پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
توکلی:
احمد توکلی نماینده سابق مجلس گفت: وزیری عضو هیئت مدیره ۱۸ شرکت است که با فشار آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز ۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان او است. او همچنین از مخالفت ویزر راه با طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین خبر داد. مطابق این طرح، قرار بود ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود ولی آخوندی آن را تورم زا دانسته بود
به گزارش تسنیم، احمد توکلی پیش از ظهر امروز در نشستی با عنوان "در برابر فساد" پیرامون بررسی علل ناکارآمدی مبارزه با فساد با بیان اینکه نخستین علت ناکارآمدی مبارزه با فساد در جامعه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند اگر در امت من هرکس امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دیگری بیندازد، دچار مصیبت می‌شویم.وی افزود: علت دیگر فساد، عملکرد دو دسته از افراد در جامعه است که اگر آن‌ها سالم باشند جامعه نیز سالم می‌شود و اگر آنها فاسد شوند، جامعه نیز فاسد می‌شود، این دسته رهبران و علمای جامعه هستند و البته علما در این میان نقش پررنگ‌تری دارند.رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به محدود بودن آزادی بیان و قلم گفت: بدون آزادی بیان و قلم مبارزه با فساد ممکن نیست، آزادی بیان و رسانه برای شفافیت و شفافیت برای مبارزه با فساد، بسیار لازم و ضروری به‌شمار می‌روند و این عناصر به یکدیگر وابسته هستند.
نماینده سابق مجلس با اشاره به عملکرد دستگاه‌های مبارز با فساد تصریح کرد: دستگاه‌هایی که مبارز با فساد هستند اگر خود به صورت نسبی آلودگی پیدا کنند، آن وقت سیستم به صورت خودکار از خود دفاع نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه وقتی مفسدان در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند قانون به شکلی تنظیم می‌شود که انجام فساد به صورت قانونی به نفع آن‌ها تمام ‌شود، تصریح کرد: وزیری عضو هیئت مدیره 18 شرکت است که با فشار، آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز 14 شرکت در دست همسر و فرزندان او است، این در حالی است که با این موضوع مبارزه‌ای نشد.
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: در مجلس قبل به‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم، اعلام کردیم ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود اما وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود.
وی با اشاره به تسخیر فساد و درگیر شدن سیستم گفت: ما فساد را سیستمی می‌بینیم، درباره این نوع نگاه البته به ما انتقاد شد، اما در این راستا دیده‌بان شفافیت و عدالت را راه‌اندازی کردیم تا برای مبارزه در این زمینه وارد عمل شویم.
رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به راه‌اندازی شعبه این موسسه در اصفهان گفت: ما در دیده‌بان کار سیاسیِ غیرسیاسی انجام می‌دهیم یعنی در جهت مصالح کشور کار کرده اما دارا و ندار نمی‌کنیم. ما در این موسسه مفسده‌های بزرگ را شناسایی کرده و آن‌ها را به دستگاه قضا اعلام می‌کنیم، این فضای سیستمی را به‌جز حمایت همه مردم نمی‌توانیم رصد کنیم.
توکلی اظهار داشت: آموزش حقوق شهروندی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند سبب برانگیخته شدن مردم پیرامون مبارزه با فساد شود. درباره حقوق‌های نجومی نیز اقداماتی انجام شد که کافی نیست، براساس قانون سمن‌ها ما می‌توانیم در این زمینه کمیته حقیقت یاب تشکیل دهیم.
این نشست در قالب مناظره قرار بود با حضور حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه و از فعالان اصلاح طلب برگزار شود که در ابتدای برنامه عنوان شد وی به دلیل پاره‌ای مشکلات شخصی قادر به حضور در نشست نشده است

 

 


ادامه مطلب ...

 

رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات کلاسیک در مشهد، در حوزه علمیه این شهر مقدس به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.
به تازگی در فضای مجازی عکسی از رضا کیانیان منتشر شده که مربوط است به دورانی که وی در حوزه علمیه به عنوان طلبه مشغول به تحصیل بوده است.
رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در مشهد، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.کیانیان که پدرش صاحب مغازه طباخی بود، برادر بزرگتری به نام داود دارد که یکی از نخبگان فرهنگی مشهد است. داود که تا پیش از شهرت عمومی رضا و باز شدن پای او به عنوان بازیگر اول جریان اصلی سینما با واسطه دیده شدن سریال «شلیک نهایی» معروف‌تر از رضا بود، در حوزه نمایشنامه‌نویسی فعالیت دارد.
اما رضا کیانیان علاوه بر بازیگری تجربیاتی نیز در نویسندگی و طراحی صحنه در سینما دارد. او همچنین داماد خواهر سهراب سپهری نقاش و شاعر معروف معاصر است.کیانیان اخیرا در برنامه "دید در شب” گفت: شاگرد مقام معظم رهبری در حوزه علمیه بوده‌ام.
 
 

 

دیدارخانواده‌های‌ شهدای‌مدافع‌‌حرم با رهبر انقلاب

 
 جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام روز دوشنبه اول آذرماه سال جاری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
 

 

شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.
 محمد باقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز (سه‌شنبه، 16 آذر) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی که جلوی آزادی بیان را بگیرد خلاف عقل و قانون عمل کرده و هرکسی که بخواهد جلوی افشاگری را بگیرد، اشتباه کرده است. مشکلات و معضلات کشور با سخنرانی له یا علیه این و آن حل نمی‌شود.
وی افزود: بدون شک اهمیت 16 آذر آن هم بعد از کودتای ننگین 28 مرداد که دولت ملی این کشور را ساقط کردند، بسیار مهم است. دانشجویان در فضای خفقان مقابل آن بیگانه ایستادند و خون خود را تقدیم آزادی این ملت کردند؛ اهمیت این مسئله بر کسی پوشیده نیست.
شهردار تهران با یادآوری اینکه 16 آذر برای همیشه در تاریخ مانده است، گفت: من یک روستازاده هستم و از آن روزی که ما در روستا بودیم باید بیل می‌زدیم و میوه‌ها را جمع می‌کردیم و با حرف میوه‌ها جمع نمی‌شد و کارها جلو نمی‌رفت همان‌طور که با حرف انقلاب پیش نرفت و نمی‌رود.
قالیباف خاطرنشان کرد: به دوران دفاع مقدس که نگاه می‌کنیم در آن دوران نیز امورات با حرف پیش نرفت بلکه با عمل پیش رفت یعنی مردم در میدان جنگ حضور پیدا کردند و جنگیدند و از رجزخوانی صدام و تجهیزات جنگی غرب و شرق نترسیدند.
وی با تأکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.
شهردار تهران با اشاره به وضعیت اجتماعی کشور در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، محیط مدرسه، حاشیه شهرها و بحث طلاق گفت: 33درصد جمعیت اطراف ما امروز حاشیه‌نشین هستند.
وی ابراز کرد: امروز با واردکردن محصولات مختلف کار جوانان کشورهای دیگر را آباد می‌کنیم از این رو برای پیشرفت کشور نیازمند این هستیم که دغدغه مسئولین با مردم یکی شود.
قالیباف با تصریح بر "اگر انقلابی هستیم باید به‌دنبال کار و معیشت مردم باشیم"، افزود: اگر می‌خواهیم راه شهدا تداوم پیدا کند باید خوب کار کنیم.
 
 


ادامه مطلب ...
حقیقتِ آنچه به عنوان افتخار بیان شد
اگر منظور رئیس جمهور بودجه عمرانی محقق شده بوده نه مصوب، که در این خصوص باید گفت، مقایسه بودجه عمرانی محقق شده سال 91 با رقم پیشنهادی 62 هزار میلیارد تومانی سال 96 از اساس غلط است و دولت روحانی در تحقق بودجه های عمرانی عملکرد ضعیف تری نسبت به دولت های قبل داشته است
 حسن روحانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران بودجه عمرانی سال ۹۱ را به غلط ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: "کل بودجه  امسال ما 320 هزار میلیارد تومان است و این رقمی نیست. همچنین بودجه عمرانی ما خیلی نسبت به سال 91 که 10 تا 11 هزار میلیارد تومان بوده بیشتر شده و به 62 هزار میلیارد تومان رسیده است."

رئیس جمهور پیشتر هم از افزایش بودجه عمرانی به 62 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 96 به عنوان یک رکورد یاد کرده بود.

در حالی حسن روحانی بودجه عمرانی سال 91 را 10 تا 11 هزار میلیارد تومان اعلام کرده و آن را در مقایسه با رقم بودجه 62 هزار میلیارد تومانی بودجه 96 بسیار پایین می داند که ظاهراً تیم اقتصادی دولت آمار غلط به رئیس جمهور می دهند.

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی و قانون بودجه سال 91، رقم بودجه عمرانی در سال 91 بیش از 39 هزار و 745 میلیارد تومان بوده است، نه 11 هزار میلیارد تومان.

در ضمن اگر منظور رئیس جمهور بودجه عمرانی محقق شده بوده نه مصوب، که در این خصوص باید گفت، مقایسه بودجه عمرانی محقق شده سال 91 با رقم پیشنهادی 62 هزار میلیارد تومانی سال 96 از اساس غلط است و دولت روحانی در تحقق بودجه های عمرانی عملکرد ضعیف تری نسبت به دولت های قبل داشته است.

علاوه بر این، طبق گزارش بانک مرکزی، رقم تحقق یافته بودجه عمرانی سال 91 هم بیش از 15 هزار و 227 میلیارد تومان بوده که نشان می دهد، رقم اعلامی رئیس جمهور غلط است.

طبق گزارش رسمی بانک مرکزی، دولت یازدهم از سال 92 تا کنون مجوز تخصیص بیش از 205 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را داشته ولی در عمل تنها 93 هزار میلیارد تومان از این رقم را اختصاص داده است.

مستندات مربوط به بودجه عمرانی از سال 89 تا 94 را در ادامه ببینید.

آمار غلط روحانی در روز دانشجو +سند

آمار غلط روحانی در روز دانشجو +سند

 پس از هک شدن

هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.
هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های صهیونیستی، بینندگان شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی ناگهان متوجه شدند که شبکه دوم در حال پخش اذان است.

پس از تحقیقاتی گسترده مشخص شد که این شبکه و شبکه دهم هکر شده است و هکرها اقدام به قطع برنامه های این شبکه به ویژه در مناطق فلسطینی نشین و الجلیل کرده و به جای آن، اذان پخش کرده اند.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفته که به مدت 17 دقیقه هک شده است.

لازم به ذکر است که این اقدام هکرها در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصویب پیش نویس قانون نژاد پرستانه ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 صورت می گیرد. رژیم صهیونیستی قرار است امروز در مورد این پیش نویس رای گیری کند.

 

فعالیت نماینده جشنواره برلین پس از فتنه ۸۸ در جمع‌آوری فیلم‌ علیه نظام و کارگردانان اپوزیسیون گسترده‌تر شد تا بالاخره چمدان فیلم‌ها با اقدام ارگان ذی‌صلاح ضبط شد.
 فعالیت نماینده جشنواره برلین پس از فتنه ۸۸ در جمع‌آوری فیلم‌ علیه نظام و کارگردانان اپوزیسیون گسترده‌تر شد تا بالاخره چمدان فیلم‌ها با اقدام ارگان ذی‌صلاح ضبط شد.

به گزارش فارس، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین که در سال 2016 شصت و هفتمین دوره‌اش در ماه فوریه برگزار می‌شود در کنار جشنواره فیلم ونیز و کن، مهمترین رویداد سینمایی اروپا به شمار می‌رود. نکته حایز اهمیت، توجه این جشنواره به فیلم های اجتماعی است و جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را معمولا به آثاری می دهد که نگاه اجتماعی خاصی را دنبال می کنند.

