پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 26 دی 1394برچسب:, آمریکا, :: 1:8 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ج.ا.ا را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد.
 همزمانی تجاوز نظامی آمریکا با خارج شدن قلب نیروگاه هسته ای اراک که نشانه متوقف و معکوس شدن برنامه هسته ای ایران است، پیام کار آمدی راهبرد آمریکایی " تهدید، تحریم، تحقیر " را به طرف ایرانی و جهان منتقل می کند.
از سوی دیگر این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.
در این چارچوب، طرف آمریکایی به دنبال ایجاد این ادراک و انتقال این پیام بود که حتی عمل به همه تکالیف از سوی ایران در برجام، باز هم با " سخت گیری، تجاوز و تحقیر " از سوی ایالات متحده در پسا برجام همراه خواهد شد.
آمریکایی ها از این طریق و به زعم خود، می خواستند پاسخ لازم به آز مایش موشک های ایرانی به ویژه موشک عماد را هم داده باشند.
 حالا با دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و توقیف شناورهای رزمی آمریکا، آن هم در آستانه سخنرانی سالیانه اوباما، این واشنگتن است که پیام لازم را از تهران دریافت می کند.
- آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران
- اقتدار ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا و متحدان آن
-هوشمندی ایران در جنگ ادراکی و عملیات روانی استراتژیک
با این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزاد سازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به گدایی از ج.ا.ا بشود   بعبارتی شده است.

همه «پسرعمه و پسرخاله» های روحانی در دولت!

به بهانه نفی خویشاوندسالاری در دولت یازدهم توسط رئیس جمهور در این دولت پسرخاله و پسرعمه نداریم؛ به جز همین چند نفر! آوای جنوب؛ رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در نخستین همایش اقتصاد ...

به بهانه نفی خویشاوندسالاری در دولت یازدهم توسط رئیس جمهور
در این دولت پسرخاله و پسرعمه نداریم؛ به جز همین چند نفر!

آوای جنوب؛

رئیس‌جمهو در نخستین همایش اقتصاد ایران که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، درباره روابط فامیلی در دولت گفت: «همه دستگاه‌ها باید فعالیت اقتصادیشان را به صورت شفاف بیان کنند. همه مردم باید از آمار، ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند؛ در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.

اگر شفافیت در کار بود، اگر رانت نبود و اگر انشاءالله با فساد هم توانستیم مقابله کنیم، با فسادی که همه جا ریشه دوانده، آن وقت اقتصاد نجات پیدا می‌کند. مهم‌تر از همه اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی ما در اقتصاد است.»

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا با شفاف‌سازی در این زمینه، وجود یا عدم وجود پسرخاله یا پسرعمه یا دختر عمو یا هر کس دیگری از سران دولت را در مناسب دولتی بررسی کنیم.

البته آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند که در مساله اقتصادی و رسیدگی به مفاسد اقتصادی نباید به فامیل بازی‌ها توجهی داشت و پسر عمه و پسر خاله را مستثنا قرار داد اما به هر حال بد نیست نگاهی به لیست پسرخاله‌ها در کابینه دولت یازدهم داشته باشیم.

۱- حسین فریدون

فریدون برادر حسن روحانی است که در دولت مسئولیت دستیار ارشد رئیس جمهور را بر عهده داشته و همیشه جز همراهان رئیس جمهور محسوب می شود. البته پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد، «برادر» ها یکی از افراد مورد اعتماد دولت ها بوده اند.IMG13070554

۲- عبدالحسین فریدون

وی برادرزاده حسن روحانی است که مدیرکل وزرات علوم و آموزش عالی را برعهده داشته و همچنین  سرپرست مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه است. عبدالحسین فریدون در دولت سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه سمنان را عهده‌دار بوده است.۷۴۲۲۰۳

۳- طاهره قیومی

قیومی مسئول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است که حسن روحانی دایی مادرش می شود.۷۴۲۲۰۱

۴- اسماعیل سماوی

سماوی خواهرزاده حسن روحانی سرپرست گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور است. انتصاب سماوی در بسیاری از رسانه های اصلاح طلب با انتقاد مواجه شد.۷۴۲۲۰۴

۵- علی‌اصغر مونسان

مونسان خواهرزاده حسن روحانی مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. وی فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی می باشد.

مونسان پیش از این با حکم محمدباقرقالیباف، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود.

فامیل روحانی

۶- دکتر علی‌اصغر پیوندی

وی پسر عمه حسن روحانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در سوابق «پسرعمه» روحانی مسئولیت هایی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و ریاست هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز به چشم می خورد.

حالا و با نگاهی به لیست بالا که قطعا می‌توان آن را ادامه داد و شماره‌های دیگری را هم با توجه به مسئولیت برخی نزدیکان وزرا در دولت ارائه کرد، شاید بهتر بتوان به حقانیت سخنان رئیس‌جمهور پی برد که برای مبارزه با فساد اقتصادی باید هرگونه تعارف و رودبایستی را کنار گذاشت؛ چرا که اگر بنا به اینگونه اقدامات باشد، قطعا خیلی عظیمی از نیروهای دولت به دلیل رابطه نسبی و سببی با رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

البته مشخص است که صرفا نسبت فامیلی با رئیس‌جمهور نمی‌تواند منکر خدمات یا لیاقت یک فرد برای تصدی یک پست یا مسئولیت باشد اما در اینجا چون دکتر روحانی درباره عدم وجود پسرعمه و پسر خاله صحبت کردند، بد ندیدیم تا یک بازخوانی درباره روابط فامیلی در کابینه دولت یازدهم داشته باشیم.


جلادی که سر آیت الله نمر را جدا کرد

پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:موساد, :: 22:50 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

یوسی کوهن رسما رئیس موساد شد

 

دفترچه نیم سوخته را از جیب یکی از تروریست های تکفیری در حومه حلب پیدا کرده بودند که حاوی مطالب قابل توجهی هست. چون نیم سوخته هست و علاوه بر زبان عربی محلی اماراتی، بخشی هم به زبان عِبری ❗️نوشته و حاوی یه سری علامات و ارقام است، ترجمه اش طول میکشه در پنج شماره خدمتتون تقدیم کنم:

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

گلاره عباسی، بازیگر سریال های «کیمیا» و «شهرزاد» درباره نقش های متفاوت اش در این دو سریال و تجربه همکاری اش با عوامل این دو سریال می گوید.

گلاره عباسی این روزها در هر دو سریال پرمخاطب تلویزیون و شبکه نمایش خانگی یعنی «کیمیا» و «شهرزاد» حضور دارد و جالب اینجاست که در هر دو سریال، نقشی منفی و البته مرموز بازی می کند و در هر دو، از خانواده هایی نابسامان بیرون آمده. با وجود تمام شباهت ها، عباسی این دو نقش را کاملا متفاوت از هم بازی کرده و هیچ کدام از نقش ها به لحاظ منفی و مرموز بودن شبیه دیگری نیست. درباره این نقش ها، ویژگی های هرکدام و سابقه همکاری با گروه «کیمیا» و «شهرزاد» با او گپ زده ایم.

 

گلاره عباسی از فرزانه کیمیا تا اکرم شهرزاد+تصاویر

 



ادامه مطلب ...

 

تکذیبه‌هایی که یکی‌یکی رو می‌شوند
سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟
- پس از خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان، اصلاح طلبان خود را به آب و آتش زده اند تا ثابت کنند صلاحیت علمی او بدون آزمون قابل احراز است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این جوسازی ها در حالی است که اطلاعیه شورای نگهبان به صراحت سیدحسن خمینی را در زمره افرادی که باید در آزمون شرکت کنند دسته بندی کرده بود و به این ترتیب ارسال پیامک و تماس با افراد تنها بهانه هایی از سوی نزدیکان نوه امام ارزیابی شده بود نه چیزی بیشتر.

با این وجود اصرار اصلاح طلبان بر تایید اجتهاد سیدحسن خمینی توسط برخی علما، تا جایی پیش رفته که اکنون خبرسازی های مذکور یکی یکی در حال تکذیب شدن هستند.

بر اساس ادعای مطرح شده، آیات سیستانی، علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمینی، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، اسدالله ایمانی، ممدوحی، سیفی و درى نجف آبادى صلاحیت علمى سید حسن خمینى را تایید کرده بودند. نام تعدادی از این افراد حتی در پیام رسان های ارتباطی مرتبط با بیت امام خمینی هم به صراحت منتشر شده بود.

چه کسی به علما نسبت کذب می‌دهد؟/ شکست خبرسازی‌ها درباره اجتهاد سیدحسن خمینی

با این وجود، یک منبع آگاه از دفتر آیت الله سیستانی در قم، خبر تایید اجتهاد سید حسن خمینی توسط آیت الله سیستانی را تکذیب کرد و گفت: این ها همه شایعات رسانه ای می باشد و تنها اخباری که از سایت رسمی آیت الله سیستانی که از نجف به روز می شود، اعتبار دارد.

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی فقیه و مدرس حوزه علیمه قم خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام حسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد و گفت: اینجانب در ارتباط با نامزدهای مجلس خبرگان، اساساً اجتهاد هیچ‌کس را تأیید نکردم و هرگونه نسبتی در این باره به این حقیر، خلاف واقع است.

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی از سوی خود، را تکذیب کرد و گفت: من چنین حرفی نزده‌ام و دروغ محض است. او یادآور شد: بنده گفته‌ام هر کسی بخواهد اجتهاد فردی را تشخیص دهد، باید یا از وی امتحان بگیرد و یا نوشته‌هایش را کسانی که اهل این کار هستند، دیده و تأیید کنند.

آیت‌الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی درباره اجتهاد سید حسن خمینی گفت: «ضمن احترام به ایشان که از منسوبین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هستند، تایید صلاحیت ایشان طبق قانون اساسی بر عهده فقهای محترم شورای نگهبان است.»

دفتر آیت الله علوی گرگانی هم در اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به تکذیب این موضوع اقدام کرد.  در این اطلاعیه آمده است:
با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهار نظر نمی‌کنند، لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست. امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

دفتر آیت‌الله احمد بهشتی هم با صدور اطلاعیه‌ای به جمع تکذیب کنندگان اخبار فوق پیوست. در اطلاعیه مذکور آمده است: حضرت آیت‌الله دکتر احمد بهشتی  روز دوشنبه 21 دی‌ماه 1394 پیرامون خبری که به نقل از ایشان پیرامون اجتهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در رسانه‌ها منتشرشده اعلام کردند: «در مورد اجتهاد اشخاصی که باری مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند نظر شورای محترم نگهبان مطاع و متبع است.»

حال سوالی که مطرح می شود این است که این خبرسازی ها از کجا نشات گرفته و چگونه افرادی به خود اجازه داده اند که اخبار کذب را به علما و حتی مراجع تقلید نسبت دهند؟

7 توصیه انتخاباتی قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید برضرورت توجه و عمل به قرآن کریم گفت: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آن‌ها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعده‌ها را نخورند.

