پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 28 شهريور 1394برچسب: جالب, :: 18:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 
این عکس مربوط است به سال ۱۳۷۱ و در آن آقایان بابان، افشار، سلطانی، کاشانی و حیاتی دیده می‌شوند.

شنبه 28 شهريور 1394برچسب: پاتوق یاران, 25 سال بعد, :: 18:40 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
افسران - 25 سال بعد
 
مجید مجیدی خاطره‌ای زیبا و شنیدنی از اولین بیننده فیلمش تعریف کرد، اکرانی که کسب رضایت تماشاگر فیلم برایش آرزو بود و این اکران یکی پر استرس‌ترین لحظات زندگی‌اش بوده است.اولین کسی که فیلم محمد(ص) را دید حضرت آقا بودند، به هر حال ایشان بانی و ایده‌دهنده فیلم بودند. در طول سال هم مرتب گزارش‌ها را به ایشان می‌دادیم و در جریان ساخت و ساز کار بودند و حتی روزهای آخر فیلم هم بازدیدی از شهرک داشتند، بازدیدی که قرار بود 2 ساعته باشد ولی 6 ساعت طول کشید و ایشان با یک ذوقی تمام شهرک را بازدید کردند. بازدید ایشان در قالب فیلمی در حال تهیه است که بعدها نمایش داده می‌شود.فیلم قبل از نهایی شدن حدود 3 ساعت و 20 دقیقه بود، در بهمن ماه قبل از انجام دادن کارهای ویژه نهایی روی فیلم، فیلم را آماده کردیم که حضرت آقا ببینند و اگر اصلاحاتی و نظراتی که لازم است را بگویند، تا انجام دهیم.

بعد از نماز مغرب و عشاء بود که برای نمایش به حسینیه امام خمینی(ره) رفتیم. در آنجا دوستان گفتند 3ساعت و 20 دقیقه زمان طولانی‌ای است و به خصوص که از عمل جراحی ایشان زمان زیادی نگذشته بود و دوران نقاهت را می‌گذراندند. قرار شد که با حضرت آقا مطرح کنیم که وسط فیلم یک زمان استراحتی بگذاریم که ایشان استراحت کنند.

مجید مجیدی در پنجمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشور خاطره زیبای اولین اکران فیلم محمد(ص) را بیان کرد، که به جرأت می‌توان گفت در مدتی که این خاطره نقل می‌شد، سکوت زیبایی که نشان از شوق شنیدن بود بر سالن همایش حکم‌فرما شد. در ادامه این خاطره را به زبان مجیدی می‌خوانید.

در بالای حسینیه یک سالن 30 -40 نفر تجهیز شده بود که فیلم نمایش داده شود. در مسیر حرکت به سمت محل نمایش گزارش‌های تکمیلی را به حضرت آقا دادم و گفتم فیلم همچین زمانی دارد و اگر شما اجازه بدهید وسط فیلم توقفی باشد تا شما استراحتی بکنید. آقا در جواب فرمودند: حالا ببینیم  چه می‌شود.

در اینجا بگویم این پیشنهاد را به این خاطر دادم که تجربه فیلم دیدن حضرت آقا را داشتم، چه حضوری و چه اینکه از دوستان شنیده بودم؛ مثلا ایشان بچه‌های آسمان را در دو نوبت دیده بودند.

آقا با همه اهل‌بیت‌شان برای تماشای فیلم آمده بودند و خانم‌ها پشت پرده‌ای که آماده شده بود، نشستند، من هم دقیقا کنار حضرت آقا نشستم، طبق روال مرسوم کنار آقا هم یک میز عسلی کوچک بود که روی آن یک لیوان آب قرار داشت.

فیلم شروع شد و آقا در شروع فیلم یک کلمه فرمودند: چه شروع زیبایی؛ همین را گفتند و بعد هیچی. فیلم جلو رفت و نیمی از فیلم گذشت و دیدم حضرت آقا هیچ حرکتی نمی‌کنند و من هم که حاصل 7 -8 سال تلاش‌هایم را خدمت ایشان آورده بودم، فشار زیادی رویم بود، که بالاخره نظر ایشان چیست.

حضرت آقا اصلا تکان نمی‌خوردند و من هم نمی‌توانستم برگردم و چهره ایشان را ببینم، چون درست کنار ایشان بودم و اگر می‌خواستم صورت ایشان را ببینم، باید کامل برمی‌گشتم. خیلی ترسیده بودم و گفتم الان برگردم و ببینم که آقا حواسشون به فیلم نیست و یا خوابشون برده که دیگه هیچی. همینطور صلوات می‌فرستادم تا در یک موقعیت مناسب ببینم چه می‌شود.

نمی‌تونستم برگردم و پشت سرم را هم نگاه کنم، برگردم بگم چی! همه اعضای دفتر پشت سرم نشسته بودند.

نیمه‌های فیلم گذشته بود، دیدم که حضرت آقا دستشون را حرکت دادند، دست که حرکت کرد من برگشتم و دیدم که برای ایشان قرص آوردند و حضرت آقا برای گرفتن قرص دستشون را دراز کرد‌ه‌اند. صحنه دلچسبی که دیدم این بود که ایشان چشم از پرده برنداشتند و همینطور به پرده زل زده بودند و بدون اینکه نگاهشون را برگردانند، قرص را گذاشتند داخل دهان و لیوان آب را هم نگاه نکرده برداشتند و میل کردند؛ معمولا کسی که بخواد آب بخورد به طور طبیعی نگاه به آب می‌کند.

با دیدین این صحنه که کوچکترین حرکتی در نگاه ایشان نبود، دلم قرص شد و در دلم گفتم خدا پدر آن کسی را که برای آقا قرص آورد، بیامرزد.

فیلم تمام شد، ایشان حتی تیتراژ فیلم که 7 دقیقه بود را تا آخر دیدند. چراغ‌ها که روشن شد، برگشتم دیدم که چهره آقا می‌درخشد و چشم‌های ایشان یک درخشش خاصی داشت و من آقا را تا به حال اینقدر خوشحال ندیده بودم. بعد از اتمام فیلم ایشان گفتند، آفرین، آفرین، احسنت، ماشاءالله و بعد سمت من نگاه کردند و گفتند: آقای مجیدی همین الان - ساعت 11 شب بود – اگر یکبار دیگر فیلم را پخش کنند، می‌نشینم و می‌بینم.

ایشان بعد از فیلم تعابیر زیبایی گفتند و خیلی جالب است بدانید اینهمه نقد که به فیلم شده است – نقدهای مثبت را می‌گویم - هیچ‌کدام از این زاویه که حضرت آقا گفتند، به فیلم نپرداخته‌اند.

