هميشه بيماري مهلكي مثل آلزايمر نيست كه شما را بي‌حواس و كم‌حافظه مي‌كند. گاهي مشكلات رايج اما ساده‌تري مثل كم‌خوني هوش و حواس‌تان را از شما مي‌گيرند.


فراموشي

اگر اين روزها حافظه‌تان مثل قبل كار نمي‌كند، احساس گيجي مي‌كنيد يا اينكه ديگران به شما مي‌گويند فراموشكار و بي‌حواس هستيد، فورا برچسب ابتلا به آلزايمر را روي خودتان نچسبانيد. كم‌خوني به‌ويژه اگر در دوره ميانسالي سراغ شما بيايد، مي‌تواند بي‌حواس و فراموش‌كارتان كند.

اگر بي‌حواس شده‌ايد. . .


ميل به بو كردن بنزين يا خاك

شما هم شنيده بوديد كه بعضي‌ها عاشق بوي خاك هستند و حتي مهر نماز مي‌خورند. كم‌خوني است كه ميل آنها به بوييدن خاك را بيشتر مي‌كند و اين تنها نشانه عجيب ابتلا به چنين مشكلي نيست. اگر شما هم وقتي كه به پمپ بنزين مي‌رسيد دل‌تان مي‌خواهد شيشه‌ها را پايين بياوريد و بوي بنزين را به ريه‌هاي‌تان بفرستيد، احتمالا كم‌خون هستيد.

تپش قلب

اگر قلب‌تان از هميشه تند‌تر مي‌زند و خودتان احساس مي‌كنيد ضربان قلب‌تان سرعت گرفته است، بهتر است آزمايش خون دهيد و احتمال كم‌خون بودن‌تان را بررسي كنيد. تپش قلب هميشه نشانه مضطرب بودن يا ابتلا به بيماري‌هاي قلبي نيست. كم‌خوني هم مي‌تواند به ضربان قلب شما سرعت دهد.

درد قفسه سينه

اگر نفس‌هاي‌تان تند و عميق شده و تند نفس كشيدن‌تان براي شما درد سينه را همراه آورده، احتمالا كم‌خون هستيد. در اين مورد هم مثل بالا رفتن ضربان قلب افراد ابتدا نگران ابتلا به بيماري قلبي و سپس اضطراب مي‌شوند اما اغلب فراموش مي‌كنند احتمال كم‌خون بودن‌شان را بررسي كنند.

ناخن‌هاي قاشقي

اگر ناخن‌هاي‌تان شبيه قاشق شده و قوس پيدا كرده‌اند و البته اگر مدام ناخن‌هاي دست و پاي‌تان مي‌شكنند، احتمالا كمبود آهن داريد. چنين كمبودي نه‌تنها سلامت موهاي‌تان را از بين مي‌برد و باعث ريزش‌شان مي‌شود بلكه به ناخن‌هاي‌تان هم حمله مي‌كند.

رنگ زرد

درست است كه رنگ‌پريدگي صورت يكي از نشانه‌هاي كم‌خوني است اما افرادي كه پوستي سبزه دارند، هنگام كم‌خون شدن رنگ چهره‌شان نمي‌پرد و سفيد نمي‌شوند. رنگ زرد صورت اين افراد است كه مي‌گويد دچار كم‌خوني هستند.



