پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
صبح امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمان دیدار کرد.
اشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صبح امروز ابراهیم حاتمی‌‎کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمانی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی در این دیدار انگشتر مدافعان حرم را به حاتمی کیا تقدیم کرد.

دیدار حاتمی‌کیا با سردار سلیمانی +عکس

 
مقام معظم رهبری:
ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را تکرار شادمانه عید انقلاب دانستند و با تأکید بر اینکه چنین مراسم مردمی مستمری در جهان بی نظیر است، افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مردم در هر شرایطی اعم از شرایط سخت جوی و در دل مشکلات، همواره در مراسم عید انقلاب در ۲۲ بهمن حاضر بوده اند.
ایشان افزودند: بخش قابل توجهی از کسانی که در سالهای اخیر در راهپیمایی شرکت کرده اند به اقتضای سن خود روزهای انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ را ندیده اند و این سلسله تمام نشدنی نشان دهنده قدرت بازآفرینی انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت خاطره این حادثه عظیم و به فراموشی سپرده شود، گفتند: باید حقیقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زیرا انقلاب اسلامی در نیمه راه خود است و برای استحکام پایه ها و رسیدن به اهداف والای خود، نیازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلی است.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:ارتش, :: 23:11 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا، صبح پنج شنبه پانزدهم بهمن ماه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان سیاسی کشور در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد.امیر سلیمی از بنیانگذاران ارتش انقلابی بود که در خرداد 1379 پس از کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، به فرماندهی کل ارتش منصوب و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نیز نائل آمد.



ادامه مطلب ...
جامانده از قرارداد ایرباس
قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.
صراط: رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود دولت به خرید هواپیما، شائبه‌های مختلفی را به وجود آورده درصورتی که دولت باید اعتبار 250 میلیون دلاری متناسب با ساختار و ایمنی ایرلاین‌ها را در نظر می‌گرفت و با تعیین مهلت  یکساله، از آنها می‌خواست تا ناوگان خود را ظرف 1.5 سال به سن 10 سال کاهش دهند.

ازقرار معلوم، تفاهم نامه اولیه خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه به امضا رسیده است.

رضا نخجوانی، گفته است: تزریق چنین سرمایه هنگفتی توسط دولت، جایی برای رقابت بخش خصوصی با دولت نمی‌گذارد و این اقدام، عدول از سیاست‌های کلان کشور در روند خصوصی‌سازی است.


ادامه مطلب ...
زنان مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان با ارسال تصاویری از خود با پوشش اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، حمایتشان را از «روز جهانی حجاب» به نمایش گذاشتند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین
سردار فدوی در مجلس:
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های سربازان آمریکایی دستگیرشده استخراج کرده‌ایم، گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با 4 تن از فرماندهان این نیرو که شناورهای متجاوز آمریکایی را در محدوده جزیره فارسی توقیف کرده و تفنگداران متجاوز آمریکایی را بازداشت کرده بودند، در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

سردار فدوی در سخنانی اظهار داشت: امروز سالروز ورود مردی الهی است که مصداق این حدیث قدسی خداوند است که می‌فرماید «بنده من را اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار و قدرت تغییر و کن فیکون به تو بدهم». حضرت امام (ره) یکی از مصداق‌های عینی این حدیث شریف قدسی است، نفس قدسی امام‌خمینی (ره) از سال 42 اثری برای جوانان ایران اسلامی داشت که به همین دلیل انقلاب اسلامی به وجود آمد و به پیروزی رسید.

وی افزود: همه اتفاقاتی که در طول 37 سال گذشته توسط دشمنان انقلاب رقم خورده است، با وجود همان نفس قدسی، بی‌اثر و خنثی شده است و جوانان انقلاب توانسته‌اند پاسداری از انقلاب اسلامی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند، در این راه تعداد بسیای از جوانان شهید شده‌اند و این روند پایان‌پذیر نیست و امیدوارم به لطف خداوند متعال و به برکت امام (ره) و مقام معظم رهبری این روند ادامه یابد.

سردار فدوی یادآور شد: روزها و سال‌های اخیر شاهد جوانان و پاسدارانی هستیم که به نقاط مختلف برای دفاع از ایران و اسلام می‌روند تا برای همه دنیا مسلم شود که در ایران پاسدارانی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند به انقلاب اسلامی و اسلام خللی وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس، تصریح کرد: دستگیری سربازان آمریکایی وظیفه ما بوده و هست و سال‌های طولانی این وظیفه را انجام داده‌ایم. این دستگیری چهارمین دستگیری نظامیان آمریکایی‌ و انگلیسی‌ در آب‌های کشورمان محسوب می‌شود، در واقع این افتخار برای ایران وجود دارد که بتواند بدون هیچ نگرانی اعمال قدرت کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال در حساس‌ترین زمان که شیطان بزرگ سعی داشت با آغاز برنامه برجام حقارت‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کند، همه نقشه‌های آنها نقش بر آب کرد، تأکید کرد: از صفر تا صد این برنامه خدایی بود، چرا که بشر نمی‌تواند تمامی یک برنامه را طوری طراحی کند که بدون ضرر و زیان به انجام برسد.