ایشان گفتند که من خیلی فیلم نمی‌بینم ولی رمان زیاد می‌خوانم، در رمان نویسنده وقتی که به خلق یک صحنه درام  و صحنه بزرگی می‌رسد و وقتی نمی‌تواند درست بیان کند، صحنه را دور می‌زند و از کنارش عبور می‌کند و در دل خود ماجرا نمی‌رود. ایشان گفتند دیدم در فیلم رفتید در وسط ماجرا و معرکه و حتی فراتر از این هم رفتید.

یکی از صحنه‌های مورد توجه ایشان صحنه طواف پرستوها بر گرد کعبه بود؛ در هیج جای سوره فیل گفته نشده که ابابیل در ابتدا می‌آیند و کعبه را طواف می‌کنند، اولین بار که حج مشرف شده بودم، برای تشرف به مسجدالحرام، طبق برنامه‌ای که مرسوم هست، سرم را پایین انداختم و سجده کردم و بعد از سجده که سرم را بالا آوردم، کعبه را دیدم در حالی‌که جمع کثیری از پرستوها در آسمان در طواف کعبه بودند، این تصویر در ذهن من بود و این صحنه در فیلم از آنجا آمد.

ایشان نکات بسیار تکنیکی را فرمودند و الحمدالله اکران خیلی خوبی بود. به برکت نام حضرت محمد(ص) بار سنگینی که روی دوشم بود برداشته شد.

منبع: حلقه وصل

منبع: تسنیم
 
مرحوم آیت‌الله خزعلی در آخرین اجلاس خبرگان از هاشمی خواسته بود از فرزند ناخلف خود برائت بجوید.

آیت‌الله نورالله طبرسی در همایش ائمه جمعه استان مازندران در شهرستان جویبار، ضمن اظهار تسلیت نسبت به درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، اظهار کرد: آیت‌الله خزعلی نمونه یک انسان انقلابی، مجاهد و ولایت‌مدار بود.

به گزارش ابلاغ، وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی در آخرین اجلاس خبرگان رهبری، افزود: در اجلاسیه اخیر خبرگان رهبری، آیت‌الله خزعلی با انتقاد از هاشمی رفسنجانی، به وی گفت؛ من با اختیار از فرزند خودم برائت جستم، شما چرا از فرزند خودتان برائت نمی‌جویید!

مهدی هاشمی مفسد اقتصادی و سیاسی و امنیتی پس از قطعی شدن حکم دادگاه در حالی روانه زندان شد که از سوی پدر مورد مشایعت و تشجیع قرار داشت و روزنامه‌های زنجیره‌ای چند روز فضایی عاطفی و مظلوم نمایانه را با استفاده از فضاسازی هاشمی و همسر و فرزندانش به راه انداختند.

مرحوم آیت‌الله خزعلی(ره) فرزند خود مهدی را به اعتبار همراهی و همسویی با فتنه‌گران و آشوبگران طرد کرد و از وی برائت جست.

ایشان پیش از این نسبت به برخی تحرکات هاشمی در زمینه هیئت رئیسه خبرگان هشدار داده بود.
منبع: کیهان

اهداف هوایی در کمتر از ۲ دقیقه شناسایی، سپس تصمیم‌گیری شده و در صورت لزوم، اقدام کنشی انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: آشنایی با مرز پدافند ایران و هواپیماهای آمریکایی در جنوب شرق/ شناسایی در کمتر از ۲ دقیقه
 

هشدار به پرنده‌های بیگانه -چه بدون سرنشین و چه با سرنشین- توسط سامانه های پدافند هوایی کشورمان در سالهای اخیر خصوصا بسیار چشم‌گیر بوده و در مقاطع مختلف، اخبار برخی از این اخطارها توسط پدافند هوایی منتشر می‌شود که یکی از نمونه‌های اخیر و مشهور آن اخطار به هواپیمای ایساف-140 حامل بیش از 100 سرباز آمریکایی بود که بدون معرفی، قصد عبور از فضای کشورمان را داشتند که این هواپیما در تاریخ 14 شهریور 93 توسط سامانه های پدافندی کشور شناسایی و در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده شد.

اما این اخطار از کدام ایستگاه پدافند به آمریکایی داده شد؟

* ایستگاه پدافندی جاسک؛ ماموریت: کشف و رهگیری

ایستگاه راداری شهید فضل‌الله کشاورزی (جاسک) در سال 1350 به منظور پوشش هوایی و راداری جنوب تنگه هرمز تا چابهار تاسیس و تحویل نیروی هوایی ارتش شد و پس از جدا شدن قرارگاه پدافند هوایی از نیروی هوایی این ایستگاه در اختیار قرارگاه قرار گرفت و در حوزه‌های کشف و رهگیری به انجام ماموریت می‌پردازد.

به گزارش فارس، ایستگاه‌های راداری مختلفی در محدوده جنوب شرق کشور مستقر شده‌اند.

با توجه به اینکه اقدامات مناسبی در خصوص هدایت، تمرکزی و اقدام غیرتمرکزی در پدافند هوایی کشور صورت گرفته در حال حاضر در پدافند علاوه بر ADOC ها به عنوان مراکز کنترل (پایش) و گزارش و ... در قرارگاه پدافند هوایی سازماندهی شده و استقرار یافته‌اند و به این ترتیب تمام آسمان جنوب شرق کشور را به خوبی رصد می‌کنند.

این بخش‌ها مشتمل بر مجموعه شبکه‌های راداری هستند و تجمیع اطلاعات دریافتی از این شبکه‌های راداری و پایگاه‌های بصری (که در طول منطقه گسترده شده و بالغ بر 300 پست دیده‌بانی را در برمی‌گیرد) در SOC مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

 

 



ادامه مطلب ...
البته بنا نداشتم تا ملبس شدن رسمى عکسى و يا مطلبى در اين مورد از خودم انتشار دهم ولى امروز با ديدن عکس خودم که چندين جا پخش شده، خودم رو موظف به دادن توضيحات در اين خصوص دانستم ..
به گزارش شیعه آنلاین، سید احمد خمینی، فرزند حجة الإسلام و المسلمین سید حسن خمینی لباس روحانیت بر تن کرد.

وی در حال حاضر 18 سال سن دارد و اخیرا در امتحان کنکور شرکت کرده است.

سید احمد خمینی از فعالان شبکه های اجتماعی است و صفحه شخصی وی در اینستاگرام نزدیک به 114 هزار دنبال کننده دارد.

او با انتشار تصویری از خود در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، نوشت: تبليغ يکى از سنت هاى رايج در حوزه هاى علميه هست و معمولا طلاب از سال هاى اوليه ى تحصيل پس از آنکه مقدارى با معارف اسلامى آشنا شدند در ايام ماه رمضان و روزهاى ماه محرم و صفر براى تبليغ به شهرها و روستاها مى روند. امسال توفيق شد من هم براى چند شبى به اين مهم اقدام کنم و براى اين کار بطور غيررسمى ملبس شوم و مهمان اهالى خونگرم يکى از روستاهاى شمالى کشور باشم. البته بنا نداشتم تا ملبس شدن رسمى عکسى و يا مطلبى در اين مورد از خودم انتشار دهم ولى امروز با ديدن عکس خودم که چندين جا پخش شده، خودم رو موظف به دادن توضيحات در اين خصوص دانستم ..