ادامه مطلب ...
بیاتی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط والدین اقتدار را با برخوردهای منفی اشتباه گرفته و این سرآغازی برای انجام برخوردهای منفی متعدد آنان با کودکشان است.درگذشته شاهد تنبیهات بدنی کودکان از سوی والدین بودیم، اما در چند سال اخیر کمتر شاهد این تنبیهات بدنی هستیم؛ با این حال این سوال پیش می آید که آیا والدین دیگر کودکان خود را تنبیه نمی کنند و یا شیوه‌های جدید تنبیهی را در پیش گرفته‌اند که تاثیراتی مخرب‌تر بر کودکان دارد؟مهدی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تنبیه کودکان گفت: تنبیه به عنوان آخرین مرحله تربیتی در روانشناسی تربیتی تایید شده است. تنبیه در واقع به عنوان یکی از ابزارهای رفتارسازی و رفتارپذیری کودکان است که می‌تواند در شکل‌گیری رفتار آنان تاثیر گذار باشد.
این روانشناس افزود: در اعمال تنبیه از سوی والدین مسئله مهم چگونگی انجام آن است، زیرا در صورت اعمال اشتباه در انجام این ابزار تربیتی شاهد بروز مشکلات متعدد در حوزه روانی، رفتاری و شخصیتی کودک خواهیم بود. همچنین در بسیاری از مواقع کودکان برای مسائلی تنبیه می‌شوند که هیچ لزومی ندارد. در واقع آنان به خاطر انجام رفتارهایی تنبیه می‌شوند که جزء رفتارهای رشدی و ویژگی‌های شخصیتی آنهاست؛ مانند کنجکاوی و دست زدن به وسایل گوناگون.وی تصریح کرد: در برخی مواقع شاهد آن هستیم که والدین برای راحتی و آسایش خود و یا حتی "پز اجتماعی" کودکان خود را تنبیه می کنند؛ برای مثال والدین در مقابل جمع به کودک خود اخم و یا وی را تنبیه می کنند درنتیجه کودک در آن لحظه ساکت می شود و در چنین شرایطی آن پدر و یا مادر تصور می‌کند در مقابل جمع تصویری مقتدرانه از خود ارائه کرده است.بیاتی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط والدین اقتدار را با برخوردهای منفی اشتباه گرفته و این سرآغازی برای انجام برخوردهای منفی متعدد آنان با کودکشان است.این روانشناس در توضیح والدین مقتدر گفت: والدین مقتدر افراد تنبیه گری نیستند، بلکه کسانی هستند که با ایجاد ارتباط موثر با کودک خود می توانند در مسیر تربیت مثبت و موثر گام برداشته و در جریان همین ارتباط وی را متقاعد می کنند که کارهای خطا را انجام ندهد.


ادامه مطلب ...

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی

تهران - ایرنا - رسانه های خبری صوتی و تصویری و خبرگزاری های فارسی زبان کشورهای غربی سخنان روز پنحشنبه مقام معظم رهبری را بطور گسترده بازتاب داده و اعلام کردند که (حضرت) آیت الله خامنه ای در جمع مردم درباره مذاکرت هسته ای و حمله عربستان به یمن سخنانی ایراد کردند.

 

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری صربستان روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشتند که بیانیه ایران و شش قدرت بزرگ جهانی تضمینی برای توافق نامه نهایی تا پایان ماه ژوئن نیست.

خبرگزاری رسمی صربستان «تانیوگ» در این گزارش به نقل از حضرت ایت الله خامنه ای نوشت که آنچه تاکنون انجام شده و حتی اگر مذاکره به توافق منتهی شود، توافق نامه را تضمین نمی کند.

تانیوگ نوشت: هفته گذشته تهران و شش قدرت بزرگ در مورد چارچوب توافق نامه ای به توافق رسیدند که می بایستی تا پایان ماه ژوئن نهایی شود و تحریم های بین المللی بر علیه ایران لغو گردد.

خبرگزاری صربستان افزود: آیت الله خامنه ای گفت که تا کنون هیچ موضعی را در باره مذاکرات اتخاذ نکرده، زیرا که هنوز کاری انجام نشده است که در باره آن موضعی را اتخاذ کند.

بنا به این گزارش، رهبر عالی ایران اشاره کرد: مقامات می گویند هنوز اقدامی صورت نگرفته، زیرا که هنوز کاری انجام نشده و هیچ موضوع الزام آوری نیست. من نه موافق هستم و نه مخالف.

تانیوگ افزود : ایشان همچنین اشاره کرد که همیشه از تیم مذاکره کننده ایران حمایت کرده و حمایت می کند.

