پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

کیفرخواست آمریکا علیه 7 ایرانی به اتهام حملات سایبری

فارس نوشت:وزارت دادگسترى آمریکا علیه افرادی که به ادعاى واشنگتن با ایران مرتبط هستند، به اتهام حمله سایبرى کیفرخواست صادر کرد.

 گفته‌های صبح امروز منبع آسوشیتدپرس درست از آب در آمد و وزارت دادگستری دولت اوباما علیه 7 ایرانی و دولت جمهوری اسلامی ایران به اتهام حمله اینترنتی به بانک‌های این کشور و یک سد در نزدیکی نیویورک شکایت کرد.

بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، در دادخواست وزارت دادگستری علیه این 7 نفر، ادعا شده که همه آنها «هکرهای کامپیوتری کارآزموده» بوده و به دستور دولت ایران اقدامات خرابکارانه در حوزه قضایی ایالات‌متحده مرتکب شده‌اند.

در متن دادخواست ادعا شده که این 7 نفر «به استخدام شرکت‌های ایرانی «آی‌تی‌سِک تیم» و «مرصاد» درآمده بوده‌اند؛ شرکت‌هایی که برای دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کنند.»

اسامی این هفت ایرانی به این شرح است: احمد فتحی 37 ساله، حمید فیروزی 34 ساله، امین شکوهی 25 ساله، صادق احمدزادگان 23 ساله، امید غفارینیا 25 ساله، سینا کی‌سر 25 ساله و نادر سعیدی 26 ساله.



ادامه مطلب ...

پنت هاوس 21 میلیارد و 625 میلیون تومانی در پایتخت

ساعت24-قیمت هر متر از یک پنت هاوس در زعفرانیه تهران با امکانات فوق مدرن به 35 میلیون تومان هم می رسد.

درحالیکه خیلی ها قدرت اجاره یک واحد مسکونی در شهر تهران را ندارند، هستنند افرادی که در زیرپوست این شهر آپارتمان‌های لوکس و میلیاردی را معامله می کنند؛ البته این موضوع تازگی ندارد و بازار خرید و فروش واحد های مسکونی اشرافی چند سالی است که بی توجه به رکود بازار داغ شده است.

این بناهای لوکس مشتریان خاص خود را دارند و بازارخرید و فروششان هم ربطی به مولفه های اقتصادی ندارد این بخشی از صحبت های یک مشاوراملاک است که فعالیت عمده اش در فروش همین واحد های اشرافی خلاصه شده است؛ این مشاور املاک اینطور صحبت هایش را تکمیل می کند که قیمت این واحدها بر اساس متراژ، مکان و سایر امکانات متفاوت بوده و معمولا متراژشان از 300 متر شروع و به بالای هزار متر هم می رسد.

این مشاور املاک  سالن‌های بی‌ستون، استخرهای معلق داخل واحدها، آشپزخانه‌های تمام اتوماتیک، شیرآلات طلا، حسگرهای امنیتی، زمین تنیس،برکه و آبشار، باغ پرندگان، پارک کودک،ویو 360 درجه، سالن‌های مخصوص برپایی همایش‌ها و جشن‌ها و کارواش تنها بخشی از امکانات موجود در این مجلل های میلیاردی می داند.

*** قیمت و امکانات برخی واحدهای لوکس در تهران
براساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در محدوده زعفرانیه یک واحد تریبلکس به متراژ 850 متر به همراه 350متر تراس با امکاناتی نظیر شیرآلات ازجنس طلا، کاشی های نقره کوب ایتالیا، آشپزخانه فول فرنیش، استخر، 5 اتاق خواب، دو سوئیت مجزا، سالن اجتماعات با ظرفیت 300 نفر با قیمت هر متر 25 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که قیمت آن حدود 21 میلیارد و 625 میلیون تومان می شود.



ادامه مطلب ...

اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای تقویت حوزه دفاعی

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا

ساعت24- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، از تصمیم کمیسیون تلفیق به منظور اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای تقویت حوزه دفاعی کشور از محل دارایی‌های آزاد شده ایران خبر داد.