خدايا چنان کن سرانجام کار              تو خشنود باشى و ما رستگار
دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:امام خمینی, :: 17:53 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 

اگر سستی کنید زیر پای آمریکا له میشوید.

(66/3/8) امام خمینی

شخصی به نام سیدصادق شیرازی که بزرگان دین ، حتی اجتهاد ایشان را تایید نکردند ، ادعای مرجعیت کرده و فعالیتهای گسترده ای انجام میدهد. این شخص که پانزده يا هفده شبکه ماهواره ای شیعی نام را مدیریت میکند و بودجه هایش مستقیما توسط انگلیس تامین میشود ، ابتدای کار هدفش زنده کردن شعائر دین بوده ، ولی جدیدا تمام همت ایشون و شبکه های ضاله تحت امرش ، نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر جهان اسلام را هدف و مورد هجمه های ناجوانمردانه و غیر علمی و غیر حقیقی قرار داده است. شبکه های ماهواره ای امام حسین(ع) ، الانوار ، مرجعیت ،المهدی ، الزهرا و از این قبیل اسامی که یک زنجیره ی شبکه های ماهواره ای را به اسم تشیع راه انداخته اند با حمایت و مدیریت سید صادق شیرازی در فضای ماهواره ای اعلام موجودیت می کنند

.این فرقه ضاله شیرازی ها ، نه تنها امام خمینی(ره) و حضرت ايت الله خامنه ای(حفظه اللّه) و سید حسن نصرالله را قبول ندارند ، بلکه ایت الله بهجت را هم کافر و ملحد و زندیق میدانند. این علفهای هرز ، حتی علامه مطهری ها و حسن زاده ها و جوادی املی ها و خلاصه ، بزرگان دین و سیاست را قبول ندارند و همه انها را تکفیر میکنند.

در راستای شناخت چهره حقیقی و منفور این گروه ضاله و نادان ، چندین کلیپ تصویری و مستند توسط سایت وزین فتن و افراط ساخته و نشر داده شده است که آدرس و لینک دانلود آن را خدمتتون ارسال میکنیم. امیدواریم با دیدن این مستندات با ديدي بازتر نسبت به شبكه هاي اين چنيني و صحبتها و حرفهاي آنها در دام این فرقه ضاله نیفتیم.

قسمت 1 عمامه های انگلیسی http://hw2.asset.aparat.com/aparat-video/5cf01a7d40b326304524b5dc152d5a321332960.mp4

قسمت 2 عمامه های انگلیسی http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/c1f4bd80d3404c4ea42235b42b13df271333045.mp4

قسمت 3عمامه های انگلیسی http://hn7.asset.aparat.com/aparat-video/107994812ce5f4eb613f7caa76782b2f1243522.mp4

قسمت 4 عمامه های انگلیسی http://hw5.asset.aparat.com/aparat-video/bf98da183b6306cfe982e4af9471ee731392408.mp4

کلیپ تصویری بسیار روشنگرانه و کامل با عنوان (((علف های هرز))): پیشنهاد می شود حتما همه ی قسمت های این مجموعه را دانلود کنید. لینک دانلود از سایت مبارز کلیپ: http://www.mobarezclip.com/?p=5751 پ

قسمت 1 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz(MobarezClip.com).mp4

قسمت 2 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p2(MobarezClip.com).mp4

قسمت 3 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p3(MobarezClip.com).mp4

قسمت 5 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p4(MobarezClip.com).mp4

قسمت 5 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p5(MobarezClip.com).mp4

قسمت 6 http://dl.mobarezclip.com/Alafhaye-harz-p6(MobarezClip.com).mp4

دیدن این مجموعه هادر شناخت عناصر تفرقه افکن بین شیعیان و همچنین بین شیعه و سایر مذاهب اسلامی بسیار مفید است

 عوامل اصلی: 1- سید صادق شیرازی 2- سید مجتبی شیرازی 3- حسن اللهیاری 4- یاسرالحبیب 5- محمد هدایتی

 نام شبکه ها ماهواره ای: 1- امام حسین1 2- امام حسین2 3- امام حسین3 4- اباالفضل العباس 5- بقیع 6- الانوار 1 7- الانوار 2 8- سلام 9- چهارده معصوم 10- شبكه اينترتي حضرت خديجه 11- الزهرا 12- المهدی 13- مرجعیت 14- امام صادق 15- اهل بیت 16- سلام 17- فدک 18- شبكه العقيلة 19- شبكه راديويي صوت العراق از شهر بغداد

کشورهای حامی: آمریکا انگلیس اسرائیل عربستان

اهداف واقدامات: ۱- ایجاد تفرقه بین پیروان مذاهب اسلامی(شیعه و سنی) از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها 2- تایید شعار نه غزه نه لبنان. با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم، غزه برای بعد ۳- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه ۴- کوبیدن جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت! ۵- مقایسهٔ حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان ۶- دفاع از آمریکا به بهانهٔ آزادی بیان در آن کشور 7- تبلیغ و ترویج سبک های غلط ، خرافی و خشن عزاداری، خصوصا قمه زنی 8- اهانت به علمای جهان اسلام 9- اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت

افسران - مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم
  تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

، ظهر امروز و در سومین مرحله از رزمایش هوایی نهاجا، بمب‌های 500 پوندی که به دست توانمند متخصصان این نیرو بهینه‌سازی شده‌اند مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

این بمب‌ها با اصابت دقیق به اهداف، مواضع مورد نظر را در شعاع وسیعی تخریب کردند. این بمب‌ها در کلاس MK82 قرار دارند.

سایت رهبر معظم انقلاب در توئیتی با انتشار عکس محجبه آرمیتا، دختر دانشمند شهید رضایی نژاد جشن تکلیف او را تبریک گفته و نوشته برای "آرمیتای عزیز".
عکس/ توئیت رهبری برای آرمیتا
 
برچسب ها:
بازخوانی تاریخ/
 
در مارس 2003 یکی از افسران بلند مرتبه سیا در مدیریت عملیات به دفتر من آمد و در حالی که لبخندی بر لب داشت گفت : «هی رئیس!باور نمی کنی!همین الان از دستگاه اطلاعاتی چین پیامی دریافت کردیم.»
 پارسینه: جرج تنت؛ ۱۸مین رئیس سازمان سیا بود. او هفت سال  ۱۹۹۷ – ۲۰۰۴  ت مدیر «سیا» بود . دوران ریاست او بر این سازمان اطلاعاتی از دوران حکومت بیل کلینتون آغاز شده بود.
وی در سه دهه اخیر تنها مدیر سیا بود که پس از تغییر رئیس جمهوری سمت خود را حفظ کرده بود.