این خبرگزاری ادامه داد: آیت الله خامنه ای حفظ صنعت هسته ای غیر نظامی در هر توافق نامه را عامل مهم برای توسعه آینده ایران خواند و گفت که صنعت هسته ای برای تولید انرژی، شیرین کردن آب و در زمینه های پزشکی، کشاورزی و دیگر زمینه ها یک ضرورت است.

تانیوگ نیز به اظهارات رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی ایران در مورد تجاوز عربستان سعودی و نیروهای ائتلافی به یمن اشاره کرد و و با بیان اینکه در این حملات شهروندان بی گناه کشته می شوند، این حملات را در حد نسل کشی دانست.

این خبرگزاری افزود که آیت الله خامنه ای تجاوز عربستان سعودی بر علیه یمن و مردم بی گناه آن را یک اشتباه خواند و گفت که این یک جنایت و نسل کشی است که می تواند در دادگاه های بین المللی تحت پیگیرد قانونی قرار بگیرد.

ایشان همچنین گفت که عربستان سعودی از این درگیری پیروز بیرون نخواهد آمد.

تانیوگ در این باره به نقل از اطلاعات سازمان بهداشت جهانی نوشت که در حملات جنگنده های عربستان سعودی به یمن از 19 تا 6 آوریل امسال 643 نفر کشته شدند و دو هزار و 226 نفر مجروح شدند.

یونیسف در این مورد نیز اعلام کرد که از شروع حملات هوایی در یمن 74 کودک کشته و 44 نفر مجروح شدند.



**رادیو فرانسه

پایگاه اینترنتی بخش فارسی رادیو فرانسه نوشت : رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله خامنه ای امروز حملات هوایی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان را علیه حوثی های یمن 'جنایتکارانه' توصیف کرد و خواستار توقف فوری آنها شد.

این رسانه در گزارشی افزود: آیت الله خامنه ای که این سخنان را مستقیماً خطاب به دولت ریاض ایراد می کرد، حملات هوایی عربستان را غیرقابل قبول و مصداق 'نسل کشی' دانست و آن را مشابۀ حملات اسرائیل علیه فلسطینان نوار غزه توصیف کرد.

رهبر جمهوری اسلامی سپس ابراز اطمینان کرد که دولت عربستان سعودی از نتایج زیانبار اقدام های نظامی اش در یمن مصون نخواهد ماند.

او تصریح نمود که برغم اختلافات دو کشور بر سر مسائل گوناگون، جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست خارجی عربستان را 'متین و باوقار' توصیف کرده است.

آیت الله خامنه ای با اشاره تلویحی به روی کار آمدن ملک سلمان پادشاه جدید عربستان و وزرای جوان دفاع و کشور دولت ریاض که هدایت عملیات نظامی در یمن را برعهده دارند، گفت : چند جوان بی تجربه ادارۀ امور عربستان را در دست گرفته اند و اکنون جنبۀ وحشیانه بر جنبۀ متین و با وقار سیاست خارجی عربستان سلطه یافته است.

پایگاه اینترنتی بخش فارسی رادیو فرانسه نوشت : آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز پنج شنبه ٢٠ فروردین / ٩ آوریل، در نخستین واکنش پس از انتشار بیانیه لوزان سوئیس و دستیابی به تفاهم بر سر پرونده هسته ای ایران، می گوید: او با آنچه رخ داده، نه موافق است و نه مخالف.

این رسانه افزود: آیت الله خامنه ای، در واکنش به این پرسش مطرح شده در روزهای اخیر که چرا رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته ای و تفاهم لوزان موضع نگرفته، پاسخ داد: 'جائی برای موضعگیری وجود نداشته، مسئولان می گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام آوری نیست'.

رهبر جمهوری اسلامی، با بیان اینکه همه چیز در جزئیات است و ممکن است طرف مقابل با بدعهدی بخواهد در جزئیات کشور ما را محصور کند، متذکر شد: 'اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک میگویند، بی معنی است، آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و نه محتوای آن را تضمین می کند و نه حتی تضمین می کند که مذاکرات تا به آخر برسد'.

