پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
فاطمه نوروی مادر شهید محمد علی فلاح شهید نیروی انتظامی در شهر زیرآب استان مازندارن است که یک پایش فلج بوده و سال ها با همین وضعیت به تنهایی در اتاقی 9 متری مستأجر است و به سختی زندگی می کند.
فاطمه نوروی مادر شهید محمد علی فلاح شهید نیروی انتظامی در شهر زیرآب استان مازندارن است که یک پایش فلج بوده و سال ها با همین وضعیت به تنهایی در اتاقی 9 متری مستأجر است  و به سختی زندگی می کند.


زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم

بنا بر این گزارش این مادر شهید که این روزها تنهایی خود را در شهر های مازندارن می گذراند مادر شهیدی است که در روزهای ابتدایی جنگ و در حالی که 3 ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده بود به شهادت می رسد و مادر شهید نیز ماهیانه 380 هزار تومان حقوق دریافت می کند که 80 هزار تومان آن را برای اجاره خانه اش پرداخت می کند و بقیه را هم بین خود و دخترش که بی سرپرست شده و همسرش فوت کرده است تقسیم می کند.
زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم
شهید محمد علی فلاح

زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم
این مادر شهید یک پایش فلج است و برای راه رفتن مشکل دارد اما همچنان مقاوم ایستاده است اما این روزها دیگر بار مسئولیت های زندگی برایش سنگین شده است.

زندگی مادر شهید در خانه استیجاره ای 9 متری!+فیلم

تمام زندگی این مادر شهید یک اتاق 6 متری و 3 متری است که در آن مستأجر است.
اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدى (ع)، جز آیه هاى نخستین سوره بنى اسرائیل چیزى در اختیار نداشتیم، همان کافى بود، زیرا این آیات وحى الهى بوده و به نحو معجزه آسا آینده آنها را روشن مى سازد.
به گزارش شهدای ایران، اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدى (ع)، جز آیه‌هاى نخستین سوره بنى اسرائیل چیزى در اختیار ما نبود، همان کافى بود، زیرا این آیات در عین خلاصه بودن، وحى الهى بوده و به گونه اى رسا و گویا، شمه اى از تاریخ و سرگذشت آنها را بیان کرده و به نحو معجزه آسا و با دقت، آینده آنها را روشن مى سازد. علاوه بر این آیه ها و آیات دیگر، تعدادى روایات وجود دارد که پاره اى از آنها مربوط به تفسیر آیات و برخى دیگر پیرامون وضع یهودیان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدى (ع) مى باشد، که پس از تفسیر آیات به بیان آنها مى پردازیم .
 
وعده الهى نسبت به نابودى یهودیان
 
((منزه و پاک است آنکه یک شب، بنده اش را به سفر شبانه برد از مسجد الحرام به مسجد اقصى که مبارک گردانیم (برکت دادیم) پیرامونش ‍را تا از نشانه هاى خود به او نشان دهیم بدرستى که او شنوا و بیناست. و به موسى تورات را داده و او را هدایت گر فرزندان یعقوب (بنى اسرائیل ) گردانیدیم که غیر از من سرپرستى را نپذیرند. فرزندان کسى را که با نوح حمل نمودیم که او بنده اى شکرگزار بود.))
 
((ما در تورات حکم در انقراض بنى اسرائیل نمودیم زیرا شما (بنى اسرائیل ) در زمین دو بار فساد نمودید و بر دیگر فخر و بزرگى بسیار خواهید نمود.))
 
یعنى ما در توراتى که بر آنان فرو فرستادیم حکم قطعى به انقراض آنها کردیم شما بزودى از راه راست منحرف شده و دوباره در جامعه تبهکارى مى کنید، چه اینکه بزودى بر دیگران فخر و برترى جوئى بسیار مى نمائید.
 
((وقتى که هنگام کیفر اولین فساد فرا رسد بندگانى را از ناحیه خود که توانمند و ستبر مى باشند جهت سرکوبى شما فرستادیم، در میان خانه ها به جستجوى خانه به خانه پرداختند و این وعده اى قطعى بود.))
 
زمانیکه وقت مجازات شما بر نخستین تبهکارى خودتان رسید بندگانى را از اطراف خود که داراى صلابت مى باشند بسوى تان فرستادیم تا شما را گوشمالى سخت بدهند آنان میان خانه ها به جستجوى خانه به خانه پرداختند و این وعده اى حتمى است .
 
((آنگاه پیروزى را براى شما، بر آنان گرداندیم و شما را با ثروت ها و پسران یارى نمودیم و تعداد شما را بیش از آنان قرار دادیم .))
 


ادامه مطلب ...

کتاب «جلوه آفتاب» شامل دیدگاه‌ شخصیت‌های داخلی و خارجی درباره رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشته علی احمدی‌خواه از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شد.

خبرگزاری فارس: شخصیت‌های شناخته شده جهان درباره رهبر انقلاب چه دیدگاهی دارند؟
 

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،  جلوه آفتاب عنوان کتابی مرتبط با زندگی و سیره عملی رهبر معظم انقلاب است که از زبان و بیان افراد متعدد مورد اشاره قرار گرفته است.  در سخن آغازین کتاب «جلوه آفتاب» می‌خوانیم: «رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، با داشتن ابعاد برجسته علمی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی به شخصیت ممتازی مبدل شده‌اند که این ویژگی‌های برجسته در وجوه مختلف می‌تواند الگویی شایسته برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه در یکی از بیانات خویش، ایشان را به مثابه خورشیدی می‌شمارند که همواره روشنی می‌دهد. این خورشید روشنی بخش، دارای انوار درخشانی است که با شواهدی که در این کتاب بدان اشاره خواهد شد، دوست و دشمن نیز به آن اذعان کرده‌اند. بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت گیرد که یکی از بهترین و تأثیرگذارترین شیوه‌ها، بیان ابعاد شخصیتی ایشان از زبان افراد و شخصیت‌های موافق و مخالف می‌باشد. کتاب حاضر، ویژگی‌های ممتاز مقام معظم رهبری را که توسط مراجع، علما، شخصیت‌های مذهبی، علمی، سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی و در دوره‌های مختلف زندگی با برکت ایشان مطرح شده است، بیان نموده که برشمردن این ویژگی‌ها از زبان شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی که برخی از آن‌ها از مخالفین انقلاب و رهبری هستند، بسیار جالب است.»


این کتاب در دو بخش امام خامنه‌ای از دیدگاه شخصیت‌های داخلی و امام خامنه‌ای از دیدگاه شخصیت‌های خارجی تنظیم شده است که بخش اول شامل شش فصل با عناوینی همچون «دیدگاه مراجع دینی و شخصیت‌های مذهبی»، «دیدگاه شخصیت‌های سیاسی»، «دیدگاه شخصیت‌های علمی»، «دیدگاه شخصیت‌های فرهنگی و هنری»، «دیدگاه سرداران سرافراز و رزمندگان اسلام» و «دیدگاه برخی نزدیکان و آشنایان» می‌شود.
بخش دوم این کتاب نیز که دیدگاه شخصیت‌های خارجی را مورد بررسی قرار داده، دربردارنده چهار فصل «دیدگاه شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی»، «دیدگاه شخصیت‌های سیاسی»، «دیدگاه شخصیت‌های علمی» و «خارج‌نشینان» است.
در فصل نخست بخش اول این کتاب دیدگاه مراجع و شخصیت‌های دینی همچون حضرات آیات روح‌الله موسوی خمینی(امام خمینی)، سید محمدرضا گلپایگانی، محمدعلی اراکی، محمدتقی بهجت، محمد فاضل لنکرانی،جواد تبریزی، سید رضا بهاءالدینی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید علی سیستانی، حسین وحید خراسانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، سیدمحمد علوی گرگانی، جعفر سبحانی، حسین مظاهری، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جوادی آملی، حسن حسن‌زاده آملی، محمدتقی مصباح یزدی و بسیاری از مراجع و بزرگان مذهبی به چشم می‌خورد.

