پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

 علیرضا قزوه در واکنش به خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام(ره) در اینستاگرام خود نوشت:

راز تجمل گرایی در حرم امام معلوم شد!
 

 رهبر معظم انقلاب:

خانواده‌های هفت شهید مدافع حرم از تکاوران شجاع ارتش، این هفته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. این شهدای گران‌قدر در دفاع از حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سوریه به شهادت رسیده‌اند. خانواده‌های هفت شهید مدافع حرم از تکاوران شجاع ارتش، این هفته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. این شهدای گران‌قدر در دفاع از حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سوریه به شهادت رسیده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از مقام والای شهدا گفتند: این شهدا نه‌تنها برای ارتش بلکه برای همه‌ی ملّت مایه‌ی افتخارند.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: همسران محترم برخی از این شهدا در تشییع جنازه‌ی همسرانشان مطالبی گفتند که فوق سطح فهم معمول ما انسان‌های مادی است.

ایشان در ادامه افزودند: اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران که دستمایه‌ی دشمنی آمریکا و صهیونیسم هستند، در آنجا گرفته نمی‌شد، باید در تهران و فارس و خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم. اینها دشمن را زمین‌گیر کردند.

 

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی نسبت به اینکه موکلش تا چه زمانی در بیرون از زندان خواهد بود ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا هر زمانی که آقایان عنایت داشته باشند موکلم بیرون از زندان خواهد بود.
زمان بازگشت مهدی هاشمی به زندان معلوم نیست
به گزارش شفاف، وکیل‌مدافع مهدی هاشمی نسبت به اینکه موکلش تا چه زمانی در بیرون از زندان خواهد بود ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا هر زمانی که آقایان عنایت داشته باشند موکلم بیرون از زندان خواهد بود.
 
سیدمحمود علیزاده طباطبایی گفت: تا هر زمانی که آقایان عنایت داشته باشند موکلم بیرون از زندان است و از مرخصی استفاده می‌کند.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مدت زمان مرخصی‌های اضطراری 5 الی 6 روزه است؟ گفت: فکر نمی‌کنم. ما امیدوار هستیم که در همین مدتی که موکلم بیرون از زندان است، درخواست اعاده دادرسی ما پذیرفته شود.
 
به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه - 19 دی ماه - به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
 
در روزهای پایانی سال 93 حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شد که بر اساس آن، مهدی هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب ارسال شد.
 
حکم دادگاه بدوی از سوی مرجع تجدیدنظر تایید شد و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در این باره چنین گفت: بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد دادگاه برای هر یک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به این که از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌نماید. در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجراء شود، مجازات اشد بعدی اجراء می‌گردد.
 
سخنگوی قوه قضائیه هم‌چنین تاکید کرد: سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی برای مهدی هاشمی تائید شده اما در پرونده، 12 کیفرخواست وجود داشت که در تجدید نظر و ارائه کیفرخواست برخی از آنان در هم ادغام شد و در برخی موارد هاشمی از جرم تبرئه شد.
 
محسنی‌اژه‌ای گفت: در نهایت با توجه به همان ماده 134 اجرای حکم که اشد یکی از جرائم می‌باشد، 10 سال زندان برای مهدی هاشمی اجرا می‌شود.
 
متهم این پرونده در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۴ برای اجرای حکم با همراهی برخی از اعضای خانواده راهی اوین شد.
 

 

زیرگذر محتشم کاشانی (مهرویلا) در کرج به نام آیت ... هاشمی رفسنجانی تغییرنام یافت.
 
به گزارش رسانه های استان البرز، این اقدام به پاس احترام به نقش آفرینی و تلاش های موثر وارزشمند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مسیر انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر مدیران عالی استان انجام شده است.
 
زیرگذر مذکور دومین تونل شهری بزرگ کشور و از بزرگترین‌ پروژه های شهری در کرج به شمار می رود که هنوز به بهره برداری نرسیده است.
 
علی ترکاشوند شهردار کرج از حامیان دولت روحانی است.

 

دادستان تهران گفت: در حوزه پوشش و نیز وضعیت شهرها برخی تلاش می‌کنند که وضع را از حالت عادی خارج کنند به نحوی که در این حوزه سرمایه گذاری کردند.
ان تهران گفت: در حوزه پوشش و نیز وضعیت شهرها برخی تلاش می‌کنند که وضع را از حالت عادی خارج کنند به نحوی که در این حوزه سرمایه گذاری کردند.

 به گزارش فارس، دولت آبادی، دادستان تهران در نشست تخصصی روسای پلیس اماکن عمومی ناجا، تأمین امنیت اجتماعی را مهمترین شعار و اقدام اساسی پلیس عنوان کرد و اظهار داشت: تامین امنیت عمومی در حوزه‌های اجتماعی یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران بوده که در تحقق این امر تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

وی به اختلاف نظر صاحب نظران و نیز اشتراکات میان آن‌ها در موضوعاتی نظیر نحوه پوشش، لباس و ... اشاره کرد و گفت: آنچه که حوزه اجتماعی به آن توجه دارد در کلیه نظام‌های سیاسی نیز مورد توجه پلیس است.

دادستان تهران موضوع پوشش و وضعیت اماکن را یکی از زیرمجموعه‌های مهم امنیت اجتماعی نام برد و افزود: نظام‌های سکولار معتقدند بحث پوشش ظاهری امری خصوصی است و افراد جامعه می‌توانند هر گونه که تمایل دارند لباس بپوشند، این نظام‌ها هیچ گونه مشکلی در بحث پوشش ندارند مگر اینکه کسی در حوزه حقوقی بخواهد مشکلی در سطح جامعه ایجاد کند اما در نظام‌های دینی از جمله جمهوری اسلامی ایران نظم عمومی از مصادیق ارزش‌ها تلقی شده به گونه‌ای که افراد ساکن در این نظام اگر به ارزش‌های دینی معتقد نباشند، مکلف هستند در مرآب و منظر عمومی حقوق اجتماعی را رعایت کنند.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: در حوزه پوشش و نیز وضعیت شهرها برخی تلاش می‌کنند که وضع را از حالت عادی خارج کنند به نحوی که در این حوزه سرمایه گذاری کردند، یکی از دغدغه‌های پلیس، حفظ ظاهر شهرها از لحاظ عفت عمومی، رعایت موازین در نوع عرضه کالا و ...است که به لحاظ نظام دینی نمی‌توانیم در این رابطه بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان موضوع پوشش و وضعیت ظاهر شهرها را از هم جدا کرد، گفت: در راستای ترویج سبک پوشش اسلامی ایرانی صرفا به کارگیری رویکردهای سلبی و یا ارشادی مناسب نمی‌باشد و باید سیاست‌های درست را منطبق بر نیازهای جامعه به کارگرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در سیاست‌های سلبی و ارشادی مهمترین امر مورد غفلت قرار گرفته، حوزه ارزشی است زیرا در این حوزه آنچه که تاثیر گذار است، تفکرات انسان ها می‌باشد، در صورتی که دیدگاه و نگرش‌ها تغییر نکند، هیچ تحول و تغییری در افراد رخ نمی‌دهد.

دادستان تهران بر عدم مطالبه گری دستگاه‌ها در امر پوشش و حجاب اشاره کرد و گفت: از میان 26 دستگاه مسئول در حوزه فرهنگ کمترین وظایف متعلق به پلیس و دستگاه قضا است اما این امر بالعکس شده و بیشترین مطالبات در این حوزه از این دو دستگاه صورت می‌گیرد.

دولت آبادی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مسئول است، تصریح کرد: در ردیف بودجه‌ای ارگان‌ها برای این منظور ارقامی مدنظر قرار می‌گیرد اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها اراده و اهتمام لازم را در هزینه کرد درست و فرهنگی این بخش ندارند.

وی تصریح کرد: باید رویکرد مطالبه‌گری از دستگاه‌ها که در حوزه‌های اجتماعی، عهده دار مسئولیت هستند، نهادینه شود لذا باید سیاست مطالبه‌گری را باید به همه دستگاه‌ها سوق دهیم نه اینکه از خود سلب مسئولیت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در امر مبارزه با بدپوششی اتحادیه‌ها در خط مقدم قرار دارند، تصریح کرد: هنگامی که اتحادیه‌ها به فروشگاه‌های عرضه لباس مجوز می‌دهند چرا پلیس و دستگاه قضا باید در بحث بدپوشش وارد عمل شوند، اتحادیه صادرکننده مجوز برای فعالیت فروشگاه‌ها باید مسئول رسیدگی به تخلفات آن‌ها باشند، یعنی باید از ظرفیت و احساس مسئولیت اتحادیه‌های پوشاک در راستای مبارزه با بد پوششی بهره برد.

وی بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت آرایشگاه‌ها تأکید و بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد آرایشگاه‌های بدون مجوز هستیم که در طیف‌های مختلف غیرقانونی فعالیت دارند. آیا مسئول نظارت بر فعالیت چنین مراکزی صرفا پلیس و دستگاه قضا است؟ سیاست مطالبه گری از دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی یک ضرورت است.

جعفری دولت آبادی بر لزوم اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه و پیشدستانه در مواجه با پدیده بدپوششی تأکید و بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد مقابله را محدود به مواقع ضروری می‌کنیم که این روند نتیجه بخش نیست، اعمال سیاست‌های راهبردی باید فرهنگی و اجتماعی باشد و در طول زمان به طور مستمر اجرایی شود.

دادستان با تقدیر از اقدامات پلیس نظارت بر اماکن عمومی برارتباط دوسویه میان دستگاه قضا و پلیس تأکید کرد.

 

فادی القنبر جوان فلسطینی با کامیون خود گروهی از شهرک نشینان مسلح صهیونیستی را در شهرک یهودی ارمون هنتسیف واقع در مجاورت جبل المکبر شهر بیت المقدس زیر گرفت که در پی این اقدام 4 نفر کشته شده و 15 تن از آنان زخمی شدند که حال 8 نفر نیز وخیم گزارش شده است. پس از این عملیات نظامیان اسرائیلی به سوی مجری عملیات آتش گشودند و او را به شهادت رساندند. دختران نظامی اسرائیلی که در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده بودند پس از مشاهده پیکرهای به خاک و خون کشیده شده صهیونیست‌ها به گریه افتادند.
 

 

تروریست های داعش برای فرار مناطق آزاد شده از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنندخاک سوریه فرار کردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، افزود: ۹ سرکرده بارز داعش از جمله رئیس شورای موسوم به مجاهدان در ایالت نینوا به نام «ابو انس القطحطانی» به همراه خانواده های خود به سمت خاک سوریه فرار کردند.

این در حالی است که نیروهای عراقی مشغول آزادسازی شهر موصل مهمترین پایگاه تروریست های داعش هستند. تروریست ها که در نتیجه پیشروی های گسترده نیروهای عراقی در تنگنا قرار گرفته اند در حال فرار از این منطقه هستند.

تروریست های داعش برای فرار مناطق آزاد شده از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

عملیات آزادسازی نینوا از ۲۶ مهر ماه به ‌دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

 

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه آیت‌الله هاشمی در آخرین جلسه مجمع بر وحدت سه قوه تاکید ویژه‌ داشت، گفت: برای انجام کارهای بزرگ و زیربنایی در کشور اتحاد این سه قوه لازم است.دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه آیت‌الله هاشمی در آخرین جلسه مجمع بر وحدت سه قوه تاکید ویژه‌ داشت، گفت: برای انجام کارهای بزرگ و زیربنایی در کشور اتحاد این سه قوه لازم است.

به گزارش مهر، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور جمع کثیری از مردم در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی هرگز برخلاف فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرفی نزدند، اظهار داشت: وی همیشه تابع فرمایشات ایشان بوده و همواره مسیر اصلی انقلاب را طی کردند.