ایران و کشورهای قدرتمند غربی، روز سیزدهم فروردین بر سر صدور بیانیه ای حاوی چارچوب توافق جامع اتمی در لوزان سوئیس به توافق رسیدند.

مذاکره کنندگان تا پایان ماه ژوئن / ١٠ تیر ماه، برای دستیابی به توافق جامع اتمی بر سر پرونده هسته ای ایران فرصت دارند.



**بی بی سی

شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی نیز نوشت : روز پنجشنبه، ٢٠ فروردین (٩ آوریل) آیت الله علی خامنه ای در نخستین سخنرانی پس از صدور بیانیه هسته ای لوزان گفت با آنچه که روی داده 'نه موافقم نه مخالف.'

آیت الله خامنه ای که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه برای جمعی از مداحان سخن می گفت، اظهار داشت: 'می پرسند چرا فلانی [رهبری] درباره موضوع هسته ای موضع نگرفته' و در پاسخ گفت: 'جایی برای موضع گیری وجود نداشته، مسئولان می گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام آوری نیست.'

رهبر جمهوری اسلامی گفت 'همه چیز در جزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد در جزئیات، کشور ما را محصور کند' و افزود 'این که حالا به بنده و دیگران تبریک می گویند، بی معنی است، آنچه تا کنون انجام شده نه اصل توافق و نه محتوای آن را تضمین می کند، نه حتی [تضمین می کند] که مذاکرات تا به آخر برسد.' رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد که همچنان در مورد بیانیه لوزان و نتیجه آن دغدغه دارد.

وی گفت: 'از مذاکره کنندگان حمایت کرده و می کنم' و افزود: 'با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم، اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین ببرد.'

رهبر جمهوری اسلامی گفت که طرف مقابل مذاکرات، 'بد عهد و متقلب است' و به عنوان نمونه به اطلاعیه دولت آمریکا در پی انتشار بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: 'این اطلاعیه که اسم آن را فکت شیت گذاشته اند در اغلب موارد روایتی مخدوش و خلاف واقع بوده است.' وی افزود که آشکار است این اطلاعیه پیشاپیش و قبل از پایان مذاکرات تهیه شده بود و محتوای آن 'خلاف آن چیزی است که در مذاکرات جریان داشته است.

وی در مورد برنامه های هسته ای گفت که صنعت هسته ای برای جمهوری اسلامی از نظر تولید انرژی، فناوری پزشکی و سایر مصارف 'یک ضرورت' است و آن را دستاوردی داخلی خواند و افزود: 'حالا یک کشور عقب مانده می گوید اگر ایران غنی سازی داشته باشد، ما هم غنی سازی می کنیم، خوب تو هم برو و غنی سازی کن.' وی گفت توسعه فنی هسته ای باید ادامه یابد ولو اینکه محدودیت هایی هم در کار باشد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که 'اینها حرف های من است' و این سخنان را به رئیس جمهوری و در مواردی به وزیر خارجه تذکر داده و اینکه آنان چطور به آن عمل می کنند، به توانایی آنان در مذاکرات بستگی دارد.

هفته گذشته، ایران و کشورهای گروه ١+٥ پس از چند روز مذاکره در لوزان، سوئیس، بر سر صدور بیانیه ای حاوی چارچوب توافق جامع به تفاهم رسیدند و قرار شد در این چارچوب، مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع تا پایان ماه ژوئن (١٠ تیر) ادامه داشته باشد. بخش قابل توجهی از مذاکرات لوزان بین نمایندگان ارشد آمریکا و ایران صورت گرفت.



ادامه مطلب ...
پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز چهارشنبه عکسی را از نوشته ای در حرم کعبه همراه با پرچم گروه تروریستی داعش منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: امیر ما ابابکر، منبر حرم منتظر توست.

به گزارش این پایگاه خبری، این عکس بطور متواتر در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک بین مردم عربستان و دیگر کشورهای عربی دست به دست می شود.
 
براساس این گزارش، یکی از اعضای گروه تروریستی داعش این دست نوشته که منقش به پرچم داعش است را از پشت بام رواق های اطراف کعبه به روشی ماهرانه در دستان خود نگهداشته و از آن عکسبرداری کرده است.