**دیدگاه آیت‌الله وحید خراسانی درباره رهبر معظم انقلاب و چهره‌های آشنای حوزه
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی دیدگاه‌هایی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که یکی از آن دیدگاه‌ها به این شرح است: حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه نقل می‌کرد: یکی از طلاب که خدمت آیت‌الله وحید خراسانی رسیده بود، مطالبی را درباره حکومت و نظام با ایشان مطرح کرده بود؛ ایشان گفته بود: یعنی منِ وحید بروم حاکم بشوم؟! مگر من می‌توانم؟! سید اولاد پیغمبر دارد به خوبی کشور را اداره می‌کند.
در زمان دیگری نیز وقتی ریاست قوه قضائیه به آیت‌الله صادق لاریجانی پیشنهاد داده شد، آقای لاریجانی با آیت‌الله وحید خراسانی مشورت کرد، چون آقای لاریجانی داماد ایشان است. آیت‌الله وحید خراسانی خطاب به آقای لاریجانی می‌فرماید: «شما بروید برای ریاست این قوه قضائیه» و در ادامه فرموده بود: «این سید تنهاست! اگر شما او را کمک نکنی پس کی او را کمک کند؟»
حضرت آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی نیز دیدگاهی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که به این شرح است: آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی برادر حضرت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی می‌گوید: در آن زمان، آیت‌الله موسوی اردبیلی رییس شورای عالی قضایی و رییس دیوان عالی کشور بودند و آقای خوئینی‌ها هم داستان کل بودند. آقای اردبیلی همه ما را به سالن اجتماعات دادگستری دعوت کردند. همه قضات دیوان عالی کشور در آنجا اجتماع کردیم و آقای موسوی اردبیلی فرمودند: ما می‌خواهیم خدمت رهبر برویم؛ هم تجدید بیعتی با ایشان بکنیم و هم رحلت امام را به ایشان تسلیت بگوییم.
حدود دو ماه بعد از فوت امام بود. ایشان این تعبیر را داشتند و گفتند: «روزی که امام از دنیا رفتند، خبرگان جلسه‌ای تشکیل دادند و در آنجا برای انتخاب رهبر صحبت‌های زیادی شد.. تصمیم گرفته شد خیلی سریع کسی را انتخاب کنیم که خلأ از بین برود ... از الطاف خداوند بر این نظام و این انقلاب این است که الآن بعد از دو ماه هر چه فکر می‌کنم، می‌بینم مناسب‌تر از ایشان به نظر من نمی‌رسد و خداوند خودش کسی را که از همه مناسب‌تر بود، به ذهن ما آورد». که این را هم جزو الطاف خداوند عنوان می‌کردند. این حرف را همه قضات دیوان عالی کشور که حضور داشتند، شنیدند.
فصل دوم بخش اول نیز به بیان دیدگاه‌های شخصیت‌های سیاسی همچون شهید محمدعلی رجایی، علی‌اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای، محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، سید علاءالدین بروجردی، حسین صفار هرندی، حجت‌الاسلام عبدالله نوری و مهندس مهدی بازرگان پرداخته است.
در فصل سوم و چهارم بخش اول این کتاب نیز که دیدگاه‌های شخصیت‌های علمی و فرهنگی هنری داخلی را مورد بررسی قرار داده نام افرادی همچون حجت‌الاسلام احمد احمدی، غلامعلی حداد عادل، علی شریعتی، حیدر رحیم‌پور ازغدی، حجت‌الاسلام علی ابوترابی، شهید سید مرتضی آوینی، استاد سید محمدحسین شهریار، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، رضا میرکریمی، مجید مجیدی و محمد امین‌نژاد دیده می‌شود.
فصل پنجم بخش اول کتاب جلوه آفتاب نیز دیدگاه‌های سرداران سرافراز و رزمندگان اسلام را مطرح کرده است که در این میان اسامی افرادی همچون شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، حسین سلیمانی، مجتبی ذوالنوری، رحیم صفوی، علی فضلی، صادق آهنگران و نورعلی شوشتری به چشم می‌‌خورد و فصل ششم بخش اول کتاب به بیان دیدگان برخی نزدیکان و آشنایان رهبر معظم انقلاب درباره ایشان پرداخته است.

**دیدگاه شخصیت‌های مذهبی فرهنگی خارجی درباره رهبر معظم انقلاب
فصل اول بخش دوم کتاب نیز دیدگاه شخصیت‌های مذهبی فرهنگی خارجی درباره رهبر معظم انقلاب را گردآوری کرده است که برخی از این اشخاص عبارت از امام جماعت مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه، شیخ شفیق جرادی، قاضی مالک‌الشعار، شیخ ماهر حمود، شیخ عبدالناصر الجبری، دکتر احمد‌الطیب و استاد احمد احمد نعینع هستند و فصل دوم بخش دوم نیز دیدگاه اشخاص سیاسی همچون سید حسن نصرالله، کوفی‌عنان، ولادمیر پوتین، برهان‌الدین ربانی، بی‌نظیر بوتو، ابوشریف، زین‌العابدین حیدری و خاویر پرز دکوئیار نقل شده است.
امام جماعت مسجد‌النبی صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه دیدگاهی درباره رهبر معظم انقلاب دارند که به این شرح است: «حجت‌الاسلام حسین جلالی می‌گوید: یک روز در حالی که از کنار مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم می‌گذشتم، بسیار تحت تأثیر قرائت امام جماعت مسجدالنبی صلی الله علیه و آله و سلم قرار گرفتم. در آن لحظه، جوانی را دیدم که به من گفت: چیزی فکر شما را به خود مشغول کرده است؟ گفتم: آری، ترتیل زیبای امام جماعت. ایشان گفت: یک روز بعد از نماز پیش امام جماعت مسجد رفتم و همین مطلب را عنوان کردم و از وی درخواست کردم در صورت امکان نوار کاست حاوی ترتیل خودش را به من بدهد. ایشان از من پرسید: اهل کجایی؟ گفتم: ایران. او گفت: ترتیل امام جمعه تهران(سید علی خامنه‌ای) به مراتب از ترتیل من بهتر است.
جرج جرداق، پرفسور سیدمحمد تیجانی‌السماوی، استاد محمدحسنین هیکل، بدیع سقور و عمر بکری افراد علمی خارجی هستند که دیدگاه‌های آنان درباره رهبر معظم انقلاب در فصل سوم بخش دوم این کتاب آمده است.
در فصل چهارم بخش دوم این کتاب نیز که با عنوان خارج‌نشینان مزین شده است، دیدگاه‌های افرادی همچون سراج میردامادی، هوشنگ اسدی، علی افشاری، عطاءالله مهاجرانی، ابوالحسن بنی‌صدر، مهدی خلجی و کریم سجادپور درباره رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.
چاپ دوم کتاب «جلوه آفتاب» در 416 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 15000 تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این کتابهای «حضرت ماه»، «نکته های ناب در نگاه رهبر معظم انقلاب» (5 جلد) و «جرعه ها: گزیده مباحث رهبر معظم انقلاب» (2جلد) را منتشر کرده است و به زودی چهار کتاب «بایسته‌های تبلیغ»، «بایسته‌های فرهنگ عمومی»، «بایسته‏‌های خدمت رسانی» و «بایسته های اخلاق سیاسی» را از منظر رهبر معظم انقلاب منتشر می کند.

برای تهیه کتاب «جلوه آفتاب» و دیگر آثار دفتر نشر معارف می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب(ketabroom.ir ) یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) و دیگر فروشگاههای پاتوق کتاب قابل تهیه است.

کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی مختلف آتش زدن طفل ۱۸ ماهه فلسطینی را نماد بارزی از تروریسم دولتی خواندند و خشم خود را از این جنایت وحشتناک به تصویر کشیدند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، ابنا نوشت: کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی در واکنش به سوزاندن «علی الدوابشه» نوزاد فلسطینی که توسط شهرک نشینان صهیونیست زنده زنده سوزانده شد؛ خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در فضای مجازی فریاد زدند.

کاربران سراسر دنیا هشتگی به نام «شیرخوار را سوزاندند» ایجاد کردند و تصاویر طفل 18 ماهه فلسطینی را میلیون‌ها بار در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

شهرک نشین های تندرو صهیونیست صبح جمعه در حمله به خانه یک فلسطینی آن را به آتش کشیدند که به شهادت علی الدوابشه منجر شد.

به گفته شاهدان دو مرد که صورتهایشان را کاملاً پوشانده بودند، بعد از ساعت دو بامداد خانه الدوابشه در نزدیکی نابلس به آتش کشیدند. پس از شعله ور شدن خانه آنها بالای سر بدن‌های سوخته اعضای این خانواده فلسطینی می ایستند تا از مرگ آنها مطمئن شوند.

کاربران شبکه‌های مجازی اجتماعی مختلف از جمله توئیتر در توییت‌های خود این جنایت وحشتناک را نماد بارزی از تروریسم دولتی خواندند و مجامع بین المللی را برای سکوت در مقابل رفتار صهیونیست‌ها محکوم کردند.

همچنین پوسترها و تصاویر گرافیکی زیادی در اعتراض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل ایجاد شده است که در گروه‌های پیام رسان موبایلی دست به دست می‌شود.

همچنین وضعیت سلامت والدین علی سعد دوابشه شدیداً وخیم است.

برخی منابع آگاه که با این خانواده در بیمارستان ملاقات کرده‌اند گفتند که در جریان آتش سوزی اعضای مهم و اساسی بدن والدین این نوزاد شهید از جمله کبد و کلیه‌ها کاملاً سوخته و شانس زنده ماندن آن ها تنها 15 درصد است.

منبع مذکور اشاره کرد که به ویژه حال مادر این نوزاد بسیار وخیم است و 90 درصد دچار سوختگی شده و میزان سوختگی پدر نوزاد نیز 80 درصد اعلام شده است.

این منبع تصریح کرد که والدین این نوزاد شیرخوار سلامت جسمی خود را به کلی از دست داده‌اند و حتی در صورت زنده ماندن تا ابد باید به وسیله دستگاه‌های پزشکی به زندگی ادامه دهند.

