پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از دیروز به علت عارضه گوارشی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده است.
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از رئیس ستاد اقامه نماز کشور عیادت کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با حضور در بخش آی.سی.یو این بیمارستان ضمن گفتگو با تیم پزشکی از نزدیک در جریان روند معالجه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی قرار گرفت و برای وی دعا و آرزوی سلامتی کرد.حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از دیروز به علت عارضه گوارشی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده است.
 
حال عمومی حجت الاسلام قرائتی خیلی بهتر است 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حال عمومی حجت الاسلام قرائتی خیلی بهتر از آن چیزی است که من تصور می کردم. 
 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پس از عیادت از حجت الاسلام قرائتی درباره حال عمومی ایشان افزود: وی دیروز عمل کرده و اکنون الحمد الله حال عمومی ایشان فوق العاده است و دلیل آن هم  این است که ایشان دعا گو و علاقمند زیاد دارند و در طول این سال ها کارهای خیر زیادی انجام دادند.  

 نتیجه جراحی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رضایت بخش است 

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی روز گذشته جراحی شد که نتیجه عمل وی رضایت بخش بوده است . 
 محمد آقاجانی افزود: وی با توجه به عارضه گوارشی که دچارش شده بود پس از بستری شدن روش های تشخیصی لازم درباره ایشان انجام شد . 
 وی گفت : همکاران جراح گوارش تشخیص دادند که وی باید جراحی شود که روز گذشته عمل انجام شد و نتیجه آن نیز رضایت بخش بود . 
 آقاجانی با بیان اینکه درمان وی ادامه خواهد داشت افزود: خوشبختانه حال عمومی آقای قرائتی مساعد است و همکاران ما در تیم جراحی و گوارش از نتیجه جراحی راضی هستند و مسیر درمان را به امید بهبودی و سلامت کامل ادامه خواهند داد .
وی گفت: تعبیر حضرت آقا(مقام معظم رهبری) در پیام نماز درباره آقای قرائتی بسیار زیبا بود و ایشان را «عالم مجاهد و خستگی ناپذیر» خطاب کردند، این تعبیرات از آقا نسبت به کسی کم شنیده ایم؛ هم عالم و هم خستگی ناپذیر. 
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: می توان گفت حجت الاسلام قرائتی چیزهایی که کسی اهتمامی به آن نداشت در طول عمر و جوانی خود احیا کردند که از جمله آن (بیست و پنجمین) اجلاس سراسری نماز است که چیز بسیار مهمی است. 
 وی ادامه داد: همچنین در بحث زکات که خیلی ها نمی دانستند زکات چیست که در سال مقادیر زیادی بابت زکات جمع آوری و در مسائل خیر مصرف می شود و ایشان کارهای فراوان فوق العاده ای در این زمینه داشتند. 
 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: امیدواریم ایشان به زودی زود از این بیمارستان با سلامتی کامل مرخص شوند

 

جهت افزایش روزی ادعیه بسیاری نقل شده است.
 در صحیفه عسکریه از امام حسن عسکری در جهت افزایش روزی این دعا نقل شده است: 
ﮐﺘﺐَ ﺇﻟﯽ ﺃﺑﯽ ﻣﺤﻤّﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻌﺾ ﻣﻮﺍﻟﻴﻪ ﻳﺴﺄﻟﻪ ﺃﻥ ﻳﻌﻠّﻤﻪ ﺩﻋﺎﺀ، ﻓﮑﺘﺐ ﺇﻟﻴﻪ ﺃﻥ ﺍﺩﻉُ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ :
ﻳﺎ ﺍَﺳْﻤَﻊَ ﺍﻟﺴّﺎﻣِﻌﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺑْﺼَﺮَ ﺍﻟْﻤُﺒْﺼِﺮﻳﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﻋَﺰﱠﱠ ﺍﻟﻨّﺎﻇِﺮﻳﻦَ ﻭَﻳﺎ ﺍَﺳْﺮَﻉَ ﺍﻟْﺤﺎﺳِﺒﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺭْﺣَﻢَ ﺍﻟﺮّﺍﺣِﻤﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺣْﮑَﻢَ ﺍﻟْﺤﺎﮐِﻤﻴﻦَ ﺻَﻞﱢﱢ ﻋَﻠﯽ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ ﻭَﺍﻝِ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ، ﻭَﺍَﻭْﺳِﻊْ ﻟﯽ ﻓﯽ ﺭِﺯْﻗﯽ، ﻭَﻣُﺪﱠﱠ ﻟﯽ ﻓﯽ ﻋُﻤْﺮﯼ، ﻭَﺍﻣْﻨُﻦْ ﻋَﻠَﯽﱠﱠ ﺑِﺮَﺣْﻤَﺘِﮏَ، ﻭَﺍﺟْﻌَﻠْﻨﯽ ﻣِﻤﱠﱠﻦْ ﺗَﻨْﺘَﺼِﺮُ ﺑِﻪ ﻟِﺪﻳﻨِﮏَ ﻭَﻟﺎ ﺗَﺴْﺘَﺒْﺪِﻝْ ﺑﯽ ﻏَﻴْﺮﯼ. 
ای شنوا تراز همه شنوندگان، و ای بیناتر از همه بینایان، ای آنکه بیشتر از همه مراقبی و سریعتر از همه حساب می کنی، ای مهربانترین مهربانها.و ای کسی که در حکومت از همه قوی تر هستی بر محمد وآل محمد درود فرست و روزی مرا فراخ گردان، و بر عمر من بیفزا ، و به رحمت خود بر من منت بگذار، مرا از کسانی قرار بده که دین تو را یاری کند، و غیر از مرا جای من قرار مده.
ﺻﻔﺤﻪ340-الصحیفه العسکریه الجامعه 
 

 

 

مشاور امنیت ملی دولت آینده آمریکا، اظهارات توهین‌آمیزی را علیه پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم مطرح کرده است.
،به نقل از شبکه العالم، «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی در نظر گرفته شده، دارای عقاید ضد اسلامی شدیدی است به حدی که پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و کتاب آسمانی قرآن را مانعی برای مدرن شدن خاورمیانه و بشریت می‌داند. 
ژنرال فلین پیشتر با بیان اینکه «هراس از مسلمانان، عقلانی است» و دین مبین اسلام را یک «سرطان» توصیف کرده بود.
به نوشته وبگاه خبری تحلیلی «لوب‌لاگ» در ویدئویی تازه منتشر شده از فلین، صحبت‌هایی از او ضبط شده که بدین شرح است: «هزار سال قبل، جهان عرب می‌توانست تمام جوایز نوبل را برنده شود، سپس این مرد، محمد، وارد عرصه شد. صادقانه بگویم، ما با متنی (قرآن) باستانی سر و کار داریم که (امروزه) کمک کننده نیست و جامعه‌ای که بر اساس آن متن زندگی می‌کنند. این جامعه (مسلمانان) نمی‌تواند به مدرنیته دست یابد و (جامعه‌ای) مدرن شود.»
وی اغلب خواستار تغییرات و تحریف اسلام شده و از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بخاطر سرکوب جنبش «اخوان المسلمین» تقدیر کرد. او در ادعاهایش صراحتا چهره شاخص اسلام و آموزه‌های آن را مانعی برای پیشرفت در خاورمیانه می‌داند.
گزینه مشاور امنیت ملی ترامپ قوانین و احکام اسلامی (شریعت) را خطری برای قوانین آمریکایی دانسته و می‌گوید: «آن‌ها (مسلمانان) می‌خواهند سیستم جهانی را برمبنای دیدگاه شریعت که مانع آزادی عقیده، انتخاب و دیگر آزادی‌هاست، تحمیل کنند. شریعت یک قانون خشن است که در اعتقادات وحشیانه دفن شده است.»
روز گذشته ۵۳ گروه حقوقی طی نامه‌ای از ترامپ خواستند فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب نکند زیرا او «جاه طلب» بوده و تعیین او به این سمت، به جایگاه آمریکا در جهان آسیب خواهد زد.

پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:رهبر, :: 13:7 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 آمریکا زودتر از اسراییل فرو می پاشد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: عده‌ای تصور دارند تحریم‌های ایران از چند سال گذشته آغاز شده اما چنین تحریم‌هایی در دولت آقای هاشمی و با قانون داماتو وضع شد، اما آن موقع به دنبال مادام‌العمر کردن دوره ریاست جمهوری خود بود و وقتی برای پیگیری این مسائل را نداشت.

صراط: رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: عده‌ای تصور دارند تحریم‌های ایران از چند سال گذشته آغاز شده اما چنین تحریم‌هایی در دولت آقای هاشمی و با قانون داماتو وضع شد، اما آن موقع به دنبال مادام‌العمر کردن دوره ریاست جمهوری خود بود و وقتی برای پیگیری این مسائل را نداشت.

به گزارش فارس از همدان، حسن عباسی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای کوی حصار امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه دفاع مقدس پنجره‌ای برای آخرت متعالی است، اظهار کرد: همواره برای نسل جدید این پرسش بود که این شرایط برای ما هم به وجود خواهد آمد، تا اینکه امروز شاهدیم اعلام می‌شود ما یک هزار شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وقتی پیکر‌های بی سر شهدایی را امروز در راه دفاع از حرم آل‌الله می‌بینیم، بی‌شک ما را به یاد عاشورا و شهدای کربلا می‌اندازد، افزود: حسرت لیبرال‌ها این است که یک شهید یا یک آدم بزرگ ندارند که به آن افتخار کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر اینکه رسانه‌های لیبرال‌ها وقتی خواستند خبر حادثه حله را اعلام کنند کلمه شهید را حذف و خبر را به گزارش خبرگزاری‌های دیگر زدند و شهدا را کشته نامیدند، اضافه کرد: همین رسانه‌های لیبرال زمان شهادت حاج حسین همدانی ایشان را نیز کشته نامیدند.

وی گفت: لیبرال‌ها کسانی هستند که دنیایشان برایشان مهم است، کسی که اسلام را برای دنیایش می‌خواهد انتظار که ندارید آن قدر ایثار کنند که از آنها کسی به شهادت برسد، لذا اگر به شما برای برگزاری یادواره‌های شهدا فشار می‌آورند تنها از یک چیز می‌ترسند آن هم این است که شهید ندارند.

عباسی یادآور شد: رفرمیست‌ها و مدریست‌ها که نام اصلاحات و اعتدال را خراب کرده‌اند از همچون شهید همدانی‌ها می‌ترسند، زیرا حسین همدانی بود که در عرصه فتنه هشت ماه تمام فتنه را در پایتخت خاموش کرد و توانست فتنه را مدیریت کند و نقشه هیلاری کلینتون و اوباما‌ها را در فتنه بر ملا کرد؛ با این توصیفات انتظار دارید از این شخصیت به عنوان شهید خطاب کنند.
وی با بیان این که در تمام پیکره لیبرال‌ها یک مرد مثل این شهدا نمی‌بینیم، اظهار کرد: ما این کشور را شهر به شهر گشتیم چنین شخصی در جمع اینها پیدا نکردیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه اگر بخواهند جلوی دین ما بایستند جلوی دنیای آن‌ها می‌ایستیم همانطور که امروز در مقابل کدخدایشان ایستاده‌ایم، گفت: امروز به خاطر ایستادگی ما شورای امنیت سازمان ملل برای نجات تروریست‌ها جلسه برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در مقابل یک سری دله دزد داعشی نایستاده‌ایم بلکه مقابل ژنرال‌های ناتو در حال ایستادگی هستیم.

عباسی یادآور شد: تا به امروز مجموع آزاد سازی‌های عراق و سوریه به اندازه وسعت کشور سوریه بوده و منشأ همه این قدرت اسلام و قدرت ایمان در قلب رزمنده‌هاست.

 



ادامه مطلب ...

 