وی ادامه داد: به رغم کوچک بودن جزیره فارسی و فاصله 130 کیلومتری آن از سواحل ایران، در این جزیره و در همه مکان‌های دیگر به مثابه این جزیره، ما آمادگی کامل داریم و به محض اینکه شناورهای آمریکایی چندصدمتر وارد آبهای سرزمینی ایران شدند ما به سراغ‌شان رفتیم. جزیره فارسی یک جزیره بسیار کوچک است که پاسداران سال‌هاست در این جزیره مستقر هستند و آمادگی کامل برای مقابله با دشمن را دارند، در حالی که آنها قصد داشتند به سمت جزیره عربی بروند، اما موتور قایق‌شان خراب شده و جریان آب آنها را چند صد متر وارد آب‌های ایران می‌کند، وضعیت به گونه‌ای است که بین جزیره فارسی و جزیره عربی، آبهای سرزمینی نصف می‌شود و 5 مایل متعلق به ایران و 5 مایل متعلق به جزیره عربی است.

سردار فدوی یادآور شد: این جریان دستگیری چندین ساعت فیلم وجود دارد که این فیلم‌ها می‌تواند حقارت‌های بسیاری برای آمریکا به دنبال داشته باشد. در واقع اگر مسئولان آمریکایی می‌گویند ما از «دست بر سر گذاشتن» سربازان‌مان ناراحت و خجالت‌زده هستیم باید بگویم اگر مابقی فیلم‌ها را ببینند این سرافکندگی صدبرابر خواهد شد، هر چند ما به دنبال ایجاد حقارت برای دولت و ملتی نیستیم، اما اگر آنها بخواهند ایران را تحقیر کنند و خباثت کنند، فیلم‌ها را نمایش داده و موجبات خجالت‌زدگی و تحقیر بیشتر آنها را فراهم خواهیم کرد.

سردار فدوی افزود: اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های آنها استخراج کرده‌ایم و متناسب با تصمیمی که گرفته می‌شود، قابل ارائه هستند، در واقع اگر توانمندی افراد به قدرت بی‌انتهای خداوند متصل شود، هیچ قدرتی در برابرش معنا و مفهوم نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: پاسداران انقلاب اسلامی این موضوع را باور دارند و حتی اگر شهید شوند، به دنبال این حقایق هستند و باید بگویم دشمنی پاسداران انقلاب اسلامی با آمریکا است چرا که آمریکا سرمنشأ همه دشمنان ایران است.

سردار فدوی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی همچون آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای منطقه و حتی برخی در داخل کشور به دنبال آن هستند که دشمنی شیطان بزرگ آمریکا را با انقلاب اسلامی نفی کنند و آن را با کشور سخیف و کوچکی همچون عربستان جایگزین کنند که این کار نباید صورت بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: هیچ نوع دشمنی با انقلاب اسلامی که منشأ آن آمریکایی‌ها نباشد، وجود ندارد، همه گروه‌هایی که امروزه درست شده و به جان مردم مسلمان منطقه افتاده است، همچنین ضد انقلاب‌ها را آمریکا گسترش می‌داد و در جنگ تحمیلی نیز این کشور نقش داشت و پشت سر کشورهای منطقه که امروزه با ایران دشمنی دارند نیز آمریکا وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بسیار مراقب بود چرا که جایگزینی شیطان بزرگ آمریکا با شیطان های کوچکی که به حساب نمی‌آیند یک انحراف بسیار استراتژیک است و باید از آن جلوگیری شود، بدون شک نمایندگان مجلس نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.
منبع: فارس
جمعه 9 بهمن 1394برچسب:اجتماعی, :: 7:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

فاجعه ای بزرگ در سال 94

طناب دار را با دست خود می بافد، روسری حریر مادر را به چارچوب در گره می زند و حلقه مرگ را دور گردن نحیفش تنگ می کند؛ دیگری تلخی روزگار را تاب نمی آورد و از بلندی می پرد و آن یکی به ضرب گلوله خود را به کام مرگ می کشد.

فرآوری: ه.هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
طناب دار

از آغاز سال ۹۴ تاکنون 13 دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را به کشتن داده اند. نه نفر خود را حلق آویز کرده اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده پریده اند و یک نفر با سلاح گرم زهر مرگ را سرکشیده است.فقط در ماه جاری اقدام به دو مورد خودکشی در یزد و یک مورد در تهران به مرگ خودخواسته این سه نفر انجامیده و خبر «خودکشی» را میان اخبار روزانه پررنگ کرده است، این اتفاقی است که در پنج سال اخیر نه تنها در ایران، بلکه در جهان، رشدی سرطان گونه داشته و سه برابر شده است.

مواردی از خودکشی دانش آموزان در سال جاری که در گزارش پیش رو به آنها پرداخته شده، براساس آنچه در خبرها و از سوی مجریان قانون بیان شده، به دلیل اضطراب ناشی از مدرسه، افت تحصیلی و ناکامی در واحدهای درسی و یا هراس از مورد بازخواست قرار گرفتن از سوی والدین و همچنین افسردگی و اختلافات دامنه دار خانوادگی رخ داده است.