پدر این نوزاد اکنون در بیمارستان سوروکا و مادرش در بیمارستان تل هشومیر تحت مداوا هستند. وضعیت جسمانی فرزند دیگر آنان که در بیمارستان تل هشومیر تحت درمان است رضایت بخش اعلام شده است.

«لی گات» سخنگوی مرکز مراقبت‌های ویژه بیمارستان تل هاشومر به روزنامه گاردین گفت سه عضو خانواده دوابشه هنوز زنده‌اند اما به خاطر جراحات شدید وضع جسمانی آنان بحرانی است.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب: جاسوسی, :: 12:12 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

تارنمای ویکی لیکس اعلام کرد سازمان امنیت ملی آمریکا از کابینه وزیران و شرکت های بزرگ ژاپن مانند «میتسو بیشی» جاسوسی کرده بود.

خبرگزاری فارس: جاسوسی آمریکا از ژاپن!
 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا سایت ویکی لیکس فهرستی با عنوان «هدف- توکیو» را که شامل 35 هدف است منتشر کرد. گفته می شود سازمان NSA لااقل از دور اول نخست وزیری سیندزو آبه که در 2006- 2007 عهده دار این مقام بود از شرکت ها، کارمندان دولتی و مشاوران ارشد وزارتخانه های ژاپن جاسوسی می کرد.

در این سند اشاره می شود: اسناد موجود صریحا می فهمانند که آمریکا  درباره بحث های داخلی ژاپن، موضوع هایی مانند واردات کشاورزی، مناظره های تجاری، مواضع ژاپن در مذاکرات راجب سازمان تجارت جهانی در دوحه، طرح های پیشرفت فنی، سیاست زیست محیطی و در رشته انرژی هسته ای دارای معلومات مفصلی می باشد.

بنا به اطلاع ویکی لیکس، آمریکا همچنین مکاتبات توکیو با سازمان های بین المللی از جمله با آژانس بین المللی انرژی را دریافت می کرده و مطابق با توافق Five Eyes اطلاعات جاسوسی دریافتی را به استرالیا، کانادا، انگلیس و زلاند نو می فرستاد.


«



ادامه مطلب ...

 شهیدی که از دنیای شهدا بازگشت

مجروح عملیات مسلم‌بن عقیل در سال 61 بود، 25 روز به کما رفت و با تصور اینکه شهید شده او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر این بود که زنده بماند.
خبرگزاری فارس: زنده شدن شهیدی در زمان خاکسپاری به روایت خودش
 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اتفاق‌های دوران دفاع مقدس تنها دفاع از مرز و بوم کشور نبود، این هم بود اما همه‌اش نبود، دفاع مقدس به طور یقین «مقدس» بود زیرا پاک‌ترین، شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و با ایمان‌ترین فرزندان این آب و خاک که امروز به واسطه ایثارگری همین جوانان نفس کشیدن در آن وامدار شهداست، آن را شکل دادند.

دفاع مقدس از این رو مقدس است که جوانان پاک این سرزمین خالصانه و عاشقانه با خون سرخ و پاک خود آن را حفظ کردند و اگر نبود شجاعت‌ها و جانفشانی‌های آنها چه بسا امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

شهید واژه‌ای بسیار مقدس است که حتی پیامبر (ص) مقام و درجه شهید را از انبیای الهی بالاتر دانست و فرمود: شهدا به خاطر پنج خصلت از انبیا حتی من برتری دارند، پرسیدند چگونه شهدا بر شما که پیامبر بزرگ اسلام هستید برتری دارند، فرمود: زمانی که همه انبیا از دنیا می‌روند عزرائیل آنها را قبض روح می‌کند اما شهید را خدا قبض روح می‌کند.

پیامبر (ص) باز فرمود: وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را غسل می‌دهند اما شهید نیاز به غسل ندارد، وقتی انبیا از دنیا می‌روند آنها را کفن می‌پوشانند اما شهید نیاز به کفن ندارد.

پیامبر (ص) فرمود: وقتی تمام انبیا از جمله من از دنیا برویم مرده نامیده می‌شویم اما شهید زنده است و تمام انبیا تا پس از مرگ شفاعت آنها تا روز قیامت جاری نمی‌شود اما شهید از روزی که بر زمین می‌افتد تا روز قیامت شفاعت می‌کند.

حدیث بالا را «حجت‌الاسلام محمد صادقی» روایت کرد، کسی که در سال 1361 در عملیات مسلم‌ بن‌عقیل مجروح شد و 25 روز در کما بود و پیامد این جراحت‌ها 82 بار عمل جراحی بود، کسی که همه تصور می‌کردند شهید شده به همین منظور او را کفن پوشاندند و در آستانه قبر بردند اما مشیت الهی بر زنده بودنش بود.

صادقی در یادواره سه شهید گمنام و پاسداشت 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار در جمع حدود 5 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری، بسیجیان، کارکنان شاغل و بازنشستگان این مرکز، نقبی به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس زد یعنی زمانی که شناسنامه خود را برای رفتن به جبهه دست‌کاری کرد.

14 سالگی به جنگ رفتم و 16 سالگی مجروح شدم

شهید زنده در ادامه روایات از دوران دفاع مقدس گفت: برای رفتن به جبهه در سن 14 سالگی شناسنامه خود را دست‌کاری کردم و در سن 16 سالگی مجروح شدم و 82 بار زیر عمل جراحی قرار گرفتم که آخرین آن 16 آذر سال 92 بود.

صادقی ادامه داد: اوایل که مجروح شدم «سوم آبان سال 61» به مدت 25 روز بیهوش بودم یعنی کما، وقتی به‌هوش آمدم کسی متوجه این قضیه نشد.

وی با بیان اینکه فضای بیمارستان را بهشت تصور کردم، افزود: خدا را شکر گفتم اما مدتی که گذشت دکترها متوجه شدند و بالای سرم آمدند.

این راوی جنگ گفت: پنج روز از به‌هوش آمدنم گذشت اما نمی‌دانستم کجا هستم در پنجم آذر به دلیل خونریزی بازویم را شکافتند اما خون بند نیامد و پس از آن دکترها گفتند دیگه فایده‌ای ندارد او شهید شده است.

وی از مقدمات تشییع جنازه‌اش گفت و اظهار کرد: در آن حالت که اعلام کردند شهید شدم همه‌چیز را احساس می‌کردم و حرف‌ها را می‌شنیدم اما قدرت بازگویی و حرکت نداشتم و از آنجا که مرا شهید فرض می‌کردند توسط متولی حرم امام رضا (ع) کفن شدم و تشییع جنازه برگزار شد.

کفن و تشییع شدم اما پس از 8 ساعت زنده شدم

صادقی در ادامه اضافه کرد: پیرامون من سخنان زیادی بود و بسیجیان و پاسداران می‌آمدند و می‌گفتند شهید را از چه کسی باید تحویل بگیریم که پس از هشت ساعت از شهادتم، زنده شدم و پروژه تشییع من ناتمام ماند.

وی تصریح کرد: در عالمی که نمی‌دانم چه بود شهدای زیادی را دیدم که همه را می‌شناختم از شهید عباسی پرسیدم اینجا کجاست می‌گفت جایی است که تو نمی‌توانی ببینی و بمانی و موقت آمدی و باید برگردی و من برگشتم.

این شهید زنده در کلام آخر خود به بیان سفارش شهدا پرداخت و یادآور شد: بنده از طرف خودم و شهدا می‌گویم نگذارید خون شهدا پایمال شود و ارزش‌های شهدا از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: ما و شهدا نیز برای جان خود ارزش قایل بودیم و نرفتیم که بی‌حجابی، باندبازی، پارتی‌بازی و... باشد، رفتیم که مقدمات ظهور را فراهم کنیم و نگذاریم ولایت تنها بماند.

صادقی با تاکید بر اینکه همراهی با ولایت سفارش و وصیت شهدا بوده است، متذکر شد: 95 درصد شهدا گفتند ولایت را تنها نگذارید و 5 درصد شهدا گفتند رهبر را تنها نگذارید و 100 درصد شهدا گفتند ولایت و رهبری را تنها نگذارید.

آغاز حرکت عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام برای اکران

نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند،منتشر شد.به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنوار مونترال تجربه کند، نخستین پوستر این فیلم را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.برخی سایتهای خارجی از این تصویر به عنوان پوستر رسمی فیلم محمدرسول الله یاد میکنند؛ هرچند دست اندرکاران فیلم هنوز نسبت به صحت این خبر واکنشی نشان نداده اند
سلیمی، گرافیست این پوستر است و در صفحه اینستاگرام خودشون هم این پوستر رو منتشر کرد. طراحی پوستر فیلم‌های آواز گنجشک ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه 19 اردیبهشت، حیران، چ، گیلانه و… از دیگر آثار سلیمی است.

براساس این گزارش،مجیدی 8 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر شد.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده قرار است از این پروژه فاخر که عظیم‌ترین فیلم تاریخ جهان اسلام لقب گرفته  سریالی 8 قسمتی هم ساخته خواهد شود، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای اسلامی اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.