وی با اشاره به اینکه توجه به ادامه مسیر انقلاب با برادری و وحدت امری ضروری است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که دهه عجیبی را پیش رو داریم و دعا می‌کنیم خداوند عمر طولانی را به رهبر معظم انقلاب عنایت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور میلیونی مردم برای وداع با ایشان در تهران بیانگر وابستکی دلی و عمیق مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: این تشییع ما را به حال و هوای روزهای اول انقلاب برگرداند و از این رو شکاف‌های نظام را به هم نزدیک‌تر کرد و حرکت همگان پشت سر رهبری را هماهنگ ساخت.

آیت‌الله هاشمی مجاهدی خستگی ناپذیر بود

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته و مجاهدی خستگی ناپذیر بود، تصریح کرد: وی هم شکنجه‌های دوران شاهنشاهی را تحمل کرده و هم در روزهای سخت پیروزی انقلاب و در سال‎های اول انقلاب در زمان حضور تروریست‎ها و کودتاچیان، در اطراف کشور برای حفظ آرامش نقش‌آفرینی کرد.

رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حفظ مرزهای ایران در جنگ با عراق نقش‌های بسیاری داشت، اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که وی در زمان وداع با امام خمینی (ره) هنگام فوتشان و همچنین انتخاب جانشین نقش بسزایی را ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی غافلگیرانه و جانکاه بود، گفت: مرگ وی در حالی بود که ما صبح همان روز در مجمع تشخیص مصلحت نظام جلساتی را در خصوص برق و انرژی برگزار کرده‌ بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین جلسه مجمع بر وحدت و همدلی سه قوا تاکید ویژه‌ای داشت، اضافه کرد: برای انجام کارهای بزرگ و زیربنایی در کشور اتحاد این سه قوه ضروری است.

رضایی در ادامه تاکید کرد: باید با دشمنان جدی باشیم و از سهل‌انگاری پرهیز کنیم و با دوستانمان نیز در جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفاقت و برادری‌مان را حفظ کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که اعتبار همه ما به ادامه راه انقلاب و دلسوزی، فداکاری و تلاش برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب است، افزود: حضور مردم، صدا و سیما، علما و مراجع به‌ ویژه پیام مقام معظم رهبری در مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که اگر با هم باشیم قدرت واقعی ملت ایران این است.

 

چشمان گریان عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی در مراسم تشییع همسرش
عکس/ چشمان گریان عفت مرعشی در تشییع هاشمی
 
جمعه 24 دی 1395برچسب:, :: 22:11 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

مزار هاشمی رفسنجانی در ضریح امام راحل(ره)
عکس/ خانه ابدی هاشمی رفسنجانی
 

 

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه نوزدهم دی‌ماه در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی (متولد 1313 در رفسنجان کرمان) اولین رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارمین رئیس‌جمهور ایران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدتی نیز رئیس مجلس خبرگان رهبری بود. که یکشنبه نوزدهم دی‌ماه در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیات:خامنه‌ای، مطهری و با هنردر یکی از راهپیمایی‌های انقلاب - 1357
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیات:خامنه‌ای، مطهری و با هنردر یکی از راهپیمایی‌های انقلاب - 1357
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار شهید دکتر محمدجواد باهنر در یکی از راهپیمایی های انقلاب - 1357
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار شهید دکتر محمدجواد باهنر در یکی از راهپیمایی های انقلاب - 1357
بهمن 1357.آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی در مراسم انتصاب نخست وزیر دولت موقت
بهمن 1357.آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی در مراسم انتصاب نخست وزیر دولت موقت
خرداد1358. آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پس از ترور توسط گروه فرقان در بیمارستان شهدای تجریش - 1359
خرداد1358. آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پس از ترور توسط گروه فرقان در بیمارستان شهدای تجریش - 1359
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت الله سید علی خامنه ای و شهید محمدعلی رجایی در شورای عالی دفاع
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت الله سید علی خامنه ای و شهید محمدعلی رجایی در شورای عالی دفاع
دانشگاه تهران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و شهید آیت الله دکتر بهشتی در اقتدا به آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران - 1358
دانشگاه تهران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و شهید آیت الله دکتر بهشتی در اقتدا به آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران - 1358
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی در حاشیه دیدار نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی - 1359
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی در حاشیه دیدار نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی - 1359
آبادان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار شهید سید مجتبی هاشمی و برخی اعضای گروه فدائیان اسلام - 1359
آبادان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار شهید سید مجتبی هاشمی و برخی اعضای گروه فدائیان اسلام - 1359
آبادان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله شیخ غلامحسین جمی - 1359
آبادان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله شیخ غلامحسین جمی - 1359
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی در یکی از کنگره های وحدت اسلامی - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی در یکی از کنگره های وحدت اسلامی - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی در یکی از کنگره های وحدت اسلامی - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی در یکی از کنگره های وحدت اسلامی - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حال اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران - 1361
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم تحلیف اولین دوره ریاست جمهوری ایشان در مجلس شورای اسلامی - 1360
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم تحلیف اولین دوره ریاست جمهوری ایشان در مجلس شورای اسلامی - 1360
 
 

 حماسی کردن ورود ایرباس در شان ملت بود؟

فضای ایجادشده در خصوص فرود این هواپیما در مهرآباد، به آبروریزی سال گذشته پس از عکس یادگاری با ایرباس بی شباهت نبود. مراسم و نحوه پوشش ورود یک هواپیما به مهرآباد، فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل خرید هواپیما در این شرایط، بی تردید شان و منزلت کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.
گروه سیاسی صراط - همزمان با ورود اولین هواپیمای ایرباس به ایران، پس از قرارداد ایران ایر با این شرکت هواپیمایی، رسانه های دولتی با این موضوع شبیه به یک حماسه برخورد کردند!

به گزارش صراط، فضای ایجادشده در خصوص فرود این هواپیما در مهرآباد، به آبروریزی سال گذشته پس از عکس یادگاری با ایرباسی که به صورت نماشی در تهران به زمین نشسته بود، بی شباهت نبود.

از ساعت ها قبل از فرود این هواپیما، رسانه های هوادار دولت، با ایجاد فضایی کاذب گزارش لحظه به لحظه موقعیت این هواپیما را گزارش دادند. به طور مثال، لحظه بلند شدن این هواپیما از فرانسه، لحظه ورود آن به حریم هوایی کشور، آماده سازی فرودگاه مهرآباد برای استقبال از آن، انتظار خبرنگاران برای فرود هواپیما و همه اقدامات ویژه و غیرعادی مسئولان برای این فرود را پوشش دادند.

مسئولان وزارت راه و فرودگاه نیز چنان استقبالی از هواپیما به عمل آورندند که نمونه آن پیشتر دیده نشده بود. به جز تدارک ویژه برای استقبال و سخنرانی مسئولان در فرودگاه، مراسم واتر سالوت یا آب پاشی به هواپیما از دو سمت آن نیز طبق برنامه انجام گرفت!

همه این اقدامات در حالی است که قرارداد سنگین خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ حجم بسیار بالایی از کل قراردادهای این دو شرکت در سال 2016 را دربرمی گرفت و عملا آنها را از خطر بحران دور می کرد. به طور مثال یک هفتم کل هواپیماهای ایرباس در سال 2016 با ایران بسته شده است.

مراسم و نحوه پوشش ورود یک هواپیما به مهرآباد، فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل خرید هواپیما در این شرایط، بی تردید شان و منزلت کشور را تحت الشعاع قرار می دهد؛ آن هم در شرایطی که همین چند سال پیش پیشرفت های فضایی ایران مورد تایید موسسات غربی نیز قرار گرفته بود ولی اکنون افتخار کشور وارد کردن یک هوپیما وانمود می شود!

 
آماده شدن سالن برای ورود اولین ایرباس هما
آماده شدن سالن برای ورود اولین ایرباس هما
گزارش لحظه ورود هواپیما به حریم هوایی کشور
گزارش لحظه ورود هواپیما به حریم هوایی کشور
لحظه قبل از نشستن اولین ایرباس!
لحظه قبل از نشستن اولین ایرباس!
انتظار خبرنگاران در فرودگاه
انتظار خبرنگاران در فرودگاه
جشن واتر سالوت یا آب پاشی به افتخار ایرباس!
جشن واتر سالوت یا آب پاشی به افتخار ایرباس!
فرود هواپیما در مهرآباد
فرود هواپیما در مهرآباد
گزارش هیجان زده مشخصات فنی ایرباس توسط رسانه دولت
گزارش هیجان زده مشخصات فنی ایرباس توسط رسانه دولت
گزارش میزان استقبال رسانه ها از ورود هواپیما
گزارش میزان استقبال رسانه ها از ورود هواپیما
 
 

 

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند.
: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند.

به گزارش تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند. ایشان معتقدند موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از این مشکل اجتماعی را به خود اختصاص داده است و جوانان، خانواده‌ها و مسئولان مربوط باید در جهت رفع این موانع تلاش کنند. ایشان در درباره‌ی این موضوع فرمودند: «بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌وپاگیر است، مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ این سنت‌ها را باید عملاً نقض کرد. شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، پرنشاطید، پیشنهادکننده‌‌ى نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، به نظر من این سنت‌هاى غلطى را هم که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید.»متن زیر به هشت مورد از این سنت‌های غلط که مورد تصریح رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته، می‌پردازد: 
1. مهریه سنگین

کسانی که مهریه‌ی بالا برای خانمشان قرار می‌دهند، به جامعه ضرر می‌زنند. خیلی از دخترها توی خانه می‌مانند، خیلی از پسرها بی‌زن می‌مانند، به‌خاطر این‌که این چیزها وقتی در جامعه رسم شد، سنت و عادت شد، به جای «مَهرُ السّنّة»، به جای این‌که مهر پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) سنت باشد، وقتی مهر جاهلی سنت شد، اوضاع، اوضاع جاهلی خواهد شد. خطبه‌ی عقد 1377/8/11
 مهریه‌ی سنگین مال دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آن را منسوخ کرد. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از یک خانواده‌ی اعیانی است. خانواده‌ی پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، تقریباً اعیانی‌ترین خانواده‌ی قریش بودند. خود ایشان هم که رئیس و رهبر این جامعه است. چه اشکالی داشت دختر به آن خوبی که بهترین دختران عالم است و خدای متعال او را «سیدة النّساء العالمین» قرار داد «مِن الاَوّلینَ و الآخِرین»، با بهترین پسرهای عالم که مولای متقیان است می‌خواهند ازدواج کنند، مهریه‌ی ایشان زیاد باشد؟ چرا ایشان آمدند و این مهریه‌ی کم را قرار دادند که اسمش «مَهرُ السُّنَّة» است. خطبه‌ی عقد 1374/2/28
 مهریه هر چه کمتر باشد، به طبیعت ازدواج نزدیکتر است، چون طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسان است. این ارتباطی به مسائل مالی ندارد. ولی شارع مقدس یک مهریه‌ای را معین کرده که باید یک چیزی باشد. اما نباید سنگین باشد. بایستی عادی باشد جوری باشد که همه بتوانند انجام دهند. خطبه‌ی عقد 1374/5/18
 بعضی خیال می‌کنند مهریه‌ی سنگین به حفظ پیوند زناشویی کمک می‌کند. این خطاست. اشتباه است. اگر خدای ناکرده این زن و شوهر نااهل باشند، مهریه‌ی سنگین هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند بکند. خطبه‌ی عقد 1375/5/11
 بعضی از خانواده‌های طرف عروس می‌گویند که ما مهریه‌ی آن‌قدر بالا نمی‌خواهیم ولی خانواده‌ی داماد برای پز دادن و تفاخر می‌گویند نه نمی‌شود! چند میلیون یا فلان‌قدر. خب اینها همه دوری از اسلام است. هیچ کس با مهریه‌ی بالا خوشبخت نشد. این‌هایی که خیال می‌کنند اگر مهریه نباشد ازدواج دخترشان متزلزل خواهد شد، ‌ این‌ها اشتباه می‌کنند. ازدواج اگر چنان‌چه با محبت بود، ‌ با وضعیت درست بود، بی‌مهریه هم متزلزل نمی‌شود. ولی اگر چنان‌چه بر مبنای خباثت و زرنگی و کلاهبرداری و فریب و این چیزها بود، مهریه هر چقدر هم که زیاد باشد، مرد بدجنس زورگو، کاری خواهد کرد که بتواند از زیر بار این مهریه هم فرار کند. خطبه‌ی عقد 1375/9/4
 