سوگواری برای امام حسین (ع) در اصل شناسایی ظالمان و مستبدان عالم است. اشک ریختن برای امام، موجب می‌شود انسان یک مبارز تربیت شود؛ مبارزی مجاهد و سرسخت که تاپای جان به مقابله با ظلم و استکبار می‌پردازد.
؛ مجلس عزا و گریه به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژگی‌های خاص خود را دارد. ویژگی‌هایی که سبب شده اشک بر امام حسین در دنیا دارای فواید بسیاری باشد و در آخرت نیز به آن پاداشی بزرگ دهند.
وقتی صحبت از عزاداری برای امام حسین (ع) می‌شود و ماه عزا و ماتم برای اهل بیت رسول الله (ص) آغاز می‌شود، شبهه افکنی‌ها علیه عرض ارادت به امام حسین علیه‌السلام و اقامه عزا برای ایشان به راه می‌افتد. برخی می‌گویند این غم‌ها، ناله‌ها و زاری‌ها بیهوده است؟ آنها حتی معترض ائمه اطهار نیز هستند و می‌گویند چرا آنها به شیعیان سفارش کرده‌اند برای حضرت حسین (ع) مجلس عزا برپا کنند. در اصل اینگونه افراد غم را مطلقاً یک مسئله ناپسند به شمار آورده‌اند و اشتباه آنها اینجاست که بین انواع غم فرق نگذاشته‌اند. اگر آنها انواع و اقسام غم و اندوه را می‌شناختند چنین پرسشی برای آنها ایجاد نمی‌شد.
انواع غم
غم چهار نوع است:
1- غم مَرَضی: یکی از انواع غم که در اصل یک بیماری است و نیاز به درمان دارد، غم مرضی است. این غم هیچ ارزشی ندارد و باید به سرعت درمان شود. در این نوع غم ما شاهد آن هستیم که فرد به یک نوع مریضی روحی دچار شده است و مدام ناراحت و اندوهگین است. مثل غمگین بودن به سبب بیماری روانی حسادت که اگر این صفت ناشایست از بین برود، فرد دیگر غمگین نخواهد بود.
2- غم طبیعی و دنیوی: در این نوع غم، اندوه فرد به خاطر مسائل دنیایی و مادی است. مثلاً شخص دوست دارد از ثروتمندان باشد، ولی چون به مراد دل خود نرسیده است، ناراحت است. امام صادق (ع) نیز در این موضوع فرموده‌اند: «اَلرَّغْبَةُ فِی اَلدُّنْیَا تُورِثُ اَلْغَمَّ وَ اَلْحَزَنَ وَ اَلزُّهْدُ فِی اَلدُّنْیَا رَاحَةُ اَلْقَلْبِ وَ اَلْبَدَنِ[1] رغبت به دنیا، غم و اندوه به بار مى آورد و بى اعتنایى به دنیا، مایه آسایش تن و جان است.»
3- غم انسانی: وقتی انسان به دلیل خواهش‌های فطری خودش چیزی را باارزش و هدف به حساب بیاورد ولی امکان دستیابی به آن را نداشته باشد؛ غم انسانی رخ می‌دهد. مثلاً انسان دوست دارد در دنیا جاودانه باشد، ولی امکان آن وجود ندارد؛ پس فرد اندوهگین می‌شود.
4- غم عالی: آخرین نوع غم، غم عالی است. این غم است که واقعاً باارزش است و موجب سعادت می‌شود و پاداش دنیوی و اخروی نیز دارد. در این زمینه نیز امام صادق (ع) فرمودند: «نَفَسُ المَهمُوم لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَة[2] نفس کسى که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش براى ما، عبادت است.»
در کنار این احادیث، برخی روایات خاص نیز وجود دارد که بیانگر ارزش والای عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) است. غم شهادت امام حسین (ع) از آنجا که از نوع غم عالی است، مقایسه آن با دیگر غم‌ها بسیار غلط و نابجا است. غمی که در اصل نشانی حک شده بر قلب‌های مؤمنان است.
از این رو پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً[3] همانا برای شهادت حسین (سلام‌الله‌علیه) آتشى در دل مؤمنان قرار دارد که هرگز سرد نخواهد شد.»
چرا گریه؟
سوگواری و گریه برای اباعبدالله الحسین (ع) در اصل تجدید بیعت با ایشان است. یک بیعتی که قرن‌ها پس از شهادت حضرت ادامه داشته و دارد. انسان با گریه بر مصیبت‌های سیدالشهدا(ع) خط فکری خود را نمایان کرده و میزان انزجار خود را از دشمنان حضرت اعلام می‌دارد. این گریه و اشک نوعی پیمان دوستی بین ما و امام است.
امام رضا (ع) نیز به ریان بن شبیب در حدیثی طولانی سفارش کرده‌اند که برای امام حسین (ع) اشک بریزد: «یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ فَإِنَّهُ ذُبِحَ کَمَا یُذْبَحُ الْکَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ ثَمَانِیَةَ عَشَرَ مَا لَهُمْ فِی الْأَرْضِ شَبِیهُونَ[4] ابن شبیب، اگر برای چیزی گریه­‌ات گرفت برای حسین بن علی علیه السلام گریه کن چرا که او را سر بریدند همان گونه که گوسفند را ذبح می­ کنند و همراه او هجده نفر از اهل بیتش که در زمین مانندی نداشتند، کشته شدند.»
مسئله گریه بر امام حسین (ع) مانند الباقی گریه‌ها و سوگواری‌ها نیست که این دو را بایکدیگر مقایسه کنیم و تمام آن انواع را بد بشماریم؛ بلکه گریستن برای امام حسین (ع) از ابتدا متفاوت بوده است. امام صادق (ع) فرمودند: «إِنَّ الْبُکَاءَ وَ الْجَزَعَ مَکْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِی کُلِّ مَا جَزِعَ مَا خَلَا الْبُکَاءَ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع فَإِنَّهُ فِیهِ مَأْجُورٌ[5]: هر ناله و گریه‌ای ناپسند است مگر نالیدن و گریستن بر حسین بن علی (ع) که همانا آن پاداش دارد.»
آنقدر جنس غمگین شدن در مصیبت امام حسین (ع) با دیگر غم‌ها فرق داشته که سال‌ها قبل از واقعه عاشورا، پیامبر اکرم (ص) ارزش بی‌نظیر اشک ریختن برای امام حسین (ع) را ذکر کرده‌اند و فرمودند: «یا فاطِمَةُ! کُلُّ عَینٍ باکِیَةٌ یَومَ القِیامَةِ إلاّ عَینٌ بَکَت عَلى مُصابِ الحُسَینِ[6] اى فاطمه! همه چشم‏ها در روز قیامت گریان است جز چشمى که بر مصیبت‏‌هاى حسین بگرید.»
فواید گریه و عزاداری برای امام حسین (ع)
وقتی اشک ریختن در مصیبت‌های امام حسین (ع) به این اندازه مورد سفارش قرار گرفته و برای آن پاداش‌های بزرگی در آخرت ذکر شده است؛ به ما می‌فهماند که این عمل آثار و فواید بسیار مهم دنیایی نیز دارد. یکی از آن آثار گذر از دروازه شور و ورود به دریای شعور است. اشک ریختن برای امام پایان کار نیست بلکه آغازی است برای درک و شعور. این احساس است که بر انگیخته می‌شود و ما را به فکر فرو می‌برد، یک فکر سازنده که با الهام از مصیبت‌ها شکل گرفته است.
دیگر رسالت اشک ریختن برای امام حسین (ع) زنده نگه داشتن نام، یاد و راه حسینی است و این گریه است که رسم شهادت‎طلبی را به عاشقان راه حسینی می‌آموزد و پاسدار خون اباعبدالله (ع) نیز هست.
سوگواری برای امام حسین (ع) در اصل شناسایی ظالمان و مستبدان عالم است. کسانی که سال‌ها بعد از سال‌ها بودند و هستند و راه یزید و یزیدیان را ادامه می‌دهند. اشک ریختن برای امام، موجب می‌شود انسان یک مبارز تربیت شود. مبارزی مجاهد و سرسخت که تاپای جان به مقابله با ظلم و استکبار می‌پردازد و در راه هدف الهی خویش از هیچ ظالمی ترسی به دل ندارد. به علاوه آنکه اشک ریختن برای امام حسین (ع) عشق و علاقه به امام را در نسل‌های بعد به یادگار می‌گذارد و فرهنگ عاشورا را از نسلی به نسل‌های بعد منتقل می‌کند. یادمان نرود که ابزار تبلیغ فرهنگ حسینی در دستان حضرت زینب و امام سجاد (سلام‌الله‌علیهما) اشک بر حضرت اباعبدالله (ع) بود.
سخن آخر
غم دارای انواع مختلفی است و تمامی انواع آن زشت و بیهوده نیست. بلکه یکی از انواع چهارگانه غم، غم عالی است که انسان را رشد می‌دهد و برای انسان هدف تعیین می‌کند. غم و اندوه کشیدن بار مصیبت اباعبدالله (ع) و گریستن در عزای آن حضرت از غم‌های عالی‌ای است که علاوه بر پاداش در آخرت، آثار و فوائد دنیوی زیادی نیز دارد.
جهان استکبار و ظالمان و مستبدان عالم از آنجا که می‌دانند مجالس روضه و اشک بر امام حسین (ع) حکومت آنها را ویران می‌کند با شبهه پراکنی علیه این غم عالی قصد دور کردن جوانان از این مجالس را دارند.

 ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند! @

افسران - ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند!

هیلاری کلینتون: داعش را خودمان ساختیم

ترامپ: من واقعیت را می‌گویم؛ اوباما و کلینتون موسس داعش هستند!


 

امام صادق عليه السلام در سخنی حکیمانه کارهایی را برشمردند که اگر به نیت پدر و مادر انجام شود، علاوه بر پـدر و مـادر بـه خـود شخص هم هـمانقدر ثواب داده مى شود
 امام صادق عليه السلام فرمود: چه چيز مانع شخص مى شود وقتى كه پدر و مادرش زنده يا مـرده اند به آنـها نـيكى كند، باين صـورت كه به نـيّت آنهـا نـماز بخواند، صـدقه بـدهد، حـجّ بجـا بياورد و روزه بـگيرد، زيـرا اگر چنـين كنـد ثـواب آنـها به پـدر و مـادر مى رسـد و بـه خـود شخص هم هـمان قـدر ثواب داده مى شود، به علاوه خداوند متعال به واسـطه كارهاى نـيك و نـماز او خير زيـادى به او عـطا مى كند.
متن حدیث:
   قالَ اَبُوعَبْدِاللّهِ عليه السلام: ما يَمْنَعُ الرَّجُلَ مِنْكُمْ اَنْ يَبِرَّ والِدَيْهِ حَيَّيْنِ اَوْ مَيِّتَيْنِ، يُصَلِّىَ عَنْهُما وَيَتَصدَّقَ عَنْهُما وَيَحِجَّ عَنْهُما وَلَهُ مِثْلُ ذلِكَ، فَيَزيدُهُ اللّهُ(عزَّوجَلَّ) بِبِرِّهِ وَصَلاتِهِ خَيْرا كَثيرا.
«بحارالأنوار، ج74، ص 46 »
جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.
 جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

در دومین روز از مرحله اصلی این رزمایش که در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند (منطقه‌ای به وسعت 3 میلیون کیلومتر مربع) در حال برگزاریست، جدیدترین رادار پرتابل بومی نیروی دریای ارتش در باند L با قابلیت کشف و شناسایی همزمان اهداف سطحی و هوایی رونمایی شد.

بُرد نمونه اولیه این رادار 150 کیلومتر است و در نمونه‌های بعدی، این بُرد تا 400 کیلومتر هم خواهد رسید.

این رادار که هم اکنون با نصب بر روی یک ایستگاه سیار در رزمایش در حال استفاده است، قابلیت مقابله با جنگال را داشته و در صورت از کار افتادن بخشی از آن نیز قادر به ادامه انجام ماموریت است.




ادامه مطلب ...


جلادی که سر آیت الله نمر را جدا کرد

 

تکذیبه‌هایی که یکی‌یکی رو می‌شوند
سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟
- پس از خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان، اصلاح طلبان خود را به آب و آتش زده اند تا ثابت کنند صلاحیت علمی او بدون آزمون قابل احراز است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این جوسازی ها در حالی است که اطلاعیه شورای نگهبان به صراحت سیدحسن خمینی را در زمره افرادی که باید در آزمون شرکت کنند دسته بندی کرده بود و به این ترتیب ارسال پیامک و تماس با افراد تنها بهانه هایی از سوی نزدیکان نوه امام ارزیابی شده بود نه چیزی بیشتر.