در کتاب خاطرات جرج تنت که با عنوان "در چشم توفان" و با ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی منتشر شده است، خاطره جالبی از گاف سیا در بمباران سفارت چین در جریان جنگ بالکان می پردازد، متن این خاطره بدین شرح است:
اوایل مه 1999 در شب پیش از سفرم به لندن برای شرکت در یک نشست عادی با همتایان اطلاعاتی انگلیسی مان ، مایکل مورل دستیار اجرایی من تلفن زد و مرا از خواب بیدار کرد.

 مرکز عملیات سیا با او تماس گرفته بود. پیش از آن ، ژنرال وسلی کلارک فرمانده نیروهای آمریکایی در بالکان ، با این مرکز تماس گرفته و پرسیده بود :«چرا سیا دستور بمباران سفارت چین را در بلگراد صادر کرده است ؟»

من متقابلا باید از او می پرسیدم :«چرا بانک اطلاعاتی ژنرال کلارک به روز نیست و نمی داند که سیا چه دستورهایی صادر کرده است.» اگر بانک اطلاعاتی او به روز بود مانع از تحقق آن تراژدی می شد. البته این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات ما نیست. خبرها نشان می داد که دولت پکن اعلام کرده است سفارت چین در بلگراد به وسیله هواپیماهای آمریکایی بمباران شده است.

 درساعات اولیه فکر می کردیم که یک موشک یا یک بمب اشتباها به سفارت چین اصابت کرده است. درست است که این هم یک فاجعه است اما گاه در جنگ از این گونه اتفاقات می افتد که بمبی یا موشکی اشتباها به هدف دیگری اصابت کند.

سوار برهواپیما راهی لندن بودم که خبرهایی دریافت کردم مبنی بر اینکه هواپیمای مذکور دقیقا هدف را مشخص و به آن حمله کرده است.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:لبخند, :: 22:48 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!


اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.



ادامه مطلب ...
راهکارهایی برای حل مشکل اتلاف وقت در زندگی امروزی ما
از همان روزی که خدای رحمان انسان را خلق کرد تا به امروز وسعتی به اندازه 24 ساعت را در اختیار ما گذاشته تا در طی آن بخوریم و بخوابیم و کار کنیم و زندگی خود را در قالب شبانه روز سپری کنیم. از قدیم اما هرچه که جلوتر می آییم این 24 ساعت در اختیار ما انگار ذره ذره با گذشتن ...
ثانیه هایی از جنس طلا/ چگونه زمان را مدیریت کنیم؟

از همان روزی که خدای رحمان انسان را خلق کرد تا به امروز وسعتی به اندازه 24 ساعت را در اختیار ما گذاشته تا در طی آن بخوریم و بخوابیم و کار کنیم و زندگی خود را در قالب شبانه روز سپری کنیم. از قدیم اما هرچه که جلوتر می آییم این 24 ساعت در اختیار ما انگار ذره ذره با گذشتن سال ها آب می رود و چیزی که به ما رسیده 24 ساعت بی برکتی است که در چشم بر هم زدنی تمام می شود و ما می مانیم و کارهایی که انجام نداده ایم .

 زندگانی به اصطلاح مدرن امروزی ما را به جایی رسانده که نه به درستی می خوابیم، نه به درستی کار می کنیم، نه استراحتی، نه مطالعه ای ، نه دور هم نشستن و گفتن و شنفتنی و در یک کلام از هیچ چیز زندگی نه بهره کافی می بریم و نه لذت کافی. از بالا اگر به زندگی هایمان نگاه کنیم شبیه مورچه های کارگری که تند تند راه می روند و دانه می برند تند راه می رویم، تند رانندگی می کنیم، تند غذا می خوریم و ... و با این وجود باز هم به هیچ کارمان نمی رسیم. در این نوشته سعی کرده ایم تا بررسی کنیم و ببینیم چرا در زندگی هایمان وقت کم می آوریم و راهکارهایی پیشنهاد کنیم تا زمان محدود 24 ساعته مان را که از قضا مثل برق و باد هم می گذرد بهتر مدیریت کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب ...
 
نباید فریب لبخند دشمن یا مساعدت کوتاه‌مدت او را خورد/ مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته نشود/ مسئولان به اظهارات بسیار بد مقامات امریکا رسماً پاسخ دهند/ تحریمهای اقتصادی باید برداشته شود/ مسئولان مطلقاً اجازه فرصت‌طلبی را در داخل به امریکا ندهند (۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۴:۰۹)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، این مجلس را مظهر کامل مردم سالاری اسلامی و مایه سکینه و آرامش در جامعه خواندند و با توصیه مؤکد به همه مسئولان برای حرکت و تلاش در چارچوب منظومه فکری اسلامی و مراقبت برای همرنگ نشدن با ادبیات و کلیشه های نظام سلطه، تأکید کردند:امروز مهمترین وظیفه علمای دینی، روشنفکران دانشگاهی، و مسئولان حساسیت نسبت به طراحی دشمن و شناخت آن و تشریح آینده امیدبخش و رو به پیشرفت کشور در چارچوب شاخص های منظومه فکری اسلام و با استفاده از قابلیت ها و توانایی های جوانان و ظرفیت های گسترده کشور است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین نکات مهمی را درخصوص برجام و شرایط بعد از برجام بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم درخصوص انزال سکینه الهی در قلب های مؤمنین، بواسطه تسلیم بودن در برابر خدا و داشتن حسن ظن به وعده های الهی، مجلس خبرگان را زمینه ساز سکینه و آرامش در جامعه خواندند و در تبیین علت این موضوع افزودند: مجلس خبرگان تنها مجلسی است که دو انتخاب در آن انجام می گیرد. یکی انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان که بوسیله مردم انجام می شود و دیگری انتخاب رهبری که بوسیله مجلس خبرگان انجام می گیرد.



ادامه مطلب ...
علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در مشهد مقدس گفت: سابقه ارتباط آمریکا با ایران نشان داده است که نمی توان به حسن نیت آمریکا امیدوار بود و لذا نسبت به مسئولان آمریکایی خوش بین نیستیم.
علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در مشهد مقدس گفت: سابقه ارتباط آمریکا با ایران نشان داده است که نمی توان به حسن نیت آمریکا امید داشت و لذا نسبت به مسئولان آمریکایی خوش بین نیستیم.