من از مردم سراسر کشور خواهش می‌کنم که آن قدر مهریه‌ها را زیاد نکنند. این سنت جاهلی است. این کاری است که خدا و رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در این زمان بخصوص، از آن راضی نیستند. نمی‌گوییم حرام است. نمی‌گوییم ازدواج باطل است. اما خلاف سنت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اولاد ایشان و ائمه‌ی هدی (علیهم‌السلام) و بزرگان اسلام است. خلاف روش این‌هاست و به‌خصوص در زمان ما که کشور احتیاج دارد به این‌که همه‌ی کارهای صحیح، آسان شود، هیچ مصلحت نیست که بعضی ازدواج‌ها را این‌طور مشکل کنند. خطبه‌ی عقد 1373/9/2
2. جهیزیه سنگین

من گمان می‌کنم این‌که در جهیزیه‌ی حضرت زهرا (علیهاالسلام) این قدر سادگی رعایت شد... این حد را حفظ کردند. این یک جنبه‌ی نمادین داشت. برای این‌که بین مردم مبنا و پایه‌ای باشد برای عمل به آن، تا دچار این مشکلاتی که بر اثر زیاده‌روی‌ها پیش می‌آید، نشوند. خطبه‌ی عقد 1377/4/18 
بعضی از خانواده‌های عروس، خودشان را اذیت می‌کنند و به زحمت می‌اندازند و اگر پول هم ندارند به زحمت پول تهیه می‌کنند. اگر پول دارند خرج زیادی می‌کنند، برای این‌که یک جهیزیه‌ی مفصل پر زرق و برقی را مثلاً در  اختیار دخترشان بگذارند. خطبه‌ی عقد 1377/12/28
جهیزیه‌ی زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای را به آن آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. اینها زوایای زندگی است. فضولِ زندگی است و جز دردسر و اسباب زحمت و اسباب مشکل فایده‌ای ندارد. خطبه‌ی عقد 1375/9/18 
مبادا بروید پول قرض کنید، جهیزیه درست کنید. مبادا خودتان را به زحمت بیندازید. مبادا خانواده‌تان را به زحمت بیندازید. مبادا خیال کنید که دخترتان اگر جهیزیه‌اش کمتر از دختر همسایه و قوم و خویش بود، این سرشکستگی است. خطبه‌ی عقد 1381/3/29 
بعضی‌ها سعی می‌کنند که برای جهیزیه بزنند روی دست همه‌ی قوم و خویش‌ها و همسایه‌ها و دوست و آشناها که این هم غلط است... باید نگاه کنید ببینید که چه چیزی درست است، چه چیزی حق است آن را انجام بدهید. چه چیزی حق است؟ یک خانواده‌ی دو نفره یک وسایلی لازم دارند که یک زندگی ساده‌ای داشته باشند. خطبه‌ی عقد 1379/8/3
انواع و اقسام ریخت و پاش‌ها، زیاده‌روی‌ها، کارهای غلط، جهیزیه‌های سنگین. همه‌جور چیزی را حتماً باید بخرند، بیاورند توی جهیزیه بگذارند، که اقلّاً یک چیز بیشتر از آن دختر خاله‌اش، یا نمی‌دانم خواهرش، یا آن همسایه‌شان یا آن همکلاسی‌شان داشته باشد. اینها از آن غلط‌های بسیار موذی و آزاردهنده است، برای خود انسان و برای مردم. خیلی از دخترها نمی‌توانند به خانه‌ی بخت بروند، خیلی از پسرها نمی‌توانند ازدواج کنند، به خاطر همین چیزها. به خاطر همین گرفتاری‌ها. اگر ازدواج آسان بود، اگر مردم آن‌قدر سخت‌گیری نکرده بودند، بعضی‌ها اگر مهریه‌شان سنگین نبود، اگر این جهیزیه‌های جاهلانه نبود و پدر و مادرها به خیال خودشان برای این‌که مبادا دل دخترشان بشکند، خودشان را به آب و آتش نمی‌زدند، این گرفتاری‌ها برای خیلی از خانواده‌ها پیش نمی‌آمد. خطبه‌ی عقد 1372/10/26
از اول، بعضی‌ها همه‌ی ریز و درشت و لازم و غیر لازم را برای دخترشان به عنوان جهیزیه فراهم می‌کنند که مبادا از دختر فلانی، از نمی‌دانم دختر عمویش، یا از خواهرش یا از جاریش مثلاً کمتر باشد. اینها درست نیست. این کارها غلط است. اسباب زحمت شماست. آن هم زحمتی که هیچ اجری پیش خدا ندارد، مایه‌ی تشکر هم نمی‌شود. خطبه‌ی عقد 1378/9/2
نگذارید جهیزیه‌ها را سنگین کنند. دخترها نگذارند. عروس‌ها شما نگذارید. پدر و مادرها هم اگر می‌خواهند، شما نگذارید. خطبه‌ی عقد 1373/9/23
مادرهای عروس‌ها در تهیه‌ی جهیزیه دست نگه دارند، خیلی افراط و اسراف نکنند. نگویند حالا مثلاً دخترمان است، دلش می‌شکند. نه. دخترها خوبند. دخترها نمی‌خواهند. ما بیخود نباید دل آن‌ها را بکشانیم به این سمت که هر چیز قشنگ و لوکس و... حتماً باید برایش تهیه شود. خطبه‌ی عقد 1379/11/16
3. تجملات زیاد
تجملات برای یک جامعه، مضر و بد است. آن کسانی که با تجملات مخالفت می‌کنند، معنایش این نیست که از لذت‌ها و خوشی‌هایش بی‌اطلاعند، نه! آن را کاری مضر برای جامعه می‌دانند. مثل یک دارو یا خوراکی مضر. با تجملات زیادی، جامعه زیان می‌کند. البته در حد معقول و متداول ایرادی ندارد. اما وقتی که همین‌طور مرتب پای رقابت و مسابقه به میان آمد، اصلاً از حد خودش تجاوز می‌کند و به جاهای دیگر می‌رود. خطبه‌ی عقد 1370/4/20 
مگر کسانی که با تجمل عروس و داماد می‌شوند خوشبخت‌ترند؟ چه کسی می‌تواند چنین چیزی را ادعا کند؟ این کارها جز این‌که یک عده جوان را، یک عده دختر را حسرت به دل کند و زندگی را بر این‌ها تلخ نماید، اگر نتوانستند آن‌جور آن‌ها هم عروسی بگیرند تا ابد حسرت به دل بمانند یا اصلاً نتوانند عروسی بگیرند. چیز دیگری نیست... تا آمدند دخترش را بگیرند، چون دستش خالی است، این دختر بماند توی خانه. این پسر دانشجو یا کارگر یا کاسب ضعیف، همین‌طور غیر متأهل بماند. خطبه‌ی عقد 1373/9/23
4. اسراف
برخی، اسراف می‌کنند. می‌ریزند و می‌پاشند. در این روزگار که فقرایی در جامعه هستند، کسانی هستند که اولیات زندگی هم درست در اختیارشان نیست، این کارها اسراف است، زیادی است، بیخود است. هر کس بکند خلاف است. خطبه‌ی عقد 1372/6/11
بعضی از مردم با این کاری که می‌شود با آن ثواب برد، گناه می‌برند. با اسراف‌هایی که می‌کنند، با خلاف‌هایی که انجام می‌دهند، با آمیختن این عمل حَسن و حسنه به کارهای حرامی که انجام می‌دهند. حرام همه‌اش هم این نیست که محرم و نامحرم و این چیزها باشد. آنها هم البته حرام است، اما ریخت و پاش زیادی هم حرام است. اسراف حرام است. سوزاندن دل مردمی که ندارند در مواردی واقعاً حرام است. زیاده‌روی کردن، ‌ حرام و حلال کردن برای این‌که بتواند جهیزیه‌ی دخترش را فراهم کند، اینها حرام است. خطبه‌ی عقد 1376/11/9
 بنده راضی نیستم از کسانی که با خرج‌های سنگین و با اسراف در امر ازدواج، کار را بر دیگران مشکل می‌کنند. البته با جشن و شادی و مهمانی موافقیم ولی با اسراف مخالفیم. خطبه‌ی عقد 1374/5/24
5. خرید از مکان‌های معروف به گرانی

این دختر خانم‌ها که می‌خواهند جهیزیه درست کنند، برای خرید اسباب سر عقد و جهیزیه، توی این دکان‌های گران‌قیمت بعضی از جاهای تهران، آن محلات گران‌قیمت که معروف است – نمی‌خواهم البته اسم بیاورم – من می‌شناسم کجاهاست که دکان‌هایش معروف است به جنس گران، اصلاً طرف آنها پا نگذارند. بروند آن جاهایی که معروف به گرانی نیست. این‌طور نباشد که داماد بیچاره را دنبالشان راه بیندازند برای خرید عروس و خرید عقد. متأسفانه از این کارها می‌کنند.
خطبه‌ی عقد 1372/3/19 
6. هتل‌ها و سالن‌های پرخرج

این هتل‌ها و سالن‌ها و جشن‌های پُرخرج را رها کنید. ممکن است توی یک سالنی هم کسی جشن بگذارد اما ساده، مانعی ندارد. من نمی‌خواهم بگویم حتماً، چون بعضی خانه‌هایشان جا ندارد یا امکاناتش را ندارند ولی اسراف نکنید. خطبه‌ی عقد 1373/10/27
 عروسی و عقد و شادی چیز خوبی است. حتی پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم برای دختر مکرمه‌ی‌ خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زن‌ها دست زدند و خوشی کردند. اما نباید در این مجلسِ عقد و عروسی و اینها اسراف انجام بگیرد. یکی از اسراف‌ها همین مجالس عقد و عروسی گران‌قیمت است. در هتل‌ها، در این سالن‌های گران‌قیمت مجالس درست می‌کنند. مبالغ زیادی شیرینی و میوه و خوراکی حرام می‌شود، از بین می‌رود، روی زمین ریخته می‌شود و ضایع می‌گردد. برای چه؟ برای چشم و هم چشمی!؟ برای عقب نماندن از قافله‌ی اسراف!؟ خطبه‌ی عقد 1372/1/5
 عروسی شیرین، آن عروسی‌ای نیست که توی آن خیلی خرج می‌شود و اسراف زیاد در آن می‌شود. عروسی شیرین، عروسی صمیمانه است. صمیمانه که بود، عروسی شیرین می‌شود. ولو مختصر باشد. یک اتاق دو اتاق توی خانه، قوم و خویش، دوست و آشنا و رفیق دور هم بنشینند، این می‌شود عروسی. این میهمانی‌های مفصل و سالن‌های آن‌چنانی یا توی هتل‌ها، خرج‌های زیاد، جنس‌های گران برای مهمانی، اینها هیچ مناسب نیست. نمی‌گویم ازدواج را باطل می‌کند، نه! ازدواج درست است. اما اینها محیط جامعه و محیط زندگی را تلخ می‌کند. خطبه‌ی عقد 1377/9/12
 مگر سابق که این سالن‌ها نبود، این چیزها نبود، توی دو تا اتاق کوچک جشن می‌گرفتند، مهمان‌ها می‌آمدند شیرینی می‌خوردند، ازدواج‌ها بی‌برکت‌تر از امروز بود؟ عزت دخترها مگر کمتر از امروز بود، حالا باید حتماً بروند توی این سالن‌های بزرگ. عیبی ندارد، من مخالفتی نمی‌کنم با این سالن‌ها. من با «تشریفات» مخالفم. حالا بعضی می‌روند توی هتل، از آن کارهای غلط است که لزومی ندارد. خطبه‌ی عقد 1376/7/30 
بعضی خیال می‌کنند که تشریفات و تویِ هتلِ چنین و چنان رفتن، سالن‌های گران گرفتن، خرج‌های زیادی کردن، ‌ عزت و شرف و سربلندیِ دختر و پسر را زیاد می‌کند. نخیر عزت و شرف و سربلندی دختر و پسر به انسانیت و تقوی و پاکدامنی و بلندنظری آن‌هاست، نه به این چیزها...
خطبه‌ی عقد 1375/5/11
7. لباس عروس گران‌قیمت