با این وجود اصرار اصلاح طلبان بر تایید اجتهاد سیدحسن خمینی توسط برخی علما، تا جایی پیش رفته که اکنون خبرسازی های مذکور یکی یکی در حال تکذیب شدن هستند.

بر اساس ادعای مطرح شده، آیات سیستانی، علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمینی، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، اسدالله ایمانی، ممدوحی، سیفی و درى نجف آبادى صلاحیت علمى سید حسن خمینى را تایید کرده بودند. نام تعدادی از این افراد حتی در پیام رسان های ارتباطی مرتبط با بیت امام خمینی هم به صراحت منتشر شده بود.

چه کسی به علما نسبت کذب می‌دهد؟/ شکست خبرسازی‌ها درباره اجتهاد سیدحسن خمینی

با این وجود، یک منبع آگاه از دفتر آیت الله سیستانی در قم، خبر تایید اجتهاد سید حسن خمینی توسط آیت الله سیستانی را تکذیب کرد و گفت: این ها همه شایعات رسانه ای می باشد و تنها اخباری که از سایت رسمی آیت الله سیستانی که از نجف به روز می شود، اعتبار دارد.

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی فقیه و مدرس حوزه علیمه قم خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام حسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد و گفت: اینجانب در ارتباط با نامزدهای مجلس خبرگان، اساساً اجتهاد هیچ‌کس را تأیید نکردم و هرگونه نسبتی در این باره به این حقیر، خلاف واقع است.

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی از سوی خود، را تکذیب کرد و گفت: من چنین حرفی نزده‌ام و دروغ محض است. او یادآور شد: بنده گفته‌ام هر کسی بخواهد اجتهاد فردی را تشخیص دهد، باید یا از وی امتحان بگیرد و یا نوشته‌هایش را کسانی که اهل این کار هستند، دیده و تأیید کنند.

آیت‌الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی درباره اجتهاد سید حسن خمینی گفت: «ضمن احترام به ایشان که از منسوبین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هستند، تایید صلاحیت ایشان طبق قانون اساسی بر عهده فقهای محترم شورای نگهبان است.»

دفتر آیت الله علوی گرگانی هم در اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به تکذیب این موضوع اقدام کرد.  در این اطلاعیه آمده است:
با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهار نظر نمی‌کنند، لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست. امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

دفتر آیت‌الله احمد بهشتی هم با صدور اطلاعیه‌ای به جمع تکذیب کنندگان اخبار فوق پیوست. در اطلاعیه مذکور آمده است: حضرت آیت‌الله دکتر احمد بهشتی  روز دوشنبه 21 دی‌ماه 1394 پیرامون خبری که به نقل از ایشان پیرامون اجتهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در رسانه‌ها منتشرشده اعلام کردند: «در مورد اجتهاد اشخاصی که باری مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند نظر شورای محترم نگهبان مطاع و متبع است.»

حال سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه شهید شدند.

خبر شهادت سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در سوریه اعلام شد.

شهیدان «مجید قربانخانی»، «محمد کامران» و «سعید سیاح طاهری» در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل امدند.

شهیدان قربانخانی و کامران از اهالی شهر تهران و شهید سیاح طاهری هم اهل شهر آبادان بود.

پیکر این شهدای دلاور طی روزهای آتی در شهرهای محل سکونت شان تشییع خواهد شد.

شهید سیاح طاهری از یادگاران جنگ تحمیلی است و در طول سال های دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده بود.

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

شهید «مجید قربانخانی»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «محمد کامران»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «سعید سیاح طاهری»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصویری از گفت‌وگوی چند تن از قهرمانان ورزش کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای را منتشر کرد. این تصویر در حاشیه‌ی دیدار امروز (۱۳۹۴/۱۰/۲۱) دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای ورزش کشور با رهبر انقلاب اسلامی ثبت شده است.

عکس/ گفتگوی چند ورزشکار با رهبرانقلاب

در این تصویر آقایان کیانوش رستمی (قهرمان وزنه‌برداری جهان)، مهدی خدابخشی (قهرمان تکواندی جهان) و سعید معروف (کاپیتان تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران) دیده می‌شوند.
یک کوهنورد کویتی به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرچم مخصوص سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل را بر فراز قله اورست نصب کرد. 
 «فواد قبازرد» شهروند کویتی به مناسبت اربعین حسینی پرچم امام حسین علیه السلام و حضرت ابو الفضل العباس را بر فراز قله اورست نصب کرد.

پرچم یاحسین (ع) بر فراز بلندترین قله جهان +عکس

"من حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند"...
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ی برگزیده از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام را منتشر کرد:

* در زندگی حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یک نقطه‌ی برجسته، مثل قله‌ای که همه‌ی دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، وجود دارد و آن عاشورا است. ۱۳۷۱/۱۱/۰۶

* تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

* یکی از بزرگترین نعمتها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم ونعمت عاشورا برای جامعه شیعیِ ماست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

* قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام

*
در ماه محرم، معارف حسینی و معارف علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مردم بیان کنید. ۱۳۷۲/۰۳/۲۶

* اگر برای ذکر مصیبت، کتاب «نَفَس المهمومِ» مرحوم «محدّث قمی» را باز کنیدو از رو بخوانید، برای مستمع گریه‌آور است و همان عواطفِ جوشان را به‌وجود می‌آورد. چه لزومی دارد که ما به خیال خودمان، برای مجلس‌آرایی کاری کنیم که اصل مجلس عزا از فلسفه واقعی‌اش دور بماند؟! ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

* وقتی شعر را میخوانیم، به فکر باشیم که از این شعر ما ایمان مخاطبان ما زیاد شود. پس، هر شعری را نمیخوانیم؛ هرجور خواندنی را انتخاب نمیکنیم؛ جوری میخوانیم که لفظ و معنا و آهنگ، مجموعاً اثرگذار باشد. در چه؟ در افزایش ایمان مخاطب. ۱۳۸۶/۰۴/۱۴

* برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداریهای سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام


ادامه مطلب ...

حج امسال، به‌واقع "حج تلخ و خونین" برای زائران بیت‌الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن زائرین در مراسم رمی جمرات که به نقل از "سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت، بیش از 2500 نفر کشته در این حادثه خون‌بار وجود دارد. آنچه در وهله اول به ذهن هر انسانی تداعی می‌شود، بی‌نظمی، بی‌کفایتی و بی‌سامانی مسئولان برگزاری حج است، خاندانی که مدعی خادم‌الحرمین است، به‌جای تمرکز بر مدیریت هرساله حج، به دنبال پرورش و حمایت مالی از جریان‌های تکفیری همچون داعش است و در اوج مراسم حج، به فکر بمباران مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، ظلم به مردم بحرین و کمک تسلیحاتی به جریان معارض در سوریه است.

آنچه در ادامه می‌خوانید، روایت "حاج میثم مطیعی" مداح اهل‌بیت، از حوادث قبل و بعد از واقعه خونین خیابان 204 در منا است؛ که به صورت تلفنی، زوایای این فاجعه را از مکه مکرمه، روایت کرده است.

 

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدند

 

بر اساس سیاست سعودی‌ها، چادر حجاج ایرانی دوررترین مکان به رمی جمرات است

 

وی در ابتدا به محل قرار گرفتن خیمه حجاج ایرانی در دورترین نقطه سرزمین منا به رمی جمرات اشاره کرده و می‌گوید: وقتی ما از مشعرالحرام به منا رسیدیم، در چادرهای خودمان مستقر شدیم، عرف بر این است زمانی که حاجیان به منا می‌رسند، صبحانه‌ای می‌خورند و بعد از برداشتن سنگ‌ها و اندکی آب برای رمی به سمت جمرات حرکت می‌کنند، 

 

این نکته را مدنظر داشته باشید که دورترین چادرهای زائرین به جمرات، چادرهای ایرانیان است؛ یعنی در ابتدای منا و انتهای مشعر -جایی که مشعر تمام می‌شود و منا شروع می‌شود- از همان ابتدا چادرهای ایرانی‌ها است، یعنی دورترین نقطه ممکن به جمرات نصیب ایرانیان شده است؛ که قطعاً این هم از سیاست سعودی‌هاست که زائران ایرانی هم به‌زحمت بیشتری بیفتند و هم نتوانند با مسلمانان دیگر نقاط جهان ارتباط بگیرند. 