پرچم تهدید داعش در کنار کعبه +(تصویر) 

بنابراین گزارش این اولین عکس تهدید آمیز داعش است که بصورت ماهرانه و تهدید آمیز در حرم کعبه گرفته شده و بین مردم دست به دست می شود.
 
اخبار الساعه همچنین نوشته است: این در حالی است که سازمان عدل و توسعه امم در گزارشی درباره خطرات تروریست بین الملل و خطر گروه تروریستی داعش برای مردم جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه، اخیرا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دست پرورده آل سعود است.
 
عربستان سعودی، امارات و قطر همراه با دولت آمریکا کشورهایی هستند که گروه های تروریستی از جمله القاعده و داعش را مورد حمایت مالی، تسلیحاتی و معنوی خود قرار داده و می دهند.
 
هم اکنون نیز هواپیماهای عربستانی که در قالب ائتلاف با 9 کشور عربی تاسیسات حیاتی یمن را مورد حمله قرار می دهند، برای گروه القاعده که برخی شهرهای یمن را در سیطره خود داشته و به اقدامات تروریستی علیه مردم یمن می پردازند از طریق هوا اسلحه ارسال می کنند.
 
رژیم آل سعود از ششم فروردین گذشته با همراهی کشورهای ائتلاف و آمریکا تجاوز به مردم یمن را با هدف بازگردان منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری آغاز کرد، اما پس از گذشت سه ماه تاکنون به اهداف خود دست نیافته و جنبش مردمی انصارالله با در اختیار داشتن 80 درصد شهرهای یمن به خوبی امور این کشور را اداره می کنند.
 
منصورهادی نیز که از راه دور و در عربستان به تشکیل حکومتی خیالی دست زده همواره از جنایات آل سعود علیه مردمش حمایت کرده و حتی بر اطرافیان خود نیز تسلط سیاسی ندارد.
روزنامه قانون با انتشار کاریکاتوری از مجری و تهیه کننده «ماه عسل» و طرح سوال «علیخانی چگونه این ماه را عسل می‌کند؟» این تیتر را انتخاب کرده: «برای پول کار نمی‌کنم، هدف گریه است!»
 
  (کاریکاتور) سوژه جدید احسان علیخانی!
 
شهاب جعفرنژاد. قانون
سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:, :: 7:7 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

رابطه همجنس‌بازانه وزیر بازرگانی و وزیر آموزش دولت کلمبیا فاش شد.
به گزارش فرهنگ نیوز ، خانم "سیسیلیا آلوارز" وزیر بازرگانی کلمبیا فاش کرد که با خانم "جینا بارودی" وزیر آموزش این کشور روابط جنسی دارد.
وی که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کلمبیا گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه روابط جنسی آنها ربطی به کارشان در دولت ندارد، در پاسخ به این پرسش که پیامدهای سیاسی این رابطه غیراخلاقی برای دولت "خوان مانوئل سانتوس" چه خواهد بود، گفت: «این دو موضوع، هیچ ارتباطی با هم ندارند.»

آلوارز افزود: «از خودم می‌پرسم چرا از مردها این سؤال را نمی‌پرسید؟ می‌دانید چقدر مرد همجنس‌باز همین الان دارند در همین دولت کار می‌کنند؟ من نمی‌توانم رابطه خود با وزیر آموزش را انکار کنم اما تمایلی به بحث درباره آن هم ندارم.»
در کشور کلمبیا که ازدواج همجنس‌ها آزاد است، این نخستین بار است که یک مسؤول بلندپایه حکومتی به این عمل غیر فطری، اذعان می‌کند.
فساد اخلاقی از جمله همجنس‌بازی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به جایی رسیده که دامنگیر سران این کشورها نیز شده و در بسیاری از کشورهای غربی نیز به‌صورت قانون رسمی درآمده و عملی مجاز شمرده می‌شود.

چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب: اجتماعی- پاتوق کده, :: 9:28 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 158231
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1