حسین سبحانی نیا ، گفت: خوشبختانه مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بودجه سال 95 اقدامات مناسبی را برای تقویت و توسعه حوزه دفاعی، نظامی و موشکی انجام داده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، از اختصاص اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای تقویت حوزه دفاعی کشور خبر داد و افزود: با تصمیم نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، این اعتبار از محل دارایی هایی آزاد شده برای تقویت و حمایت از حوزه نظامی و دفاعی کشور در سال 95 اختصاص داده می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: این ردیف اعتباری در لایحه بودجه قرار گرفته و در صحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته می شود، البته میزان تحقق این اعتبار، به میزان دارایی های آزاد شده بستگی دارد.

تحریم جدید ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه شخصیت های حقیقی و حقوقی حامی برنامه موشکی بالستیک ایران و شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر،دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت مستقر در ایران در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک این کشور ، دو فرد و دو شرکت مستقر در انگلیس و دو شرکت مستقر در امارات عربی متحده را که به تلاش های شرکت ماهان برای دورزدن تحریم ها کمک کرده اند در فهرست تحریم قرار داد.

 بر این اساس، نام جفری اشفیلد  و جون میدوس، شهروندان انگلیس، در این فهرست سیاه وارد شده است. با وجود توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته ای کشورمان در تیر 94 و لغو بخشی از تحریم های تهران در پی آن، واشینگتن همچنان با ادعاهای واهی از ابراز تحریم خود علیه ایران استفاده می کند.

پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب منتشر کرد؛

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، ماجرای آشنایی رهبر انقلاب با شهید صیاد شیرازی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در خاطره‌ای از ایشان ماجرای آشنایی رهبر انقلاب با شهید صیاد شیرازی را اینگونه توضیح داد:

من تقریباً از اوّلین روزهای پیروزی انقلاب این شهید (صیاد شیرازی) را شناختم. از اصفهان پیش ما می‌آمد، گزارش می‌داد و کمک می‌خواست؛ از آن وقت ما با ایشان آشنا شدیم.

او سپس به کردستان رفت و بعد هم در دوران جنگ تحمیلی فعّالیت کرد؛ بعد از جنگ هم که معلوم است. این‌که شما می‌بینید یک ملت، بزرگش، کوچکش، زن و مردش، جوانش، پیرش، امروزیش، دیروزیش، برای ابراز احترام به پیکر این شهید، یک اجتماع عظیم را به وجود می‌آورند - که جزو تشییعهای کم نظیر در دوران انقلاب بود - به‌خاطر همین اخلاص و همین صفاست. خدای متعال دل‌ها را متوجّه می‌کند. ما این را لازم داریم و الحمدلله امروز هم افرادِ این‌گونه داریم.

(بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش ۱۳۷۸/۰۱/۲۵)

 

رهبر انقلاب:
دشمن؛ مقصود دولت امریکاست که البته می گویند ما دشمن نیستیم؛ پیام نوروزی دادند به ما و برای جوانان دلسوزی کردند. یا در کاخ سفید سفره هفت سین پهن کردند که این ها بچه گول زنی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی تاکید نمود: شما وقتی در مقابل دشمن در حالی که می توانید ایستادگی کنید، عقب نشینی کردید دشمن جلو می آید و متوقف نمی شود. این همان چیزی است که بارها عرض کرده‌ام. این تغییر سیرت جمهوری اسلامی است. ممکن است صورت باقی بماند ولی از محتوای خود به کلی تهی شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دقایقی پیش در اجتماع پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم حضرت ثامن الحجج(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

مهم‌ترین فرازهای سخنان رهبر انقلاب بدین شرح است:

 * سال جدید را مجدداً به همه برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم. امسال تنها کمبودی که در این سفر و در این جلسه احساس می‌کنیم، فقدان برادر عزیزمان جناب آقای طبسی است. عالم مجاهد و مبارز و خدمتگزار با اخلاص این بارگاه مقدس. وجود ایشان، وجود مغتنمی بود جزو سابقین انقلاب محسوب می‌شدند و فقدان ایشان برای همه کسانی که ایشان را می شناختند به معنای حقیقی کلمه یک ضایعه بزرگ است. از خداوند می خواهیم که روح مطهر ایشان را در سایه الطاف حضرت رضا(ع) قرار دهد و از رحمت و مغفرت خود بهره دار کند. 

* بحث امروز را از شعار امسال آغاز می‌کنم. در ادامه توضیحاتی که برای شما عزیزان و برای کسانی که این صحبت ها بعدا خواهند شنید عرض خواهم کرد. مایلم بحثی که انجام می‌گیرد یک بحث منطقی باشد. بحث های شعاری امروز جایگاه زیادی در ذهن مردم ما ندارد.  مردم ما، جوانان ما، آحاد جامعه ما، فقیه اند. به مسائل با چشم منطق و استدلال نگاه می‌کنند. آنچه که عرض می‌کنیم مایلیم که برای اقشار مردم عزیزمان، به صورت یک بحث متقن و منطقی عرضه شود. 