 

وی گفت: در ارتباط با انتخابات همچنین به مردم بگوییم به هر شعاری گوش ندهید، با هر اشک و سوگندی فریب نخورید، به هر توجیهی دل نبندید، به هر سخنرانی اعتماد نکنید، به هر جبهه و چهره‌ای خیره نشوید، به هر نیرو و دوستی اعتماد نکنید، به هر شنونده‌ای اعتماد نکنید.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور ما به دلیل عدم توجه و عمل به آیات قرآن کریم است و جامعه ما باید قرآنی، روایی و نهج البلاغه‌ای شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز با گلایه از بی‌مهری به قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه‌های علمیه، گفت: برخی استاد کفایه بودن را افتخاری برای خود می‌دانند، این در حالی است که نباید عزت خود را از کفایه بخواهیم بلکه باید از قرآن و نهج البلاغه طلب کنیم.

 

وی تدبر در قرآن را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن به فهم صحیح از مفاهیم کلام الهی کمک خواهد کرد.

 

وی با تأکید براین‌که «تفسیر قرآن باید ساده و قابل فهم باشد»، گفت: مبلغان می‌توانند بر روی منابر و جلسات تفسیر، در کوتاه‌ترین زمان تفسیری از آیات الهی داشته باشند و از پرگویی به شدت پرهیز کنند.

 

قرائتی با بیان این‌که «بیان مبلغان بر روی منابر باید به گونه‌ای باشد که بر روی افکار جوانان اثرگذار شود»، خاطرنشان کرد: بیان مطالب غیرضروری در منابر، اثرگذاری تبلیغی را کاهش خواهد داد.

 

وی گفت: تبلیغ نباید مختص به زمان، مکان و برای رفع نیاز خاص شخص مبلغ باشد، این‌که کسی به خاطر مسائل مالی و رفع نیازهای خود، تبلیغ برود، هنر نیست، تبلیغ مربوط به فشارهای اقتصادی نیست که هر وقت ما وضع مالی خوبی پیدا کردیم دیگر به تبلیغ نرویم. تبلیغ باید از روی اخلاص و با نیت ترویج احکام دینی باشد و اگر انگیزه‌های مادی به میان بیاید تبلیغ ما کارساز نخواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: 

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه شهید شدند.

خبر شهادت سه تن دیگر از رزمندگان ایرانی مدافع حرم در سوریه اعلام شد.

شهیدان «مجید قربانخانی»، «محمد کامران» و «سعید سیاح طاهری» در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل امدند.

شهیدان قربانخانی و کامران از اهالی شهر تهران و شهید سیاح طاهری هم اهل شهر آبادان بود.

پیکر این شهدای دلاور طی روزهای آتی در شهرهای محل سکونت شان تشییع خواهد شد.

شهید سیاح طاهری از یادگاران جنگ تحمیلی است و در طول سال های دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده بود.

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

شهید «مجید قربانخانی»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «محمد کامران»

شهادت 3 رزمنده ایرانی در سوریه+عکس

 

شهید «سعید سیاح طاهری»

رقم خسارت قرارداد کرسنت چقدر است؟

 

رقم خسارت قرارداد کرسنت چقدر است؟ سایت خبری ممتاز نیوز: 

شبڪه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: قرارداد ڪرسنت در سال ۱۳۸۱ زمان وزارت بیژن زنگنه وزیر دولت اصلاحات بین شرڪت ڪرسنت پترولیوم با شرڪت نفت ایران بسته شد.

طی این قرارداد در سال ۲۰۰۵ ایران باید با لوله ڪشی در خلیج فارس گاز میدان سلمان  را به امارات مخزن مشترڪ با ابوظبی به میزان روزانه ۵۰۰تا۶۰۰ میلیون فوت مڪعب صادر ڪند.

در این قرارداد بهای گاز بر پایه ۱۰۰۰ مترمڪعب، معادل یڪ بشڪه نفت در نظر گرفته می شود هم چنین برای ۷ سال اول فروش گاز ایران (از زمان تحویل به مدت ۷ سال) قیمت نفت بصورت ثابت و به میزان ۱۸ دلار برای هر بشڪه نفت تعیین شده و بهای فروش هر ۱۰۰۰ مترمڪعب گاز ۱۷٫۵ دلار بصورت ثابت برای ۷ سال تعیین می شود همچنین بهای گاز ایران برای ۱۸ سال بعدی (تا پایان دوره ۲۵ ساله قرارداد) بر پایه نفت خام دبی بصورت ثابت برای هر بشڪه نفت ۴۰ دلار تعیین و بهای فروش هر ۱۰۰۰ مترمڪعب گاز ایران برای تمامی ۱۸ سال بعدی بصورت ثابت ۳۸٫۸۵ دلار!! محاسبه می شود.

این قرارداد فاقد مصوبه شورای اقتصاد ڪشور بوده و ڪل درآمد ایران در طول دوره ۲۵ ساله قرارداد براساس جمعاً ۱۱۶ میلیارد مترمڪعب (سقف حجم گاز قابل تحویل) حداڪثر بین ۲ تا ۴٫۵ میلیارد دلار بیشتر نمی‌ شد ڪه نامه وزیر وقت نفت به آقای خاتمی رئیس جمهور وقت برآورد ۳٫۳ میلیارد دلار برای ڪل دوره ۲۵ ساله را اعلام ڪرده است.

۵۰ میلیارد دلار خسارت و عدم النفع قرارداد ڪرسنت

علیرضا زاڪانی نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی از نشست خبری ڪه با موضوع بررسی ابعاد پرونده ڪرسنت و قراردادهای جدید نفتی برگزار شده بود گفت: در ڪرسنت ۵۰ میلیارد دلار خسارت شامل جرائم و عدم‌النفع به ڪشور وارد شده ڪه اگر یڪ حساب ریالی ڪنیم، باید گفت صدها میلیارد تومان به ڪشور خسارت وارد شده است و چه ڪسی جوابگوی این خسارت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینڪه یقه‌سفیدها و دزدانی ڪه در گذشته با چراغ وارد شده بودند، توانستند سرمایه ملت را به تاراج ببرند.

وی تصریح ڪرد: قرارداد ڪرسنت خلاف مصوبه شورای اقتصاد بود، به‌طوری‌ڪه باید گاز میدان سلمان از مسیر قانونی به عسلویه می‌رفت، اما مسئولان وزارت نفت این مصوبه را دور زدند و به گونه‌ای حرڪت ڪردند ڪه گاز میدان سلمان را به سڪوی مبارڪ برده و به امارات صادر ڪنند.



ادامه مطلب ...
گفته‌های یک منبع مطلع حکایت از آن دارد که قلب رآکتور آب سنگین اراک امروز (دوشنبه) خارج شده است.

یک منبع مطلع از خروج قلب (کالاندریا) راکتور اراک امروز (دوشنبه) خبر داد.

 

براین اساس، امروز عملیات خروج قلب راکتور اراک پایان یافت و قلب راکتور خارج و به جای آن بتن ریخته شد.

آنگونه که این منبع به فارس گفت:‌قرار است این هفته نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش تأیید نهایی اجرای تعهدات ایران در برجام را منتشر کند و پس از آن نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک اجرای برجام را اعلام خواهند کرد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این درباره خارج کردن قلب راکتور اراک گفته بود: مخزن فولادی رآکتور اراک با بتن پر می‌شود و نه محل قلب رآکتور آب سنگین. همچنین به علت رعایت مسائل ایمنی حتی اگر مخزن با بتن پر نشود امکان استفاده مجدد از این مخزن نیست زیرا استفاده دوباره از آن خطرات زیادی دارد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره راکتور اراک به روزنامه اعتماد گفته بود: ما تقریباً تمام کارهایی که بر عهده‌مان بر اساس برجام بود را تکمیل کرده‌ایم و کاری باقی نمانده است. البته منهای بحث اراک که بخش‌هایی از کار شروع شده و بخش باقی‌مانده هم در فاصله اندک قابل اتمام است. کار باقی‌مانده در اراک هم مستلزم چند کار باقی‌مانده کوچک است و امیدواریم که این کارهای باقی‌مانده هم به سرعت انجام شود.

وی درباره اینکه آیا قلب راکتور (کالاندریا) خارج شده عنوان کرد: اجازه دهید به همین اندازه کفایت شود که اعلام کنم ما بخشی از کار را شروع کرده‌ایم و مابقی کار هم مستلزم این است که برخی کارهای باقی‌مانده قطعی شود و پس از آن می‌توانیم تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز امروز در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران درباره راکتور اراک گفت: یکی از تعهدات ما این است که اراک نوسازی شود و طراحی جدیدی خواهد داشت که کارهایی در ارتباط با این موضوع در حال انجام است، البته بخشی از کار را شرکت‌های داخلی که توانایی انجام کار را دارند انجام خواهند داد.

براساس این گزارش، سند بازطراحی راکتور اراک اواخر آبان ماه سال جاری به امضای وزرای خارجه ایران، 1+5 و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی 28 آذر ماه درباره زمان خارج کردن قلب راکتور آب سنگین اراک گفته بود که به زودی یک تفاهمنامه یا موافقتنامه پایه‌ای به امضای ایران و طرف‌های مقابل می‌رسد و پس از آن، مقدمات خروج مخزن یا قلب رآکتور اراک را آغاز خواهیم کرد.

آنگونه که کمالوندی نیز عنوان کرده است: در پروژه مدرن سازی اراک، کار اصلی با ایران است و قرار نیست هیچ کشوری کار اصلی را برای ایران انجام دهد. اما در دو حوزه طرف مقابل به ایران کمک می‌کند که یکی از این حوزه‌ها بازنگری است. این به آن معنا است که وقتی طراحی ایران تمام شد این طراحی باید مورد بازنگری قرار بگیرد. این اتفاق قاعده کارهای اتمی است و حتی اگر طرف اجرا کننده هم بخواهد شخصا این پروسه را طی کند باید دو گروه وجود داشته باشد. گروهی که کار طراحی را انجام می‌دهد و گروه دیگری که بازنگری یا بازبینی این طراحی را به سرانجام می‌رساند.

وی ادامه داد: از بین کشورهای مقابل هم برخی در تامین تجهیزات اعلام آمادگی کردند و برخی هم در بازنگری. به عنوان مثال در بخش تامین تجهیزات چهار کشور اعلام آمادگی کردند که چین و سه کشور اروپایی را شامل می‌شد. در مورد بازنگری آمریکایی‌ها هم علاوه بر دیگر کشورهای طرف توافق اعلام آمادگی کردند. بنابراین همکاری با آمریکا در پروژه مدرن سازی اراک تنها در حوزه بازنگری است و نه در حوزه‌های تامین تجهیزات و یا ساخت.

کمالوندی همچنین درباره زمان انجام مدرن سازی راکتور اراک نیز گفت: طراحی به زمانی حدود یک سال و نیم تا دو سال نیاز دارد. پس از آن وارد مرحله تامین تجهیزات، نصب تجهیزات، مرحله پیش راه‌اندازی، راه‌اندازی و تست را پیش رو داریم. برآورد ما بین چهار تا شش سال است. ایران در حال حاضر تلاش می‌کند که پروژه را پنج ساله به پایان برساند و احتمال رسیدن به سال ششم اندک است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصویری از گفت‌وگوی چند تن از قهرمانان ورزش کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای را منتشر کرد. این تصویر در حاشیه‌ی دیدار امروز (۱۳۹۴/۱۰/۲۱) دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای ورزش کشور با رهبر انقلاب اسلامی ثبت شده است.