بعضی‌ها لباس عروس گران‌قیمت می‌خرند. نه! چه لزومی دارد. حالا لباس عروس می‌خواهند، بعضی‌ها لباس عروس را می‌روند کرایه می‌کنند. چه مانعی دارد؟ ننگ دارد؟ نه! چه ننگی؟ چه مانعی دارد؟ بعضی‌ها این را ننگ می‌دانند. ننگ این است که انسان یک پول گزافی بدهد، یک چیزی بخرد که یک بار آن را مصرف کند، بعد بیندازد دور. یک بار مصرف! آن هم با این وضعی که بعضی مردم دارند. خطبه‌ی عقد 1374/10/4
8. به رخ کشیدن ثروت‌ها

اگر چنان‌چه در ازدواج بحث مادیات عمده شد، این معامله‌ی عاطفی و روحی و انسانی تبدیل خواهد شد به معامله‌ی مادی. این معامله‌های گران، این جهیزیه‌های سنگین، این چشم و هم‌چشمی‌ها و این به رخ کشیدن ثروت‌ها و پول‌ها – که برخی از افراد غافل و بی‌خبر می‌کنند – ازدواج را در واقع خراب می‌کنند. لذاست که در شرع مقدس مستحب است مهریه کم گرفته شود که «مَهرُ السّنّة» مورد نظر است. خطبه‌ی عقد 1377/12/13
* ازدواج را آسان کنیدمن به همه‌ی مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند. بعضی‌ها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریه‌های گران و جهیزیه‌های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند... خانواده‌ی پسرها توقع جهیزیه‌های سنگین بکنند. خانواده‌ی دخترها برای چشم هم‌چشمی دیگران جهیزیه‌ها را و تشریفات را و مجالس عقد و عروسی را رنگین‌تر بکنند. چرا؟ اثر این را می‌دانید چیست؟ اثر این کارها این است که دخترها و پسرها بدون ازدواج در خانه‌ها می‌مانند، کسی جرات نمی‌کند به ازدواج نزدیک شود. خطبه‌ی عقد 1373/9/2

 

یک محموله بزرگ حاوی ۵ کانتینر از تجهیزات خاص رایانه‌ای و تصویربرداری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهر تهران کشف شد؛ در این عملیات تعدادی سرورهای پرقدرت شناسایی شد که برای مصارف خاصی همچون پشتیبانی سامانه‌های بزرگ استفاده می‌شود.
 یک محموله بزرگ حاوی ۵ کانتینر از تجهیزات خاص رایانه‌ای و تصویربرداری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهر تهران کشف شد؛ در این عملیات تعدادی سرورهای پرقدرت شناسایی شد که برای مصارف خاصی همچون پشتیبانی سامانه‌های بزرگ استفاده می‌شود.
قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به کشف 5 کانتینر از تجهیزات خاص رایانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهر تهران اظهار داشت: با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنام امام زمان(عج) یک محموله بزرگ تجهیزات خاص رایانه‌ای را که شامل 5 کانتینر بود از یکی از گمرکات مرزی مورد رصد نامحسوس خود قرار دادند و عصر روز چهارشنبه پس از شناسایی 2 مالک این محموله بزرگ، در عملیاتی، این 5 کانتینر را توقیف کردند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه این محموله با اظهارنامه خلاف واقع وارد کشور شده بود، گفت: پس از شناسایی این محموله با همکاری گمرک و پس از توقیف 5 کانتینر محموله مذکور، مأموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موفق به کشف مقادیر بسیاری «مینی کامپیوتر»، «دوربین‌های تصویربرداری سینمایی» که ارزش هریک بین 80 تا 100 میلیون تومان برآورد شد و تعدادی سرورهای عظیم و بسیار پرقدرت شدند که ارزش ریالی هریک از این سرورها بالغ بر 10 میلیارد تومان برآورد شده است.وی ادامه داد: سرورهای عظیم کشف‌شده در این محموله به‌قدری پرقدرت هستند که گفته می‌شود برای مصارف خاص همچون پشتیبانی سامانه‌های بزرگ از جمله سامانه‌های بانکی پرترافیک استفاده می‌شود.
خورشیدی با ابراز اینکه صورت برداری از کالاهای قاچاق مکشوفه این 5 کانتینر ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم انبوه کالاهای این محموله، صورت برداری از کالاهای قاچاق کشف‌شده در این عملیات ادامه دارد ولی برآوردهای اولیه از ارزش ریالی کالاهای صورت برداری شده، بالغ بر 300 میلیارد ریال را نشان می‌دهد.به‌گفته خورشیدی این محموله با اظهارنامه خلاف واقع و در قالب «تین» به کشور وارد شده بود و خبرهای تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

حیا واژه درحال فراموشی

افسران - حیا واژه درحال فراموشی

 ‌#بسم_رب_المهدی 
.۸ سال جنگیدند ... باتوپ ... تانک ... نارنجک...
.
دیدند شیعیان ایرانی قوی تراز این حرفان .
.
اومدن جنگی راه انداختند ارزان به نفع خودشون . اما #گران به نفع ما .
.
نامش #نرم است... 
.
"آرام .. بی سروصدا .. و #جذاب " 
.
خیلی ها را به #دام خودشان انداختند .
.
اما #مذهبی_ها را نه 
.
با خودشان گفتند تنها راه شکست بچه #حزب_اللهی_ها این است که#همرنگشان بشویم. 
#عقایدشان رو قبول کنیم .
.
آنگاه در قالب #مذهبی و #اسلام ; #گناه کردن را یادشان دهیم .
.
#حضرت_آقا کارشان را نام نهادن:" #اسلام_آمریکایی "
.
.
آمدند .. بدون ذره ای شک در دل بچه مذهبی ها ، یادشان دادن که چگونه با ابزار #دینشان ، راحت #گناه کنن .
.
به دختران #زینت و #خودنمایی را در قالب #چادر یادشان دادن.
.
به پسران #لاتی_گری را درقالب #ریش و #چفیه یادشان دادن .
.
آن زمان #ارزش_چادر را خیلی ها میدانستند .
.
اما الان #عده_ای دانسته یا ندانسته #ارزش_چادر را به زیرسوال برده اند .
.
آن زمان #ارزش_چفیه را درک میکردند.
.
اما الان #عده_ای دانسته یا ندانسته وجه #چفیه را سیاه کرده اند .
.
.
#برادرم ! در مقابل نامحرم ; همچون #ابراهیم_هادی و#عباس_لشکری باش .
.
.
#خواهرم ! در مقابل توطئه های #دشمن ; همچون #ناهید_فاتحی و#فوزیه_شیردل باش .
.

 ما_عاشق_مبارزه_با_صهیونیست_هستیم

پرچم رژیم صهیونیستی بزودی

افسران - پرچم اسرائیل بزودی

 

در درگیری مسلحانه اشرار با مرزبانان در منطقه جکیگور شهرستان سرباز یک مرزبان شهید و سه نفر زخمی شدند.
درگیری اشرار با نیروهای مرزبانی؛1 شهید و 3 زخمی
به گزارش شفاف، به نقل از یک منبع آگاه پیش از ظهر دیروز در درگیری اشرار مسلح با ماموران مرزبانی در منطقه جکیگور شهرستان سرباز یک مرزبان شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.بر طبق این گزارش این حادثه ساعت ۱۱ امروز در محدوده میل ۲۲۱ منطقه جکیگور شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.
 
جزئیات درگیری با گروهک‌های تروریستی در جکیگور
خبرگزاری تسنیم: مجیدآقابابایی در گفت‌و‌گویی درباره جزییات درگیری نیروهای مرزبانی کشورمان و گروهکهای تروریستی در جنوب شرق کشور اظهار کرد: ظهر امروز جمعه درگیری میان گروهکهای تروریستی با مرزبانان غیور کشورمان در منطقه جکیگور به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: این گروهکهای تروریستی قصد انجام کمین برای نیروهای مرزبانی کشورمان را داشتند که متأسفانه در این درگیری یکی از سربازان مرزبانی کشورمان به شهادت رسید.
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: خوشبختانه تروریستها نتوانستند در این کمین موفق شوند و یا به اهداف شوم خود دست یابند و به عقب رانده شدند.
آقابابایی عنوان کرد: این گروهکهای تروریستی که همانند برخی دیگر از گروهکها و اشرار داخل خاک پاکستان مستقر هستند قصد انجام کمین و عملیات را داشتند که موفق به این نقشه نشدند و توسط نیروهای مرزبانی ضربه‌ای به آنها وارد شد.
وی افزود: حمله این گروهکهای تروریستی که از خاک پاکستان ورود یافته بودند در مسیر جاده مرزی جکیگور حوالی پاسگاه عدالت انجام شد و مرزبانان کشورمان نشان دادند که همیشه آماده و مدافع مرزهای کشور هستند.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: متأسفانه گروهکهای تروریستی در جنوب شرق کشور در خاک پاکستان مستقر هستند و بیش از 90 درصد قاچاق مواد مخدر و انسان به کشورمان از داخل خاک پاکستان و توسط این افراد انجام می‌گیرد.
آقابابایی افزود: متأسفانه مسئولان ذیربط پاکستانی در این زمینه پاسخگو نیستند و با وجود همه مکاتباتی که انجام شده برخورد قاطعی با این تروریستها و اشرار انجام نمی‌گیرد.
وی تأکید کرد: مرزبانان کشورمان هر لحظه آماده دفاع از مرزها و مبارزه با اشرار و گروهکهای تروریستی هستند و اجازه هیچگونه عملیات و کمینی را نمی‌دهند.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور همچینن درباره درگیری عصر دیگر مرزبانان با قاچاقچیان گفت: عصر پنجشنبه نیز درگیری میان نیروهای مرزبانی و انتظامی با قاچاقچیان در  مرز سراوان انجام گرفت و در این عملیات موفقیت آمیز بیش از 500 کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد. 

 جانشین فرمانده کل سپاه در یادواره شهدای مدافع حرم:

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت: قدرت عظیم موشکی ایران در کمین‌گاه شلیک است و بسیج مردمی و نیروی زمینی بی‌انتهای ما کاملا صف‌آرایی شده و مصمم در برابر دشمنان ایستاده اند.
قدرت عظیم موشکی ایران در کمین‌گاه شلیک است
به گزارش  سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در یادواره شهدای مدافع حرم  و هسته‌ای یزد، استان یزد را سرزمین عالمان بزرگ جهان اسلام و تشیع دانست و اظهار داشت: یزددیار عالمان بزرگی است که موسس، مبدع و منشأ ترویج معارف دین و اهل بیت(ع) در سرزمین ایران و بلکه جهان اسلام بوده و هستند.
 
آمریکا بداند سرزمین ایران اسلامی محل دفن همه تجاوزگران‌ است‌
وی خاطرنشان کرد: علمایی نظیر آیت‌الله صدوقی(ره) که در پیشبرد انقلاب اسلامی نقشی اثرگذار به ویژه در این سرزمین و در این دیار داشتند.جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نظیر حضرت آیت‌الله طباطبایی که عروة‌الوثقی را نگاشتند و علمای بزرگ دیگری که در این سرزمین رشد کردند و روییدند و حتی امروز هم جزو افتخارات جهان اسلام هستند، آن‌گونه که رهبر عظیم الاشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای(مدظله‌العالی) دیار یزد را نه تنها دارالعباده که دارالعلم نامیدند.
 
سلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، اینجا محل عروج فرماندهان بزرگی است که در آفرینش صفحه‌های درخشان تاریخ اسلام و ایران نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.
 
وی افزود: این سرزمین جایی است که یک بار دیگر، سوره فیل تفسیر شد، شن‌ها نقش ابابیل را بازی کردند و اصحاب فیل را با شکستی تاریخی روبه‌رو کردند و آن زمان دوباره این آیه نازل شد تا آمریکا بداند سرزمین ایران اسلامی محل دفن همه تجاوزگرانی است که به حریم آن بخواهند کوچکترین چشم داشتی داشته باشند.
 
تیپ الغدیر یزد از یگان‌های پرافتخار خط شکن بود
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اینجا سرزمین شهید منتظر قائم به عنوان اولین شهید رویارویی مستقیم با آمریکاست، اینجا سرزمین شهیدان عاصی‌زاده و جعفرزاده سرداران بزرگ جنگ و سرزمین شهیدان قهاری سعید، آقابابایی، سرزمین سردار بزرگ مقاومت محمدعلی الله‌دادی و سرزمین شهیدان بزرگوار در افتخارات این ملت است.
 
سلامی با اشاره به اینکه تیپ الغدیر یزد از یگان‌های پرافتخار خط شکن بود، گفت: در بیش از 15 عملیات سنگین در سخت‌ترین نقطه‌های جنگ مسئولیت می‌گرفت، همه خطوط را می‌شکست و امروز جانبازان بزرگ آن تیپ در این جمع نشسته‌اند.
 
وی  گفت: امروز برای خودم افتخاری می دانم که در جمع مردمان ولایتمدار و حامیان ولایت حضور پیدا کرده ایم تا از شهیدانمان تجلیل کنیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید مصطفی احمدی‌ روشن هم از جمله افتخارات یزد است، گفت: این شهید فرزانه و اندیشمند برای اقتدار این نظام تلاش کرد و خط اثر مجاهدت‌های علمی او، ایران بزرگ را در طراز قدرتهای هسته‌ای جهان قرار داد و امروز جمع شده‌ایم که از آن شهید عزیز یاد کنیم.
 
شهیدان سبب شدند که ما لباس عزت بر انداممان بپوشانیم
 
سلامی تصریح کرد: همچنین از شهید مهندس رضا میرحسینی که در توسعه قدرت و ناوگان موشکی ما نقش ویژه‌ای داشت و همچنین شهید اله‌دادی شهید بزرگوار مقاومت در این یادواره یاد می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شهدا حجت‌های زنده خداوند روی زمین و سند زنده صدق وعده اسلام و کسانی هستند که امروز اعتبار، کرامت، شرف، آزادگی، استقلال، پیشرفت، رفاه، اسلام، اخلاق، معرفت دینی، نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و همه مدیون این شهدا هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد را بابی از ابواب جهاد دانست که خداوند به روی بندگان خاص خود می‌گشاید، گفت: این شهیدان سبب شدند که ما لباس عزت بر انداممان بپوشانیم زیرا به تعبیر امیرمومنان علی(ع) اگر ملتی لباس جهاد را از تن به در آورد و میدان جهاد را ترک کند، خداوند بر او لباس ذلت می پوشاند.
 
سلامی شهیدان را لباس عزت جامعه ما دانست و گفت: شهیدان نزد خدا روزی خوارند و بی‌واسطه جمال حق را درک می‌کنند و درود خداوند بر خانواده عزیز شهیدانمان که صبر کردند و خداوند هم به آنها آرامش عطا کرد.
 


ادامه مطلب ...

 

مریم فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی 1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود.
"عماریون"- سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به خانم مریم فریدون دختر حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور ایران) اشاره کرده و نوشت: مریم فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی 1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است.



 
هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر برادر رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است. 
به نوشته این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است!

 

روز گذشته خبر دستگیری یکی از بدهکاران کلان بانکی در حوزه ورزشی به گوش رسید، اما این فرد کیست؟

صراط: روز گذشته خبر دستگیری یکی از بدهکاران کلان بانکی در حوزه ورزشی به گوش رسید، اما این فرد کیست؟

به گزارش فارس، روز گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از بازداشت و تعقیب قضایی دو بدهکار کلان خبر داد.

دادستان تهران اعلام کرد یکی از این بدهکاران در حوزه ورزشی فعالیت می‌کرده است.

بدهکار ورزشی کیست؟

اما با اندکی بررسی و پرس و جو مشخص شد این فرد کسی نیست جز آقای «ح-ه» که با یکی از تیم‌های بزرگ ورزشی ارتباط دارد.

این فرد که سال‌های گذشته نیز در جریان نقل و انتقالات بازیکنان حضور پررنگی داشته،‌ پیش از این چندین بار بازداشت شده است.

علت بازداشت چیست؟

اطلاعات تکمیلی تر حکایت از آن دارد که این فرد در ارتباط با یکی از پرونده های پر سر و صدای فساد مالی که اخیراً در کشور مطرح شده بازداشت شده است.

 

تمایلی برای مطرح‌شدن در رسانه‌ها ندارند، افکار عمومی با وجود اینکه همسرانشان را به خوبی می‌شناسد، از آن‌ها تصویری در ذهن ندارد. خواسته یا ناخواسته، پشت پرده، نقش‌های سیاسی و اجتماعی‌شان را ایفا می‌کنند.
صراط: تمایلی برای مطرح‌شدن در رسانه‌ها ندارند، افکار عمومی با وجود اینکه همسرانشان را به خوبی می‌شناسد، از آن‌ها تصویری در ذهن ندارد. خواسته یا ناخواسته، پشت پرده، نقش‌های سیاسی و اجتماعی‌شان را ایفا می‌کنند، با این حال نقش اصلی‌شان، همان‌ نقش سنتی همسری دلسوز و مادری مهربان است. همتایان آن‌ها در عالم سیاست در برخی کشورها به عنوان «بانوی اول» تلاش می‌کنند نقشی متفاوت از قبل داشته باشند و مستقل از همسرانشان شخصیت حقوقی متمایزی برای خود ایجاد کنند، اما در عرف سیاست ایران این جایگاه تعریف نشده و شاید خود این افراد هم چندان تمایلی برای کسب آن ندارند.

چکیده ای از زندگی همسران رؤسای جمهور کشور +تصاویر

با این حال ، همسران روسای جمهور ایران اگرچه از الگوی کشورهای غربی در کسب جایگاه بانوی اول پیروی نکرده‌اند، اما قطعاً همواره در کنار همسرانشان، آنها را در پیشبرد کارها یاری داده‌اند.



ادامه مطلب ...

 

 آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا امروز در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: "نمی خواستیم حاشیه های فوق متن را باز کنیم و اولین کار بازگرداندن پول مردم بود؛ حالا می فرمایید پشت پرده ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانیکه ایشان در همین رابطه گفته است احضار می کنیم و اگر لازم شد بازداشت می کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است." 
این سخنان در واقع پاسخی بود به اظهارات اخیر حسن روحانی، رییس جمهور.
حسن روحانی هفته پیش در نشست جامعه نظارت و بازرسی دولت درابهر صدور حکم اعدام در پرونده های فساد اقتصادی گفت: «چرا با این همه دستگاه نظارتی در کشور باز هم شاهد تخلفات بزرگ هستیم و می‌بینیم، چگونه می‌شود یک تخلف عظیم و بزرگ حدود 3 میلیارد دلار در دولت قبل اتفاق بیفتد. این همه دستگاه نظارتی بودند دیگر، کدام یکی نظارتش دقیق نبوده؟ یا قوانین و مقررات نظارتی ما اشکال دارد و یا افرادی که مسئولیت‌های نظارت را برعهده دارند دارای اشکال هستند»
روحانی اظهار کرد: «مگر یک نفر خودش به تنهایی می‌تواند 3 میلیارد دلار به جیب بزند. به کجا وصل بوده؟ چه کسانی به او کمک کردند؟ شریک‌ها چه کسانی بودند؟ در چه رده‌هایی بودند؟ چگونه نفت در اختیار فرد قرار گرفته؟ چگونه اموال در اختیار یک فرد قرار گرفته؟ چگونه میلیارد دلار و صدها میلیون دلار غیر از نفت پول در اختیار او قرار گرفته؟ دستگاه قضایی رسیدگی کرده و به حکمی رسیده که بنده راجع به دستگاه قضایی یا حکم آن فرد بحثی ندارم. آن مربوط به دستگاه قضایی است. به هر حال قاضی مربوطه و دستگاه قضایی رسیدگی و بررسی کرده و به حکمی رسیده است اما سوال مردم همچنان باقی است. حالا یک فردی اعدام شود خیلی خب اعدام شد. پول چی شد؟ پولی که در اختیار این آقا بود چی شد و کجا رفت؟ چه کسانی موثر بودند و نقش داشتند»
او تاکید کرد: «بنده از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم این فرد به جای اینکه مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد تا اطلاعات این موضوع کاملا آشکار شود و پرونده پخته شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد. حالا به هر دلیلی این نظر عملی نشد، انتظار مردم چیست؟ انتظار مردم این است که ماجرا برای مردم روشن شود، مردم سوالاتی دارند، سوال مردم باید پاسخ داده شود» 
 

 

