پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

 


با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود!

، چرا با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود؟ پاسخ به این سوال را باید در نقشه کاخ سفید برای این منطقه دانست. نشریه "فاریسن افرز" در شماره جدید خود صراحتا تضعیف و کمرنگ شدن نقش داعش در منطقه را موجب قدرت گرفتن دولت بشاراسد و به تبع آن، محور مقاومت دانسته و برهمین اساس، استراتژی ایالات متحده را در مدارا و حفظ داعش در این منطقه دانسته است.

این توافق بین سایکس(Mark Sykes) دیپلمات انگلیسی و پیکو(George Picot) دیپلمات فرانسوی در نه می 1915 تنظیم و توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد و به قرارداد "سایکس- پیکو" معروف است و هنوز مرزهای کشورهای عربی در چارچوب آن قرارداد تعریف می‌شوند. مرزها طوری تعیین شده بودند که کشورها دارای مذاهب و قومیت‌های مختلف باشند تا استخوان لای زخم برای روز مبادا حفظ شود. یک فرمانده داعش، در یک ویدیو پایان توافق سایکس- پیکو را اعلام کرد و رهبر داعش ابوبکر بغدادی، در جولای 2014 در یک سخنرانی در مسجد جامع‌النور موصل اعلام کرد که "این پیروزی خجسته تا آخرین میخ بر تابوت توطئه سایکس- پیکو؛ متوقف نخواهد شد." و در یک حرکت نمادین با بلدوزر، داعش مرز سوریه – عراق را، از بین برد. در این توافق، سوریه، لبنان و سیلیسیای ترکیه در کنترل فرانسه و فلسطین، اردن، مناطق اطراف خلیج فارس و بغداد به بریتانیا واگذار شد.

در این توافق آمده بود انگلیس و فرانسه به طور موثری این مناطق را کنترل خواهند کرد. این کنترل از طریق حکومت‌ها و مدیریت های سیاسی این کشورها که عرب خواهند بود، تحقق خواهد یافت. شمال سوریه و بین‌النهرین منطقه نفوذ فرانسه و عربستان و دره اردن منطقه نفوذ بریتانیا خواهند بود. بیت‌المقدس با مدیریت بین‌المللی اداره خواهد شد.

اصلاحات عمیق سیاسی که احتمالا می‌تواند عراق و سوریه را به کشورهایی با ثبات تبدیل کند، هنوز در هیچ کشوری آغاز نشده است. العبادی تلاش کرد تا آرام آرام چند قدم بردارد ولی ناکام ماند. "بشاراسد" حتی تلاش هم نکرد و صرفا بر نیاز کشورش به برگزاری یک انتخابات پافشاری کرد. پیشرفت در مبارزه علیه داعش نیز ممکن است تنها باعث سرکوب‌های بیشتر از سوی دولت‌های عراق و سوریه شود و مشوقی برای کسانی باشند که تنها راه حل در تولید مرزهای جدید می‌دانند.

جفری گلدبرگ، نویسنده و خبرنگار مجله اتلانتیک و خالق کتاب "زندانیان: داستان دوستی و ترور" در مقاله‌ای با عنوان نقشه جدید خاورمیانه به طور گویایی به راهبرد آمریکا در قبال کشورهای منطقه اشاره می‌کند: زمانی که ما برای روی آماده سازی نقشه همراه مقاله کار می‌کردیم، توهم و اغراق را کنار گذاشتیم. با این حال وقتی که امروز به آن می‌نگریم اصلا خیالی به نظر نمی‌رسد. ما تقسیم سودان به دو کشور را پیش بینی کرده بودیم. (اگرچه آنچه را که امروز سودان جنوبی می‌نامند، "سودان جدید" نام نهادیم.) ما "حزب اللهستان" را در بخشی از لبنان ایجاد کردیم که عملا امروز وجود دارد. شمال حزب اللهستان در کنار سواحل مدیترانه در سوریه "جمهوری علوی" قرار دارد.

این یکی از نتایج نیمه قابل قبول کوتاه مدت جنگ سوریه به رهبری بشاراسد است. همچنین در نقشه ما، سوریه مناطقی را به "دروزستان" واگذار می‌کند که در مناطق نزدیک به مرزهای "اردن کبیر" قراردارد. البته عراق هم به کشور تقسیم شده است و کشور کردستان کنترل مناطق کردنشین ترکیه را هم به دست گرفته است. یکی از الحاقات نیمه هوشمندانه به این نقشه- منطقه خودمختار بدون‌ها- است؛ چیزی که می‌توانست پیش از کودتای نظامی اخیر مصر و نقشه ارتش مصر برای حفظ صحرای سینا از قبایل جهادی در شبه جزیره سینا در آن منطقه تکمیل شود. من در آن مقاله منتقد بسیار جدی غرور امپریالیستی بودم که محرک تقسیم‌بندی سایکس- پیکو خاورمیانه توسط بریتانیایی و فرانسوی‌ها بود. اما با این حال به نظرم چینش سایکس- پیکو سهوا مترقی بود. سازندگان خاورمیانه جدید مردمی از اقوام مختلف و اعتقادات متنوع ( ویا جریان‌ها مختلف ازیک مذهب9 را در کشورهایی که قرار بود مدرن، چند فرهنگی و چند فرقه‌ای باشند قرار دارند.

کتمان حقیقت است که بگوییم خاورمیانه جایی نیست که چنین آزمایش‌هایی در آن موفق نشان داده است. فکر نمی‌کنم ارزش داشته باشد که سرمایه‌های امریکا و از آن مهمتر حیات امریکایی‌ها را برای اینکه عراق را یک کشور واحد نگه داریم به خطر بیاندازیم. البته مهم است که در طرح‌هایی که از ایجاد پایگاه‌های دائمی جهادی‌ها ممانعت می‌کند سرمایه گذاری کنیم و ایالات متحده باید در این مورد هوشیار باشد، هوشیارتر از چیزی که تا به حال بوده است. اما این که عراق باید کشور واحدی باقی بماند عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

داعش؛ شاه کلید کاخ سفید در طرح خاورمیانه جدید

نشریه آمریکایی آتلانتیک در نوشته‌ای با عنوان "بعد از عراق" گوشه‌ای از اهداف آمریکا در تجزیه کشورهای منطقه را آشکار کرد. در نقشه‌ای که این نشریه به این مناسبت منتشر کرده است بخش غربی ایران به همراه بخش شرقی ترکیه و شمال شرقی سوریه تجزیه و تحت نام کشور کردستان نشان داده شده است.
بلوچستان نیز یک کشور مستقل شناخته شده و خوزستان و اهواز هم از ایران جدا و مستقل خواهند شد. در بخش‌هایی از نوشته جفری گولدبرگ مفسر سیاسی این نشریه خبری و سیاسی آمده است: کردها در عراق سالهاست که تحت ستم بوده‌اند. اما آنها به خاطر آرزوهایشان روزی به استقلال خواهند رسید. شاید هنگام جدایی کردستان از عراق خونهای بسیاری ریخته شود اما آنها در نهایت به اهدافشان خواهند رسید! اگر الان هم این امر تحقق نیابد روزی کشور کردستان محقق خواهد شد و آن روز گریزناپذیر است. به نظر می‌رسد که پروژه بعدی سیاست آمریکا تحریک کردها برای جدائی باشد. تجربه ثابت کرده است که آمریکا نمی‌تواند به طور مستقیم در ایران یا ترکیه مداخله کند به همین دلیل این کار را با واسطه انجام می‌دهد. پیش از این، واسطه آ‌مریکا در این زمینه صدام حسین بود و هم اکنون به نظر می رسد کردها از سوی آمریکا برای این کار درنظر گرفته شده‌اند.

تحلیل؛ یک اصل ثابتی در تاریخ بشر وجود دارد که جنگ‌ها وسیله تقسیم مجدد سرزمین‌ها بوده است. در همین یکصد سال اخیر؛ جنگ جهانی اول، هم در اروپا و هم در منطقه ما (توافق سایکس- پیکو) مرزهای جدیدی ایجاد کرد. جنگ جهانی دوم، در اروپا تغییرات جدیدی به وجود‌ آورد و در منطقه ما اسرائیل را خلق کرد و پاکستان را از هند جدا کرد که اسرائیل با تداوم جنگ‌ها، مرتبا مرزها را تغییر داد و پاکستان دوشقه شد. پس از فروپاشی شوروی، جنگ بالکان مرزهای جدیدی را ترسیم کرد که از یوگسلاوی، پنج کشور و جمعا هفت کشور جدید متولد شد. حالا، نوبت غرب آسیا است. این جنگ شروع شده است.
توطئه‌ها بسیار شناخته شده هستند و تقریبا مشابه به هم. هوشیاری ما برای جلوگیری از این توطئه‌ها، درایت، استراتژی و تاکتیک‌های جدیدی می‌طلبد.

ایران بزرگترین اقتصاد جهانی خارج از سازمان تجارت جهانی است

اقتصاد > انرژی - شانا به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: ایران بزرگترین اقتصادی جهانی خارج از سازمان جهانی تجارت (WTO) است و این در حالی است که ایران نخستین درخواست کننده پیوستن به این سازمان بوده که به دلایل سیاسی این درخواست رد شده است.

 محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه، ٢٥ اردیبهشت ماه) در نخستین همایش بین المللی مدیریت صنعتی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: اگر پایه مدیران ما صنعتی شود می توانند به مسائل فنی و مدیریتی اشراف داشته باشند. 

وی افزود: صنعت پیچیده ترین بخش مدیریت را می طلبد؛ زیرا با منابع مالی و انسانی و علمی سر و کار دارد. همچنین مدیر صنعتی باید به مسائل بازرگانی اشراف کامل داشته باشد.

وی افزود: مدیر صنعتی باید به کیفیت کالای تولیدی، مشتری محوری و محیط زیست حساس و خلاق و نوآور باشد. 

به گفته وی، مدیریت یعنی این که از منابع مالی، سرمایه انسانی و طبیعی به درستی بهره برداری کنیم. 

به گفته وزیر صنعت، ایران همزمان با کره جنوبی زمینه های صنعتی را آغاز کرد در حالی که حداقل دستمزد در این کشور آسیایی از ما کمتر بود؛ اکنون باید دید این کشور به لحاظ صنعتی به کجا رسیده است و ما در چه شرایطی قرار داریم. 

به گفته نعمت زاده، مدیران رشته های صنعتی باید دوره های کارآفرینی را طی کنند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری تجربه های سالهای آغازین انقلاب گفت: در صنعت پتروشیمی ٩٠ هزار دیپلمه را استخدام کردیم اما با یک دوره سه ماهه توانستیم آنان را به تکنسینهای ماهر تبدیل کنیم. 

در پایان این مراسم از مدیران برتر کشور در حوزه صنعتی قدردانی شد.

واردات ایران از کشورهای عربی چند درصد کاهش یافت؟

اقتصاد > بازرگانی - میزان نوشت:مدیرکل دفتر عربی ـ آفریقای سازمان توسعه تجارت از کاهش ۳۶ درصد واردات از کشورهای عربی و آفریقایی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات متحده عربی بوده است.

فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی ـ آفریقای سازمان توسعه تجارت با اشاره به کاهش واردات از کشورهای عربی و آفریقایی گفت: ارزش واردات از کشورهای عربی ـ آفریقایی از 13 میلیارد دلار در سال 93 به 8 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 94 رسیده است. 

وی افزود: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات در حدود 5 میلیارد دلار بود و از مصر نیز کاهش واردات از 14 میلیون دلار به 2 میلیون دلار را داشته‌ایم. 
 
به گفته پیلتن سال گذشته واردات از بحرین، تونس، عمان، قطر، کویت و ماداگاسکار نیز کاهشی بوده و در مقابل واردات از کشورهای اردن و آفریقای جنوبی با افزایش همراه شده است. 
 
این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت در ادامه به افزایش صادرات به کشورهای عربی ـ آفریقایی در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 13 میلیارد دلار از صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی مربوط می‌شد. 
 
پیلتن افزود: سال 93 سهم صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی 12 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده که در سال 94 این رقم با 5 درصد افزایش به 13 میلیارد دلار رسیده است. 
 
