پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 15:18 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

در این مطلب با دانشمندانی آشنا می شوید که شغل هایی باورنکردنی دارند. این افراد از تجربیات طولانی و طاق فرسایی سخن می گویند که در نهایت به حقیقتی علمی منجر می شود.
به گزارش شفاف؛  در این مطلب با دانشمندانی آشنا می شوید که شغل هایی باورنکردنی دارند. این افراد از تجربیات طولانی و طاق فرسایی سخن می گویند که در نهایت به حقیقتی علمی منجر می شود (و خیلی وقت ها هم نمی شود). شاید باورتان نشود ولی این حقیقت علمی در نهایت به شکل جمله یا پاراگرافی در کتاب های علمی ثبت می شود و جز اهل علم، کمتر کسی می تواند هیجان، سختی، تلاش و پشتکاری را که برای دستیابی به آن هزینه شده، درک کند. اگر شما هم می خواهید کمی از ماجرا و پشت پرده اکتشافات علمی را بدانید، با ما همراه شوید.

عاشق آتش فشان

  • نام: دکتر هیو توفن
  • عنوان شغلی: آتش فشان شناس
  • مکان: دانشگاه لنکستر، انگلیس
 
باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
در طول زندگی ام لحظات نگران کننده زیادی وجود داشته اند. شبی در شیلی، باران سنگین خاکستر و گدازه روی کمپ ما بارید و مجبور بودیم که بین فرار یا ماندن تصمیم گیری کنیم تا یک بار نومیدانه در کوهستان به حفاری داخل برف پرداختیم تا برف تمیزی را برای ذوب کردن و آشامیدن آب پیدا کنیم. همچنین هنگام گذراندن دوره دکتری، ماه ها در ایسلند اردو زده بودم و روزهای متوالی باران و باد را تاب آوردم. پوشیدن لباس های خیس روزهای قبل برای چهارمین روز متوالی هیچ لذتی ندارد، ولی زیبایی و منحصر به فرد بودن محیط، آن را تلافی می کند.

هدف پژوهش من این است که دریابم چه چیزی عامل فوران آتش فشان هاست؛ مثلا گازهای محصور در ماگما چگونه منجر به فوران های عظیم می شوند. «لاوا» را بیرون می ریزند و توده های خاکستر را کیلومترها دورتر به هوا پرتاب می  کنند. من و همکارانم همچنین سعی می کنیم که دریابیم چه چیزی مسیر جریان لاوا (گدازه ها) را کنترل می کند، به این امید که بتوانیم جان مردمی را که در مسیر حرکت آن زندگی می کنند، نجات دهیم.
 
این به معنای سفر به سوی آتش فشان های در حال فوران در اقصی نقاط دنیاست، آن هم بدون اعلام قبلی تا شاهد این فوران ها باشیم. برخی اوقات می توان به سوی رود گدازه های جاری رفت و با نوعی ملاقه از آن نمونه برداری کرد. بعد در آزمایشگاه، ما نمونه را تا دمای 1200 درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا رفتاری مانند رفتار طبیعی اش در آتش فشان داشته باشد. این به آن معنی است که می توانیم چیزی را که رخ می دهد، در مقیاس میکروسکوپی ببینیم.
 


روانشناس کروکودیل

  • نام: دکتر چری شنو- رز
  • عنوان شغلی: زیست شناس
  • مکان: فلوریدا وبلیز
 
باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
تاکنون سه گونه از کروکودیل ها مرا گاز گرفته اند و یک بار هم یکی از آن ها چانه مرا با حرکت سرش شکست. هیچ وقت سلاحی با خود حمل نمی کنم، ولی همکارانم چاقوهای بزرگ همراه خود دارند. ما قصد آزار حیوانات را نداریم و هیچ گاه هم این کار را نخواهیم کرد. ولی حفظ جان انسان ها همیشه در اولویت اول قرار دارد.