شهرام شکیبا گفت: در دیدار شب ولادت امام حسن علیه‌السلام با آقا بود که ایشان واکنش دادند به این برنامه. آقا در حال راه رفتن بودند و هنگامی که بنده را دیدند، ایستادند. آقا گفتند: ما برنامه را می‌بینیم و احسنت به شما.من فهمیدم برنامه دیده شده است. اتفاقاً آرام‌آرام دیدیم واکنش‌ها خیلی جالب است و در جامعه هم مردم دارند می‌بینند.
به گزارش شفاف، ۱۴ سال پیش، رهبر انقلاب در دیدار  گروه «ورزش و سرگرمى» صدا، با اشاره به اهمیت و جایگاه تفریح و شادمانی در اسلام فرمودند: «من قبول ندارم کسی چهره‌ی اسلام را یک چهره‌ی خشمگین واخمو و بد اخلاق تصور کند. به‌هیچ و جه، اسلام این نیست... بنابراین، شما همین‌طور که یک کار تفریحی را انجام می‌دهید، یک نمایش اجرا می‌کنید، یک ماجرای طنزآمیز را بیان می‌کنید، یک شعر اجرا می‌کنید و می‌خوانید یا یک مسابقه اجرا می‌کنید، در همان حال احساس کنید که یک عبادت انجام می‌دهید.» برنامه‌ی «قند پهلو» یکی از برنامه‌های طنز صداوسیما در سال‌های اخیر است که با استقبال مخاطبین نیز همراه شده و رهبر انقلاب هم در حاشیه‌ی دیدار با شاعران سال ۱۳۹۴، از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر کردند. 
از همین‌روی، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گفت‌و‌گویی با جناب آقای شهرام شکیبا، شاعر، طنزپرداز و از دست‌اندرکاران برنامه‌ی قند پهلو ترتیب داده است.
* برنامه‌ی قندپهلو از جمله برنامه‌های موفق عرصه‌ی ادبیات بود که اتفاقاً رهبر انقلاب نیز از آن تشکر کرده‌اند. لطفاً بفرمایید ایده‌ی این برنامه از کجا آغاز شد و چگونه شکل گرفت؟
در حقیقت ایده‌ی برنامه‌ی قندپهلو برای من نیست. بنده و آقای فیض جزء آخرین نفراتی بودیم که به گروه اضافه شدیم. ایده از مدیر وقت شبکه‌ی آموزش، آقای دکتر قاسمی، بود و این طرح را داشتند که یک مسابقه‌ی مشاعره‌ی طنز برگزار شود. علی‌الظاهر این ایده مطرح می‌شود با تهیه‌کننده و آقای رفیع و این جمع به طرح چنین مسابقه‌ای می‌رسند. در حقیقت بنده هم فکر نمی‌کردم چنین‌کاری در تلویزیون مورد استقبال قرار بگیرد. حتی اگر نگاه کنید، دور اول برنامه، دکور ویژه‌ای نداشت و همه‌چیز دورهمی بود. ولی خوب این اتفاق افتاد و برنامه‌ی قندپهلو چهارده روز پخش شد، در شبکه‌ی آموزش که شاید شبکه‌ی پربیننده‌ای نبود در آن روزها و زمان پخش برنامه هم خیلی ویژه نبود.
پس از آن در دیدار شب ولادت امام حسن علیه‌السلام با آقا بود که ایشان واکنش دادند به این برنامه. آقا در حال راه رفتن بودند و هنگامی که بنده را دیدند، ایستادند. من فکر کردم با دوستان بغل‌دستی من هستند. آقای میرشکاک بود، آقای انسانی بود، حسین جعفریان و رضا برجی بودند. چند نفر از رفقای دیگر بودند. من فکر کردم حتماً مخاطب آقا این بزرگان هستند و با من کاری ندارند. اما بعد آقا گفتند: ما برنامه را می‌بینیم و احسنت به شما. حالا شاید لفظ دقیق ایشان را به‌خاطر نیاورم، اما یک کلام ملاطفت‌آمیزی و لطفی این‌چنینی ابراز داشتند. من فهمیدم برنامه دیده شده است. اتفاقاً آرام‌آرام دیدیم واکنش‌ها خیلی جالب است و در جامعه هم مردم دارند می‌بینند.
ما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم یک موضوع خنده‌آور که همراه با تفکر است تا این اندازه دیده شود. خب برنامه‌های دیگری وجود داشت و دارد که به هر طریقی می‌خواهند مردم را بخندانند. اما خنده‌ای که تفکر دارد، امری است که عارف و عامی از آن تمجید می‌کنند. هم مردم عادی و هم بزرگان در بالاترین مقام‌های فقاهتی پیرامون خنده‌ی موجه و با تفکر نظر داده‌اند. به‌هرحال استقبال از قندپهلو اتفاق شیرینی بود که برای من نیز غیرمنتظره بود.
 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 14 دی 1395برچسب:رهبر, :: 1:31 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رهبر گروه تروریستی داعش به اعضای این گروه دستور داده تا حملاتشان علیه کشورهای غربی و عربی را تشدید کنند.
صراط: رهبر گروه تروریستی داعش به اعضای این گروه دستور داده تا حملاتشان علیه کشورهای غربی و عربی را تشدید کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش از رهبران خارجی این گروه خواسته تا باندهای زیرزمینی داعش در کشورهای عربی را احیا کنند و به تشدید حملات علیه تأسیسات نفتی و منافع کشورهای خارجی عضو ائتلاف بین المللی بپردازند.

به گفته این منبع داعش به اعضای "مجلس شورای" این گروه دستور داده به حملات چشمگیر به ویژه علیه کشورهای اروپایی و منافع کشورهای خارجی در جهان عرب بپردازند و کشتار بیشتری را به راه بیندازند.

یک منبع محلی در استان نینوا روز یکشنبه اعلام کرد که داعش به اعضای مهاجر خود دستور داده تا به کشورهایشان بازگردند و برای انجام حملات علیه مقرهای دولتی تشکیل "ولایت‌های عربی" را اعلام کنند.
 
برچسب ها: صراط ، داعش ، البغدادی
دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, :: 23:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

نیروهای بسیج مردمی عراق (لحشد الشعبی) مقام امام زین العابدین (ع) در موصل را که توسط گروه تررویستی داعش منفجر شده است، آزاد کردند.
 به نقل از خبرگزاری نون، نیروهای مردمی عراق پس از پاکسازی مقام امام زین العابدین(ع) از لوث تروریست های داعش، نماز را در این مکان مقدس به پا کردند.
 

%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-3

%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-4

%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%851

%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85%d9%862

 

سولماز اصغری - گوینده سابق خبر - درباره گویندگی خبر و شرایط این کار به بیان توضیحاتی پرداخت.
، صبح امروز (۱۲ دی‌ماه) اصغری به برنامه «با صبح» آمد که در پاسخ به پرسشی درباره اتوکیو و نوع خواندن خبرها، گفت: شما ما را لو دادید. مردم یک عمر تصور می‌کردند که ما همه خبرها را از حفظ می‌خواندیم؛ گاهی که من را در خیابان می‌دیدند، می‌گفتند چقدر با هوش هستید و ذهن فعالی دارید.
 
 
اصغری همچین به بیان تعریف خاطره‌ای از دوران کاری خود پرداخت و گفت: یک بار به جای یکی از همکارانم (آقای معصومی) خبر ورزشی خواندم؛ اینکه اسامی باشگاه‌ها یا ورزشکاران را درست و غلط خواندم را دیگر نمی‌دانم؛ البته او  هم یک بار که خواب مانده بودم، به جای من خبر سیاسی خواند.
 
این گوینده سابق خبر با بیان اینکه خبر کار پر استرسی است،‌ گفت: با وجود اینکه چند سالی است خبر نمی‌خوانم، اما هنوز هم در خواب می‌بینم که دیرم شده است و با عجله در حال رفتن به محل کار هستم؛ یکی از دوران‌های سخت کاری من زمان جنگ بود که در زیر زمین خبر می‌خواندیم.
 
اصغری همچنین به پیاده‌روی هر روزه خود اشاره کرد و گفت: در اینجا قصد دارم یک اعتراض به مسئولان شهری بکنم که ما پیاده‌روی استاندارد نداریم و برای پیاده‌روی روزانه باید به جاهایی مانند پارک‌ها برویم.
 
دو شنبه 13 دی 1395برچسب:, :: 23:38 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
روزنامه انگلیسی "دیلی میل" برجسته‌ترین پیش‌بینی‌های خود برای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بارزترین این پیش‌بینی‌ها وقوع "کودتا" در عربستان است.
، شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از دیلی میل نوشت، دهه‌ها از سرکوب‌گری و زیاده‌روی در هزینه‌ها و فساد باعث بیرون راندن خاندان حاکم در عربستان خواهد شد.
 
این روزنامه پیش‌بینی کرد که کودتایی علیه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به وقوع بپیوندد.
 
دیلی میل گزارش داد، عربستان بهای مداخله در سوریه و جنگ‌های داخلی در یمن را خواهد پرداخت و احتمال می‌رود که جایگزین ملک سلمان، محمد بن نایف، ولیعهد عربستان شود که رابطه‌های بلندمدتی با واشنگتن دارد.
 
در همین حال، عربستان امروز دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز را جشن می‌گیرد.
 
همزمان، محمد بن نایف به مناسبت دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز گفت که پادشاه "بسیار برای وحدت کشورهای عربی و تحکیم همبستگی اسلامی در سایه چالش‌های بزرگی که جهان عرب و اسلامی با آن مواجه هستند، تلاش کرده است و با تلاش‌های «مخلصانه‌اش» پیوندهای برادری و زمینه‌های همکاری مشترک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مستحکم کرده است."
 
روزنامه دیلی میل در ادامه پیش‌بینی‌هایش نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از دولت پکن انتقام بگیرد و این کار را از طریق مخالفت با هزینه‌های گمرکی بر واردات چینی انجام دهد و در پاسخ به این امر، چین سندهای خزانه‌داری آمریکا را از بین ببرد و در عین حال، امکان وقوع رویارویی نظامی در دریای چین جنوبی افزایش می‌یابد.
 
در ضمن پیش‌بینی‌های این روزنامه آمده است که در سال ۲۰۱۷ جهان بهای سال‌ها استقراض و زیاده‌روی در هزینه‌ها را خواهد پرداخت.
 
این روزنامه نوشت بسیاری از قرض‌های داده شده به کشورهای منطقه یورو همچون ایتالیا و یونان پرداخت نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که بحران مالی دشوارتری نسبت به سال ۲۰۰۸ رخ دهد.
 
دیلی میل به این امر اشاره کرد که نظام جدید آمریکا به سلطه راسخ آمریکا در منطقه پایان خواهد داد و ترامپ ایالات متحده را به انزوای بین المللی خواهد کشاند و روسیه جایگزین آمریکا خواهد شد و ایران و ترکیه به قدرت‌های سلطه گر در منطقه خاورمیانه خواهند پیوست و همچنین چتر امنیتی جدیدی ایجاد خواهد شد که تهدیدی برای عربستان و زنجیره‌ای از کشورهای کوچک در حوزه خلیج فارس همچون بحرین و همچنین همپیمانان کلاسیک همچون اردن خواهد بود.
 

 

رهبر انقلاب حکم خوردن همه حشرات حرامند و همچنین آنچه مسخ شده مانند فیل و میمون و خرس و غیره را بیان فرمودند.، آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: حکم خوردن همه حشرات حرامند و همچنین آنچه مسخ شده مانند فیل و میمون و خرس و غیره حرام مى‌باشد.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یک تبعه خارجی در فرودگاه مشهد به اتهام قاچاق ارز دستگیرشد.ب حمید رضا کریم افزود: بنا بر گزارشات واصله از سوی گمرک مشهد یک تبعه کشور عربستان سعودی که قصد خروج 44700 دلار آمریکایی به ارزش بیش از یک میلیارد و 362 میلیون ریال را از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد داشت دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.وی گفت: شخص مزبور قصد خروج این مقدار ارز از کشورراداشت که با تذکر مامورین بازرسی فرودگاه مواجه شد.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه شخص نامبرده عناوین مختلف قصد دور زدن مامورین و بازرسین را داشت افزود: متاسفانه این شخص اصرار درخروج داشته و در پاسخ با سوال مامورین در خصوص ارائه اسناد مثبته تنها اظهار می دارد که این ارز را از صرافی مجاز خریداری نموده است و اتهام را قبول ندارم.
 
حمید رضا کریم گفت :در نهایتاین فرد با حضور مجدد وی در سالن تشریفات توسط مامورین بازرسی دستگیر و پرونده اتهامی وی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
وی افزود: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران خروج ارز بیش از 5000 دلار منوط به ارائه اظهارنامه ارزی یا سند بانکی مبین پرداخت وجه به صورت اسکناس از محل حساب ارزی یا فروش ارز توسط بانک بوده مضاف بر اینکه خرید ارز از صرافی مجاز، مجوز خروج ارز بیش از میزان تعیین شده نمی باشد.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت :شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این فرد را به اتهام قاچاق ارز علاوه بر ضبط ارز به نفع دولت به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 75 میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود که نامبرده به علت عجز از تودیع وثیقه هم اکنون در زندان بسر می برد.