وی یادآور شد: صادرات به کشورهای امارات، عمان، کویت، لبنان، قطر، اتیوپی، الجزایر، اردن، اریتره، بورکینافاسو، توگو، سوریه، جیبوتی، زیمبابوه، ساحل عاج، سنگال، سودان، سومالی، سیرالئون، سیشل، غنا، کامرون، گامبیا، لیبریا، ماداگاسکار، مغرب، موریتانی، موریس و موزامبیک افزایش نشان می‌دهد و صادرات به کشورهای اوگاندا، انگول، بحرین، بنین، تونس، لیبی، تانزانیا، چاد، رواندا، زامبیا، عراق، عربستان، کنگو، کنیا، گابن،گینه، مالی، مصر، نیجر، نیجریه و یمن نیز با کاهش صادرات مواجه بوده است. 

  

قایسه فنی و تصویری اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 سامسونگ/برنده واقعی کدام است؟

فناوری اطلاعات > سخت افزار - دو گوشی اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 دو پرچمدار برتر اندرویدی در نیمه اول 2016 هستند که با ورود خود، اوضاع بازار را تغییر داده‌اند.

  در بخش دیزاین می‌توان تصوری مردانه از اچ تی سی 10 داشت اما در مورد گلکسی اس 7 با طراحی خاص می‌توان به مردانه و زنانه بودن آن اشاره کرد.

نمایشگر



اچ تی سی 10 با نمایشگر 5.2 اینچی از نوع آل سی دی عرضه‌شده ولی اس 7 به‌صورت 5.1 اینچی از نوع AMOLED است. هر دو 2560 در 1440 پیکسل رزولوشن دارند. در بحث شفافیت تصویری قطعاً سامسونگ برنده است. همچنین اس 7 نمایشگر همیشه روشن با کلی اطلاعات دارد که اچ تی سی ندارد.



اینترفیس



 



ادامه مطلب ...

 

امگا 3 به جنگ پرخاشگری بچه‌ها بروید!/تحقیقات جدید درباره نقش تغذیه

مطالعات محققان نشان می دهد مصرف امگا 3 بهترین گزینه برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان در کمترین زمان ممکن است.

پرخاشگری کودکان و نوجوانان یکی از بزرگترین معضلات والدین و معلمان است. مطالعات اخیر محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد تغذیه نقش مهمی در میزان خشم دارد و رژیم غذایی حاوی امگا 3 و انواع دیگر ویتامین و مواد معدنی، قادر به کاهش پرخاشگری در کودکان و تعدیل رفتار آنان است.
تمرکز این مطالعه در چگونگی عملکرد بیولوژیکی مغز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی بوده است. آنچه محققان را شگفت زده کرده، مدت زمان تاثیر امگا 3 در کاهش پرخاشگری کودکان است. این مطالعه نشان می دهد نشانه های خشم و پرخاشگری در کودکانی که رژیم غذایی حاوی امگا 3 داشته باشند، پس از گذشت سه ماه، اصلا دیده نمی شود. تداوم در استفاده از امگا 3، نشانه های خشم و رفتارهای ضد اجتماعی را به طور کامل از بین می برد.
انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل کلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی ازجمله مهمترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند.
مصرف امگا 3 علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه شده است و قادر به درمان بیماری های قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری های روحی از جمله اسکیزوفرنی است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.

دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: مطالعات محققان نشان می دهد مصرف امگا 3 بهترین گزینه برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان در کمترین زمان ممکن است.

پرخاشگری کودکان و نوجوانان یکی از بزرگترین معضلات والدین و معلمان است. مطالعات اخیر محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد تغذیه نقش مهمی در میزان خشم دارد و رژیم غذایی حاوی امگا 3 و انواع دیگر ویتامین و مواد معدنی، قادر به کاهش پرخاشگری در کودکان و تعدیل رفتار آنان است.
تمرکز این مطالعه در چگونگی عملکرد بیولوژیکی مغز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی بوده است. آنچه محققان را شگفت زده کرده، مدت زمان تاثیر امگا 3 در کاهش پرخاشگری کودکان است. این مطالعه نشان می دهد نشانه های خشم و پرخاشگری در کودکانی که رژیم غذایی حاوی امگا 3 داشته باشند، پس از گذشت سه ماه، اصلا دیده نمی شود. تداوم در استفاده از امگا 3، نشانه های خشم و رفتارهای ضد اجتماعی را به طور کامل از بین می برد.
انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل کلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی ازجمله مهمترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند.
مصرف امگا 3 علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه شده است و قادر به درمان بیماری های قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری های روحی از جمله اسکیزوفرنی است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.

 

با دستور رهبر انقلاب؛ شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به بررسی ۱۹ آسیب اجتماعی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت: جلسات این شورا هر سه ماه یک بار به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود.

مرتضی میرباقری با اشاره به اینکه تا دو جلسه پیش از این شورای اجتماعی کشور به ریاست کشور کشور و با حضور اعضا تشکیل می شد، افزود: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب بنا شد که جلسات شورا به ریاست رئیس جمهور و به قائم مقامی وزیر کشور تشکیل شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور ادامه داد: وقتی شورای اجتماعی کشور با ریاست رئیس جمهور برگزار می شود مصوبات شورا از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است زیرا به اذن رهبر معظم انقلاب حتی دستگاههای غیردولتی همچون شهرداری، صدا و سیما، نیروهای انتظامی و نظامی موظفند مصوبات شورا را اجرا کنند.

وی اضافه کرد: بنا شده است جلسات شورای اجتماعی کشور به صورت ماهانه به ریاست وزیر کشور و هر سه ماه یک بار به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

میرباقری تاکید کرد: در جلسات گذشته مباث مربوط به سه آسیب اجتماعی عمده اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت و قرار شد دستگاههی معین بر اساس شاخص ها، گزارش هایی را ارائه دهند.

معاون اجتماعی وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه آسیب، آسیب های اجتماعی دیگری هم بود که امروز روی آنها بررسی و تصمیم گیری شد.

وی گفت: امروز در مورد ۱۹ عنوان آسیب اجتماعی بررسی شد و دستگاههای اصلی در هر موضوع مشخص شدند.

میرباقری با اشاره به موانع و چالش های موجود بر سر راه مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس اصلاحاتی که بر روی ۱۹ آسیب اجتماعی انجام می شود این عناوین فردا به حوزه های ذیربط ارسال می شوند.

وی ادامه داد: معتقدیم در حوزه آسیب ها برنامه ها باید به سطح شهرستانها و استانها برسد و تکلیف تصمیمات در استانها مشخص شود. همچنین موضوع با ۴۴۰ فرمانداری در میان گذاشته می شود تا به صورت عملیاتی مسیر اصلی کار مشخص شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی دستگاهها در برخورد با آسیب های اجتماعی افزود: دستگاهها باید این اعتبارات را با تاکید وزیر کشور در پیشبرد برنامه ها هزینه کنند.

وی با بیان اینکه شش ماه پیش گزارش آسیب های اجتماعی به مسئولان تراز اول و مقام معظم رهبری ارائه شد تاکید کرد: در آن جلسه تصمیماتی گرفته شد و قرار شد ظرف شش ماه این آسیب ها مورد بررسی قرار گیرند که این اتفاق دو هفته پیش انجام شد و جلسه دیگری با حضور رهبر انقلاب تشکیل شد.

میرباقری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه ضمن استماع گزارش سران قوا و مسئولان اجرایی کشور، بر ایجاد برنامه جامع تقسیم کار در دستگاهها تاکید کردند و جلسه امروز شورای اجتماعی کشور به همین منظور تشکیل شد.

همچنین در این جلسه، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که شورای اجتماعی کشور به صورت ماهانه تشکیل شود و سازمان امور اجتماعی کشور در زیرمجموعه وزارت کشور با هدف پیگیری مصوبات شورا و هماهنگی دستگاههای اجرایی ایجاد شود.

یک شنبه 26 ارديبهشت 1395برچسب:عکس, :: 4:20 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

جاده‌ای دیدنی در شمال ایران/ عکس

چند رسانه‌ای > عکس - تصویر نشان‌دهنده طبیعت و جاده زیبای الیمستان، نزدیک آمل در مازندران است.

شایعه در اصفهان؛ برانکو کاوه رضایی را می خواهد

ورزش > لیگ برتر - کاوه رضایی پرسپولیسی است و این را اکثر فوتبالی ها می دانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن درباره وضعیت کاوه رضایی ستاره خط حمله این تیم می گوید: «قرارداد او امسال با ذوب آهن به پایان می رسد و پس از آن برای آینده خود تصمیم گیری خواهد کرد. البته ما امسال تا پیش از فینال حذفی، نزدیک به 80 درصد پول بازیکنان را می دهیم. بعید می دانم باشگاهی چنین پولی داده باشد. به همین خاطر بازیکنان ذوب آهن تصمیم خوبی می گیرند.»
هر چند سعید آذری امیدوار است کاوه رضایی هم در جمع سفید و سبزها بماند اما شایعات از حضور کاوه رضایی در تهران و پیوستن به جمع قرمزها خبر می دهد. البته این روزها کاوه مثل گذشته خودش را ممنوع المصاحبه کرده و حرفی نمی زند اما در ذوب آهن هم شایعه شده برانکو سفت و سخت به دنبال جذب این بازیکن است.

جمعه 24 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 19:5 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 خداحافظ "‫#‏فرمانده‬ " ...

افسران - خداحافظ

ammarname‫#‏پاسدار‬ بودی و جانباز؛ روز میلاد ‫#‏جانباز‬ کربلاء رفتی... 

سردار ناظری فرمانده عملیات مقتدرانه دستگیری متجاوزین انگلیسی به آبهای خلیج فارس ک در واپسین ساعات روز پاسدار به رحمت ایزدی پیوست.


برچسب‌ها: پاتوق یاراندستگیری متجاوزین انگلیسی به آبهای خلیج فارس 

 کوثری: احتمالا باران هم نتیجه برجام است!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شاید منظور آقای هاشمی‌رفسنجانی دستاوردهای برجام روی کاغذ است، گفت: هاشمی‌‌رفسنجانی بهتر است از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند اطلاعات بگیرد.
کوثری: احتمالا باران هم نتیجه برجام است!عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شاید منظور آقای هاشمی‌رفسنجانی دستاوردهای برجام روی کاغذ است، گفت: هاشمی‌‌رفسنجانی بهتر است از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند اطلاعات بگیرد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی که گفته است «اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند»، اظهار داشت: گویا آقای هاشمی‌رفسنجانی در ریز قضیه برجام وارد نمی‌شوند و درباره کلان قضیه بر اساس گزارشاتی که به او می‌دهند، اظهارنظر کرده‌اند.

وی افزود: اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی مانند ما که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ریز موضوع را پیگیری می‌کنیم و ریز نحوه اجرای برجام را می‌دانیم، وارد موضوع می‌شدند، قطعاً متوجه می‌شدند که برجام دستاوردی نداشته است، برجام نه تنها دستاوردی نداشته بلکه حتی بعد از توافق برجام، تحریم‌های جدید و دیگری هم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شاید منظور آقای هاشمی‌رفسنجانی دستاوردهای برجام روی کاغذ است، تصریح کرد: دولت بر اساس مواردی که در توافق برجام آمده، اعلام کند برجام دقیقاً چه دستاوردی برای جمهوری اسلامی ایران داشته است.

کوثری همچنین با بیان اینکه اینکه برخی بگویند بارش باران در پسابرجام از اثرات برجام است، چیزی جزء خنده به دنبال ندارد، یادآور شد: اما در واقع از آنچه که در برجام مکتوب شده، چیزی هنوز به معنای واقعی عاید ملت ایران نشده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای هاشمی‌رفسنجانی بهتر است از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند، اطلاعات بگیرد

 سکوت دولت چه زمانی می‌شکند؟

فارغ از صحت یا سقم این ادعا، در میان شروط مطرح شده، دست کم شرط اول منطقی و حتی قابل اجرا نیست. اما شرط دوم مورد علاقه دولت است.
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس اخیرا در گفت و گویی از سه شرط دولت برای حمایت از کاندیداهای ریاست مجلس خبر داده است.

