پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

در دنیایی که قابلیت تولید، بازسازی و بازطراحی برای هر چیزی وجود دارد، محققان نتوانسته‌اند خون مصنوعی تولید کنند.
 در دنیایی که قابلیت تولید، بازسازی و بازطراحی برای هر چیزی وجود دارد، محققان نتوانسته‌اند خون مصنوعی تولید کنند.
به گزارش ایسنا، در این شرایط افراد نیازمند به خون کاملا به اهدای  خون وابسته هستند هرچند متاسفانه میزان اهدای این مایع حیات‌بخش با مقدار نیاز قابل توجه به آن برابری نمی‌کند.
سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی دراین‌باره منتش کرده است که حقایق جالب و هشداردهنده‌ای در مورد اهدای خون وجود دارد و بنابراین آگاهی از آنها ممکن است در تشویق افراد به اهدای خون موثر باشد:
1- اهدای خون برای سلامت قلب مفید است: جریان و حجم خون برای ضربان قلب لازم است. پزشکان معتقدند اهدای خون سلامت قلب را بهبود داده و آن را به خطر نمی‌اندازند.
 همچنین اهدای خون به طور مرتب به کاهش غلظت خون کمک کرده و به خون اجازه می‌دهد تا به آسانی در عروق جریان داشته باشد.
2- اهدای خون خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: اهدای خون می‌تواند خطر ابتلای فرد اهدا کننده به سرطان را کاهش دهد. آهن یکی از املاح معدنی اصلی موجود در خون است که گفته می شود میزان آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن را افزایش می‌دهد. 
هرچند مطالعه انجام شده در سال 2008 نشان می‌دهد اهدای خون به کاهش ذخایر آهن کمک کرده و در نتیجه خطر کلی ابتلای فرد به سرطان را کاهش می‌دهد.
3- اهدای خون موجب کاهش وزن می‌شود: اگر حفظ جان دیگران و بهبود وضعیت کلی سلامت در ترغیب شما برای اهدای خون کافی نیست باید به این نکته توجه داشت که این کار برای کاهش وزن نیز سودآور است.
4- از شیر نارگیل می‌توان در موارد اضطرار به عنوان جایگزین استفاده کرد: متخصصان می‌توانند در شرایط اضطرار شیر نارگیل را با پلاسما جایگزین کنند. 
اگرچه این دو شباهتی با یکدیگر ندارند آب نارگیل یک چهلم میزان سدیم پلاسما را داراست در حالی که سطح پتاسیم حدود 10 تا 15 برابر بیشتر است.
5- بیشتر دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی مبتلایان به سرطان هستند: شاید تصور شود که مصدومان جاده‌ای بیشترین دریافت کننده‌های خون‌های اهدایی هستند اما در واقعیت تنها حدود دو درصد تمامی خون‌های اهدا شده به این افراد اهدا می‌شود. در حقیقت بیماران مبتلا به سرطان بیشترین میزان خون اهدا شده را دریافت می‌کنند.
6- گروه خونی O مثبت متداول‌ترین گروه خونی مورد نیاز است: اگرچه تمامی انواع گروه خونی مورد نیاز هستند اما گروه خونی O مثبت بیشترین متقاضی را دارد.

 حماسی کردن ورود ایرباس در شان ملت بود؟

فضای ایجادشده در خصوص فرود این هواپیما در مهرآباد، به آبروریزی سال گذشته پس از عکس یادگاری با ایرباس بی شباهت نبود. مراسم و نحوه پوشش ورود یک هواپیما به مهرآباد، فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل خرید هواپیما در این شرایط، بی تردید شان و منزلت کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.
گروه سیاسی صراط - همزمان با ورود اولین هواپیمای ایرباس به ایران، پس از قرارداد ایران ایر با این شرکت هواپیمایی، رسانه های دولتی با این موضوع شبیه به یک حماسه برخورد کردند!

به گزارش صراط، فضای ایجادشده در خصوص فرود این هواپیما در مهرآباد، به آبروریزی سال گذشته پس از عکس یادگاری با ایرباسی که به صورت نماشی در تهران به زمین نشسته بود، بی شباهت نبود.

از ساعت ها قبل از فرود این هواپیما، رسانه های هوادار دولت، با ایجاد فضایی کاذب گزارش لحظه به لحظه موقعیت این هواپیما را گزارش دادند. به طور مثال، لحظه بلند شدن این هواپیما از فرانسه، لحظه ورود آن به حریم هوایی کشور، آماده سازی فرودگاه مهرآباد برای استقبال از آن، انتظار خبرنگاران برای فرود هواپیما و همه اقدامات ویژه و غیرعادی مسئولان برای این فرود را پوشش دادند.

مسئولان وزارت راه و فرودگاه نیز چنان استقبالی از هواپیما به عمل آورندند که نمونه آن پیشتر دیده نشده بود. به جز تدارک ویژه برای استقبال و سخنرانی مسئولان در فرودگاه، مراسم واتر سالوت یا آب پاشی به هواپیما از دو سمت آن نیز طبق برنامه انجام گرفت!

همه این اقدامات در حالی است که قرارداد سنگین خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ حجم بسیار بالایی از کل قراردادهای این دو شرکت در سال 2016 را دربرمی گرفت و عملا آنها را از خطر بحران دور می کرد. به طور مثال یک هفتم کل هواپیماهای ایرباس در سال 2016 با ایران بسته شده است.

مراسم و نحوه پوشش ورود یک هواپیما به مهرآباد، فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل خرید هواپیما در این شرایط، بی تردید شان و منزلت کشور را تحت الشعاع قرار می دهد؛ آن هم در شرایطی که همین چند سال پیش پیشرفت های فضایی ایران مورد تایید موسسات غربی نیز قرار گرفته بود ولی اکنون افتخار کشور وارد کردن یک هوپیما وانمود می شود!

 
آماده شدن سالن برای ورود اولین ایرباس هما
آماده شدن سالن برای ورود اولین ایرباس هما
گزارش لحظه ورود هواپیما به حریم هوایی کشور
گزارش لحظه ورود هواپیما به حریم هوایی کشور
لحظه قبل از نشستن اولین ایرباس!
لحظه قبل از نشستن اولین ایرباس!
انتظار خبرنگاران در فرودگاه
انتظار خبرنگاران در فرودگاه
جشن واتر سالوت یا آب پاشی به افتخار ایرباس!
جشن واتر سالوت یا آب پاشی به افتخار ایرباس!
فرود هواپیما در مهرآباد
فرود هواپیما در مهرآباد
گزارش هیجان زده مشخصات فنی ایرباس توسط رسانه دولت
گزارش هیجان زده مشخصات فنی ایرباس توسط رسانه دولت
گزارش میزان استقبال رسانه ها از ورود هواپیما
گزارش میزان استقبال رسانه ها از ورود هواپیما
 
 

 حجت الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران؛

 
 
 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر بود و خطری ریشه‌دار و وسیع بود.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی سخنران نماز جمعه این هفته تهران در آستانه سالگرد ۹ دی گفت: ۹ دی یکی از کرامت‌های انقلاب است و تضمین بقای انقلاب و تضمین خط ولایت با حضور خودجوش و خداجوش مردم بود.وی حماسه ۹ دی را یکی از کرامت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور به‌ موقع مردم در حماسه نهم دی آتش فتنه را خاموش کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر روزی دادگاهی برگزار شود، اتهامات سنگینی برای سران فتنه قابل احصاء است.سخنران نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: ۹ دی بعد از آنکه دشمن امید پیدا کرده بود و قدرت‌طلبان داخل هم مغرور شده بودند و فکر می‌کردند با این آتش برای آنها نانی به دست می‌آید، توسط مردم رقم خورد.او تصریح کرد: ۹ دی ثابت کرد که این آتش، آتشی خانمان‌سوز است. حضور مردم در ۹ دی ۸۸ پس از ۸ ماه صبوری مردم، مأموریت الهی بود.