* علت انتخاب شعار امسال را هم، شعار اقتصادی انتخاب کردیم یک تحلیل و یک نگاه به مجموعه مسائل کشور است. شاید در ذهن بعضی می گذشت که ترجیح دارد شعار سال، امسال یک شعار فرهنگی باشد یا شعار اخلاقی، لیکن با توجه به مجموعه مسائل کشور، به نظر رسید که امسال هم مثل چند سال دیگر قبل از این، شعار سال را که باید به صورت گفتمانی در میان مردم و افکار عمومی کشور رواج پیدا کند یک شعار اقتصادی قرار دهیم. 

* این تحلیل را عرض می‌کنم، مایلم جوانان عزیز ما، آنچه را که می شنوند پیش خود تجزیه و تحلیل کنند و روی آن فکر کنند؛ در این مقطع زمانی، سیاست‌های استکبار و به خصوص سیاست های آمریکا، اقتضا می کند که یک تفکری تزریق شود در میان ملت ما. اول در میان نخبگان جامعه و بعد از آن به تدریج به افکار عمومی منتقل شود. یک تفکر خاصی تزریق شود به افکار عمومی. 

* آن سیاستی که مورد نظر آن ها سات، این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر یک دو راهی قرار دارد و چاره ای ندارد جز این که یکی از دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از این که یا با امریکا کنار بیائیم یا باید به طور دائم فشار های آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کنند. یکی از این دو را ملت ایران باید انتخاب کنند. کنار آمدن با آمریکا به معنای کنار آمدن با هیچ دولت دیگری نیست. چون دولت‌امریکا دارای ثروت، دارای دستگاه های تبلیغاتی وسیع و دارای سلاح های خطرناک و دارای امکانات بسیاری است. طبیعت توافق با آمریکا همین است. دیگران هم که با آمریکا توافق کردند، کشورهای دیگر در هر مسئله ای، معناش این است که از مواضع خود به نفع طرف مقابل عقب نشینی می کنند بدون اینکه طرف مقابل به نفع آن‌ها عقب نشینی قابل توجهی انجام دهد. 

* در همین توافق اخیر هسته ای هم اگر چه این توافق را ما تائید کردیم و برگزار کنندگان این توافق را مورد قبول اعلام کردیم و قبول داریم آن را، لیکن اینجا هم همین بود. وزیر خارجه ما در مواردی به بنده گفت که ما اینجا را نتوانستیم این خط قرمز را نتوانستیم حفظ کنیم. معنایش همین است. یعنی طرف مقابل وقتی دولتی مثل امریکاست که پول و امکانات و دیپلماسی  فعال و عوامل گوناگونی در اطراف دنیا دارد؛ کنار آمدن با او به معنای صرف نظر کردن از برخی چیزهایی است که انسان بر آن ها پای می فشارد. این یک دوراهی است که بر طبق سیاست های امریکا یک دوراهی ناگریز و یک دوگانه اجتناب ناپذیر است. یا باید در مقابل امریکای و خواست های او در موارد بسیاری کوتاه بیاییم یا باید فشار های امریکا و تهدیدات و ضررهای ناشی از ان را تحمل کنیم. این ها می خواهند این را به عنوان یک گفتمان در میان نخبگان جامعه ترویج کنند و به تدریج ان را در میان مردم و افکار عمومی سرریز کنند. در داخل و خارج از کشور این فکر را دارن ترویج می کنند و به شکل های گوناگونی با بیان های مختلفی در وسایل ارتباط جمعی دنیا دارن این را گسترش می‌دهند. 
 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 فروردين 1395برچسب: بانک, :: 23:25 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
بانک‌ها مجاز شدند امکان برداشت از خود پردازها تا سقف 500 هزار تومان را برای مشتریان خود تا پایان روز 14 فروردین ماه 1395 فراهم کنند.