به گزارش صراط، کریمی قدوسی گفته است: "خبر موثقی داشتیم که چندی پیش در کیش جلسه‌ای با حضور برخی نزدیکان دولت برگزار و یکی از مباحثشان بررسی مجلس دهم بوده است. البته این صحبت‌ها را پیش خودشان می‌کنند و قرارهایی می‌گذارند؛ همچنین سه نکته برای رئیس مجلس آینده تعیین می کنند که در صورتی که آن نامزد این سه شرط را بپذیرد ما از آن حمایت می‌کنیم تا آن فرد رئیس شود اولین شرط این است که مجلس نمایندگان هر طرحی دادند قبل از اینکه رئیس مجلس بخواهد آن را در دستور بگذارد باید بیاید با دولت هماهنگ کند دوم در بحث سیاست خارجی مجلس دهم خیلی ورود پیدا نکند و سوم هر کسی که رئیس شد برای نامزدی ریاست جمهوری 96 خودش را مطرح نکند.
خوب این خبر، خبر درستی بود اگر این خبر درست باشد که هست، کسی که بخواهد به این جریان پیام بدهد و به این افراد بگوید که من شروط شما را می‌پذیرم از همین اکنون بداند این فرد در پیش مردم رسوا می‌شود و مردم به شدت از او سوال می‌کنند و نمایندگان هم نمی‌گذارند که یک چنین مسائلی در مجلس دهم که بایستی تمام وجودش برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور باشد اتفاق ‌افتد."

فارغ از صحت یا سقم این ادعا، در میان شروط مطرح شده فوق، دست کم شرط اول منطقی و حتی قابل اجرا نیست. تعداد طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان بسیار بیشتر آنی است که بتوان همه آنها را به دولت ارائه داد.

اما شرط دوم به نظر می رسد از علاقه مندی های دولت روحانی باشد؛ بی تردید دولت مایل است سیاست مجلس دهم در مورد دیپلماسی در پیش گرفته شده، سیاست حمایتی و یا دست کم خنثی باشد و چه بسا وارد نشدن زودهنگام مجلس به این مباحث مورد علاقه دولت نیز باشد.

شرط سوم نیز، در صورت صحت، هراس دولت روحانی از عدم اقبال مردم در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری را می رساند. گفتنی است هنوز هیچ یک از مقامات دولتی به این مطلب واکنش نشان نداده اند.

 تکذیب حکم رهبری برای محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شایعه انتصاب خود به عنوان مشاورت خود در موضوع آزاد سازی حلب از سوی رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.
صراط: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شایعه انتصاب خود به عنوان مشاورت خود در موضوع آزاد سازی حلب از سوی رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ترحیم سردار شهید محمد ناظری در جمع خبرنگاران و در خصوص ادعای یک رسانه بیگانه مبنی بر حکم رهبر انقلاب به وی برای مشاورت در موضوع آزادسازی حلب اظهار داشت: من در خدمت برادرانم هستم و به همین دلیل هم لباس رزم پوشیده ام که هر کمکی که بتوانم انجام دهم اما این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: اتفاقی که در خان طومان افتاد ناشی از یک همکاری بین المللی بود. عده ای از ژنرال های عربستانی و ترکیه ای با سوءاستفاده از آتش بس و یک آتش سنگین و با تلفات بسیار توانستند خان طومان را بگیرند اما انشاالله به فضل پروردگار تقاص سنگینی از آنها خواهیم گرفت.

رضایی در خصوص آزادسازی حلب تصریح کرد: آزادسازی این شهر کار ساده ای نیست زیرا این منطقه از دو جهت به خاک ترکیه متصل است و به راحتی می توانند از دو جهت اسلحه و مهمات به حلب بیاورند و تروریست ها را پشتیبانی کنند اما به فضل پروردگار حلب آزاد خواهد شد.
 

 

جمعه 24 ارديبهشت 1395برچسب:سوئیفت ، هک, :: 18:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 «سوئیفت» برای دومین بار هک شد

«سوئیفت» شبکه پیام‌رسان بانکی جهانی از دومین حمله موفق هکرها به یکی دیگر از بانک‌های این سیستم خبر داد.
«سوئیفت» شبکه پیام‌رسان بانکی جهانی از دومین حمله موفق هکرها به یکی دیگر از بانک‌های این سیستم خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ دومین بانک مرتبط با «سوئیفت» توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه پیام‌رسان بانکی بین‌المللی «سوئیفت»، از دومین حمله موفق هکرها به یکی دیگر از بانک‌های طرف قرارداد این سیستم خبر داد و آنرا مشابه حمله‌ای دانست که ماه گذشته بانک مرکزی بنگلادش را هدف قرار داده بود.

سوئیفت با «پیچیده» خواندن این حمله گفته است که این حمله توسط نرم‌افزارهای مخرب و طی یک عملیات کنترل‌شده با دانش عمیق اطلاعاتی صورت گرفته است.

«سویفت»، یک شبکه پیام رسانی مالی جهانی است که روزانه میلیاردها دلار توسط این سیستم بین بانک‌ها در سراسر دنیا جابه‌جا می‌شود.

ماه فوریه گذشته هکرها با استفاده از برنامه‌ای مشابه، سیستم نرم‌افزاری بانک مرکزی بنگلادش را مورد حمله قرار دادند و نزدیک به 81 میلیون دلار از آن دزدیدند.

سخنگوی «سوئیفت»، «ناتاشا دتران» بدون نام بردن از بانکی که مورد حمله هکری قرار گرفته است گفت: هنوز مشخص نیست چه میزان پول در این حمله از بانک به سرقت رفته است.

در بیانیه‌ای که «سوئیفت» در این رابطه منتشر کرده است می‌گوید:"حمله‌ای که به این بانک صورت گرفته، دانش پیچیده‌ای از عملیات کنترل‌شده هکری را به نمایش گذاشته‌ است" و افزود که ممکن است که این حمله توسط آنچه خودی‌های مخرب و یا حمله سایبری و یا ترکیبی از هردو خوانده شده انجام شده باشد".

در این رابطه کارشناسان قانونی بر این باورند که مورد دوم نشان داد که دزدی بنگلادش بود یک اتفاق واحد نیست بلکه "بخشی از یک کمپین گسترده‌تر و بسیار تطبیق‌داده شده با هدف حمله به بانک‌ها است".

«سویفت» ماه گذشته و بعد از حمله هکری به بانک مرکزی بنگلادش، به شکست نرم‌افزاری این سیستم اذعان کرد و از بانک‌های طرف قرارداد خواست نرم‌افزار مورد کاربرد این سیستم را به روز‌رسانی کنند.  

 حدادعادل:

رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس در واکنش به اظهار نظر‌های اخیر وزیر کشور و مسئولان ستاد انتخابات در مورد ارائه مستندات وی در خصوص دخالت دولتی‌ها در انتخابات گفت که شواهد و نمونه‌هایی را تقدیم وزیر کشور خواهد کرد.
رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس در واکنش به اظهار نظر‌های اخیر وزیر کشور و مسئولان ستاد انتخابات در مورد ارائه مستندات وی در خصوص دخالت دولتی‌ها در انتخابات گفت که شواهد و نمونه‌هایی را تقدیم وزیر کشور خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل اظها‌ر کرد: در روزهای اخیر از دخالت دولتی‌ها در انتخابات مطلبی گفته بودم که بعد از آن موج تبلیغات وسیعی علیه بنده برپا شد.

وی گفت: برخی‌ها با داستان‌سرایی، خاطراتی را نقل کردند و راست و دروغ را بر هم بافتند، که مایل به پاسخگویی آنها نیستم ولی این نکته را می‌خواهم تصریح کنم که من نگفته بودم در انتخابات تقلب شده است،‌ بلکه گفته بودم برخی مسئولان دولتی در روند انتخابات دخالت کرده و امکاناتی را در اختیار یک نامزد خاص قرار می‌دهند. شواهد و نمونه‌هایی نیز دارم که تقدیم وزیر کشور خواهم کرد.

حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان قبل از برگزاری انتخابات در سخنانی با اظهار نگرانی از دخالت مسئولان دولتی در انتخابات گفته بود که نمونه‌های متعددی از اعلام آشکار گرایش برخی از مسئولان به یک جریان سیاسی و دعوت مردم برای رأی دادن به نامزدهای یک جریان خاص و قرار دادن امکانات به نامزدهای خاصی مشاهده شده است؛ نمونه‌های پنهان و آشکار از دخالت‌های مقامات کشور و دولت در انتخابات مرحله اول که همان دخالت‌ها مقدمه‌ای برای دخالت آشکارتری در مرحله دوم انتخابات شده است.

بعد از این اظهار نظر رحمانی فضلی وزیر کشور در اظهاراتی با تاکید بر لزوم ارائه مدارک و مستندات در این رابطه گفت که ما چنین شکایاتی را پیگیری می‌کنیم کما اینکه پیگیری‌ها تاکنون حکایت از این دارد که امکانات حاکمیتی در اختیار نامزدها قرار نگرفته است.
جمعه 24 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 18:15 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 معامله‌ پرسود برای آمریکا

ظاهرا قیمت آب سنگین در بازار جهانی بسته به میزان خلوص آن، از 500، 600 دلار تا چند هزار دلار در هر کیلو است. با این حال ایران آب سنگین خود را حدود 270 دلار در هر کیلو به آمریکا فروخته.
گروه سیاسی صراط - سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان از اجرای قرارداد فروش آب سنگین ایران به آمریکا در هفته های اتی خبر داده است؛ از طرفی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با استقبال از این قرارداد تاکید کرده که "این معامله ، نیاز آمریکا را برطرف کرد."

به گزارش صراط، فارغ از حاشیه های مربوط به اصل فروش آب سنگین ایران به آمریکا، برخی رسانه های خارجی قیمت اعلام شده برای این معامله را بسیار ارزان دانسته اند.

از چند روز قبل، برخی رسانه های خارجی حتی رسانه های معاند فاری زبان نیز به ارزان فروخته شدن آب سنگین ایران به آمریکا اذعان کرده اند.

بی بی سی در گفت و گو با یکی از بهروز بیات یک کارشناسان فیزیک اتمی ساکن اروپا، اعلام کرد که قیمت آب سنگین در بازار جهانی بسته به میزان خلوص آن، از 500، 600 دلار در هر کیلو آغاز می شود و به چند هزار دلار در هر کیلو می رسد.

با این حال اخبار منتشرشده نشان می دهد که آب سنگین ایران به قیمتی حدود 270 دلار در هر کیلو به شرکت آمریکایی فروخته شده است. 

ایران قرار است 32 تن آب سنگین تولیدی کارخانه اراک را 8 میلیون و 600هزار دلار بفروشد که با یک محاسبه ساده می توان رقم توافق شده را حدود 269 دلار برآورد کرد. 

این بدان معناست که فروش آب سنگین ایران، هم نیاز آمریکا را برطرف کرده هم عملا ارزش واقعی آن - هرچند اندک و ناچیز باشد - پرداخت نشده؛ هنوز معلوم نیست این رقم پایین به دلیل میزان خلوص آب سنگین بوده یا توافق در گفت و گوی های اخیر میان تیم ایرانی و آمریکایی انجام شده است.

 دسته گل جدید پس از فروش "ارزان" آب‌سنگین

موضوع گران خریدن هواپیما به چالش‌های قرارداد با ایرباس اضافه شده؛ پیشتر هم گفته شده بود دولت روحانی 32 تن آب سنگین را "ارزان" به آمریکا فروخته.
صراط: رئیس کمیسیون اصل نود از وصول شکایتی از خرید تعدادی هواپیما با قیمت گران‌تر از حد معمول خبر داد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: چند روز قبل شکایتی از تعدادی از نمایندگان در مورد خرید تعدادی هواپیما توسط دولت با قیمت بالاتر از حد معمول به کمیسیون اصل نود واصل شد.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی موضوع مطرح شده در شکایت و با توجه به زمان اندکی که تا پایان کار مجلس نهم باقی مانده بعید به نظر می‌رسد تا این موضوع در مجلس فعلی به سرانجام و حتی به نتایج اولیه برسد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه باید بررسی‌های مفصلی در خصوص این شکایت انجام شود رسیدگی به این موضوع به مجلس آینده محول خواهد شد.

به گزارش صراط، زمستان سال 94 در زمان سفر رییس جمهوری به  فرانسه تفاهم نامه اولیه خرید  118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش دستکم 10.5 میلیارد دلار به امضاء رسید که از پی این تفاهم نامه، مقرر شد 45 فروند هواپیمای ایرباس 320 و 321، 45 فروند ایرباس 330 ، 16 فروند ایرباس  350 و 12 فروند هواپیمای ایرباس A380 در مدت زمان 5 سال در اختیار شرکت دولتی هواپیمایی "هما" قرار گیرد.