 پیکر مرحوم احمد علامه دهر با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

خبرگزاری فارس: علامه‌ دهر در قطعه هنرمندان آرام گرفت/ چشم‌های بازیگر مختارنامه اهدا شد
 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، صبح امروز پیکر احمد علامه دهر بازیگر، نقاش و مجسمه‌ساز با حضور اهالی هنر و خانواده وی از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تشییع شد.

* ایرج راد: در پشت صحنه سریال‌ها مراقبت بیشتری از هنرمندان صورت بگیرد

در ابتدای مراسم ایرج راد رئیس اداره تئاتر درباره علامه دهر گفت متاسفانه باز هم یکی از عزیزان و هنرمندان از میان ما رفت. علامه دهر کارهایش از کسی پوشیده نیست و همه افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند این را می‌دانند که او فردی توانمند در عرصه هنرهای نمایشی و بازیگری بود.

وی با اشاره به اتفاقی که برای علامه دهر حین ضبط سریال «پرده نشین» افتاد بیان کرد: چندین ماه پیش ضایعه‌ای برای ایشان در پشت صحنه این سریال اتفاق افتاد و ایشان حدود 8 ماه در بستر بیماری بسر می‌بردند و بعد از این مدت با تحمل سختی‌ها از دنیا رفتند.

راد ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد کمتر مراقبتی از هنرمندان ما سر صحنه سریال و فیلم‌ها به عمل می‌آید.

این بازیگر با اشاره به پر بودن ظرفیت قطعه هنرمندان افزود: متاسفم که مدتی است اگر فردی از عزیزان هنرمند ما از دنیا می‌رود باید او را در قبرهای دو طبقه به خاک بسپارند، به همین دلیل هم علامه دهر در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود. امیدوارم این مساله به زودی حل شود و ما بتوانیم هنرمندانمان را در همان قطعه هنرمندان به خاک بسپاریم. 

راد در پایان گفت: جا دارد همین جا از طرف خانه تئاتر این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم.

* برخلاف قرار قبلی،علامه دهر در همان قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

مجری این مراسم بعد از صحبت‌های ایرج راد با اشاره به مکان خاک‌سپاری علامه دهر گفت: با صحبت‌هایی که تا این لحظه صورت گرفته باید بگویم علامه دهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

* اصغر همت: اسطوره سیاه‌بازی شیراز همیشه از علامه دهر تعریف می‌کرد

اصغر همت بازیگر در ادامه مراسم درباره علامه دهر گفت: بعد از اتفاقی که برای علامه دهر در صحنه سریال افتاد هیچ وقت نتوانستم خودم را راضی کنم که به عیادت او رفته و در شرایط و حالت رنجور او را ببینم. هنوز که هنوز است او برایم همان شادابی گذشته را دارد و ستاره قهوه‌خانه شیراز است.

وی با اشاره به سیاه‌بازی علامه دهر بیان کرد: زمانی که علامه دهر سیاه‌بازی می‌کرد یادم است یدالله صادقی اسطوره سیاه‌بازی شیراز که از اساتید وی بود همیشه این جمله را می‌گفت که احمد علامه دهر حتی بهتر از من سیاه‌بازی می‌کند. احمد شاگردی او را می‌کرد و در این زمینه استاد شد. 

وی ادامه داد: همین الان متوجه شدم که درست در چنین روزهایی در 11 مرداد سال 75 مجید افشاریان یکی از دیگران هنرمندان‌مان را از دست دادیم.

همت در ادامه با اشاره به سفر به شیراز و دیدن دست خط علامه دهر در ابتدای ورود به شهر تصریح کرد: در ورودی شهر شیراز قطعه‌ای با نام قبلی گل سرخ وجود داشت که با خط زیبای علامه دهر توجه همه را به خود جلب می‌کرد و افرادی که این موضوع را می‌دانستند همیشه بعد از دیدن دست خط وی از او به نیکی یاد می‌کردند.

در پایان اصغر همت متنی را که خود نوشته بود ایراد کرد: احمد اگر در این دهر به معنای رایجش نبود اما کم نمی‌دانست. بسیار داننده نبود اما خوب می‌دانست بازیگری زبردست به ویژه آنگاه که در قالب نمایش رو حوضی چهره شد و به واسطه خطش قابل اعتنا بود. تواضع داشت و به شدت به خانواده‌اش وابسته بود و به آنها عشق می‌ورزید.

* در اواسط مراسم مجری با اعلام اهدای اعضای علامه دهر گفت: همین الان و مصادف با زمان خاکسپاری این عزیز تازه گذشته چشمان وی در حال پیوند قرنیه است.

 



ادامه مطلب ...
393 ساعت :11:59
 

در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.

42 سال پیش پلنگ صورتی در کارتون پرطرفدار خود از اردک ماجراجویی میزبانی می‌کند که از سفر دور دنیا برگشته و روی چمدانش از بین کشورهایی که رفته، نام «ایران» نیز خودنمایی می‌کند.
 
به گزارش جنوب نیوز، در قسمت ۱۱۷ کارتون پلنگ صورتی به نام «Pink Quackers»، محصول 1972 گربه لاغر کوهی صورتی رنگ که نمایانگر رابطه کاریکاتوری آدم‌ها در عصر خود است، میزبان اردکی می‌شود که از سفر دور دنیا برگشته و چمدانی را هم به این نشانه همراه خود دارد.
 
در تصویری از این چمدان کوچک، نام چند کشور روی آن برچسب شده که در بین آنها ایران به وضوح دیده می‌شود.
 
جوجه اردک، نماد یک انسان ماجراجو و جهانگرد است که به ایران، یونان، انگلیس، مکزیک، ایتالیا، پاریس و ژاپن سفر کرده که این ماجراجویی مایه‌ی شگفت پلنگ صورتی شده است.
 
این کارتون محبوب در دهه 60 تا 80 میلادی خلق شد و بسیار خوش درخشید، تا آنجا که یک قسمت از مجموعه آن در سال 1964 جایزه اسکار گرفت. اما صرف نظر از موضوع داستان، نکته آن است که ایران 40 سال پیش آنچنان شاخص و شناخته شده بود که از این کارتون محبوب سردرآورد.
 
ایران همواره به عنوان مقصد فرهنگی برای گردشگران شناخته می‌شد، اما نوع برخورد با صنعت گردشگری و نگاه‌هایی توأم با بدبینی نسبت به گردشگران خارجی در دهه 60 به واسطه اوضاع داخلی کشور و آغاز جنگ تحمیلی و بعدها سوءمدیریت‌ها در این حوزه و البته سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی موجب شد جایگاه ایران در گردشگری با افت چشمگیری مواجه شود.
 
به نوشته ایسنا؛ اما از سال 92، پس از انتخابات ریاست جمهوری با تغییر سیاست‌ها، اکنون موجی از گزارش‌های مثبت درباره ایران و بویژه اوضاع گردشگری کشور در رسانه‌های غربی ایجاد شده که با توجه به منفعل بودن ایران در عرصه تبلیغات، می‌طلبید مسوولان بهره‌برداری بهتری از این تبلیغات خودجوش داشته باشند تا حالا که بودجه‌ای برای خرج کردن و تبلیغ ندارند، این خلاء را به این شکل پر کنند.

 


روسای 9دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای به مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

به گزارش جنوب نیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی، حسین سلیمی، محمد علی برخورداری، انسیه خزعلی، محمود نیلی احمدآبادی ،سید محمد معتمدی ،محمد فتوحی فیروز آباد،علی خاکی صدیق و محمد تقی احمدی، روسای دانشگاه‌های ،شهید بهشتی، علامه طباطبایی،علم و صنعت، الزهراء(س)، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس در نامه ای خدمت محضر مبارک مقام معظم رهبری آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های ابلاغی کلی علم و فناوری اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

"بسمه تعالی
محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
سلام علیکم

تدبیر شایسته حضرتعالی در ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری در سال "فرهنگ و اقتصاد عزم ملی و مدیریت جهادی" نویدبخش توجه و اهتمام بنیادین نظام جمهوری اسلامی به عنوان رکن سوم پیشرفت و شکوفایی در کنار دو رکن فرهنگ و اقتصاد است.

ضمن ابراز مسرت و خشنودی از این اقدام بسیار مبارک در تاریخ اقدامات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاست های مذکور در مهد علم و فرهنگ، دانشگاه در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام می داریم.

از خداوند بزرگ سلامتی همراه با عزت و سربلندی شما را خواستاریم."

 

این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد

مدیر گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن از پخش ویژه برنامه «عیار ۲۴» با اجرای یک روحانی در این شبکه خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، محمدحسین رنجبران در گفت‌وگو با فارس گفت: برنامه تلویزیونی «عیار ۲۴» از فردا شب ساعت ۲۱ تا ۲۲ به تهیه‌کنندگی علی زاهدی روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

وی ادامه داد: این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد که در این عرصه تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

رنجبران توضیح داد: نکته قابل توجه این است که برای اولین بار یک روحانی به نام حجت‌الاسلام برمایی اجرای این برنامه را برعهده دارند که در تلویزیون بی‌سابقه است. ضمن اینکه تلاش کردیم روحانیون گران‌قدری را در این مدت به برنامه دعوت کنیم که کمتر نامشان شنیده شده است.