 

از سوی دیگر، همسایه‌های ایرانیان در صحرای منا، آفریقایی‌های غیر عرب‌زبان هستند که ارتباط‌گیری با این‌ها نیز نسبت به عرب‌زبانان، برای مردم ما سخت‌تر است؛ بنابراین این‌یک نکته که چادرهای ما با جمرات فاصله بسیار زیادی دارد و زائری که از عرفات آمده و شب عرفه در صحرای عرفات بوده و به عبادت پرداخته و در روز عرفه هم فعالیت زیادی در داشته است به صورت طبیعی خیلی خسته شده است (ضمن اینکه دعای عرفه امسال خیلی زودتر از موعد تعیین شده تمام شد چراکه گرمای هوا فوق‌العاده زیاد بود و برخی زائران ما در عرفات و هنگام دعای عرفه به دلیل اوج گرما و تعریق زیاد ازحال‌رفته و بی‌هوش شدند) بعد از عرفات هم خودش را به مشعرالحرام رسانده و با پای پیاده تا منا رفته است. بعدازآن هم باید برای رساندن خود از منا به جمرات فاصله طولانی را طی کند، بنابراین حجاج نیازمند نیرو توان زیادی برای رمی جمرات هستند و طبیعی است که نیروی جسمانی زائرین در اینجا تحلیل رفته است.

حال و هوای خیابان 204 قبل از وقوع حادثه عجیب و غریب بود

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدنداز دیگر سو، میزان جمعیت حجاج نسبت به سال‌های گذشته به‌طور تقریبی نصف بود، بر اساس آمار عربستان امسال دو میلیون حاجی برای حج آمدند. حقیر سال 91 را نیز درک کردم که حج اکبر بود و اگر اشتباه نکنم جمعیت حدود 4 میلیون بود. وقتی عید قربان روز جمعه باشد اصطلاحاً حج اکبر نام دارد و خیلی از سعودی‌ها هم در موسم حج شرکت می‌کنند. غرض من از طرح این نکته این است که قطعاً مدیریت 2 میلیون زائر مشقتی ندارد و جز رژیم آل سعود هیچ‌کس در این اتفاق تلخ مقصر نیست

بنده به همراه دوستان حدود ساعت 7:30 از چادر بیرون آمدیم، از پله‌ها پایین رفتیم ولی پلیس سعودی و نیروهای امنیتی سعودی اجازه ندادند از خیابان‌های دیگر به سمت جمرات حرکت کنیم و با نیروهای پرتعداد خویش ما را به خیابان محل حادثه (خیابان 204) هدایت کردند؛ و به‌هیچ‌وجه اجازه ندادند که ما از سایر خیابان‌های موازی با خیابان 204 به جمرات برویم. شما اگر نقشه منا را نگاه کنید، خیابان‌های موازی به سمت جمرات وجود دارد ولی مابقی خیابان‌ها بسته بود؛ نه‌تنها اجازه ندادند وارد خیابان‌های دیگر شویم حتی شما نمی‌توانستید از داخل خیابان 204 به داخل کوچه‌ها یا معبرهای متصل به خیابان‌های موازی دیگر بروید تا وارد خیابان‌های دیگر شوید.

این خیابان از همان ابتدا وضع غیرعادی داشت. ازدحام زیاد زوار ایرانی، آفریقایی، هندی و پاکستانی و... مشهود بود، ازیک‌طرف راه به خیابان‌های موازی بسته‌شده بود و از سوی دیگر، جمعیت کثیری از حجاج بر اساس راهنمایی مأموران سعودی به سمت این خیابان سرازیر می‌شدند. بنده به همراه چندین نفر از عزیزان ازجمله "حاج‌آقا مرتضی طاهری" مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام و چهار نفر دیگر از دوستان بعثه مقام معظم رهبری شروع به پیمودن راه کردیم. ازدحام جمعیت بسیار بالابود و به‌کندی پیش می‌رفت و شاید بهترین تعبیر این باشد که از همان ابتدای خیابان تقریباً به‌صورت مورچه‌ای قدم برمی‌داشتیم.

ما مسیر را با این سختی شروع کردیم هنگامی‌که به نیمه‌راه رسیدیم، کم‌کم همه بی‌حال و کلافه شدیم، با اینکه اوایل صبح بود ولی دمای هوا فوق‌العاده بالابود و طبیعتاً آبی که به همراه خود آورده بودیم تمام شد؛ به‌جایی رسیدیم که جمعیت می‌ایستاد و حرکت نمی‌کرد. آن‌قدر حالمان بد شد که یکی از دوستان پیشنهاد داد به سمت چپ برویم. به‌سختی جمعیت را شکافته و با اینکه تمام راه‌های خروجی سمت چپ را بسته بودند ما یک روزنه خروجی پیدا کردیم و خلاص شدیم، وارد خیابان موازی خیابان 204 شدیم. به حدی این خیابان خلوت بود که بدون هیچ مزاحمت و ازدحامی توقف کردیم و حتی یکی از دوستان همان جا نذر امام جواد علیه‌السلام کردند و برای بقیه دوستان آبمیوه خریدند، توان ازدست‌رفته را به دست آوردیم و از این خیابان راحت و به‌سرعت و بدون هیچ‌گونه مزاحمتی به سمت جمرات حرکت کردیم، رفتیم و رمی شیطان کرده و برگشتیم.در واقع این وضعیت قبل از حادثه است، جمعیتی متراکم در خیابانی که انتهایش تنگ بود و به‌صورت مداوم جمعیت به آن تزریق می‌شد و مأموران سعودی هیچ تدبیری برای بستن خیابان از ابتدا و یا باز کردن انتهای مسیر نداشتند. تا اینجا شرایطی بود که ما با اینکه اتفاق اصلی را درک نکردیم از وضعیت آنجا دیدیم.



ادامه مطلب ...
حضرت رسول(ص) می‌فرماید: بنده تمام‌عیار حضرت پروردگار، کسی است که اطاعت و فرمانبرداری خدا، شیرینی او و محبت خدا لذتش باشد، یاد خدا همنشینش، فقر لباسش، گرسنگی خوراکش، تشنگی شراب و آبش، شرم و حیا تن پوشش.
ویژگی‌های «مقربان درگاه حق‌» از منظر شیخ نخودکی

به گزارش جهان، به مناسبت سالروز وفات عالم ربانی مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی، گفتاری از این عالم وارسته از زبان فرزندش علی مقدادی اصفهانی در کتاب «نشان از بی‌نشان‌ها» نقل شده است که در ادامه می‌آید:

این حدیث از رسول خدا (ص) در کشکول شیخ بهایی قدس سره نقل شده است که فرمود: بنده تمام عیار حضرت پروردگار، کسی است که اطاعت و فرمانبرداری خدا، شیرینی او و محبت خدا لذتش باشد، حاجت به خدای خود برد و حکایت خویش به او گوید و توکل و اعتماد خود بر او بندد. او کسی است که حسن خلق عادتش، سخاوت و گشاده‌دستی حرفه‌ و کارش، قناعت مالش، عبادت حق کسب و شغلش، تقوی و پرهیز زاد و توشه‌اش، قرآن سخن و گفتارش، یاد خدا همنشینش، فقر لباسش، گرسنگی خوراکش، تشنگی شراب و آبش، شرم و حیا تن پوشش، دنیا زندانش، شیطان دشمن و بداندیشش، حق نگهبانش، قیامت موجب شادی و انبساطش و بالاخره بهشت فردوس مسکن و مأوایش باشد.»؛ صدق رسول‌الله صلی الله علیه و آله و آله و سلم.




ادامه مطلب ...


هشدارنیوز -فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) به آستان مقدس حسینی مشرف شد.

 به نقل از ابنا ـ صفحه رسمی یکی از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار تصاویری از تشرف سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به استناد این تصاویر، سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی)، پس از عروج به بین الحرمین وارد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) شده است.

سردار پرآوازه جبهه مقاومت اسلامی که این روزها تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی است؛ پس از زیارت در دفتر تولیت آستان مقدس حسینی حضور یافت.

