پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

شباهت استثنایی یکی از شهدا با علی دایی؛ تصویری از سرهنگ دوم شهید مجید شریفی
عکس/ شباهت یکی از شهدا با علی دایی
 
برچسب ها: شباهت ، شهدا ، علی دایی ، مجید شریفی 

 به بچه هاتون یاد بدید حسین از بی یاری سر بریده شد نه از بی آبی...

به بچه هاتون یاد بدید حسین از بی یاری سر بریده شد نه از بی آبی...
عباس از معرفت و مرام بی دست شد نه به خاطر مشک آب...
اونجا که حسین فریاد زد هل من ناصر ینصرنی؟یار میخواست نه آب...
به بچه هاتون از آزادگی حسین بگید نه از لبهای تشنه...
خیلیا لب تشنه از دنیا رفتن اما حسین نشدن.
حسین یعنی مردانگی .آزادگی .غیرت.شجاعت و شهامت.
عباس یعنی جوانمردی .معرفت.حیا.غیرت.
عباس یعنی پشت برادر حتی بدون دست...
حسین یعنی آزادگی حتی لحظه ای که گلوی نوزادت دریده شد...
افسوس که لبهای تشنه باعث شد راه اصلی کربلا از یاد خیلیا بره...
به بچه هاتون راه اصلی کربلارو نشون بدید.

التماس دعا
يا حسين ع

 


چهار شنبه 21 مهر 1395برچسب:کربلا, :: 16:55 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

حدود یک قرن پیش، ارنست هرتسفلد ـ باستان‌شناس و ایران‌شناس آلمانی ـ وقتی برای یک سفر تحقیقاتی به نینوا رفته بود، عکس‌هایی از حرم‌های زیارتی در سامرا، کاظمین و کربلا برداشت که حالا هریک حکم سندی تاریخی را دارد.
صراط: حدود یک قرن پیش، ارنست هرتسفلد ـ باستان‌شناس و ایران‌شناس آلمانی ـ وقتی برای یک سفر تحقیقاتی به نینوا رفته بود، عکس‌هایی از حرم‌های زیارتی در سامرا، کاظمین و کربلا برداشت که حالا هریک حکم سندی تاریخی را دارد.

به گزارش ایسنا، هرتسفلد بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۳ میلادی همراه با یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه شیکاگو، کاوش‌هایی را در شهر سامرا آغاز کرد و موفق شد مجموعه‌ای با ارزش از کتیبه‌های هخامنشی را شناسایی کند. در همان زمان، او به کاوش و تحقیق در نقاط دیگری از عراق مانند نجف، کاظمین و کربلا مشغول شد.

این مستشرق آلمانی که در سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۵ میلادی بخش‌هایی از پاسارگاد و پرسپولیس را برای نخستین‌بار کاوش کرد، مدت زیادی در ایران به مطالعه و تحقیق درباره‌ی هخامنشیان، ساسانیان و دوران اسلامی پرداخت و کاوش‌هایی در این زمینه‌ها داشت. او گزارش جامعی درباره‌ی پرسپولیس (تخت جمشید) برای دولت وقت ایران تهیه کرد. این ایران‌شناس آلمانی بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۴ میلادی در تهران زندگی می‌کرد.

عکس‌های باقی مانده از هرتسفلد که به حرم‌های امام حسین (ع) در کربلا، امام حسن عسگری (ع) در سامرا و امامان موسی کاظم و جواد (ع) در کاظمیه یا کاظمین مربوط می‌شود، احتمالا در دورانی گرفته شده که او برای تحقیق و کاوش‌های باستان‌شناسی درباره‌ی تمدن‌های میان‌رودان به عراق رفته بود.

در عکس‌های او علاوه‌ بر معماری زیارتگاه‌ها و نمایی از شهر در حدود یک قرن پیش، مردمی که در اطراف حرم‌ها آمد و شد داشتند نیز نشان داده شده است.

نتیجه کار هرتسفلد هفت قطعه عکس سیاه و سفید همراه دو کارت‌پستال بود. البته سندی برای این‌که اثبات شود، همه‌ی آن تصاویر توسط این باستان‌شناس آلمانی گرفته شده است، وجود ندارد.

 
 


ادامه مطلب ...

 

شب گذشته شهر کربلای معلی شاهد حضور میلیونی زائران دلباخته بود. شب گذشته فریادهای "یا حسین یاحسین" عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی طنین انداز شد. تصاویر زیر بهترین بیان کننده فضای حزن و ماتم حاکم بر کربلای معلی هستند.
 
 
 
 


ادامه مطلب ...

 

 
 دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در شرایطی با برتری ایران به پایان رسید که هزاران علاقمند به فوتبال شور حسینی ماندگاری را به نمایش گذاشتند.
 
به گزارش فرارو، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامگاه امروز سه شنبه و از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید. سردار آزمون(۲۵) برای ایران گل زد.
 
تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(۸۱ مهدی طارمی) و سردار آزمون(۸۵ آندرانیک تیموریان) به میدان رفت.
 
(تصاویر) حواشی دیدار ایران و کره جنوبی
 
(تصاویر) حواشی دیدار ایران و کره جنوبی
 


ادامه مطلب ...

 

 
انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری پیش افتاده، سنت خردادی،‌ به اردیبهشت رسیده،‌ انگار همین هم باعث شده رقابت‌های انتخاباتی جلو بیفتد. از بهار امسال،‌ اظهار نظر درباره حضور و غیبت شخصیت‌های سیاسی در انتخابات سال آینده پربسامد بوده و با نزدیک شدن به انتخابات، تعداد این اظهار نظرها بیشتر هم می‌شود.
انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری پیش افتاده، سنت خردادی،‌ به اردیبهشت رسیده،‌ انگار همین هم باعث شده رقابت‌های انتخاباتی جلو بیفتد. از بهار امسال،‌ اظهار نظر درباره حضور و غیبت شخصیت‌های سیاسی در انتخابات سال آینده پربسامد بوده و با نزدیک شدن به انتخابات، تعداد این اظهار نظرها بیشتر هم می‌شود. 
 
ظاهرا قرار است پاسخ به سوال « چه کسانی کاندیدا خواهند شد»  از راه «حذف گزینه‌ها» پیدا شود. 

تصاویر/ این آقایان رییس‌جمهور بعدی ایران نمی‌شوند! 
اولین فردی که در مورد انتخابات سال آینده اظهار نظر کرد،‌ محمد غرضی بود،‌ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92،‌ در اسفند سال گذشته اعلام کرد که « من در دو انتخابات گذشته خود را در معرض رای مردم قرار دادم و فکر نکنم با توجه به نظر مردم دوباره در انتخابات شرکت کنم. اگر کسانی از من دعوت کنند شاید حضور پیدا کنم اما دیگر به صورت شخصی خودم را در معرض رای مردم قرار نخواهم داد.» آقای غرضی در مورد علت این تصمیم تازه هم گفت که تبلیغات برای انتخابات هزینه‌های زیادی دارد و او به عنوان یک بازنشسته نمی‌تواند این هزینه‌ها را بپردازد. 

تصاویر/ این آقایان رییس‌جمهور بعدی ایران نمی‌شوند! 
خرداد سال جاری،‌ «محمدرضا باهنر» هم که بعد از کناره‌گیری از انتخابات مجلس دهم،‌ خیلی‌ها در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات آینده اظهارنظر می‌کردند اعلام کرد که نیتی برای رییس جمهور شدن ندارد،‌ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره ضمنی به این که عده‌ای به او توصیه می‌کنند که برای انتخابات آینده کاندیدا شود،‌ گفته است: «خواب‌های زیادی برای ما دیده‌اند که هیچ‌کدام تعبیر نمی‌شود؛ به عبارتی من برای انتخابات سال آینده نامزد نمی‌شوم، ضمن اینکه من بازنشسته شده‌ام و دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی هم نیستم.» 


ادامه مطلب ...

 نظر فیلسوف روس در مورد فرا رسیدن ظهور

 

 

 

رئیس جنبش اورآسیا گفت: معتقدم اگر شما قدرتمند باشید و از اصول انقلاب خود دفاع کنید، در نهایت پیروز خواهید شد و به آنچه در انتظار آن به سر می‌برید یعنی دنیای عادلانه و معنوی با ظهور حضرت "مهدی"(عج) خواهید رسید.

 چشمان این بچه پزشکان را حیرت زده کرد

پسر بچه چینی که با چشمان آبی روشن متولد شده است، قادر است اجسام را به وضوح در تاریکی مطلق ببیند این نیروی خارق العاده ایست که پزشکان را حیرت زده کرده است.
: پسر بچه چینی که با چشمان آبی روشن متولد شده است، قادر است اجسام را به وضوح در تاریکی مطلق ببیند این نیروی خارق العاده ایست که پزشکان را حیرت زده کرده است.  
به گزارش کلیک، در دنیای پزشکی اتفاقات نادری رخ می دهد که باعث حیرت همگان می شود. این بار یک پسر بچه چینی با توانایی شگفت انگیز در بینایی قادر است اجسام را در تاریکی مطلق شناسایی کند.
 
چشمان این بچه پزشکان را حیرت‌زده کرد +عکس

نانگ یوسوی (Nong Yousui) از شهر داهوای چین، توانایی انعکاس نور سبز نئونی مانند از چشم را دارد که باعث می شود تاریکی برای وی بی معنا تلقی شود. پدر نانگ یوسوی که چندی پیش نگران  حالت های بوجود آمده در چشم های این کودک بود؛ او را برای معاینه پزشکی به بیمارستان محل سکونت خود منتقل کرد. پس از معاینات پزشکی، پزشکان معالج به توانایی شگفت انگیز این کودک چینی پی بردند.
پدر این کودک در گزارش های اولیه عنوان کرد، "هنگامی که نانگ یوسوی متولد شد به دلیل رنگ متفاوت و درخشش غیرعادی چشمانش به متخصصین چشم بسیاری مراجعه کردیم، که همگی به اتفاق عنوان کردند در دوران خردسالی این مسئله امری عادیست و با گذشت زمان رنگ چشم وی به حالت نرمال و رایج بومیان چین درخواهد آمد. اتفاقی که هرگز برای نانگ یوسوی رخ نداد.”
به اعتقاد پزشکان این پسر بچه چینی یک پدیده در علم چشم پزشکی به شمار می آید، چرا که کمتر کسی با این توانایی ذاتی متولد می شود. به گفته والدین نانگ یوسوی، او هیچ مشکلی در سلامت جسمی و حتی بینایی ندارد و شرایط جسمی یک کودک نرمال را داراست. با همکلاسی ها و دوستان به بازی و تفریح می پردازد و تنها مشکل نورهای ساتع شده از چشمان وی در هنگام تاریکیست.
محققان و متخصصین چشم، برای اثبات این توانایی آزمایش و تحقیق را انجام دادند که نتایج بسیار شگفت انگیزی را به دنبال داشت.
برای آزمایش از نانگ یوسوی خواسته شد تا در اتاق کاملا تاریک و بدون کوچکترین پرتوی نور سوالاتی را پاسخ دهد. در کمال حیرت محققان این پسر بچه چینی برگه سوالات را به آسانی مطالعه کرده و به تک تک سوالات پاسخ داد. دقیقا واکنشی که افراد عادی در روشنایی روز از خود نشان می دهند.
این توانایی نانگ یوسوی در سازمان رکوردهای جهانی به نام وی ثبت شده است که خود اولین شخص با این میزان از توانایی به حساب می آید.
به اعتقاد متخصصان، توانایی انعکاس نور سبز در تاریکی برای دیدن اشیا و اجسام، تنها در برخی حیوانات وجود دارد که یک لایه خاص در چشمانشان قدرت بینایی و تشخیص شکار را در آنان بالا می برد که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر داشتن این قدرت توسط افراد دیگر ثبت نشده است.
این پدیده خاص در علم چشم پزشکی، توجه بسیاری از متخصصین و طرفداران رشته بینایی سنجی، چشم پزشکی و بیولوژیک را به خود جلب کرده است. تحقیقات بر روی این کودک چینی همچنان ادامه دارد.
 