همچنین از بین این موارد چهار مورد در استان تهران، دو مورد در یزد، دو مورد در آذربایجان غربی و مابقی در استان های لرستان، مازندران، خراسان جنوبی و شمالی اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در حالی با این آمار روبه رو هستیم که عمده خودکشی های ناموفق به رسانه ها راه نمی یابند، چنانچه در ۱۲ خودکشی دانش آموزان در سال جاری، تمامی موارد به مرگ افراد منجر شده و این گزارش از شمار افرادی که پس از اقدام به خودکشی از مرگ رهایی می یابند، خالی است. کشورهای توسعه یافته نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده اند، به طوری که برای مثال، هر سال، ۱۰ مورد خودکشی زیر ۱۰ سال در فرانسه رخ می دهد؛ ایران نیز درزمینه خودکشی رتبه ۴۸ را در میان دیگر کشورها دارد اما آماری دقیق از خودکشی کودکان در کشور وجود ندارد.

چهارم ابتدایی بود، مچ دستش را باند پیچیده بود، خودکشی ناموفقی داشته؛ از او می پرسم چرا این کار را انجام داده ای، می گوید؛ خانواده ام به من بی توجه هستند می خواهم اینگونه توجه شان را جلب کنم. می گوید: دوستانم می گویند اگر برای آن ها یک اتفاق بد بیفتد حتما خودکشی می کنند

با این وجود تحلیل این خودکشی ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور ما، درحالی که با فقدان جزئیات آماری رو به رو هستیم، چندان ساده به نظر نمی رسد. درحالی که آماری از خودکشی کودکان و بزرگسالان در سال ۱۳۹۳ در دست نیست اما نتایج یک مطالعه با عنوان «بررسی موارد اقدام به خودکشی در کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان لقمان حکیم» نشان می دهد از میان ۱۷۶ کودک هشت تا ۱۳ سال که به دلیل مسمومیت در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در بیمارستان لقمان حکیم بستری شده بودند، اقدام به خودکشی ۱۱۱ مورد آنها تأیید شده است.

 



ادامه مطلب ...
همایش بزرگ اصولگرایان امروز، پنجشنبه 8 بهمن ماه در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد


ادامه مطلب ...


 بي بي سي فارسي در تحليلي چهار پيشنهاد را به آقاي حسن روحاني برای مقابله رئیس‌جمهور با شورای‌ نگهبان ارايه كرده است:

1⃣ -  دیپلماسی داخلی با چاشنی سماجت و فشار

2⃣ -  استفاده از اهرم فشار نیروهای اجتماعی و مردم

3⃣ - برگزار نکردن انتخابات

4⃣ -  انصراف از نامزدی در مجلس خبرگان

نیروی دریایی ارتش به یک جنگنده و یک ناو آمریکایی که به منطقه عمومی روزمایش ولایت ۹۴ نزدیک شده بودند، اخطار داد
نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح امروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به یک ناو و یک جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد.


با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ و ناو آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز، نیروی دریایی ارتش به ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

برخی فرماندهان گفته‌اند، جنگنده و ناو آمریکایی با نزدیک شدن به منطقه عمومی رزمایش نداجا، اقدام تحریک آمیزی انجام داده‌اند اما با اقتدار نیروی دریایی و اعلام اخطار قاطع نداجا، مجبور به ترک منطقه شده‌اند

 

جنگنده‌های سعودی در ادامه اقدامات متجاوزگرانه خود بار دیگر با شلیک راکت به حومه سفارت ایران در پایتخت یمن، خساراتی به ساختمان این سفارت وارد کردند.

 جنگنده‎های سعودی امروز (چهارشنبه) بار دیگر حومه سفارت ایران در صنعا را هدف قرار داد.

 برخی منابع خبری گزارش دادند که اصابت موشک‎ها به اطراف سفارت ایران به بخشی از دیوار سفارت آسیب وارد کرد.

پایگاه خبری «النجم الثاقب» گزارش داد که تعدادی از ترکش‎های موشک شلیک شده به داخل حیاط سفارت ایران در صنعاء اصابت کرد.

عربستان سعودی کمتر از یک ماه گذشته سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار داده بود که ظاهراً بر اثر برخورد ترکش های موشک های سعودی، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت کشورمان در صنعا نیز زخمی شدند.

پیش از این در 31 فروردین ماه سال جاری نیز موشک‌های سعودی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده بود که در پی آن شیشه‌های سفارتخانه شکسته شد اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده بودند که با احضار کاردار عربستان در تهران و تذکر جدی و ارائه یادداشت اعتراضی به عربستان درباره وظایفشان در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک همراه شد.

علم‌الهدی:
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: فضای ورزشی را اگر در حد یک نیروی متدین فراهم کرد آنگاه شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود، لذا وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدالش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است، اما کدام دیوانه بی‌عقلی است که بگوید زن نباید ورزش کند؟
خطیب جمعه مشهد بر ضرورت توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: مسئولیت ورزش دست کسانی است که حرفه‌ای این کار هستند.