صدیقی ادامه داد: بصیرت یعنی تشخیص، تصمیم، حضور و اقدام به موقع. این حضور به موقع مردم با سلایق مختلف، انقلاب را حفظ کرد.خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر بود و فتنه براندازی بود و خطری ریشه‌دار و وسیع بود.وی در تشریح علل عمیق و ریشه‌دار بودن این فتنه گفت: در فتنه ۸۸ کسانی زمان و افسار ناقه فتنه را در دست گرفته بودند که در خانه امام (ره) و در کنار امام (ره) بودند.

 

 


ادامه مطلب ...

 توکلی:

در همایش تحلیل چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا، سیاست‌های سیاسی و اقتصادی این کشور پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست‌جمهوری از سوی کارشناسان سیاسی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت
 
به گزارش ایسنا، سیدمحمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و سفیر پیشین ایران در فرانسه و احمد توکلی، وزیر اسبق کار و امور اجتماعی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش تحلیل چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا در اتاق بازرگانی اصفهان شرکت کردند.
در ابتدای این جلسه محمدصادق خرازی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص استراتژی‌های سیاسی آمریکا گفت: آن چه در اتفاقات سیاسی و تحولات جهانی در یک ماه اخیر بعد از انتخابات آمریکا می‌توانیم برداشت کنیم این است که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا تأثیرات زیادی در معادلات جهانی دارد، منتها این تأثیرات در آمریکا خلاصه نمی‌شود. آمریکایی‌ها امروز سردرگم هستند که با این انتخابات اخیر و انتخاب ترامپ چگونه باید با دنیا تعامل کنند. در اتاق‌های فکر آمریکا امروز همه خروجی بحث‌ها این است که چگونه ترامپ را با دنیای امروز تطبیق دهیم و هنوز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها نمی‌دانند سیاست آمریکا در آینده چه خواهد بود.
 
خرازی گفت: اعتقاد دارم ترامپ توسط تندروهای آمریکا به نوعی گروگان گرفته شد و به شخصه آینده خوبی برای آینده آمریکا و مناسباتش با اروپا نمی‌بینم. آخرین موضع ترامپ این بوده است که بنده برای سرنگونی هیچ رژیمی در خاورمیانه پول خرج نمی‌کنم.
سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد گفت: ترامپ از یک سو مبارزه با تروریسم را در رأس اقدامات خود قرار می‌دهد و از سویی با روسیه روابط خوب برقرار می‌کند و از طرفی هیچ کشور اروپایی را متحد خود نمی‌داند اما اطرافیان آمریکا یک جور دیگر فکر می‌کنند.وی افزود: رئیس جدید سازمان CIA برای مهار عربستان دکترین تعریف می‌کند و از طرفی علیه ایران موضع‌گیری می‌کند و از طرفی هم بر همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم صحه می‌گذارد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: آمریکا به ایران امتیازاتی داده است تا برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند. همه اروپایی‌ها از توافق ۱+۵ حمایت می‌کنند و اعتقاد به بازبینی برجام ندارند. بسیاری از کسانی که در حوزه سیاست‌ بین‌المللی دست دارند مانند رئیس سازمان ملل صحبت از همبستگی برای قوام برجام می‌کنند.
خرازی گفت: در عرف جهانی چند نوع تحریم داریم. یکی رژیم تحریم بین‌الملل است و یکی هم رژیم تحریم‌های دو جانبه. اولین تحریم‌های آمریکا با آغاز انقلاب شروع شد و با اشغال سفارت آمریکا به اوج خود رسید. تحریم دوم حرکت آمریکا در سال ۹۶ بود که قانون داماتو را علیه ایران به تصویب رساند. همان زمان آمریکا درگیر سرکوب نیروهای عراقی بود که در این هنگام سیاست مهار دوگانه آمریکا مطرح و لایحه داماتو تهیه و تنظیم شد. سومین نوع رژیم تحریم مربوط به دانش هسته‌ای است. آمریکا می‌گوید تحریم‌های هسته‌ای را در حالت استندبای قرار داده است؛ در حالی که ۱+۵ تمدید تحریم‌ها علیه ایران را قبول ندارد.
در ادامه این جلسه احمد توکلی در خصوص استراتژی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا گفت: باید یک سری واقعیت‌ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم صحیح تصمیم بگیریم. آمریکا مشخصاتی دارد که اگر رئیس‌جمهورش عوض شود تأثیرات آن در کشورهای دیگر گاهی تأثیر می‌گذارد و گاهی تأثیر نمی‌گذارد. آمریکا در کل طرفدار جهانی‌سازی است و می‌خواهد جامعه بشری را به سمت منافع خود مدیریت کند. این مدیریت آمریکا توسط سازمان‌های بین‌المللی اعمال می‌شود. دولت آمریکا مدام بدهی‌اش افزوده می‌شود و باید دید این دولت به ازای هر نفر آمریکایی چقدر بدهکار است. برای مثال دولت آمریکا به نسبت دولت پرتغال دو برابر بدهی به ازای هر نفر دارد.
 
 