شایان ذکر است که بنا به گفته مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای مستشاری ایران در عراق، به این کشور تردد دارد.

 



ادامه مطلب ...
- امروز عکسی از رهبر معظم انقلاب در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که ایشان را در لباس نظامی نشان می دهد.

 در اين عکس که مربوط به دوران دفاع مقدس است شهيد کاظمي در حال ارائه توضيحاتي به مقام معظم رهبري است.

رهبر انقلاب

 

2929

 

خبرگزاری میزان: از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از مشرق؛ «حاج محمود امینی» به سال 1335 شمسی در یکی از کوره دهات های اصفهان به نام «کمال آباد» متولد شد. «امام روح الله» که از تبعید برگشت، «محمود» انقلابی 22 ساله ای بود که جز فرمانِ «امام» هیچ باید و نبایدی برایش اعتبار نداشت. هنوز هم نفهمیده ام که چطور گذارِ این جوان خوش سیمای اصفهانی، به «مریوان» افتاد و در حلقه ی یاران «حاج احمد متوسلیان» گرفتار شد. از این به بعد، تقدیر «محمود امینی» با رزمنده‌گان تهرانی گره خورد و چند سال بعد که فرماندهی یگانی که خاص ترین بچه‌های جوانمردِ پایتخت در آن جولان می دادند، به مدتی طولانی، به او سپرده شد؛ «گردان حمزه سیدالشهدا».
برای شناخت هر چه بیشتر سوابق «حاج محمود امینی»، چاره ای نیست جز آن که سراغِ حضرتش برویم اما روحیات خاص آن عزیز، کار را بسیار سخت می کند. «حاج محمود» اهل هیچ نوع جلوه و بروز و ظهور عمومی نیست. البته در مواردی، تحت فشارِ رودربایسی، درخشش هایی داشته که مجبور شدیم سراغ همان ها برویم. ایشان سوابق فرماندهی خودش را مختصر و مفید، این گونه بیان می کند:

«بنده از برج 10 سال 61 تا ارديبهشت سال 62 فرمانده گردان خندق بودم. از خرداد 62 تا اسفند همين سال فرمانده گردان مسلم، از خرداد 63 تا اسفند 63 فرمانده گردان كميل و نهايتاً از خرداد 64 تا فروردين 67 فرماندهي گردان حمزه را برعهده داشتم كه به خاطر شرايط خاص اواخر جنگ، دوباره بحث تيپ‌هاي محوري به ميان آمد و در اين سال فرمانده تيپ محوري شدم و دو سه ماه آخر جنگ را در همين سمت انجام وظيفه مي‌كردم...از جهت مدت حضورم در گردان حمزه و اينكه حمزه آخرين گرداني بود كه سمت فرماندهي‌اش را داشتم، شايد بتوانم بگويم خودم را بيشتر يك گردان حمزه‌اي مي‌دانم.»

جالب این که سه جانشین «حاج محمود» در سه گردان مختلف، توفیق شهادت داشته اند. ایشان از سه جانشینش این گونه یاد می کند:

 «شهيد علي‌اكبر گل‌محمدي جانشينم در گردان خندق بود كه در فكه تير مستقيم دشمن به سرش خورد و به شهادت رسيد. معاون بعدي شهيد ميرحميد موسوي بچه مرند بود كه معاون بنده در گردان مسلم بودند و در عمليات والفجر4 شهید شد. نفر سوم هم شهيد فتح‌الله فراهاني جانشين بنده در گردان حمزه بود كه پس از مجروحيتم در عمليات بدر، در كنار دجله به شهادت رسيد. واقعاً رابطه قلبي و دوستانه محكمي با فراهاني داشتم و شهادتش از نظر روحي تأثير زيادي روي من گذاشت.»
 

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: مشرق
 


ادامه مطلب ...

 شهیدی که از دنیای شهدا بازگشت

مجروح عملیات مسلم‌بن عقیل در سال 61 بود، 25 روز به کما رفت و با تصور اینکه شهید شده او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر این بود که زنده بماند.
خبرگزاری فارس: زنده شدن شهیدی در زمان خاکسپاری به روایت خودش
 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اتفاق‌های دوران دفاع مقدس تنها دفاع از مرز و بوم کشور نبود، این هم بود اما همه‌اش نبود، دفاع مقدس به طور یقین «مقدس» بود زیرا پاک‌ترین، شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و با ایمان‌ترین فرزندان این آب و خاک که امروز به واسطه ایثارگری همین جوانان نفس کشیدن در آن وامدار شهداست، آن را شکل دادند.

دفاع مقدس از این رو مقدس است که جوانان پاک این سرزمین خالصانه و عاشقانه با خون سرخ و پاک خود آن را حفظ کردند و اگر نبود شجاعت‌ها و جانفشانی‌های آنها چه بسا امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

شهید واژه‌ای بسیار مقدس است که حتی پیامبر (ص) مقام و درجه شهید را از انبیای الهی بالاتر دانست و فرمود: شهدا به خاطر پنج خصلت از انبیا حتی من برتری دارند، پرسیدند چگونه شهدا بر شما که پیامبر بزرگ اسلام هستید برتری دارند، فرمود: زمانی که همه انبیا از دنیا می‌روند عزرائیل آنها را قبض روح می‌کند اما شهید را خدا قبض روح می‌کند.

پیامبر (ص) باز فرمود: وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را غسل می‌دهند اما شهید نیاز به غسل ندارد، وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را کفن می‌پوشانند اما شهید نیاز به کفن ندارد.

پیامبر (ص) فرمود: وقتی تمام انبیا از جمله من از دنیا برویم مرده نامیده می‌شویم اما شهید زنده است و تمام انبیا تا پس از مرگ شفاعت آنها تا روز قیامت جاری نمی‌شود اما شهید از روزی که بر زمین می‌افتد تا روز قیامت شفاعت می‌کند.

حدیث بالا را «حجت‌الاسلام محمد صادقی» روایت کرد، کسی که در سال 1361 در عملیات مسلم‌ بن‌عقیل مجروح شد و 25 روز در کما بود و پیامد این جراحت‌ها 82 بار عمل جراحی بود، کسی که همه تصور می‌کردند شهید شده به همین منظور او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر زنده بودنش بود.

صادقی در یادواره سه شهید گمنام و پاسداشت 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار در جمع حدود 5 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری، بسیجیان، کارکنان شاغل و بازنشستگان این مرکز، نقبی به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس زد یعنی زمانی که شناسنامه خود را برای رفتن به جبهه دست‌کاری کرد.

14 سالگی به جنگ رفتم و 16 سالگی مجروح شدم

شهید زنده در ادامه روایات از دوران دفاع مقدس گفت: برای رفتن به جبهه در سن 14 سالگی شناسنامه خود را دست‌کاری کردم و در سن 16 سالگی مجروح شدم و 82 بار زیر عمل جراحی قرار گرفتم که آخرین آن 16 آذر سال 92 بود.

صادقی ادامه داد: اوایل که مجروح شدم «سوم آبان سال 61» به مدت 25 روز بیهوش بودم یعنی کما، وقتی به‌هوش آمدم کسی متوجه این قضیه نشد.

وی با بیان اینکه فضای بیمارستان را بهشت تصور کردم، افزود: خدا را شکر گفتم اما مدتی که گذشت دکترها متوجه شدند و بالای سرم آمدند.

این راوی جنگ گفت: پنج روز از به‌هوش آمدنم گذشت اما نمی‌دانستم کجا هستم در پنجم آذر به دلیل خونریزی بازویم را شکافتند اما خون بند نیامد و پس از آن دکترها گفتند دیگه فایده‌ای ندارد او شهید شده است.

وی از مقدمات تشییع جنازه‌اش گفت و اظهار کرد: در آن حالت که اعلام کردند شهید شدم همه‌چیز را احساس می‌کردم و حرف‌ها را می‌شنیدم اما قدرت بازگویی و حرکت نداشتم و از آنجا که مرا شهید فرض می‌کردند توسط متولی حرم امام رضا (ع) کفن شدم و تشییع جنازه برگزار شد.