امام جمعه مشهد افزود: متأسفانه کشور ما سیاست‌زده است و حرف‌ها برعکس تحلیل می‌شود و یک عده از مباحث بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه ورزش بانوان، بیان کرد: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود، همچنین باید گفت مشکل ما در عرصه ورزش بانوان فضا است.


ادامه مطلب ...

 

یک دستگاه اتوبوس شهری با خارج شدن از مسیرش، ضمن برخورد با ایستگاه کنترل خط اتوبوسرانی و نیمکت مسافران از روی پل لاله به داخل اتوبان چمران اصفهان سقوط کرد.

  حوالی ساعت 15 امروز یک دستگاه اتوبوس شهری وارد بخش پیاده‌رو دوربرگردان پل لاله شده و پس برخورد با کیوسک کنترل خط اتوبوسرانی و نیمکت مسافران و طی مسافتی، نرده‌های محافظ را نیز از جا کنده و به اتوبان چمران سقوط کرد.


طبق شنیده‌ها علت حادثه، گیر کردن پدال گاز اتوبوس و عمل نکردن ترمز بوده است که خوشبختانه این وسیله نقلیه بدون مسافر بوده و راننده نیز در سلامت به سر می‌برد
.

سقوط اتوبوس ازروی پل در تهران +تصاویر

سقوط اتوبوس ازروی پل در تهران +تصاویر
 


ادامه مطلب ...
جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.
 جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

در دومین روز از مرحله اصلی این رزمایش که در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند (منطقه‌ای به وسعت 3 میلیون کیلومتر مربع) در حال برگزاریست، جدیدترین رادار پرتابل بومی نیروی دریای ارتش در باند L با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

بُرد نمونه اولیه این رادار 150 کیلومتر است و در نمونه‌های بعدی، این بُرد تا 400 کیلومتر هم خواهد رسید.

این رادار که هم اکنون با نصب بر روی یک ایستگاه سیار در رزمایش در حال استفاده است، قابلیت مقابله با جنگال را داشته و در صورت از کار افتادن بخشی از آن نیز قادر به ادامه انجام ماموریت است.




ادامه مطلب ...
همزمان با سفر روحانی به پاریس
وزیر خارجه فرانسه در جلسه اخیر اتحادیه اروپا موضوع تحریم های موشکی ایران را مطرح کرده است. درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که رئیس جمهور ایران در پاریس حضور دارد.
 وزیر خارجه فرانسه در جلسه اخیر اتحادیه اروپا موضوع تحریم های موشکی ایران را مطرح کرده است.

به گزارش ای بی سی، فرانسه خطاب به مقامات اتحادیه اروپا تحریم های جدید علیه آزمایش های موشکی ایران را خواستار شده است. این درخواست بعد از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران صورت گرفته است.

در جلسه گذشته وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا فرانسوی ها از مقامات این اتحادیه خواستند از آمریکا برای تحریم های موشکی ایران پیروی کنند.

چند روز پیش مقامات آمریکایی دوباره تحریم های موشکی ایران را مطرح کردند. این درحالی است که این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر تحریم های اقتصادی خود را علیه ایران لغو کرده اند.

درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کشور فرانسه حضور دارد.

یک دیپلمات فرانسوی در اتحادیه اروپا می گوید لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه این درخواست را به طور رسمی در جلسه اخیر اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم با تایید این مطلب از قول دو مقام اروپایی که نامشان فاش نشده گزارش کرده است که فرانسه این درخواست را هفته گذشته و در دیدار وزرای خارجه مطرح کرده است.

فرانسه یکی از شش قدرت جهانی بود که مذاکراتی فشرده و طولانی با ایران داشتند و سرانجام در قالب توافقی موسوم به "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) پذیرفتند که بخش عمده‌ای از تحریم‌های وضع شده علیه ایران را در مقابل محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور لغو کنند.

گفتنی است مقامات فرانسه تاکنون موضعی در این باره نگرفته اند.

آمریکا حدود دو هفته پیش چند فرد و موسسه را به ظن ارتباط با برنامه موشکی ایران مورد تحریم قرار داد. این تحریم‌ها مدتی پس از آزمایش موشک بالستیک عماد انجام شد.

رهبر انقلاب در دیدار پاسدارانی که متجاوزان امریکایی را بازداشت کردند:
فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کردند: کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان امریکایی به آبهای جمهوری اسلامی ایران اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.

فرمانده معظم کل قوا همچنین در سخنان کوتاهی، این اقدام ستایش برانگیز نیروی دریایی سپاه پاسداران را شجاعانه و همراه با ایمان خواندند و خاطرنشان کردند: کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که امریکاییها را به آبهای ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دستهایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.

در این دیدار همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.
عارف: اين‌بار عقب‌نشيني نمی‌كنيم
واضح است که حتی افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند نیز نمی توانند هر حرف تحریک کننده ای را بر زبان بیاورند. از این رو، چه بسا در روزهای آتی با بررسی مجدد اظهارات ساختارشکنانه عارف، شورای نگهبان حکم به رد صلاحیت او بدهد.
- محمدرضا عارف اخیرا در واکنش به رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب، اظهارتی بر زبان رانده و جایگاه شورای نگهبان را تخطئه کرده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، عارف در نشست هم اندیشی میز استان های شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفته است: باید برای همیشه چالش تک قطبی کردن انتخابات و ردصلاحیت ها حل شود.