شنبه 17 مهر 1395برچسب:, :: 18:18 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

صراط: بعد از آنکه خبر دکل گمشده در پهنه اقتصاد پیچید و می‌رفت که به فراموشی سپرده شود، خبر داغ گمشده‌هایی دیگر توجه‌ها را به خود معطوف کرد. این‌بار خبر سه نفت‌کشی بود که آنها هم گم شده بودند.

به نوشته روزنامه شرق، محمود اسلامیان، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، حدودا دو ماه پیش در نشستی خبری، از این ماجرا پرده برداشت و در تکمیل آن از بازداشت فردی یونانی خبر داد که در جریان معامله‌ای ٢٨‌‌ میلیون دلار از منابع شرکت ملی نفت را در اختیار داشت که بابت آن ‌ نفت‌کشی به ایران تحویل نداده بود؛ اما سه هفته پیش از سوی دادستانی تهران این فرد بازداشت شد. جالب آنکه فرد مورد اشاره در سه سال گذشته از پرداخت این مبلغ خودداری کرده بود.

  حجت‌الله میرزائی، معاون اقتصادی وزیر کار، همان روزها در بیان جزئیات اتفاق رخ‌داده گفته بود: از سال ٢٠١٢ که شرکت ملی نفت‌کش هم به خیل شرکت‌های تحریمی پیوست و ایران با محدودیت‌های جابه‌جایی نفت مواجه شد، به پیشنهاد شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت‌کش موظف شد تا تعدادی کشتی با پرچم کشورهای دیگر خریداری کرده و به جابه‌جایی نفت اقدام کند.

در قالب همین پیشنهاد به شرکت ملی نفت‌کش توصیه می‌شود، خرید نفت‌کش‌ها را به مدیرعامل یک شرکت ناشناخته و گمنام یونانی بسپارد. به این شخص که «دمیتری کامبیس» نام دارد، مبلغی در حدود ٢٦٠‌ میلیون دلار بابت خرید هشت نفت‌کش دست‌دوم پرداخت می‌شود. 

معاون اقتصادی وزیر کار در ادامه به خلف وعده این فرد یونانی اشاره کرده و افزوده بود: کامبیس تا مدتی طولانی از تحویل نفت‌کش‌ها سر باز زده و در نهایت پنج نفت‌کش را تحویل داده و سه نفت‌کش دیگر را نه‌تنها تحویل نمی‌دهد، بلکه اوراق می‌کند. قیمت این سه نفت‌کش ٢٨‌ میلیون دلار بوده و درحال‌حاضر، این ٢٨‌ میلیون دلار، خسارت شرکت ملی نفت‌کش است که از دست رفته و آن فرد نه پول را و نه نفت‌کش را تحویل داده است.

حالا خبر آمده این فرد بازداشت‌شده، آزاد شده است. این خبر داغ را رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگویی با ماهنامه آینده‌نگر اعلام کرده است. اسلامیان گفته: «چندسال قبل، سازمان بازرسی کشور، به پرونده شرکت نفت‌کش و دکل‌های گمشده ورود کرد؛ گزارش کاملی از این پرونده تهیه شد؛ سپس سازمان، هیأت‌مدیره شرکت را ملزم کرد که سرنوشت این پرونده را پیگیری کند تا حکم جلب فردی را که مبلغ دریافتی برای خرید نفت کش را بازپس نداده، صادر شود. تا اینکه این فرد بعد از ورود به ایران بازداشت می‌شود؛ ولی این یونانی‌تبار به‌دلیل دو عمل جراحی و بیماری سرطان، وضع جسمانی مناسبی ندارد و بعد از چند هفته، به‌صورت مشروط آزاد می‌شود، اما ممنوع‌الخروج و پاسپورت او ضبط شده است. امیدواریم که دستگاه قضائی و نظارتی ورود کاملی داشته باشند و ابعاد و سرنوشت این پرونده را مشخص کنند».‌

 

: پرویز پرستویی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «خوش به حال کسانی که کاری می‌کنند که بتوانند با افتخار بگویند یا حسین.»

به گزارش خبرآنلاین، پرویز پرستویی برنده چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در اینستاگرام خود نوشت: «خوش به حال کسانی که هم زنجیر می‌زنند و هم زنجیر از پای گرفتاری باز می‌کنند. هم سینه می‌زنند و هم سینه دردمندی را از غم و آه نجات می‌دهند. هم اشک می‌ریزند و هم اشک از چهره انسانی پاک می‌کنند. هم سفره می‌اندازند و هم نان از سفره کسی نمی‌برند. آن‌وقت با افتخار می‌گویند یا حسین.»

دل‌نوشته محرمی پرویز پرستویی +عکس
 

 

لاریجانی با تأکید بر اینکه پول‌های غیرمتعارف و نادرستی که برخی از مدیران دریافت کردند لکه‌ای برای سیستم مدیریتی کشور بود، گفت: همه این ارقام باید مسترد شوند و همچنین با مدیران متخلف در این زمینه باید برخورد شود، امیدوارم گزارش دیوان محاسبات منشأ اصلاحات اساسی شود.
صراط: رئیس مجلس با بیان اینکه پول‌های غیرمتعارف و نادرست دریافت شده توسط برخی مدیران لکه‌ای برای سیستم مدیریتی کشور بود، تأکید کرد: همه حقوق‌های غیرمتعارف پرداخت شده باید به خزانه مسترد شوند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی پس از ارائه گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف اظهار داشت:‌ از رئیس و کارکنان دیوان محاسبات به خاطر ارائه این گزارش که با دقت، وسواس و امانت آن را تهیه کردند و برای بخش‌های مختلف مدیریتی کشور هم لازم بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: دیوان محاسبات در این گزارش حقوق‌های مدیران نهادهای مختلف کشور، نیروهای مسلح و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری را هم مورد بررسی قرار داد و به نتیجه رسید و گزارش آن را تقدیم کرد؛ این گزارش در سه بخش حقوق‌های نامتعارف،‌ پاداش‌های نامتعارف و وام‌های نامتعارف تدوین شده بود که به نظر می رسد گزارش کاملی بود و می‌تواند پایه کار برای اصلاحات قانونی و نیز پیگیری موضوع باشد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از بین صد هزار مدیری که در حال حاضر در کشور خدمت می‌کنند حدود 390 تا 400 مدیر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات پرونده‌ای را برای هر یک از آنان تشکیل داد و 50 میلیارد ریال تاکنون از حقوق‌های نامتعارف پرداخت شده به خزانه مسترد شده است و مابقی این ارقام هم باید مسترد شوند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه پول‌های غیرمتعارف و نادرستی که برخی از مدیران دریافت کردند لکه‌ای برای سیستم مدیریتی کشور بود، گفت: همه این ارقام باید مسترد شوند و همچنین با مدیران متخلف در این زمینه باید برخورد شود، امیدوارم گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف منشأ اصلاحات اساسی در کشور شود و افراد نتوانند سوءاستفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف می‌تواند موضوع و ابعاد تخلف را کاملا روشن کند، به نظر می‌رسد پیگیری و اصلاح این مسئله امر مهمی است که دیوان محاسبات باید آن را انجام دهد.

 مسئولان در خواب

ظاهرا برقراری برخی پروازها به کشورهای غربی و شرقی و بعضا معلوم الحال – از جمله همین تایلند که مقصد اصلی گردشگری مستهجن به شمار می رود – چنان هوش از سر برخی مسئولان کشور برده که نیازی به رعایت موازین قانونی و شرعی را احساس نمی کنند.
صراط: نخستین پرواز شرکت هوایی ملی تایلند (تای ایرویز) به ایران با تمسخر "چادر" همراه بود.

به گزارش صراط، این پرواز ساعت ۱۹ روز شنبه ۱۰ مهر ماه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین نشست؛ مهمانداران زن این پرواز علاوه بر لباس فرم خود، برای ورود به خاک کشورمان مطابق قوانین، روسری هم بر سر کرده بودند. با این وجود در تصاویری که از آنها منتشر شده، به وضوح چادر به عنوان حجاب برتر مورد تمسخر قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که مهمانداران پرواز مذکور، در تهران، عکس هایی می اندازند که ظاهرا آنها را با پوشش چادر نشان می دهد اما واقعیت آن است که آنها فقط قسمت بالای بدن خود را با پوششی شبیه به چادر پوشانده اند که شکل تمسخرآمیزی از حجاب برتر را به نمایش می گذارد.

مشخص نیست که این عکس ها صرفا برای یادگاری انداخته شده اند و یا قرار است از همین پوشش وهن‌آلود استفاده شود هرچند استفاده از این پوشش ها بعید به نظر می رسد.
اینکه مهمانداران هواپیمای تایلندی این پوشش ها را از کجا تهیه کرده و با آن در کشورمان عکس یادگاری انداخته اند هم سوال و ابهام دیگری است که باید به آن پاسخ داده شود. اگر این لباس ها در کشورمان تهیه شده باشد که باید مسئولان سازمان هواپیمایی درباره این توهین توضیح مضاعف دهند.

ظاهرا برقراری برخی پروازها به کشورهای غربی و شرقی و بعضا معلوم الحال – از جمله همین تایلند که مقصد اصلی گردشگری مستهجن به شمار می رود – چنان هوش از سر برخی مسئولان کشور برده که نیازی به رعایت موازین قانونی و شرعی را احساس نمی کنند.

چندی پیش یکی از خدمه هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین در فرودگاه مهرآباد بدون حجاب ظاهر شد؛ این البته اولین رونمایی از کشف حجاب مهمانداران در دولت روحانی نبود. در اسفند 93 نیز کادر پروازی پرواز هامبورگ – مشهد در پایتخت معنوی کشور کشف حجاب کردند.

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر
 
جمعه 16 مهر 1395برچسب:گناه, :: 21:52 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