آنکه لویکه نماینده جشنواره برلین از سال 2002  عضو هیات انتخاب بخش مسابقه و نیز بخش انجمن بین المللی فیلم جوان جشنواره شد. او همه ساله قبل از برگزاری جشنواره به ایران می آید و آثار آماده شده توسط فیلمسازان را مورد ارزیابی قرار داده و برای جشنواره انتخاب می کند. انتخاب گزینشی وی پس از فتنه 88 به نظر می‌رسد   پررنگ‌تر دنبال می شود. او در سالهای گذشته نیز به ایران می آمد و آثاری که مد نظر این جشنواره  سیاسی بود را انتخاب می کرد. سالها این روند ادامه داشته و نماینده برلین به راحتی و به دور از هر نوع ممانعتی به ایران آمده و فیلم های که اکثر آن ها به نوعی دهن کجی به نظام و هیات انتخاب فجر بود را انتخاب برای حضور در جشنواره برلین با خود می برد.


ادامه مطلب ...

 

 

برندگان در این مسابقه باید شب ها در تابوت های مزین شده بخوابند.
 
به گزارش تسنیم، شرکت Airbnb با طراحی مسابقه ای برندگان خود را به کام مرگ می کشد. در آستانه جشن هالوین برندگان در یک مسابقه تلویزیونی جایزه ای میبرند که کمتر کسی تمایل به دریافت آن را دارد. جایزه این شرکت کنندگان حضور در قلعه دراکولا در ترانسیلوانیای رومانی و صرف یک شام افسانه ای و سپس خوابیدن شبانه در تابوت های مخمل پوش است. بازدیدکنندگان از آین قلعه باید قوانین خاصی را رعایت کنند و از آوردن سیر یا ماده ای که بوی سیر را بدهد به داخل قلعه خودداری کنند. از دیگر قوانین این قلعه این است که ساکنانش نباید تا طلوع آفتاب پرده ها را کنار بزنند.
 
مسابقه ای که برندگانش به کام مرگ می روند+تصاویر
 
مسابقه ای که برندگانش به کام مرگ می روند+تصاویر
 
مسابقه ای که برندگانش به کام مرگ می روند+تصاویر
 
مسابقه ای که برندگانش به کام مرگ می روند+تصاویر

 

چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.
 چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.

 به گزارش تابناک، شاید از آن دسته از افرادی باشید که بارها این برچسب‌ها را دیده‌ و معنایش را درک نکرده‌اید و شاید هم تا کنون این برچسب‌های خاص توجه‌تان را جلب نکرده و به کل از ماجرا بی‌خبر باشید اما بعید است بعد از خواندن این مطلب تردد در خیابان‌های شهر شگفت‌زده‌تان نکند!

اگر قرار باشد خاص‌ترین ماده مخدر عمومی در جهان را برای تشریح انتخاب کنیم، ماریجوانا انتخاب فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ چرا که هم در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود و هم از چند منظر به کار مصرف‌کنندگان مواد مخدر می‌آید!

تبلیغ آزادانه ماریجوانا در شهر! +عکس

این گیاه که با نام کانابیس در جهان شناخته می‌شود، در کشورمان نام‌های فراوانی دارد. برخی آن را «علف» می‌خوانند. بعضی ترجیح می‌دهند ترجمه این لغت را برایش به کار برده و «گراس» صدایش کنند. عده‌ای آن را به دلیل شباهت برگ‌های خشک‌شده‌اش با مرجان، آن را با این نام می‌شناسند و برخی که خود را به‌روزتر می‌دانند، «گل» صدایش می‌کنند و «گل زدن» را به کنایه از مصرفش در گفتار می‌آورند.



 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:فرهنگی, :: 22:13 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند
آیت‌الله یزدی: رئیس‌جمهور به وزیر ارشاد تذکر دهد/ مسابقه ایران- کره در شب تاسوعا کنسل شود /‌مداحان مرز خود را بشناسند
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم "شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاد می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید" از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در نشست خبری خود که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه مطالبی که می‌گویم از طرف خودم است و از طرف جامعه مدرسین نیست، اظهار داشت: به وزیر ارشاد ناصحانه می‌گویم برنامه و روشی که شما در پیش‌گرفته‌ای سبب تضعیف دولت است و اکثر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که نمی‌دانم توجه دارید یا نه.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وزیر ارشاد را احیاگر کنسرت نامید و افزود: کنسرت‌هایی که در شهرها برگزار شده، اکثر روزها هم به عنوانی از بزرگداشت یک خواننده، نوازنده، پیشکسوت موسیقی‌دان و آوازه‌خوان نام‌گذاری شده است، وی تحت عنوان ترویج هنر اکثراً ازاین‌دست برنامه‌هایی داشته است.

آیت‌الله یزدی از وزیر ارشاد خواست اقدامات سال‌های اخیر خود را مرور کند و تصریح کرد: روز گذشته هم یک تئاتر خیابانی با 270 هنرمند در قالب 28 گروه از استان‌های مختلف و با حضور 3 گروه هنری از کشورهای خارجی برگزار شده و ایشان در سخنرانی خود گفته "این برنامه‌ها ظرفیتی برای صلح بین اقوام و ادیان مختلف است". او از این طریق می‌خواهد بین ادیان و اقوام ایجاد صلح کند، درحالی‌که این راه درستی نیست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه وزیر ارشاد از این راه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و در لوازم و ملازماتش منکرات زیادی دارد، گفت: بی‌اعتنایی به حجاب، برخوردهای نامناسب نسبت به این موضوع جامعه در شرایط حساسی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش نسبت به اجرای کنسرت در قم افزود: به این برنامه اعتراض شدید دارم، اگر فیلم آن را ندیده بودم هرگز این تصمیم را نمی‌گرفتم، عکس‌های بسیار زننده‌ای از این کنسرت دیدیم؛ دین‌شکنی تا چه اندازه، حرمت‌شکنی تا چه اندازه؟

*‌هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد

وی با تأکید براینکه هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد، چون حریم حضرت معصومه(س)، حریم حوزه‌های علمیه و مراجع شکسته شده است، عنوان کرد: اینجا قم است، شکستن این حریم مثل شکستن حریم شهرهای دورافتاده نیست و این حریم‌شکنی بسیار رقت‌بار بود.

 



ادامه مطلب ...

 معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: نیمی از مجمتع های مورد نظر اس۳۰۰ به ایران تحویل داده شده و این به معنای آن است ۲ گردان از این سامانه تحویل ایران داده شده است.
دومین محموله از اس ۳۰۰ وارد ایران شد؟
صراط: دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی که در نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و آذربایجان در باکو حضور داشته است، روز گذشته از تحویل نیمی از مجتمع‌های مورد نظر سامانه اس300 به ایران خبر داده است.

به گزارش تسنیم، ایران در اوایل سال جاری اولین محموله از سامانه موشکی اس 300 را تحویل گرفته بود و پس از تحویل و رونمایی رسمی از برخی اجزاء این سامانه، روس‌ها اعلام کردند که تا پایان سال جاری میلادی، مراحل تحویل این سامانه به ایران، به اتمام می‌رسد.

آنچه که مسلم است، این سامانه طبق اعلام روس‌ها در قالب یک جدول زمانبدی شده به ایران تحویل داده خواهد شد، چیزی که رئیس سازمان فدرال همکاری فناوری نظامی روسیه نیز آن را رسما اعلام کرده و خبر داده بود که بخش دوم از سامانه موشکی اس 300 به‌زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.

الکساندر فامین، رئیس سازمان فدرال همکاری فن آوری نظامی روسیه در این باره گفته بود: ما بخش اول را فرستاده‌ایم، این مجموعه کاملی است و ما در نظر داریم که بخش دوم را ارسال کنیم. شرکای ما نیز باید پرداخت لازم را انجام دهند. از جانب روسیه عملا همه چیز برای بارگیری لازم است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این انتقال اموال با شرکای ما انجام شود. همینکه پرداخت مالی صورت گیرد کالا ارسال خواهد شد.

حالا با گذشت نزدیک به 5 ماه از تحویل اولین محموله از سامانه موشکی اس 300 به ایران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه سخنان معاون نخست وزیر این کشور را در حاشیه اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را منتشر کرده که وی گفته است: تاکنون "نیمی از اس 300های مورد نظر" به ایران تحویل داده شده و در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته است.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 1 مرداد 1395برچسب:عکس, :: 18:24 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 داعشی‌ها بازیگرایرانی را تهدیدکردند+عکس

صفحات اینستاگرام نیروهای داعش بازیگر ایرانی حاضر در فلوجه را تهدید کردند.
صراط: عکس امیر نوری در شبکه های اجتماعی مربوط به گروهک تکفیری تروریستی داعش، منتشر شد. نیروهای تکفیری در این عکس ها برای این هنرپیشه خط و نشان کشیدند. 

داعشی‌ها بازیگر ایرانی را تهدید کردند+عکس
  
گفتنی است؛ امیر نوری چند روز پیش با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از حضور در جبهه های نبرد علیه داعش در فلوجه خبر داد.

 با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.
صراط: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای آقای محمد سرافراز و تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ ایشان، آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.


 
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه 
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم. 

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید. 

توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم. 
 
سیّد علی خامنه‌ای 
۲۲ اردیبهشت ۹۵ 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.
دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

ژله میوه ای دو رنگ

 

پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری

آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم

 

ژله بستنی

 

طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده کنید.

 

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری شکر را بهمراه یک بسته پودر ژله درون یک لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع شفاف شود سپس یک لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.

 

میوه ها را خرد کنید و کف قالب قرار دهید سپس ژله ای که اماده کرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

ژله بستنی

 

بسته دوم پودر ژله را باز کنید و داخل کاسه با 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چایخوری شکر و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه کنید.

 

پس از اینکه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج کنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

 

نکته ها : پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد که وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.

 

قبل از ریختن لایه دوم باید از استحکام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترکیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده

دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

: مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

به گزارش تایمز لندن، مساجد در انگلیس از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند، بدون اجازه همسر از خانه خارج نشوند و از فیس بوک استفاده نکنند.

این قوانین جدید که از سوی سازمان ها و انجمن های اسلامی در انگلیس منتشر شده است با حواشی و جنجال های بسیاری همراه بوده است.

انتشار این اظهارات از سوی مساجد انگلیس موجی از خشم را در میان فعالان مبارزه با تندروی ومسلمانان معتدل ایجاد کرد. مسلمانان معتدل این قوانین را قواعد از رده خارج شده و اکلا اشتباه و مغایر با تفسیرهای دینی عنوان کردند.

مسجد گرین لین در بیرمنگام انگلیس پوشیدن شلوار برای زنان مسلمان را ممنوع اعلام کرد و دلیل آن را نشان دادن جزئیات بدن زنان دانست. مسجد مرکزی در بلاک برن انگلیس نیز از زنان خواست تا از فیس بوک استفاده نکنند.

این مسجد در بیانیه خود اعلام کرد که فیس بوک درهای گناه را به روی زنان باز می کند و دختران و زنان به طعمه هایی در این فضای مجازی تبدیل شده اند.

مدیر یک مدرسه در بلژیک در اقدامی ضد اسلامی مانع ورود ۳۰ دختر مسلمان به این مکان آموزشی شد.

: سی دختر مسلمان بروکسل بلژیک به دستور مدیر مدرسه «دی مات کووریور» نتوانستند وارد این مکان آموزشی شوند.

وبگاه خبری «ولد بولیتن» با انتشار این خبر نوشت:جرم این سی دختر مسلمان پوشیدن دامن‌های بلند بوده که از سوی  مقام ارشد  آموزشی مدرسه به عنوان نماد «مذهبی» برشمرده شده است.

مدیر این مدرسه بلژیکی در توجیه این اقدام گفت که پوشیدن دامن بلند نقض مقررات مدرسه و «نماد دینداری و مذهب» است.

این منبع خبری در خاتمه با اشاره به اعتراض دانش آموزان مدرسه یاد شده در بیرون از مدرسه دی مات کووریور نوشت: پلیس با ورود در این ماجرا دختران مسلمان اخراج شده را متفرق کرد.

 

لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

باران کوثری بعد از ممنوع التصویری پول تو جیبی و خرجیش را از حامد بهداد میگرفت , مشکلات ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ، خانم بارا کوثری سیمرغ بلورین جشنواره را اذان خود کرد و به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد . این اتفاق برای خانم باران کوثری بعد از سختی هایی که در دوره ی ممنوع التصویریش کشیده بود ، یعنی رسیدن دوباره به قله کوه.