عکس/ گفتگوی چند ورزشکار با رهبرانقلاب

در این تصویر آقایان کیانوش رستمی (قهرمان وزنه‌برداری جهان)، مهدی خدابخشی (قهرمان تکواندی جهان) و سعید معروف (کاپیتان تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران) دیده می‌شوند.
دو شنبه 21 دی 1394برچسب:عکس, :: 22:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
سال‌هاست که مردم کره شمالی، خود را قدرتمندترین کشور جهان، صاحب بزرگترین ارتش جهان و البته بزرگترین هتل جهان می‌دانند. این اما نتیجه سیاست‌های بسته حکومت کمونیستی این کشور است که برای مردمش رویایی از قدرتمندترین کشور جهان ساخته؛ مردمی که دریچه‌های بسیاری برای دیدن جهان ندارند و دنیای را از چشم سردمداران خود می‌بینند.

 
تصور عمومی اما حاکی از حس دلسوزی و ترحم نسبت به مردم کره شمالی است؛ مردمی که امکانات اولیه زندگی را ندارند، در شرایط امنیتی زندگی می‌کنند، تحریم‌های سنگین جهانی را تحمل می‌کنند و... ولی گزارش‌های رسیده از کره شمالی، خبر از چیز دیگری می‌دهد.

مردمی که دیوانه‌وار حاکمان خود را دوست دارند، از جان و دل سختی‌ها را تحمل و وقت و توان خود را صرف حاکمان خود می‌کنند.

دختران جوانی که روزانه هشت ساعت در چهارراه‌های این کشور با علاقه نقش چراغ راهنما را بازی می‌کنند، چرا که استفاده از برق در این کشور محدودیت‌های دارد؛ کشاورزانی که با تجهیزات و ادوات قدیمی به سختی زراعت می‌کنند، چون دروازه‌های تکنولوژی به روی این کشور بسته است و قهرمانان ملی که که وقتی در جام جهانی سرود ملی‌شان پخش می‌شود، اشک شوق می‌ریزند، چرا که راهی برای سلام کردن به دنیا پیدا کرده‌اند. همه و همه نشان از این دارد که هرچند زندگی آنها در حباب کمونیسم تعریف شده، ولی دست کم خودشان از این زندگی راضی هستند.

کشوری که سالانه تنها به هشتصد نفر اجازه سفر به خاک خود را می‌دهد و مردمش حتی از داشتن تلفن همراه محرومند، چه برسد به اینترنت و اتصال به شبکه جهانی. این است که اگر عکاس یا خبرنگاری فرصت بازدید از این کشور را پیدا کند، هم سعادت بزرگی نصیبش شده تا بتواند گزارشی ناب از سوژه‌ای کمیاب را مخابره کند و هم جانش را کف دستش گرفته، چون اگر بخواهد کمی از روحیات جستجوگر ژورنالیستی خود را در خاک این کشور نشان دهد و سرک به هر گوشه‏ای بکشد، بی گمان سروکارش با دستگاه امنیتی این کشور است.

چندی پیش، «دیوید گاتنفلدر»، رئیس سرویس عکس بخش آسیای AP این فرصت را یافت تا تحت نظارت نیروهای امنیتی و به همراه شماری از روزنامه‌نگاران و عکاسان دولتی کره شمالی از بخش‌های از این کشور دیدار و گزارش تهیه کرد که بخشی از این تصاویر را می‌بینید.


منبع: روزنو



ادامه مطلب ...

 

نقض دستور؟
وزارت خارجه باید مشخص کند که اساس موضوع قطع ارتباط ایران و عربستان، - که موضوعی غیر از برجام است – چه ارتباطی به مقامات آمریکایی پیدا می کند و ظریف با چه مجوزی با کری در این رابطه گفت و گو کرده است؟
 پس از قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، نیویورک تایمز خبر داد که جان کری وزیر خارجه آمریکا از خانه خود در ایداهو روز شنبه با محمجواد ظریف وزیر خارجه ایران تماس گرفت.

 

به گزارش گروه سیاسی صراط، به نوشته این روزنامه آمریکایی، مسئولان حاضر به افشای جزئیات مکالمه این دو نبودند اما مشخص است که تماس تلفنی کری، تلاشی برای جلوگیری از افزایش تنش ها میان تهران و ریاض بود.

 

به دنبال این خبر، اعلام شد که تعداد تماس های کری و ظریف در روزهای اخیر بیش از یک بار بوده است. به طوری که یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری با وزیران امور خارجه ایران و عربستان تما‌س‌‌هایی داشته و از آنها خواسته تا با یکدیگر درباره حل اختلافاتشان گفت‌وگو کنند.

 

وی افزود: وزیر امور خارجه از جهتی که این موضوع در حال رفتن است خیلی نگران بوده و این موضوع برای وی حل نشده است که بسیاری از کشورها عدم تعامل را انتخاب می‌کنند، این در حالی است که آشفتگی‌های زیادی در منطقه وجود دارد. این مقام گفت که کری طی روزهای گذشته چندین بار با ظریف صحبت کرده و همچنین صحبتی نیز با عادل الجبیر و "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد نیز داشته است. وی همچنین تصمیم دارد که روز سه‌شنبه با دیگر مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت‌وگو کند.

رهبر انقلاب: مذاکره با آمریکا ممنوع است/ ظریف با چه مجوزی درباره عربستان با کری گفت‌وگو کرد؟

 

این گفت و گوهای ظریف و کری از سوی وزارت خارجه دولت تدبیر و امید تکذیب نشده است. آنچه مسلم است اینکه این گفت و گوها هیچ ارتباطی به موضوع اجرای برجام نداشته است؛ در این صورت وزارت خارجه باید مشخص کند که اساس موضوع قطع ارتباط ایران و عربستان، - که موضوعی غیر از برجام است – چه ارتباطی به مقامات آمریکایی – که روابطی با کشورمان ندارند – پیدا می کند و ظریف با چه مجوزی با کری در این رابطه گفت و گو کرده است؟

 

گفتنی است رهبر معظم انقلاب، پانزدهم مهرماه برای چندمین بار به صراحت هرگونه مذاکره با آمریکا درباره موضوعی غیر از برجام را ممنوع اعلام کرده بودند. ایشان تاکید کردند: "حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد."

 

آنچه قابل تامل است اینکه در ماه های گذشته، این موضوع کاملا به فراموشی سپرده شده و تلاش می شود نقض دستور رهبر معظم انقلاب، امری عادی تلقی شود.

  در دی ماه سال گذشته سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرد که ایران پس از آمریکا، روسیه و چین، بزرگترین قدرت موشکی جهان است. شکی نیست که امروز ایران از قابلیت های موشکی تهاجمی و دفاعی بالای برخوردار است.

در این بین با بررسی کوتاه می‌توان دریافت که حتی  راکت های ساخته شده توسط متخصصان ایرانی  مانند نازعات-10-اچ با بیشینه برد 130 کیلومتر، زلزال-3 با برد 200 کیلومتر و زلزال-3-بی با برد 250 کیلومتر می‌توانند در صورت لزوم علیه دشمن به کار گرفته شوند  و این ویژگی را دارند که حتی  دورترین پایگاه های دشمنهای منطقه ای از جمله عربستان سعودی  را مورد هدف قرار دهند.


 بنابراین باید گفت امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی بازدارنده و توان مقابله به مثل بسیار خوبی در منطقه برخوردار است.
این توان و قدرت موشکی می‌تواند در صورت هرگونه چالش جدی بین ایران و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی که این روزها بحث داغ محافل نظامی و سیاسی است مورد استفاده قرار گیرد و دست برتر را برای ایران داشته باشد.
 ایران با دستیابی به فناورهای نوین موشکی و فضایی در حال حاضر دارای طیف متنوعی از موشک‌ها و راکت‌های موشکی است.
فاصله تهران تا ریاض 1756 کیلومتر است، با توجه به این فاصله بسیاری از موشک‌های بالستیک و غیر بالستیک ایرانی  قابلیت هدف قرار دادن ریاض را دارند، در ادامه به برخی از  این موشک‌ها اشاره می‌کنیم:


سجیل

موشک سجیل نخستین موشک "زمین به زمین" برد بلند دو مرحله‌ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

این موشک برد بلند بالستیک برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر و از ویژگیهای منحصربفرد آن می توان به دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده، زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب،زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک،قابلیت لانچر متحرک،قابلیت حمل موشک آماده شلیک و بهره مندی از سیستم tvc اشاره کرد.

سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران است که برخی کارشناسان آن را برترین موشک بالستک ایرانی می دانند که از سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب برخوردار است.
  بنابراین می توان گفت این موشک برد بلند متحرک ایرانی می تواند به راحتی از جنوبی ترین نقطه ایران تمام سرزمین آل سعود را مورد هدف قرار دهد.
 
موشک‌های  که عربستان را می‌زنند +تصاویر



ادامه مطلب ...
رهبر معظم انقلاب:
ایشان با اشاره به انتخابات سال 88 یادآوری کردند: ما با آنها خیلی مماشات کردیم که جزئیات آن طولانی است، گفتیم بیایید هر تعداد صندوق که می خواهید بازشماری شود اما به توصیه ها اعتنایی نکردند چون بنا نبود که حرف حق را بپذیرند.حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه آنرا «قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمردند. ایشان همچنین انتخابات را مسأله ای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه افزودند: مفهوم عمیق حق الناس، در زمینه های «اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیستهای انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات»، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع ورزی امریکایی ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنانشان گفتند: بکار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده و بنابراین دفاع لازم و ضروری است.
ایشان با اشاره به توانایی ملت ایران در دفاع از خود افزودند: در این جهاد، «ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق مردم، هدف حمله قرار گرفته شده است و ویروس های خطرناکی در میان جامعه پراکنده می شود.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه ائمه جمعه را تبیین حقایق برشمردند و گفتند: ائمه جمعه به عنوان علمای شهرها و میراث داران انبیاء، باید با استفاده از فرصت اجتماعِ نمازجمعه، حقایق را تبیین و روشن کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، صحبت رو در رو و چهره به چهره در نماز جمعه را بسیار تأثیرگذارتر و مهمتر از ارتباط های غیرحضوری و از طریق وسایل ارتباطی جدید دانستند و تأکید کردند: ائمه جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر است، هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.


ادامه مطلب ...

زندگی‌نامه شهید شیخ نمر باقر النمر

شیخ نمر باقر النمر

رژیم عربستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۳ اولین جلسه محاکمه شیخ نمر را بدون اطلاع خانواده‌اش برگزار کرد و در آن، دادستان کل برای شیخ النمر خواستار صدور حکم اعدام شد و در همین رابطه چند اتهام ساختگی از جمله «حمایت از تروریسم» به وی نسبت داده شد.
در ادامه، اشاره‌ای کوتاه به زندگی‌نامه پر بار این روحانی مبارز شیعی شده است:

تولد و نسب

به گزارش ایرنا، شیخ نمر باقر النمر در سال ۱۳۷۹ هجری قمری در منطقه العوامیة یکی از شهرهای استان القطیف در منطقه الشرقیة چشم به جهان گشود.
او به یک خانواده والامقام در منطقه منتسب است که در آن روحانیون بی‌نظیر و برجسته‌ای همچون آیت الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر پرورش یافته‌اند. خاندان النمر همچنین وعاظ و خطبای منابر حسینی سرشناسی همچون پدربزرگ پدری وی حاج علی بن ناصر آل نمر را تربیت کرده و پرورش داده است.