سوگواری برای امام حسین (ع) در اصل شناسایی ظالمان و مستبدان عالم است. اشک ریختن برای امام، موجب می‌شود انسان یک مبارز تربیت شود؛ مبارزی مجاهد و سرسخت که تاپای جان به مقابله با ظلم و استکبار می‌پردازد.
؛ مجلس عزا و گریه به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژگی‌های خاص خود را دارد. ویژگی‌هایی که سبب شده اشک بر امام حسین در دنیا دارای فواید بسیاری باشد و در آخرت نیز به آن پاداشی بزرگ دهند.
وقتی صحبت از عزاداری برای امام حسین (ع) می‌شود و ماه عزا و ماتم برای اهل بیت رسول الله (ص) آغاز می‌شود، شبهه افکنی‌ها علیه عرض ارادت به امام حسین علیه‌السلام و اقامه عزا برای ایشان به راه می‌افتد. برخی می‌گویند این غم‌ها، ناله‌ها و زاری‌ها بیهوده است؟ آنها حتی معترض ائمه اطهار نیز هستند و می‌گویند چرا آنها به شیعیان سفارش کرده‌اند برای حضرت حسین (ع) مجلس عزا برپا کنند. در اصل اینگونه افراد غم را مطلقاً یک مسئله ناپسند به شمار آورده‌اند و اشتباه آنها اینجاست که بین انواع غم فرق نگذاشته‌اند. اگر آنها انواع و اقسام غم و اندوه را می‌شناختند چنین پرسشی برای آنها ایجاد نمی‌شد.
انواع غم
غم چهار نوع است:
1- غم مَرَضی: یکی از انواع غم که در اصل یک بیماری است و نیاز به درمان دارد، غم مرضی است. این غم هیچ ارزشی ندارد و باید به سرعت درمان شود. در این نوع غم ما شاهد آن هستیم که فرد به یک نوع مریضی روحی دچار شده است و مدام ناراحت و اندوهگین است. مثل غمگین بودن به سبب بیماری روانی حسادت که اگر این صفت ناشایست از بین برود، فرد دیگر غمگین نخواهد بود.
2- غم طبیعی و دنیوی: در این نوع غم، اندوه فرد به خاطر مسائل دنیایی و مادی است. مثلاً شخص دوست دارد از ثروتمندان باشد، ولی چون به مراد دل خود نرسیده است، ناراحت است. امام صادق (ع) نیز در این موضوع فرموده‌اند: «اَلرَّغْبَةُ فِی اَلدُّنْیَا تُورِثُ اَلْغَمَّ وَ اَلْحَزَنَ وَ اَلزُّهْدُ فِی اَلدُّنْیَا رَاحَةُ اَلْقَلْبِ وَ اَلْبَدَنِ[1] رغبت به دنیا، غم و اندوه به بار مى آورد و بى اعتنایى به دنیا، مایه آسایش تن و جان است.»
3- غم انسانی: وقتی انسان به دلیل خواهش‌های فطری خودش چیزی را باارزش و هدف به حساب بیاورد ولی امکان دستیابی به آن را نداشته باشد؛ غم انسانی رخ می‌دهد. مثلاً انسان دوست دارد در دنیا جاودانه باشد، ولی امکان آن وجود ندارد؛ پس فرد اندوهگین می‌شود.
4- غم عالی: آخرین نوع غم، غم عالی است. این غم است که واقعاً باارزش است و موجب سعادت می‌شود و پاداش دنیوی و اخروی نیز دارد. در این زمینه نیز امام صادق (ع) فرمودند: «نَفَسُ المَهمُوم لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَة[2] نفس کسى که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش براى ما، عبادت است.»
در کنار این احادیث، برخی روایات خاص نیز وجود دارد که بیانگر ارزش والای عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) است. غم شهادت امام حسین (ع) از آنجا که از نوع غم عالی است، مقایسه آن با دیگر غم‌ها بسیار غلط و نابجا است. غمی که در اصل نشانی حک شده بر قلب‌های مؤمنان است.
از این رو پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً[3] همانا برای شهادت حسین (سلام‌الله‌علیه) آتشى در دل مؤمنان قرار دارد که هرگز سرد نخواهد شد.»
چرا گریه؟
سوگواری و گریه برای اباعبدالله الحسین (ع) در اصل تجدید بیعت با ایشان است. یک بیعتی که قرن‌ها پس از شهادت حضرت ادامه داشته و دارد. انسان با گریه بر مصیبت‌های سیدالشهدا(ع) خط فکری خود را نمایان کرده و میزان انزجار خود را از دشمنان حضرت اعلام می‌دارد. این گریه و اشک نوعی پیمان دوستی بین ما و امام است.
امام رضا (ع) نیز به ریان بن شبیب در حدیثی طولانی سفارش کرده‌اند که برای امام حسین (ع) اشک بریزد: «یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ فَإِنَّهُ ذُبِحَ کَمَا یُذْبَحُ الْکَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ ثَمَانِیَةَ عَشَرَ مَا لَهُمْ فِی الْأَرْضِ شَبِیهُونَ[4] ابن شبیب، اگر برای چیزی گریه­‌ات گرفت برای حسین بن علی علیه السلام گریه کن چرا که او را سر بریدند همان گونه که گوسفند را ذبح می­ کنند و همراه او هجده نفر از اهل بیتش که در زمین مانندی نداشتند، کشته شدند.»
مسئله گریه بر امام حسین (ع) مانند الباقی گریه‌ها و سوگواری‌ها نیست که این دو را بایکدیگر مقایسه کنیم و تمام آن انواع را بد بشماریم؛ بلکه گریستن برای امام حسین (ع) از ابتدا متفاوت بوده است. امام صادق (ع) فرمودند: «إِنَّ الْبُکَاءَ وَ الْجَزَعَ مَکْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِی کُلِّ مَا جَزِعَ مَا خَلَا الْبُکَاءَ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع فَإِنَّهُ فِیهِ مَأْجُورٌ[5]: هر ناله و گریه‌ای ناپسند است مگر نالیدن و گریستن بر حسین بن علی (ع) که همانا آن پاداش دارد.»
آنقدر جنس غمگین شدن در مصیبت امام حسین (ع) با دیگر غم‌ها فرق داشته که سال‌ها قبل از واقعه عاشورا، پیامبر اکرم (ص) ارزش بی‌نظیر اشک ریختن برای امام حسین (ع) را ذکر کرده‌اند و فرمودند: «یا فاطِمَةُ! کُلُّ عَینٍ باکِیَةٌ یَومَ القِیامَةِ إلاّ عَینٌ بَکَت عَلى مُصابِ الحُسَینِ[6] اى فاطمه! همه چشم‏ها در روز قیامت گریان است جز چشمى که بر مصیبت‏‌هاى حسین بگرید.»
فواید گریه و عزاداری برای امام حسین (ع)
وقتی اشک ریختن در مصیبت‌های امام حسین (ع) به این اندازه مورد سفارش قرار گرفته و برای آن پاداش‌های بزرگی در آخرت ذکر شده است؛ به ما می‌فهماند که این عمل آثار و فواید بسیار مهم دنیایی نیز دارد. یکی از آن آثار گذر از دروازه شور و ورود به دریای شعور است. اشک ریختن برای امام پایان کار نیست بلکه آغازی است برای درک و شعور. این احساس است که بر انگیخته می‌شود و ما را به فکر فرو می‌برد، یک فکر سازنده که با الهام از مصیبت‌ها شکل گرفته است.
دیگر رسالت اشک ریختن برای امام حسین (ع) زنده نگه داشتن نام، یاد و راه حسینی است و این گریه است که رسم شهادت‎طلبی را به عاشقان راه حسینی می‌آموزد و پاسدار خون اباعبدالله (ع) نیز هست.
سوگواری برای امام حسین (ع) در اصل شناسایی ظالمان و مستبدان عالم است. کسانی که سال‌ها بعد از سال‌ها بودند و هستند و راه یزید و یزیدیان را ادامه می‌دهند. اشک ریختن برای امام، موجب می‌شود انسان یک مبارز تربیت شود. مبارزی مجاهد و سرسخت که تاپای جان به مقابله با ظلم و استکبار می‌پردازد و در راه هدف الهی خویش از هیچ ظالمی ترسی به دل ندارد. به علاوه آنکه اشک ریختن برای امام حسین (ع) عشق و علاقه به امام را در نسل‌های بعد به یادگار می‌گذارد و فرهنگ عاشورا را از نسلی به نسل‌های بعد منتقل می‌کند. یادمان نرود که ابزار تبلیغ فرهنگ حسینی در دستان حضرت زینب و امام سجاد (سلام‌الله‌علیهما) اشک بر حضرت اباعبدالله (ع) بود.
سخن آخر
غم دارای انواع مختلفی است و تمامی انواع آن زشت و بیهوده نیست. بلکه یکی از انواع چهارگانه غم، غم عالی است که انسان را رشد می‌دهد و برای انسان هدف تعیین می‌کند. غم و اندوه کشیدن بار مصیبت اباعبدالله (ع) و گریستن در عزای آن حضرت از غم‌های عالی‌ای است که علاوه بر پاداش در آخرت، آثار و فوائد دنیوی زیادی نیز دارد.
جهان استکبار و ظالمان و مستبدان عالم از آنجا که می‌دانند مجالس روضه و اشک بر امام حسین (ع) حکومت آنها را ویران می‌کند با شبهه پراکنی علیه این غم عالی قصد دور کردن جوانان از این مجالس را دارند.

 

مادران و مادر بزرگ های ما در گذشته از ترکیب 'ماست و کته' برای درمان بیماریهای گوارشی استفاده می کردند در حالی که نمی دانستند این ترکیب سرشار از میکروب های مفید است و بعدها این میکروب های شفابخش 'پروبیوتیک' نامگذاری شدند.روبیوتیک ها یا میکروب های مفید در سال 1906 به وسیله پروفسور 'مچ نیکو' برنده جایزه نوبل که در زمینه راز طول عمر مردم یکی از روستاهای مجارستان تحقیق می کرد، کشف شد.
تحقیقات وی نشان داد که راز طول عمر مردم روستای مورد مطالعه به علت مصرف زیاد مواد لبنی، ماست و دوغ که سرشار از میکروبهای مفید است، می باشد.
امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که انواع فراورده های لبنی به ویژه ماست و دوغ ترش سرشار از پروبیوتیک ها یا میکروب های مفید است.
این در حالی است که بر اساس اسناد تاریخی ایرانیان نخستین مردمانی بوده اند که در چندین هزار سال پیش از ماست و دوغ محلی استفاده می کردند و کشورهای ترکیه و بین النهرین نیز در مصرف مواد لبنی سابقه طولانی مدت دارند.

به گفته پزشکان، پروبیوتیک ها یا میکروب های مفید به طور طبیعی در بدن همه انسان ها وجود دارند و از سوی دیگر محصولاتی مانند مواد لبنی، میوه و سبزی های تازه، موز و سیر باعث افزایش و رشد میکروب های مفید در بدن می شوند که به آنها 'پره بیوتیک' می گویند.
هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب تحقیق و بررسی پروبیوتیک و پره بیوتیک ها در کشور شناخته شده و پژوهشگران این دانشگاه تاکنون بیشترین تحقیقات را در این زمینه ارائه کرده اند و موفق به نوشتن فصلی از کتاب بین المللی با نام 'پروبیوتیک ها، پره بیوتیک ها و سینبیوتیک ها' با همکاری محققان آمریکایی شده اند.
در همین راستا مشهد در چند روز گذشته میزبان همایش رویکرد بالینی به پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها با حضور پزشکان ومتخصصانی از سراسر کشور بود و نقش میکروب های مفید در کنترل بیماریهای مانند آلرژیک، بیماری های اطفال و نوزادان، بیماری های عفونی، بیماری های اعصاب و دستگاه ادراری در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
* میکروب های مفید بیماری زا نیستند
پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که تاکنون در زمینه پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها تحقیقات بسیار انجام داده است، در این باره گفت: در بدن هر انسان 100 تریلیون میکروب غیر بیماری زا و بی آزار وجود دارد که بخشی از آنها مفید هستند و به آنها پروبیوتیک گفته می شود.
دکتر حمید آهنچیان افزود: پروبیوتیک ها میکروب های مفید موجود در بدن انسان هستند که معمولا در دستگاه گوارش، پوست و ریه ها استقرار دارند و پره بیوتیک ها مواد و محصولاتی می باشند که باعث افزایش رشد میکروب های مفید در بدن می گردند.
وی با بیان اینکه پروبیوتیک ها اولین بار در سال 1906 کشف شد، اظهار کرد: میکروب های مفید نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماریهای مختلف نظیر آلرژی و آسم، بیماری های گوارشی، حساسیت های پوستی، اسهال، دل دردهای مزمن کودکان، عفونت های دستگاه تنفسی، کولیک های نوزادان و بیماریهای اعصاب دارند.
این پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی گفت: محصولات 'پروبیوتیک' یا حاوی میکروبهای مفید مانند ماست، دوغ و انواع مواد لبنی برای همه گروههای سنی مفید و سودمند بوده و هیچ ضرری ندارند.
* پروبیوتیک ها و نقش 40 درصدی پیشگیری از عفونت های تنفسی
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مصرف پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها یا میکروب های مفید باعث پیشگیری از عفونت های تنفسی در فرد به میزان 30 تا 40 درصد می شود.
آهنچیان اظهار کرد: اگر در سه سال اول زندگی میکروب های مفید وارد بدن انسان شوند، نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماریهای خود ایمنی و آلرژی در سنین بزرگسالی دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب علمی پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها در کشور شناخته شده است، ادامه داد: یک فصل از کتاب مرتبط با پروبیوتیک ها در دانشگاه 'آریزونای' آمریکا با موضوع پیشگیری از عفونت های تنفسی، توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوشته شده است.
وی گفت: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 15 سال گذشته تاکنون 20 مقاله در زمینه پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها ارائه کرده اند که 10 مقاله از این تعداد در مجلات علمی و معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.
آهنچیان افزود: مصرف میکروب های مفید به دو طریق از طریق مصرف محصولات حاوی پره بیوتیک مانند سبزی و میوه تازه یا از طریق فراورده های دارویی و مصرف پودرهای مکمل میسر است.
وی اظهار کرد: محصولات حاوی پروبیوتیک محصولاتی نظیر پنیر، ماست و خمیردندان هستند و ماست ترش نیز سرشار از میکروبهای مفید است.
* ورود میکروب های مفید از طریق زایمان طبیعی وشیر مادر
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زایمان به روش طبیعی و مصرف شیر مادر باعث ورود میکروب های مفید به بدن کودک می شود، گفت: میکروب های مفید موجود در کانال زایمانی و همچنین شیر مادر، کودک را در مقابله با بیماریها مقاوم می سازد.
دکتر حمید آهنچیان افزود: از سوی دیگر مصرف بی رویه و نامناسب آنتی بیوتیک ها باعث از بین رفتن میکروب های مفید در بدن شده و میکروب های مقاوم و مضر را جایگزین می کند و در نتیجه فرد را مستعد بیماری می سازد.
به گفته وی، 90 درصد عفونت های تنفسی و بیشتر اسهال ها ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک ندارند در حالی که برخی پزشکان برای اطمینان از اثربخشی درمان، آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند.
* خاستگاه اصلی میکروب های مفید در دستگاه گوارش است
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه گفت: سرتاسر بدن انسان سرشار از پروبیوتیک ها یا میکروب های مفید است که به صورت هم زیستی با بشر عمل می کنند.
دکتر سید علی جعفری افزود: خاستگاه اصلی و اثربخشی پروبیوتیک ها یا میکروب های مفید دستگاه گوارش است و این میکروب ها از حفره دهان تا انتهای دستگاه گوارش را در برمی گیرند، اما در روده باریک و روده بزرگ به وفور یافت می شوند.