بهمن ماه سال گذشته که قرارداد خرید این تعداد هواپیما به امضاء رسید، قرار شد 40 روز کاری بعدتر، این پیمان به قرارداد نهایی منتج ‌شود. اما این اتفاق رخ نداد و با پایان یافتن سال  94  بحث قطعی شدن قراردادها به خردادماه، موکول شد. ظاهرا کارشکنی ها در مسیر اجرای برجام و عدم اعتماد بانک های اروپایی به ایران عامل این اتفاق بوده دست وزارت راه و شهرسازی را در پوست گردو گذاشته است.

با این وجود، موضوع گران خریدن هواپیما هم اکنون به چالش های این قرارداد اضافه شده است؛ جالب اینجاست که پیشتر گفته شده بود دولت روحانی 32 تن آب سنگین محصول راکتور ارک را "ارزان" به آمریکا فروخته است!

 با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.
صراط: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای آقای محمد سرافراز و تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ ایشان، آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.


 
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه 
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم. 

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید. 

توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم. 
 
سیّد علی خامنه‌ای 
۲۲ اردیبهشت ۹۵ 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.

با این ژله قلبی زیبا خانواده تان را سورپرایز کنید! +آموزش تصویری

برای درست کردن این ژله لازم نیست حتما قالب قلبی شکل داشته باشید. مربع و دایره هم جواب میده چون ژله قرمز رو در هر صورت قلبی قالب میزنید.

با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین

اولین کاری که باید انجام بدید درست کردن یه ژله قرمزه.  یک بسته ژله رو با 1 ق غ پودر ژلاتین مخلوط کردم و 1 لیوان آب جوش ریختم روش و 1 دقیقه توی مایکروفر قرار دادم تا کاملا ذوب شد. بعد نصف لیوان یخ ریختم توش و هم زدم و در دو قالب مستطیلی گذاشتم توی یخچال. ضخامت ژله من تقریبا نیم سانت بود. ژله من طبق معمول یک شب توی یخچال موند.

قالبی که قراره ژله توش درست بشه رو بذارید جلوتون. قبل از شروع به ساختن ژله همیشه قالبتون رو اندازه بگیرید. یعنی ظرفی که قراره ژله رو بریزید توش و بذارید توی یخچال رو ابتدا پر از آب کنید. تعداد لیوانها رو بشمارید. یه جا یادداشت کنید که مثلا فلان ظرف با 4 لیوان آب پر شد. حالا ببینید که من واسه دستور ژله چند لیوان مایع به کار بردم. مثلا اگه من یه لیوان آب جوش و نصف لیوان یخ و نصف لیوان خامه استفاده کردم مفهومش اینه که ظرف من با 2 لیوان پر میشده و شما باید اعداد رو در 2 ضرب کنید تا به 4 لیوانی که ظرفتون رو پر میکنه برسید. کاملا متوجه شدید؟ دوباره توضیح نمیدم ها!

بعد از اینکه ظرفتون رو اندازه گرفتید. کاملا خشکش کنید. و حالا با روغن مایع چربش کنید! اصلا تعجب نکنید؛ اگر هم تعجب کردید، بعد که ژله تون راحت از قالب جدا شد تعجبتون تموم میشه. این مقدار روغن روی طعم ژله کوچکترین تاثیری نداره ( قبلا تست شده)


من ژله قرمزم رو با دو سایز قلب قالب زدم. بزرگه واسه روی ژله و کوچیکه واسه دیواره اش. خیلی ساده قالب رو توی ژله فرو کنید و تا ته فشار بدیدحالا با یه کاردک یا کفگیر مسطح و یا هر چیز دیگه ای که گودی نداشته باشه آروم بزنید زیر ژله و از ظرف جداش کنید.مواظب باشید قلبی رو نشکونید که قلب شکستن خطاست!

 با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!

قالبها تون رو با سلیقه خودتون بچینید توی ظرف چرب . حواستون باشه که قلبهای روی دیواره رو مثل من وارونه بچینید که بعد که قالب رو برمیگردونید قلبهاتون درست از آب دربیاد.

 با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!


ظرفتون رو بذارید توی یخچال و گرفتار ساختن ژله بیس بشید. اگه مثل من ظرفتون سیلیکنیه باید زیرش همیشه یه سینی یا یه چیز محکم باشه که دفرمه نشه. برای درست کردن ژله بیس من از ژله آناناس استفاده کردم. که تقریبا بیرنگه ( ایرونیش که کاملا بیرنگه) یه بسته ژله و 1 ق غ پودر ژلاتین رو با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و 1 دقیقه در مایکروفر گذاشتم و بعد نصف لیوان یخ ریختم توش.


بعد 200 گرم خامه و 1 لیوان شیر بهش اضافه کردم و با ویسک زدم تا یکنواخت شد.ژله رو توی قالب ریختم و یک شب (و یک وقت اداری) گذاشتم توی یخچال بمونه.

با این ژله قلبی زیبا خانوادتون رو سورپرایز کنین!


برای جدا کردن ژله از قالب هیچ نگران نباشید. میبینید که چه خوشگل در اومده! خیلی راحته. اول دور تا دور حاشیه ژله رو با چاقو یا ناخن از ظرف باز کنید. بعد سینکتون رو از آب جوش پرکنید و 5 ثانیه قالب رو توی آب جوش نگه دارید ( توجه کنید که اگه قالبتون سیلیکنیه باید زیرش یه ظرف باشه که تاب برنداره و ژله تون بشکنه یا ترک بخوره. من گذاشتمش توی یه ظرف شبکه ای دسته دار. اینطوری دستم هم نسوخت. خودتون بگردید یه چی تو خونه پیدا کنید) زیر قالب رو با حوله خشک کنید و ظرف سرو رو زیر شیر آب بگیرید تا خیس بشه. اینکار رو انجام میدیم تا اگه ژله وسط ظرف سرو قرار نگرفت بتونیم راحت جابجاش کنیم چون تا وقتی خیسه راحت لیز میخوره. حالا ظرف سرو رو وارو روی قالب ژله قرار بدید و قالب رو برگردون

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

ژله میوه ای دو رنگ

 

پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری

آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم

 

ژله بستنی

 

طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده کنید.

 

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری شکر را بهمراه یک بسته پودر ژله درون یک لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع شفاف شود سپس یک لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.

 

میوه ها را خرد کنید و کف قالب قرار دهید سپس ژله ای که اماده کرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

ژله بستنی

 

بسته دوم پودر ژله را باز کنید و داخل کاسه با 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چایخوری شکر و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه کنید.

 

پس از اینکه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج کنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

 

نکته ها : پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد که وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.

 

قبل از ریختن لایه دوم باید از استحکام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترکیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده

میرتاج‌الدینی:
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه اوج حمایت از جریان مقاومت در دولت نهم و دهم بود گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به من گفت که سلام مخصوص وی را به احمدی‌نژاد برسانم چرا که در جنگ 33 روزه به آنان پیام می‌داد که محکم بایستید که ایران پشت سر شماست و از شما حمایت می‌کند.

میرتاج‌الدینی

: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم گفت: مجلس دهم مسیر اجرای صحیح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت ریل‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در برنامه مناظره با سیدصادق خرازی در دانشگاه ارومیه با اشاره به تفاوت مجلس دهم با مجالس هفتم، هشتم و نهم اظهار داشت: مجلس آینده مطمئناً با مجالس گذشته متفاوت خواهد بود و در این میان خط‌کشی داخل جریان اصولگرایی برای نشان دادن اختلافات صحیح نیست چرا که 90 درصد گروه‌های اصولگرایی با هم مشترک‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با اشاره به فلسفه وجودی مجلس تصریح کرد: مجلس باید راه‌گشا باشد و نه اینکه خود به بخشی از یک مشکل تبدیل شود که سابقه مجالس هفتم، هشتم و نهم تاکیدی بر موید بودن آنان به این مسئله است حال آنکه در مجلس ششم این چنین نبود.

وی با یادآوری سوالات مجالس اصولگرا از دولت اصولگرا افزود: سخت‌ترین سوالات توسط مجلس اصولگرا از دولت نهم و دهم بود به علاوه به‌ جز مجلس اول، مسئله سوال از رئیس جمهور بی‌سابقه بود که دوبار از احمدی نژاد سئوال شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با یادآوری وظایف منتخبان در مجلس جدید بیان کرد: اول مجلس دهم مسیر اجرای صحیح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت ریل‌گذاری کند تا با کمک همه قوا مشکلات مردم حل شود به خصوص در این وضعیت که در رکود طولانی قرار داریم.

میرتاج‌الدینی با اذعان به برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی افزود: هم شعارگونه و هم عملیاتی می‌توان با اقتصاد مقاومتی برخورد کرد که تبلیغ در صدا و سیما، تکرار از زبان دولت مردان و یا نطق‌های میان دستور نمایندگان از نوع شعاری است، حال آنکه مجلس آینده باید در نخستین فرصت برنامه‌هایی برای این منظور ارائه دهد.

وی با دعوت اصلاحات برای حفظ فضای سیاسی سالم گفت: باید فضای منطق و استدلال به جای غوغاسالاری و تخریب حاکم شود، این که یک نفر یک بنای بدی در جامعه گذاشت بنا نیست که دیگران هم به آن ادامه دهند نباید مخالف خود را بی‌سواد یا نفهم خطاب کرد و به جهنم فرستاد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه اوج حمایت از جریان مقاومت در دولت نهم و دهم بود گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به من گفت که سلام مخصوص وی را به احمدی‌نژاد برسانم چرا که در جنگ 33 روزه به آنان پیام می‌داد که محکم بایستید که ایران پشت سر شماست و از شما حمایت می‌کند.

حجاب جالب بانوی ژاپنی، در سمینار ایران و ژاپن، زنان،صلح و توسعه پایدار که صبح امروز دوشنبه با حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شد.

عکس/ حجاب جالب بانوی ژاپنی در تهران

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

: مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

به گزارش تایمز لندن، مساجد در انگلیس از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند، بدون اجازه همسر از خانه خارج نشوند و از فیس بوک استفاده نکنند.

این قوانین جدید که از سوی سازمان ها و انجمن های اسلامی در انگلیس منتشر شده است با حواشی و جنجال های بسیاری همراه بوده است.

انتشار این اظهارات از سوی مساجد انگلیس موجی از خشم را در میان فعالان مبارزه با تندروی ومسلمانان معتدل ایجاد کرد. مسلمانان معتدل این قوانین را قواعد از رده خارج شده و اکلا اشتباه و مغایر با تفسیرهای دینی عنوان کردند.

مسجد گرین لین در بیرمنگام انگلیس پوشیدن شلوار برای زنان مسلمان را ممنوع اعلام کرد و دلیل آن را نشان دادن جزئیات بدن زنان دانست. مسجد مرکزی در بلاک برن انگلیس نیز از زنان خواست تا از فیس بوک استفاده نکنند.

این مسجد در بیانیه خود اعلام کرد که فیس بوک درهای گناه را به روی زنان باز می کند و دختران و زنان به طعمه هایی در این فضای مجازی تبدیل شده اند.

مدیر یک مدرسه در بلژیک در اقدامی ضد اسلامی مانع ورود ۳۰ دختر مسلمان به این مکان آموزشی شد.

: سی دختر مسلمان بروکسل بلژیک به دستور مدیر مدرسه «دی مات کووریور» نتوانستند وارد این مکان آموزشی شوند.

وبگاه خبری «ولد بولیتن» با انتشار این خبر نوشت:جرم این سی دختر مسلمان پوشیدن دامن‌های بلند بوده که از سوی  مقام ارشد  آموزشی مدرسه به عنوان نماد «مذهبی» برشمرده شده است.

مدیر این مدرسه بلژیکی در توجیه این اقدام گفت که پوشیدن دامن بلند نقض مقررات مدرسه و «نماد دینداری و مذهب» است.

این منبع خبری در خاتمه با اشاره به اعتراض دانش آموزان مدرسه یاد شده در بیرون از مدرسه دی مات کووریور نوشت: پلیس با ورود در این ماجرا دختران مسلمان اخراج شده را متفرق کرد.

 

لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

باران کوثری بعد از ممنوع التصویری پول تو جیبی و خرجیش را از حامد بهداد میگرفت , مشکلات ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ، خانم بارا کوثری سیمرغ بلورین جشنواره را اذان خود کرد و به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد . این اتفاق برای خانم باران کوثری بعد از سختی هایی که در دوره ی ممنوع التصویریش کشیده بود ، یعنی رسیدن دوباره به قله کوه.