  داود محمد بیگی، مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به افزایش برداشت وجه نقد از عابربانک‌ها در روزهای پایانی سال گفت: در حال حاضر عموم مردم تمایل بیشتری به استفاده از کارت‌های اعتباری دارند و کمتر از وجه نقد در پرداخت‌های جاری خود استفاده می‌کنند؛ از این رو و در راستای ارایه سرویس های مناسب و مطلوب به مشتریان باتوجه به سنت زیبای عیدی دادن، بانک ها می‌توانند سقف برداشت از عابربانک‌ها را در این ایام افزایش دهند.

وی با اشاره به گرانی سرویس ارائه وجه نقد به نسبت سایر سرویس‌های ارائه شده از سوی شبکه بانکی کشور، افزود: این سرویس تنها در ایام تعطیلات و تا 14 فروردین ماه سال 1395 برقرار خواهد بود و در این مدت بانک‌ها مجاز هستند امکان سقف برداشت 500 هزار تومان را برای مشتریان بانک خود فراهم کنند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه این سرویس در شبکه بین بانکی (شتاب) ارائه نمی شود افزود: بانک‌ها فقط می‌توانند به مشتریان خود این سرویس را ارائه دهند. بانک مرکزی با این اقدام فشار ناشی از افزایش حجم تراکنش‌ها هر یک از بانک‌ها را کاهش داده و علاوه بر آن از ازدحام هموطنان برای استفاده از خودپردازها در این ایام نیز جلوگیری کرده است.

پیش از این بانک‌های ملی و پارسیان اعلام کرده بودند که سقف برداشت روزانه وجه از خودپردازهای‌شان تا پنج میلیون ریال افزایش یافته است.

یک شنبه 1 فروردين 1395برچسب: زنان, :: 23:24 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
چهار زن دوتابعیتی ایرانی ـ آمریکایی در سمت‌های دستیار شخصی اوباما، هیأت مشاوران رئیس جمهور، کارمند بانوی اول آمریکا و مدیر گل‌آرایی کاخ‌سفید به دولت آمریکا خدمت می‌کنند.
  چهار زنی که تابعیت ایرانی و آمریکایی دارند در کاخ سفید به فعالیت‌هایی همچون دستیاری، کارمندی، مشاوره و گل‌آرایی مشغول هستند.

به گزارش سایت صدای آمریکا (VOA) که به وزارت خارجه آمریکا تعلق دارد چهار زن ایرانی ـ آمریکایی فعال در کاخ سفید را معرفی کرده و از آن‌ها به دلیل خدمت به آمریکا تجلیل و تمجید کرده است.

فریال گواشیری

 وب سایت کاخ سفید بعضی اوقات تصویر چهره‌های فعال و دستیار رئیس جمهوری در جریان امور جاری را منعکس می‌کند، که تصویر این هفته فریال گواشیری، آمریکائی ایرانی تبار از جمله آنهاست.

ویکی پدیا از خانم گواشیری به عنوان دستیار شخصی باراک اوباما نام می‌برد که از سال ۲۰۱۴ به این سمت برگزیده شده است.

گواشیری که تحصیلات عالی و دانشگاهی‌اش در امور سیاسی است، سفر‌های خارجی و ملاقات‌های پرزیدنت اوباما با رهبران خارجی در کاخ سفید را برنامه ریزی می‌کند.

فریال گواشیری که در عین حال یک عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار است در جریان یکی از سخنرانی‌هایش در کنفرانس‌های سالانه این بنیاد که با حضور چهره‌های سر‌شناس زنان آمریکائی ایرانی تبار برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پس از پایان دوران خدمتش در کاخ سفید بتواند در نقش یک آموزگار و یا یک فعال خدمات اجتماعی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

 

سحر نوروز زاده

 در کاخ سفید زنان دیگر آمریکائی ایرانی تبار نیز در سمت هائی فعالیت دارند که با امور برنامه ریزی در شورای امنیت ملی و دیدارهای رئیس جمهور اوباما با چهره‌های سر‌شناس و مردم عادی آمریکا مرتبط است.

سحر نوروز‌زاده یکی از این افراد است. پیش از این سایت دیلی بیست و واشنگتن پست نوشتند که یک زن ایرانی در هیات مشاوران باراک اوباما حضور دارد که درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان فعال است.

واشنگتن پست نوشته بود که در یک شب مانده به پایان مذاکرات هسته‌ای لوزان، سحر نوروز زاده، یکی از کسانی بود که در گفت‌و‌گو و مشورت ویدئویی جان کری و ارنست مونیز با باراک اوباما حاضر بوده است.