او البته مشخص نکرده است که منظورش از "حل شدن همیشگی چالش رد صلاحیت ها" چیست، اما آن گونه که از اظهارات وی برمی آید، مخالفت با اصل نظارت استصوابی و حذف شورای نگهبان از فرآیند بررسی صلاحیت هاست.

این آرزوی اصلاح طلبان در دولت اصلاحات شکل جدی تری به خود گرفته بود و رییس دولت مذکور با تدوین لایحه ای موسوم به اصلاح قانون انتخابات، عملا راه حذف شوای نگهبان را رفت و اگرچه مطابق پیش بینی ها، مجلس ششم هم به این لایحه رای مثبت داد اما از آنجا که مغایرت این مصوبه با قانون اساسی اظهر من الشمس بود، شورای نگهبان آن را تایید نکرد.

ضرورت بررسی دوباره صلاحیت عارف/ آیا تندروها گارانتی دارند؟

اکنون سال ها پس از آن تلاش ناکام، و نیز پشت سر گذاشتن فتنه 88، محمدرضا عارف که به نوعی زیر نظر رییس دولت اصلاحات رهبری ظاهری اصلاح طلبان را بر عهده گرفته، این سخنان تحریک آمیز را بر زبان رانده است.
 


ادامه مطلب ...
درباره مذاکرات هسته‌ای
رئیس جمهوری با تبریک پیروزی ملت ایران در پرونده پیچیده هسته ای گفت: تقریبا به تمام اهداف اصلی مان بدون استثنا دست یافته ایم.
- یک روز پس از آنکه مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان در مذاکرات هسته ای تاکید کرده بودند "همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده" حسن روحانی گفت: تقریبا به تمام اهداف اصلی مان بدون استثنا دست یافته ایم.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه 30 دی در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره  مجلس خبرگان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته ای افزودند: البته همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که انشاءالله خداوند اجر می دهد.

یک روز بعد حسن روحانی در دومین روز همایش استانداران، معاونان سیاسی، مدیران کل سیاسی و انتخابات و فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور با تبریک پیروزی ملت ایران در پرونده پیچیده هسته ای گفت: تقریبا به تمام اهداف اصلی مان بدون استثنا دست یافته ایم.

رهبر انقلاب: همه خواسته‌های ما برآورده نشد/ روحانی: تقریبا به تمام اهداف اصلی مان بدون استثنا دست یافته‌ایم
تیتر خبرگزاری رسمی دولت درباره سخنرانی روحانی
دو سلاح راهبردی "مسکو" در "لاذقیه" به کمک ارتش سوریه آمد.
ارتش و  نیروهای دفاع وطنی سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری از کمک نیروی هوایی و زمینی ارتش فدراسیون روسیه کمک گرفتند و به توفیقات مهمی نائل آمدند.

ارتش فدراسیون روسیه  از دو سلاح راهبردی در این استان بیشتر از سایر سلاح هایش استفاده می‌کند که  آن‌ها  "راکت انداز توس" و پهپاد "اورلان 10"   هستند و در زمین و هوا تروریست ها را دچار مشکل جدی کرده‌اند.

**مشخصات راکت انداز  "توس"

"توس Tos-1 " یک راکت انداز  ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق است که سبقه استفاده از آن به جنگ افغانستان بازمی‌گردد . این راکت انداز دارای لانچر 24  تایی بوده که تا  6 کیلومتر برد موثر تقریبی داشته  و وزن هر راکتی که حمل می‌کند تا 217 کیلوگرم  است و  می‌تواند مواضع دشمنان از جمله پست‌های فرماندهی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

دوسلاح راهبردی روسیه درلاذقیه+تصاویر

دوسلاح راهبردی روسیه درلاذقیه+تصاویر

دوسلاح راهبردی روسیه درلاذقیه+تصاویر





ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:افتاب, :: 9:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طلوع آفتاب از آن صحنه‌های طبیعی زیبایی است که بسیاری عاشق تماشا کردنش هستند.

برچسب ها: طلوع ، خورشید ، تصاویر



ادامه مطلب ...
در این گزارش جایگاه و اهمیت سلامت روان و آرامش روحی را از منظر قرآن و احادیث و روایات اسلامی بررسی می‌کنیم.
صراط: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به جایگاه سلامت روان در قرآن و احادیث و روایات اسلامی گفت: امیر مؤمنان علی(ع) در یکی از خطبه‌های گوهر‌بار خویش فرمودند «کسی که با ظلم و ستم پیروزی به دست آورده، پیروز نشده بلکه پیروز واقعی میدان جنگ کسی است که بر هوای نفس خود غلبه پیدا کرده است.»

وی افزود: این حدیث اهمیت والای غلبه بر نفس، گذر از خشم، تشویش و رسیدن به سلامت نفس را در اسلام نشان می‌دهد، تا جایی که امیر مؤمنان آن را پیروزی واقعی برشمرده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: شخصی در مراسم حج از امام(ع) سؤال پرسید «آیا ثوابی بالاتر از زیارت کعبه وجود دارد؟» امام(ع) چنین پاسخ داد که ثواب عیادت مریض و احسان به پدر و مادر به مراتب بالاتر از اعمال حج است و خداوند آرامش روحی را ارزانی چنین فردی می‌کند.