ادامه مطلب ...
توکلی:
احمد توکلی نماینده سابق مجلس گفت: وزیری عضو هیئت مدیره ۱۸ شرکت است که با فشار آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز ۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان او است. او همچنین از مخالفت ویزر راه با طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین خبر داد. مطابق این طرح، قرار بود ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود ولی آخوندی آن را تورم زا دانسته بود
به گزارش تسنیم، احمد توکلی پیش از ظهر امروز در نشستی با عنوان "در برابر فساد" پیرامون بررسی علل ناکارآمدی مبارزه با فساد با بیان اینکه نخستین علت ناکارآمدی مبارزه با فساد در جامعه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند اگر در امت من هرکس امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دیگری بیندازد، دچار مصیبت می‌شویم.وی افزود: علت دیگر فساد، عملکرد دو دسته از افراد در جامعه است که اگر آن‌ها سالم باشند جامعه نیز سالم می‌شود و اگر آنها فاسد شوند، جامعه نیز فاسد می‌شود، این دسته رهبران و علمای جامعه هستند و البته علما در این میان نقش پررنگ‌تری دارند.رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به محدود بودن آزادی بیان و قلم گفت: بدون آزادی بیان و قلم مبارزه با فساد ممکن نیست، آزادی بیان و رسانه برای شفافیت و شفافیت برای مبارزه با فساد، بسیار لازم و ضروری به‌شمار می‌روند و این عناصر به یکدیگر وابسته هستند.
نماینده سابق مجلس با اشاره به عملکرد دستگاه‌های مبارز با فساد تصریح کرد: دستگاه‌هایی که مبارز با فساد هستند اگر خود به صورت نسبی آلودگی پیدا کنند، آن وقت سیستم به صورت خودکار از خود دفاع نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه وقتی مفسدان در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند قانون به شکلی تنظیم می‌شود که انجام فساد به صورت قانونی به نفع آن‌ها تمام ‌شود، تصریح کرد: وزیری عضو هیئت مدیره 18 شرکت است که با فشار، آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز 14 شرکت در دست همسر و فرزندان او است، این در حالی است که با این موضوع مبارزه‌ای نشد.
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: در مجلس قبل به‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم، اعلام کردیم ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود اما وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود.
وی با اشاره به تسخیر فساد و درگیر شدن سیستم گفت: ما فساد را سیستمی می‌بینیم، درباره این نوع نگاه البته به ما انتقاد شد، اما در این راستا دیده‌بان شفافیت و عدالت را راه‌اندازی کردیم تا برای مبارزه در این زمینه وارد عمل شویم.
رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به راه‌اندازی شعبه این موسسه در اصفهان گفت: ما در دیده‌بان کار سیاسیِ غیرسیاسی انجام می‌دهیم یعنی در جهت مصالح کشور کار کرده اما دارا و ندار نمی‌کنیم. ما در این موسسه مفسده‌های بزرگ را شناسایی کرده و آن‌ها را به دستگاه قضا اعلام می‌کنیم، این فضای سیستمی را به‌جز حمایت همه مردم نمی‌توانیم رصد کنیم.
توکلی اظهار داشت: آموزش حقوق شهروندی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند سبب برانگیخته شدن مردم پیرامون مبارزه با فساد شود. درباره حقوق‌های نجومی نیز اقداماتی انجام شد که کافی نیست، براساس قانون سمن‌ها ما می‌توانیم در این زمینه کمیته حقیقت یاب تشکیل دهیم.
این نشست در قالب مناظره قرار بود با حضور حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه و از فعالان اصلاح طلب برگزار شود که در ابتدای برنامه عنوان شد وی به دلیل پاره‌ای مشکلات شخصی قادر به حضور در نشست نشده است

 

با اعلام قاضی محمدی‌کشکولی، جزئیات جلسه «علنی» محاکمه زاکانی «محرمانه» اعلام شد.
با اعلام قاضی محمدی‌کشکولی، جزئیات جلسه «علنی» محاکمه زاکانی «محرمانه» اعلام شد.
به گزارش تسنیم، جلسه محاکمه علیرضا زاکانی با شکایت دولت، وزارت نفت و یک شخص حقیقی صبح امروز در دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی برگزار شد.
عد از اینکه نماینده دادستان، نماینده حقوقی دولت، نماینده حقوقی وزارت نفت و شاکی خصوصی، مطالب خود را مطرح کردند، زاکانی به دفاع از خود پرداخت.
در حالی که در ابتدا، این جلسه علنی اعلام شده بود، اما بعد از بیان برخی موارد از سوی زاکانی از جمله درخصوص پرونده کرسنت، تنفسی 5 دقیقه‌ای اعلام شد که در پی آن تصمیم به «محرمانه‌بودن» مطالب مطرح شده در رسانه‌ها گرفته شد؛ قاضی محمدی‌کشکولی نیز از خبرنگاران خواست به هیچ‌وجه جزئیات جلسه منتشر نشود.زاکانی نیز اعلام کرد بعد از پایان دادگاه، مطالب را در سایت خود منتشر خواهد کرد.با نزدیک شدن به اذان ظهر، ادامه جلسه برای اخذ آخرین دفاعیات زاکانی و همچین ارائه آخرین مطالب شاکیان به جلسه بعدازظهر موکول شد.

 

 


ادامه مطلب ...

 

موز یکی از میوه‌های مقوی نواحی گرمسیری است اما آیا می‌دانید زمان خوردن این میوه بر مفید یا مضر بودن آن اثر می‌گذارد؟
به گزارش شفاف، کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای دریافت بهترین خواص میوه موز و نیز جلوگیری از افزایش قند خون حتما این میوه مغذی را در وعده صبحانه مصرف کنند.
بررسی ها نشان می دهند خوردن میوه موز به همراه کره بادام زمینی در وعده صبحانه می تواند مانع از افزایش قند خون شود.
این میوه سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر است و برای سلامت دستگاه گوارش، پوست و مو و عملکرد بسیاری دیگر از اعضای بدن مفید است.
کارشناسان در عین حال توصیه می کنند به دلیل وجود خاصیت اسیدی در موز افراد آن را به همراه کربوهیدرات ها مصرف کنند تا خاصیت اسیدی این میوه به بدن آنها آسیب نرساند.
بدترین زمان برای خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی بویژه شب‌ها است زیرا باعث گرسنگی و تحریک اشتها و علاقه به خوردن مجدد غذا می شود همچنین به دلیل قند بالا و عدم تحرک افراد در شبها این میوه می تواند باعث ابتلا به دیابت و افزایش وزن در آنها شود.
 یزدی ها موز بخورند و شمالی ها نخورند!
 

 

رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات کلاسیک در مشهد، در حوزه علمیه این شهر مقدس به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.
به تازگی در فضای مجازی عکسی از رضا کیانیان منتشر شده که مربوط است به دورانی که وی در حوزه علمیه به عنوان طلبه مشغول به تحصیل بوده است.
رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در مشهد، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.کیانیان که پدرش صاحب مغازه طباخی بود، برادر بزرگتری به نام داود دارد که یکی از نخبگان فرهنگی مشهد است. داود که تا پیش از شهرت عمومی رضا و باز شدن پای او به عنوان بازیگر اول جریان اصلی سینما با واسطه دیده شدن سریال «شلیک نهایی» معروف‌تر از رضا بود، در حوزه نمایشنامه‌نویسی فعالیت دارد.
اما رضا کیانیان علاوه بر بازیگری تجربیاتی نیز در نویسندگی و طراحی صحنه در سینما دارد. او همچنین داماد خواهر سهراب سپهری نقاش و شاعر معروف معاصر است.کیانیان اخیرا در برنامه "دید در شب” گفت: شاگرد مقام معظم رهبری در حوزه علمیه بوده‌ام.
 