تحصیلات مقدماتی

شیخ نمر تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیة به پایان رساند و در سال ۱۴۰۰ هجری قمری مصادف با ۱۹۸۹ میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی، ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم - عجل الله تعالی فرجه الشریف - حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.
شیخ نمر پس از ۱۰ سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم - عجل الله تعالی فرجه الشریف -، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب - سلام الله علیها - برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

وی دوره کتاب‌های اصولی از جمله اصول الفقه مرحوم مظفر، رسائل شیخ انصاری و کفایة آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز اللمعة الدمشقیة نوشته شهید اول، جامع المدارک خوانساری، مکاسب شیخ انصاری و مستمسک العروة الوثقی سید حکیم و دیگر کتاب‌های فقهی را مطالعه کرد.
شیخ نمر در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در تهران و سوریه در محضر اساتید مختلفی حضور یافت، از جمله:
- بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران
- بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه
- بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه
- دروس عالیه نزد علامه شیخ صاحب الصادق در تهران
- درس لمعه نزد علامه شیخ وحید افغانی
همچنین اخلاق را نزد آیت الله شیرازی در شهر مقدس قم فرا گرفت و به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.

ایشان از جمله معروف‌ترین و شایسته‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید که حتی در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب اللمعة الدمشقیة و کتاب جامع المدارک و مستمسک عروة الوثقی و الحلقات شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.

شیخ نمر سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم - عجل الله تعالی فرجه الشریف - در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.
پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی الإمام القائم - عجل الله تعالی فرجه الشریف - را نیز در العوامیة تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای مرکز اسلامی در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۰۱ میلادی بود.

فعالیت‌ها و طرح‌های شیخ النمر

او فعالیت‌ها و طرح‌های بی‌شماری داشت که بر صحنه داخلی و منطقه‌ای تأثیر بسزایی گذاشت و تأثیرگذاری برخی از آنها از نظر دینی، فکری، اجتماعی و سیاسی بسیار چشم‌گیر بوده است.
شیخ النمر با برپایی نمازهای جمعه و جماعت و برگزاری سمینارهای دینی و علمی در منطقه و خارج از آن و چاپ و انتشار تحقیقات و مقالات و تأسیس حوزه‌های علمیه در بیداری و روشنگری افکار عمومی در منطقه عوامیه نقش بسزایی ایفا کرد.
او بارها خواستار بازسازی قبرستان بقیع در مدینه منوره شد و به همین دلیل بارها از سوی پلیس احضار شد و تحت فشار قرار گرفت.
او در سال ۱۴۲۸ در یک اقدام بی‌سابقه، فهرست خواسته‌های شیعیان عربستان را به امیر منطقه الشرقیة ارائه داد تا آنجا که سعد الفقیه به عنوان یک روحانی سنی مخالف دولت از علمای اهل تسنن عربستان خواست تا از شیخ النمر نحوه ارائه خواسته‌های خود را فرابگیرند.
وی در ماه محرم سال ۱۴۲۹ هجری قمری خواستار شکل‌گیری یک تشکیلات مخالف به نام جبهة الرشیدة شد که به گفته وی وظیفه و مسؤولیت آن مبارزه با فساد اجتماعی و تبعیض دینی و ظلم وستم سیاسی علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در عربستان بود.
شیخ النمر در سال ۲۰۱۱ پس از سرنگونی رژیم‌های حاکم بر تونس و مصر و با آغاز انقلاب مردم بحرین، ممنوعیت رسمی اعمال شده از ماه اوت سال ۲۰۰۸ از سوی مقامات سعودی در مورد ایراد سخنرانی و تدریس را در هم شکست و از تحولات شکل گرفته در طی فرآیند موسوم به بهار عربی سود جست و سخنرانی‌های خود را با سخن گفتن از آزادی سیاسی با محوریت تغییر سیاسی آغاز کرد.
جوانان القطیف در سایه شرایط سیاسی به وجود آمده در منطقه در آغاز سال ۲۰۱۱ با برپایی چند راهپیمایی خواستار آزادی ۹ تن از زندانیان سیاسی شدند که در آن زمان ۱۶ سال از بازداشت آنها سپری شده بود و تحت عنوان زندانیان فراموش شده از آنها نام برده می‌شد.
با ورود نیروهای اشغالگر سعودی موسوم به سپر جزیره به بحرین، دایره اعتراضات و فعالیت‌های سیاسی در القطیف عربستان رو به گسترش گذاشت.
رژیم سعودی نیز، در مقابل، صدها تن از جوانان را به اتهام ارتباط داشتن با اعتراضات شکل گرفته بازداشت کرد. شیخ النمر با تمام قدرت، از حق توده‌ها در اظهار نظر و اعتراض به دفاع برخاست.
وقتی منطقه القطیف می‌خواست چهره خشن به خود بگیرد و نیروهای امنیتی بر اساس یک نقشه از پیش طراحی شده در نظر داشتند حرکت جوانان العوامیة را به شدت سرکوب کنند، شیخ النمر از جنبش جوانان خواست تا در آن شب تظاهرات برگزار نکنند.
وی بدین ترتیب از کشته شدن جوانان العوامیة جلوگیری کرد و نقشه شوم نیروهای امنیتی سعودی را ناکام گذاشت.
وی در سخنرانی تاریخی خود بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن جنبش جوانان منطقه الشرقیة عربستان تأکید کرد.
حوادث اکتبر ۲۰۱۱ که به حوادث العوامیة شهرت یافت، نقش رهبری شیخ النمر را به اثبات رساند و به روشنی به حکمرانان سعودی نشان داد که او رهبر جنبش مردمی در این منطقه است.
رژیم سعودی بر سرکوب شدید جنبش مردمی در عربستان اصرار و پافشاری کرد و به همین دلیل النمر بر مواضع و رویکرد خود شدت بخشید و به صراحت با سیاست تبعیض‌آمیز ریاض و سرکوب آزادی بیان و انحصار ثروت و قدرت در عربستان ابراز مخالفت کرد.
نخستین بازداشت شیخ نمر به ماه می ۲۰۰۶ میلادی بازمی‌گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه‌مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.
اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضه‌‌ای، از رژیم سعودی خواسته بود به «قبرستان بقیع» رسیدگی کرده، مذهب «تشییع» را به رسمیت شناخته و شیوه‌‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.
اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی بازمی‌‌گردد که در شهر القطیف به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آماده‌شدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می‌‌کرد، این سخنان نمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.
این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس ۲۰۰۹ میلادی بازداشت شد و البته آخرین بازداشت وی نیز نبود.
شیخ نمر بار دیگر در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ ( ۲۳ مهرماه سال ۹۳) به اتهام انتقاد از رژیم سعودی به اعدام محکوم شد.
نیروهای سعودی در ۸ ژوئیه ۲۰۱۲ بر سر راه ایشان کمین کردند و به سوی خودرویش اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه آن چهار گلوله به پای راست وی اصابت کرد و به دنبال آن او را، که بیهوش شده بود، از محل ارتکاب جرم ربودند و به بیمارستان نظامی در الظهران و سپس به بیمارستان نیروهای امنیتی در ریاض و به دنبال آن زندان الحائر انتقال دادند.
رژیم آل سعود پس از ۹۵۰ روز به پزشکان اجازه داد چهارمین گلوله را از پای شیخ النمر خارج کنند.
این گلوله، که از زمان بازداشت شیخ نمر در پای وی باقی مانده بود، علاوه بر شکنجه و درد سه ساله، باعث بیماری‌های دیگری نیز برای وی شده بود.

نامه شیخ شهید به مادرش پیش از شهادت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر فقید شیعیان عربستان، پس از آنکه خبر قطعیت حکم اعدام شیخ نمر منتشر شد، وی نامه‌ای خطاب به مادر خود نوشت.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شهید شیخ نمر النمر، متن نامه وی به شرح ذیل است:
مادر صبورم ...
سلام؛
در هر حال و شرایطی که هستیم باید شکرگزار خداوند بوده و تسلیم آنچه که برای ما مقدر می‌کند، باشیم.
ای مادر! آنچه پروردگار هستی برای ما مقدر می‌سازد، بدون شک بهتر از آن چیزی است که ما برای خودمان در نظر می‌گیریم. ممکن است ما چیزی را انتخاب کنیم، اما بدون تردید خداوند بهتر از آن چیز را برای ما برمی‌گزیند. ما به درگاه خداوند دعا می‌کنیم تا آنچه را که خیر است بر ما ارزانی دارد.
همه چیز در این دنیا بر اساس اراده و مشیت الهی مقدر می‌شود و هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر اراده الهی را ندارد و در عین حال هیچ کس نمی‌تواند بدون اراده پروردگار عالم، قدم از قدم بردارد.
مادر عزیزم! خداوند در این عالَم بر همه کس و همه چیز نظارت دارد و اراده او همه چیز را فرا گرفته است و همین برای ما کافی است.
مادر عزیزم! خداوند تو و همگان را در پناه خود حفظ فرماید!
شیخ نمر النمر



ادامه مطلب ...
از شوخی های انتخاباتی تا شوخی با مسئول روزنامه کیهان!

می خواد ادای محسن رضایی رو در بیاره
تکلیفه دیگه تکلیف !

می خواد ادای محسن رضایی رو در بیاره تکلیفه دیگه تکلیف !


ادامه مطلب ...
 

ناخدا هوشنگ صمدی کسی که رویایی تصرف یک روزه ی خرمشهر را برای عراقیان به کابوس تبدیل کرد

ناخدا هوشنگ صمدی کسی که رویایی تصرف یک روزه ی خرمشهر را برای عراقیان به کابوس تبدیل کرد . وی حدود چهل روز پس از بازنشستگی باشنیدن جو متشنج مرزی سریعا خود را به گردان تکاوران پایگاه دوم دریایی بوشهر رسانده و بلافاصله وارد نبرد خرمشهر میشود. پس از ورود تانکهای عراقی به شهر طرحی ارایه میدهد که تا چند ساعت قبل از سقوط خرمشهر هیچ تانکی جریت ورود به شهر را نکرد. وی دستور داد تعدادی از تکاوران نیروی دریایی، یگانهای زرهی عراق را از طریق کانال فاضلاب خرمشهر دور زده و از چند طرف تانکها را محاصره ، تصرف یا نابود کنند. شرایط خرمشهر به قدری سخت بود که یکی از گروهان های تکاور برای ورود به شهر بدستور ناخدا صمدی 11 ساعت سینه خیز حرکت کردند تا از تیر رس عراقی ها مصون باشند. ایشان همچنان در قید حیاتند و در خوزستان زندگی میکنند. خدا حفظشان کند.

متاسفانه در سریال کیمیا هیچ اشاره ای به مردان و تکاوران با غیرت نیروی دریایی و فرماندهان و دانشجویان شجاع دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش در دفاع از خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ نشده است

مجری جوان دهه ۶۰، حالا دختری ۲۹ ساله دارد که ازدواج کرده و پسر ۲۷ ساله‌اش، دانشجوست. الهه رضایی، مجری محبوب دهه شصتی‌ها، چندان به شهرت فکر نمی‌کند برای همین تلاش نمی‌کند به هر قیمتی شده، آنتن داشته باشد.
رضایی سبک خاص زندگی خودش را دارد و مثل همان زمانی که برنامه‌های کودک و نوجوان را با آرامش اجرا می‌کرد به سوالات ما درباره زندگی‌اش پاسخ می‌دهد.‌

من از همان بچه‌های دهه شصتی هستم که پای برنامه‌های شما می‌نشست و از اجرای خوب شما لذت می‌برد ...