وی تصریح کرد: این حدیث بیانگر این امر است که رسیدن به آرامش روحی و روانی تا چه حد ارزشمند است.



ادامه مطلب ...
در این میان غربیان و مسلمین مخالف وهابیت، همچون شیعیان یا متصوفه در مقابل علامت سوال‌های متعددی که این کتاب مقابلشان قرار می‌دهد سکوت اختیار کرده و به بخش‌هایی از آن توجه کرده‌اند که به نقد استعمارگری انگلستان یا ضعف بنیان وهابیت اختصاص یافته‌است.

دقیقا مشخص نیست، که از چه زمانی پای خاطرات همفر به مطبوعات و کتب تاریخی گشوده شد. طبق گفته منابع تُرک‌زبان که مدعی صحت و اصالت این خاطرات هستند، این کتاب برای اولین بار در قالب ستونی کوتاه در مجله اشپیگل و سپس در نشریه ای فرانسوی به چاپ رسیده اما برای گفته خود سندی ارائه نکرده اند.

تصویر آیا خاطرات همفر واقعی است

طبق این ادعا، پزشکی لبنانی الاصل این متون را به عربی ترجمه کرده و بنیاد «وقف اخلاص» این مجموعه را به شکل یک کتاب و تحت عنوان «اعترافات یک جاسوس انگلیسی و دشمنی انگلستان علیه اسلام» منتشر کرده است. از سوی دیگر وهابیان تمام مطالب این کتاب را رد کرده و برساخته مخالفان محمدبن عبدالوهاب دانسته‌اند.

در این میان غربیان و مسلمین مخالف وهابیت، همچون شیعیان یا متصوفه در مقابل علامت سوال‌های متعددی که این کتاب مقابلشان قرار می‌دهد سکوت اختیار کرده و به بخش‌هایی از آن توجه کرده‌اند که به نقد استعمارگری انگلستان یا ضعف بنیان وهابیت اختصاص یافته‌است.

*به راستی نویسنده این کتاب کیست؟

پس از فتح عراق توسط نیروهای آمریکایی، اسنادی از خزانه‌های سری صدام حسین به دست آمد که طی آنها افسری برجسته از ارتش عراق مطالب جدیدی را درباب تاریخ وهابیت نگاشته بود.

نویسنده این اثر، پدر ابن عبدالوهاب را تاجری یهودی الاصل از اهالی بندر بورسای ترکیه قلمداد دانسته که با مسافرت به اقصی نقاط جهان اسلام و ارتباط با جاسوسان بیگانه زمینه بروز این اندیشه ها را در پسرش ایجاد کرده بود. برنارد هیکل مورخ و تحلیلگر شناخته‌شده و تحصیل‌کرده دانشگاه هاروارد آمریکا، این فرضیه‌ای را تحت عنوان «تاریخ‌نگاری نظامیان» مطرح کرد. او معتقد بود که نظامیان بسیار بیش از دیگر قشرهایی که در نگارش تاریخ دست داشته‌اند، قادر به جعل آن هستند و با دسترسی به اسنادی که محرمانه تلقی می‌شوند، می‌توانند ادعاهای باورپذیرتری را مطرح کنند.






ادامه مطلب ...
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.
صراط: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.

متن بیانات رهبر انقلاب که در این طرح استفاده شده است: «مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه باشند: اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

طرح/ نفوذ موریانه
منبع: khamenei.ir
هافینگتون‌پست گزارش داد

پنجمین زندانی آمریکایی درایران آزاد شد

روزنامه آمریکایی گزارش داده وزیر خارجه این کشور برای آزادی پنجمین تبعه آمریکایی زندانی در ایران، مستقیماً با همتای ایرانی‌اش وارد مذاکره شده بود.

یک روزنامه آمریکایی بامداد پنجشنبه گزارش داده «ماتیو تریوتیک»، زندانی آمریکایی در ایران با مذاکرات مستقیم بین جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران آزاد شده است. 

به نوشته «هافینگتون‌پست»، «تریوتیک»، ماه دسامبر سال گذشته در حالی دستگیر شده که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در آستانه رسیدن به توافقی برای مبادله چهار زندانی ظرف آمریکایی با هفت زندانی ایرانی بوده‌اند.

در نتیجه اضافه شدن او به تلاش‌ها برای آزادسازی زندانیان می‌توانسته به طولانی‌تر شدن فرایند مذاکرات و توافق بر سر مبادله آنها منجر شود. به همین جهت، چنانکه جان کری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفته، آزادی او «در مسیری جداگانه و متفاوت بین من و ظریف» پیگیری شده است. 

مطابق آنچه کری می‌گوید ایرانی‌ها، زندانی پنجم را به عنوان «ژست بشردوستانه» و بدون هیچ توافقی یا وعده برای دریافت چیزی در مقابل، آزاد کرده‌اند.

دلیل دستگیر «تریوتیک» در ایران معلوم نیست.