وی اظهار کرد: پروبیوتیک ها در سلامت، افزایش طول عمر و افزایش ایمنی بدن نقش مهمی دارند.
این پزشک فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: قبل از اینکه داروهای پروبیوتیک ابداع شوند، انسان ها از زمان های قدیم مواد سرشار از میکروب های مفید مانند مواد لبنی، ماست و دوغ را استفاده می کردند.
جعفری گفت: با گذر زمان بشر به این نتیجه رسید که بهتر است میکروب های مفید را جدا و تکثیر کرده و در قالب فراورده هایی وارد بدن کند تا بتواند بیشتر از خاصیت آنها استفاده کند و بدین صورت انواع پروبیوتیک ها به صورت فراورده های دارویی و غذایی به بازار عرضه شد.
وی افزود: تاکنون پیشگیری و درمان بیماریهای گوارشی، عفونت های اسهالی و عفونت حاد در کودکان توسط پروبیوتیک ها مطالعه و به اثبات رسیده است.
به گفته وی، از قدیم در ایران زمین اگر کسی اسهال می شد به او کته ماست یا سیر ماست می دادند و امروز نیز ثابت شده است که این محصولات سرشار از میکروب های مفید هستند و برای درمان بیماریهای گوارشی اثربخشی قوی دارند.
جعفری اظهار کرد: پره بیوتیک ها موادی هستند که محیط را برای رشد و تکامل میکروب های مفید آماده می کنند و در محصولات گیاهی مانند سبزی و میوه جات تازه، سیر، موز و مواد لبنی به وفور وجود دارند.
وی گفت: پره بیوتیک ها در دردهای مزمن شکمی کودکان، یبوست های کودکان، بیماریهای التهابی روده و بیماریهای کبدی و در پیشگیری و درمان چاقی کاربرد دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: لازم نیست به دنبال فراورده های خاص تجاری و دارویی برای مصرف پره بیوتیک ها باشیم، چرا که محیط اطراف ما سرشار از مواد غذایی دارای پره بیوتیک است.
وی ادامه داد: پرهیز از مصرف فست فودها، جایگزین کردن دوغ به جای نوشابه، مصرف فراورده های طبیعی و کاهش مصرف فراورده های غذایی دارای مواد نگهدارنده، نقش مهمی در تامین میکروب های مفید دارند.
وی با بیان اینکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در ایجاد اسهال اثبات شده است، اظهار کرد: بهتر است در دورانی که از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود مصرف مواد لبنی مانند ماست، شیر و دوغ افزایش یابد تا میکروب های مفید بدن نیز زیاد شوند.

 

ایستگاه‌های مترو تهران، با حضور هنر و هنرمندان رنگ و بوی محرم می‌گیرند. بهنام خادم مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 در خصوص برنامه «تکیه هنر» که به همت فرهنگسرای رازی با همکاری فرهنگسرای مترو برگزار می‌شود، گفت: ما فضای معنوی تکیه را، که از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده با هنر آیینی تلفیق کرده‌ایم. این امر تابلویی زیبا از عزاداری هنرمندان را در برابر دیدگان مردم تهران به نمایش می‌گذارد. همچنین خلق اثر هنری برگرفته از شور حسینی، نوعی سوگواری و عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت است که البته شاید در ادبیات مرسوم عزاداری نگنجد.
خادم همچنین معرفی آیین‌ها و نواهای عزاداری اقوام ایرانی و ارتباط مستقیم مردم با هنرمندان آئینی را از دیگر اهداف برگزاری «تکیه هنر» برشمرد.
تکیه هنر در سه بخش «روضه‌های هنر»، «اشک آب» و «نوای دل» برگزار می‌شود. در «روضه‌ی هنر» اساتید دانشگاه و هنرجویان در زمینه‌های خوشنویسی، گرافیک، نقاشی به خلق آثار هنری و آموزش می‌پردازند.
دیوار «اشک آب» فضایی است، برای نوشتن و به یادگار گذاشتن دل‌نوشته‌ها برای سید و سالار شهیدان و «نوای دل» به پخش اختصاصی و انفرادی نوحه‌ها و موسیقی‌های عزاداری اقوام مختلف ایرانی به همراه معرفی تاریخچه و مشخصات آن قطعه، برای مردم اختصاص دارد.
«تکیه هنر» از ابتدای محرم تا اربعین حسینی در برخی ایستگاه‌های مترو برقرار خواهد بود.
 
 
 

 

قدیمی ترین بیرق امام حسین(ع) در کشور، در حسینیه هارونیه اصفهان برافراشته شد.حسینیه هارونیه در محله ای در نزدیکی مسجد جامع اصفهان و میدان امام علی(ع) قرار دارد که جزو قدیمی ترین هیئت های مذهبی و با سابقه می باشد.
 


ادامه مطلب ...

 فرمانده سپاه:

فرمانده سپاه گفت: حرف ولی امر خود را اطاعت کردیم و امروزه ثمره آن را با پیشرفت‌های چشمگیر می‌بینیم. سردار جعفری تصریح کرد: اگر این وضعیت در کشور استمرار داشته باشد لطف خدا شامل حال ما خواهد بود و دشمنان با همه برنامه‌ریزی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
 فرمانده سپاه پاسداران گفت: پیشرفت‌های کشور را مدیون ولایت‌محوری و ولایتمداری هستیم.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر عزیز جعفری صبح امروز در آیین اختتامیه کنگره ملی سرداران شهید و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهیدان با صداقت و اخلاص و معنویت در دفاع مقدس حضور پیدا کرده و از کیان اسلام دفاع کردند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شکوه و معنویتی که در کنگره شهدا دیده می‌شود به دلیل اخلاص مردم و حضور پر شور آن‌ها در صحنه است.
وی با بیان اینکه باید نعمت اسلام و نعمت ولایت فقیه را قدردان باشیم خاطرنشان کرد: حرف ولی امر خود را اطاعت کردیم و امروزه ثمره آن را با پیشرفت‌های چشمگیر می‌بینیم.
جعفری تصریح کرد: اگر این وضعیت در کشور استمرار داشته باشد لطف خدا شامل حال ما خواهد بود و دشمنان با همه برنامه‌ریزی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 گزارش تصویری از همایش شیرخوارگان حسینی

مصلی تهران امروز در نخستین جمعه ماه محرم شاهد بر روی دست گرفتن نوزادانی بود که مادرانشان آنها را نذر حضرت علی اصغر و نذر یاری قیام نزدیک امام زمان(عج) کرده بودند.
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود
گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود

گره مشکلاتی سخت که به دست طفل شش ماهه گشوده می‌شود


ادامه مطلب ...

 مشاهده رد پای آل‌سعود و آمریکا

این تیم تروریستی وابسته به داعش نبوده اما به دیگر گروهک‌های تروریستی که تحت حمایت مستقیم آمریکا و عربستان هستند، وابسته است. از این تیم تروریستی حجم قابل توجهی تسلیحات، مهمات، مسیریاب، بی‌سیم و . . . کشف و ضبط شده و هم اکنون در اختیار رزمندگان سپاه پاسداران در قرارگاه نجف اشرف است.
: جدیدترین اطلاعات از عملیات ویژه نیروی زمینی سپاه در کرمانشاه منتشر شد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته رزمندگان سپاه اسلام در قرارگاه نجف اشرف موفق شدند که در منطقه مرزی کرمانشاه، یک تیم تروریستی وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در جریان یک درگیری مسلحانه، شناسایی و منهدم کنند.

مرحله اول اولیه این عملیات، از آنجا آغاز شد که تیم‌های اطلاعات قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متوجه حضور یک تیم تروریستی 12 نفره در مناطق صفر مرزی در کرمانشاه شده و از همان لحظه کار اطلاعاتی برای کنترل این تیم، آغاز می‌شود.

پس از رصد دقیق این تیم و گذشت چند روز، نیروهای سپاه که اطلاعات کاملی از وضعیت، موقعیت و تجهیزات تروریست‌ها داشتند، اقدام به محاصره این تیم تروریستی در یک منطقه صعب العبور مرزی کرده و تروریست‌ها 2 روز در محاصره کامل سپاه بودند تا اینکه نهایتا با حملات دقیق نیروهای سپاه، تمام تروریست‌ها اعم از فرمانده و 11 عضو دیگر این تیم را به هلاکت می‌رسند.

جدیدترین اطلاعات از شکار تروریست‌ها در کرمانشاه +عکس
اجساد تروریست‌ها پس از عملیات

در جریان این عملیات، قرارگاه نجف که خود دارای بالگردهای رزمی کبرا است، تصمیم گرفته می‌شود که از چند فروند بالگرد نیز برای هدف قرار دادن تروریست‌ها استفاده شود که نهایتا 2 فروند بالگرد به منطقه اعزام و کبراهای قرارگاه نجف، محل حضور تروریست‌ها را با راکت هدف قرار می‌دهند و سپس تکاوران قرارگاه نجف سپاه، وارد عمل شده و اقدام به پاکسازی محل کرده و نهایتا موفق می‌شوند که با به هلاکت رساندن تروریست‌ها، محل را پاکسازی کنند.

طبق اعلام مسئولان، این تیم تروریستی وابسته به داعش نبوده اما به دیگر گروهک‌های تروریستی که تحت حمایت مستقیم آمریکا و عربستان هستند، وابسته بوده و مستندات این وابستگی نیز موجود است.

از این تیم تروریستی حجم قابل توجهی تسلیحات، مهمات، مسیریاب، بی‌سیم و . . . کشف و ضبط شده و هم اکنون در اختیار رزمندگان سپاه پاسداران در قرارگاه نجف اشرف است.

در این عملیات تعداد 3 تن از رزمندگان اسلام مجروح شدند که مجروحیت این 3 تن سطحی بوده و بلافاصله پس از مداوای سرپایی به یگان خود ملحق شدند.