 

 

دیدارخانواده‌های‌ شهدای‌مدافع‌‌حرم با رهبر انقلاب

 
 جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام روز دوشنبه اول آذرماه سال جاری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
 

 

شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.
 محمد باقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز (سه‌شنبه، 16 آذر) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی که جلوی آزادی بیان را بگیرد خلاف عقل و قانون عمل کرده و هرکسی که بخواهد جلوی افشاگری را بگیرد، اشتباه کرده است. مشکلات و معضلات کشور با سخنرانی له یا علیه این و آن حل نمی‌شود.
وی افزود: بدون شک اهمیت 16 آذر آن هم بعد از کودتای ننگین 28 مرداد که دولت ملی این کشور را ساقط کردند، بسیار مهم است. دانشجویان در فضای خفقان مقابل آن بیگانه ایستادند و خون خود را تقدیم آزادی این ملت کردند؛ اهمیت این مسئله بر کسی پوشیده نیست.
شهردار تهران با یادآوری اینکه 16 آذر برای همیشه در تاریخ مانده است، گفت: من یک روستازاده هستم و از آن روزی که ما در روستا بودیم باید بیل می‌زدیم و میوه‌ها را جمع می‌کردیم و با حرف میوه‌ها جمع نمی‌شد و کارها جلو نمی‌رفت همان‌طور که با حرف انقلاب پیش نرفت و نمی‌رود.
قالیباف خاطرنشان کرد: به دوران دفاع مقدس که نگاه می‌کنیم در آن دوران نیز امورات با حرف پیش نرفت بلکه با عمل پیش رفت یعنی مردم در میدان جنگ حضور پیدا کردند و جنگیدند و از رجزخوانی صدام و تجهیزات جنگی غرب و شرق نترسیدند.
وی با تأکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.
شهردار تهران با اشاره به وضعیت اجتماعی کشور در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، محیط مدرسه، حاشیه شهرها و بحث طلاق گفت: 33درصد جمعیت اطراف ما امروز حاشیه‌نشین هستند.
وی ابراز کرد: امروز با واردکردن محصولات مختلف کار جوانان کشورهای دیگر را آباد می‌کنیم از این رو برای پیشرفت کشور نیازمند این هستیم که دغدغه مسئولین با مردم یکی شود.
قالیباف با تصریح بر "اگر انقلابی هستیم باید به‌دنبال کار و معیشت مردم باشیم"، افزود: اگر می‌خواهیم راه شهدا تداوم پیدا کند باید خوب کار کنیم.
 
 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 آذر 1395برچسب:رهبر, :: 22:1 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
چهار شنبه 17 آذر 1395برچسب:رهبر, :: 21:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

افسران - با رای99 سنای آمریکا شد انچه گفته شد؛ حدث ما حدث؛ رهبر معظم در روز تنفیذ روحانی: آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، به مشکل میخورند...

رهبر معظم:92/5/12
توصیه‌ی ما، هم به رئیس جمهور محترم، هم به هیئت دولتی که ان‌شاءالله به توفیق الهی در آینده‌ی نزدیکی از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت، این است که کارها را با صبر و بدون شتابزدگی انجام دهند؛ گامها را محکم و مطمئن بردارند. 
هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛** دل به بیرون نبندیم.** آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد.
من تأیید میکنم نظری را که رئیس جمهور محترم ابراز کردند در زمینه‌ی برخورد حکمت‌آمیز با مسائل گوناگون بین‌المللی و مسائل سیاسی و مسائل ارتباطات بین‌المللی و اینها. حتماً باید برخوردِ حکمت‌آمیز و عاقلانه باشد. **البته ما دشمنانی داریم که اینها زبان عقلائی هم خیلی سرشان نمیشود.

 

پنجاه و نهمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خبری-تبیینی خط حزب‌الله با سخن هفته‌‌ای در خصوص تذکر رهبر انقلاب به مسئولان برای توجه به مشکلات مردم منتشر شد.
 پنجاه و نهمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خبری-تبیینی خط حزب‌الله با سخن هفته‌‌ای در خصوص تذکر رهبر انقلاب به مسئولان برای توجه به مشکلات مردم منتشر شد. 

در این شماره بیانات رهبر انقلاب درباره بیکاری جوانان آورده شده است که فرمودند: «بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌]. در بعضی از شهرستان‌ها بیکاری بالا است... وقتی انسان این را میبیند شرمنده میشود؛ یعنی شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است؛ این را باید برطرف بکنیم. ۹۵/۳/۱۶»

هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله در گزارش هفته‌ی خود؛با تیتر «شتاب‌زده و بدون ضمانت» به تبیین عجله در بررسی و اجرا و عدم دریافت تضمین کتبی از دولت آمریکا بعنوان دو عامل مهمی که منجر به عدم توفیق برجام
 
 
 شده‌اند پرداخته است.

چیزی که باعث شرمندگی زیاد رهبر انقلاب می‌شود +عکس

 

 پس از هک شدن

هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.
هکرهای ناشناس شامگاه دیروز سه شنبه شبکه دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را هک کرده و در جریان پخش اخبار سراسری، اقدام به پخش اذان از طریق این دو شبکه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های صهیونیستی، بینندگان شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی ناگهان متوجه شدند که شبکه دوم در حال پخش اذان است.

پس از تحقیقاتی گسترده مشخص شد که این شبکه و شبکه دهم هکر شده است و هکرها اقدام به قطع برنامه های این شبکه به ویژه در مناطق فلسطینی نشین و الجلیل کرده و به جای آن، اذان پخش کرده اند.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفته که به مدت 17 دقیقه هک شده است.

لازم به ذکر است که این اقدام هکرها در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصویب پیش نویس قانون نژاد پرستانه ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 صورت می گیرد. رژیم صهیونیستی قرار است امروز در مورد این پیش نویس رای گیری کند.
پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:برجام, :: 12:42 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 


تیتر شرق درست بود! +عکس
این تیتر درست بود:

بدون جنگ؛ در راکتور اراک بتن ریختیم
بدون جنگ؛ سانتریفیوژها را جمع کردیم
بدون جنگ؛ باز هم تحریم مان کردند
و بدون جنگ؛ دلار به مرز 4000 تومان رسید!

 

چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.
 چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.

 به گزارش تابناک، شاید از آن دسته از افرادی باشید که بارها این برچسب‌ها را دیده‌ و معنایش را درک نکرده‌اید و شاید هم تا کنون این برچسب‌های خاص توجه‌تان را جلب نکرده و به کل از ماجرا بی‌خبر باشید اما بعید است بعد از خواندن این مطلب تردد در خیابان‌های شهر شگفت‌زده‌تان نکند!

اگر قرار باشد خاص‌ترین ماده مخدر عمومی در جهان را برای تشریح انتخاب کنیم، ماریجوانا انتخاب فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ چرا که هم در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود و هم از چند منظر به کار مصرف‌کنندگان مواد مخدر می‌آید!

تبلیغ آزادانه ماریجوانا در شهر! +عکس

این گیاه که با نام کانابیس در جهان شناخته می‌شود، در کشورمان نام‌های فراوانی دارد. برخی آن را «علف» می‌خوانند. بعضی ترجیح می‌دهند ترجمه این لغت را برایش به کار برده و «گراس» صدایش کنند. عده‌ای آن را به دلیل شباهت برگ‌های خشک‌شده‌اش با مرجان، آن را با این نام می‌شناسند و برخی که خود را به‌روزتر می‌دانند، «گل» صدایش می‌کنند و «گل زدن» را به کنایه از مصرفش در گفتار می‌آورند.