وی گفت: همچنین مقامات لشکری و کشوری، روحانیون و علما، خانواده معظم شهدا و ... از جمله میهمانان «عیار ۲۴» کاری از گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن و معارف سیما هستند که با حضور در استودیو این برنامه و با بررسی سبک زندگی دینی شهدای روحانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

A - شنبه 10 مرداد 1394 - 11:28:33 چاپ

فرهنگ > تلویزیون - رهبر معظم انقلاب در سال 1375 از ساختمان سازمان صداوسیما بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ رهبر انقلاب در یک برنامه حدودا ۱۴ ساعته از بخش های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استودیوهای ضبط و پخش و دیگر قسمت‌های این سازمان بازدید و با کارکنان، عوامل و برنامه سازان گفتگو کردند.

در آن مقطع علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما بود.

 

فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری ایسنا نوشت:

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، بار دیگر پرده (پوشش) باب الکعبه را به این سازمان اهدا کرد که طی مراسمی در یکی از سالن‌های سازمان ملل رونمایی شد.

در مراسمی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک، عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از پرده باب الکعبه پس از تثبیت در مکان سابق آن در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد پس از نوسازی آن، پرده برداری کردند.

المعلمی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، در سخنانی به مراحل بافت پرده کعبه مشرفه در دوران‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملک فهد پرده باب الکعبه را به عنوان هدیه در سال 1983 میلادی به سازمان ملل متحد تقدیم کرد.

وی افزود: این پرده شامل بخش شرقی کعبه منقش به طلاکاری است و باب الکعبه و برخی از دست نوشته‌های آیات قرآنی در آن دیده می‌شود.

نماینده عربستان تصریح کرد: سازمان ملل متحد در سال 2014 میلادی در پی تعمیرات ساختمان دبیرخانه، پرده باب الکعبه را به کارگاه بافت پرده کعبه در مکه مکرمه برای نوسازی فرستاد و ما آن را به تصویر اصلی آن بازگرداندیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد هم در سخنانی از وجود پرده باب الکعبه در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد ابراز خرسندی کرد و آن را هدیه ارزشمندی خواند و ابراز امیدواری کرد که این سالن، محل دیدار هیات‌ها و الهام بخش صلح و آشتی در جهان به سبب ارزش دینی و فرهنگی این پرده باشد.

در ادامه مراسم المعلمی سفیر عربستان اقدام به پرده‌برداری و رونمایی از پرده باب الکعبه کرد که بر روی دیوار سالن اندونزی مقر سازمان ملل متحد نصب شد.

سفیر عربستان در پایان هدیه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد داد که حاوی ماکت پرده کعبه مشرفه بود. در این مراسم، شماری از مسئولان سازمان ملل متحد و سفیران کشورهای عضو و برخی نمایندگان سازمان‌های بین المللی حضور داشتند. سفیر عربستان از این که فرصتی برای قرار دادن مجدد پرده باب الکعبه در یکی از مهمترین سالن‌های سازمان ملل متحد فراهم شده است، ابراز خرسندی کرد.

/6262

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت:

موج محکومیتهای جهانی درپی قتل فجیع کودک فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور به تماس تلفنی با محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی کرد. نتانیاهو سوزاندن این کودک را اقدامی تروریستی خواند و قول تحقیق درباره این حادثه را داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، بنیامین نتانیاهو روز جمعه در تماس تلفنی با عباس مدعی شد: همه در اسراییل از این اقدام تروریستی علیه خانواده علی دواشبه در حیرت هستند.

وی افزود: ما باید با هم و صرفنظر از مبداء تروریسم با آن مبارزه کنیم.

نتانیاهو گفت که به نیروهای امنیتی رژیم اسراییل دستور داده از تمام اقدامات برای یافتن جنایتکاران استفاده کنند.

شهرک نشینان صهیونیست بامداد جمعه با حمله به روستایی در کرانه باختری و آتش زدن یک خانه، علی سعد دوابشه کودک شیرخواره ( 18 ماهه) فلسطینی را زنده زنده در آتش سوزاندند.

دراین حادثه، سه نفر دیگر از اعضای این خانواده از جمله پدر، مادر و برادر چهار ساله این کودک شیرخوار نیز به شدت سوختند.

صهیونیست های تروریست پس از این جنایت به یک خانه دیگر متعلق به «مامون رشید دوابشه» حمله کردند و آن را نیز به آتش کشیدند. آن ها سپس بر روی دیوارهای هر دو خانه شعارهای نژادپرستانه علیه فلسطینیان نوشتند.

این دو خانه در نزدیکی ورودی اصلی روستا قرار داشت و شهرک نشینان صهیونیست پس از ارتکاب این جنایات صحنه را ترک کردند.

این جنایت با موج محکومیت جهانی رو به رو شده است و افکار عمومی در انتظار محاکمه و مجازات عاملان این جنایات هستند.

52261

 
ورزش > فوتبال ملی - کارلوس کروش و کریس رونالدو که هنوز با هم اختلاف دارند، به یک جشن عروسی دعوت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکشنبه شب(فردا) مراسم ازدواج خورخه مندس و همسرش در شهر لیسبون پرتغال برگزار می شود. مندس دومین فرد پرنفوذ در فوتبال دنیا به حساب می آید که مدیر برنامه های اکثر ستارها و مربیان بزرگ فوتبال دنیاست. کریس رونالدو، دی ماریا، فالکائو، خوزه مورینیو، اسکولاری، کروش، نانی و... از جمله بازیکنن و مربیانی هستند که زیر نظر او کار می کنند. مندس در بزرگترین نقل و انتقال های تاریخ فوتبال دنیا نقش داشته و چهره ای بسیار معروف به حساب می آید.
طبیعی است که برای مراسم عروسی او مشتی از ستاره های فوتبال دنیا دعوت شوند. به گزارش رسانه های پرتغال، اکثر چهره های بزرگ فوتبال دنیا از جمله کروش و رونالدو به این مراسم دعوت شده اند. هیچ بعید نیست رونالدو و کروش که از جام جهانی 2010 با هم دچار اختلاف شدند، در این مراسم اختلاف و مشکلات را کنار بگذارند و با هم آشتی کنند.

 

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/139209061914213581625163.jpg

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشکاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران در واکنش به گفته‌های اخیر مقامات آمریکایی که به خیال خود می‌توانند ارتش ایران را شکست دهند، اظهار داشت: این‌ها در همه آرزوهایشان در خواب طولانی به سر می‌برند و فکر می‌کنند این هم جزو آرزوهای جدیدشان است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها این آرزو را هم برای همیشه به گور می‌برند، تصریح کرد: البته منظور از ارتش، یعنی قدرت نظامی مقدم ملت ایران. سرلشکر صالحی عنوان داشت: ارتش، سپاه و همه نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط مناسبی به سر می‌برند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد این توان را امتحان کند بسم‌الله.

مذاکرات هسته‌ای کشورمان که اکنون در سطح بالای بین‌المللی در وین پی‌گیری می‌شود با حاشیه‌های جالبی همراه است.
باشگاه خبرنگاران: یکی از این حواشی حضور "عبدالحسین مختاباد” خواننده موسیقی سنتی ایران و عضو شورای شهر تهران در هتل محل مذاکرات اشاره کرد.

 
اسباب بازیهایی که باتری می خورند باید در محل باتری پیچی داشته باشند که آن را محکم ببندد تا باعث ایجاد کنجکاوی نشود. باتری ها می توانند خطرات جبران ناپذیری از جمله خونریزی داخلی و سوختگی شیمیایی را به همراه داشته باشند.
سایت اسباب بازی بیابین(BIABIN): کدام مادر و پدری است که نخواهد برای فرزندش اسباب بازی بخرد؟ حالا خیلی از والدین میدانند که بچه‌ها با اسباب بازی فقط بازی نمیکنند و این وسایل بخشی از یادگیری آنها را شامل میشود. همین موضوع حساسیت انتخاب اسباب بازی را چند برابر میکند. به همین دلیل اسباب بازیهایی که انتخاب میکنید باید اول از همه استاندارد لازم را داشته باشد. راهنمای زیر به انتخاب اسباب بازی مناسب برای شما کمک میکند.