اتفاقاتی که در 3 سال اخیر برای او افتاده بود ، بسیار مشقت بار بوده و انگار یک شبه تمام زحماتی که برای رسیدن به قله کوه کشیده بود ، با یک سقوط به باد رفت.

خانم باران کوثری ، یکی از بهترین هنرمندانی است که قدرت بازی کردن در هر نقشی را دارد و این یعنی اینکه شایستگی برنده شدن سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فیلم فجر را داشته .

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

او از چگونگی ممنوع التصویر شدنش می گوید : سر صحنه ی فیلم برداری کار آقای هومن سیدی بودیم که تهدیدات شروع شد. عوامل پشت صحنه مجبور شدند برای آوردن و رساندن من به سر صحنه و خانه ، با ماشین اسکورتم کنند تا اینکه مسئول حراست من را خواست . به من گفته شد که نامه ای آمده و تو دیگر نمی توانی کارت را ادامه دهی ، من هم خواستم نامه را ببینم اما به من هیچ وقت آن نامه نشان داده نشد و به همین خاطر من دوباره سر صحه فیلم برداری برگشتم.

دوباره از من خواسته شد که عوامل فیلم را راضی کنم که یکی را به جای من جایگزین کنند اما عوامل فیلم قبول نکردنند و خلاصه اینکه این کار را با هزار بدبختی تمام کردم و ماجرا بعد از آن شروع شد . هر کارگردانی که با من تماس می گرفت و به من پیشنهاد کار می داد و من قبول می کردم ، بعد از چند روز دوباره با من تماس می گرفت و می گفت که به ما گفته اند که حق کار کردن با شما را نداریم متاسفانه.

این وضع دو سال ادامه داشت و من این دوسال را با مشقت فراوانی گذراندم . حتی مجبور شدم از دوستانم برای خرج زندگی پول قرض بگیرم که آقای حامد بهداد در این زمینه خیلی به من کمک کردند .

راستش برای من خیلی سخت بود که در شرایطی که دارای استقلال مالی شده بودم ، دوباره پیش مادر و پدرم برگردم و از آنها پول درخواست کنم . اما حالا که دوباره خدارو شکر به دنیای بازیگری برگشتم ، خیلی خوشحالم به خصوص اینکه بخاطر بازی در فیلم « کوچه بی نام » موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیگر زن شده ام.

باران کوثری زمان ممنوع التصویریش از حامد بهداد پول قرض گرفت + عکس
لحظات دردناک ممنوع التصویری باران کوثری از زبان خودش

خانم باران کوثری می گوید که در هیچ یک از شبکه های اجتم

 
چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395برچسب:عربستان, :: 18:57 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
تصویر زیر از مزاحمت دو موتور سوار برای دو زن برقع پوش در خیابان های ریاض به ثبت رسیده است. مزاحمت نوامیس در خیابان های عربستان مجازات سنگینی در پی دارد.

عکس/مزاحمت خیابانی در عربستان

دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:رهبر, :: 23:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مقام معظم رهبری:
حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

صراط: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را «تحقق تمدن اسلامی» خواندند و با اشاره به مبانی غلط و ناکارآمدیِ الگوهای توسعه جهانی و ضرورت ارائه الگوی جدید اسلامی- ایرانی، «کار جهادی و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت غنی و قوی منابع اسلامی و حوزه‌های علمیه»، «برخورداری از قوت علمی» و «گفتمان‌سازی» را از الزامات تولید و تدوین «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

رهبر انقلاب، مرحله سوم را که اکنون در آن قرار داریم، «تشکیل دولت اسلامی» یعنی تشکیل دولتی بر اساس الگوها و معیارهای کاملاً اسلامی خواندند و افزودند: تا وقتی این مرحله به طور کامل محقق نشده است، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع سبک زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی خواهد ماند.

ایشان، گام نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملتها از اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و در پاسخ به این سؤال که «چرا الگوهای موجود و آزموده‌شده در دنیا نمی‌توانند الگوی مطلوبی برای ما باشند؟»، گفتند: الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که در خصوص ارزشهایی نظیر آزادی و عدالت داده بودند، محقق کنند.

رهبر انقلاب، وضعیت نامناسب برخی کشورهای دنبال‌کننده این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های کلان مالی دولتها، بیکاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌هایی از ناکارآمدی الگوهای رایج خواندند و افزودند: این جوامع اگرچه پیشرفتهایی نیز داشته‌اند اما پیشرفتها تا اعماق آن جوامع نفوذ نکرده و به «اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت» منتهی نشده است، بنابراین ما باید الگوی پیشرفت بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه کنیم.

leader.ir


ادامه مطلب ...
«عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.
صراط: «عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.

به گزارش روزنامه «پاکستان»، «عبدالرحمان سندی» یکی از فرماندهان ارشد گروه «القاعده» و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» رهبر جدید القاعده در کراچی دستگیر شد.

پلیس کراچی به کمک نیروهای اطلاعاتی امنیتی توانست عبدالرحمان سندی را دستگیر کند. گفته می شود وی در ماجرای قتل «دانیال پرل» روزنامه نگار آمریکایی دست دارد.

نام عبدالرحمان سندی در سال ۲۰۰۱ میلادی زمانی در لیست تروریستهای جهانی قرار گرفت که گفته می شد که وی و تروریست دیگری بنام «سعود میمن» در ماجرای ربودن دانیال پرل و قتل او به تروریستها کمک مالی رسانده اند. سعود میمن پس از رهایی از زندان «گوانتانامو» در سال ۲۰۰۵ میلادی در گذشت و بعد از آن تلاش برای دستگیری عبدالرحمن سندی ادامه یافت.

 



ادامه مطلب ...
حاشیه ناخوشایند
خبر عجیب و غریب درباره مراسم ختم مهرداد اولادی، درگیری دو همبازی این بازیکن تازه درگذشته بود.
صراط: خبر عجیب و غریب درباره مراسم ختم مهرداد اولادی ، درگیری دو همبازی این بازیکن تازه درگذشته بود.