خیلی هم اجراها خوب نبود!‌ نمی‌دانم چرا بچه‌های آن دوره این‌قدر از اجرای ما خوششان می‌آمد !

شاید به این دلیل که بچه‌‌های آن دوره به‌جز تلویزیون که کوچک و بیشتر هم سیاه و سفید بود، سرگرمی دیگری نداشتند

و مجبور بودند ما را تحمل کنند!

تحمل نمی‌کردیم! در اجرای شما صمیمیتی بود که نیاز ما در آن دوره بود، سال‌هایی که جنگ بود و صمیمیت شما به ما آرامش می‌داد.

این نظر قریب به اتفاق بچه‌‌های دهه شصتی است! صمیمیتی که شما از آن می‌گویید حس واقعی من و خانم خامنه بود که به بچه‌‌ها منتقل می‌کردیم به همین به دل شما می‌نشست. هر دوی ما حرف‌هایی را می‌گفتیم که به آنها اعتقاد داشتیم .

در آن شرایط این حس آرامش را کجا دریافت می‌کردید که آن‌قدر قوی بود و می‌توانستید آن را به دیگران هم منتقل کنید.

حس درونی بود. خیلی‌ها هنوز هم به من می‌گویند که تو مهربان هستی، آرامش شما، ما را هم آرام می‌کند و... البته من آدم بی‌خیال و خونسردی نیستم...

خونسردی با بی‌خیالی و بی‌تفاوتی فرق می‌کند.

بله آدم‌های خونسرد، آرام هستند و اطرافیان خود را هم آرام می‌کنند. خونسردی در آرامش فردی، خانواده، محیط کار، اجتماع و ... تاثیر دارد. اما معتقدم که اگر ویژگی‌ شخصیتی و رفتاری در طول زمان در فردی ثابت بماند، یعنی در ذات او ریشه دارد. در یک خانواده شاید چند فرزند زندگی کنند که هر کدام خصلت‌های خاص خود را داشته باشند و مثلا یکی‌ از آنها از دیگری آرام‌تر باشد. خانواده و شرایط تاثیرگذار است اما به شخصیت درونی آدم‌ها هم بستگی دارد.

این ذهنیت در مردم هم ماندگار شده که خانم رضایی دهه 90 باید همان ویژگی‌های خانم رضایی دهه 60 را داشته باشد، آیا این خواسته مردم باعث شده این ویژگی در شما حفظ شود؟

بله. من از نظر اخلاقی و رفتاری با دهه 60 چندان تفاوتی نکرد‌ه‌ام. معتقدم شاید افراد در دوره‌ای از شرایط موجود، خصلت‌هایی را دریافت کنند و شبیه آنها شوند اما اگر این ویژگی در ذات آنها وجود نداشته نباشد به مرور زمان آن را از دست می‌دهند. من به‌عنوان یک آدم آرام بین مردم شناخته شده‌‌ام اما در موقعیت‌‌های مختلف واکنش‌های گوناگون نشان می‌دهم شاید گاهی هم عصبانی شوم اما چون ذاتا آرام هستم، عصبانیتم موقتی است و خیلی زود جایش را به آرامش می‌دهد.

آن زمان که برنامه کودک را اجرا می‌کردید، 16 ساله بودید شهرتی که در آن سن و سال به دست آوردید، چقدر زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار داد؟ شنیدم که همسر شما متخصص قلب است، آیا ازدواج شما ربطی به شهرت آن دوره داشت؟

زمانی که من ازدواج کردم، همسرم دانشجوی سال سوم پزشکی بود پس برایم مهم نبود که با آدم معروف و مشهوری ازدواج کنم. در آن سن و سال سواد و تحصیلات طرف مقابل برایم خیلی اهمیت داشت. اما هیچ‌وقت به این فکر نمی‌کردم که چون مجری هستم با مردی ازدواج کنم که در همه چیز اول بوده و به اصطلاح نامبروان باشد. برای همسرم هم مهم نبود که من مجری هستم و مشهور و می‌تواند از این بابت سود ببرد. متاسفانه الان برخی از آدم‌ها به دلیل منفعت‌های شخصی با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

پدر یا مادرتان در حرفه رسانه فعال بودند که شما به سمت اجرا رفتید؟

نه ! پدر و مادرم اصالتا دماوندی هستند. پدرم آن زمان کارمند دادگستری و بسیار مذهبی بود. او خیلی روی حلال و حرام مقید بود. مادرم هم مذهبی بود و رفتار و شخصیت آنها به شدت روی ما که چهار تا خواهر و برادر بودیم، تاثیر گذار بود.

برخی از والدین به حلال و حرام مقید هستند و معتقدند که لقمه حلال باعث عاقبت به‌خیری فرزندان می‌شود، شما در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌اید تاثیر این نگرش را در زندگی خود دیده‌اید؟

بله بسیار موثر است. شاید بچه‌‌هایی که با این سبک تربیتی بزرگ می‌شوند از خیلی امکانات زندگی عقب بمانند و از موقعیت‌هایی کنار گذاشته شوند اما زندگی بهتر و با کیفیت‌تری خواهند داشت. خودم و همسرم در چنین خانواده‌ای بزرگ شده‌ایم و در زندگی مشترک هم به‌شدت مقید به حلال و حرام هستیم و به راهی نمی‌رویم که پول حرام وارد خانواده‌ ما شود.

برخی معتقدند که مذهب بازدارنده است و جلوی پیشرفت را می‌گیرد اما شما در دهه 60 در یک خانواده مذهبی بزرگ شده و مجری تلویزیون شدید، به نظرتان چگونه می‌توان هم مذهبی بود هم پیشرفت کرد و در عرصه‌های مختلف حضور داشت؟

اگر از مذهب شناخت درست وجود داشته باشد، متوجه می‌شویم که هیچ موضوع بازدارنده‌ای در آن وجود ندارد. همه آدم‌ها می‌توانند در همه موقعیت‌ها و عرصه‌هایی که مذهب ممانعتی برای آنها نگذاشته است، حضور داشته باشند. مذهب اصلا مانع و دست و پاگیر نیست؛ مگر در مسائل اخلاقی و همان حلال و حرامی که درباره‌اش صحبت کردیم. وقتی کارمان را بر اساس اخلاق انجام دهیم، می‌توانیم در همه عرصه‌‌ها حضور داشته باشیم و مذهب هم بازدارنده نباشد.

شما سال‌هاست در حوزه رسانه فعالیت می‌کنید و بیشتر اجرای برنامه‌های کودک و خانواده را به عهده داشته‌اید به نظرتان چگونه باید مذهب را برای بچه‌های امروز تبیین و آموزش داد که آن را بپذیرند و با اصول آن همراه شوند؟

باید افراد متخصص این اصول را برای بچه‌ها به درستی بازگو کنند. این افراد در وهله اول باید خودشان مقید و متعهد به حرف‌هایی باشند که آنها را بازگو می‌کنند و باید آن‌قدر اطلاعات داشته باشند که بتوانند به سوالات ریز و درشت بچه‌‌ها پاسخ بدهند و مهم‌تر این‌که توانایی جلب اعتماد آنها را داشته باشند.

یکی از مشکلاتی که جامعه امروزی ما و به‌خصوص خانواده‌ها را تهدید می‌کند، ریاکاری است! بچه‌‌ها در خانه با رفتارهایی روبه‌رو می‌شوند که عکس آن را در جامعه می‌بینند و در بیشتر مواقع دچار رفتار دوگانه می‌شوند به نظرتان در این شرایط چه باید کرد؟

این روزها هدایت و تربیت بچه‌‌ها کار دشواری است. رسانه‌ها زیاد شده و بچه‌ها خودشان از جاهای مختلف اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که گاهی حتی خانواده‌ها به آن اطلاعات دسترسی ندارند. برای بچه‌‌های امروز سوالاتی پیش می‌آید که پدر و مادر‌ها نمی‌توانند به آنها پاسخ بدهند. در مقابل گاهی والدین به بچه‌‌ها چیزهایی می‌گویند که خودشان به آن عمل نمی‌کنند و این رفتار باعث می‌شود که آنها دچار رفتار دوگانه شوند، این اتفاق در مدرسه هم رخ می‌دهد. واقعیت این است که کار پدر و مادرها، مدارس، مسئولان و مدیران جامعه، این روزها خیلی دشوارتر از گذشته است. آنها باید تلاش کنند که از نسل امروز عقب نمانند. پدر و مادرها با همه مشغله‌ای که دارند، باید حواسشان به بچه‌‌ها باشد. دوستان فرزندانشان را بشناسند و بدانند که آنها با چه کسانی رفت‌و آمد می‌کنند و...

اگر بخواهید الان برای بچه‌‌ها برنامه اجرا کنید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشید؟

باید اطلاعاتم را در همه زمینه‌‌ها افزایش دهم و با کارشناسان زیادی در ارتباط باشم تا بتوانم به‌عنوان یک مجری، جوابگوی سوالات و نیاز کودکان و نوجوانان باشم. بچه‌های امروزی با بچه‌‌های دهه 60 خیلی فرق دارند. مشکلاتی که این بچه‌ها با آن درگیر هستند در دهه 60 اصلا وجود نداشت، بنابراین من باید راه گفت‌وگو و تعامل با بچه‌‌های امروز را پیدا کنم تا کلامم در آنها موثر باشد.



ادامه مطلب ...
مصلحی: فتنه‌ جدید

 وزیر سابق اطلاعات گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عده‌ای به دنبال فتنه‌ای تازه هستند و مباحثی همچون شورای رهبری را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی صبح امروز در جمع مردم اصفهان با اشاره به سالروز 9 دی اظهار کرد: ویژگی حماسه 9 دی این بود که ملت ایران بدون توجه به جهت‌گیری‌های خواص که نتوانستند به خوبی تصمیم بگیرند، دوره سخت سیاسی را پشت سر گذاشتند و پیروی از ولی‌فقیه خود را به منصه ظهور گذاشتند.

وی در ادامه افزود: خواص در فتنه 88 دچار تحریف از طرف دشمن شدند و نتوانستند به خوبی تصمیم‌گیری کنند و موضعی صریح از خود نشان دهند، این در حالی است که هنوز هم این خواص موضع خود را در بحث فتنه 88 اعلام نمی‌کنند و از آن خودداری می‌کنند.

* تحریف مسیر و گفتمان انقلاب اسلامی توسط دشمن

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد 94 در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی خود به مقوله تحریف پرداختند که باید این موضوع مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه دشمن می‌خواهد از طرق مختلف انقلاب اسلامی را دچار تحریف کند.

وی با بیان اینکه دشمن بارها برای مقابله با ایران از طریق جنگ فیزیکی اقدام کرده و به نتیجه نرسیده، تصریح کرد: دشمن می‌داند که با جنگ سخت نمی‌تواند به انقلاب اسلامی خدشه وارد کند و این روش پاسخگو نخواهد بود، بنابراین به دنبال جنگ نرم است تا مسیر و گفتمان انقلاب اسلامی را دچار تحریف کند.