پیش از این عکسهایی از سحر نوروز زاده منتشر شد که در یکی از آنها، در حاشیه برگزاری مذاکرات هسته ای و سال نوی خورشیدی، او را در حال صحبت با جان کری بر سر سفره هفت سین نشان می دهد.

سحر نوروز‌ زاده، زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که در ایالت کنتیکت بزرگ شده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های اقتصاد بین الملل و مطالعات ایران از دانشگاه‌های جرج واشنگتن و مریلند است.

خانم نوروز زاده سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود و در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد. نوروز زاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلسی و اسپانیایی مسلط است.

 

پانته‌آ فاعد

 پانته‌آ یکی دیگر از زنان ایرانی آمریکایی شاغل در کاخ سفید است. پانته‌آ برای میشل اوباما، بانوی اول آمریکا کار می کند.

در جشن امسال نوروز که در کاخ سفید برگزار شد، وقتی مهمانان از زیبایی مراسم گفتند، میشل اوباما گفت که این جشن توسط کارمند او "پانته‌آ فاعد" تدارک دیده شده است.

پانته‌آ از کارمندان بانوی اول است، یک زن ایرانی آمریکایی که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۲۰۱۲ فارغ التحصیل شد. او به عنوان دستیار و کار موقت فعالیتش را در کاخ سفید شروع کرد اما به عنوان کارمند دائمی بانوی اول در دفتر میشل اوباما استخدام شد.

در این مراسم میشل اوباما درباره پانته‌آ گفت، او وقت زیادی همراه با عشق و انرژی برای مراسم نوروز گذاشت. من به او افتخار می کنم. او بخاطر سن کم اش، اینجا در کاخ سفید رشد کرده است. او خیلی باهوش و سرآمد در خیلی از امور است. واقعیت اینه که خیلی کارهای روزمره ما را او هماهنگ می کند. من خیلی به او افتخار می کنم برای حضورش در کاخ سفید.

پانته‌آ هم مانند فریال گواشیری در بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار عضو است و در یکی از نشست های این بنیاد که دو هفته پیش برگزار شد، شرکت کرد.

 

هدیه غفاریان

 در یکی دیگر از تصاویری که کاخ سفید منتشر کرده، هدیه غفاریان دیگر زن ایرانی آمریکایی عضو دفتر رئیس جمهوری آمریکا نشان داده شده است.

در تصویر بالا هدیه غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، تزئینات مراسم دیدار رسمی و ضیافت شام هفته گذشته اوباما و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را به خبرنگاران نشان می‌دهد. غفاریان می‌گوید با این ترکیب رنگ‌ها و گل‌ها احساس می‌کنید بهار فرارسیده و وارد باغی شده‌اید که همه گل‌ها در حال شکوفه زدن هستند.

صفحه فیس‌بوک وزارت خارجه آمریکا نوشته، دیدارهای رسمی مقامات کشورهای مختلف و ضیافت شام آن‌ها در کاخ سفید از فعالیتهایی است که ماه‌ها به برنامه ریزی احتیاج دارد. نوع رنگهای تزئینات، منوی غذا و نوشیدنی‌ها، گل‌، شیرینی‌، موسیقی و سایر سرگرمی‌ها معمولا ترکیبی از سنت‌ها و فرهنگ هردو کشورمیهمان و میزبان است.

هدیه روشن غفاریان، مدیر گل آرایی کاخ سفید، متولد تهران است و در شهر لس آلتوس در ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است.

او در کودکی به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت کرد و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شمال کالیفرنیا به اتمام رساند.

او فروش کارهای گل آرایی‌اش را در اوایل بیست سالگی از پارکینگ خانه والدینش آغاز کرد و اکنون کارآفرینی با بیش از ۲۵ سال تجربه است که برای بیش از ۱۰۰۰مراسم مختلف هنرهای گل آرایی‌اش را به معرض نمایش گذاشته است
.
یک شنبه 1 فروردين 1395برچسب: ارتش, :: 23:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
جمهوری اسلامی ایران که تاکنون غالبا مصرف کننده اسلحه های دیگر کشورها از جمله روسیه بود، امروز خط تولید یکی از خطرناکترین و مخرب ترین اسلحه های جهان را در خاک کشورش دارد.
 صراط: جمهوری اسلامی ایران که تاکنون غالبا مصرف کننده اسلحه های دیگر کشورها از جمله روسیه بود، امروز خط تولید یکی از خطرناکترین و مخرب ترین اسلحه های جهان را در خاک کشورش دارد.