اتفاقاتی که در 3 سال اخیر برای او افتاده بود ، بسیار مشقت بار بوده و انگار یک شبه تمام زحماتی که برای رسیدن به قله کوه کشیده بود ، با یک سقوط به باد رفت.

خانم باران کوثری ، یکی از بهترین هنرمندانی است که قدرت بازی کردن در هر نقشی را دارد و این یعنی اینکه شایستگی برنده شدن سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فیلم فجر را داشته .

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

او از چگونگی ممنوع التصویر شدنش می گوید : سر صحنه ی فیلم برداری کار آقای هومن سیدی بودیم که تهدیدات شروع شد. عوامل پشت صحنه مجبور شدند برای آوردن و رساندن من به سر صحنه و خانه ، با ماشین اسکورتم کنند تا اینکه مسئول حراست من را خواست . به من گفته شد که نامه ای آمده و تو دیگر نمی توانی کارت را ادامه دهی ، من هم خواستم نامه را ببینم اما به من هیچ وقت آن نامه نشان داده نشد و به همین خاطر من دوباره سر صحه فیلم برداری برگشتم.

دوباره از من خواسته شد که عوامل فیلم را راضی کنم که یکی را به جای من جایگزین کنند اما عوامل فیلم قبول نکردنند و خلاصه اینکه این کار را با هزار بدبختی تمام کردم و ماجرا بعد از آن شروع شد . هر کارگردانی که با من تماس می گرفت و به من پیشنهاد کار می داد و من قبول می کردم ، بعد از چند روز دوباره با من تماس می گرفت و می گفت که به ما گفته اند که حق کار کردن با شما را نداریم متاسفانه.

این وضع دو سال ادامه داشت و من این دوسال را با مشقت فراوانی گذراندم . حتی مجبور شدم از دوستانم برای خرج زندگی پول قرض بگیرم که آقای حامد بهداد در این زمینه خیلی به من کمک کردند .

راستش برای من خیلی سخت بود که در شرایطی که دارای استقلال مالی شده بودم ، دوباره پیش مادر و پدرم برگردم و از آنها پول درخواست کنم . اما حالا که دوباره خدارو شکر به دنیای بازیگری برگشتم ، خیلی خوشحالم به خصوص اینکه بخاطر بازی در فیلم « کوچه بی نام » موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیگر زن شده ام.

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

خانم باران کوثری می گوید که در هیچ یک از شبکه های اجتم

 
دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب: مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد, صراط: مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد, به گزارش ایسنا، با وجود آنکه ورزشکاران نسبت به دیگر اقشار جامعه از نظر جسمی در شرایط بهتری به سر می‌برند اما این باعث نمی شود که گاهی اوقات مستطیل سبز شاهد حوادث تلخ نباشد, این بار لیگ رومانی شاهد یک حادثه تلخ بود، تا جایی که پاتریک اکنگ بازیکن 26 ساله کامرونی که در دینامو بوخارست رومانی بازی می کرد بدون آنکه با هیچ بازیکنی برخورد داشته باشد در جریان بازی به زمین افتاد و دچار سکته قلبی شد و بلافاصله جان خود را از دست داد, به نوشته روزنامه اکیپ فرانسه، این بازیکن کامرونی تنها بعد از هفت دقیقه از ورودش به میدان دچار سکته قلبی شد و قبل از آنکه به بیمارستان منتقل شود جان خود را از دست داد تا مستطیل سبز بازهم قربانی گیرد و نگرانی های زیادی به وجود آید, مدیر ورزشی باشگاه دینامو بوخارست گفت: نمی توانم چیزی را که دیدم باور کنم, این یک کابوس برای من و دیگر کسانی بود که در ورزشگاه حضور داشتند, مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس این برای نخستین بار نیست که یک بازیکن به هنگام بازی کردن دچار سکته قلبی می شود و جان خود را از دست می , برچسب ها: مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد, صراط: مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد, به گزارش ایسنا، با وجود آنکه ورزشکاران نسبت به دیگر اقشار جامعه از نظر جسمی در شرایط بهتری به سر می‌برند اما این باعث نمی شود که گاهی اوقات مستطیل سبز شاهد حوادث تلخ نباشد, این بار لیگ رومانی شاهد یک حادثه تلخ بود، تا جایی که پاتریک اکنگ بازیکن 26 ساله کامرونی که در دینامو بوخارست رومانی بازی می کرد بدون آنکه با هیچ بازیکنی برخورد داشته باشد در جریان بازی به زمین افتاد و دچار سکته قلبی شد و بلافاصله جان خود را از دست داد, به نوشته روزنامه اکیپ فرانسه، این بازیکن کامرونی تنها بعد از هفت دقیقه از ورودش به میدان دچار سکته قلبی شد و قبل از آنکه به بیمارستان منتقل شود جان خود را از دست داد تا مستطیل سبز بازهم قربانی گیرد و نگرانی های زیادی به وجود آید, مدیر ورزشی باشگاه دینامو بوخارست گفت: نمی توانم چیزی را که دیدم باور کنم, این یک کابوس برای من و دیگر کسانی بود که در ورزشگاه حضور داشتند, مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس این برای نخستین بار نیست که یک بازیکن به هنگام بازی کردن دچار سکته قلبی می شود و جان خود را از دست می دهد, پیش از این هم در سال 2003 مارک فوه کامرونی به هنگام بازی برابر تیم ملی فوتبال فرانسه به زمین افتاد و جان خود را به خاطر سکته قلبی از دست داد تا مستطیل سبز یکی از تلخ ترین روزهای خود را تجربه کند اما به , برچسب ها: فوتبالیست ، بازی ، کامرون ، صراط لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان, :: 1:36 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.
مستطیل سبز بازهم شاهد یک حادثه تلخ بود و این بار یک بازیکن از کامرون که در لیگ رومانی بازی می کرد تنها بعد از 7 دقیقه حضورش در میدان بدون این که با کسی برخورد داشته باشد دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.

 

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه ورزشکاران نسبت به دیگر اقشار جامعه از نظر جسمی در شرایط بهتری به سر می‌برند اما این باعث نمی شود که گاهی اوقات مستطیل سبز شاهد حوادث تلخ نباشد.

 

این بار لیگ رومانی شاهد یک حادثه تلخ بود، تا جایی که پاتریک اکنگ بازیکن 26 ساله کامرونی که در دینامو بوخارست رومانی بازی می کرد بدون آنکه با هیچ بازیکنی برخورد داشته باشد در جریان بازی به زمین افتاد و دچار سکته قلبی شد و بلافاصله جان خود را از دست داد.

 

به نوشته روزنامه اکیپ فرانسه، این بازیکن کامرونی تنها بعد از هفت دقیقه از ورودش به میدان دچار سکته قلبی شد و قبل از آنکه به بیمارستان منتقل شود جان خود را از دست داد تا مستطیل سبز بازهم قربانی گیرد و نگرانی های زیادی به وجود آید.

مدیر ورزشی باشگاه دینامو بوخارست گفت: نمی توانم چیزی را که دیدم باور کنم. این یک کابوس برای من و دیگر کسانی بود که در ورزشگاه حضور داشتند.

مرگ یک فوتبالیست درحین بازی +عکس

 

این برای نخستین بار نیست که یک بازیکن به هنگام بازی کردن دچار سکته قلبی می شود و جان خود را از دست می دهد. پیش از این هم در سال 2003 مارک فوه کامرونی به هنگام بازی برابر تیم ملی فوتبال فرانسه به زمین افتاد و جان خود را به خاطر سکته قلبی از دست داد تا مستطیل سبز یکی از تلخ ترین روزهای خود را تجربه کند اما به نظر می رسد که این اتفاقات تلخ همچنان در فوتبال ادامه دارد.

 

/ روحانی: ببینید در هند با زبان انگلیسی در IT چه شغل بزرگی به دست آورده‌اند

 
روحانی یک روز پس از انتقاد رهبر معظم انقلاب درباره اصرار بر آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان انحصاری خارجی در کشور درخصوص این موضوع اظهارنظر کرد.

صراط: حسن روحانی رییس جمهور یک روز پس از انتقاد رهبر معظم انقلاب درباره اصرار بر آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان انحصاری خارجی در کشور، گفت: "در شبه قاره هند به خاطر اینکه این جمعیت عظیم به زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستند شما ببینید که در IT چه کارهایی انجام داده‌اند و چه شغل بزرگی را این شبه قاره به دست آورده است."

به گزارش صراط، رهبر معظم انقلاب دیروز در در دیدار جمعی از معلمان تاکید کردند: "من همین‌جا این حرفی را که گاهی هم گفته‌ام به مسئولین آموزش‌وپرورش [تکرار میکنم‌]؛ شاید به مسئولین محترم فعلی نگفته باشم امّا قبلها مکرّر گفته‌ام؛ این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است. بله، زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبانهای دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معیّن نمیکنند؟ چه اصراری است؟ این میراث دوران طاغوت است، این میراث دوران پهلوی است. [مثلاً] زبان اسپانیولی؛ امروز کسانی که به زبان اسپانیولی حرف میزنند کمتر از کسانی نیستند که به زبان انگلیسی حرف میزنند؛ در کشورهای مختلف، در آمریکای لاتین یا در آفریقا کسان زیادی هستند. مثلاً میگویم؛ بنده حالا مروّج [زبان] اسپانیا نیستم که بخواهم برای آنها کار بکنم، امّا مثال دارم میزنم. چرا زبان فرانسه یا زبان آلمانی تعلیم داده نمیشود؟ زبانهای کشورهای پیشرفته‌ی شرقی هم زبان بیگانه است، اینها هم زبان علم است. آقا جان! در کشورهای دیگر به این مسئله توجّه میکنند و جلوی نفوذ و دخالت و توسعه‌ی زبان بیگانه را میگیرند؛ ما حالا از پاپ کاتولیک‌تر شده‌ایم! آمده‌ایم میدان را باز کرده‌ایم و علاوه بر اینکه این زبان را کرده‌ایم زبانِ خارجیِ انحصاریِ مدارسمان، مدام داریم می‌آوریمش [در مقاطع] پایین؛ در دبستانها و در مهدِکودک‌ها! چرا؟ ما که میخواهیم زبان فارسی را ترویج کنیم، باید یک عالَم خرج کنیم و زحمت بکشیم. [وقتی‌] کرسی زبان را در یک‌جا تعطیل میکنند، باید تماسهای دیپلماتیک بگیریم که چرا کرسی زبان را تعطیل کردید. نمیگذارند، اجازه‌ی دانشجو گرفتن نمیدهند، امتیاز نمیدهند، برای اینکه زبان فارسی را یک‌جا میخواهیم ترویج کنیم؛ آن‌وقت ما بیاییم زبان آنها را خودمان با پول خودمان، با خرج خودمان، با مشکلات خودمان ترویج کنیم. این عقلائی است؟ من نمیفهمم! این را داخل پرانتز گفتم، برای اینکه همه بدانند، توجّه کنند. [البتّه‌] نمیگویم که فردا برویم زبان انگلیسی را در مدارس تعطیل کنیم؛ نه، حرف من این نیست؛ حرف این است که بدانیم چه‌کار داریم میکنیم؛ بدانیم طرف میخواهد چگونه نسلی در این کشور پرورش بیابد،  و با چه خصوصیّاتی."

روحانی هم امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه "اتفاقا دیشب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت بیان مقام معظم رهبری راجع به زبان‌های خارجی در آموزش و پرورش بحث کوتاهی داشتیم " با طرح این سوال که ما چگونه می‌خوانیم امروز به علم جهانی دسترسی داشته باشیم،‌ گفت: البته اینکه کدام زبان و چه تعداد زبان خارجی بیاموزیم هم به امکانات ما و هم به تعداد معلمین آشنای ما به زبان‌های خارجی ارتباط دارد و البته هم به خواست مردم مرتبط است. مردم خودشان باید بخواهند و دانش‌آموز هم باید خودش بخواهد و باید بتواند انتخاب کند چند زبان می‌خواهد بیاموزد. وقتی در یک مدرسه‌ای 98 درصد دانش آموزان یک زبان را انتخاب کردند و 2 درصد دیگر زبان دیگری را برگزیدند ما که نمی‌توانیم برای آن 2 درصد معلم دیگری را به کار بگیریم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: با امکاناتی که ما داریم هر چه بتوانیم چند زبان مهم خارجی را به دانش آموزان یاد دهیم به نفع زندگی آن دانش‌آموز کار کرده‌ایم.