ادامه مطلب ...
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد کسی نباید توقع داشته باشد که دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پایان پذیرد چرا که تا وقتی که جمهوری اسلامی ایران هست.
 معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد کسی نباید توقع داشته باشد که دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پایان پذیرد چرا که تا وقتی که جمهوری اسلامی ایران هست.

سید عباس عراقچی پنجشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر دفاع درباره ضرورت توجه به توسعه توان موشکی در برابر اقدامات مداخله جویانه آمریکا افزود: کسی نباید توقع داشته باشد که دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پایان پذیرد چرا که تا وقتی که جمهوری اسلامی ایران هست و در برابر سیاست های آمریکا در منطقه ایستادگی می کند و اهداف انقلاب اسلامی نیز ادامه دارد، سیاستهای خصمانه آنان نیز ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: نامه آقای روحانی به سردار دهقان به این معناست که موضوع موشکی ایران قابل مصالحه و مذاکره نیست.

عراقچی ادامه داد: میان بحث برجام و آزمایش موشکی تفاوت آشکاری وجود دارد و به هیچ وجه آزمایش موشکی نقض برجام نیست. 

وی تأکید کرد: کسانی که تصور می کنند برجام به معنای پایان خصومت های آمریکا علیه ایران و یا کاهش آن است در اشتباهند. ما از ابتدا نیز دنبال چنین هدفی نبودیم، اکنون نیز چنین هدفی نداریم و محقق هم نخواهد شد.

عراقچی گفت: تنها در موضوع هسته ای با استفاده از اقدامات چند جانبه با چین، روسیه، اروپا ، سازمان ملل و آمریکا این مسئله را مدیریت می کنیم و ربطی به پایان دشمنی های آمریکا ندارد.

وی با اشاره به دخالت های آمریکا درباره توان موشکی ایران افزود: ما همیشه با این دشمنی ها و مداخله ها مواجه بودیم و ربطی به ماه های اخیر ندارد.
عراقچی گفت: لابی های صهیونیستی و منطقه ای در آمریکا نقش زیادی در این سیاستها دارند و ما نیز نباید اجازه دهیم که چنین دستور کاری را در آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کنند به ویژه اینکه این لابی ها تلاش زیادی در توقف مذاکرات هسته ای داشتند و اکنون نیز در تلاشند تا در اجرای برجام و انجام موفق آن جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم
مهتاب ثروتی بازیگر جوان در نقش سلما در سریال کیمیا
عکس/ بازیگر نقش سلما در سریال کیمیا
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی گفت: در فتنه ۸۸ افرادی دستگیر شدند، اعتراف کردند تنها برای ناامن کردن یکی از چهارراه‌ها در تهران در کنار سازمان حج و زیارت در خیابان آزادی، هفته‌ای ۲۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

  حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در همایش سیاسی با حضور فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی نوح(ع) در سالن همایش‌های ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ با اشاره به فتنه‌های متعدد برای پیامبران در مسیر هدایت مردم گفت: وجود فتنه‌های متعدد برای استحکام و بالندگی نظام‌های اسلامی در طول تاریخ از سنن الهی است؛ تا این نظام‌ها در مسیر هدایت امت به ساخت و استحکام لازم دست پیدا کنند.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال،‌ آن را نقطه عطفی در معرفی پروژه نفوذ دشمن قلمداد و تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌گذاری عظیمی برای به انحراف کشیدن گفتمان امام(ره) ایجاد کرده است؛‌ به طوری که در تمام این سال‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تلاش نافرجام دشمن برای به هم ریختن ساختار معماری انقلاب اسلامی بوده‌ایم که بحمدالله با هوشیاری نیروهای مومن و انقلابی شکست خورده است.

وزیر سابق اطلاعات افزود: تغییر افکار، تغییر ساختار و تغییر رفتار سه مؤلفه نظام سلطه درپروژه نفوذ به شمار می‌آیند که در تمام این دوره‌ها بعد از انقلاب اسلامی، متناسب با هر دوره‌ای از ویژگی‌های خاص خود بهره‌مند بوده است.

وی با یادآوری نفوذ دشمن در بیت یکی از آیات عظام در اوایل انقلاب افزود: با کمال تأسف در روزهای بعد از پیروزی انقلاب شاهد نفوذ یکی از جاسوسان انگلیسی در بیت ایشان بودیم و شاهد بودیم که چه تبعات جبران ناپذیری را به کشور وارد ساخت.

وی با ذکر اینکه انجمن حجتیه را می‌توان مصداقی از یک مجموعه کاملا منحرف و در خدمت اهداف غرب دانست؛ تصریح کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب شاهد نفوذ موردی و جریانی زیادی بوده‌ایم که تمام این نفوذ‌ها در قالب نفوذ موردی یا همان ترور فیزیکی و ترور شخصیت‌ها و یا نفوذ جریانی درقالب تاثیر در تصمیم‌سازی‌ها بودیم.



ادامه مطلب ...

 

یک مقام ارشد دولتی آمریکا در واکنش به دستور رئیس‌جمهور ایران به وزیر دفاع برای تسریع در طراحی و تولید موشک‌ گفته که بنا نیست به همه اظهارنظرهای مقامات ایرانی واکنش نشان داده شود و آمریکا برای مقابله با تهدیدات موشکی ایران، کماکان با متحدان منطقه‌ای خود همکاری می‌کند.
دقائقی پس از دستور «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به وزیر دفاع ایران برای توسعه برنامه موشکی در برابر تهدیدات و تحریم‌های آمریکا، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به شرط فاش نشدن نامش به این دستور واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش رادیو صدای آمریکا، این مقام آمریکایی گفته «بنا نداریم به همه اظهارات مقامات ایرانی واکنش نشان دهیم.»

مقام مزبور البته سخنانی کلی در برابر سخنان رئیس‌جمهور ایران بیان کرده و گفته: «خیلی وقت است که در برابر تهدیدات ناشی از برنامه موشکی ایران ایستاده‌ایم و باز هم این چنین خواهیم کرد.»

وی ادامه داده: «در راه این ایستادگی، با متحدان منطقه‌ای خود همکاری خواهیم کرد تا توان دفاعی آنها را در برابر ایرانیان، تقویت کنیم.»

پس از آنکه آمریکایی‌ها دیشب اعلام کردند که باز هم ایران را بخاطر مسئله موشکی تحریم می‌کنند، روحانی نامه‌ای به وزیر دفاع نوشت و از وی خواست «در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.»

روحانی البته یکی از اظهارنظرهای آمریکایی‌ها در خصوص تحریم‌های جدید را هم تصدیق کرد و گفت که «روشن است که برنامه موشکی ایران به‌هیچ‌وجه جزئی از برجام نبوده، که مقامات رسمی آمریکایی نیز بر آن اذعان دارند.» این یعنی برجام نقض نشده است.

منبع: فارس

 

وضعیت هوای کلان‌شهرهای مختلف کشور از جمله تهران در حالی بحرانی است که سازمان محیط‌ زیست برنامه و اطلاع‌رسانی خاصی در این زمینه نداده و معصومه ابتکار نیز برنامه‌های از جمله سفر به کیش و حضور در کنسرت‌ها را در پیش گرفته است.
صراط: هجده روز است که هوای تهران و برخی از کلان‌شهرهای کشور به شدت آلوده است و این آلودگی هر روز تشدید شده و مردم این کلان‌شهرها را از نفس انداخته است؛ اما این روزها فعالیت‌های معصومه ابتکار رئیس‌سازمان محیط زیست کشور بسیار قابل تأمل است.

معمولاً با وقوع یک بحران مسئولان امر با تشکیل ستادی به طور ویژه برای رفع مخاطرات آن اقدام می‌کنند اما این روزها تنها راهکار عاجل رئیس‌سازمان محیط زیست مدد گرفتن از باد و بارانی بوده که هنوز چهره آلوده شهرها را نشسته است. البته روز 9 دی‌ماه پس از 18 روز که شاخص آلودگی‌ها ناسالم بودن هوا را نشان می‌داد حسن روحانی دستور فوری برای مقابله با آن صادر کرد. اما این دستور همراه با بارش باران در برخی از شهرها بود که بر اساس آن سازمان هواشناسی اعلام کرد به احتمال زیاد با ادامه این بارش‌ها شاهد کاهش غلظت آلودگی در شهرهای مختلف خواهیم بود.

اما با نگاهی به فعالیت‌های این روزهای معصومه ابتکار که بیش از پیش در کانون توجه افکارعمومی و رسانه‌ها قرار دارد به خوبی می‌توان به میزان دغدغه و فعالیت‌های وی برای کاهش رنج شهروندان پی برد.

بنابراخبار و اطلاعاتی که از فعالیت کاری رئیس سازمان محیط زیست در رسانه‌ها درز یافته است، وی در ششم دیماه به همراه علی جنتی وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی شاهد اجرای کنسرت «زمین مقدس» توسط گروه نامیرا بود. ابتکار در حالی در این کنسرت حضور یافت که پیش از این، در تمرین‌های این گروه کُر نیز حاضر شده و این اجرا را اجرایی قابل قبول توصیف کرده بود.

سفرهای بی‌ربط ابتکار در بحران آلودگی هوا +تصاویر
سفر معصومه ابتکار به جزیره کیش


ادامه مطلب ...
 
رهبر معظم انقلاب فرمودند: روزی که کلمه سنی و شیعه در ادبیات آمریکایی‌ها پیدا شد، همه اهل نظر نگران شدند.

، همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای  اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دمیده شدن روح زندگی و معنویت واقعی و احیای دنیای مرده و آفت زده جاهلیت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پیامبر(ص)، مهمترین وظیفه امروز دنیای اسلام بویژه علماء و روشنفکران راستین را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» برای دمیدن روح واقعی اسلام و معنویت در دنیای پر از ظلم و تبعیض و قساوت کنونی دانستند و تأکید کردند: امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حرکت کند.



ادامه مطلب ...
معاون فرمانده سپاه:
معاون فرمانده سپاه گفت: اطلاعاتی داریم که برخی حامیان فتنه‌گران منتظر فرصتی برای برپایی فتنه دیگر هستند.

صراط: بیش از 6 سال از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 و حضور شکوهمند 85 درصدی مردم می‌گذرد، حلاوت این پیروزی به کام ملت به دلیل عدم تمکین نانجیبانه گروهی فتنه‌گر به رأی مردم، تلخ شد و انتخاباتی که می‌رفت تا اهرم قدرتمندی برای ایران در منطقه باشد، فرصت‌ها و هزینه‌های بی‌شماری را به نظام جمهوری اسلامی و مردم تحمیل کرد.

برخی گمان می‌کنند گذر زمان می‌تواند سبب فراموشی گناه و جنایت فتنه‌گران شود و از این روست که در سطوح مختلف تلاش‌ می‌کنند فتنه را در سطح یک کدورت تنزل داده و «حساسیت‌زدایی» کنند.