معمولا وقتی کروکودیل وارد ملک کسی می شود، ما را فرا می خوانند. آن جا در تمام شب، خیس و گلی و درحالی که بوی جوجه مرده می دهیم (که از این آخری برای بیرون کشیدن کروکودیل استفاده می کنیم) منتظر می مانیم؛ سپس بازی شروع می شود.

شوهر من، «ویسن»، کروکودیل را به دام می اندازد، آن را روی زمین می افکند و من هم پشت کروکودیل منتظر می مانم تا در زمان مناسب، روی سر حیوان بپرم. یکی از دستیاران، پاهای عقبی حیوان را محکم می بندد و بعد، ما حیوان را طناب پیچ می کنیم. اطلاعات لازم را گردآوردی می کنیم و در نهایت حیوان را به طبیعت باز می گردانیم. اگر جان مردم در خطر باشد، حیوان را جا به جا می کنیم یا آن را در قفس قرار می دهیم.

برای آن که بدانیم چگونه واکنش نشان دهیم، باید رفتار حیوانات را بررسی کنیم. کروکودیلی که باید از آن ترسید، کروکودیلی است که در لبه رود قرار دارد و جز نوک بینی، باقی بدنش زیر آب پنهان است و شما را از زیر پلک سوم نیمه شفافش زیر نظر دارد و وقتی حواستان پرت است، منتظر بهترین لحظه برای حمله می ماند. کروکودیل می تواند سه برابر سریع تر از مار زنگی حمله کند.

یک بار، وقتی داشتیم یک کروکودیل نر سه متری را شکار می کردیم طناب پاره شد و من لرزش ناشی از بسته شدن دندان هایش را در فاصله تنها چند سانتی متری از کمرم احساس کردم. کروکودیل ها آرواره هایشان را چنان محکم روی هم می بندند که حتی دندان خودشان هم خرد می شود.
 


کارآگاه مدفوع

  • نام: دکتر انید تایلر
  • عنوان شغلی: مدیر بالینی کلینیک سلامت گوارش تایمونت
  • مکان: هرتفورد شایر انگلیس
 
باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
اولین بار که کسی پشت تلفن از من پرسید آیا پیوند مدفوع انجام می دهم، چنان حالم به هم خورد که حتی گوشی تلفن را هم چند بار تمیز کردم. آن موقع، «تایمونت» یک کلینیک درمان طبیعی بود، ولی یک لحظه ایده ای به ذهن شوهر من «گلن» رسید؛ او راه حل یک مشکل بزرگ را در پیوند میکروب های مدفوع (TMF) پیدا کرد و کلینیک TMF از همان جا شکل گرفت. ما اکنون از TMF برای درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری های گوارشی استفاده می کنیم.

ما باکتری های خوب را از مدفوع اهداکنندگان جدا و آن ها را پالایش می کنیم. وقتی مواد اهدایی را تصفیه کردیم، آن ها را منجمد می کنیم و زمانی که برای مصرف آماده شدند، دوباره گرمشان می کنیم و با استفاده از یک لوله تحتانی به دستگاه گوارش بدن بیمار وارد می کنیم. از آن جا که کل مواد داخل سرنگ قرار دارند، بوی خیلی کمی احساس می شود. هنگام پیوند باید برخورد خیلی ملایمی داشته باشید؛ من از بیمار می خواهم که دراز بکشد و با او در مورد رژیم غذایی و این که چگونه باید از حیوان دست آموز خانگی خود مراقبت کند، شروع به صحبت می کنم.

از آن جا که هیچ کس نمی خواهد مدفوع به سرتاپایش بپاشد (چه تصفیه شده باشد و چه نباشد)، از لباس های حفاظتی استفاده می کنیم. در روزهای ابتدایی تکمیل تجهیزاتمان، یک لوله از جا در رفت و سیلی از مایعات مدفوع به مکنده هوای سقفی برخورد کرد. واقعا صحنه خنده داری بود. چون به معنای واقعی کلمه گند تا سقف بالا آمده بود.