روحانی ادامه داد: امروز شما ببینید در شبه قاره هند به خاطر اینکه این جمعیت عظیم به زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستند شما ببینید که در IT چه کارهایی انجام داده‌اند و چه شغل بزرگی را این شبه قاره به دست آورده است، ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند.

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:عکس, :: 1:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
«دختر توپي» بدون پا، موانع را از پيش رو برداشته و قله هاي موفقيت را فتح کرده است.

تصاویر/ دختری که جهان را تکان داد!

تصاویر/ دختری که جهان را تکان داد!

تصاویر/ دختری که جهان را تکان داد!

 



ادامه مطلب ...

 

پیشرفت هند به علت اقتصاد بومی است نه زبان انگلیسی
ایزدی گفت: برخی از نقد رهبری به آموزش زبان انگلیسی چنان آشفته شدند انگار حرفی علیه آنها گفته شده است.
 کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: برخی از نقد رهبری به آموزش زبان انگلیسی آشفته شدند انگار حرفی علیه آنها گفته شده است؛ در حالی که وقتی خودشان تسلط به زبان انگلیسی ندارند نباید در حوزه آموزش زبان هم صحبت کنند.
 
فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با فارس با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه انگلیسی زبان اختصاصی علم است و پیشرفت‌های هند در IT به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی است، اظهار داشت: برخی از مسئولان ارشد کشور می‌گویند که ما دکترای حقوق خود را از انگلستان گرفته‌ایم و حتی ادعا دارند که رساله دکترای خود را نیز به زبان انگلیسی نوشته‌اند اما نمی‌توانند حتی دو جمله انگلیسی صحبت کنند.

*کسانی که به انگلیسی مسلط نیستند صلاحیت اظهارنظر درباره آموزش انگلیسی را ندارند
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان ادامه داد: زمانی که ما می‌خواهیم در مورد آموزش زبان انگلیسی اظهارنظر کنیم اما خودمان چنین سابقه‌ای داریم، قطعا قابلیت صحبت کردن در حوزه آموزش زبان انگلیسی و مشکلات آن را نداریم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینکه برخی برای صحبت کردن پس از بیانات رهبر انقلاب احساس تکلیف شرعی می‌کنند در کشور ایجاد مشکل می‌کند و این سبک صحبت کردن به هیچ عنوان صحیح نیست.

*پیشرفت هند نه به خاطر زبان انگلیسی که به ‌دلیل قدرتمند شدن در حوزه نظامی است
وی با اشاره به وضعیت هندوستان تصریح کرد: هند در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است منتهی دلیل پیشرفت این کشور نه زبان انگلیسی بلکه قدرتمند شدن آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نظامی بوده است.

ایزدی با اشاره به برخورداری کشور هند از بمب اتم، خاطرنشان کرد: کشورهایی که بمب اتم دارند قدرتمند هستند و هیچ گاه درباره آنها ادبیاتی مانند اینکه گزینه‌ها روی میز است استفاده نمی‌شود؛ در دعوای روسیه و انگلیس نیز شاهد بودیم آمریکا هیچ گاه روسیه را تهدید به حمله نظامی نکرد چرا که روسیه از بمب اتم برخوردار است، البته این عرض بنده به این معنا نیست که ایران هم به سمت این موضوع برود.
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ادبیات برخی از مسئولان که می‌گویند ما به دنبال برجام دو و سه هستیم جای سوال دارد، گفت: آنها صنعت هسته‌ای را دادند و حالا می‌خواهند در حوزه‌های دیگر هم از الگوی برجام استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به الگوهای بومی برای پیشرفت اظهار داشت: هند در دهه 70 میلادی و حدود 40 سال پیش متوجه شد که الگوهای توسعه غربی جوابگو نیست و به سمت اقتصاد بومی حرکت کرد و اقتصاددانان هندی در این زمینه بر اساس اولویت‌های هند طراحی و سازماندهی کردند؛ اما برخی در دولت ما 40 سال از دنیا عقب هستند و هنوز از الگوهایی پیروی می‌کنند که ده‌ها سال پیش عدم کارایی‌شان مشخص شده است.

* ترویج زبان انگلیسی یکی از روش‌های اصلی ایجاد سلطه فرهنگی
ایزدی ترویج زبان انگلیسی را یکی از روش‌های اصلی ایجاد سلطه فرهنگی عنوان کرد و گفت: از طریق یادگیری زبان فرهنگ یک کشور نیز منتقل می‌شود و در حال حاضر ما وضعیتی داریم که از کودکستان محتوایی که برای زبان انگلیسی استفاده می‌شود مبتنی بر انتقال فرهنگ آنهاست. از این رو رهبری آموزش زبان انگلیسی را منع نکردند اما نسبت به بعد فرهنگی یادگیری آن هشدار دادند.

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان با اشاره به حضور جمعیت قابل توجهی از شهروندان انگلیسی زبان که مسلمان هستند، با طرح این سوال که چرا ما از ظرفیت‌های مسلمانان انگلیسی زبان استفاده نمی‌کنیم، ادامه داد: ما در زمینه آموزش زبان انگلیسی از افرادی استفاده کرده‌ایم که زبان برای آنها پوششی برای تهاجم فرهنگی بوده است.

*برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ «متون مربوط به ایران در کنگره آمریکا» برویم
وی با تأکید بر اینکه در زمینه آموزش زبان مشکلاتی وجود دارد و هر فرد بنا به شرایط مختلفی به یادگیری زبان انگلیسی روی می‌آورد، پیشنهاد کرد برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ «متون مربوط به ایران که در کنگره آمریکا تصویب شده» برویم و آنها را مطالعه کنیم تا بفهمیم که دشمن می‌خواهد با ما چه کند.

*در زبان‌های دیگر دچار مشکل هستیم
ایزدی با بیان اینکه ممکن است برخی زبان انگلیسی را صرفا برای دیدن فیلم‌های آمریکایی یاد بگیرند، گفت: بنابراین ما در حوزه آموزش زبان نیاز به طراحی داریم و باید برای آموزش زبان فکری کنیم و در حالیکه بخش عمده‌ای از آموزش کشور معطوف به یادگیری زبان انگلیسی است، در زبان‌های دیگر دچار مشکل هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه زبان علم صرفا زبان انگلیسی نیست، یادآور شد: در حال حاضر در خیلی از حوزه‌ها از جمله ارتباط مردمی، تجارت، تعاملات اقتصادی و فرهنگی پیشرفت‌هایی صورت گرفته و این ناشی از تمرکز بر روی زبان انگلیسی و بی‌توجهی به زبان‌های دیگر است در حالیکه ظرفیت عمده‌ای در آمریکای لاتین وجود دارد اما به خاطر نگاهی که در درون دولت است به این ظرفیت توجهی نمی شود و آنها فقط به آمریکا و اروپا توجه دارند.

وی تصریح کرد: به خاطر نگاه دولت به کدخدا و اطرافیان کدخدا این مشکل فرهنگی در کشور ما پابرجاست و دولت با نگاه اروپا محور خود نسبت به ظرفیت های گسترده خارج از اروپا غفلت کرده است و حتی برخی از نقد رهبری به زبان انگلیسی آشفته شدند و انگار حرفی بر علیه آنها گفته شده است؛ در حالیکه وقتی خودشان تسلطی به زبان انگلیسی ندارند نباید در حوزه آموزش زبان هم صحبت کنند.
عناصر گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری از اعدام دو تن به اتهام جاسوسی در منطقه تلعفر عراق خبر داد.

 

هیلاری کلینتون ارسال (گاز) سارین لیبی، به تروریست‌های داعش در سوریه را مورد تائید قرار داد.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نگار معروف آمریکایی، انتقال گاز سارین از لیبی به سوریه را بدون اطلاع هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا غیر ممکن دانست و گفت هیلاری کلینتون این مسئله را تائید کرده بود.

سیمور هرش گفت، هیلاری کلینتون ارسال (گاز) سارین لیبی، به تروریس‌های داعش در سوریه را مورد تائید قرار داد.

سیمور هرش گفت، سیاست ما همیشه ضدیت با او (بشار اسد) بوده است؛ تمام و ختم کلام. وی افزود: همیشه اینگونه بوده است، نه فقط به این علت که حزب بشار اسد یعنی حزب مردمی سوریه موضوع کودتای اجرا نشده ی سیا در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت برای سرنگونی این حزب و جایگزین کردن آن بود، بلکه عملا نخستین کودتای سیا نه تنها طراحی شد بلکه در سال هزار و نهصد و چهل و نه در سوریه اجرا شد و یک رهبر منتخب دمکراتیک در این کشور را سرنگون کرد تا امکان احداث خط لوله برای انتقال نفت عربستان از خاک سوریه به بزرگترین بازار نفت یعنی اروپا فراهم شود. احداث این خط لوله در سال بعد از کودتا آغاز شد.

استفاده داعش از گاز سارین در سوریه؛ مرگی دردناک کمتر از یک دقیقه + تصاویر

سیمور هرش درباره نقش هیلاری کلینتون در عملیات کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی برای جمع آوری سارین از ذخایر این ماده در لیبی و ارسال آن از طریق ترکیه به داخل سوریه که هدف آن (تدارک) حمله با گاز سارین و متهم کردن بشار اسد و توجیه تهاجم آمریکا به سوریه بود، سخن گفت.


سارین چیست

سارین (Sarin یا GB) یک ترکیب شیمیایی فُسفُری مخرب سیستم اعصاب و ماده‌ای بسیار سمی و مرگ‌آور با فرمول شیمیایی C4H10FO2P است. شکل ظاهری این ترکیب، مایع بی‌رنگ شفاف و در شکل خالص بی‌بو است. سارین در طبقه‌بندی جنگ‌افزارهای شیمیایی در دسته عوامل عصبی و جزو عوامل سری G قرار می‌گیرد. این ماده عضلات قلب و سیستم تنفسی را از کار می‌اندازد و قرارگرفتن در معرض گاز آن در چند دقیقه می‌تواند منجر به مرگ ناشی از خفگی شود.

استفاده داعش از گاز سارین در سوریه؛ مرگی دردناک کمتر از یک دقیقه + تصاویر


طبقه بندی گازهای مخرب عصبی

عوامل عصبی در دو دسته اصلی G و V طبقه بندی می‌شوند.


 



ادامه مطلب ...
شاید برای بسیاری از مردم این سوال پیش بیاید که سردار سلیمانی و مدافعان حرم در سوریه و عراق از چه غذاهایی تغذیه می کنند.
اخیرا عکسی از سردار سلیمانی در جهبه نبرد علیه تروریست های تکفیری منتشر شده است که نشان می دهد سفره ای ساده با نان و خرما پهن است و مشخص می کند زندگی مدافعان حرم در این زمان دست کمی از زندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس ندارد و هر جایی که جنگ باشد مدافعان حرم با ساده ترین امکانات مشغول دفاه از حرمین هستند.

غذایی که سردار سلیمانی در جبهات می خورند+عکس
 

 

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نظر پزشکی قانونی درباره پرونده مرگ مهرداد اولادی گفت: بنابر نظر پزشکی قانونی مرگ مهرداد اولادی خودکشی نبوده است.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نظر پزشکی قانونی درباره پرونده مرگ مهرداد اولادی گفت: بنابر نظر پزشکی قانونی مرگ مهرداد اولادی خودکشی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در بخشی از نودوششمین نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ مهرداد اولادی گفت: پس از فوت مهرداد اولادی پرونده‌ای تشکیل شد و علت فوت را پزشکی قانونی مصرف مواد و الکل دانسته و موضوع خودکشی را صحیح ندانست.
 
معاون شورای عالی آموزش و پرورش از آموزش پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس خبر داد.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش از آموزش پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد عابدینی با اعلام این خبر گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حداقل تعداد دانش آموزان برای تشکیل هر یک از کلاس های زبان خارجی در هر مدرسه ۱۵ نفر است و کمتر از این تعداد، کلاس تشکیل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس خاصی برای آموزش زبان‌های خارجی درنظر گرفته نشده است، افزود: آموزش و پرورش موظف شده است شرایط تدریس و آموزش برای متقاضیان فراگیر زبان های خارجی به غیر از زبان انگلیسی را در هر مدرسه فراهم کند.