 "آبان" کجا را نشانه گرفته؟

آزاده نامداری در همین برنامه حتی یک بار - سهوا یا عمدا - به جای بخش خبری 20:30، از "بی بی سی" استفاده کرد که حتی اگر عمدی نبوده باشد ظاهرا در راستای برنامه ریزی سازندگان برنامه بوده است.
 آزاده نامداری که پس از حواشی چندساله اخیر در مورد زندگی شخصی اش از تلویزیون دور شده، با یک برنامه اینترنتی ساختارشکن که تلاش دارد با عبور از خطوط قرمز قانونی و حتی عرفی جامعه نامی برای خود دست و پا کند، به دنیای مجری‌گری بازگشته است.به گزارش صراط، برنامه گفت و گو محور "آبان" بستری را فراهم کرده تا بسیاری از زنانی که در مورد فعالیت آنها شائبه های زیادی وجود دارد، آزادانه به اظهارنظر علیه نهادهای قانونی کشور بپردازند.در قسمت اخیر برنامه مذکور مونا برزویی ترانه سرایی که سابقه همکاری با خواننده های لس آنجلسی را دارد، دعوت شده بود. این ترانه سرای کمترشناخته شده، چندی پیش به عنوان استاد دوره ای در دانشگاه علامه طباطبایی انتخاب شد که با پخش گزارشی از این موضوع در 20:30، نام او بیش از پیش در میان مردم پیچید.در این میان، برنامه "آبان" فرصتی استثنایی برای او فراهم کرد تا هر آنچه دل تنگش علیه ساختار کنونی کشور می خواهد بگوید. بارها و بارها از آنچه "سقف کوتاه" مملکت می نامید گلایه کرد؛ ممنوع الفعالیت و ممنوع الخروج شدنش را - آن طور که خودش می گوید - به باد انتقاد گرفت و جالب اینکه اعتراف کرد حتی یک بار هم پیگیر رفع مشکل خود نشده! او حتی در پاسخ به اینکه آیا حاضر است به خاطر هماهنگی با قوانین و عرف، در وضعیت حجاب خود اندکی تغییر ایجاد کند، گفت که لزومی نمی بینم برای گرفتن مجوز نقاب بزنم. او آشکارا علیه قانون حجاب حرف زد و گفت ظاهرِ هر کس یک انتخاب شخصی است.

راه‌اندازی بدلِ شبکه‌های معاند در داخل کشور/ ترویج فمینیسم و لجن‌پراکنی علیه نظام در برنامه جدید آزاده نامداری
این ترانه سرا که نام خواننده های لس آنجلسی را به راحتی در برنامه مذکور به زبان می آورد، برای دفاع از ترانه های خود به نوحه های عزاداری هم حمله کرد. برزویی با اشاره به یک نوحه، آن را "وقیحانه" خواند و تصویر ایجادشده توسط آن را "اروتیک" دانست و سرآخر مدعی شد که چنین نوحه ای باید ممنوع اعلام می‌شد نه ترانه من!


ادامه مطلب ...
دو شنبه 6 دی 1395برچسب:فتنه , :: 15:58 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 وطن‌فروشی در حد تام و تمام

تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، تعامل نکردن با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از همه ابزارها برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه ضدانقلاب به دونالد ترامپ است.
 تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، تعامل نکردن با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از همه ابزارها برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه ضدانقلاب به دونالد ترامپ است.
به گزارش فارس، شنبه‌شب، خبری توسط شبکه خبری فاکس‌نیوز منتشر شد که نشان می‌داد برخی از جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین حامی براندازی جمهوری اسلامی ایران دست به ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا زده و خواستار اعمال فشارهای بیشتر بر ایران شده‌اند. به نوشته فاکس‌نیوز، گروهک نفاق هم از محتوای این نامه حمایت کرده است.
در این نامه ضمن سرزنش دولت فعلی آمریکا به‌خاطر عدم حمایت از «فتنه 88»، داعش و جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو روی یک سکه معرفی شده‌اند و تاکید شده داعش و جمهوری اسلامی هر دو باید «جایگزین» شوند. این نامه حملاتی را متوجه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نموده و از ترامپ خواسته تا در توافق هسته‌ای 23 تیرماه 94 بازنگری کند. تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، عدم تعامل با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه است.

 


ادامه مطلب ...

 بالاخره جلسه محرمانه بود یا فقط اظهارات نقل شده از ظریف "گزینشی" بود؟

اگر صحبت های نقل شده در مورد اعتماد به جان کری اشتباه بوده چرا وزارت خارجه به صراحت با انتشار اصل سخنان ظریف، آن را تکذیب نکرده و صرفا بر "گزینشی" بودن آنها تاکید دارد؟
 اظهارات جواد کریمی قدوسی که به بازگو کردن صحبت های محمدجواد ظریف در جلسه روز 28 آذر در کمیسیون امنیت ملی پرداخته بود، با واکنش وزارت خارجه و برخی نمایندگان مواجه شده است.به گزارش صراط، کریمی قدوسی گفته بود آقای ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی به اشتباه خود در اعتماد به حرف وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد و تصریح کرد که مسئولیت این اشتباه را می‌پذیرد.او همچنین از قول ظریف گفته بود: به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است».این اظهارات با واکنش هایی از سوی نمایندگان و وزارت خارجه مواجه و معلوم شد که کریمی قدوسی در جلسه مذکور حضور نداشته استعلیرضا رحیمی اظهارات ظریف را محرمانه دانست و گفت: علیرغم اینکه این جلسه جزو جلسات منظم بود اما کاملاً محرمانه بود و آقای دکتر ظریف تأکید داشت مطالبی که مطرح می‌کنم برای آگاهی بخشی اعضای کمیسیون است.
 

 



ادامه مطلب ...

 

جدول | توصیه‌های رهبر انقلاب به نوجوانان در مراسم جشن تکلیف

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از دانش‌آموزان به‌مناسبت مراسم جشن تکلیف، با اشاره به قدر دانستن ورود به دوران بلوغ معنوی، لزوم استحکام رابطه با خدا را در این دوران یادآور شدند و فرمودند: «راز پیشرفت یک انسان به صورت شخصی و فردی، و یک جامعه به صورت جمعی، این است که بتواند رابطه‌ی خود با خدا را حفظ کند.» پایگاه اطلاع‌رسانیKHAMENEI.IR توصیه‌های رهبر انقلاب به نوجوانان براساس این دیدار را در جدول زیر مرور میکند.

 

توصیه‌های رهبر انقلاب به نوجوانان در مراسم جشن تکلیف
مطرح شده در دیدار دانش‌آموزان ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
 ۱ معنای جشن تکلیف را بدانید جشن تکلیف یعنی نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیّت را پیدا کرده که خدای متعال با او حرف بزند. یعنی مأموریّتی خدای متعال به شما میدهد که اگر به بهترین وجهی انجام بدهید، زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی را به خوشبختی نزدیک میکنید.
 ۲ رابطه خود را با خدا مستحکم کنید از همین روزها و ماه‌هایی که تشرّف به تکلیف پیدا کرده‌اید، رابطه‌ی خودتان را با خدای متعال مستحکم کنید. عیب بزرگ دنیای مادّی غرب، قطع رابطه‌ی انسان با خدا است.
 ۳ نماز را اول وقت و با توجه بخوانید از همین دوران آغاز تکلیف سعی کنید نماز را با توجّه بخوانید. توجّه یعنی اینکه در حال نماز، احساس کنید دارید با مخاطب عظیم خودتان، با خدا دارید حرف میزنید... سعی کنید نماز را اوّل وقت بخوانید، با توجّه بخوانید.
 ۴ در زندگی با شجاعت و اعتماد به نفس حرکت کنید اعتماد و توکّل به خدا، به انسان شجاعت میبخشد. شما در زندگی باید با شجاعت حرکت کنید؛ با اعتماد‌به‌نفس حرکت کنید؛ این حالت شجاعت و اعتماد‌به‌نفس، در ارتباط با خدا به دست می‌آید.
 ۵ هر روز مقداری قرآن با توجه به معانی آن بخوانید با قرآن انس پیدا کنید. هر روز یک مقداری -ولو چند آیه- قرآن بخوانید و توجّه به معانی قرآن پیدا کنید. قرآن انسان را هدایت میکند.
 ۶ در محیط خانه و مدرسه اثرگذار باشید در محیط مدرسه و خانه، به‌عنوان یک نوجوان شاداب، فعّال، کاری، مثبت، حضور خودتان را مؤثّر قرار بدهید. سعی کنید در اطرافیان خودتان اثر بگذارید.
 ۷ خودتان و اطرافیانتان را در مقابل نفوذ دشمنان مصونیت ببخشید امروز ملّت ما و کشور ما دشمنانی دارد... یکی از راه‌ها نفوذ در جوانان و نوجوانان ما است؛ متوجّه این نفوذ باشید. سعی کنید به خودتان به پیرامونیان خودتان -به کسانی که با آنها هم‌کلاس هستید، هم‌درس هستید، هم‌بازی هستید- در مقابل دشمنان مصونیّت ببخشید.
 ۸ درس خواندن را جدی بگیرید با دانش، خودتان را مجهّز کنید؛ من توصیه میکنم به همه‌ی شما جوانان عزیز که درس خواندن را جدّی بگیرید.
 ۹ از فرصت جوانی برای خودسازی جسمی، معنوی و فکری استفاده کنید امروز شما نوجوانید، در آغاز جوانی هستید، در حال شکوفایی هستید؛ استعداد شما برای فراگیری و خودسازی خیلی زیاد است؛ از این فرصت استفاده کنید، خودسازی کنید؛ هم خودسازی جسمی، هم خودسازی معنوی و روحی، هم خودسازی فکری.
 ۱۰ سلامت جسمی را از طریق ورزش و تغذیه مناسب تأمین کنید ورزش و سلامت جسمانی را هم جدّی بگیرید... سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیه‌ی مناسب تأمین کنید.
 ۱۱ سلامت معنوی را با توجه به خدا، نماز، دعا، توسل و یاد شهدا تأمین کنید سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا تأمین کنید.
 ۱۲ سلامت فکری را با کتابخوانی تأمین کنید سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تأمین کنید؛ از کتابهای خوب، راه‌گشا، راهنما -که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده- استفاده کنید و بخوانید.
 ۱۳ خود را برای اداره کشور در آینده آماده کنید شما مردان فردا، مدیران فردا، فعّالان فردا، و شخصیّت‌های فردا هستید. فردای این کشور متعلّق به شما نوجوانان است؛ شماها هستید که این کشور و ملّت را و این حرکت را و این تاریخ را اداره خواهید کرد؛ خودتان را برای آن‌ روز آماده کنید.
 ۱۴ کتابهای نوشته شده درباره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را مطالعه کنید از یاد شهیدان غفلت نکنید. شهیدان عزیز ما کسانی بودند که در عین جوانی و بعضی در عین نوجوانی حاضر شدند برای خیر کشور، مصالح کشور، حفظ استقلال کشور، دفع دشمنان کشور، جان خودشان را فدا کنند... این کتابهایی را که درباره‌ی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدّس نوشته شده بخوانید.
 ۱۵ احترام پدر و مادر را حفظ کنید و محبتهایشان را جبران کنید قدر پدر و مادر را بدانید، احترام اینها را حفظ کنید، محبّت اینها را جبران کنید؛ به شما محبّت میکنند، این محبّت را جبران کنید.
 

 

محرومیت ۲۵۰ هزار ایرانی از کار به واسطه فعالیت سامسونگ و LG در کشور

بررسی حضور سامسونگ و ال جی در ایران

 

به گزارش کلیک، بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی کشور بیانگر ارقام تکان‌دهنده ایست. فقط سامسونگ و ال جی دو برند لوازم خانگی کره جنوبی در سال ۹۰ بیش از سه میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته‌اند و این رقم بیش از فرار مالیاتی سه هزار میلیارد تومانی اخیر و بالاتر از تمام سرمایه مورد نیاز برای انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران اس؛این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران در دست کشورهای خارجی است و در این میان کره بیشترین سهم را از این بازار پر سود در دست دارد و به هیچ وجه حاضر نیست در شرایط فعلی دست از این خوان گسترده بکشد.

از سوی دیگر، رفتار کشور کره با ایران نوعی استعمارگری نوین است چرا که این کشور از یک‌سو ایران را از خرید کالاهای استراتژیک نظیر تجهیزات صنعت نفت محروم ساخته ولی از سوی دیگر، برای کالاهایی نظیر لوازم خانگی بدون محدودیت و با ترفندهای برنامه ریزی شده اقدام می نماید.
۴۶۷۱f2155d350bcf27f3dbe1359b0ef3
در این معامله نابرابر کشور کره، تحریم هایی را که توسط آمریکایی‌ها علیه ایران تدوین می شود، به صورت داوطلبانه پذیرفته، به‌ طوری که در سالیان گذشته بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی و گروه صنعتی انتخاب از سوی کره مورد تحریم قرار گرفته‌ اند. کره ای ها در حالی در زمان تحریم پشت به ایران کردند و واردات نفت از ایران را تقریباً قطع کردند که تهدیدات تو خالی برخی مقامات ایران به اقدام متقابل و ممنوعیت واردات هرگونه کالایی از کره هم ره به جایی نبرد و همچنان شاهد واردات انواع کالاهای کره ای به کشور بودیم!