در لابلای خبرهای روز گذشته از مراسم ترحیم مهرداد اولادی ، خبر درگیری دو همبازی اش سر مزار او از همه بیشتر برجسته شد. خبری که روایت خبرگزاری قوه قضاییه از آن تاکید می کرد ، دعوایی بین یکی از ستاره های تیم فعلی با بازیکنان قدیم پرسپولیس بوده است. یافتن اسم ها اگرچه خیلی سخت نیست و به سادگی می توان از میان آنهایی که سر مزار مهرداد رفته بودند ، به این نام رسید اما آنچه این اتفاق را تلخ می کند ، حرف های ستاره بزرگتر پرسپولیس به دیگر بازیکنی است که فوتبالش را در پرسپولیس نابود کرده است. او به این بازیکن شمالی در جمع گفته:«جمع کن و برو ، نمی خواهد اینجا بنشینی و گریه کنی. هر بلایی سر مهرداد آمده به خاطر تو است. تو که فوتبال خودت و مهرداد را نابود کردی.»

درحالی که همه از ایست قلبی ناگهانی این بازیکن 30 ساله پرسپولیس و استقلال شوکه هستند ، بازپرس پرونده روی ابعاد مختلف این مرگ تلخ تحقیق می کند. همبازی های سابقش مثل امیرحسین اصلانیان ، این مرگ غم انگیز را ناشی از بحران روحی دانستند و خانواده مرحوم روزهایی دشوار را سپری می کنند. مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس را مسبب بسیاری از مشکلات مهرداد می دانند. حاشیه هایی که این جوان با استعداد را از تکامل فوتبالش باز داشت. اینکه او به جای تبدیل شدن به سوپراستار ، حالا اینچنین چهره در خاک فروکشیده است.

کاظمیان و معدنچی سرمزار مهرداد هم حاضر به روبرو شدن با این بازیکن قدیمی پرسپولیس که خودش هم بچه همان حوالی مهرداد این هاست و فوتبالش را سر حاشیه هایش خیلی زود تابود کرد ، نشدند . بازیکنی که روز گذشته ، یکی از ستاره های تیم بدجوری از خجالتش در جمع درآمده است. او که خودش هم یک قربانی پول های بی رویه ای است که در فوتبال حرفه ای ایران به جوانانی می دهند که الفبای تبدیل شدن به سوپراستار را نمی دانند و باشگاه های شان ، هیچ کار فرهنگی برای توسعه رفتار حرفه ای و اجتماعی شان انجام نمی دهند تا به یکباره استعدادهایی اینچنینی دچار بحران های روحی و جوزدگی نشوند. بحران هایی که استعدادهایی چون پیام صادقیان و محسن مسلمان را هم داشت به نابودی می کشاند. پیام زیر چتر علی دایی هم هنوز به اوجش برنگشته اما محسن مسلمان به لطف برانکو و خواست خودش حالا امسال دوباره اوج گرفته است.

صبح امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمان دیدار کرد.
اشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صبح امروز ابراهیم حاتمی‌‎کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمانی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی در این دیدار انگشتر مدافعان حرم را به حاتمی کیا تقدیم کرد.

دیدار حاتمی‌کیا با سردار سلیمانی +عکس

 
زنان مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان با ارسال تصاویری از خود با پوشش اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، حمایتشان را از «روز جهانی حجاب» به نمایش گذاشتند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین
جمعه 9 بهمن 1394برچسب:اجتماعی, :: 7:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

فاجعه ای بزرگ در سال 94

طناب دار را با دست خود می بافد، روسری حریر مادر را به چارچوب در گره می زند و حلقه مرگ را دور گردن نحیفش تنگ می کند؛ دیگری تلخی روزگار را تاب نمی آورد و از بلندی می پرد و آن یکی به ضرب گلوله خود را به کام مرگ می کشد.

فرآوری: ه.هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
طناب دار

از آغاز سال ۹۴ تاکنون 13 دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را به کشتن داده اند. نه نفر خود را حلق آویز کرده اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده پریده اند و یک نفر با سلاح گرم زهر مرگ را سرکشیده است.فقط در ماه جاری اقدام به دو مورد خودکشی در یزد و یک مورد در تهران به مرگ خودخواسته این سه نفر انجامیده و خبر «خودکشی» را میان اخبار روزانه پررنگ کرده است، این اتفاقی است که در پنج سال اخیر نه تنها در ایران، بلکه در جهان، رشدی سرطان گونه داشته و سه برابر شده است.

مواردی از خودکشی دانش آموزان در سال جاری که در گزارش پیش رو به آنها پرداخته شده، براساس آنچه در خبرها و از سوی مجریان قانون بیان شده، به دلیل اضطراب ناشی از مدرسه، افت تحصیلی و ناکامی در واحدهای درسی و یا هراس از مورد بازخواست قرار گرفتن از سوی والدین و همچنین افسردگی و اختلافات دامنه دار خانوادگی رخ داده است.

همچنین از بین این موارد چهار مورد در استان تهران، دو مورد در یزد، دو مورد در آذربایجان غربی و مابقی در استان های لرستان، مازندران، خراسان جنوبی و شمالی اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در حالی با این آمار روبه رو هستیم که عمده خودکشی های ناموفق به رسانه ها راه نمی یابند، چنانچه در ۱۲ خودکشی دانش آموزان در سال جاری، تمامی موارد به مرگ افراد منجر شده و این گزارش از شمار افرادی که پس از اقدام به خودکشی از مرگ رهایی می یابند، خالی است. کشورهای توسعه یافته نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده اند، به طوری که برای مثال، هر سال، ۱۰ مورد خودکشی زیر ۱۰ سال در فرانسه رخ می دهد؛ ایران نیز درزمینه خودکشی رتبه ۴۸ را در میان دیگر کشورها دارد اما آماری دقیق از خودکشی کودکان در کشور وجود ندارد.