عابدینی گفت: اگر مدرسه ای یک متقاضی زبان روسی، یک متقاضی زبان فرانسوی و پنج متقاضی زبان ایتالیایی داشته باشد امکان تشکیل کلاس در آن مدرسه برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی افزود: کارگروه هایی در آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی آموزش زبان های خارجی در بین دانش آموزان و ایجاد تقاضای اجتماعی تشکیل شده است چراکه اگر در جامعه تقاضایی برای یادگیری این زبان ها وجود نداشته باشد دانش آموزان نیز تمایلی به فراگیری آن نخواهند داشت.

عابدینی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش برای آموزش زبان های خارجی در مقطع ابتدایی هیچ مصوبه‌ای تاکنون نداشته است اما ما معتقدیم بهترین زمان برای آموزش زبان خارجی به دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول است.
 
تصویری از شهید مدافع حرم، محمد بلباسی همراه فرزندانش در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

 شهید محمد بلباسی، متولد 1358 و رئیس سازمان اردویی سپاه کربلای مازندران در درگیری های روز گذشته منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از شهید بلباسی سه فرزند به نام های فاطمه، حسن و مهدی به یادگار مانده؛ تصویری از شهید محمد بلباسی همراه فرزندانش در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.


برچسب ها: مدافع حرم ، شهید ، شفاف
یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 22:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

رهبرانقلاب کدام منطقه را برای برگزاری رزمایش آمریکایی‌ها مشخص کردند؟

به بهانه اشاره رهبر انقلاب به خلیج خوک‌ها؛
خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش (1961) جوخه‌ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود.

 صبح امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به دخالت آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا و برگزاری مانورهای نظامی و رزمایش های دریایی با انتقاد صریح از حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه و همچنین اظهارات مقامات نظامی آنها در رابطه با رزمایش های ایران در منطقه خلیج فارس فرمودند:

" می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است"

بلاشک انتخاب این جمله هوشمندانه از سوی رهبرحکیم انقلاب در میان رسانه های جهان و همچنین مجامع نخبگانی بازخوردهای فراوانی خواهد داشت. بدین منظور گزیده ای از اتفاقات پیرامون خلیج خوک ها برای درک عمیق تر از هشدار رهبری معظم انقلاب ارائه می‌کنیم.
 

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی


خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش(1961) جوخه ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود که «آیزنهاور» به عنوان پایه گذار اصلی این ماموریت و «جان اف کندی» به عنوان ادامه دهنده آن ادعا می کردند که این عملیات با هدف جلوگیری از گسترش کمونیسم در جهان انجام شده است. با این حال کارها همانطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت.
(خبرآنلاین)
 

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

فیدل کاسترو که در سال ۱۹۵۹ توانست باتیستا را از قدرت برکنار کند، انقلابی جوانی بود که بشدت تحت تاثیر افکار چپ بود و حامی خود را کشور شوروی انتخاب کرده بود. کاسترو، هنوز پایه‌های قدرت خود را در کوبا نگسترانده بود که با این کودتا مواجه شد. از قضا این کودتای ناموفق برای فیدل کاسترو و انقلاب تازه تاسیس او، محاسنی نیز در برداشت. 
 
خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

اگر چه تعداد کشته شدگان کوبایی در این عملیات بیشتر از نیروهای امریکایی بود (۱۶۱ به ۱۰۷) اما کاسترو توانست ۱۱۸۹ نفر از نیروهای مهاجم را به اسارت گیرد. بعد‌ها کاسترو برای مبادله اسرا با امریکاییان ۲۵ میلیون دلار پول به همراه آذوقه و دارو از امریکا دریافت کرد. همچنین این کودتای بی‌فرجام، جان اف کندی- رئیس جمهور وقت امریکا- را زیر باران نقد و انتقاد قرار داد.

 
نیروهای سیا در اوج دوران جنگ سرد، از کشیده شدن پای کمونیسم به امریکای لاتین- حیاط خلوت آمریکا- نگران بودند و در پی آن بودند تا با توسل به هر اقدامی این انقلاب تازه تاسیس را نابود کنند. سازمان جاسوسی امریکا با چنین پیش فرضی، اقدام به جمع آوری اطلاعات از کوبا کرد. نیروهای سیا اطلاعات نادرست و غالبا اشتباهی از جریان انقلاب در این کشور مخابره کردند و از کندی خواستند تا دستور حمله را صادر کند. (فردا)
 
«جیم روزنبرگ» نویسنده کتابی درباره این موضوع به ترس و هراسی اشاره می کند که رسانه ها در دهه های 50 و 60 میلادی از کمونیسم و شوروی در فضای عمومی القاء کرده بودند تا عملیات‌های مربوط به سرنگونی دولت های ضد آمریکایی را با استفاده از آن پیش ببرند.

نویسنده در این کتاب با عنوان «فاجعه درخشان» قبل از هرچیز ذهن مخاطب خود را به جنگ ویتنام معطوف می کند و حادثه خلیج کوبا را به آن تشبیه می کند که مسائل زیادی برای اذهان عمومی در آمریکا روشن کرد. حادثه خلیج کوبا در اصل ماموریتی بود که بذر آن در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور کاشته شد و تمام استدلال عملیات نظامی هم ترس شخصی رئیس جمهور وقت آمریکا از قدرت گرفتن اتحادیه جماهیر شوروی و طرفدارانش در جهان بود که فیدل کاسترو از نزدیکترین آنها به آمریکا محسوب می‌شد.

آیزنهاور اصرار داشت این ماموریت محرمانه باقی بماند که بعد از او، کندی با وجودی که شک و ابهامات زیادی در این ماموریت می دید ولی مجبور شده بود مخالفتی با این نظر نداشته باشد. ماموریت در 15 آوریل سال 1961 با برخی حملات هوایی به مواضع دفاعی کوبا آغاز شد که بعد از آن قرار شد گروه نظامی متشکل از تبعیدی های کوبایی به همراه نظامیان آمریکایی به خلیج کوبا حمله کنند که مقدمه سرنگونی حکومت کاسترو فراهم شود ولی در شروع کار همه چیز عکس شده بود.

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

کشتی هایی که قرار بود نیروها را در ساحل خلیج پیاده کند در منطقه ای پیش بینی نشده به گل نشسته و به خاطر مشکلات دیگری که در مراحل بعدی عملیات پیش آمده بود، کندی روز بعد یعنی 16 آوریل عملیات را لغو کرد تا نیروها روز بعد بتوانند با تجدید قوا به مواضع کوبا حمله کنند ولی به طور مرموزی کل ماموریت لغو شد به طوری که خود نیروهای نظامی نیز از این موضوع تعجب کرده بودند.

 

ضمن اینکه در هیچ سند تاریخی معلوم نشد که چرا این ماموریت از سوی مقامات آمریکایی لغو شد ولی درس هایی که می توان از این حادثه گرفت را باید در لیبی و عراق و افغانستان به مقامات آمریکایی گوشزد کرد. روزنبرگ در کتاب خود درس های دیگری به مقامات آمریکایی یادآوری کرده است و می نویسد: «به نظر می رسد اگر در آن زمان آمریکا موفق می شد کوبا را به اشغال خود درآورد هیچ چیزی به دست نمی آورد چرا که در زمان حال نتایج اشغال عراق و افغانستان چنین چیزی را نشان می دهند.»(خبرآنلاین)

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب: منزل, :: 23:29 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
آنچه در زیر می آید جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان در خیابان فرشته تهران در اردیبهشت ماه 95است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور می باشد.

قیمت آپارتمان در خیابان فرشته +جدول

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:ازدواج, :: 23:28 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
یک جشن ساده دست کم چقدر هزینه دارد؟
جولان شاهزاده‌های تهران با هلی‌ کوپتر!
این روزها جوانانی که در آستانه ازدواج و آغاز زندگی مشترک هستند یک دغدغه مشترک دارند و آن هم هزینه‌های سرسام‌آور برگزاری مراسم ازدواجشان است.
پول1 جولان شاهزاده‌های تهران با هلی‌ کوپتر!
به این مطلب امتیاز دهید
0% 100%

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز"،  دراین بین افرادی هستند که به واسطه چشم‌وهم‌چشمی مراسم خود را هرچه با شکوه‌ تر برگزار می‌کنند و البته ککشان هم گزیده نمی ‌شود و افرادی هم هستند که با وجود وضعیت مالی متوسط و حتی ضعیف که در واقع توانایی برپایی یک مهمانی ساده را هم ندارند، زیر بار قرض و وام‌‌های کلان می‌روند تا بتوانند جشن گران قیمتی برپا کنند.حال سوال اینجا است چه اندازه طرز فکر اقوام و آشنایان برای برگزاری مراسم ازدواج اهمیت دارد؟

 

برگزاری جشن با شکوه به چه قیمتی؟ آیا یک شب به یاد ماندنی ارزش سختی‌های آینده زندگی مشترک را دارد؟ در حالی برگزاری مراسم آغاز زندگی مشترک برای جوانان امروز یک دغدغه محسوب می شود که بعضا افرادی هستند که توانایی برپایی مراسم ساده و در حد یک جشن مختصر را هم ندارند، اما دیده می شود که مراسم‌های پر زرق و برقی در تالار و هتل‌های معروف و لوکس پایتخت می‌گیرند که البته نیتی به جز چشم و هم چشمی در پشت آن نیست.

 

یک جشن ساده دست کم چقدر هزینه دارد؟

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: دراسلام هیچ بنایی ساخته نشد، که نزد خدای عزوجل محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد. به نظر می‌رسد هزینه سنگین مراسم‌های عروسی که این روزها گریبانگیر دختران و پسران جوان شده است باعث کم‌رنگ‌تر شدن عمل به این سنت پیامبر یعنی امرمقدس ازدواج شده است.اما این روزها موسسه‌های خیریه زیادی هستند که برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان اقدام به راه‌اندازی «کانون ازدواج آسان» کرده‌اند؛ بدین گونه که جمعی از افراد نیکوکار تمام خدماتی که یک مراسم عروسی احتیاج دارد، از پذیرایی مهمانان و کارت دعوت گرفته تا فیلمبرداری و عکاسی و حتی لباس عروس را تقبل می‌کنند و کلیه این خدمات با حداقل قیمت به جوانان ارائه می‌شود.

 

در این زمینه با یکی از کانون‌های ازدواج آسان تماس گرفتیم و جویای شرایط رزروکردن شدیم. متصدی کانون درباره نحوه ارائه کارشان گفت: برگزاری یک عروسی در تالارهای سطح شهر هزینه‌هایی اعم از میوه، شیرینی، شام،اتاق عقد و... زیادی دارد که ما همه آن به‌جز هزینه ورودی سالن یا همان تالار را برعهده می‌گیریم. اوادامه داد: منو غذایی ما برای تمام افراد یکسان است و در واقع هزینه کامل یک شب عروسی که شامل لباس عروس و داماد، آرایش عروس، عکاسی و فیلمبرداری، پذیرایی از مهمانان (شام، شیرینی،میوه) و کارت عروسی برای هر ۱۰۰ نفر معادل ۷۵۰ هزار تومان است و برای هر نفراضافه‌تر پنج هزارتومان دیگر نیز دریافت می‌شود.

 

با وجود اینکه چهار ، پنج سالی از راه‌اندازی طرح «ازدواج آسان» می‌گذرد، اما هنوز جوانان از این امر استقبال نکرده اند. در واقع آنها ترجیح می‌دهند عروسی نسبتا با شکوهی را در تالارهای معمولی و درحد اعتدال سطح شهر برگزار کنند و خرج ومخارج آن را نیز به صورت کاملا آزاد یعنی بدون اعمال تخفیفات موسسه‌های خیریه بپردازند. گاهی تجلمات و چشم وهم چشمی دیگر مرزی را قائل نمی‌شود تا جایی که امروز برای برگزاری یک جشن عروسی به ماشین عروس آن هم آخرین مدل خودرو خارجی راضی نمی‌شوند و برای آمدن به تالار عروسی سوار هلی کوپتر می‌شوند.

 

ترفندهای سودآوری برخی از مسئولان و گرداننده‌های تالارهای عروسی هر روز در حال به روز شدن است و هربار پیشنهادات جالب و غیرمنتظره خود را برای برگزاری یک جشن عروسی به یادماندنی به شما می دهد که اجاره هلی کوپتر نیز جزو چنین مواردی است.وقتی غول های آهنی که جایگزین اسب های نجیب سفید ذهن دختران ما شده باید هم خرج های سرسام آور جایگزین مهر و لطافت زنانه دختران ما شود که سرانجام کار محبت معجزه گرا و قناعت سعادت گشا با او امر پادشاهانه و تجملات پوچ قرینه می شود. اگرچه افرادی که مراسم عروسی خود را غرق در چنین تجملاتی برپا می کند جزو قشرمرفه جامعه محسوب می شوند، اما در این بین افرادی هستند که به واسطه چشم و هم چشمی هایی از این جنس، آینده زندگی مشترک خود را به پرداخت وام و قسط جشن ازدواجشان گره می زنند.