هدف این تیم تروریستی از نفوذ به داخل خاک میهمن اسلامی، ایجاد ناامنی و انجام عملیات‌های تروریستی بوده که با ضربه دقیق و کاری و همچنین هوشیاری کامل نیروهای سپاه پاسداران، این تیم در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند.

 

یک متخصص تغذیه گفت: شنبلیه و گیاهانی از این قبیل به عنوان داروی کمکی در درمان دیابت نقش دارند.
محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی درباره گیاهان دارویی مفید برای دیابت گفت: از گیاهانی مانند شنبلیله، زنجبیل، زرد چوبه، سیر، میخک، زیره سیاه، دارچین و بابونه نیز در پیشگیری و درمان دیابت استفاده می شود.
وی عصاره شنبلیله را موثر در درمان زخم معده دانست و اظهار داشت: این گیاه خصوصیاتی مانند ضدالتهاب و میکروب، تقویت کننده قلب، کاهش دهنده کلسترول خون و ورم معده دارد. 
رییس انجمن صنایع غذایی افزود: از شنبلیله می توان به طور موضعی، به شکل خمیر و پماد جهت درمان جوش‌، سوختگی، التهابات و اگزما نیز استفاده کرد. 
وی دانه‌ گیاه شنبلیله را یکی از مهم ترین ادویه‌ها در آشپزی و طب سنتی دانست و تصریح کرد: این گیاه معجزه آسا در گذشته برای درمان کورک، دیابت و سل کاربرد داشته است.
عزیزی افزود: شنبلیله تقویت کننده لوزالمعده است و با برخورداری از مواد فسفردار، آهن و ازت برای جلوگیری از لاغری مفرط مفید می باشد. 
وی تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه‌ دارویی شنبلیله، ممکن است باعث سردرد، تهوع و تحریکات پوستی شود که باید در زمان حاملگی و شیردهی با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد. 
رییس انجمن صنایع غذایی اظهار کرد: در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، نمی‌توان برای کنترل آن به طور مستقل، از دانه‌ی شنبلیله استفاده کرد؛ زیرا میزان کاهش قند خون، توسط دانه‌ شنبلیله، بسیارکم  است.
عزیزی ابراز داشت: افراد دیابتی برای استفاده از شنبلیله به عنوان کاهش قند خون بهتر است روزی 5 گرم از آن را مصرف کنند و پس از دو هفته با مراجعه به پزشک و  آزمایش قند خون کارایی آن را از نظر موثر بودن و میزان کاهش قند خون توجه کنند.
وی یاد آور شد: از آنجایی که پودر دانه‌های شنبلیله تلخ است، برای استفاده راحت‌تر می‌توان پودر را در کپسول‌های خالی که در داروخانه‌ها یافت می شوند، قرار داد و استفاده کرد که این کپسول‌ها اکثراً خوراکی هستند و هیچ عارضه جانبی به دنبال ندارند.

 

حاج محمود کریمی شعری برای حضرت رقیه (س) خوانده است.
 حاج محمود کریمی از مداحان کشورمان شعری را درباره حضرت رقیه ( س ) خوانده است که در این شعر می خوانیم:
 
ما که بودیم اهل پرده نشین
عالمی چون رکاب و ما چو نگین
ما که بودیم انفطار سما
ما که بودیم افتخار زمین
در کمال وقار و حریت
با اسارت شدیم خاک نشین
ای به افلاک رفته از سر نی
ای به خاک اوفتاده از سر زین
بار دیگر بتاب ای مهتاب
 از سر نیزه حال عمه ببین
بعد تو ای تمام دلخوشی ام
خنده هایم همان و گریه همین
گوشوارم فتاد با سیلی
گوش ها هم سبک شد هم سنگین
گله ای دارد این گل بی تاب
من که آب و گلم با توست عجین
با سر خود هر کجا رفتی
هدف سنگ آن و نیزه این
بارش سنگ در محل یهود  
خورد بر لعل و گونه ها و جبین
امشبی را بیا به منزل ما
قدمت روی چشم ای شه دین
بزم ما خاکی است خاکی باشد
روی دامان خاکی ام بنشین
==============
همه امید بچه ها عمه
نشد از ما دمی جدا عمه
تا عمو در کنار علقمه ماند
شد ابالفضل خیمه ها عمه
پدرم روی خاک و نیمه شب
از پی بچه ها دو تا عمه
هر طرف ناله در بیابان بود
شد همه دشت یکصدا عمه
عمه از خیمه تا به مقتل رفت
گفتم عمه نرو کجا عمه
شبی از ناقه تا که افتادم  
ناله کردم بیا بیا عمه
مانده ام بانویی که آن شب بود
مادرت فاطمه است یا عمه
هر کجا تازیانه بالا رفت
زود تر گشت جان فدا عمه
شهر تا ازدحام شد طفلی
داد زد زیر دست و پا عمه
کاش عمو بود تا که در نورش
بکشد خار پای ما عمه
تا نبینیم گریه هم را
من جدا گریه و جدا عمه
دیشبی را دلم به دریا زد
شکوه آغاز کرد با عمه
که مگر نیست احترام یتیم
آیه مصحف خدا عمه
پس چرا اهل شام مسخره کرد
گریه های یتیم را عمه
سایه ات مستدام بر سر من
ای علمدار کربلا عمه
راستی مرگ خود طلب کردی
من بمیرم شما چرا عمه
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
چهار شنبه 14 مهر 1395برچسب:, :: 19:0 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

مشروح حکم پرونده پزشکی کیارستمی سرانجام منتشر شد و در آن اعلام شده است که «پزشک معالج به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد.»
:در حکم پرونده پزشکی کیارستمی که به امضائ عضو قضایی سیدجواد ذبیح زاده رسیده،آمده است: «هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی به تاریخ هجدهم شهریور ماه نود و پنج جلسه هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران با حضور امضاء کنندگان زیر تشکیل است، پرونده پیوست به کلاسه ٨/٠٣٢١٤/٩٥ تحت نظر و رسیدگی قرار دارد.

هیات با توجه به اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر انشاء رای می‌نماید:
رأی هیات بدوی          

در خصوص کیفر خواست شماره ١٣٩٥/١٠٠/١٣١/٣٤١٩مورخ 24 مرداد ماه 95 دادسرای نظام پزشکی تهران علیه دکتر احمد میر فرزند محمد علی متخصص جراحی دایر بر تخلف صنفی و حرفه‌ای در درمان موضوع شکایت عادل مقدس جرهی و مانوش منوچهری به وکالت از بهمن کیارستمی بدین شرح که بیمار در تاریخ 17 اسفند ماه 94 با تشخیص پلیپ دیسپلاستیک کولونه سیگموئید در بیمارستان جم بستری و در سرویس جراحی دکتر میر به عنوان جراح و دکتر ناصری به عنوان کمک جراح قرار می‌گیرند،پس از چهار مرحله عمل جراحی و پس از ترخیص از بیمارستان در تاریخ 7  اردیبهشت ماه 95 مجددا در تاریخ 11 اردیبهشت ماه 95 در بیمارستان مذکور بستری و 13 اردیبهشت ماه 95  ترخیص گردیده‌اند.

به دنبال عدم بهبودی جهت ادامه سیر درمانی به کشور فرانسه منتقل لکن در تاریخ 14 تیر ماه 95 در پاریس فوت نموده‌اند،با توجه به کیفر خواست دادسرا و تحقیقات به عمل آمده از کادر درمانی ،ملاحظه مدارک و سوابق بالینی متوفی،ملاحظه پرونده پزشکی کارشناسی سازمان نظام پزشکی و مدافعات غیر موجه و غیر موثر مشتکی عنه و نظریه کتبی عضو محقق و سایر قراین  و امارات موجود در پرونده نظام پزشکی،تخلف صنفی و حرفه‌ای مشتکی عنه نامبرده به لحاظ تاخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم علیرغم وجود شواهد کلینیکی و پا را کلینیکی دال بر خونریزی بیمار که این تاخیر منتهی به بروز عوارض بعدی گردیده نیز وجود مغایرت در شرح عمل و اظهارات شفاهی پزشک معالج، عدم درج نتیجه ویزیت بیمار و سیر بیماری به طور روزانه در پرونده بالینی، ترک بیمار با وجود عوارض ایجاد شده و رفتن به مسافرت که از مصادیق قصور پزشکی تلقی می‌گردد محرز و مسلم بوده و با انطباق تخلف انتظامی نامبرده با ماده ٣ و بند "ث" ذیل ماده ٣٧ آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌های پزشکی و وابسته  و به استناد بند "د" ذیل تبصره ١ ماده ٢٨ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣/١/٢٥ حکم به محکومیت نامبرده به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد. رأی صادره ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و تجدید نظر در هیأت تجدیدنظر انتظامی نظام پزشکی استان تهران است.

ضمنا در خصوص شکایت دیگر شاکی علیه دکتر مازیار پارسا و مدیریت بیمارستان جم دکتر محسن تدین‌فر دائر بر قصور پزشکی مقرر است، پرونده تفکیک و جهت رسیدگی و انجام تحقیقات لازم به دادسرای سازمان نظام پزشکی اعاده گردد.»

منبع:مشرق

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اظهارات محسن رضایی درباره اقدامات داعش در نمازجمعه تهران گفت: اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به گزارش پارسال بنده بود و مربوط به امسال نیست.
ب؛ سیدمحمود علوی درباره گزارش مطرح ‌شده ازسوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره شناسایی و انهدام یک گروه تروریستی که قصد انفجار در نماز جمعه تهران را داشتند گفت: حدود یک سال پیش گزارشی در این خصوص در مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردم.

وزیر اطلاعات یادآور شد: اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منوط به گزارش پارسال بنده بود و مربوط به امسال نیست.

منبع: خانه ملت

 

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
به گزارش شفاف؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی (ره) از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم 1438 برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با اقامه‌ نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه‌ امام خمینی‌رضوان‌الله‌علیه واقع در خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود.

ضمنا هر شب قبل از اذان مغرب، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده، به بیان احکام شرعی خواهند پرداخت.

برنامه‌ مراسم به شرح زیر است:


از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت‌علیهم‌السّلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت کنند.
 

 

 گزارشی از دیدگاه متفکران غیرمسلمان درباره سیره اباعبدالله(ع)؛

فرقی نمی‌کند ایران باشی یا پای خسته‌ات را به شوق دیدارش به کربلا رسانده باشی، ارادت به حسین(ع) مرز نمی‌شناسد.
به گزارش شفاف؛ فرقی نمی‌کند ایران باشی یا پای خسته‌ات را به شوق دیدارش به کربلا رسانده باشی، ارادت به حسین(ع) مرز نمی‌شناسد. حتی در هند هم می‌توان میان هندوها سینه زد، گریست و پای پیاده هروله کرد. این جغرافیای کربلاست. مرز نمی‌شناسد؛ نه مرز جغرافیایی و نه مرز مذهب و دین. بوی کربلا که می‌رسد، چشم بسیاری به یاد مصیبت حسین ابن علی(ع) می‌گرید. گویا ندای سیدالشهدا(ع) می‌رسد و هر انسان آزاده‌ای با حضرتش هم‌نوا می‌شود.

در سرزمین هفتاد و دو ملت خیلی‌ها تا اسم حسین(ع) را می‌شنوند، می‌گریند؛ بدون اینکه شیعه یا حتی مسلمان باشند. هندوستان از دیرباز به داشتن آیین‌های مختلف در جهان شهره بود. همین موضوع این کشور را سرزمینی عجیب، با رسوم جالب و هزارتوی خیال معرفی کرده است. در میان تمام رسوم متداول در این کشور، این تنها عزای حسین(ع) که همه از تمام مذاهب و آیین‌ها را به سمت خود می‌کشاند؛ دیگر فرقی نمی‌کند که مسلمان باشی یا مسیحی، اینجا حتی هندو‌ها هم برای حسین فاطمه(س) گریه می‌کنند.