ادامه مطلب ...
از برج سازی تا صادرات نخود و کشمش
شغل دوم ورزشکاران و چهره‌های سرشناس؛ شکی وجود ندارد که دیگر خبری از شغل دوم نیست و باید گفت که با توجه به وضعیت مالی و قراردادهای خوبی که ستاره‌ها با تیم‌های مختلف ورزشی امضا می‌کنند، ورزش شغل دهم آنها به حساب می‌آید.
ورزشکاران ایرانی چه شغل‌های دومی دارند؟

: یکی بیزینس من است، یکی مغازه دارد و دیگری باشگاه بدنسازی. آن یکی برج سازی را ترجیح می‌دهد و بعضی از چهره‌های سرشناس در کار ترانزیت و صادرات نخود و کشمش هستند.

این روزها باشگاه‌های ورزشی، حتی باشگاه‌هایی که فوتبالی نیستند آنقدر به بعضی از ستاره‌ها پول می‌دهند که آنها بار هفت نسل خودشان را می‌بندند. البته با توجه به اینکه عمر دنیای قهرمانی کوتاه است، طبیعی است که آنها همین پولی را که می‌گیرند به کاری بزنند یا وارد دنیای تجارت شوند. دیگر زمان، زمان دهه پنجاه و شصت نیست که بازیکنان پس از یک و دو کردن دنده تاکسی شان دیر به سر تمرین برسند. دیگر زمان آن نیست که بازیکنان پیک موتوری باشند یا در مزرعه پدری شان در شهرستان کشاورزی کنند. امروزه عصر پول، تجارت و بیزینس است و هر ستاره‌ای بنا به درآمد و البته شم اقتصادی که دارد وارد این دنیای پر زرق و برق می‌شود.

در این گزارش نگاه کوتاهی می‌اندازیم به فعالیت‌های غیرورزشی ستاره‌های شاخص ایران؛ چه فوتبالی و چه غیرفوتبالی. خوشبختانه و با اوج گرفتن ورزش‌‌هایی مثل والیبال و بسکتبال، دیگر بازیکنان این دو رشته هم جزو متمولین ورزشی‌ها به حساب می‌آیند و گاهی اوقات رقم قرارداد بعضی از آنها بیشتر از ستاره‌های فوتبال است.
 
علی دایی
 
علی دایی مثل همیشه اول است. در فوتبال که همیشه پیشرو بود و در کار تجارت هم خصلت «اول بودنش» را دارد. دایی از همان زمانی که پول حرفه‌ای گرفت به وصیت پدرش عمل کرد و این پول را سرمایه گذاری کرد. خود دایی بارها در مصاحبه هایش گفته است: «حتی زمانی که در بایرن مونیخ بازی می‌کردم پول‌هایم را به پدرم می‌دادم، او برای من سرمایه گذاری می‌کرد و حالا نتیجه‌اش را دیده‌ام.» فروشگاه علی دایی در میدان منیریه تهران یادگار همان سال هاست. فروشگاهی که رفته رفته به یکی از چند نماینده معتبر برند دایی تبدیل شد. این حقیقت دارد که می‌گویند فوتبال شغل دهم علی دایی است. خرید و فروش مرسدس بنز و بی‌ام دبلیو، تولید پوشاک ورزشی، مغازه داری در نقاط مختلف شهر تهران و ... از شغل های مختلف آقای گل جهان است. شهریار فوتبال ایران در سال‌ قبل نمایندگی آدیداس و نایک را هم در تهران افتتاح کرد تا انحصار این دو برند معروف را هم در پایتخت ایران داشته باشد. بدون شک دایی در شغل‌ای دیگر هم مشغول فعالیت است و شرکای تجاری زیادی در جاهای مختلف دارد که این شغل های او کمتر رسانه‌ی شده است.
 
علی پروین
 
علی پروین یکی از آن قدیمی‌های فوتبال ایران است که اوضاع و احوالش به فوتبالیست‌های دهه 50 نمی‌خورد. او که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرد، به تیم ملی رسید و مربی شد، این شانس را داشت که در زمان تزریق پول به دنیای فوتبال هنوز در رأس کار باشد. پروین که همه قول و قرارهایش را در نمایشگاه معروفش می‌گذاشت، مغازه‌ای هم در میدان هفتم تیر به مانتوفروشی اختصاص داده بود. البته سرنوشت آن مغازه‌ها و مالکیت آنها امروز مشخص نیست؛ اینکه هنوز تحت تملک پروین است، فروخته شده یا اجاره داده شده است. خرید و فروش زمین و احداث دفتر بیمه هم از دیگر مشاغلی است که سلطان پرسپولیسی‌ها وارد آن شده است. البته او این روزها در فکر انجام یک سرمایه گذاری بزرگ دیگر است. پروین تصمیم دارد تا با کمک هدایتی و رویانیان بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس را بخرد که این اتفاق فعلا یکسری گیرهای کوچک دارد.



ادامه مطلب ...
 

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تنها راه مقابله با دشمنی آمریکا، حفظ و توسعه اقتدار نظامی است، افزود: امسال 20 رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود.

امسال 20 رزمایش در نیروهای مسلح انجام می‌شود/ تمرکز سپاه روی افزایش دقت موشکهای 2 هزار کیلومتری سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در نشست خبری که در محل قرارگاه ثارالله تهران برگزار شد، پیرامون موضوعات مختلف و تحولات جاری منطقه سخن گفت.

وی در ابتدای سخنان خود در این نشست خبری گفت: موضوعی که در اواسط سال جدید و در مطقع کنونی مطرح است بحث اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی و استمرار آمادگی‌های دفاعی و توسعه قدرت و توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی است.

جعفری تصریح کرد: متاسفانه یکی از برداشت‌هایی که بعد از مذاکرات می‌شود این است که ما با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ را از سر کشور و مردم برداشتیم یا از طریق مذاکره و گفت‌وگو با دشمن امنیت نظام جمهوری اسلامی تامین شده است. این نوع برداشت‌ها حق مردم ایران، فداکاری و حماسه‌های آنان و مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن اگر بتواند باز هم نظام جمهوری اسلامی را مورد تعرض قرار خواهد داد و تلاش می‌کند مانع پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی شود، گفت: اما به اقرار دوست و دشمن آنچه مانع عملی شدن تهدیدات دشمن یا تحمیل جنگ دیگری بر کشور ما بوده روحیه دشمن‌ستیزی، غیرت و انقلابی مردم ما بوده است که در طول تاریخ به خصوص پس از انقلاب اسلامی به دنیا نشان داده شده است.

 



ادامه مطلب ...
رزمندگان واحد الکترونیک جنبش انصارالله روز گذشته یک فروند پهباد متعلق به ارتش رژیم آل سعود را در آسمان منطقه "جیزان عربستان سعودی" بصورت سالم بر زمین نشاندند.
 رزمندگان واحد الکترونیک جنبش انصارالله روز گذشته یک فروند پهباد متعلق به ارتش رژیم آل سعود را در آسمان منطقه "جیزان عربستان سعودی" بصورت سالم بر زمین نشاندند. به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این پهباد جاسوسی با هدف تصویربرداری از مواضع نیروهای انصارالله و ارتش یمن که در یک هفته اخیر موفق به تصرف بخشهای مهمی از استان جیزان عربستان شده اند ارسال شده بود.
 