به این نکات دقت کنید
•    همیشه برچسب سن مناسب را روی محصولات اسباب بازی بخوانید. بعضی از اسباب بازیها تکه‌های کوچکی دارند که میتواند باعث خفگی نوزاد شود. بنابراین به تمام هشدارهای بسته بندی اسباب بازی دقت کنید.
•    اسباب بازی باید به اندازه کافی بزرگ باشد. ( ۳ سانتی متر قطر  و ۶ سانتی متر طول) به طوری که او نتواند اسباب بازی را ببلعد.
•    از خریدن تیله، سکه و توپهایی که کمتر از ۴ سانتی متر قطر دارند اجتناب کنید چون میتواند در گلو کودک گیر کرده و باعث خفگی شود.
•    اسباب بازیهایی که باتری میخورند باید در محل باتری پیچی داشته باشند که آن را محکم ببندد تا باعث ایجاد کنجکاوی نشود. باتریها میتوانند خطرات جبران ناپذیری از جمله خونریزی داخلی و سوختگی شیمیایی را به همراه داشته باشند.
•    وقتی ایمنی اسباب بازی را بررسی میکنید مطمئن شوید که اسباب بازی نشکن است و به اندازه کافی مقاومت دارد. همچنین حواستان باشد که اسباب بازی نوک تیز نداشته و چرخ و دگمه ها و چشم عروسک ها شل نباشد که کودک آن را به دهان برده و ببلعد.
•    بیشتر اسباب بازیهای سوار شدنی زمانی که کودک قادر به نشستن باشد قابل استفاده است. اما باز هم بهتر است توصیه کارخانه سازنده را بخوانید. بیشتر اسباب بازیهای سوار شدنی مانند اسب و واگن باید نوار ایمنی لازم را داشته باشد.
•    به هیچ عنوان به نوزادتان اسباب بازی رنگ شده که قبل از سال ۱۹۷۸ ساخته شده، ندهید چون حاوی سرب است.

اسباب بازی مناسب در هر سن

مناسب‌ترین اسباب‌بازی‌ها
کودکان در سنین مختلف نیاز به اسباب بازیهایی دارند که به رشد فیزیکی و روانی آنها کمک کند. با هم برخی از آنها را به تفکیک سن مرور میکنیم.

کودکان زیر یک سال

تا سه ماهگی: اسباب بازیهایی که در دست جا میشوند، اسباب بازهای صدادار، آینه های نشکن و مطمئن و اسباب‌بازی‌های لمسی و حسی جزو اسباب بازیهایی است که این گروه میتوانند با آن سرگرم شوند.
۳ تا ۶ ماه: جغجغه سبک، آویزهای اسباب بازی، حیوانات عروسکی توپر، اسباب بازیهای لاستیکی قابل انعطاف و صدادار برای این گروه سنی مناسب است.
۶ تا ۹ ماه: کتاب، عروسک، توپ و وسایل خانه میتوانند این گروه سنی را حسابی سرگرم کنند.
۹ تا ۱۲ ماه: اسباب‌بازی‌های هل دادنی، تخته‌ های جور چین، تلفن اسباب بازی و خانه سازی به درد این گروه میخورد.

کودکان یک تا دو سال
۱۲ تا ۱۸ ماه: این گروه  میتوانند از قطعات خانه سازی بزرگ، اسباب بازیهای کشیدنی و هل دادنی، جورچینها، توپ، مداد رنگی و کاغذ، اسباب بازیهای سوار شدنی و کتابهای تصویری استفاده کنند.
۱۸ تا ۲۴ ماه: این گروه به دلیل استقلال نسبی در این دوران میتوانند از خانه اسباب‌بازی، آلات موسیقی اسباب بازی، صفحات پازل، اسباب‌بازی‌های کنترلی استفاده کنند.  

کودکات ۲ تا ۳ سال
کیت وسایل پزشکی، کیت وسایل خانه، درست کردن پازل، دومينو،  کيف و لوازم دکتر و  ميز و ابزار کار مثل ابزار کار نجاري میتواند برای کودکان پرجنب و جوش این سن بسیار سرگرم کننده باشد.

کودکان ۳ تا ۵ سال
مداد رنگی و آبرنگ، ماشینهای کوچک، تخته سیاه و عروسک برای این گروه سنی مناسب است.
خلاقیت، از مهم‌ترین اصولی است که باید در تربیت کودکان، آن را مدنظر قرار دهیم. خلاقیت و پرورش آن، موجب افزایش اعتماد به‌ نفس، کمک به پیدا کردن کلید حل مسائل در زندگی و ...
مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه ابعاد و جوانب زندگی نقش کاملاً حیاتی ایفا می‌نماید. خلاقیت و نوآوری از والاترین موهبت‌های الهی به انسان و از عوامل اشرف مخلوقات خلاقیت شدن و خلیفه الهی بودن اوست.

 تمامی علوم، تولیدات، فناوری‌ها، صنایع،ابداعات،اختراعات، هنرها، ادبیات، موسیقی، معماری و به طور کلی اساس انواع تمدن‌ها از ابتدا تاکنون و تمامی دستاوردهای بشری جلوه‌های گوناگون خلاقیت و نوآوری است. تمدن انسانی و زندگی وی بدون خلاقیت نمی‌تواند امکان پذیر باشد.

راههای پرورش خلاقیت در کودکان

نقش خانواده در خلاقیت كودكان؟
خلاقیت، از مهم‌ترین اصولی است که باید در تربیت کودکان، آن را مدنظر قرار دهیم. خلاقیت و پرورش آن، موجب افزایش اعتمادبه‌نفس، کمک به پیدا کردن کلید حل مسائل در زندگی، نگاه زیبای انسان‌ها به زندگی، دوری از هرگونه احساس بی‏ معنی بودن زندگی، پرورش حس کنجکاوی و در نتیجه، شکل‏گیری شخصیت سازنده و پویا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین راه های پرورش خلاقیت، انجام کارهای هنری توسط کودک است، ولی مهم‌تر از آن، نقش والدین در مدیریت و حمایت از کارهای هنری کودکان است. درباره این‌که والدین چگونه می‏توانند با همیاری خود، موجب پرورش خلاقیت هنری در فرزندان شوند، به نکته‏هایی اشاره می‏کنیم که در ایجاد فضای سالم برای تربیت کودکان خلاق، موثر خواهند بود.

چگونه آغاز كنیم؟
شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین كمك به رشد خلاق كودك اهمیت دادن به آثار هنری او از طریق نگهداری، مراقبت و استفاده از آن‌ها در تزیین خانه باشد.

این کار، به معنی احترام گذاشتن و ارزش دادن والدین به کار کودکان است و تشویق خوبی برای آن‌هاست. آن‌ها یاد می‌گیرند که ساخته دست‌شان، ارزشمند است و از این راه، اعتمادبه‌نفس به دست می‌آورند. آن‌ها یاد می‌گیرند که به فکر خلق آثار بهتری باشند و این روند مثبت، همچنان ادامه پیدا می‌کند. ایجاد فضای امن و مناسب یكی دیگر از مسائلی است كه باید در نظر گرفته شود. حتی الامكان برای بروز خلاقیت او محدودیتی قائل نشوید. بگذارید افكار او بدون محدودیت بروز كرده و به شكل یك اثر آزاد تجلی كند.

لزومی ندارد برای كار آنها از لوازم و ابزار گران قیمت استفاده كنید. اگر آنها نگاه خلاقی داشته باشند این خلاقیت در قالب هر جنس و متریالی نمود پیدا می‌كند. این ابزارها و امكانات ویژه نیستند كه ساخته او را به اثری گیرا و خلاق تبدیل می‌كنند بلكه نگرش اوست كه حاصل كار را بدیع و نوآورانه می‌كند.

بگذارید هر آنچه كه آنها خود می‌خواهند خلق كنند. مهم نیست كه حاصل تلاش آنها به چشم ما زیباست یا نه. مهم این است كه ساخته ذهن آنهاست پس از این گونه برای ما ارزشمندند.

اما به یاد داشته باشید كه همواره در لذت بردن و پردازش روی خلاقیت‌های هنری، بیشتر از نتیجه آنها تاكید كنید. خصوصیات زیباشناسی و هنری كار كودكان، مهم‌تر از بیان و ابراز خلاقیت‌های آنها نیست . هرگز در خلق آثارشان اعمال نظر نكنید.
منبع: قانون
این بیماری مانند یک بمب ساعتی است که می تواند در بدن افراد وجود داشته باشد و به همین دلیل آنها هم باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. کبد چرب که به معنای تجمع چربی در کبد است، طی سه مرحله پیش می رود.
کبد چرب بمب ساعتی در بدن انسان
نشانه‌ها و علائم بیماری‌های مختلف به ما کمک می‌کند هرچه زودتر متوجه مشکل شویم و به فکر درمان آن باشیم، اما زمانی که بعضی از بیماری‌ها بدون علامت باشد، چطور؟ آن زمان چه کاری از دست ما ساخته است؟ بی‌شک، بیماری‌ها و اختلالات متعددی وجود دارد که بدون علامت بروز می‌کند و به همین دلیل ممکن است مدتی هم تشخیص داده نشود.

کبد چرب هم یکی از همین بیماری هاست؛ بدون علامت، اما شایع و مهم. البته جالب است بدانید روش های درمان و پیشگیری از بروز کبد چرب هم خیلی سخت و پیچیده نیست. فقط باید کمی بیشتر به فعالیت های جسمی و رژیم غذایی تان توجه کنید.

کبد، عضو مهمی است که اگر به هر دلیلی از کار بیفتد، خطراتی جدی فرد را تهدید می کند و ادامه زندگی بدون وجود آن ممکن نیست. دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در گفت وگو با جام جم درباره کبد و وظایفی که این عضو حیاتی برعهده دارد، توضیح می دهد: سنتز یا ساخت فاکتورهای انعقادی همگی در کبد انجام می شود، به غیر از فاکتور شماره ۸٫ علاوه بر این، سنتز هورمون ها و متابولیسم اغلب داروها نیز از جمله وظایفی است که کبد برعهده دارد و همینطور سنتز آلبومین که پروتئین اساسی بدن به حساب می آید نیز در کبد صورت می گیرد.