این سفری درونی بود که مرا به این شغل رساند. من دچار سندروم روده تحریک پذیر بودم و همیشه به سلامت غذایی و گوارشی توجه می کردم. وقتی هر 54 دقیقه نیاز به رفتن به دستشویی دارید، حفظ شغل و روابط اجتماعی کار دشواری است. کمک به مردم برای بازگشت به زندگی عادی، دلگرم کننده است. وقتی مردم در مورد کار من می پرسند، نفس عمیقی می کشم و فکر می کنم که پاسخ کوتاه را بدهم یا پاسخ بلند و علمی تر. برخی وقت ها به شوخی می گویم که «پی پی پزشک» هستم.

شوهر و من، پنج فرزند بالغ داریم. در ابتد آنها چیزی در مورد شغل ما نمی دانستند، اما اکنون از ما مشاوره می گیرند. حدس می زنم که احتمالا آن ها اندکی احساس غرور نسبت به شغل ما دارند.
 


غارنوردی با میکروسکوپ

  • نام: دکتر هیزل بارتون
  • عنوان شغلی: زیست شناس میکروبی
  • مکان: دانشگاه آکرون اوهایو

باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
من غارنوردی را از کلاس ششم مدرسه شروع کردم و این مدت ها پیش از آن بود که دانشمند شودم. وقتی کار به عنوان میکروبیولوژیست را شروع کردم، ترکیب این دو با هم طبیعی به نظر می رسید.

من زیست بوم های میکروبی را در غارهای عمیق و دورافتاده بررسی می کنم و تلاش می کنم دریابم که میکروارگانیسم ها چگونه می توانند در تاریکی و با مقدار محدود مواد مغذی رشد کنند. ما در اعماقی کمتر از 500 متر کار می کنیم؛ ما هرچه پایین تر بروید میکروبیولوژی جذاب تر می شود. ما تقریبا یک هفته را در غار می گذرانیم، ساختارش را بررسی می کنیم و نمونه هایی از میکروب ها بر می داریم. تمام وسایل کمپینگ و ابزار پژوهشی را با خود حمل می کنیم و گاهی اوقات از حفره هایی که فقط 20 سانتی متر پهنا دارند، عبور می کنیم.

وقتی یک هفته را در تاریکی مطلق می گذرانید، باید مراقب باشید که ساعت طبیعی بدنتان وارد روزهای بیست و هفت ساعته نشود. من همیشه اطمینان حاصل می کنم که همه افراد ساعت 10 شب به خواب بروند و ساعت هفت صبح بیدار شوند. در چند سفر اول، به دلیل نبود نور خورشید واقعا بدخلق می شوید؛ باید مطمئن شوید افرادی را که جانتان در دستشان قرار دارد، دوست دارید و به آن ها اعتماد دارید.

بهترین نکته شغل من مسافرت است؛ علاوه بر داخل آمریکا، ما در ونزوئلا، برزیل، بلژیک و چین هم کار می کنیم. هیچ وقت نمی دانید که چه چیز در انتظارتان است. در چین، سومین تالار بزرگ غار در جهان را با تعقیب یک رودخانه در کوهستان کشف کردیم و به سالن بزرگی رسیدیم که 600 متر درازا، 200 متر پهنا و 400 متر بلندی داشت. احساس بی نظیری بود.
 


دوشیدن عنکبوت

  • نام: استیو تریم
  • عنوان شغلی: موسس Venomtech
  • مکان: ساندیوچ، انگلیس
 
باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
نگهداری از عنکبوت ها و خزندگان سال هاست که مرا مجذوب خود کرده است. من از عنکبوت ها و خزندگان غیرسمی به عنوان جانور خانگی نگهداری می کردم، ولی پس از اخراج از کار آخر، از تجربه قبلی خود در کار با مواد دارویی برای تاسیس «ونوم تک» در پستوی یک فروشگاه حیوانات خانگی استفاده کرده ام. شش سال از آن زمان گذشته است و ما اکنون یک آزمایشگاه بزرگ داریم.