خبرگزاری میزان- فستیوال مارها، رقص ببرها، راه رفتن در میان آتش، فرو بردن تیر در بدن و ... شگفت انگیزترین آئین های مذهبی در هند است.
 به نقل از منابع هندی، عجیب و غیب ترین آیین های مذهبی در هندوستان بدین شرح است:
 
بکش یا کشته شو – فستیوال بانی – آندرا پرادش
 این مراسم که به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو بیش از یکصد سال قدمت دارد هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از الهه های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دست های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال مارها یا نگ پانچامی 
نقش مارها در مراسم مذهبی هندو ها بر کسی پنهان نیست. هر ساله طی مراسمی هزاران نفر از هندوستان و نپال در این مراسم شرکت می کنند که در آن، موبد ها در حالی که روسری به سر دارند در مقابل مار های زهر آلود می نشینند و آنها را پرستش می کنند. آنها همچنین با شیر و موش از مارها پذیرایی می کنند! این عمل آنها بر پایه اعتقادشان استوار است که مارها در این جشن مقدس هیچ کس را نمی گزند!

رقص ببر ها – پالی کولی – کرالا
این مراسم رنگین و زیبا هر ساله در ایالت کرالا در جنوب هندوستان برگزار می شود که در آن هنرمندانی با لباس های قرمز، زرد و مشکی و همچنین طراحی صورت و بدن خود به شکل ببر، در خیابان ها به رقص و آواز می پردازند.

عجیب و غریب ترین
 


ادامه مطلب ...

نکته‌ای درباره قرارداد خانمان سوز

 در حالی که با انتصاب زنگنه و متهمان پرونده کرسنت در پست‌های عالی وزارت نفت، ایران در داوری بین‌المللی به پرداخت میلیاردها دلار خسارت محکوم شده است، معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در وزارت نفت به جای پاسخگویی درباره خسارات کرسنت، از موضع طلبکارانه وارد شد و از این قرارداد دفاع کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دو روز پیش و پس از شدت گرفتن انتقادات از وزیر نفت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی و ابراز نگرانی کارشناسان درباره تبدیل این الگوی جدید قراردادی به قراردادهایی مشابه کرسنت به وزارت نفت رفت.

جهانگیری در جمع مدیران ارشد این وزارتخانه، به جای ارائه راهکاری درباره حل و فصل مشکل ایران در داوری بین‌المللی بر سر قرارداد کرسنت که پس از معرفی مجدد زنگنه به عنوان وزیر نفت رای آن به ضرر ایران صادر شد، نسبت به این قرارداد از موضع طلبکارانه گفت:« متاسفانه همیشه در ایران وضع به این گونه است که اگر کاری انجام شود و در فرایند انجام کار، مشکلی پیش آید، همه اعتراض و بازخواست می‌کنند؛ اما اگر هیچ کاری انجام نشود، بازخواستی هم در کار نیست.»

 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:عکس, :: 9:20 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دو شبکه ماهواره‌ای فعال غیراخلاقی را شناسایی و تعطیل کرد.

  بنا بر اعلام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با دستگیری یکی از عوامل اصلی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی 3 کشور اروپایی، دو شبکه ماهواره‌ای اصلی فعال در حوزه‌های غیراخلاقی و همچنین ده‌ها صفحه مرتبط با آنها در شبکه‌های اجتماعی تعطیل شد.

دستگاه‌های امنیتی پس از ماه‌ها تمرکز و ایجاد اشراف اطلاعاتی روی عوامل اصلی شبکه تلویزیونی تریپل ای(AAA) در 3 کشور اروپایی، با طراحی و اجرای یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، مدیر ارشد آن را در داخل ایران دستگیر کردند.

وی که اخیرا و با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلستان درصدد فروش دو شبکه تلویزیونی در اختیار خود به بی بی سی فارسی بوده و همچنین ارتباطات کاری مهمی با شبکه جم تی وی داشته، اقدامات گسترده‌ای در حوزه مسائل غیراخلاقی و با هدف تخریب پایه‌های دینی و اخلاقی جوانان کشورمان را طراحی و اجرا می کرده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد شبکه گسترده انتقال جوانان ایرانی به خارج از کشور و درگیر کردن آنها در مسائل غیراخلاقی و کسب درآمد از این طریق به ارزش بیش از 850 هزار دلار، اداره و راه‌اندازی 3 کمپانی فساد بزرگ در یکی از کشورهای منطقه با گردش مالی بیش از 500 هزار دلار، ایجاد شبکه جذب آگهی و استخدام مرتبطین در داخل کشور و همچنین اداره بیش از 40 صفحه و پروفایل ویژه در شبکه‌های اجتماعی مختلف با هدف شبکه‌سازی در زمینه فساد اشاره کرد.

تحقیقات انجام شده نشان‌دهنده این است که همه این اقدامات با اشراف مستمر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و همکاری برخی دولت‌های بزرگ اروپایی با هدف تخریب بنیان‌های ایدئولوژیک ایران اسلامی انجام می‌شده، غافل از اینکه تمامی این تحرکات تحت اشراف اطلاعاتی کامل چشمان تیزبین پاسداران گمنام امام زمان(ع) قرار دارد.