برگزاری مراسم عزاداری برای سالار شهیدان و یارانشان از دوره گورکانیان در هند بنا گذاشته و رایج شد. پیش از این بغداد و سپس ایران دایه‌دار برگزاری مراسم عزای حسینی بودند. در دوره صفویه به دلیل مراودات فرهنگی و حتی سیاسی بسیار میان ایران و هند، این سنت نیز همانند دیگر فرهنگ‌های ایرانی اسلامی به درون آیین‌های این ملت راه یافت. از آن زمان تاکنون، با وجود اینکه هندوستان و نواحی مختلف آن، فراز و فرودهای سیاسی و اجتماعی متعددی را پشت سر گذاشته است، سنت عزای حسینی هنوز رایج بوده و بسیاری بر آن التزام دارند.

 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 مهر 1395برچسب:, :: 23:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رونوشت : کمال لطفی در کانال تلگرامی @kamallotfi نوشت:
محمدباقر نوبخت پدر توجیه و استدلال ایران درنشست هفتگی خود با خبرنگاران برای توجیه بی عرضگی دولت در برخورد با شروط وقیحانه یک مقام آلمانی برای تجارت با ایران، اعلام كرد:
وزیرخارجه آلمان به‌من گفت حرفم را تحریف کردند!

از این جمله آقای نوبخت مشخص است که ایشان با یک آلمانی دیگر صحبت کرده اند زیرا آن مقام مسئول آلمانی "وزیر اقتصاد" این کشور بوده نه وزیر خارجه!

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی به برخی گمانه زنی ها در خصوص نامزدی در انتخابات پایان داد و اعلام کرد قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش رو را ندارد.
واکنش صالحی به خبر کاندیداتوری‌اش
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی به برخی گمانه زنی ها در خصوص نامزدی در انتخابات پایان داد و اعلام کرد قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش رو را ندارد.

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با انتشار پیامی به برخی گمانه زنی ها و تحلیل های سیاسی منتشر شده در فضای مجازی و در سطح رسانه های گروهی مبنی بر احتمال نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری آتی پایان داد.

متن پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به شرح ذیل می باشد:

به نام خداوند بخشایشگر مهربان

 بنا بر برخی گمانه زنی ها و تحلیل های سیاسی منتشر شده در فضای مجازی و در سطح رسانه های گروهی، اطلاع یافتم که بعضی عزیزان، نکاتی را مبنی بر احتمال نامزدی اینجانب جهت تصدّی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند.

 نخست لازم به ذکر است که چنانچه این کمترین، چنین سودایی در سر داشتم، زمانی پای در این کارزار می نهادم که شرایط و موقعیّت برای حضور در این میدان به مراتب فراهم تر بود. امّا اینجانب هیچ گاه خود را آراسته به هنرها و کمالاتِ لازم برای احراز این مقام ندانسته ام و همچنان بر این عقیده استوارم.

 افزون بر این، بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی کرده و بر خود فرض می دانم که حدّ خود بشناسم. هر اقدامی به وارونۀ آنچه گفته شد، خلافِ راه صواب و نقضِ رأی اولی الالباب است.

ضمن سپاس و قدردانی از حُسن ظنّ دوستان، از درگاه یگانۀ هستی بخش مسئلت می نمایم تا دولت خدمتگزار را در تداوم بخشیدن به اقدامات مؤثّر خود در پیشبرد اهداف نظام اسلامی موفّق بدارد و این بندۀ ناچیز را در ادامۀ خدمت به میهن عزیز اسلامی در سایۀ هدایت های رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی و تدابیر ریاست محترم جمهوری یاری رساند.

سینۀ تنگ من و بار غمِ او هیهـات                        مردِ این بار گران نیست دلِ مسکینم

من اگر رند خراباتم و گر زاهدِ شهر                  این متاعم که همی بینی و کمتر زینم

علی اکبر صالحی 

معاون رئیس جمهور و 

رئیس سازما ن انرژی اتمی 

 حافظ جان امنیت مردم، حافظ مال شون هم هست

یک تکاور ارتشی در تیپ ۳۵ نیرو مخصوص نزاجا کرمانشاه، کیف حاوی سه میلیارد تومان را به صاحبش پس داد.

 تکاور درستکار کیف 3000000000 تومانی را به صاحبش پس داد + عکس 
چه فرقی میکنه، حافظ جان امنیت مردم، حافظ مال شون هم هست

 

 نظر رهبر معظم انقلاب درباره برهنه شدن در مجالس عزاداری

 

 رهبر معظم انقلاب فرمودند: اینکه ما مجلس عزاداری و مدح سیّدالشهدا را که عظمت او به خاطر شهادت است، عظمت او به خاطر فداکاری در راه خدا است، عظمت او به خاطر گذشت است؛ گذشت از همه چیز، از همه ی خواسته ها، از همه ی مطلوب ها تبدیل کنیم به یک نقطه ی سبک، به یک جایی که یک تعدادی جوان لخت بشوند، بپرند هوا، بپرند پایین و ندانند چه میگویند، درست است؟ این شکر این نعمت است که خدا به شما داده؟ 

 

ائمه اطهار که گریه بر امام حسین (ع) را سخت توصیه کرده اند حکیمانه‌ترین دستورها را داده اند. این گریه‌هاست که نهضت امام حسین(ع) را در اعماق جان مردم زنده نگه می‌دارد.سیدالشهدا یعنی سالار شهیدان، این لقب اول به جناب حمزه اطلاق شد اما بعد از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) که همه شهادت‌ها را تحت الشعاع قرار داد، لقب خاص امام حسین(ع) شد. البته به جناب حمزه هم سیدالشهدا گفته می‌شود ولی منظور از سیدالشهدا امام حسین است؛ یعنی جناب حمزه سیدالشهدای زمان خودش بوده و امام حسین (ع) سیدالشهدای همه زمان‌هاست. 
 علت ماندگاری امام حسین (ع) 
 امام حسین (ع) به واسطه شخصیت عالیقدرش [و] به واسطه شهادت قهرمانانه اش مالک قلب‌ها و احساسات صدها میلیون انسان است.... راز بقای امام حسین (ع) این است که نهضتش از طرفی منطقی است [و] بعد عقلی دارد، و از طرف دیگر در عمق احساسات و عواطف راه یافته است. ائمه اطهار که گریه بر امام حسین (ع) را سخت توصیه کرده اند حکیمانه‌ترین دستورها را داده اند. این گریه‌هاست که نهضت امام حسین(ع) را در اعماق جان مردم زنده نگه می‌دارد. 
  راز محبوبیت امام حسین (ع) 
 وقتی انسان حسین بن علی(ع) را با این صفات و خصائل می‌شناسد می‌بیند حق است [و] سزاوار است که نام او تا ابد زنده بماند؛ چون حسین(ع) مال خود نبود. خودش را فدای انسان کرد، فدای اجتماع انسانی کرد، فدای مقدسات بشر کرد، فدای توحید کرد، فدای عدالت کرد، فدای انسانیت کرد. از این جهت همه آزادی‌خواهان او را دوست ‌دارند. وقتی انسانْ دیگری را می‌بیند که در او هیچ چیزی از منیت وجود ندارد و هر چه هست شرافت و انسانیت است او را با خودش متحد و یکی می‌بیند. 
  زنده‌سازی اسلام 
حسین بن علی(ع) درس غیرت به مردم داد؛ درس تحمل و بردباری به مردم داد؛ درس تحمل شدائد و سختی‌ها به مردم داد. اینها برای ملت مسلمان درس‌های بسیار بزرگی بود. پس این که می‌گویند: حسین بن علی(ع) چه کرد و چطور شد که دین اسلام زنده شد، جوابش همین است که حسین بن علی(ع) روح تازه دمید؛ خون‌ها را به جوش آورد؛ غیرت‌ها را تحریک کرد؛ درس صبر و تحمل و بردباری و مقاومت و ایستادگی در مقابل شدائد به مردم داد؛ ترس را ریخت. همان مردمی‌که تا آن مقدار می‌ترسیدند، تبدیل به یک عده مردم شجاع و دلاور شدند. 
 عاشورا، اسلام مجسم 
 امام حسین (ع) کلیات را عملا در کربلا به مرحله عمل آورده، مجسم کرده است؛ ولی تجسم زنده و جاندار حقیقی و واقعی، نه تجسم بی روح. وقتی بخواهیم به جامعیت اسلام نظر بیفکنیم باید نگاهی هم به نهضت حسینی بکنیم. انسان وقتی در حادثه کربلا تامل می‌کند، اموری را می‌بیند که دچار حیرت می‌شود و می‌گوید اینها نمی‌تواند تصادفی باشد و سر این که ائمه اطهار، نگذاشته اند حادثه کربلا فراموش شود این است که این حادثه یک اسلام مجسم است. نگذارید این اسلام مجسم فراموش شود. 
 نتایج نهضت امام حسین (ع) 
 امام حسین (ع) اسلام را تجدید حیات کرد و درخت اسلام را با ریختن خون خود آبیاری نمود؛ چنانچه در زیارت عاشورا می‌خوانیم: شهادت می‌دهم که تو اقامه نماز کردی و زکات دادی و امر به معروف و نهی از منکر کردی و در راه خدا جهاد کردی و حق جهاد را به جای آوردی... شهادت امام حسین (ع) تنها خلاصه به یک جریان حزن آور و مصیبت بار و ریختن خون به ناحق و... نمی‌شود. شهادت ایشان روشنایی و صفا برای اجتماع آورد و حیات تازه ای در عالم اسلام دمید. 
 ائمه اطهار و نهضت امام حسین (ع) 
 آنها [یعنی ائمه] که توصیه کردند که عزای حسین بن علی(ع) باید زنده بماند، برای این بوده که هدف حسین بن علی(ع) مقدس بود. حسین بن علی(ع) یک مکتب به وجود آورد. می‌خواستند مکتبش زنده بماند. زنده کردن نام و نهضت او برای این است که پرتوی از روح حسین بن علی(ع) بر روح ما و شما بتابد. اگر اشکی که ما برای او می‌ریزیم در مسیر هماهنگی روح ما باشد پرواز کوچکی است که روح ما با روح حسین(ع) می‌کند. اگر ذره ای از همت او ذره ای از غیرت او، ذره ای از حریت او، ذره ای از ایمان او، ذره ای از تقوای او، ذره ای از توحید او در ما بتابد و چنین اشکی از چشم ما جاری شود، آن اشک بی نهایت قیمت دارد. 

 

دختر شاه عربستان سعودی پس از آنکه به یکی از محافظانش دستور قتل یک نقاش و طراح داخلی را داده، از شهر پاریس گریخته است.
 دختر شاه عربستان سعودی پس از آنکه به یکی از محافظانش دستور قتل یک نقاش و طراح داخلی را داده، از شهر پاریس گریخته است.
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، شاهزاده حصه 42 ساله با سوء استفاده از مصونیت سیاسی خود به یکی از محافظانش دستور داده است تا یک نقاش و طراح داخلی فرانسوی را به ضرب گلوله از پا درآورد. شاهزاده حصه به محافظ مسلح گفته است: تو باید این سگ را بکشی، او لیاقت زنده ماندن را ندارد.
 ولی این محافظ که نامش فاش نشده است، در شهر پاریس بازداشت شده است. این محافظ تحت بازجویی و تحقیقات مجرمانه قرار گرفته است و به جرم های مختلفی از جمله اعمال خشونت با اسلحه گرم، آدم ربایی و کمک به آدم ربایی متهم شده است.
 این محافظ 53 ساله در صورت اثبات اتهاماتش به زندان محکوم خواهد شد. وی گفته است که 26 سپتامبر به دستور شاهزاده سعودی یک طراح و نقاش فرانسوی را به قتل رسانده است.
 شاهزاده سعودی به این مرد فرانسوی دستور داده است تا پاهایش را ببوسد. شاهزاده حصه در دادگاه حضور پیدا نکرده و بر این مساله تاکید داشته است که هیچ کار اشتباهی را مرتکب نشده است.
 یک نشریه فرانسوی نوشته است که حصه تنها دختر سلمان شاه سعودی است. شاه سعودی 5 پسر دارد و دخترش حصه در سال 1974 به دنیا آمده است.
 شاهزاده سعودی این طراح فرانسوی را متهم کرده است که قصد داشته عکس هایی را که برای طراحی داخلی از آپارتمانش گرفته به خبرگزاری و رسانه ها بفروشد.
 حصه ظاهرا از پاریس فرار کرده ولی محافظ وی توسط پلیس بازداشت شده است. 