سالم نشاندن پهباد چاسوسی سعودی در یمن+تصاویر
 
لازم به ذکر است که دو هفته پیش نیز رزمندگان انصارالله و ارتش یمن یک فروند پهباد پیشرفته جاسوسی ارتش امارات را بر فراز یمن شناسایی و با موشک زمین به هوا ساقط کرده بودند. طی دو ماه اخیر حداقل 3 فروند پهباد جاسوسی ارتشهای امارات و عربستان سعودی از سوی نیروهای یمنی هدف قرار گرفته و ساقط شده اند.
 


ادامه مطلب ...
سردار سلیمانی در اجلاسیه خبرگان:
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا است گفت: آمریکا بنا دارد داعش را حفظ کند تا نیاز مسلمانان به آمریکا برقرار باشد و در واقع این را به اهرمی تبدیل کرده است.
 سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در هجدهمین اجلاسیه‌ خبرگان رهبری در جمع اعضای خبرگان به تشریح راهبردهای آمریکا در منطقه که به برکت انقلاب اسلامی به شکست انجامیده پرداخت و مباحثی را مربوط به یمن و عراق مطرح کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا است تاکید کرد: آمریکا بنا دارد داعش را حفظ کند تا نیاز مسلمانان به آمریکا برقرار باشد و در واقع این را به اهرمی تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه قدس پاسداران در خصوص جریان مردمی انصار‌الله نیز اظهار داشت: انصارالله یک حرکت و جریان مردمی است که بسیاری از مردم یمن با آن همراهی کرده‌اند و با اینکه این جنگ (جنگ یمن) سخت‌تر از جنگ علیه طالبان بود اما انصارالله بیش از 6 ماه است که مقاومت کرده در حالی که طالبان پس از دو ماه دچار فروپاشی شد.

وی با اشاره به نقش عربستان در حمله به یمن خاطرنشان کرد: عربستان از به قدرت رسیدن انصارالله ترسیده است و این جنگ را علیه مردم یمن تحمیل کردند.
منبع: فارس

 

رهبر انقلاب فرمودند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.

در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

آمادگی‌ها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات به‌طور دائم ارتقا دهید/ برای مواجهه با همه راهکارهای ممکن دشمن برنامه داشته باشید

ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:گل, :: 23:20 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

بازار گل امام رضا

این بازار گل که به خاطر قرار گرفتن در جاده خاوران به بازار گل خاوران معروفه و همونطور که گفته شد، بزرگترین و معروفترین بازار گل تهران به حساب میاد. شاید در دید اول از فضای این بازار گل خوشتون نیاد چون بیشتر مغازه های این بازار با مصالح موقتی ساخته شدن و ظاهر خیلی خوبی ندارن، اما اونقدر قشنگی و تنوع گل ها نظرتون رو جلب میکنه که دیگه، چیز دیگه ای خیلی به چشم نمیاد. به غیر از گل همه چیز مربوط به گل و گلفروشی توی این بازار به فروش میرسه، لوازمی مثل گلدان،روبان، سبد، کود و هر چیز دیگه ای که فکرش رو بکنین. البته مثل سایر بازارهای گل، برای خرید گل دلخواهتون باید صبح زود اینجا باشین.

آدرس: اتوبان امام رضا (ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنفی و صنعتی خاوران

 



ادامه مطلب ...
حضرت رسول(ص) می‌فرماید: بنده تمام‌عیار حضرت پروردگار، کسی است که اطاعت و فرمانبرداری خدا، شیرینی او و محبت خدا لذتش باشد، یاد خدا همنشینش، فقر لباسش، گرسنگی خوراکش، تشنگی شراب و آبش، شرم و حیا تن پوشش.
ویژگی‌های «مقربان درگاه حق‌» از منظر شیخ نخودکی

به گزارش جهان، به مناسبت سالروز وفات عالم ربانی مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی، گفتاری از این عالم وارسته از زبان فرزندش علی مقدادی اصفهانی در کتاب «نشان از بی‌نشان‌ها» نقل شده است که در ادامه می‌آید:

این حدیث از رسول خدا (ص) در کشکول شیخ بهایی قدس سره نقل شده است که فرمود: بنده تمام عیار حضرت پروردگار، کسی است که اطاعت و فرمانبرداری خدا، شیرینی او و محبت خدا لذتش باشد، حاجت به خدای خود برد و حکایت خویش به او گوید و توکل و اعتماد خود بر او بندد. او کسی است که حسن خلق عادتش، سخاوت و گشاده‌دستی حرفه‌ و کارش، قناعت مالش، عبادت حق کسب و شغلش، تقوی و پرهیز زاد و توشه‌اش، قرآن سخن و گفتارش، یاد خدا همنشینش، فقر لباسش، گرسنگی خوراکش، تشنگی شراب و آبش، شرم و حیا تن پوشش، دنیا زندانش، شیطان دشمن و بداندیشش، حق نگهبانش، قیامت موجب شادی و انبساطش و بالاخره بهشت فردوس مسکن و مأوایش باشد.»؛ صدق رسول‌الله صلی الله علیه و آله و آله و سلم.




ادامه مطلب ...

سید علی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی متولد ۱۳۶۲ می باشد. پدر وی سید کمال طباطبایی از تهیه کنندگان سینما و تلویزون می باشد. در اکثر تیتراژها نام او را "علی طباطبایی" معرفی می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سید علی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی متولد  ۱۳۶۲ می باشد. پدر وی سید کمال طباطبایی از تهیه کنندگان سینما و تلویزون می باشد.  در اکثر تیتراژها نام او را "علی طباطبایی" معرفی می‌کنند. اولین کار او بازی در "سالاد فصل" محصول سال ۱۳۸۳ به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی بود.  علی طباطبایی در سریال های از جمله : آشپز باشی,ترانه مادری,قلب یخی و  در سریال بچه های نسبتا بد به ایفای نفش پرداخته است.

زندگینامه سید علی طباطبایی به همراه مجموعه تصاویر

 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:رشوه, :: 23:8 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
 
"گویا صدور حکم به‌خاطر ارتشا نیز نتوانسته است "شخصیت با ثبات" مهدی هاشمی را دچار تزلزل نماید. او "شاید" از داخل زندان هم دوست دارد میانه‌ای با رشوه برقرار کند.

به‌گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبر این بود "مهدی هاشمی داوطلبانه و پیش از موعد اجرای حکم وارد زندان اوین شد و خود را تسلیم مقامات زندان کرد." این خبر برای کسانی که به اجرای حکم مهدی هاشمی با چشم تردید نگاه می‌کردند، یک حس دوگانه داشت؛ خوشحالی از اجرای عدالت و تعجب از اقدام آقازاده فراری از قانون.