روزنامه آرمان

سردار سلامی مطرح کرد؛
پاسخ مقتدرانه سپاه به آمریکا/ به آمریکا هشدار می دهیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اجازه نمی دهیم هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی و رزمایش های ایران تصمیمی را اعمال کند.
سردار سلامی پاسخ مقتدرانه سپاه به آمریکا/ به آمریکا هشدار می دهیم
به این مطلب امتیاز دهید
97.7% 2.3%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در بخش خبری 21 سیما به بررسی موضوع پیش‌نویس قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه اقدامات و برنامه‌های دفاعی ایران و نیز محدودسازی رزمایش‌های جمهوری اسلامی در خلیج فارس پرداخت.

 

سردار سلامی گفت: پیام ما به ملت ایران، آرامش، اطمینان خاطر و امنیت کامل و حرکت به سمت قله‌های بزرگ‌تر و اتکا به ملت اسلامی است.

 

وی افزود: به دشمنان و به خصوص آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم خطاهای گذشته را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از عبرت‌های نزدیک تاریخ درس بگیرند و از اعمال فشارهای بی‌حد و غیرضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

 

سلامی در خصوص برگزاری رزمایش‌های سپاه، اظهارداشت: ما هم مثل ارتش دارای تقویم مشخصی برای رزمایش‌های سالانه هستیم و به تناسب مناسبت‌های نظامی و سیاسی، آنها را برگزار می‌کنیم و شاید رزمایش‌هایی را نیز بدون اطلاع قبلی برای اعمال قدرت ایران، انجام دهیم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هیچ گونه اراده سیاسی و یا نظامی بر انجام رزمایش‌های هیچ کشوری خصوصا ایران در محدوده آب‌های سرزمینی و آزاد وجود ندارد و این حق قانونی ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ قدرت و کشوری در حوزه اقدامات دفاعی، تمرینات و رزمایش‌ها ما تصمیمی را اعمال کند.

 

سلامی افزود: ما تا امروز این حق خود را اعمال کرده‌ایم و در آینده نیز رزمایش‌ها خود را با اقتدار جدی‌تر برگزار می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ نقطه‌ای از جهان را امن کنند و البته نیت این کار را هم ندارند و هرجا که وارد شدند، ناامنی‌های گسترده‌ای را به ملت‌ها وارد و ملت‌های وسیعی را آواره کردند. آمریکایی‌ها همواره برای توجیه حضورشان در مناطقی مثل خلیج فارس از یک تهدید ساختگی استفاده می‌کنند تا حضور مستقیم‌شان را در منطقه اعمال کنند و یک فضای روانی برای دولت‌های متحد آمریکا ایجاد می‌کنند و با برگزاری رزمایش مشترک با آنها سعی می‌کنند همیشه دامنه اقتدار آن کشورها را در حدی نگه دارند که تسلط سیاسی خودشان بر آنها برقرار باشد.

 

سلامی تأکید کرد: اگر اراده سیاسی، تسلط نظامی و قدرت دفاعی دریایی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز نبود، مطمئنا یک قطره نفت به خارج آن صادر نمی‌شد. این قدرت ماست که خلیج فارس را یک منطقه امن استراتژیک کرده است.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به ما اتهام می‌زنند که ما یک قدرت تنش‌زا هستیم، گفت: آنها هواپیمای مسافربری ما را با موشک هدف قرار دادند و تمام سرنشینان آن را به شهادت رساندند، این یک رفتار غیرحرفه‌ای است و اگر ما غیرحرفه‌ای عمل می‌کردیم، یکی از تفنگداران دریایی آمریکا که در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ دستگیر شدند، زنده نمی‌ماند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه، تأکید کرد‌: ما برای آمریکایی‌ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آنها این را می‌دانند. ما توسعه قدرت دریایی خود را برای غلبه بر قدر بزرگی چون آمریکا، آرایش و توسعه داده‌ایم، زیرا قدرت بزرگ و دشمن دیگری غیر از آمریکا نداریم، زیرا مابقی ظرفیت آن را ندارند.

 

سلامی افزود: آمریکایی‌ها از واقعیت‌های تاریخی نزدیک عبرت بگیرند، ما آنها را ارجاع می‌دهیم به ماجرای بریجتون،‌ ساموئل بی‌.رابرتز و... آنها از ماجرای دستگیری تفنگدارانشان عبرت بگیرند و این برای آنها اثبات‌کننده یک واقعیت است که ما یک نیروی دریایی قدرتمند در سپاه و ارتش ساخته‌ایم که قادر است از منافع حیاتی و استقلال کشور دفاع کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تصور آمریکایی‌ها از قدرت ما بسیار کم‌تر از واقعیت است، ما قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت بازدارنده دریایی و موشکی خود، ادامه می‌دهیم و رزمایش‌هایمان را طبق برنامه به مصالح سیاسی و نظامی برگزار می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی را از هیچ قدرتی در دنیا نمی‌پذیریم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه، در پایان تأکید کرد: براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم./فارس

کلاه‌سبزان ایرانی چگونه «جبهه النصره» را زمین‌گیر کردند؟

یک پایگاه عرب‌زبان با انتشار مطلبی به نقش تیپ ۶۵ ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به «کلاه‌سبزهای ایرانی» در ناکام گذاشتن عملیات تکفیریها در «خان طومان» حلب پرداخت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز،  پایگاه لبنانی «العهد» با انتشار گزارشی نوشت: ضربات پی در پی ارتش سوریه و هم پیمانانش بر پیکره گروه های تروریستی ـ تکفیری از جمله «جبهه النصره» در حومه استان «حلب» و شکست طرح های نظامی متعدد آنها دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. همین شکست های متوالی موجب شده تا نوعی سرگردانی در صفوف تکفیریها غالب شده و آنها برای انتقام‌جویی اقدام به کشتار مردم بی دفاع سوریه کنند.

حملات خمپاره ای گسترده به حومه حلب تنها نمونه ای از اقدامات انتقام جویانه تروریست های تکفیری از غیرنظامیان سوری است.

این پایگاه در ادامه نیز آورده است: پیگیری دقیق روند عملیات های نظامی در حلب نشان می دهد که کشتارهای اخیر شهروندان و غیرنظامیان سوری در حومه این استان در حملات خمپاره ای با حوادثی که در مناطق جنوبی حلب در حال وقوع است، در ارتباط هستند. واقعیت این است که منطقه حومه جنوبی استان «حلب» سوریه برای تروریست های تکفیری از اهمیت بسزایی برخوردار است. این منطقه از یک سو دروازه ای برای ورود به جنوب حلب محسوب می شود و از سوی دیگر ستون فقرات تروریست های تکفیری و حامیان آنها برای تأمین نیروهای خود به شمار می رود.

«العهد» در ادمه تصریح کرده است: شکست تروریست های تکفیری در حلب تنها به شکست آنها در حومه جنوبی این استان محدود نمی شود، بلکه نکته قابل تأمل در این زمینه استفاده ارتش سوریه و هم پیمانانش از تاکتیکی جدید است؛ تاکتیکی که با رسیدن مستشاران ویژه ارتش ایران موسوم به «کلاه‌سبزها» دنبال می شود. مستشاران ایرانی در حومه جنوبی حلب و به طور دقیق در جبهه «الحاضر» مستقر شده اند. 

این پایگاه لبنانی می نویسد: نیروهای تیپ ۶۵ ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت پیشرفته ترین آموزش های نظامی قرار گرفته و از تجربیات بالایی نیز برخوردار هستند. این نیروها همچنین از توانایی تحرک سریع برخوردار هستند که همین ویژگی ها موجب تغییر موازنه قدرت در حومه جنوبی حلب شده است.

«العهد» در ادامه آورده است: نیروهای سوری و کلاه‌سبزهای ایرانی به وسایل الکترونیکی ویژه رصد و مراقبت مجهز گشته اند. این ابزارآلات تاجایی پیشرفته هستند که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و ترکیه هم قادر به رمزگشایی آنها نیستند. این تحولات به نوع خود، تغییری بنیادین در عرصه تحولات میدانی سوریه و به طور مشخص در حلب محسوب می شوند. باید چنین گفت که نیروهای سوری و متحدان ایرانی آنها در حال برداشت محصولی هستند که از مدت ها پیش کاشته اند.

این پایگاه عرب زبان در ادامه می نویسد: تمامی عواملی که ذکر شد، موجب شکست سنگین تروریست های تکفیری در «خان طومان» شد. تروریست های تکفیری از مدت ها پیش برنامه ریزی کرده بودند تا بزرگترین عملیات نظامی خود در حومه حلب از زمان آغاز جنگ در سوریه را در منطقه «خان طومان» انجام دهند. با این وجود، هوشیاری مستشاران کلاه سبز ایرانی و هدایت عملیات نیروهای سوری توسط آنها موجب شد تا عملیات بزرگ تکفیریها در «خان طومان» به شکستی بزرگ برای آنها تبدیل شود.

«العهد» همچنین افزوده است: اینکه چگونه عملیات بزرگ تروریست های تکفیری در «خان طومان» با شکست مواجه شد، مسأله ای است که سرکرده های گروه تروریستی ـ تکفیری «جبهه النصره» را به شدت در فکر فرو برده است. این مسأله به سؤالی بزرگ در ذهن سرکرده های «جبهه النصره» پدید آمده است. سؤال بزرگی است که دستگاه های اطلاعاتی از پاسخگویی به آن عاجز مانده اند. آنها همچنان در بهت و حیرت به سر می برند و نمی دانند چگونه مستشاران کلاه سبز ایرانی و نیروهای سوری توانستند طرحی که مدت ها روی آن برنامه ریزی شده بود را از قبل پیش بینی و تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از موفقیت آن را بیاندیشند.

این پایگاه عرب زبان در ادامه آورده است: مستشاران ایرانی و نیروهای سوری اطلاعات دقیقی از جزئیات تعداد اعضای گروه های تروریستی حاضر در عملیات «خان طومان»، تسلیحات مورد استفاده آنها، محل استقرار آنها و مسیرهای حرکت خودورهایشان داشتند که هنوز هم تکفیریها و حامیان آنها نمی دانند این اطلاعات چگونه به دست محور مقاومت افتاده بود. این اطلاعات، درست همان اطلاعاتی بودند که «جبهه النصره» تلاش می کرد با انتقال مسقیم آنها به نیروهای خود از درز کردن آن جلوگیری کند.

«العهد» همچنین می نویسد: مستشاران کلاه سبز ایرانی که به سوریه اعزام شده اند، از زبده ترین و کارکشته ترین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در گذشته نیز سوابق درخشانی از خود برجای گذاشته اند. تجاربی که این نیروها در اختیار نیروهای ارتش سوریه قرار دادند، موجب شد تا «خان طومان» از سقوط به دست تروریست های تکفیری «جبهه النصره» نجات یابد. از هماهنگی میان نیروهای ارتش ایران با نظامیان سوری هم نباید گذشت که خود منشأ بسیاری از موفقیت ها بود.

این پایگاه لبنانی در ادامه گزارش خود آورده است: گروه های تروریستی ـ تکفیری خود اعتراف کردند که تعداد تلفات آنها در این کمین ۲۰۰ نفر بوده است. نکته قابل تأمل این است که علاوه بر جبهه النصره، گروه های تروریستی دیگری نیز در عملیات «خان طومان» حضور داشتند. آنها خود نیز اذعان دارند که در عملیات «خان طومان» با شیوه و اسلوب جدیدی مواجه شدند که قادر به مقابله با آن نبودند. 

«العهد» در پایان گزارش خود تصریح کرده است: همین سلسله شکست های پی در پی تکفیریها در حومه حلب موجب شد تا آنها به فکر انتقام جویی از مردم سوریه بیافتند. آنها اقدام به بمباران مناطق مختلف واقع در حومه دمشق و در قلمون و العتیبه کرده و بسیاری از شهروندان بی دفاع سوری را به خاک و خون می کشند. این در حالی است که مناطق مختلف واقع در حومه حلب نیز از حملات خمپاره ای آنها در امان نیستند.

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 663
بازدید کل : 158240
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1