در آستانه سالگرد تجمع بی‌نظیر مردم ایران در 9 دی که شاید بتوان آن را همه پرسی دوباره‌ای برای تائید نظام جمهوری اسلامی ایران دانست، در گفتگویی با سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی سپاه به بررسی زوایای مختلف بروز فتنه، دلایل گستردگی آن، نقش مردم در پایان دادن به 202 روز آشوب و اغتشاش و لزوم یادآوری مجدد این حادثه عبرت آموز پرداختیم:

* شرکت کنندگان در انتخابات باید قوانین را قبول کنند

سردار نجات در ابتدای این مصاحبه نفی قانون و نفی مردم سالاری دینی توسط اغتشاش گران پس از 22 خرداد 88 را یکی از نکات مهمی برشمرد و گفت که این موضوع مغفول مانده است:

«در تمام نظام‌های انتخاباتی دنیا، ساز و کار قانونی وجود دارد و هر که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، فرض بر این است که این ساز و کار قانونی را قبول داشته باشد، جمهوری اسلامی نیز با این ساز و کار 30 سال و حداقل 30 انتخابات برگزار کرده است».

وی ادامه داد: بسیاری از دوره‌ها اصلاح‌طلبان برگزارکننده انتخابات بودند و از دل آن افراد اصولگرا بیرون آمدند. به عنوان مثال آقای احمدی‌نژاد پیروز انتخاباتی بود که آقای موسوی لاری برگزار کرد. همچنین در دوره‌های دیگر، افراد اصولگرا انتخابات را برگزار کردند و اصلاح‌طلبان پیروز میدان شدند، مثلاً انتخاباتی که آقای بشارتی مجری آن بود و آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

* نظام از 7دهم درصد آرای آقای روحانی صیانت کرد

سردار نجات با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در انتخابات سال 92  از 7 دهم درصد آرای مردم هم حفاظت کرد و آقای روحانی با 50.7 درصد رئیس جمهور شد، گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد انتخابات 92 را برگزار کرد و آقای روحانی جزو منتقدین محکم آقای احمدی‌نژاد بود؛ نظام جمهوری اسلامی در طول 30 سال نشان داده که سازوکار انتخاباتی سالم و امتحان پس‌داده‌ای دارد.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه در انتخابات سال 88 برخی جریانات روال قانونی و روال مردم‌‌سالاری دینی را زیر سوال بردند، اظهار داشت: در هر انتخاباتی یک جریان بازنده و یک جریان برنده می‌شود، واضح است که بازنده ناراحت است، لکن این خشم و ناراحتی در کشورهایی که به دموکراسی پایبندند، به آشوب کشیده نمی‌شود و جریان بازنده بلافاصله به کاندیدای برنده تبریک می‌گوید. در ایران نیز آقای ناطق در انتخابات سال 76 بلافاصله به آقای خاتمی تبریک گفت و آقای جلیلی و قالیباف نیز به آقای روحانی تبریک گفتند.

* شورای نگهبان قاضی انتخابات است

وی در ادامه توضیح داد: گاهی اوقات فاصله فرد پیروز با فرد بازنده تنها 3 درصد است اما باز هم نتیجه را می‌پذیرند و به هم تبریک می‌گویند، 15 سال پیش و در آمریکا انتخاباتی برگزار شد که دو نامزد حدود یک تا 2 درصد فاصله داشتند، ولی همگی به سازوکار قانونی و دادگاه قانون اساسی که قاضی انتخابات آنهاست، پایبند بودند.

سردار نجات «شورای نگهبان» را در کشور ما قاضی انتخابات خواند و گفت: افراد بازنده انتخابات ریاست جمهوری 88 حاضر نشدند قضاوت را بپذیرند، البته این نشان داد جریان برنامه‌ریزی شده پشت سر این برنتافتن قانون بود، اینها قبل از سال 88 ستاد صیانت از آرا تشکیل دادند؛ بحث تقلب در انتخابات را از قبل انتخابات مطرح کردند؛ رنگ سبز انتخاب کردند و زنجیره‌ انسانی به خیابان‌ها آوردند.

معاون فرهنگی سپاه به اظهارات میرحسین موسوی در روز انتخابات اشاره و تصریح کرد: در هر انتخاباتی معمولا 30 درصد مردم قبل از ظهر رای می‌دهند، در چنین شرایطی و قبل از ساعت 12 ظهر میرحسین موسوی مصاحبه می‌کند و می‌گوید: من پیروز این انتخابات هستم و اگر چیزی غیر از این باشد معلوم است که تقلب شده است. همسر آقای هاشمی هم صبح روز انتخابات و هنگام رای دادن در مصاحبه‌ای مدعی می‌شود که اگر کسی غیر از میرحسین موسوی رای بیاورد، معلوم است که تقلب شده و مردم باید به خیابان‌ها بریزند.



ادامه مطلب ...
شلیک قایق های تندرو ایرانی ها نزدیک ناو آمریکایی ترومن، خبری است که فوری مخابره شد و در صدر اخبار رسانه های غربی قرار گرفت؛ خبری که هم زمان انتشار آن و هم نحوه انتشار آن در رسانه های غربی، حساب شده و با هدف مشخصی صورت گرفت.
صراط: در حالی مقام های نظامی آمریکا و رسانه های غربی مدعی شده اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راکت هایی را به نزدیکی ناو هواپیمابر هری ترومن و سایر کشتی های جنگی شلیک کرده اند، بررسی ها نشان می دهد، این اتفاق با روایتی که آمریکایی ها می کنند، رخ نداده است.

منابع مطلع ایرانی می گویند، کنترل ناو هواپیما بر ترومن و هدایت آن به محض ورود به خلیج فارس، از جمله اقداماتی است که به صورت معمول حرفه ای، ایمن و طبق روال عادی انجام شده است و از ابتدای سال تا کنون نیز موارد متعددی (هفت مورد) از این گونه کنترل ها توسط نیروی دریایی ایران در ارتباط با ناوهای آمریکایی انجام شده و نیروی دریایی ایران کنترل و نظارتش را بر اساس اصول حرفه ای و کاملا ایمن انجام داده و هیچ اتفاق غیر مترقبه و غیرمعمولی در این زمینه روی نداده است.

بر این اساس، شلیکی که مقامات آمریکایی و رسانه های غربی مدعی اند به نزدیکی ناو ترومن و کشتی های تجاری شده، در واقع در منطقه ممنوعه برای حضور ناوها و کشتی های تجاری بوده و به هیچ وجه در موقعیتی که ایمنی تردد در خلیج فارس را به خطر بیندازد و یا به سوی هدفی چون ناو یا کشتی تجاری نشانه رفته باشد، نبوده است.

این در حالی است این  اتفاق معمولی و طبیعی که روز شنبه اتفاق افتاده است، پس از چهار روز به صورت مشکوک و هدفمند، با روایت غیر صحیح در اختیار رسانه های غربی قرار گرفته و مقامات نظامی ناشناس آمریکایی، آن را  "بسیار تحریک آمیز" توصیف کردند.

این روایت ناصحیح از این واقعه در حالی صورت می گیرد که حتی منابع غربی خود اذعان می کنند که نیروهای ایرانی حدود نیم ساعت پیش از شلیک در منطقه ورود ممنوع ناوها و کشتی های تجاری، اطلاعیه ای را در این زمینه صادر کرده و هشدار لازم را داده اند؛ اما همین مقامات و رسانه ها، هیچ گاه نمی گویند این شلیک در منطقه ممنوعه ورود ناوها و کشتی های تجاری بوده است.

برخی تحلیلگران نظامی، رسانه ای کردن یک اتفاق مرسوم در کنترل ناوهای دریایی که به خلیج فارس وارد می شوند، در کنار آمیختن آن به خبر شلیک قایق های ایرانی در منطقه ممنوعه ورود، ناوها و کشتی های تجاری، آن هم چهار روز پس از رخ دادن اتفاق را تلاشی برای تحت الشعاع قرار دادن، توانایی ایران در کنترل های دریایی ارزیابی می کنند و معتقدند ارتباط دادن وقایع بی ارتباط در این زمینه و رسانه ای کردن ناگهانی آن، در جهت تضعیف تعهد ایران در کنترل های ایمن و حرفه ای دریایی است. در حالی که کایل رینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا خود پیشتر گفته بود، تعاملات دریایی ایران برای کنترل ناوها و کشتی های تجاری، بر اساس اصول حرفه ای، ایمن و بر اساس روال متداول صورت می گیرد.
منبع: تابناک
گروه تروریستی داعش زنان اسیر شده را با شیوه خاص خود به فروش می رساند.
صراط: نیروهای داعشی پس از اسیر کردن زنان ایزدی آن ها را میفروشند. خریداران این زنان و دختران نیروهای شبه نظامی داعش هستند. گاهی خانواده های آن ها نیز با پرداخت هزاران دلار دخترانشان را از نیروهای داعشی میخرند و نجات می دهند.

شیوه‌فروش برده‌های‌جنسی داعش+تصاویر

شیوه‌فروش برده‌های‌جنسی داعش+تصاویر

شیوه‌فروش برده‌های‌جنسی داعش+تصاویر
پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است.کمپین "دیوار مهربانی" رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک سنت در سراسر کشور می شود و از سوی دیگر بازتاب رسانه ای جهانی پیدا کرده است.
به گزارش
عصر ایران در روزهای گذشته رسانه ها و خبرگزاری های مختلف جهانی از جمله بی بی سی ،سی ان ان و گاردین و... درباره گسترش "دیوار مهربانی" و کمپینی به نام "پایان کارتن خوابی" در ایران و بازتاب آن در فضای مجازی و تاثیرات آن در زمستان سرد ایران مطالبی منتشر کرده اند.
سی ان ان با انتشار گزارشی در این باره نوشته است:در زمستان سرد ایران مردم این کشور ابتکاری جالب برای گرم کردن بی خانمان ها پیدا کرده اند."دیوار مهربانی" که مردم در آن می توانند لباس هایی را که نیاز ندارند با دیگران به اشتراک بگذارند، در حال گسترش در سراسر کشور است.
پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است.
بازتاب دیوار های مهربانی ایران در جهان (+عکس)
 

به گفته مقامات دولتی در ایران، در این کشور بیش از 15 هزار بی خانمان وجود دارد. یک سوم این تعداد زن هستند. با این حال برآوردها و ارقام رسمی بالاتر از  این آمار است.  بر اساس تخمین سال گذشته سازمان بهزیستی تنها بیش از 15 هزار نفر بی خانمان در سطح شهر تهران زندگی می کنند.
اقتصاد ایران از سال 2014 پس از تحمل دو سال رکود وارد دوران نقاهت شده است. با این حال با توجه به آمار بانک جهانی نرخ بیکاری در این کشور همچنان 11.4 درصد است.
طرح دیوار مهربانی موفقیت خود را تا حدود زیادی مدیون شبکه های اجتماعی است، چون این طرح از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شد.

بر اساس گزارش بی بی سی نخستین دیوار مهربانی در ایران در شهر مشهد درست شد و سپس این ایده در شهرهای دیگر از جمله شیراز، سیرجان و ایلام الگو برداری شد.
"آیا شما از دیوار مهربانی چیزی شنیده اید؟" یک کمدین محبوب ایرانی این مطلب را در صفحه فیسبوک خود نوشته است.
او با تشویق مردم به درست کردن این دیوارها در شهرهایشان نوشته است: درست کردن این دیوار کار بسیار ساده ای است، فقط کافی است یک دیوار مناسب برای این کار پیدا کنید ، کمی رنگ و چند تا قلاب و جا رختی و نوشتن جملات: دیوار مهربانی و اگر نداری بردار و اگر داری، بذار.
همچنین بر اساس گزارش روزنامه گاردین کمپینی به نام "پایان کارتن خوابی " با راه انداختن طرح  "یخجال مهربانی " برای نخستین بار در شهر تهران و در منطقه شوش یخجالی را برای کمک به بی خانمان ها و کارتن خواب ها تدارک دیدند، این طرح از شهر تهران فراتر رفته و هم اکنون در شهرهای شمالی لاهیجان و رشت و نیز کرج مورد الگوبرداری قرار گرفته است.