وی با اشاره به وظیفه سم زدایی از بدن که برعهده کبد است، ادامه می دهد: بیماران مبتلا به سیروز کبدی که کبدشان از کار افتاده است، در مراحل پایانی به کما می روند؛ زیرا کبد دیگر نمی تواند وظیفه سم زدایی را به درستی انجام دهد و در نتیجه میزان مواد سمی مانند آمونیاک در خون فرد افزایش یافته و بر مغز تاثیر می گذارد.

کسانی که عمل جراحی انجام می دهند و کیسه صفرا را برمی دارند نیز تصور می کنند دیگر صفرا در بدن شان تولید نمی شود. در صورتی که این فوق تخصص بیماری های گوارش چنین باوری را اشتباه می داند و می گوید: وظیفه کیسه صفرا فقط ذخیره کردن صفراست و کبد کار ساخت صفرا را برعهده دارد. همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشیم اگر صفرا تولید نشود، نه تنها چربی جذب نمی شود که حتی جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، K، D و E هم مختل می شود؛ پس ساخت صفرا هم یکی دیگر از وظایفی است که کبد برعهده دارد.



ادامه مطلب ...
مایکروسافت مایکروسافت
 

همه‌ی غول‌های فناوری امروزی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، نرم افزارهای خود را در زمینه‌های مختلف تکامل می‌بخشند؛ ولی مایکروسافت درصدد است تا برقراری ارتباط با ماشین‌ها را برای همه ساده‌تر کند. با زومیت همراه باشید.

پژوهشگران  مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که می‌تواند استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را عمومی‌تر کند. این تیم روی برنامه‌ای کار می‌کند که تقریباً به هر کسی این قابلیت را می‌دهد تا به کامپیوترها بیاموزند که چطور باید یاد بگیرند.

در یادگیری ماشین هر چه سیستم، داده‌های بیشتری دریافت کند باهوش‌تر می‌شود. به لطف یادگیری ماشینی، ایمیل شما خالی از اسپم خواهد شد و گوشی‌هوشمند شما بطور مداوم به درک بهتری از نیازهای شما بر مبنای حرف‌هایی که میزنید و کارهایی که می‌کنید، می‌رسد و شاید این فقط بخش ناچیزی از مزایای یادگیری ماشین باشد.

به عبارت دیگر چیزی که باعث شده در شرایط کنونی یادگیری ماشینی حرکت رو به جلوی سریعی نداشته باشد، کمبود افرادی است که دانش برنامه‌ریزی کامپیوترها برای یاد گیری زمینه‌ی بخصوصی را دارند. ولی با استفاده از فناوری جدید مایکروسافت، تقریباً همه می‌توانند یک الگوریتم را برنامه کنند و به آن بیاموزند که در یک زمینه مطالعاتی خاص چگونه عمل کند. برای مثال، تقریباً برای یک سرآشپز که حتی دانشی در مورد کد نویسی ندارد ساده خواهد بود تا به یک الگوریتم یادگیری ماشین بیاموزد که چگونه دستور غذاهای فوق‌العاده‌ی ایجاد کند. 

این برنامه مایکروسافت در حال حاظر در مرحله آزمایشی خود است؛ ولی مایکروسافت امیدوار است که در نهایت هر متخصصی در هر زمینه کاری مثل دکترها یا کسانی که در زمینه‌ی اطلاعات فعالیت می‌کنند، قادر به برنامه ریزی کردن الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای انجام کارهای مختلف باشند.

 البته هنوز مدت زمان زیادی تا رسیدن به این هدف باقی مانده است و تا آن زمان، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین باید به مراتب، بهتر از زمان فعلی شوند؛ بخصوص پیش از آن که برنامه‌نویسان آماتور بتوانند از آن‌ها در زمینه‌های گوناگون استفاده کنند.

 

برنامه رقابت‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

 برنامه کامل پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد.

 
به گزارش ایسنا، قرعه‌کشی رقابت‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد و 16 تیم لیگ برتری از برنامه‌ رقابت‌های خود در این لیگ مطلع شدند. این در حالی است که به دلیل عدم صدور رای کمیته استیناف در مورد سقوط یا بقای باشگاه راه‌آهن از مسئولان دو باشگاه راه‌آهن و پیکان در این قرعه‌کشی دعوت به عمل آمده بود.
 
برنامه رقابت‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به شرح ذیل است.
 

هفته اول

سپاهان – استقلال خوزستان
 
صبای قم – استقلال اهواز
 
سیاه جامگان – استقلال
 
فولاد خوزستان – پیکان/راه‌آهن
 
تراکتورسازی تبریز - نفت تهران
 
ملوان بندر انزلی – ذوب آهن
 
سایپا – گسترش فولاد تبریز
 
پرسپولیس – پدیده خراسان
 
هفته دوم
 
گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز
 
پدیده خراسان – فولاد خوزستان
 
نفت تهران – صبای قم
 
ذوب آهن – سپاهان
 
استقلال خوزستان – پرسپولیس
 
پیکان/راه‌آهن – سایپا
 
استقلال اهواز – سیاه جامگان
 
استقلال – ملوان بندر انزلی
 



ادامه مطلب ...

مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست/منظور برخی از اسلام رحمانی لیبرالیسم است/مسئولین، تشکلهای انقلابی را محدود نکنند/حرف بنده را از خود من بشنوید/ادعای افسردگی جوان ایرانی غرض ورزی است/غرب لیبرال در برابر جنایات سعودی سکوت کرد

رهبر معظم انقلاب در دیدار 4 ساعته با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی با بیان اینکه اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، تاکید کردند: آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه‌ مبارزه با استکبار آماده کنید.

خبرگزاری فارس: مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست/منظور برخی از اسلام رحمانی لیبرالیسم است/مسئولین، تشکلهای انقلابی را محدود نکنند/حرف بنده را از خود من بشنوید/ادعای افسردگی جوان ایرانی غرض ورزی است/غرب لیبرال در برابر جنایات سعودی سکوت کرد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر روز شنبه در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود 4 ساعت به دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.

 

رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.
ایشان در پاسخ به سؤال همیشگی جوانان درباره راههای تعالی روحی، افزودند: از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.
حضرت آیت الله خامنه ای، انجام فرائض دینی بویژه «نماز اول وقت، با حضور قلب و حتی المقدور با جماعت» را مکمل پرهیز از گناه برشمردند و خاطرنشان کردند: این مجموعه گرانبها را با تلاوت هر روزه حداقل چند آیه از قرآن، زینت دهید.
رهبر انقلاب پس از تأکید بر فرائض دینی به بحثی در زمینه فرائض دانشجویی پرداختند.

 



ادامه مطلب ...
در روز جهانی جمعیت نگاهی می‌اندازیم به گوشه‌هایی از زندگی آسیب پذیرترین مردمان جهان که در کشورهای مختلف جهان با بحران‌های بشری دست و پنجه نرم می‌کنند.
خبرگزاری فارس: آسیب‌پذیرترین مردمان جهان چه کسانی هستند؟+تصاویر
 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مهرخانه، در روز جهانی جمعیت نگاهی می اندازیم به گوشه هایی از زندگی آسیب پذیرترین مردمان جهان که در کشورهای مختلف جهان با بحران های بشری دست و پنجه نرم می کنند.

 

 



ادامه مطلب ...
ضرغامی در خاطره‌ای آورده است که آیت‌الله صافی در یکی از ملاقات‌های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای‌شان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس‌تر از هر چیز است.
خبرگزاری فارس: خاطره ضرغامی از ارزش چادر در نگاه آیت‌الله صافی
 

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلب جدیدی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی با انتشار تصویری قدیمی از دیدارش با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نوشت:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانى، اهل قلم، شعر و ادبیات هم هستند. دل نوشته هاى مناسبتى ایشان زیبا و عمیق است. صراحت دارند و محضرشان هم پرنشاط است.
ایشان در یکی از ملاقات های مربوط به بانوان که علاقه داشتند عبای ایشان را به عنوان تبرک ببوسند فرموده بودند، باید به این چادر شما بوسه زد که مقدس تر از هر چیز است. (نقل به مضمون)
در راهپیمایی قدس، در شب های احیاء و در این تابستان گرم حفظ کامل حجاب با چادر سیاه مجاهدت بزرگی است. به همه بانوان عزیزمان سر تعظیم فرود می آوریم.
*** پی نوشت *********
بعضی آقایان محترم مراسم احیاء را خیلی طول می دهند و مراقب اضعف مردم نیستند! منظورم بیشتر هنگام قرآن به سر گرفتن است.
تصور می کنند باید برای همه معصومین (علیهم السلام) روضه مستقل بخوانند که نوعاً نه تنها جذابیت ندارد، بلکه باعث خستگی مردم نیز می شود.
خداوند مرحوم آیت الله مشکینی را رحمت کند که ظرف چند دقیقه مراسم اصلی احیاء را تمام می کردند.
دختر بچه هایی که قرآن بزرگ و سنگین را بر سر گذاشته اند، با کسانی که قرآن بسیار کوچک را بعضا داخل عمامه می گذارند قابل مقایسه نیستند!
احیای مسجد ارک، این ضابطه را به خوبی رعایت می کند.
طاعات و عبادات همگی قبول حق