بلافاصله خبرهایی درباره امکانات ویژه سلول مهدی هاشمی و پست‌های فیس‌بوک و توئیتر منتسب به وی منتشر شد که در پاسخ، خانواده مهدی هاشمی شروع به گلایه از شرایط سخت وی در زندان و ابراز نارضایتی از وضعیت وی کردند. خود مهدی هاشمی نیز تا دم در زندان اوین از همه فرصت خود برای جنجال رسانه‌ای و تحت تاثیر قرار دادن دستگاه قضا استفاده کرد.

حال اما هنوز چند صباحی بیشتر از روز آغاز اجرای حکم مهدی هاشمی نگذشته است که خبر عجیب‌تری از متهم جنجالی منتشر می‌شود و به سرعت تیتر یک همه رسانه‌ها را از آن خود می‌کند: «کشف موبایل و سکه از مهدی هاشمی.»

موبایلی که کاربری آن احتمالا چک کردن فیس‌بوک و به‌روز رسانی از داخل زندان بوده است و سکه‌هایی که ناگفته پیداست، برای مشارالیه حکم "ابزار کار" را داشته‌اند. ابزار کار همیشگی، کار راه انداز و محبوب مهدی هاشمی که ظاهرا باید به خاطر سابقه و "کسوت" نامبرده در ارتکاب این جرم و اصرار بر ادامه آن حتی از داخل زندان، نائل شدن به عنوان "آقای رشوه ایران" را حق مسلم وی دانست. "رشوه" یکی از اصلی ترین دلایل محکومیت مهدی هاشمی در دادگاه و از اصلی‌ترین اتهامات مندرج در کیفرخواست وی بود.

"استات اویل"

کشف فساد مالی شرکت استات اویل در انعقاد قرارداد مربوط به بهره‌برداری از حوزه نفتی پارس جنوبی توسط اداره فساد کشور نروژ، یکی از اقدامات مجرمانه مهدی هاشمی را افشا کرد. پرونده فساد مالی در انعقاد قرارداد استات اویل با ایران که از نیمه دوم سال ۲۰۰۳ در کشور نروژ مفتوح گردید، سرانجام در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۰۴ منجر به پیش‌بینی مجازات‌هایی علیه شرکت استات اویل و ریچارد هوبارد، به اتهام اعمال نفوذ غیرمشروع در این قرارداد گردید. در این پرونده نیز بورس اوراق بهادار آمریکا احراز کرده است که استات اویل به مهدی هاشمی به عنوان یکی از مأمورین رسمی دولت ایران برای اعمال نفوذ او در انعقاد قرارداد استات اویل در به دست آوردن توسعه میدان نفت و گاز رشوه داده است.



ادامه مطلب ...
وزیر اطلاعات از سید محمدحسن حسینی خبرنگار صدا و سیما عیادت کرد.

 حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، عصر روز دوشنبه (9شهریور 94)  در بیمارستان سینا از آقای سید محمدحسن حسینی خبرنگار صدا و سیما عیادت کرد.
 
سید محمدحسن حسینی خبرنگار صدا و سیما درهنگام پوشش خبری عملیات ارتش سوریه در ارتفاعات شمال لاذقیه سوریه با ترکش خمپاره گروه های تروریستی و تکفیری از ناحیه صورت و چشم مجروح شده بود.
ورزش > فوتبال ملی - منصوریان هم به جمع کسانی پیوسته که دوست دارند علی دایی در بازی روز جمعه حاضر باشد.

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين ؛ بحث آمدن يا نيامدن دايي به تيم ستارگان تمامي ندارد. بعد از اينكه خيلي ها از علاقه خود به حضور او گفتند و علي كريمي هم اعلام كرد برايش مهم نيست چه كسي در اين باري حضور پيدا مي كند، حالا منصوريان هم دوست دارد كه آقاي گل جهان را در كنار خود ببيند. منصوريان گفت: «از دايي خواهش مي كنم كه بيايد. او آقاي گل جهان است و همه ستارگانی که قرار است به ایران بیایند او را مي شناسند. من مطمئنم دایی و کریمی مشکلی با هم ندارند. گذشته ها را باید فراموش کرد.»

 

سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:میوه, :: 10:25 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
قاچاق میوه و توزیع آن در بازار گویا تمامی ندارد.اکنون هم که دلار اندکی به ثبات قیمت رسیده ، ردپای آنها را پررنگ‌تر می‌توان در بازار دید و البته مردم عادی هم گرایش عجیبی به خرید این میوه‌های خاص دارند.
به گزارش مشرق، فصل تابستان کم‌کم به پایان خود می‌رسد. عرضه میوه‌های رنگارنگ تابستانی به اوج رسیده است و البته نوع مرغوب آن، همچنان در بازار گران است. هنوز هم تفاوت قیمت‌های چندین هزار تومانی را می‌توان در قیمت میوه در شمال شهر تهران، مرکز، جنوب و شرق تهران به خوبی مشاهده کرد.

همه مغازه‌دارها اما خریدهای خود را از میدان اصلی مرکزی میوه و تره‌بار انجام می‌دهند و بالطبع، همه قیمت‌های یکسانی را برای خرید میوه‌های مرغوب می‌پردازند اما برخی آن را با سود ۱۰ تا ۲۰ درصدی عرضه می‌کنند و برخی دیگر، سودهای کلان تا ۶۰ درصد را هم بر روی قیمت فروش خود اعمال می‌کنند.

در این میان، البته طبقات خاصی از مردم هم بی توجه به قیمت، تنها به مرغوبیت کالا توجه دارند و برایشان رنگ و روی میوه یا به اصطلاح یکدست بودن آن مهم است اما در کنار عرضه میوه‌های ایرانی، همچنان ردپای قدرتمند میوه‌های خارجی را هم در بازار می‌توان دید. از میوه‌های ترکیه‌ای گرفته تا میوه‌های تایلندی و وارداتی از مالزی و شیلی و سایر کشورهای دنیا.



ادامه مطلب ...
اگر تصور می کنید تمام کسانی که در دنیای فناوری به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و از ابتدا در این حوزه موفق بوده اند، باید این گزارش را دنبال کنید تا از واقعیت زندگی سخت آنها مطلع شوید.