کفن و تشییع شدم اما پس از 8 ساعت زنده شدم

صادقی در ادامه اضافه کرد: پیرامون من سخنان زیادی بود و بسیجیان و پاسداران می‌آمدند و می‌گفتند شهید را از چه کسی باید تحویل بگیریم که پس از هشت ساعت از شهادتم، زنده شدم و پروژه تشییع من ناتمام ماند.

وی تصریح کرد: در عالمی که نمی‌دانم چه بود شهدای زیادی را دیدم که همه را می‌شناختم از شهید عباسی پرسیدم اینجا کجاست می‌گفت جایی است که تو نمی‌توانی ببینی و بمانی و موقت آمدی و باید برگردی و من برگشتم.

این شهید زنده در کلام آخر خود به بیان سفارش شهدا پرداخت و یادآور شد: بنده از طرف خودم و شهدا می‌گویم نگذارید خون شهدا پایمال شود و ارزش‌های شهدا از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: ما و شهدا نیز برای جان خود ارزش قایل بودیم و نرفتیم که بی‌حجابی، باندبازی، پارتی‌بازی و... باشد، رفتیم که مقدمات ظهور را فراهم کنیم و نگذاریم ولایت تنها بماند.

صادقی با تاکید بر اینکه همراهی با ولایت سفارش و وصیت شهدا بوده است، متذکر شد: 95 درصد شهدا گفتند ولایت را تنها نگذارید و 5 درصد شهدا گفتند رهبر را تنها نگذارید و 100 درصد شهدا گفتند ولایت و رهبری را تنها نگذارید.

آغاز حرکت عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام برای اکران

نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند،منتشر شد.به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنوار مونترال تجربه کند، نخستین پوستر این فیلم را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.برخی سایتهای خارجی از این تصویر به عنوان پوستر رسمی فیلم محمدرسول الله یاد میکنند؛ هرچند دست اندرکاران فیلم هنوز نسبت به صحت این خبر واکنشی نشان نداده اند
سلیمی، گرافیست این پوستر است و در صفحه اینستاگرام خودشون هم این پوستر رو منتشر کرد. طراحی پوستر فیلم‌های آواز گنجشک ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه 19 اردیبهشت، حیران، چ، گیلانه و… از دیگر آثار سلیمی است.

براساس این گزارش،مجیدی 8 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده قرار است از این پروژه فاخر که عظیم‌ترین فیلم تاریخ جهان اسلام لقب گرفته  سریالی 8 قسمتی هم ساخته خواهد شود، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای اسلامی اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.

 

این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد

مدیر گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن از پخش ویژه برنامه «عیار ۲۴» با اجرای یک روحانی در این شبکه خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، محمدحسین رنجبران در گفت‌وگو با فارس گفت: برنامه تلویزیونی «عیار ۲۴» از فردا شب ساعت ۲۱ تا ۲۲ به تهیه‌کنندگی علی زاهدی روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

وی ادامه داد: این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد که در این عرصه تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

رنجبران توضیح داد: نکته قابل توجه این است که برای اولین بار یک روحانی به نام حجت‌الاسلام برمایی اجرای این برنامه را برعهده دارند که در تلویزیون بی‌سابقه است. ضمن اینکه تلاش کردیم روحانیون گران‌قدری را در این مدت به برنامه دعوت کنیم که کمتر نامشان شنیده شده است.

وی گفت: همچنین مقامات لشکری و کشوری، روحانیون و علما، خانواده معظم شهدا و ... از جمله میهمانان «عیار ۲۴» کاری از گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن و معارف سیما هستند که با حضور در استودیو این برنامه و با بررسی سبک زندگی دینی شهدای روحانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

A - شنبه 10 مرداد 1394 - 11:28:33 چاپ

فرهنگ > تلویزیون - رهبر معظم انقلاب در سال 1375 از ساختمان سازمان صداوسیما بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ رهبر انقلاب در یک برنامه حدودا ۱۴ ساعته از بخش های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استودیوهای ضبط و پخش و دیگر قسمت‌های این سازمان بازدید و با کارکنان، عوامل و برنامه سازان گفتگو کردند.

در آن مقطع علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما بود.

 

مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست/منظور برخی از اسلام رحمانی لیبرالیسم است/مسئولین، تشکلهای انقلابی را محدود نکنند/حرف بنده را از خود من بشنوید/ادعای افسردگی جوان ایرانی غرض ورزی است/غرب لیبرال در برابر جنایات سعودی سکوت کرد

رهبر معظم انقلاب در دیدار 4 ساعته با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی با بیان اینکه اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، تاکید کردند: آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه‌ مبارزه با استکبار آماده کنید.

خبرگزاری فارس: مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست/منظور برخی از اسلام رحمانی لیبرالیسم است/مسئولین، تشکلهای انقلابی را محدود نکنند/حرف بنده را از خود من بشنوید/ادعای افسردگی جوان ایرانی غرض ورزی است/غرب لیبرال در برابر جنایات سعودی سکوت کرد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر روز شنبه در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود 4 ساعت به دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.

 

رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.
ایشان در پاسخ به سؤال همیشگی جوانان درباره راههای تعالی روحی، افزودند: از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.
حضرت آیت الله خامنه ای، انجام فرائض دینی بویژه «نماز اول وقت، با حضور قلب و حتی المقدور با جماعت» را مکمل پرهیز از گناه برشمردند و خاطرنشان کردند: این مجموعه گرانبها را با تلاوت هر روزه حداقل چند آیه از قرآن، زینت دهید.
رهبر انقلاب پس از تأکید بر فرائض دینی به بحثی در زمینه فرائض دانشجویی پرداختند.

 



ادامه مطلب ...
ضرغامی در خاطره‌ای آورده است که آیت‌الله صافی در یکی از ملاقات‌های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای‌شان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس‌تر از هر چیز است.
خبرگزاری فارس: خاطره ضرغامی از ارزش چادر در نگاه آیت‌الله صافی
 

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلب جدیدی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی با انتشار تصویری قدیمی از دیدارش با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نوشت:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانى، اهل قلم، شعر و ادبیات هم هستند. دل نوشته هاى مناسبتى ایشان زیبا و عمیق است. صراحت دارند و محضرشان هم پرنشاط است.
ایشان در یکی از ملاقات های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای ایشان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس تر از هر چیز است. (نقل به مضمون)
در راهپیمایی قدس، در شب های احیاء و در این تابستان گرم حفظ کامل حجاب با چادر سیاه مجاهدت بزرگی است. به همه بانوان عزیزمان سر تعظیم فرود می آوریم.
*** پی نوشت *********
بعضی آقایان محترم مراسم احیاء را خیلی طول می دهند و مراقب اضعف مردم نیستند! منظورم بیشتر هنگام قرآن به سر گرفتن است.
تصور می کنند باید برای همه معصومین (علیهم السلام) روضه مستقل بخوانند که نوعاً نه تنها جذابیت ندارد، بلکه باعث خستگی مردم نیز می شود.
خداوند مرحوم آیت الله مشکینی را رحمت کند که ظرف چند دقیقه مراسم اصلی احیاء را تمام می کردند.
دختر بچه هایی که قرآن بزرگ و سنگین را بر سر گذاشته اند، با کسانی که قرآن بسیار کوچک را بعضا داخل عمامه می گذارند قابل مقایسه نیستند!
احیای مسجد ارک، این ضابطه را به خوبی رعایت می کند.
طاعات و عبادات همگی قبول حق

پیامبر اکرم صلی الله علیه آله: ر هر روز فرشته­‌اي در قبرستان به مرده‎­ها خطاب مي­‌کند، غبطه چه کسانى را مي‌­خوريد؟
مشرق- پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: در هر روز فرشته­‌اي در قبرستان به مرده‎­ها خطاب مي­‌کند، غبطه چه کسانى را مي‌­خوريد؟ آنها مي­‌گويند: غبطه اهل مساجد مي­ خوريم، آنها نماز مي­‌خوانند و ما توان انجام آنها را نداريم و روزه مي­‌گيرند و ما توان انجام آن را نداريم.

متن حدیث:



مَا مِنْ يَوْمٍ إِلَّا وَ مَلَكٌ يُنَادِى فِى‌الْمَقَابِرِ مَنْ تَغْبِطُونَ، فَيَقُولُونَ أَهْلَ الْمَسَاجِدِ يُصَلُّونَ وَ لَا نَقْدِرُ وَ يَصُومُونَ وَ لَا نَقْدِر.