برخی از طرح‌های دکوراسیون هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند اما در میان آنها ایده‌های کم‌ هزینه نیز وجود دارد که خانه شما را منحصر بفرد و چشمگیر می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایده‌های تازه در طراحی این خانه‌ها+تصاویر
 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مد آنلاین، اگر ساعت‌های زیادی صرف تزیین خانه خود می‌کنید اما همچنان فضای خانه‌ شما کسل‌کننده به نظر می‌رسد، می‌توانید از طرح‌هایی که در اینجا برای‌ شما آورده ایم، ایده بگیرید. 
برخی از این طرح‌های دکوراسیون هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند، اما در میان آنها ایده‌های کم‌هزینه نیز برای آنها که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، وجود دارد. این طرح‌ها خانه شما را منحصر بفرد و چشمگیر می‌کنند. حتی برای آنها که در خانه‌های نقلی آپارتمانی زندگی می‌کنند، ایده‌های خوبی وجود است.
 

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد وخبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.



ادامه مطلب ...
حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در حاشیه راهپیمایی روز قدس با چند تن از رفتگران شهرداری خوش و بش کرد.

عکس / گپ شیخ حسین انصاریان با رفتگران

یک نماینده ارشد کنگره آمریکا در بیانیه‌ای با محکوم کردن حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نوشته گرمای هوا هم مانعی برای این حضور ایجاد نکرده است.
به گزارش مشرق، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه با انتشار بیانیه‌ای  برگزاری راه‌پیمایی روز قدس در سر تا سر ایران را محکوم کرد.

«رویس» در این بیانیه که روی وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان قرار گرفته می‌نویسد در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، «دهها هزار نفر» در سر تا سر ایران در سالروز روز قدس به خیابان‌ها آمده و فریاد «مرگ بر شیطان کوچک، اسرائیل» و «مرگ بر شیطان بزرگ، آمریکا» سر دادند.

این نماینده ارشد کنگره می‌نویسد: «دمای هوا در تهران تقریباً 100 درجه است، اما این جلودار جمعیت نبود. یک مأمور آتش‌نشانی بالای کامیونش دیده می‌شد که با شلنگ روی جمعیت آب می‌پاشید و داد می‌زد مرگ بر آمریکا.»

«اد رویس» علاوه بر این، به آتش‌ کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط مردم را مورد توجه قرار داده و راه‌پیمایی روز قدس را «نژادپرستانه» خوانده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در این راه‌پیمایی و بیانیه وزارت خارجه به همین مناسبت هم انتقاد کرده و نوشته «ناگفته قابل فهم است که ایران بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شده است.»

نماینده کنگره در پایان این بیانیه خواستار توجه دولت اوباما به این اظهارات و اقدامات مقامات ایرانی شده و نوشته به همین دلیل است که عده‌ای از امتیازدهی به تهران در مذاکرات هسته‌ای ایران نگران هستند.

«رویس» یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است که همواره بیشترین کمک‌های مالی را از رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی برای ورود به کنگره دریافت کرده است.
منبع: فارس
پیامبر اکرم صلی الله علیه آله: ر هر روز فرشته­‌اي در قبرستان به مرده‎­ها خطاب مي­‌کند، غبطه چه کسانى را مي‌­خوريد؟
مشرق- پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: در هر روز فرشته­‌اي در قبرستان به مرده‎­ها خطاب مي­‌کند، غبطه چه کسانى را مي‌­خوريد؟ آنها مي­‌گويند: غبطه اهل مساجد مي­ خوريم، آنها نماز مي­‌خوانند و ما توان انجام آنها را نداريم و روزه مي­‌گيرند و ما توان انجام آن را نداريم.

متن حدیث:



مَا مِنْ يَوْمٍ إِلَّا وَ مَلَكٌ يُنَادِى فِى‌الْمَقَابِرِ مَنْ تَغْبِطُونَ، فَيَقُولُونَ أَهْلَ الْمَسَاجِدِ يُصَلُّونَ وَ لَا نَقْدِرُ وَ يَصُومُونَ وَ لَا نَقْدِر.


«مستدرک الوسائل، ج3، ص363، روايت 18»
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: توافق خوب توافقی است که صنعت هسته‌ای رابا نشاط و رو به جلو نگه دارد.
به گزارش فرهنگ نیوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مراسم روز قدس امسال، با بیان اینکه طبق معمول مردم ایران در لحظه مناسب، رفتار مناسب از خودشان نشان می‌دهند، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بر روی این موضوع جهان اسلام در دفاع از فلسطین تأکید دارد که متأسفانه تکفیری‌ها نیز در مدت اخیر سعی کرده‌اند آن را در اذهان عمومی به موضوع ثانویه تبدیل کنند که علامت انعکاس آن از درک سعه سیاسی در ماه رمضان نشأت می‌گیرد.
 
شمخانی تاکید کرد: تکفیری‌ها نمی‌توانند موضوع فلسطین را به موضوع ثانویه جهان اسلام تبدیل کنند، غربی‌ها نیز نمی‌توانند مبتنی بر توان تکفیری‌ها امنیت رژیمی که ناپایدار و اشغالگر است را فراهم کنند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: از ابتدا به دنبال توافق خوب بودیم، ما در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این بودیم که یک مشکل ناخواسته، تحمیلی و وهمی را با یک تعامل حل کنیم و 22 ماه نیز صبر کردیم و چارچوب ابعاد مختلف یک توافق خوب را در پی این ماه‌ها تبیین کرده و به مذاکره نشستیم.
 
وی با بیان اینکه متن اصلی توافق تنظیم شد و 5 ضمیمه مختلف از جمله ابعاد تحریم هسته‌ای تعامل نظارت و شفافیت دارد، گفت: این ابعاد تنظیم شد تا بتواند در یک قرارداد حقوقی این معضل برچیده شود، اما واقعیت این است که طرف مقابل فاقد اقتدار سیاسی است. از این جهت که آنچه در میز مذاکره می‌گوید با عرصه رسانه و تلویزیونی متفاوت است.
 
شمخانی گفت: یکی دیگر از ابعاد نداشتن اقتدار سیاسی طرف مقابل در میز مذاکرات این است که قادر نیست آنچه می‌گوید را در درون جامعه آمریکا  اعمال کند و طیف‌های مختلف جامعه آمریکا با اشکال مختلف نظرات متفاوتی دارند.
 
وی با بیان اینکه در درون 1+5 یک انسجام و وحدت نظر وجود ندارد و تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی هستند اظهار داشت: برخلاف آن، جمهوری اسلامی ایران که یک کشور مستقل و مبتنی بر اقتدار در تصمیم گیر‌‌ی‌ها است و براساس آن تصمیم می‌گیرد .
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این مؤلفه‌های متعدد تأثیرگذار منفی اجازه نمی‌‌دهد که یک منطق بر مذاکرات هسته‌ای حاکم باشد، لذا جمهوری اسلامی ایران از روز اول که مذاکرات را آغاز کرد آن را مذاکره‌ای می‌دانست که چنانچه حل شود، مناسب است. ولی می‌دانست که طرف مقابل معمولاً با توجه به تجربه‌های قبلی به نوعی ناسازگاری و ناهمسازی خواهد داشت و رفتاری معقول منطقی و مساوی نخواهد داشت که به همین دلیل امروز آثار آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «من به مذاکرات خوش‌بین نیستم»، بیشتر از گذشته در حال نمایان شدن است.
 
شمخانی تاکید کرد: ما از روز اول مقید به مذاکرات بودیم و هنوز هم به مذاکرات مقید هستیم، ما به مذاکراتی مقیدیم که در نهایت منتج به یک توافق خوب بشود و توافق خوب توافقی است که صنعت هسته‌ای ما را با نشاط و رو به جلو نگه دارد و دیگری اینکه از طرفی تحریم‌های ظالمانه یک طرفه را لغو کرده و استقلال، امنیت و دفاع ما را دچار خدشه نکند.
 
وی با تأکید براینکه توافق خوب توافقی است که مبتنی بر رعایت حقوق قرمز باشد، به تشریح خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: این در حقیقت مبتنی بر خطوط قرمزی است که با یک رویکرد عقلانی تعریف شده است. خطوط قرمز خطی نیست که از موضع قدرت و مستقل از واقعیت باشد بلکه این خطوط مبتنی بر رویکرد و عقلانیتی تعریف شده که در دستور کار مذاکره‌کنندگان قرار دارد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که غرب از زیاده‌خواهی دست بردارد، چنانچه توافقی درچارچوب عزت اسلامی صورت گیرد، مردم خوشحال می‌شوند.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 114
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 1891
بازدید کل : 160132
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1