به گزارش میزان، سلاح های تک تیرانداز کالیبر سنگین از دهه 1980 میلادی وارد خدمت شده و عمدتا از کالیبر 12.7 میلی متر استفاده می کنند که برای نابودی نیروهای پیاده، زره پوش ها و استحکامات دشمن در فواصلی مثل 1000 الی 1500 متر طراحی شده اند.


در سالهای اخیر برخی مدل های دیگر از این گونه سلاح های سنگین تر با کالیبرهای 14.5 و حتی 20 میلی متر نیز طراحی و ساخت شده است. این نمونه ها عمدتا برای نابودی اهداف بسیار مستحکم مثل زره پوشهای مجهز به بدنه های تقویت شده و یا سنگرهای بتونی آن هم در فواصل بیش از 2 کیلومتر به کار می روند.


HS.50؛ اولین تک تیرانداز کالیبر سنگین ایرانی


ادامه مطلب ...
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بخصوص خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران، و با گرامیداشت یاد شهیدان و امام بزرگوار، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به قرار گرفتن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ابتدا و انتهای سال ۹۵، اظهار امیدواری کردند که این سال، سالی مبارک برای ملت ایران باشد و بتوان با بهره مندی از معنویات آن بانوی بزرگ، از راهنمایی‌ها و زندگی ایشان درس گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی در ارزیابی از سالی که گذشت، سال ۹۴ را مشابه سالهای دیگر، آمیزه‌ای از «شیرینی‌ها و تلخی‌ها»، و «فرازها و فرودها» و شامل «فرصتها و تهدیدها» توصیف کردند و گفتند: از تلخیِ «حادثه منا» تا شیرینیِ «راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۷ اسفند» و همچنین «تجربه برجام و امیدهایی که برانگیخت و نگرانی هایی که در کنار آن وجود دارد»، همگی جزء حوادث سال ۹۴ بود.
ایشان با اشاره به امیدها، فرصتها و تهدیدهای پیش رو در سال جدید تأکید کردند: هنر آن است که از فرصتها به معنای حقیقی کلمه استفاده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم، به گونه ای که در کشور در پایان سال، تفاوتهای محسوسی پیدا شود و البته برای تحقق امیدها باید «تلاش»، «کار شبانه روزی» و «سعی و کوششی بی وقفه» انجام داد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان نکته اساسی و اصلی در حرکت عمومی ملت ایران خاطرنشان کردند: ملت ایران باید کاری کند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان از آسیب پذیری خارج کند و آسیب پذیری از ناحیه دشمن به صفر برسد.
رهبر انقلاب، اولویت اول و فوری در این حرکت مهم را مسئله «اقتصاد» خواندند و افزودند: اگر ملت، دولت و همه مسئولان بتوانند در مسئله اقتصاد کارهای درست، بجا و متقنی انجام دهند، امید می رود که این کارها در مسائل دیگر همچون «مسائل و آسیبهای اجتماعی» و «مسائل اخلاقی و فرهنگی» نیز تأثیرگذار باشند.
ایشان، «تولید داخلی»، «ایجاد اشتغال و رفع بیکاری»، «تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود»  را مسائل اصلی در اقتصاد برشمردند و گفتند: این موارد جزء مسائل مبتلابه مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات مسئولان نیز نشان می‌دهد که این خواسته‌های مردم، بجا و به‌مورد است.
حضرت آیت الله خامنه ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی شرط دستیابی به این توفیقات را کار و تلاش بر مبنای اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: گزارشهای دولت نشان می‌دهد که کارهای وسیعی در این زمینه صورت گرفته اما این کارها، کارهایی مقدماتی و شامل بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف است.
 
حسن شمشادی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در صفحه اینستاگرامش تصویر تعدادی از شهدای مدافع حرم را منتشر کرد.
عکس/ پدرانی که عید به خانه برنمی‌گردند
در هفته منابع طبیعی، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر سه‌شنبه 18 اسفند 94یک اصله نهال، غرس کردند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، با تأکید بر ضرورت قدر دانستن گیاهان و درختان که مایه برکت زندگی بشر هستند، گفتند: همه مردم و مسئولان باید در حفظ فضای سبز بویژه فضای سبز جنگلها و مراتع، به عنوان یک وظیفه کوشا باشند. در این مراسم وزیر و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و شهردار تهران حضور داشتند.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 661
بازدید کل : 158238
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1