ادامه مطلب ...
با نگاهی به اندازه مشخصات موشک فاتح 313 متوجه می شویم که تفاوت آنچنانی در طول و یا قطر این موشک نسبت به سایر اعضای خانواده فاتح 110 رخ نداده است، پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که موشک جدید، از یک سیستم پیشران خاص در همان اندازه های قبلی اما با توان تولید نیروی بیشتر استفاده می کند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در روز صنعت دفاعی و با حضور رییس جمهور کشورمان، از جدیدترین موشک بالستیک ایرانی به اسم "فاتح 313" رونمایی شد. این موشک بالستیک تاکتیکی جدیدترین عضو از خانواده موشک های سری فاتح محسوب می شود، اما ارزش این گونه از موشک ها چیست و با ورود به خدمت موشکی مثل فاتح 313 چه مزایایی نصیب نیروی های مسلح ایران می شود؟

موشک های بالستیک تاکتیکی را می توان به نوعی حد فاصل میان یگان های توپخانه صحرایی و موشک های برد بلند دانست که برد آنها از حدود 300 الی 1000 کیلومتر است؛ موشکهایی مثل سری فراگ و اسکاد ساخت شوروی سابق، اسکندر ساخت روسیه، موشک لنس ساخت آمریکا و یا موشک پاکستانی هاتف از جمله این موشک ها به حساب می آیند.

ایران با «فاتح 313» صاحب «اسکندر ایرانی» شد+عکس
موشک فراگ

ایران با «فاتح 313» صاحب «اسکندر ایرانی» شد+عکس
موشک لنس

 

 


ادامه مطلب ...
امام به آقای موسوی اردبیلی، رئیس وقت قوه قضاییه، می‌فرمایند چون حضور من در دادگاه تبعاتی دارد و باعث اذیت مردم می‌شود، شما به نمایندگی از طرف من به دادگاه بروید و پاسخگو باشید.

چه کسی در استان لرستان از امام خمینی به دادگاه شکایت کرد؟گروه سیاسی مشرق - محسن رفیق‌دوست در خاطرات خود، به ماجرای شکایت یکی از شهروندان از امام خمینی (ره) اشاره می‌کند، رفیق‌دوست در کتاب خود به سخنی از امام خمینی(ره) اشارهمی‌کندکهمی‌فرمایند: «خدا می‌داند که شخصاً برای خود ذره‌ای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند، مهیای مؤاخذه‌ام.»

 

رفیق‌دوست می‌نویسد: اینکه امام می‌گویند آماده مؤاخذه‌ام، در عمل هم آن را نشان دادند؛ زمان جنگ یک نفر به دادگستری رفت و از امام شکایت کرد که طول کشیدن جنگ کار امام است و بچه‌ام شهید شده. موضوع را پیگیری کرد و پرونده تشکیل داد. امام به آقای موسوی اردبیلی، رئیس وقت قوه قضاییه، می‌فرمایند چون حضور من در دادگاه تبعاتی دارد و باعث اذیت مردم می‌شود، شما به نمایندگی از طرف من به دادگاه بروید و پاسخگو باشید. ایشان هم در دادگاه حاضر می‌شود و با دلیل و مدرک از امام دفاع می‌کند.[1]

معرفی دستاوردهای دفاعی ایران
این سامانه قابلیت رمز کنندگی دیجیتال اطلاعات را داشته و می تواند انواع داده ها مثل اعداد و حروف، صدا و تصاویر را رمز کرده و ارسال کند. "NED-4182" دارای قفل های سخت افزاری و نرم افزاری در هر بخش خود، برای افزایش امنیت است و قابلیت برنامه ریزی مجدد با استفاده از وصل شدن به کامپیوتر را دارد.

تمامی این دستاوردها ، از منابع رسمی از جمله کتاب دستاوردهای دفاعی ایران که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر شده، استخراج می شود که همراه با کاتالوگ آن محصول، به خوانندگان تقدیم خواهد شد.

هدف از این رویه  کاستن از توضیحات و تحلیل های مطول فنی و قراردادن مستندات و توضیحات رسمی در خصوص این محصولات است و امید می رود مجموعا 500 محصول دفاعی، در ماههای آینده معرفی شوند.

در انتخاب این محصولات جهت معرفی نیز تلاش شده عمدتا تجهیزاتی انتخاب شوند که تاکنون کمتر از آنها تصاویر و اطلاعات رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته باشد که بر این اساس، در اولین گزارش، به معرفی یک سامانه مدرن رمزکننده خواهیم پرداخت.

نگاهی به تاریخچه رمزنگاری در ارتش های جهان

از اولین نبردهای رخ داده در تاریخ تا به امروز، بحث داشتن اطلاعات کامل و صحیح از توانایی های خودی و دشمن و همچنین حفظ این اطلاعات از دسترس نیروهای متخاصم، یکی از اولویت های اصلی اکثر ارتش های جهان بوده است که در این میان، بحث انتقال اطلاعات به کاربران نیز از جمله بحث های بسیار مهم در این بخش بشمار می رود.

از دوران باستان برای حفظ امنیت پیام های ارسالی بین نیروهای نظامی بحث "کد گذاری" مطرح شد. در آن دوران از کلمات و عبارات انحرافی و تمثیلی و یا حتی زبان شعر به منظور اشاره به اهداف اصلی استفاده می شده است.

امروزه و با ورود به هزاره جدید اطلاعات ارزش بسیار بالاتری پیدا کرده و با انتقال امن آنها نیز برای واحدهای نظامی بسیار مهم به حساب می آیند. در حال حاضر اطلاعات مختلف به مانند دستور حرکت واحدهای نظامی، پیام های صوتی و یا تصویری به حالت دیجیتال و دیتا تبدیل شده منتقل می شوند.

هم اکنون دستگاه های رمز کننده فراوانی در جهان وجود دارد که با استفاده از آن اطلاعات مورد نظر به کدهای خاصی تبدیل شده و برای کاربران مورد نظر ارسال می شود. در زمان دریافت نیز دستگاه های مورد نظر توان دریافت و در عین حال خارج کردن پیام مورد نظر از حالت رمز را دارد.

در نیروهای مسلح کشورمان نیز تاکنون سامانه های متعدد و مدرنی در این بخش ساخته شده سامانه "NED-4182" یکی از بهترین رمز کننده های ایرانی با قابلیت ارسال و دریافت امن اطلاعات است.

 در این سیستم امکان دریافت و ارسال اطلاعات از 8 منبع مختلف وجود دارد. این سامانه ارتباطی از پروتکل های ارتباطی : ATM ، PCM و Frame Relay بهره و می تواند اطلاعات را با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه دریافت و ارسال کند. نوع سیستم کد گذاری در این سامانه از گونه E1 و بر اساس استانداردهای G.703 و G.704 است.

این دو استاندارد از جمله استانداردهای تعیین شده توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات برای تبادل اطلاعات است. حالت E1 از دو رشته سیم مستقل در درون دستگاه برای انتقال اطلاعات و تبدیل آنها بهره گرفته می شود.

دستگاه رمز کننده ایرانی+عکس (آماده نیست) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سامانه رمز کننده NED-4182 - نمایشگاه هوایی کیش 1393


ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 656
بازدید کل : 158233
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1