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تولید تلفن ملی برای مسئولان کشوری خبر داد.
 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تولید تلفن ملی برای مسئولان کشوری خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  در حاشیه بازدید خود از پلیس فتا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تلفن‌های هوشمند هر چند برای افراد معمولی مشکلی ندارند، اما برای مسئولان یک خطر جدی محسوب می‌شوند بنابراین به دنبال تولید تلفن ملی برای مصون سازی مسئولان و اطلاعات محرمانه کارهای آنها هستیم.
 وی درباره دستگیری تیم‌های داعش گفت: تیم های متعددی از نیروهای داعش که از سوریه و عراق قصد ورود به کشورمان داشتند را به فضل الهی توسط تیم‌های آموزش دیده دستگیر و به اطلاعات بسیار خوبی اشراف یافته‌ایم که اگر این نیروها از مبدا شروع به حرکت کنند از آنها با خبر خواهیم شد. 

 

وقتی فرزندان ما در مجالس عزای اباعبدالله(ع) حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی، در همه ابعاد به مصونیت دست پیدا می‌کنند. حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبت دارد، اما برای این حضور، سخنران، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) باید مسائل و مباحث واقعه کربلا را با دقت و به شکلی قابل فهم برای آنان بیان کند که ابهامات کودکان برطرف شود.
در این زمینه با سه تن از کارشناسان دینی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید؛

محمدرضا سنگری، محقق و پژوهشگر عاشورایی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه می گوید: پیشنیه تاریخی این موضوع اندکی با دیدگاه‌ها و رفتارهای ما در پیوند کودکان با روضه تفاوت دارد. وقتی مسائلی که رنگی از غم و اندوه دارند، مطرح می‌شود ما معمولاً می گوییم این قضایا را برای کودکان طرح نکنیم، حتی برخی گاهی از منظر روانشناسی نیز این موضوع را مطرح می‌کنند، اما در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می‌شود که آن‌ها کودکان را با این مسائل مواجه می‌کردند.
سنگری تصریح می کند: در سفر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا وقتی خبر شهادت مسلم بن عقیل(ع) رسید، امام(ع) این موضوع را از دختر کوچک ایشان پنهان نکردند، بلکه او را بر زانوی خود نشاند و موضوع را با او مطرح کرده، او را تسلی داده و فرمودند: من از این لحظه به بعد پدر تو هستم، زینب(س) مادر تو و بقیه بچه‌ها هم خواهر و برادر تو هستند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: حتی در پرورش شخص حضرت زینب(ع)، مادر ایشان در دوران کودکی او را بر زانو می‌نشاندند و داستان کربلا را با او مطرح می‌کردند، طوری که در سن سی و چند سالگی وقتی پدرشان امیرمومنان علی(ع) می‌خواهند کربلا را برای دخترشان توضیح دهند، ایشان می‌فرمایند پدرجان من همه مسائل را می دانم چون مادرم پیش‌تر به من گفته بودند، بنابراین مواجه کردن کودکان با برخی از این مسائل خوب است.
سنگری افزود: هنگام عزاداری در محرم، وقتی کودکان با اشک مادران مواجه می‌شوند و یاد حضرت علی اصغر(ع) مطرح می‌شود، به سبب کنجکاوی آن‌ها، این نقش در ذهن او می‌ماند و در نتیجه یک پیوندی از دوران کودکی با کربلا و عاشورای اباعبدالله(ع) خواهد داشت و این نوعی مصونیت بخشی درونی برای بچه‌ها است.
وی عنوان کرد: وقتی فرزندان ما در این مجالس حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی در همه ابعاد، برای آینده به مصونیت دست پیدا می‌کنند و از همین دوران کودکی نقشی در ذهن آن‌ها ایجاد می‌شود که بد نکنند، موجب آزار کسی نباشند یا از آب دریغ نکنند. این موضوعات در ذهن کودک می‌ماند و فرداهای او را شکل می‌دهد.

حجت الاسلام علی سرلک نیز گفت: آنچه در دستورات اهل بیت(ع) آمده این است که بچه‌های خود را با محبت ما بزرگ کنید، یعنی در جان و روح فرزندان خود مودت و محبت اهل بیت(ع) را پایه‌ریزی و نهادیه کنید.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها مأنوس شدن بچه‌ها با جلسات عزا و شادی اهل بیت(ع) است که در قالب نقاشی یا بیان داستان‌های کربلا، شبیه سازی، شعر، سرود، عواطف کودکان را با خاطرات کربلا گره زده که اگر اشکی هم از چشمان آن‌ها جاری شود عاملی برای سرازیر شدن محبت اهل بیت(ع) در دل آن‌ها است.
حجت الاسلام سرلک با اشاره به این موضوع که زندگی اولیاء خدا بر اساس فطرت الهی است گفت: چون بچه‌ها از خدای متعال فاصله نگرفتند، زبان دل آنها نیز فطری و بر همین اساس شنواتر و گویاتر از زبان دل بزرگترها است.
وی عنوان کرد: چند سالی است روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) با شکوه خاصی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود که مادران طفل شیرخوار خود را در آن حاضر می‌کنند، مادری که طفل شیرخوار خود را سر دست می‌گیرد به یاد لحظه‌ای که حضرت سید الشهدا(ع) اصغرش را به میدان آورد، فرزندش را در مسیر درک حقیقت زندگی قرار می‌دهد.
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اگر امثال سید محمد حسین طباطبایی در دوره طفولیت به معجزه قرآن مشهور می‌شوند بدون اینکه در مسیر آموزش قرآن باشند به دلیل قرآنی بودن خانواده او است که سبب شده به صورت طبیعی، ناخودآگاه و ناخواسته زبان او به قرآن باز شود. این نشان می‌دهد که کودک در پرتو هر چه قرار گیرد قلب او با آن انس گرفته و در راستای آن حرکت می‌کند، پس لازم است که مصائب، رشادت‌ها، حماسه‌ها و بزرگی‌های اهل‌بیت(ع) در دشت کربلا برای بچه‌ها بیان شود و بدانیم که بچه‌ها با فطرت پاک خود شاید بهتر از بزرگترها این مسائل را متوجه شده و درک کنند.
وی می گوید: درباره واقعه عاشورا آن مصائبی که از زبان کودکان امام حسین(ع) برای ما بازگو می‌شود گاهی اوقات بسیار تاثربرانگیزتر از مسائلی است که از زبان بزرگترها بیان شده است؛ به عنوان مثال دختر امام حسین(ع) تعبیری دارد که از اسب پدر می‌پرسد ای اسب پدر! بگو بابایم را آب نوشاندند یا او را تشنه کشتند؛ سوالی ساده است اما عظمت فطرت کودک را نشان می‌دهد. جمله ای تاثیر گذار است که قلب هر انسان حق جویی را به درد می آورد.

حجت السلام سرلک در ادامه گفت: در موضوع عزاداری برای حضرت علی اصغر(ع) همین لالایی که برای او خوانده می‌شود، خود سوگ‌نامه و سوگواره عظیمی است که نیاز به هیچ بیان دیگری ندارد، چرا که این عاطفه فطری و بین‌المللی است، الان در کشور خودمان، ارمنی‌ها برای حضرت علی اصغر(ع) به صورت خاص مراسم روضه و عزا دارند، چرا که فطرت انسان‌ها افق روضه کودک را درک می‌کند، امید که همه ما بتوانیم فرزندان خود را با محبت محمد و آل محمد(ع) تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام سید حسین خادمیان از کارشناسان مطرح دینی درباره روضه خوانی برای کودکان معتقد است: روضه خوانی برگرفته از یک حقیقت تاریخی بر مبنای واقعه کربلا و ابزار مهمی برای هدایت و تربیت انسان‌ها است، بنابراین می‌توان از روضه به عنوان عاملی برای تربیت نسل کودک و نوجوان استفاده کرد، همان‌گونه که علوم زیستی و تاریخی می تواند به زبان کودکانه و قابل فهم ارائه ‌شود، باید واقعه کربلا نیز به همین شکل برای آن‌ها بیان شود.
وی می افزاید: در حقیقت واقعه کربلا روش صحیح زندگی کردن و عامل شناخت نور از تاریکی است، بنابراین باید داستان ظالم و مظلوم به زبانی برای کودک بیان شود که برای او قابل فهم باشد و از طریق احساس و عاطفه آن حالت انکسار قلبی و عطوفت و نرمی برای او پیش آمده و با حقیقت ناب زندگی که منجر به سعادت او می‌شود آشنا شود.
خادمیان ادامه می دهد: نباید مطالبی که برای کودک بیان می‌شود همراه با ابهام باشد و او را در شک رها کند، بنابراین زمانی که از روضه برای بیان این حقیقت تاریخی استفاده می‌شود باید با دقت و ظرافت لازم جملات را ادا کرد، تا در زمانی کوتاه ابهامات کودک درباره واقعه کربلا برطرف شده و با یک کشف شیرین از مجلس روضه خارج شود. اهل منبر، وعاظ، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در جلسات عزاداری دقت کنند که کودکان در روضه امام حسین(ع) با اصل امامت و ولایت آشنا شوند.
 

 

هر جای دمشق که باشی، وقتی هنگام نماز خود را به حرم حضرت رقیه(س) برسانی انگار در ایرانی. اکثر افراد ایرانی هستند و تمام مراسم هم به زبان فارسی است.
 شنبه شب در سوریه هلال ماه محرم دیده شد و دیشب دومین شب از این ماه بود که اولین مراسم عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) در حرم دختر 3 ساله ایشان حضرت رقیه(س) برگزار شد.
در دمشق پایتخت سوریه اگرچه از جنگ خبری نسیت و زندگی روال عادی خود را دارد، اما هنوز سایه ناامنی دست از سر آن برنداشته است.
ایست و بازرسی‌های متعدد برای عبور و مرور در سطح شهر، حرکت خودروها را کم می‌کند و در مناطق شلوغ مثل بازارها و زیارتگاه‌ها و میادین اصلی، حضور نیروهای امنیتی پررنگی دارند.
برق در برخی نقاط دمشق خصوصا در شبها برای ساعاتی قطع می شود و تنها مراکزی که از دستگاههای موتور برق و برق اضطراری برخوردارند می توانند از روشنایی استفاده کنند اما خیابانها تاریک است.
در این میان منطقه منتهی به حرم حضرت رقیه(س) که در نزدیکی بازار معروف حمیدیه و مسجد اموی قرار گرفته، وضعیت متفاوت تری دارد. کوچه پس کوچه های منتهی به حرم عموما باریک با دیوارهای سنگی بلند هستند که هنوز در برخی از آنها سنگرهایی با کیسه های شنی برجای مانده و نیروهای امنیتی در آن بیشتر به چشم می خورند.
برای رسیدن به حرم حضرت رقیه(س) دست کم باید 5 پست ایست و بازرسی را رد کرد. بازرسی ها با احترام صورت می گیرد و همه هم می دانند که فعلا برای حفظ امنیت چاره دیگری نیست.
حرم حضرت رقیه(س) در روزهای گذشته تنها از ساعت 8 صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا باز بود اما از امشب (شب دوم محرم) ساعاتی بیشتر حرم برروی زائرین باز است تا مراسم عزاداری در آن انجام شود.