توجه به این نکته لازم است که هرگونه همکاری به هر نحو با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج‌نشین از جمله تولید محصول، جذب و سفارش آگهی یا ارتباطات کاری ممنوع است و مورد پیگیری و برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:ارتش, :: 9:17 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو شهرهای موشکی را در جای جای کشور به‌عنوان مواضع دفاعی خود ایجاد و تجهیزات دفاعی خود را در آن‌ها مستقر کرده است

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در هشتمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های عمرانی نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با استفاده از ظرفیت‌های پیشرفته مهندسی خود و با بهره‌گیری از متخصصان خود در حوزه مهندسی عمرانی، شهرهای موشکی را همچون همان شهرهایی که تصاویرشان در تلویزیون پخش شد، در جای جای کشور به‌عنوان مواضع دفاعی خود ایجاد کرده است و تجهیزات دفاعی خود را در آن‌ها نگاه می‌دارد.

وی با بیان اینکه فقط خط قرمزهایی که از سوی فرماندهی معظم کل قوا تعیین شده است در این رابطه مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: قطعا نیروهای مسلح بدنبال تسلیحات میکروبی و هسته‌ای نخواهند رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: اگر دشمن بخواهد ضربه‌ای به ما وارد کند، مطمئنا ضربه متقابل از سوی نیروهای مسلح ما مهلک‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

امیر پوردستان تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور با توجه به دکترین دفاعی خود که مبتنی بر بازدارندگی است، از هر فرصت و ظرفیتی برای ارتقای توان دفاعی خود استفاده می‌کنند، و در این رابطه توجهی به مسئله برجام و پسابرجام ندارند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح عنوان کرد: نیروهای مسلح موظفند که در کنار فعالیت‌های امنیت‌بخش، در حوزه‌های دیگر همچون خدمات پزشکی نیز در خدمت مردم باشند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه امروز این نیرو با ایجاد ده‌ها مرکز درمانی در سطح کشور افتخار خدمت رسانی به مردم را دارد، گفت: امیدوایم این کنگره بستر مناسبی جهت ارائه خدمات گسترده‌تر به مردم و خانواده نیروهای مسلح شود.

منبع: دفاع پرس

رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.
 رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

برخی از مهم‌ترین محورهای این دیدار در ادامه آمده است:

* مردم انسانهای صالح را انتخاب کنند، کسی‌که وقتی در مسند نشست خود را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد.

* بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد به مجلس بفرستند.

*در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند، بنده همیشه به دست اندرکاران انتخابات میگویم پایتان را جای قرص بگذارید و آن جای قرص، قانون است، مُر قانون را رعایت کنید.

*به نهادهای قانونی اهانت نشود، یک نهادقانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم،نه اینکه اشتباه نمیکند اما این دلیل نمیشود تضعیف کنیم.

* این باب اگر باز شود هرج و مرج خواهدشد،‌ اذهان عمومی را مشوش نکنند،‌ بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات، مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

* برجام حادثه‌ مهم و بزرگی بود؛ نه اینکه همه‌ خواسته های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیات مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند.

* بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم میشد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛همین اندازه هم کار مهمی است.

* الان همه‌ مسئولان چه مسئولان دولتی چه آن هیات نظارت مراقب باشند که آن طرف مقابل خدعه نکند و به لبخند و ماسکی که بر چهره زده نمی‌شود اعتماد کرد. مراقب باشند آنچه دارند انجام می‌دهند منطبق باشد با آنچه در واقع تعهد کرده‌اند. اگرخدعه‌ای ازطرف دیدند بایدمقابله به مثل کنند. اگرطرف مقابل نقض عهدکرد، این طرف هم بایدنقض عهدکند.

* این حرکاتی که جوانان سپاه پاسداران در خلیج فارس کردند و فرصت نشده که من از آنها تشکرکنم،کار بسیار درستی کردند. کسانیکه اهل سیاست هستند همینطور عمل کنند؛ ببینند کجا از خط تجاوز می‌کنند، جلویش را با قدرت بگیرند.

* تحریمها برداشته شد؛ آیا مشکلات معیشت و سفره‌ مردم حل خواهد شد؟  نه؛ من هم در این دولت و هم در دولت قبل گفتم مشکلات اقتصادی ممکن است 20تا 40درصد مربوط به تحریمها باشد؛بقیه مربوط است به ما. ما باید درست عمل کنیم،برنامه و مدیریت لازم است.

* جوان مؤمن، انقلابی و حزب اللهی را متهم نکنید به تندروی؛ اینها همانهایی هستندکه خالصانه در صحنه حاضرند و آنجا که دفاع از امنیت کشور و خون دادن مطرح باشد، درمیدان می آیند.

* به صرف اینکه قضیه ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند.
 

 

رهبر انقلاب:
ایشان افزودند: بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است.

: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری درباره توافق هسته ای تاکید کردند: "برجام حادثه‌ مهم و بزرگی بود؛ نه اینکه همه‌ خواسته های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیات مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند."

ایشان افزودند: "بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم میشد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛همین اندازه هم کار مهمی است."

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 656
بازدید کل : 158233
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1