ونوم تک اولین تهیه کننده تجاری سم در انگلیس است. سموم ما از این جانداران استخراج می شود. 70 گونه از «ترافوسیدها» (رتیل و خویشاوندانش)، 30 گونه «عقرب»، چندین نوع عنکبوت مثل «بیوه سیاه»، «عنکبوت قهوه ای» و «عنکبوت سرگردان برزیلی»، «ژله ماهی» و «شقایق نعمان»، «هزارپا»، «سوسک های زمینی» و 65 گونه مار سمی.

ما درحالی که ملبس به لباس سفید آزمایشگاه دستکش و عینک ایمنی هستیم، مار را از پشت سر و با استفاده از یک چنگک می گیریم. آن ها در کمال میل سم را به هر چیزی که مقابلشان باشد، تزریق می کنند که ظرف های پلی پروپیلن ما هم از جمله آن هاست.

سخت ترین کار، مربوط به عنکبوت های کوچکی مانند بیوه سیاه است (سمی ترین جاندار آزمایشگاه ما). نیش های آن ها به قدری ریز است که باید دست های بدون لرزش، دیسیپلین عالی و رویکردی منطقی داشته باشید. ما نیش آن ها را در لوله های کوچک جمع آوری سم قرار می دهیم و غده های سم را با استفاده از پالس های کوچک نشود، غیرقابل استفاده است؛ حتی وقتی بیوه سیاه بیهوش است، باز از چنگک استفاده می کنیم و جریان دائمی کربن دی اکسید به سویش روان می کنیم تا مطمئن شویم بیدار نمی شود.

خانواده ام همیشه نگران من هستند ،ولی همسرم در علاقه ام به جانوران سمی با من شریک است و ما تاکنون هیچ سانحه ای نداشته ایم. بهترین بخش کار این است که می بینیم سم های ما باکتری هایی مانند «ای کولای» و «استافیلو کوکوس» را می کشند که این موضوع می تواند به مقابله با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک کمک کند.
 


کارآگاه حشرات

  • نام: دکتر آمورت ویتاکر
  • عنوان شغلی: حشره شناس جنایی
  • مکان: دانشگاه وینچستر و موزه تاریخ طبیعی، انگلیس
 
باورنکردنی ترین شغل های دنیای علم 
 
اولین باری که از چشمی میکروسکوپ دانشگاه به حشرات نگاه کردم، با خودم فکر کردم که چقدر شگفت انگیزند. پیش از آن هرگز واقعا به حشرات فکر نکرده بودم و در دوران کودکی هم جزء آن دسته از بچه هایی نبودم که کلکسیون پروانه دارند. وقتی دوره جانورشناسی دانشگاه را شروع کردم، فکر می کردم که در پایان مشغول کار با حیوانات پشمالوی بزرگ خواهم شد.

من حشرات را در پرونده های مرتبط با پزشکی قانونی بررسی می کنم که معمولا شامل مگس ها و سوسک هایی است که در جسد مردگان خانه می سازند. این کار ترکیبی از پژوهش (که در آن رشد مگس ها و سوسک ها را در شرایط متفاوت بررسی می کنم) و کار با پلیس است (که در آن از دانش خود برای تخمین زمان مرگ فرد میزبان این حشرات استفاده می کنم).

مگس های «Blowfly» معمولا اولین حشراتی هستند که جسد را پیدا می کنند، در نتیجه برای تخمین زمان سپری شده از مرگ می توان از آن ها استفاده کرد.

در این شغل هیچ وقت نمی دانید که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد. تعداد بسیار معدودی از حشره شناس های جنایی در کل کشور وجود دارند و من 24 ساعت در هر شبانه روز و هفت روز هفته آماده به خدمت هستم. برخی وقت ها، همزمان روی شش پرونده کار می کنم و وقت هایی هم هست که چندین ماه بدون تماس و احضار به صحنه قتل می گذرد.

من همچنین در «دانشگاه وینچستر» تدرسی می کنم و در «موزه تاریخ طبیعی لندن» و «مزرعه جسد» دانشگاه تنسی هم به پژوهش مشغولم. در مزرعه جسد دانشگاه تنسی، برخی اجساد اهدا شده به علم را در معرف تعفن قرار می دهند تا دانشمندان روند متلاشی شدن اجساد را دقیق تر بررسی کنند.