 


ادامه مطلب ...

 

سال 58 مصاحبه فریبنده بنی صدر و اکنون سکوت احمدی نژاد و ادامه سفرهای استانی او، که هر دو پس از دیدار با ولی فقیه صورت گرفت معنای یکسانی دارد و آن القای این موضوع است که مخالفتی با کاندیداتوری در کار نبوده حال آنکه حقیقت عکس آن است.
 
ماجرای توصیه رهبر معظم انقلاب به یکی از نامزدهای بالقوه ریاست جمهوری برای کاندیدا نشدن، بی سابقه نیست؛ پیشتر حضرت امام(ره) نیز چنین توصیه ای به یکی از کاندیداها داشته اند.

به گزارش صراط، در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری، امام خمینی(ره) با کاندیداتوری شهید بهشتی مخالفت کردند. این موضوع را مرحوم آیت الله مهدوی کنی در کتاب خاطرات خود آورده و چنین نوشته است: "ایشان در دوره اوّل ریاست جمهوری اجازه ندادند که یک شخص روحانی برای ریاست جمهوری نامزد شود. به یاد دارم که من و آقای هاشمی و شهید باهنر در قم خدمت امام(ره) رفتیم، زمانی بود که بنی صدر می‌خواست کاندیدا شود. ما به امام(ره) عرض کردیم شما اجازه بدهید آقای بهشتی هم جزء کاندیداها باشند و مردم به هر کس بخواهند رأی بدهند؛ اما امام(ره) اصرار داشتند که بین نامزدها، شخص روحانی نباشد."

واکنش شهید بهشتی تبعیت محض بود. او کاندیدا نشد و رفتاری هم از خود بروز نداد که شائبه کاندیداتوری و لجاجت داشته باشد. اما ماجرا درمورد ابوالحسن بنی صدر کاملا متفاوت است. شواهد و قرائن در مورد او نشان می دهد که امام(ره) با کاندیداتوری بنی صدر موافق نبودند. خود بنی صدر هم این موضوع را تایید کرده است. او در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید: «آقای خمینی بعد نامه کتبی نوشت که نه، من موافق نبودم. به خود من هم گفت شما به سه دلیل نمی‌شود رئیس‌جمهور باشید. با ولایت فقیه مخالف هستید، با اینکه روحانیت در مشاغل دولتی باشند، مخالفید و با مالکیت خصوصی مخالفید. آن حرف خود ایشان بود. بعد هم که کتباً نوشت.»
 


ادامه مطلب ...
جمعه 1 مرداد 1395برچسب:عکس, :: 18:24 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.
صراط: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای آقای محمد سرافراز و تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ ایشان، آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.


 
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه 
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم. 

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید. 

توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم. 
 
سیّد علی خامنه‌ای 
۲۲ اردیبهشت ۹۵ 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.
دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

: مساجد در انگلیسی در اقدامی جنجال برانگیز از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند.

به گزارش تایمز لندن، مساجد در انگلیس از زنان مسلمان خواستند تا شلوار نپوشند، بدون اجازه همسر از خانه خارج نشوند و از فیس بوک استفاده نکنند.

این قوانین جدید که از سوی سازمان ها و انجمن های اسلامی در انگلیس منتشر شده است با حواشی و جنجال های بسیاری همراه بوده است.

انتشار این اظهارات از سوی مساجد انگلیس موجی از خشم را در میان فعالان مبارزه با تندروی ومسلمانان معتدل ایجاد کرد. مسلمانان معتدل این قوانین را قواعد از رده خارج شده و اکلا اشتباه و مغایر با تفسیرهای دینی عنوان کردند.

مسجد گرین لین در بیرمنگام انگلیس پوشیدن شلوار برای زنان مسلمان را ممنوع اعلام کرد و دلیل آن را نشان دادن جزئیات بدن زنان دانست. مسجد مرکزی در بلاک برن انگلیس نیز از زنان خواست تا از فیس بوک استفاده نکنند.

این مسجد در بیانیه خود اعلام کرد که فیس بوک درهای گناه را به روی زنان باز می کند و دختران و زنان به طعمه هایی در این فضای مجازی تبدیل شده اند.

دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:رهبر, :: 23:44 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
مقام معظم رهبری:
حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

صراط: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را «تحقق تمدن اسلامی» خواندند و با اشاره به مبانی غلط و ناکارآمدیِ الگوهای توسعه جهانی و ضرورت ارائه الگوی جدید اسلامی- ایرانی، «کار جهادی و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت غنی و قوی منابع اسلامی و حوزه‌های علمیه»، «برخورداری از قوت علمی» و «گفتمان‌سازی» را از الزامات تولید و تدوین «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، گفتند: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.

رهبر انقلاب، مرحله سوم را که اکنون در آن قرار داریم، «تشکیل دولت اسلامی» یعنی تشکیل دولتی بر اساس الگوها و معیارهای کاملاً اسلامی خواندند و افزودند: تا وقتی این مرحله به طور کامل محقق نشده است، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع سبک زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی خواهد ماند.

ایشان، گام نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملتها از اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را لازمه تحقق «تمدن اسلامی» خواندند و در پاسخ به این سؤال که «چرا الگوهای موجود و آزموده‌شده در دنیا نمی‌توانند الگوی مطلوبی برای ما باشند؟»، گفتند: الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که در خصوص ارزشهایی نظیر آزادی و عدالت داده بودند، محقق کنند.

رهبر انقلاب، وضعیت نامناسب برخی کشورهای دنبال‌کننده این الگوها در شاخص‌هایی نظیر بدهی‌های کلان مالی دولتها، بیکاری، فقر و اختلاف طبقاتی شدید را نشانه‌هایی از ناکارآمدی الگوهای رایج خواندند و افزودند: این جوامع اگرچه پیشرفتهایی نیز داشته‌اند اما پیشرفتها تا اعماق آن جوامع نفوذ نکرده و به «اخلاق، عدالت، معنویت و امنیت» منتهی نشده است، بنابراین ما باید الگوی پیشرفت بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی، تعریف و ارائه کنیم.

leader.ir


ادامه مطلب ...
«عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.
صراط: «عبدالرحمان سندی» از فرماندهان ارشد شبکه القاعده و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» در کراچی دستگیر شد.

به گزارش روزنامه «پاکستان»، «عبدالرحمان سندی» یکی از فرماندهان ارشد گروه «القاعده» و از نزدیکان «اسامه بن لادن» و «ایمن الظواهری» رهبر جدید القاعده در کراچی دستگیر شد.

پلیس کراچی به کمک نیروهای اطلاعاتی امنیتی توانست عبدالرحمان سندی را دستگیر کند. گفته می شود وی در ماجرای قتل «دانیال پرل» روزنامه نگار آمریکایی دست دارد.