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که شرکتهای لوازم خانگی کره برای فرار از پرداخت مالیات، کالاهای خود را به صورت باز شده و چند تکه‌ای، در زمان‌های مختلف و از گمرکات متعدد به ایران وارد کرده و از این طریق توانسته اند بجای تعرفه ۵۰ درصدی از تعرفه ۱۵ درصدی استفاده کنند و کالاهای خود را با استفاده‌ از حربه‌های مختلف به بازار ایران تزریق کنند. سند فرار مالیاتی سامسونگ را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.اهمیت این موضوع وقتی بیشتر به چشم می‌خورد که این شرکت ها در ایران هیچ کارخانه ای نداشته و فقط با ایجاد چند خط مونتاژ محصولات خود را تکمیل و به بازار عرضه می‌کنند.استفاده این کارخانجات از تولیدات داخلی نیز تنها محدود به فوم و کارتن بسته بندی از کارخانه‌های ایرانی شده است؛ از طرف دیگر فعالیت اصلی شرکتهای کره ای در داخل کشور و ثبت این شرکتها در مناطق آزاد است که این خود کمک شایانی به معافیت های مالیاتی این شرکت ها می‌کند.پیگیری ها نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده و دانه‌درشتهای حامیان این جریان، عاملین شرکت های کره ای قاچاقچیان قانون دان هستند که از خلا های قانونی سوء استفاده کرده و برای گذراندن زندگی خود آب به آسیاب دشمن می ریزند.جالب این‌جاست که طبق قوانین کشور کره هیچ برند لوازم خانگی غیر کره ای نمی تواند محصولات خود را به این کشور صادر کند و تنها دو شرکت کره ای تولید کننده لوازم خانگی ۹۰ درصد بازار این کشور را در دست دارند و سایر برندها مابقی سهم را در اختیار دارند و در خیابان‌های سئول ـ پایتخت کشور کره ـ نیز به‌ندرت اثری از کالاهای خارجی مشاهده می شود .

۱۳۹۵۰۴۲۵۰۰۰۴۱۵_photoi

وارد کنندگانی در نقش صنعتگر !

بررسی‌ها در بازار لوازم خانگی ایران نشان می‌دهد از آنجا که طبق مقررات و برای حمایت از تولید داخلی، ارز مبادله ای به محصولات تمام شده نظیر یخچال ساید بای ساید، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و بسیاری از لوازم دیگراختصاص داده نمی شود شرکتهای وارد کننده لوازم خانگی از این طریق با تکه ای کردن اجناس، محصولات SKD وارد کرده تا بتوانند ارز مبادله ای دریافت و از سرمایه ارزی ایران استفاده کرده و سود خود را به نهایت برسانند.این شرکت ها همان وارد کنندگانی هستند که امسال در نقش صنعتگر بازی می‌کنند و همچنان با زیرپا گذاشتن تولیدکنندگان داخلی، در بازار کشور جولان می‌دهند.

ترفند کره‌ای‌ها برای افزایش غیر قانونی قیمت

گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد شرکت‌های کره‌ای با درج کد مدل‌های جدید روی محصولات قبلی خود، آن‌ها را به عنوان محصولات جدید ارایه کرده و از این مسیر افزایش قیمت‌های خود را بدون مشکل انجام داده‌اند و این در حالی است که طبق گزارش های دریافتی سال گذشته از این طریق بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.صنعت لوازم خانگی یک صنعت پر اشتغال است و در حال حاضر با توجه به اینکه تنها ۳۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران تولید داخلی است، اگر سهم بازار شرکت های خارجی محدود شود، بیش از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود.خرید لوازم خانگی خارجی توسط هر خانواده ایرانی نه تنها مشکلات فوق را دامن می‌زند، بلکه باعث می شود حجم فروش برندهای خارجی بالاتر رفته و سرمایه گذاری این شرکتها برای کیفیت و توسعه محصولات بالاتر رود و بالعکس آن اتفاق است که برای تولیدکنندگان ایرانی خواهد افتاد .
بررسی حضور سامسونگ و ال جی در ایران
پیش‌بینی آینده این بازار پر تلاطم نیز دور از ذهن نیست؛ متاسفانه صنعت کفش و نساجی ایران که زمانی نه دور دست سرآمد منطقه بود، توسط چینی ها به ورطه نابودی کشیده شده است و خدای ناخواسته با این شرایط صنعت لوازم خانگی نیز توسط کشور کره به اضمحلال کشیده می شود کما اینکه با نگاهی به وضعیت شرکت هایی مثل پارس خزر، لوازم خانگی پارس و … به عمق فاجعه در این صنعت بیشتر پی می بریم.

بررسی حضور سامسونگ و ال جی در ایران
رییس جمهور در اردیبهشت سال جاری خبر از ۳ برابر شدن حجم مبادلات بین ایران و کره داد و طبق اعلام مقامات دو کشور، رقم مبادلات تجاری از ۶ میلیارد دلار به ۱۸ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی، امید است در سال هایی که کشور در تنگنای اقتصادی قرار گرفته و وضعیت بیکاری جوانان سر به فلک کشیده است، مسئولین امر، علی الخصوص نمایندگان محترم مجلس با تنظیم قوانینی مناسب نه تنها این دو شرکت بلکه هر شرکتی که قصد فعالیت با این حجم مالی بالا در کشور را دارد؛ ملزم به تاسیس شرکت در کشور عزیزمان نموده(مانند قراردادهایی که شرکتهای خودروساز با پژو و رنو منعقد کردند) و با دقت بیشتری نیز بر فعالیت های این شرکت ها نظارت کنند تا شان و منزلت ملت ایران نیز به طور شایسته در این زمینه حفظ گردد؛ انتظار این است که قوانین احتمالی مصوب مجلس شورای اسلامی، فضا را برای رشد و شکوفایی صنعت لوازم خانگی ایران نیز بازتر نماید تا از این طریق گام بلندی در جهت رونق مجدد کارخانجات لوازم خانگی داخلی و اشتغال افراد بیکار بیشتری باشیم.

منابع مورد استفاده : 
وال استریت ژورنال
مشرق نیوز

 

 
 
 
 
درپی شنیده شدن صدای شلیک سامانه های پدافندی در تهران روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش بیانیه‌ای صادر کرد.
 
 
 
 
 در این بیانیه آمده است: با توجه به اعلام قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش مبنی بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، صبح امروز یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود مورد اصابت سامانه های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.

گفتنی است پس از بررسی های به عمل آمده این پرنده یک فروند کواد کوپتر بود که معمولا برای مصارف فیلم‌برداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز در جهت ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.
 
ساعاتی قبل نیز قرارگاه ثارالله گزارش داد که این هلی شات متعلق به صدا و سیما بوده و معاون امنیتی استانداری تهران در همین رابطه اظهار کرده بود: این هلی شات به دنبال تصویربرداری هوایی از محل نماز جمعه تهران بوده، اما به منطقه پرواز ممنوع بی توجهی کرده و وارد این منطقه شده بود که توسط پدافند هوایی مورد شلیک قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: تیمی که مسئول پرواز این هلی شات بوده است باید به طول و عرض جغرافیایی منطقه و محدوده پرواز ممنوع توجه می کرده که در این زمینه دچار سهل انگاری شده است. این تیم نسبت به محدوده پرواز ممنوع بی اطلاع بوده است. 

 

معرفی شخصیت پیامبر اسلام بزرگترین تبلیغ برای اسلام

در آستانه ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره لزوم معرفی سیره و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص) را منتشر کرد. حضرت آیت الله خامنه ای «معرفی شخصیت پیامبر اسلام» را «بزرگترین تبلیغ برای اسلام» میدانند و در طول 25 سال اخیر همه مسلمانان از جمله نویسندگان و گویندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ را به تبلیغ و کار روی اخلاق، شخصیت و سیره رسول الله توصیه کرده اند.

«ذکر نام مقدس نبی‌اکرم صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم و شرح گوشه‌هایی از زندگی آن بزرگوار انصافاً کم است و چهره نورانی آن درّةالتاج آفرینش و آن گوهر یگانه عالم وجود برای بسیاری از افراد، آن‌چنان که شایسته است، روشن نیست؛ نه تاریخ زندگی آن بزرگوار، نه اخلاق آن بزرگوار، نه رفتار فردی و سیاسی آن بزرگوار.»

 معجزه قهوه سبز برای لاغری

اخیرا مصرف قهوه سبز برای کمک به کاهش وزن مرسوم و شناخته شده است و در باره معجزه این گیاه مطالب زیادی گفته می شود.قهوه سبز، دانه قهوه پیش از بو دادن آن است. مهم‌ترین نوع قهوه سبز که حاوی اسید کلروژنیک است برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که پروسه بو دادن از مقدار این اسید موجود در دانه‌های قهوه تا ۷۰ درصد می‌کاهد، بنابراین قهوه سبز بیش از قهوه معمولی و بو داده، حاوی این اسید است.امروزه تصور می‌شود که این اسید در قهوه سبز برای مقابله با بیماری قلبی، دیابت، چاقی و برخی امراض دیگر مفید است اما در مورد عوارض جانبی مصرف مداوم این نوع قهوه و افزایش مقدار اسید کلروژنیک در بدن، مطالعات کافی صورت نگرفته و متخصصان سلامت در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.گروهی از متخصصان تغذیه معتقدند قهوه سبز را می‌توان به شکل قرص و نیم ساعت پیش از وعده غذایی یا به شکل قهوه آماده مصرف کرد که البته داروهای حاوی قهوه سبز برای کاهش وزن موثرترند. همچنین از فوائد مصرف قهوه سبز می‌توان به وجود اسید کلروژنیک در آن به منظور کنترل قندخون به هنگام خوردن کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.

ا



ادامه مطلب ...

 حجت الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران؛

 
 
 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر بود و خطری ریشه‌دار و وسیع بود.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی سخنران نماز جمعه این هفته تهران در آستانه سالگرد ۹ دی گفت: ۹ دی یکی از کرامت‌های انقلاب است و تضمین بقای انقلاب و تضمین خط ولایت با حضور خودجوش و خداجوش مردم بود.وی حماسه ۹ دی را یکی از کرامت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور به‌ موقع مردم در حماسه نهم دی آتش فتنه را خاموش کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر روزی دادگاهی برگزار شود، اتهامات سنگینی برای سران فتنه قابل احصاء است.سخنران نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: ۹ دی بعد از آنکه دشمن امید پیدا کرده بود و قدرت‌طلبان داخل هم مغرور شده بودند و فکر می‌کردند با این آتش برای آنها نانی به دست می‌آید، توسط مردم رقم خورد.او تصریح کرد: ۹ دی ثابت کرد که این آتش، آتشی خانمان‌سوز است. حضور مردم در ۹ دی ۸۸ پس از ۸ ماه صبوری مردم، مأموریت الهی بود.

صدیقی ادامه داد: بصیرت یعنی تشخیص، تصمیم، حضور و اقدام به موقع. این حضور به موقع مردم با سلایق مختلف، انقلاب را حفظ کرد.خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر بود و فتنه براندازی بود و خطری ریشه‌دار و وسیع بود.وی در تشریح علل عمیق و ریشه‌دار بودن این فتنه گفت: در فتنه ۸۸ کسانی زمان و افسار ناقه فتنه را در دست گرفته بودند که در خانه امام (ره) و در کنار امام (ره) بودند.

 

 


ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 158231
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1