حرم چندان شلوغ نیست خصوصا در روز اما هرچه به مغرب نزدیک می شویم جمعیت بیشتری خود را به صحن کوچک حرم فرزند خردسال حسین(ع) می رسانند.
نماز مغرب و عشا به جماعت خوانده می شود و بلافاصله بعد از آن زیارت عاشورا.
پس از مراسم دعا، سخنرانی است و بعد هم روضه و سینه زنی.


 


ادامه مطلب ...

 

ماجراهای «بابا لنگ دراز» چگونه ایرانی می‌شوند؟

 

 
قصه‌های «بابا لنگ‌دراز» را خیلی‌ها خوانده‌ و دیده‌اند، ماجراهای دختری به نام «جودی ابت» که حالا قرار است توسط «بیژن بیرنگ» ایرانی شوند.
 ماجراهای دختری به نام «جودی ابوت» در داستان بابا لنگ‌دراز برای بسیاری از ایرانی‌ها کاملا آشناست و شخصیت‌های این داستان را کامل می‌شناسند.
قصه‌ای که پس از ۱۰۴ سال هنوز بر سر زبانهاست
داستان «بابا لنگ‌دراز» را در سال ۱۹۱۲ نویسنده‌ای امریکایی به نام جین وبستر نوشته است که منتقدان معتقدند برجسته‌ترین اثر او نیز محسوب می‌شود.
قهرمان این سریال دختری به نام جودی ابوت است که از درون یک نوانخانه و شرایط بد آن روایت می‌شود. داستان و روایتی دلنشین که حالا پس از گذشت ۱۰۴ سال هنوز هم برای مخاطبانش جذاب است و اثرگذار.
اقتباس‌های تصویری پیاپی از «بابا لنگ دراز»/ موفقیت نسخه کارتونی
در سال ۱۹۱۹ و درست ۸ سال پس از انتشار داستان‌های «بابا لنگ دراز» اولین نسخه سینمایی این رمان پرفروش به صورت صامت ساخته شد. بعد از آن هم اقتباس‌های دیگری از این قصه صورت گرفت و حتی نسخه کره‌ای آن هم ساخته شد. 
اما چیزی که شاید در ذهن ایرانی ها بیشتر باقی مانده باشد و شکل نوستالژیکی به خود گرفته باشد، نسخه کارتونی آن است که در سال ۱۹۹۰ توسط یک کمپانی ژاپنی تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ساخته شد و با همراهی دوبله خوب ایرانی توانست جای خود را در ذهن نوجوانان باز کند.
«زهره شکوفنده» دوبلور توانمندی است که جای جودی ابوت صحبت کرده است و در عین حال توانسته شادابی و سرزندگی این شخصیت را به خوبی به مخاطبان منتقل کند.
کارتون بابا لنگ دراز که ساخته شده توسط یک کمپانی ژاپنی است در بین کشورهای آسیایی و اروپایی از محبوبیت خاصی برخوردار است. ماجرای دختری باهوش و سرزنده به نام جودی که در یک پرورشگاه نگهداری می‌شود در اوایل مجموعه سختگیری خانم مدیر که زنی جدی است را به تصویر می‌کشد.
در ادامه جودی آبوت به کمک حامی خود وارد مدرسه خصوصی می‌شود که جودی از حامی فقط نامی بیشتر نمی‌داند (آقای جان اسمیت) آقای جان اسمیت شخصیتی پنهان در داستان دارد و جودی فقط سایه‌ای از آقای جان اسمیت را در ذهن خود دارد سایه‌ای بر روی دیوار با پاهای دراز که او را بابا لنگ دراز می‌خواند. جودی آبوت با کمک‌های آقای جان اسمیت به دانشگاه وارد می‌شود در دانشگاه به سختی درس می‌خواند تا فاصلهٔ فرهنگی خود را با همکلاسیانش کم کند. کارتون بابا لنگ دراز از جاودانه‌ترین کارتون‌های قدیمی است که با داستانی قدرتمند و شیوا فقر و سختی کودکان یتیم را به تصویر می‌کشد.
توجه ویژه مقام معظم رهبری به داستان سالم «بابا لنگ‌دراز»
چندی پیش محسن چینی‌فروشان از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطره‌ای قابل تأمل از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیداری رهبر انقلاب فرمودند فیلم بابا لنگ‌ دراز را بیاورید من ببینم چون داستان آن را در گذشته خوانده‌ام و می‌خواهم فیلم آن را نیز ببینم. این فیلم یک فیلم سالم است ولی با رویکردی آمریکایی یعنی شما پرچم آمریکا را در تمام صحنه‌ها می‌بینید و ما اگر تمام وقت خود را صرف چنین کاری کنیم موفق بوده‌ایم.
چندی پیش بیژن بی‌رنگ نیز اعلام کرد که بناست به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی این سریال را با محتوای ایرانی تولید کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: مدتی است به ساخت مجموعه «بابا لنگ دراز» فکر می‌کنم و پیشنهاد آن را با مسئولین سیما در میان گذاشتم.
وی ادامه داد: دوستان گفته‌اند که به محض پایان نگارش قسمت اول کار را کلید بزنید، اما من هیچوقت سریال‌هایم را به این سبک نساختم و همیشه قسمت به قسمت نوشتم و ساختم و اگر ایرادی در جریان تولید دیدم آن را اصلاح کردم.
کارگردان سریال «همسران» با اشاره به روند تولید این سریال ‌و اینکه آیا ممکن است از ساخت منصرف شوید گفت: نه هرگز این اتفاق نخواهد افتاد چراکه دوست ندارم اینطور شود. در حال حاضر هم ترجیحم بر این است که متن را قسمت به قسمت نوشته و بعد شروع به ساختن کنم و امیدوارم به توافق برسیم.
وی درباره قصه این مجموعه تلویزیونی و اینکه چطور قرار است ایرانی شوند، بیان داشت: داستان «بابا لنگ دراز» شبیه به همان قصه‌ای نیست که در کارتون این اثر دیدیم. معتقدم هر اثری را با توجه به شرایط هر کشور، مشکلات و نیازهایشان تولید کرد و من نیز روی این موضوع پایبند هستم.
داستان «بابا لنگ‌دراز» در نسخه ایرانی درباره چهار زوج و دو دختر که دانشجو هستند روایت شده است. این مجموعه نگاهی به داستان مشهور «بابا لنگ دراز» دارد و بابا لنگ دراز تمهیدی برای این مجموعه جدید است که مبنای آن کمدی خواهد بود. اما لحظات عاطفی هم خواهد داشت.
 

 

«انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل» با اشاره به برخی مسائل داخلی ایران از جمله بیانیه اخیر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس اعلام کرد وی در میان دو جناح محافظه‌کار و اصلاح‌طلب ایران از احترام برخوردار است.
«انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل» در گزارشی به شخصت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پرداخت و نوشت خدمت نظامی طولانی‌مدت قاسم سلیمانی و روابط وی با رهبران نظام و تصویری که وی به عنوان یک قهرمان ملی در ایران دارد به او کمک می کند چنانچه بخواهد در آینده وارد سیاست شود.
این مرکز اسرائیلی در ادامه به بیانیه سلیمانی که در تاریخ 15 سپتامبر منتشر شد پرداخته است؛ سلیمانی در این بیانیه گفته بود جبهه دشمن همواره به دنبال تفرقه میان صفوف ملت‌های ایران است، وی در ادامه خواسته بود به این اظهارات جبهه مقابل توجه نشود.
سلیمانی افزوده بود: من سرباز کوچکی از سربازان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستم و با لطف و کمک خدا این راه را ادامه خواهم داد.
در ادامه گزارش مذکور آمده است: سلیمانی با جمله آخر اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کاندید نخواهد شد. وی این سخنان را پس از آن اعلام می‌کند که طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی درباره قصد محافظه‌کاران ایران برای معرفی سلیمانی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری منتشر شد.
این مرکز اسرائیلی افزود: این بیانیه سلیمانی همچنین در پاسخ به سخنان «دنیس راس» دیپلمات آمریکایی بود که در مصاحبه‌ای با یک روزنامه عربستانی گفته بود: «افزایش فشارها بر ایران به خاطر سیاست‌های منطقه‌ای‌اش، جایگاه میانه‌روها به رهبری حسن روحانی را تقویت و جایگاه تندروها در سپاه قدس از جمله قاسم سلیمانی را تضعیف خواهد کرد.»

انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل سپس اعلام کرد: بیانیه سلیمانی مورد استقبال تمام گروه‌های سیاسی ایران قرار گرفت؛ خبرگزاری فارس وابسته به جناح اصولگرایان نوشت: این بیانیه پاسخی حکیمانه به مداخلات آمریکا که با هدف تفرقه میان جامعه ایران و تعمیق مداخلات غربی در کشور صورت می‌گیرد؛ بود. روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز نوشت: تصمیم قاسم سلیمانی برای باقی ماندن در بُعد نظامی باید ستوده شود و جایگاه وی به عنوان یک اسوه و ذخیره جامعه باید حفظ شود؛ اعتماد در ادامه از قاسم سلیمانی برای دفاع از ایران در طول جنگ ایران و عراق وجنگ کنونی علیه داعش قدردانی کرد و شجاعت وی را ستود.
مرکز اسرائیلی مذکور در ادامه نوشت: سلیمانی یک محافظه‌کار است و کمتر مواضع خودش در قضایای حساس را نشان می‌دهد اما تاییدی که وی در سال‌های اخیر در ایران از آن برخوردار شده و رو به افزایش است، قابل کتمان نیست.
در ادامه این گزارش آمده است: مثالی برای این تایید داخلی آن است که کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی کمپینی را تحت عنوان «همه ما قاسم سلیمانی هستیم» راه‌اندازی کردند و دیگر اینکه پس از فوت مادر سلیمانی در سپتامبر 2013 همدردی‌های بسیار گسترده‌ای با وی شد و بسیاری از این افراد ازاصلاح‌طلبان بودند.
در پایان گزارش مذکور آمده است: مشارکت قاسم سلیمانی در رویارویی‌های نظامی در عراق و سوریه و تحقق دستاوردهایی توسط وی، با تایید بی‌سابقه‌ای همراه شد؛ دهها عکس و فیلم از زندگی وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک تمبر برای قدردانی از وی چاپ شد و یک کلیپ ویدئویی به نام «ژنرال» در شبکه یوتیوپ قرار گرفت.ت

 

سفیر عربستان سعودی در آمریکا از آمادگی کشورش برای پذیرش فتح الله گولن رهبر مخالفان دولت آنکارا خبر داد.
به نقل از شبکه خبری العالم، منابع نزدیک به فتح الله گولن که در تبعید خود خواسته در آمریکا ساکن است، به واشنگتن تایمز گفتند که «عبدالله بن فیصل» سفیر عربستان سعودی و گولن در یک هتل تفریحی در شهر «هریسبرگ» ایالت پنسیلوانیا ملاقات کوتاهی داشتند و در مورد شرایط سیاسی منطقه و راه های بازگرداندن ثبات به منطقه گفتگو کردند.این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که سفیر سعودی همچنین آمادگی و تمایل کشورش را برای میزبانی از این روحانی مخالف دولت ترکیه اعلام کرده و گفته است: این امر در صورتی اتفاق خواهد افتاد که ترکیه بر خواسته خود از واشنگتن برای تحویل دادن گولن اصرار ورزد.
«عبدالله بن فیصل» اظهار داشت که ریاض موافقت واشنگتن و آنکارا را برای این تصمیم جلب خواهد کرد.
گفتنی است، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز ۱۶ جولای گفته بود در صورتی که آنکارا مدارک مستدل و محکمی از نقش گولن در کودتای ترکیه ارائه دهد، واشنگتن درخواست آنکارا برای تحویل گولن را بررسی خواهد کرد.
گولن از طرف دولت ترکیه متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت «رجب طیب اردوغان» است.

 
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 158235
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1