چهارم ابتدایی بود، مچ دستش را باند پیچیده بود، خودکشی ناموفقی داشته؛ از او می پرسم چرا این کار را انجام داده ای، می گوید؛ خانواده ام به من بی توجه هستند می خواهم اینگونه توجه شان را جلب کنم. می گوید: دوستانم می گویند اگر برای آن ها یک اتفاق بد بیفتد حتما خودکشی می کنند

با این وجود تحلیل این خودکشی ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور ما، درحالی که با فقدان جزئیات آماری رو به رو هستیم، چندان ساده به نظر نمی رسد. درحالی که آماری از خودکشی کودکان و بزرگسالان در سال ۱۳۹۳ در دست نیست اما نتایج یک مطالعه با عنوان «بررسی موارد اقدام به خودکشی در کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان لقمان حکیم» نشان می دهد از میان ۱۷۶ کودک هشت تا ۱۳ سال که به دلیل مسمومیت در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در بیمارستان لقمان حکیم بستری شده بودند، اقدام به خودکشی ۱۱۱ مورد آنها تأیید شده است.

 



ادامه مطلب ...
نیروی دریایی ارتش به یک جنگنده و یک ناو آمریکایی که به منطقه عمومی روزمایش ولایت ۹۴ نزدیک شده بودند، اخطار داد
نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح امروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به یک ناو و یک جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد.


با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ و ناو آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز، نیروی دریایی ارتش به ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

برخی فرماندهان گفته‌اند، جنگنده و ناو آمریکایی با نزدیک شدن به منطقه عمومی رزمایش نداجا، اقدام تحریک آمیزی انجام داده‌اند اما با اقتدار نیروی دریایی و اعلام اخطار قاطع نداجا، مجبور به ترک منطقه شده‌اند

 

علم‌الهدی:
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: فضای ورزشی را اگر در حد یک نیروی متدین فراهم کرد آنگاه شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود، لذا وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدالش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است، اما کدام دیوانه بی‌عقلی است که بگوید زن نباید ورزش کند؟
خطیب جمعه مشهد بر ضرورت توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: مسئولیت ورزش دست کسانی است که حرفه‌ای این کار هستند.

امام جمعه مشهد افزود: متأسفانه کشور ما سیاست‌زده است و حرف‌ها برعکس تحلیل می‌شود و یک عده از مباحث بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه ورزش بانوان، بیان کرد: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود، همچنین باید گفت مشکل ما در عرصه ورزش بانوان فضا است.


ادامه مطلب ...
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.
صراط: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.

متن بیانات رهبر انقلاب که در این طرح استفاده شده است: «مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه باشند: اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

طرح/ نفوذ موریانه
منبع: khamenei.ir
خبرگزاری میزان- فستیوال مارها، رقص ببرها، راه رفتن در میان آتش، فرو بردن تیر در بدن و ... شگفت انگیزترین آئین های مذهبی در هند است.
 به نقل از منابع هندی، عجیب و غیب ترین آیین های مذهبی در هندوستان بدین شرح است:
 
بکش یا کشته شو – فستیوال بانی – آندرا پرادش
 این مراسم که به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو بیش از یکصد سال قدمت دارد هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از الهه های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دست های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال مارها یا نگ پانچامی 
نقش مارها در مراسم مذهبی هندو ها بر کسی پنهان نیست. هر ساله طی مراسمی هزاران نفر از هندوستان و نپال در این مراسم شرکت می کنند که در آن، موبد ها در حالی که روسری به سر دارند در مقابل مار های زهر آلود می نشینند و آنها را پرستش می کنند. آنها همچنین با شیر و موش از مارها پذیرایی می کنند! این عمل آنها بر پایه اعتقادشان استوار است که مارها در این جشن مقدس هیچ کس را نمی گزند!

رقص ببر ها – پالی کولی – کرالا
این مراسم رنگین و زیبا هر ساله در ایالت کرالا در جنوب هندوستان برگزار می شود که در آن هنرمندانی با لباس های قرمز، زرد و مشکی و همچنین طراحی صورت و بدن خود به شکل ببر، در خیابان ها به رقص و آواز می پردازند.

عجیب و غریب ترین
 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:عکس, :: 9:20 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.
 رهبر انقلاب با بیان اینکه نهادهای قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، تصریح کردند: اگر این کار باب شود، هرج و مرج خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

برخی از مهم‌ترین محورهای این دیدار در ادامه آمده است:

* مردم انسانهای صالح را انتخاب کنند، کسی‌که وقتی در مسند نشست خود را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد.

* بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد به مجلس بفرستند.

*در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند، بنده همیشه به دست اندرکاران انتخابات میگویم پایتان را جای قرص بگذارید و آن جای قرص، قانون است، مُر قانون را رعایت کنید.

*به نهادهای قانونی اهانت نشود، یک نهادقانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم،نه اینکه اشتباه نمیکند اما این دلیل نمیشود تضعیف کنیم.

* این باب اگر باز شود هرج و مرج خواهدشد،‌ اذهان عمومی را مشوش نکنند،‌ بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات، مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

* برجام حادثه‌ مهم و بزرگی بود؛ نه اینکه همه‌ خواسته های ما برآورده شد، ولی همین مقدار که از خواسته های جمهوری اسلامی برآورده شد، هیات مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند.

* بعضی می‌خواهند وانمود کنند که دستاوردهایی که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفی کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته ای است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم میشد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛همین اندازه هم کار مهمی است.

* الان همه‌ مسئولان چه مسئولان دولتی چه آن هیات نظارت مراقب باشند که آن طرف مقابل خدعه نکند و به لبخند و ماسکی که بر چهره زده نمی‌شود اعتماد کرد. مراقب باشند آنچه دارند انجام می‌دهند منطبق باشد با آنچه در واقع تعهد کرده‌اند. اگرخدعه‌ای ازطرف دیدند بایدمقابله به مثل کنند. اگرطرف مقابل نقض عهدکرد، این طرف هم بایدنقض عهدکند.

* این حرکاتی که جوانان سپاه پاسداران در خلیج فارس کردند و فرصت نشده که من از آنها تشکرکنم،کار بسیار درستی کردند. کسانیکه اهل سیاست هستند همینطور عمل کنند؛ ببینند کجا از خط تجاوز می‌کنند، جلویش را با قدرت بگیرند.