نام عبدالرحمان سندی در سال ۲۰۰۱ میلادی زمانی در لیست تروریستهای جهانی قرار گرفت که گفته می شد که وی و تروریست دیگری بنام «سعود میمن» در ماجرای ربودن دانیال پرل و قتل او به تروریستها کمک مالی رسانده اند. سعود میمن پس از رهایی از زندان «گوانتانامو» در سال ۲۰۰۵ میلادی در گذشت و بعد از آن تلاش برای دستگیری عبدالرحمن سندی ادامه یافت.

 



ادامه مطلب ...
حاشیه ناخوشایند
خبر عجیب و غریب درباره مراسم ختم مهرداد اولادی، درگیری دو همبازی این بازیکن تازه درگذشته بود.
صراط: خبر عجیب و غریب درباره مراسم ختم مهرداد اولادی ، درگیری دو همبازی این بازیکن تازه درگذشته بود.

در لابلای خبرهای روز گذشته از مراسم ترحیم مهرداد اولادی ، خبر درگیری دو همبازی اش سر مزار او از همه بیشتر برجسته شد. خبری که روایت خبرگزاری قوه قضاییه از آن تاکید می کرد ، دعوایی بین یکی از ستاره های تیم فعلی با بازیکنان قدیم پرسپولیس بوده است. یافتن اسم ها اگرچه خیلی سخت نیست و به سادگی می توان از میان آنهایی که سر مزار مهرداد رفته بودند ، به این نام رسید اما آنچه این اتفاق را تلخ می کند ، حرف های ستاره بزرگتر پرسپولیس به دیگر بازیکنی است که فوتبالش را در پرسپولیس نابود کرده است. او به این بازیکن شمالی در جمع گفته:«جمع کن و برو ، نمی خواهد اینجا بنشینی و گریه کنی. هر بلایی سر مهرداد آمده به خاطر تو است. تو که فوتبال خودت و مهرداد را نابود کردی.»

درحالی که همه از ایست قلبی ناگهانی این بازیکن 30 ساله پرسپولیس و استقلال شوکه هستند ، بازپرس پرونده روی ابعاد مختلف این مرگ تلخ تحقیق می کند. همبازی های سابقش مثل امیرحسین اصلانیان ، این مرگ غم انگیز را ناشی از بحران روحی دانستند و خانواده مرحوم روزهایی دشوار را سپری می کنند. مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس را مسبب بسیاری از مشکلات مهرداد می دانند. حاشیه هایی که این جوان با استعداد را از تکامل فوتبالش باز داشت. اینکه او به جای تبدیل شدن به سوپراستار ، حالا اینچنین چهره در خاک فروکشیده است.

کاظمیان و معدنچی سرمزار مهرداد هم حاضر به روبرو شدن با این بازیکن قدیمی پرسپولیس که خودش هم بچه همان حوالی مهرداد این هاست و فوتبالش را سر حاشیه هایش خیلی زود تابود کرد ، نشدند . بازیکنی که روز گذشته ، یکی از ستاره های تیم بدجوری از خجالتش در جمع درآمده است. او که خودش هم یک قربانی پول های بی رویه ای است که در فوتبال حرفه ای ایران به جوانانی می دهند که الفبای تبدیل شدن به سوپراستار را نمی دانند و باشگاه های شان ، هیچ کار فرهنگی برای توسعه رفتار حرفه ای و اجتماعی شان انجام نمی دهند تا به یکباره استعدادهایی اینچنینی دچار بحران های روحی و جوزدگی نشوند. بحران هایی که استعدادهایی چون پیام صادقیان و محسن مسلمان را هم داشت به نابودی می کشاند. پیام زیر چتر علی دایی هم هنوز به اوجش برنگشته اما محسن مسلمان به لطف برانکو و خواست خودش حالا امسال دوباره اوج گرفته است.

۱مبتکر طرح انسداد مرزهای ایران

شهید صیاد شیرازی در فروردین ماه سال ۵۹طرح انسداد مرزهای ایران را مطرح می‌کند و طرح اجرایی می‌شود.

۲آزاد سازی کردستان ایران

در سال ۵۹وضعیت کردستان بسیار بد بود و پادگانهای ارتش تنها اجازه داشتند از پادگان خود محافظت کنند و شهر در دست منافقین بود. صیاد شیرازی هم همزمان طرح انسداد مرزها را به سرتیپ فلاحی ارائه کرده بود و ایشان هم گفتند اگر راست می‌گویید بروید و کردستان را آزاد کنید. در این میان شهید صیادشیرازی با تلفیق گروهی ویژه (سرگرد صیادشیرازی، رحیم صفوی، احمد سالک، سروان حسام‌هاشمی‌و سروان محمد کوششی) از سپاه و ارتش طرحی را ارائه کرد که بتوان کردستان ایران را از دست منافقان و ضد انقلاب آزاد کنند. این طرح نتوانست عملی شود و تنها رئیس جمهور می‌توانست دستور اجرای آن را بدهد تا اینکه این گروه با ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت دیدار کردند. در این دیدار بنی صدر به این گروه اجازه داد تا با طرحی که دارند کردستان با مرکزیت سنندج را آزاد کنند. صیاد شیرازی به بنی صدر می‌گوید آیا اجازه دارم در این عملیات نماینده رئیس جمهور باشم و بنی صدر هم این اجازه را به صیاد می‌دهد و آنها بلافاصله با ۱۰۰نیروی عملیاتی حرکت می‌کنند. تنها می‌توانم بگویم که وضعیت آنقدر بحرانی بود که فرودگاه سنندج برج کنترل نداشت و وقتی هواپیمای نیروها به زمین نشست چندین خمپاره به سمت ما پرتاب شد و چندین نفر در جا شهید و زخمی‌شدند. ولی صیاد شیرازی با حضور خودش و با ادغام سپاه و ارتش در این عملیات توانست کردستان را آزاد کند.

۳آموزش نظامی‌به نیروهای سپاهی

نیروی سپاه از دل مردم برخواسته بودند و جان برکف برای دفاع از کشور و نظام آماده بودند ولی آموزشهای نظامی‌نمی‌دانستند و شهید صیاد شیرازی با تمام توان بحث آموزش نظامی‌به سپاه را ایجاد کرد

۴مبتکر ایجاد بسیج مردمی

شهید صیاد شیرازی وقتی که در سال ۵۸ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شدند گفت این یعنی اعلام جنگ و ما باید مردم را برای این موضوع آگاه کرده و آموزش دهیم. برای همین در روزهایی که هنوز نام بسیج مطرح نبود در شهر اصفهان افراد آموزش دیده ای را برای تشکیل گروه‌های مردمی‌و ارائه آموزش انتخاب کرد و مساجد را به عنوان پایگاه‌های مردمی‌برای اجرای این طرح انتخاب کرد. آن زمان مسئول آموزش مردمی‌اصفهان سروان عطا الله صالحی بود که امروز فرمانده ارتش جمهوری اسلامی‌ایران است.

۵مبتکر طرح کربلا و آموزش نظامی‌به بسیجیان

بعد از عملیات طریق القدس شهید صیاد شیرازی گفت: نقش مردمی‌بسیار در جنگ موثر بود و سپاه باید امکانات داشته باشد تا مردم بیشتر حضور داشتند. برای همین طرح کربلا را مطرح کرد. در این طرح ۲۰پادگان ارتش در ابتدای سال ۶۰آماده پذیرش بسیجیان و آموزشهای نیروهای داوطلب مردمی‌شدند.