ثروتمندترين زن ايران هم ثبت نام كرد
این پدیده های انتخاباتی، از قضا هم سهم زنان را در لیست اصلاح طلبان بالا می برند و هم وزن اقتصادی آن را.

  فاطمه مقیمی ثروتمندترین زن بازرگان کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد تا لیست اصلاح طلبان مانند لیست آنان در شورای شهر، یک زن میلیاردر را نیز به خود ببیند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، به نظر می رسد برنامه ریزی اصلاح طلبان از سال 92 بدین صورت بوده که هر بار یک پدیده ویژه را در لیست خود بگنجانند تا از ویژگی های چندجانبه او نهایت استفاده را ببرند.

زنان ميلياردر در سبد اصلاح طلبان!/ آيا اين كانديداها از فرمول احمدی‌نژاد تبعيت می‌كنند؟
فاطمه مقیمی ثروتمندترین زن بازرگان ایران


این پدیده های انتخاباتی، از قضا هم سهم زنان را در لیست اصلاح طلبان بالا می برند و هم وزن اقتصادی آن را.

اولین بار فاطمه دانشور یکی از ثروتمندترین زنان کشور در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر قرار گرفت و به شورا راه یافت. این تجربه ظاهرا به مذاق اصلاح طلبان شیرین آمده که آنها برای انتخابات مجلس نیز به سراغ فاطمه مقیمی رفته اند.

مقیمی بزرگترین بازرگان زن ایرانی و کارآفرین زن برتر جهان در شورای مرکزی حزب کارگزارن نیز عضویت دارد و احتمالا اگر از فیلتر شورای نگهبان عبور کند در لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار خواهد گرفت.

اینکه چرا اصلاح طلبان در سیاست های جدید انتخاباتی خود به سراغ "زنان ثروتمند" رفته اند خود جای پرسش دارد اما این ماجرا، یادآور خاطره ای از حسن روحالنی است که درباره احمدی نژاد ثبت کرده است. بر طبق این خاطره، محمود احمدی نژاد از روحانی خواسته بود تا کل بودجه آژانس را ایران پرداخت کند و در مقابل، آژانس پرونده هسته ای کشورمان را فیصله دهد.

روحانی نوشته بود: "...بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آن‌هاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آن‌ها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو نفوذ دارند. [آقای احمدی‌نژاد] گفت: هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم. مثلاً چند صد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می‌کنیم."

آن پیشنهاد احمدی نژاد البته عملی نشد اما ظاهرا ده سال بعد، همان تجربه به داد اصلاح طلبان رسیده است و آنها برای هر انتخاباتی، زنان ثروتمند را از در لیست خود از قلم نمی اندازند.

پنج شنبه 3 دی 1394برچسب:انتخابات, :: 21:25 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

صراط: اکبر هاشمی رفسنجانی هم با حضور در وزارت کشور، در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد تا مثلث او، روحانی و سید حسن خمینی تکمیل شود.
به گزارش صراط، پیش از این اخباری مبنی بر احتمال همراهی رییس جمهور با هاشمی برای ثبت نام در انتخابات به گوش می رسید اما ظاهرا هر سه نفر ترجیح دادند تا در زمان های مختلف به وزارت کشور بروند. بر این اساس، سید حسن خمینی صبح جمعه، به همراه دو برادر خود به وزارت کشور رفت با تاکید بر حضور "مستقل"، تلاش کرد تا نام خانوادگی خود را بیش از پیش برجسته کند.


حسن روحانی که سابقه نمایندگی سمنان در مجلس خبرگان را هم دارد بار دیگر از حوزه تهران نام نویسی کرد تا یک رقابت درونی و نامرئی میان او با هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی شکل بگیرد.

اکنون با ثبت نام این افراد، مثلث موردنظر هاشمی رفسنجانی در انتخابات شکل گرفته و به نظر می رسد میزان آرای این سه، در انتخابات گویای بسیاری از مسائل جاری کشور باشد. هرچند هنوز پیش از رای مردم، منتظر نظر شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت این سه بمانیم.

حسن خمینی برای اولین بار است که در چنین رقابتی پا گذاشته و شاید به همین دلیل مقدمه چینی های لازم برای گذر او از فیلتر شورای نگهبان از چندی پیش توسط هاشمی رفسنجانی آغاز شده است. در این مدت او که 43 سال دارد از سوی هاشمی، "آیت الله" و "علامه" خوانده شده است. این در حالی است که خود رفسنجانی هم در آخرین انتخاباتی که حاضر بود – انتخابات ریاست جمهوری 92 - از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

مرجانه‌ گلچين و احمد پور مخبر در هتلی در مشهد

عکس/ مرجانه‌گلچين و احمدپورمخبر در هتل

در ساعات گذشته شایعه خداحافظی عادل فردوسی پور با برنامه نود فضای مجازی را پر کرده و رسانه ها این خبر را به نقل از یک روزنامه ورزشی منتشر میکنند.
در ساعات گذشته شایعه خداحافظی عادل فردوسی پور با برنامه نود فضای مجازی را پر کرده و رسانه ها این خبر را به نقل از یک روزنامه ورزشی منتشر میکنند.

فردوسی پور در گفتگو با «تماشاگران امروز» این خبر را تکذیب می کند. او می گوید نمی دانم این شایعه از کجا آمده اما اصلا جدی اش نگیرید چون خودم هم آن را یک شوخی میدانم.

عادل به می گوید برنامه نود با نظم و قدرت ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی در ادامه راه و همکاری اش با سیما وجود ندارد. او از رسانه ها خواست از انتشار شایعه خودداری کنند.

 

وزیر سابق اطلاعات گفت: امروزه طلحه و زبیرها به میدان آمدند و ما برای مقابله با این فتنه باید خود را بیش از گذشته ‌آماده کنیم.

 وزیر سابق اطلاعات گفت: امروزه طلحه و زبیرها به میدان آمدند و ما برای مقابله با این فتنه باید خود را بیش از گذشته ‌آماده کنیم و در حفظ و حراست از مسیر و جایگاه امام بیش از پیش بکوشیم.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی دقایقی پیش در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (ع) که به مناسبت حماسه 9 دی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه باید مسیر انقلاب را با گفته‌های رهبر معظم انقلاب مطابقت دهیم، اظهار کرد: ‌رهبری فرموده‌اند که نباید راه امام راحل گم یا از آن غفلت شود و یا عمدا کنار گذاشته شود.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز همراهان استکبار به دنبال از بین بردن راه امام راحل هستند، گفت: برخی نیز در این میان از ترفندهای موجود برای گمراهی مسیر اصلی انقلاب استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: خاطره‌گویی و خاطراتی که از امام نقل می‌شود بر اساس همین رویکرد است زیرا در این خاطره‌گویی‌ها، گفتمان‌های صحیحی از امام و انقلاب گفته نمی‌شود، در جریان انتخابات پیش رو نیز استکبار می‌خواهد این اتفاق‌ها ادامه داشته باشد تا مسیر انقلاب عوض شود.

وی تصریح کرد: امروزه طلحه و زبیرها به میدان آمدند و ما برای مقابله با این فتنه باید خود را بیش از گذشته ‌آماده کنیم و در حفظ و حراست از مسیر و جایگاه امام بیش از پیش بکوشیم.

مصلحی تصریح کرد: امام راحل عنوان می‌کردند که ما به دنبال پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی هستیم، اسلامی که در مسیر فقر و دردمندی بیچارگان حرکت می‌کند، اسلام ما اسلام پابرهنگان است اما هیچ‌گاه عنوان نکردند که ما می‌خواهیم در مسیر استکبار و سرمایه‌داری حرکت کنیم.

وی به برخی از ویژگی‌های اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: اسلام آمریکایی اسلام اشرافی و سرمایه‌داری است، اسلام آمریکایی اسلامی است که ابوسفیان در زمان پیامبر آن را پیاده می‌کرد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: این موضوع که استکبار علیه جمهوری اسلامی بسیج شده است، شوخی نیست، کشورهای مستکبر دنیا با برنامه‌ریزی گسترده در حال تغییر مسیر انقلاب اسلامی هستند.

مصلحی با اشاره به بحران سوریه نیز تصریح کرد: در آن زمان که بحران سوریه آغاز شد در شورای امنیت ملی تصمیم بر این شد که من با ولیعهد عربستان برای حل این بحران دیدار داشته باشم، در ابتدای امر تصمیم گرفتم که بررسی‌ کنم چه کسانی از ایران با ولیعهد عربستان دیدار داشتند و وی در این جلسات به چه موضوعاتی اشاره کرده است.

مصلحی گفت: بررسی‌های نشان می‌داد که ولیعهد عربستان تمامی مذاکره‌کنندگان را با ترفندهای خاصی به گوشه رینگ می‌برد و صحبت‌های خود را بر آنها غلبه می‌کرد.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: خلاف قواعد دیپلماسی صحبت‌های وی را قطع کردم و عنوان کردم که در شان من نیست پاسخ صحبت‌های شما را بدهم، امروز ما به دنبال حل بحران سوریه هستیم.

وی به نکته‌ای کلیدی در مذاکره خود با ولیعهد عربستان اشاره کرد و گفت: در آن ملاقات ولیعهد عربستان گفت که در زمان جنگ عراق علیه ایران با همکاری کشورهای منطقه بیش از 10 میلیون دلار به صدام کمک کرد و این موضوع نشان‌دهنده عمق کینه و نفرت وهابیت و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

مصلحی گفت: امروز باید بررسی کرد که صدام در کجا قرار دارد، وهابیت در چه نقطه‌ای قرار دارد، امروز حکومت عراق بر اساس چه رویکردی شکل گرفته و نقش جمهوری اسلامی ایران در این میان چیست؟

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری از ابتدای انقلاب تلاش کردند که مسیر انقلاب را عوض کنند اما نتوانستند زیرا مسیر انقلاب جلو می‌رود و اهداف استکباری نمی‌تواند در جامعه اسلامی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: باید معیار نماینده درست و انقلابی با اقتصاد مقاومتی سنجیده شود، برخی عنوان می‌کنند که اصلا دعوای ما با آمریکا دعوای دشمن با دشمن نیست بلکه دعوای قهر و آشتی است، باید گفت برخی مسئولان مردم را چه فرض کرده‌اند.

مصلحی ادامه داد: باید بعد از برجام پرسید که چه چیزی نصیب ملت ایران شده است، آیا یک گره اقتصادی حل شد و یا معیشت مردم بهتر شده است، من به عنوان کسی که تمام زوایای اقتصادی را زیرنظر دارم می‌گویم که 20 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست و 80 درصد آن ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

مصلحی ادامه داد: واردات بی‌حساب و کتاب، برگزاری جشنواره‌های لباس ترکیه‌ای در داخل کشور و نبود توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را دوچندان می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابی خود سعی می‌کنند که این فرهنگ را القا کنند که باید با کدخدا که همان آمریکاست کنار آمد و این بصیرت‌افزایی برای جلوگیری از شکل‌گیری فتنه جدید وظیفه شما بسیجیان است.

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 673
بازدید کل : 158250
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1