* تحریمها برداشته شد؛ آیا مشکلات معیشت و سفره‌ مردم حل خواهد شد؟  نه؛ من هم در این دولت و هم در دولت قبل گفتم مشکلات اقتصادی ممکن است 20تا 40درصد مربوط به تحریمها باشد؛بقیه مربوط است به ما. ما باید درست عمل کنیم،برنامه و مدیریت لازم است.

* جوان مؤمن، انقلابی و حزب اللهی را متهم نکنید به تندروی؛ اینها همانهایی هستندکه خالصانه در صحنه حاضرند و آنجا که دفاع از امنیت کشور و خون دادن مطرح باشد، درمیدان می آیند.

* به صرف اینکه قضیه ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند.
 

 

همه «پسرعمه و پسرخاله» های روحانی در دولت!

به بهانه نفی خویشاوندسالاری در دولت یازدهم توسط رئیس جمهور در این دولت پسرخاله و پسرعمه نداریم؛ به جز همین چند نفر! آوای جنوب؛ رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در نخستین همایش اقتصاد ...

به بهانه نفی خویشاوندسالاری در دولت یازدهم توسط رئیس جمهور
در این دولت پسرخاله و پسرعمه نداریم؛ به جز همین چند نفر!

آوای جنوب؛

رئیس‌جمهو در نخستین همایش اقتصاد ایران که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، درباره روابط فامیلی در دولت گفت: «همه دستگاه‌ها باید فعالیت اقتصادیشان را به صورت شفاف بیان کنند. همه مردم باید از آمار، ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند؛ در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.

اگر شفافیت در کار بود، اگر رانت نبود و اگر انشاءالله با فساد هم توانستیم مقابله کنیم، با فسادی که همه جا ریشه دوانده، آن وقت اقتصاد نجات پیدا می‌کند. مهم‌تر از همه اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی ما در اقتصاد است.»

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا با شفاف‌سازی در این زمینه، وجود یا عدم وجود پسرخاله یا پسرعمه یا دختر عمو یا هر کس دیگری از سران دولت را در مناسب دولتی بررسی کنیم.

البته آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند که در مساله اقتصادی و رسیدگی به مفاسد اقتصادی نباید به فامیل بازی‌ها توجهی داشت و پسر عمه و پسر خاله را مستثنا قرار داد اما به هر حال بد نیست نگاهی به لیست پسرخاله‌ها در کابینه دولت یازدهم داشته باشیم.

۱- حسین فریدون

فریدون برادر حسن روحانی است که در دولت مسئولیت دستیار ارشد رئیس جمهور را بر عهده داشته و همیشه جز همراهان رئیس جمهور محسوب می شود. البته پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد، «برادر» ها یکی از افراد مورد اعتماد دولت ها بوده اند.IMG13070554

۲- عبدالحسین فریدون

وی برادرزاده حسن روحانی است که مدیرکل وزرات علوم و آموزش عالی را برعهده داشته و همچنین  سرپرست مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه است. عبدالحسین فریدون در دولت سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه سمنان را عهده‌دار بوده است.۷۴۲۲۰۳

۳- طاهره قیومی

قیومی مسئول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است که حسن روحانی دایی مادرش می شود.۷۴۲۲۰۱

۴- اسماعیل سماوی

سماوی خواهرزاده حسن روحانی سرپرست گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور است. انتصاب سماوی در بسیاری از رسانه های اصلاح طلب با انتقاد مواجه شد.۷۴۲۲۰۴

۵- علی‌اصغر مونسان

مونسان خواهرزاده حسن روحانی مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. وی فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی می باشد.

مونسان پیش از این با حکم محمدباقرقالیباف، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود.

فامیل روحانی

۶- دکتر علی‌اصغر پیوندی

وی پسر عمه حسن روحانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در سوابق «پسرعمه» روحانی مسئولیت هایی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و ریاست هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز به چشم می خورد.

حالا و با نگاهی به لیست بالا که قطعا می‌توان آن را ادامه داد و شماره‌های دیگری را هم با توجه به مسئولیت برخی نزدیکان وزرا در دولت ارائه کرد، شاید بهتر بتوان به حقانیت سخنان رئیس‌جمهور پی برد که برای مبارزه با فساد اقتصادی باید هرگونه تعارف و رودبایستی را کنار گذاشت؛ چرا که اگر بنا به اینگونه اقدامات باشد، قطعا خیلی عظیمی از نیروهای دولت به دلیل رابطه نسبی و سببی با رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

البته مشخص است که صرفا نسبت فامیلی با رئیس‌جمهور نمی‌تواند منکر خدمات یا لیاقت یک فرد برای تصدی یک پست یا مسئولیت باشد اما در اینجا چون دکتر روحانی درباره عدم وجود پسرعمه و پسر خاله صحبت کردند، بد ندیدیم تا یک بازخوانی درباره روابط فامیلی در کابینه دولت یازدهم داشته باشیم.


جلادی که سر آیت الله نمر را جدا کرد

پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:موساد, :: 22:50 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

یوسی کوهن رسما رئیس موساد شد

 

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

گلاره عباسی، بازیگر سریال های «کیمیا» و «شهرزاد» درباره نقش های متفاوت اش در این دو سریال و تجربه همکاری اش با عوامل این دو سریال می گوید.

گلاره عباسی این روزها در هر دو سریال پرمخاطب تلویزیون و شبکه نمایش خانگی یعنی «کیمیا» و «شهرزاد» حضور دارد و جالب اینجاست که در هر دو سریال، نقشی منفی و البته مرموز بازی می کند و در هر دو، از خانواده هایی نابسامان بیرون آمده. با وجود تمام شباهت ها، عباسی این دو نقش را کاملا متفاوت از هم بازی کرده و هیچ کدام از نقش ها به لحاظ منفی و مرموز بودن شبیه دیگری نیست. درباره این نقش ها، ویژگی های هرکدام و سابقه همکاری با گروه «کیمیا» و «شهرزاد» با او گپ زده ایم.

 

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 660
بازدید کل : 158237
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1