۶ترمیم و بازسازی نیروهای مسلح

بعد از دفاع مقدس ایشان رئیس بازرسی کل نیروهای مسلح شدند و با هیات‌های تخصصی که تشکیل دادند توانستند موجب بازسازی نیروهای مسلح شود و به نوعی موجب به روز شدن و تحرک نیروهای مسلح شدند.

۷تشکیل هیئت معارف جنگ

شهید صیاد شیرازی برای اینکه فرماندهی و نحوه فرماندهی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و تجربیات جنگ به دانشجویان دانشگاه افسری منتقل شود هیئت معارف جنگ را در سال 1373 ( جهت تهیه و تدوین تاریخ جنگ و انتقال معارف جنگ به نسل جوان ارتش ) تشکیل داد.

 

وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی که امروز (دوشنبه) به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده است، علت احضار موکلش را تشریح کرد.
 تسنیم نوشت: وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی که امروز (دوشنبه) به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده است، علت احضار موکلش را تشریح کرد.

سید محمود علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این سؤال که پیرو اعلام قبلی آیا امروز (دوشنبه) برای پیگیری پرونده فاطمه هاشمی به دادسرا مراجعه کرده است یا خیر اظهار کرد: امروز به شعبه دادسرا مراجعه و با بازپرس پرونده صحبت کردم و قرار شد بعد از عید رسیدگی کنند زیرا سرشان خیلی شلوغ است.

وکیل مدافع فاطمه در پاسخ به این سؤال که موضوع احضار موکلش به دادسرا چیست، گفت: همان پرونده‌ای است که بحث توهین به رئیس قوه در آن مطرح بود که فاطمه هاشمی  گفته بود ای کاش برادر من هم علی لاریجانی بود. در همان دادگاه خانم هاشمی با نماینده دادستان یک مقدار بحثشان شد که نماینده دادستان به عنوان توهین به قاضی شکایت کرده و حالا پس از دو سال احضار کردند.

 
 


ادامه مطلب ...
صبح امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمان دیدار کرد.
اشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صبح امروز ابراهیم حاتمی‌‎کیا کارگردان فیلم «بادیگارد» با سردار سلیمانی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی در این دیدار انگشتر مدافعان حرم را به حاتمی کیا تقدیم کرد.

دیدار حاتمی‌کیا با سردار سلیمانی +عکس

 
مقام معظم رهبری:
ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را تکرار شادمانه عید انقلاب دانستند و با تأکید بر اینکه چنین مراسم مردمی مستمری در جهان بی نظیر است، افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مردم در هر شرایطی اعم از شرایط سخت جوی و در دل مشکلات، همواره در مراسم عید انقلاب در ۲۲ بهمن حاضر بوده اند.
ایشان افزودند: بخش قابل توجهی از کسانی که در سالهای اخیر در راهپیمایی شرکت کرده اند به اقتضای سن خود روزهای انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ را ندیده اند و این سلسله تمام نشدنی نشان دهنده قدرت بازآفرینی انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت خاطره این حادثه عظیم و به فراموشی سپرده شود، گفتند: باید حقیقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زیرا انقلاب اسلامی در نیمه راه خود است و برای استحکام پایه ها و رسیدن به اهداف والای خود، نیازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلی است.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:ارتش, :: 23:11 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا، صبح پنج شنبه پانزدهم بهمن ماه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان سیاسی کشور در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد.امیر سلیمی از بنیانگذاران ارتش انقلابی بود که در خرداد 1379 پس از کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، به فرماندهی کل ارتش منصوب و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نیز نائل آمد.



ادامه مطلب ...
جامانده از قرارداد ایرباس
قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.
صراط: رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود دولت به خرید هواپیما، شائبه‌های مختلفی را به وجود آورده درصورتی که دولت باید اعتبار 250 میلیون دلاری متناسب با ساختار و ایمنی ایرلاین‌ها را در نظر می‌گرفت و با تعیین مهلت  یکساله، از آنها می‌خواست تا ناوگان خود را ظرف 1.5 سال به سن 10 سال کاهش دهند.

ازقرار معلوم، تفاهم نامه اولیه خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه به امضا رسیده است.

رضا نخجوانی، گفته است: تزریق چنین سرمایه هنگفتی توسط دولت، جایی برای رقابت بخش خصوصی با دولت نمی‌گذارد و این اقدام، عدول از سیاست‌های کلان کشور در روند خصوصی‌سازی است.


ادامه مطلب ...
زنان مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان با ارسال تصاویری از خود با پوشش اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، حمایتشان را از «روز جهانی حجاب» به نمایش گذاشتند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین
جمعه 9 بهمن 1394برچسب:اجتماعی, :: 7:23 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

فاجعه ای بزرگ در سال 94

طناب دار را با دست خود می بافد، روسری حریر مادر را به چارچوب در گره می زند و حلقه مرگ را دور گردن نحیفش تنگ می کند؛ دیگری تلخی روزگار را تاب نمی آورد و از بلندی می پرد و آن یکی به ضرب گلوله خود را به کام مرگ می کشد.

فرآوری: ه.هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
طناب دار

از آغاز سال ۹۴ تاکنون 13 دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را به کشتن داده اند. نه نفر خود را حلق آویز کرده اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده پریده اند و یک نفر با سلاح گرم زهر مرگ را سرکشیده است.فقط در ماه جاری اقدام به دو مورد خودکشی در یزد و یک مورد در تهران به مرگ خودخواسته این سه نفر انجامیده و خبر «خودکشی» را میان اخبار روزانه پررنگ کرده است، این اتفاقی است که در پنج سال اخیر نه تنها در ایران، بلکه در جهان، رشدی سرطان گونه داشته و سه برابر شده است.

مواردی از خودکشی دانش آموزان در سال جاری که در گزارش پیش رو به آنها پرداخته شده، براساس آنچه در خبرها و از سوی مجریان قانون بیان شده، به دلیل اضطراب ناشی از مدرسه، افت تحصیلی و ناکامی در واحدهای درسی و یا هراس از مورد بازخواست قرار گرفتن از سوی والدین و همچنین افسردگی و اختلافات دامنه دار خانوادگی رخ داده است.

همچنین از بین این موارد چهار مورد در استان تهران، دو مورد در یزد، دو مورد در آذربایجان غربی و مابقی در استان های لرستان، مازندران، خراسان جنوبی و شمالی اتفاق افتاده است. از سوی دیگر در حالی با این آمار روبه رو هستیم که عمده خودکشی های ناموفق به رسانه ها راه نمی یابند، چنانچه در ۱۲ خودکشی دانش آموزان در سال جاری، تمامی موارد به مرگ افراد منجر شده و این گزارش از شمار افرادی که پس از اقدام به خودکشی از مرگ رهایی می یابند، خالی است. کشورهای توسعه یافته نیز از این آسیب اجتماعی در امان نبوده اند، به طوری که برای مثال، هر سال، ۱۰ مورد خودکشی زیر ۱۰ سال در فرانسه رخ می دهد؛ ایران نیز درزمینه خودکشی رتبه ۴۸ را در میان دیگر کشورها دارد اما آماری دقیق از خودکشی کودکان در کشور وجود ندارد.