«مستدرک الوسائل، ج3، ص363، روايت 18»
شنبه 20 تير 1394برچسب:خدا-مذهبی, :: 8:18 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

مهربان خدای خوب من

بخاطر آرامشی که ارزانی ام داشتی ازتو ممنونم

بخاطر رفع دغدغه ها و امنیتم از تو ممنونم

به خاطر جسم سالم و نشاط و شادابی ام از تو ممنونم

بخاطر نیت پاک و قلب مهربانم از تو ممنونم

بخاطر گذشت  و بخششم ازتو ممنونم

مهربان خدای خوب من

بخاطر امیدواری به لطف بی پایانت ازتو ممنونم

بخاطر رزق و روزی حلال  و فراوانم از تو ممنونم

بخاطر هم نشینی با خوبانت

به خاطر خانواده ی خوبم

توفیق بندگی ام

و وجود شکرگزار م از تو ممنونم

ای خالق دلسوز و مهربانم

از تو برای همه ارامش الهی می طلبم

برای همه سلامت و تندرستی می طلبم

برای همه دلی شاد و قلبی مهربان می طلبم

برای همه گشایش امور می طلبم

برای همه توفیق بندگی

وبرای همه معنویت روز افزون می طلبم

خدای قادر من

هم اکنون به لطف بی پایانت همه چیز و همه کس توانگرم می سازد

و باور دارم قدرت بی پایان تو و دست مهر و یاری ات ، بهمراه لطف سرشارت از بهترین و رضایت بخش ترین  راه ها در همه ی مسائل زندگی به یاری ام می شتابد

پس اسوده خاطراداره ی همه ی اموروگشایش همه مسائلم رابه اراده ی قدرتمند تو میسپارم.

بارلها به تو قول می دهم و بر سر این تعهد می مانم :

که هر روزم به لطف تو بهتر از دیروز ونه برداشت منفی کنم؛

نه کلام منفی بر زبان اورم ؛و نه ناسپاسی ات کنم

امین یا رب العالمین


برچسب‌ها: مذهبی

شنبه 20 تير 1394برچسب: شعر-دنیا, :: 8:17 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 

در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی

سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میگردی

روایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) در مورد گروهک “داعش”

این سخن که مفهوم آن تماما با تروریست های “داعش” منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند، اسامی شان، کنیه است مانند “ابو مصعب، ابوالبراء و…” و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند “البغدادی، الحرانی و…” .

 حضرت امیر المومنین علی علیه السلام ۱۴۰۰ سال پیش فرمودند: “إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله “أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء…” (۱)

ترجمه: زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید – به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید – سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد…”

گفته می شود این سخن که مفهوم آن تماما با تروریست های “داعش” منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند، اسامی شان، کنیه است مانند “ابو مصعب، ابوالبراء و…” و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند “البغدادی، الحرانی و…” .

شایان ذکر است، حدیث فوق در کتاب “احقاق الحق و ازهاق الباطل” ذکر شده است.

 

علامه جعفری می گوید :فردی برای من تعریف میکرد که: تو یکی از زیارتام که مشهد رفته بودم به امام رضا گفتم یا امام رضا دلم میخواد تو این سفر خودمو از نظر تو بشناسم که چه جوری منو می بینی .نشونه شم این باشه که تا وارد صحنت شدم  از اولین حرف اولین کسی که با من حرف می زنه من پیامتو بگیرم.وارد صحن که شدم خانوممو گم کردم  اینور بگرد،اونور بگرد،یه دفعه دیدم داره میره .خودمو رسوندم بهش و از پشت سر زدم بهش که کجایی؟ روشو که برگردوند دیدم زن من نیست.بلافاصله بهم گفت :*خیلی خری*حالا منم مات شده بودم که امام رضا عجب رک حرف میزنه؛ زنه که دید انگار دست بردار نیستم و دارم نگاش می‌کنم گفتش:

نه فقط خودت، بلکه پدر و مادر و جد و ابادت هم خرن.

علامه میگوید این داستان را برای شهید مطهری تعریف کردم تا بيست دقیقه می خندید.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/26371/B/13930221_0126371.jpg

امیرالمؤمنین بعد از آنکه شیوه‌ی زندگی خود را - که با آن‌چنان زهدی زندگی میکند - بیان کرد، فرمود: شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید؛ امّا میتوانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ با ورع، یعنی پرهیزگاری، اجتهاد، یعنی تلاش دائمی، عفت یعنی پاکدامنی و سداد یعنی کار را درست و محکم انجام دادن. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای کسب این خصایل , بشتابید

به خاطر بخشندگی‌ها و کارهای نیکی که از سوی امام حسن(ع) در مسیر خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت، آن حضرت را کریم اهل بیت لقب داده‌اند.فارس: امام حسن(ع) نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان ‌دوستانه جز خداوند را مدّنظر نداشتند. هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.(1)

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم درباره اینکه چرا به امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت(ع) می‌گویند، اینچنین می‌نویسد:

امام حسن(ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید. مورخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت کرده‌اند. آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند.(2)
از ابن شهر آشوب روایت شده که روزی امام حسن(ع) بر جمعی از گدایان گذشت که پاره‌ای چند از نان خشک‌ها را بر روی زمین گذاشته‌اند و می‌خورند، چون نظر ایشان به آن حضرت افتاد از امام دعوت کردند و حضرت از اسب پیاده شدند و فرمودند: «خدا متکبّران را دوست نمی‌دارد» و با ایشان نشستند و از طعام ایشان تناول کردند و سپس از همه گدایان خواستند که برای صرف غذا به خانه حضرت بروند و حضرت با غذاهای خوب از ایشان پذیرایی کرده و به همه آن‌ها لباس‌های مناسب هدیه دادند.(3)
تاریخ از بخشندگی‌های امام حسن(ع) داستان‌های فراوان به یاد دارد، مثلاً روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند که آنچه موجود است به او بدهند و قریب ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند.(4)
روایات تاریخی مربوط به بخشش‌های آن حضرت فراوان است که ذکر تفصیلی آن‌ها مناسب این نوشته نیست، وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را ناامید بر نمی‌گردانید؟ فرمودند: «من هم سائل درگاه خداوند هستم و می‌خواهم که خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم، خداوندی که عنایتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد که من هم به مردم کمک کنم».(5) 

به خاطر این بخشندگی‌ها و کارهای نیکی که از سوی امام حسن(ع) در مسیر خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت، آن حضرت را کریم اهل بیت لقب داده اند و با توجه به کرامت‌ها و بخشش‌های کم‌نظیر و گاهی بی‌نظیر آن امام بزرگوار لقب «کریم» برازنده آن حضرت است.

 

*پی‌نوشت‌ها:

1. زمانی، احمد، حقایق پنهان، نشر دفتر تبلیغات اسلامی، قم، چاپ اوّل، سال 1375، ص 268.

2. قمی، شیخ عباس، منتهی الآمال، انتشارات هجرت، چاپ هشتم، 1374، قم، ج1، ص 417 ـ پیشوایی، مهدی، سیره ی پیشوایان، نشر مؤسسة تحقیقاتی امام صادق، چاپ دوّم، 1374، ص 90

3. مجلسی، محمد باقر، جلاء العیون، نشر انتشارات علمیه اسلامیه، ص 241.

4. قمی، شیخ عباس، منتهی الآمال، پیشین، ص 418.

5. قرشی، باقر شریف، زندگانی امام حسن ـ علیه السّلام ـ ، ترجمه ی فخر الدین حجازی، تهران: نشر بعثت، چاپ اوّل، 1376، ص135.
سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب: مذهبی-پاتوق کده, :: 8:0 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

بعضی کارها مثل لیمو شیرین هستند اولش شیرینه

اما بعد از گذشت مدت کوتاهی تلخ میشه

درست مثل گناه اولش باعث شادی و لذت

اما تا آخر عمرت باید جواب اون گناهت رو بدهی...


برچسب‌ها: روزعسل, گناه, قرائتی
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 158235
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1