چهارم ابتدایی بود، مچ دستش را باند پیچیده بود، خودکشی ناموفقی داشته؛ از او می پرسم چرا این کار را انجام داده ای، می گوید؛ خانواده ام به من بی توجه هستند می خواهم اینگونه توجه شان را جلب کنم. می گوید: دوستانم می گویند اگر برای آن ها یک اتفاق بد بیفتد حتما خودکشی می کنند

با این وجود تحلیل این خودکشی ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور ما، درحالی که با فقدان جزئیات آماری رو به رو هستیم، چندان ساده به نظر نمی رسد. درحالی که آماری از خودکشی کودکان و بزرگسالان در سال ۱۳۹۳ در دست نیست اما نتایج یک مطالعه با عنوان «بررسی موارد اقدام به خودکشی در کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان لقمان حکیم» نشان می دهد از میان ۱۷۶ کودک هشت تا ۱۳ سال که به دلیل مسمومیت در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در بیمارستان لقمان حکیم بستری شده بودند، اقدام به خودکشی ۱۱۱ مورد آنها تأیید شده است.

 



ادامه مطلب ...
علم‌الهدی:
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: فضای ورزشی را اگر در حد یک نیروی متدین فراهم کرد آنگاه شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود، لذا وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدالش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است، اما کدام دیوانه بی‌عقلی است که بگوید زن نباید ورزش کند؟
خطیب جمعه مشهد بر ضرورت توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: مسئولیت ورزش دست کسانی است که حرفه‌ای این کار هستند.

امام جمعه مشهد افزود: متأسفانه کشور ما سیاست‌زده است و حرف‌ها برعکس تحلیل می‌شود و یک عده از مباحث بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه ورزش بانوان، بیان کرد: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود، همچنین باید گفت مشکل ما در عرصه ورزش بانوان فضا است.


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:افتاب, :: 9:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
طلوع آفتاب از آن صحنه‌های طبیعی زیبایی است که بسیاری عاشق تماشا کردنش هستند.

برچسب ها: طلوع ، خورشید ، تصاویر



ادامه مطلب ...
در این گزارش جایگاه و اهمیت سلامت روان و آرامش روحی را از منظر قرآن و احادیث و روایات اسلامی بررسی می‌کنیم.
صراط: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به جایگاه سلامت روان در قرآن و احادیث و روایات اسلامی گفت: امیر مؤمنان علی(ع) در یکی از خطبه‌های گوهر‌بار خویش فرمودند «کسی که با ظلم و ستم پیروزی به دست آورده، پیروز نشده بلکه پیروز واقعی میدان جنگ کسی است که بر هوای نفس خود غلبه پیدا کرده است.»

وی افزود: این حدیث اهمیت والای غلبه بر نفس، گذر از خشم، تشویش و رسیدن به سلامت نفس را در اسلام نشان می‌دهد، تا جایی که امیر مؤمنان آن را پیروزی واقعی برشمرده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: شخصی در مراسم حج از امام(ع) سؤال پرسید «آیا ثوابی بالاتر از زیارت کعبه وجود دارد؟» امام(ع) چنین پاسخ داد که ثواب عیادت مریض و احسان به پدر و مادر به مراتب بالاتر از اعمال حج است و خداوند آرامش روحی را ارزانی چنین فردی می‌کند.

وی تصریح کرد: این حدیث بیانگر این امر است که رسیدن به آرامش روحی و روانی تا چه حد ارزشمند است.



ادامه مطلب ...
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.
صراط: پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «نفوذ موریانه» را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همچنین بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات منتشر کرد.

متن بیانات رهبر انقلاب که در این طرح استفاده شده است: «مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه باشند: اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

طرح/ نفوذ موریانه
منبع: khamenei.ir
هافینگتون‌پست گزارش داد

پنجمین زندانی آمریکایی درایران آزاد شد

روزنامه آمریکایی گزارش داده وزیر خارجه این کشور برای آزادی پنجمین تبعه آمریکایی زندانی در ایران، مستقیماً با همتای ایرانی‌اش وارد مذاکره شده بود.

یک روزنامه آمریکایی بامداد پنجشنبه گزارش داده «ماتیو تریوتیک»، زندانی آمریکایی در ایران با مذاکرات مستقیم بین جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران آزاد شده است. 

به نوشته «هافینگتون‌پست»، «تریوتیک»، ماه دسامبر سال گذشته در حالی دستگیر شده که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در آستانه رسیدن به توافقی برای مبادله چهار زندانی ظرف آمریکایی با هفت زندانی ایرانی بوده‌اند.

در نتیجه اضافه شدن او به تلاش‌ها برای آزادسازی زندانیان می‌توانسته به طولانی‌تر شدن فرایند مذاکرات و توافق بر سر مبادله آنها منجر شود. به همین جهت، چنانکه جان کری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفته، آزادی او «در مسیری جداگانه و متفاوت بین من و ظریف» پیگیری شده است. 

مطابق آنچه کری می‌گوید ایرانی‌ها، زندانی پنجم را به عنوان «ژست بشردوستانه» و بدون هیچ توافقی یا وعده برای دریافت چیزی در مقابل، آزاد کرده‌اند.

دلیل دستگیر «تریوتیک» در ایران معلوم نیست.

خبرگزاری میزان- فستیوال مارها، رقص ببرها، راه رفتن در میان آتش، فرو بردن تیر در بدن و ... شگفت انگیزترین آئین های مذهبی در هند است.
 به نقل از منابع هندی، عجیب و غیب ترین آیین های مذهبی در هندوستان بدین شرح است:
 
بکش یا کشته شو – فستیوال بانی – آندرا پرادش
 این مراسم که به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو بیش از یکصد سال قدمت دارد هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از الهه های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دست های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال مارها یا نگ پانچامی 
نقش مارها در مراسم مذهبی هندو ها بر کسی پنهان نیست. هر ساله طی مراسمی هزاران نفر از هندوستان و نپال در این مراسم شرکت می کنند که در آن، موبد ها در حالی که روسری به سر دارند در مقابل مار های زهر آلود می نشینند و آنها را پرستش می کنند. آنها همچنین با شیر و موش از مارها پذیرایی می کنند! این عمل آنها بر پایه اعتقادشان استوار است که مارها در این جشن مقدس هیچ کس را نمی گزند!

رقص ببر ها – پالی کولی – کرالا
این مراسم رنگین و زیبا هر ساله در ایالت کرالا در جنوب هندوستان برگزار می شود که در آن هنرمندانی با لباس های قرمز، زرد و مشکی و همچنین طراحی صورت و بدن خود به شکل ببر، در خیابان ها به رقص و آواز می پردازند.

عجیب و غریب ترین
 


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 664
بازدید کل : 158241
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1