کار روی پرونده ها می تواند ناراحت کننده باشد، لحظات ترسناک هم وجود دارند، مثلا کارم نیمه شب در مزرعه اجساد! با وجود این کار رضایت بخش است، مخصوصا وقتی با حل معمای پرونده ها به خانواده کمک می کنیم، برخلاف سه سالی که در ابتدای شغلم به تحقیق روی کک ها گذارندم، هیچ کس از من نمی پرسید: «خب که چه؟»
 

 

سوز گرانی میوه به بازار شب یلدا رسید، هر چند مردم یاد گرفته اند با گرانی های گاه و بیگاه بسازند اما گرانی های هندوانه، آجیل، انار، ماهی و ... کار را برای قشر متوسط و ضعیف سخت می کند و سفره های یلداییشان را از رنگ و بو می اندازد.
حقوق اندک کارگران زیر سایه گرانی های یلدایی/ وقتی یلدا با رنگ اختلاف طبقاتی سرخ می شود
سرویس اقتصادی شفاف: هندوانه، انار، آجیل و شیرینی و... اینها ویژه سفره بلندترین شب سال است که البته بسیاری مدت هاست که رنگش را نمی بینند. هر چند مردم  یاد گرفته اند با گرانی های گاه و بیگاه بسازند و هندوانه و آجیل و انار بالاخره به نوعی پایش را به سفره خانواده ها باز می کند اما شب یلدا و گرانی های بی حد و حصرش که نمونه ای از گرانی های مناسبتی بازار است، کار را برای قشر متوسط و ضعیف سخت می کند و سفره های یلداییشان را از رنگ و بو می اندازد.
 
سفرهای کم رنگ و لعاب بسیاری از مردم اما باعث نمی شود که پولدارها برای چشم و هم چشمی هم شده بلند ترین شب سال را به مهمانی لوکس تبدیل نکنند. در واقع  چند سالی می‌شود که شب یلدا هم برای قشر خاصی از جامعه لوکس شده و این قشر حاضرند حتی هزینه‌های میلیونی نیز برای این شب پرداخت کنند. این افزایش تقاضا منجر به ارائه انواع خدمات لوکس شب یلدا شده است به طوری که از چند روز مانده به طولانی‌ترین شب سال ارائه دهندگان خدمات لیست کالاهای ارائه شده را به مشتریان خاص خود را داده و برای نمونه کارهای خود مشتری جذب می‌کنند. دست گل ها و گل آرایی های آنچنانی با هزینه ای بالای 400 هزار تومان، کیک های سفارشی در شیرینی سراهای لوکس و گران، میوه های لوکس خارجی و سبدهای گران قیمت میوه تزئین شده از انار و هندوانه گرفته تا دراگون و میوه های عجیبو غریب استوایی و... همه و همه مصداق بارزی از اختلاف طبقاتی شدیدی است که در جامعه ایرانی حاکم است. اختلافی که اما باعث نشده دولتی ها فکری به حال سفره یلدایی مردم کنند و لااقل از گرانی ها مقطعی جلوگیری نمایند.البته هر سال اعلام می شود که بازار در مناسبت هایی چون یلدا تحت کنترل است اما نکته اینجاست که با در نظر گرفتن بازار کنترل شده(اگر واقعا کنترل شود!) باز هم گرانی اقلام یلدایی برای بسیاری از مردم مساله ساز است تا جایی که با توجه به اینکه حداقل دستمزد دریافتی امسال حدود ۸۱۲ هزار تومان است و از این مبلغ هم حدود ۵۰ درصد به هزینه‌های مربوط به مسکن خانوارها اختصاص دارد، با احتساب خرید اقلام شب یلدا برای یک خانواده چهار نفره ‌با نرخ متوسط، به این قرار که ۶۰ هزار تومان برای یک کیلو آجیل، ۲۰ هزار تومان برای یک هندوانه متوسط، انار و میوه‌های دیگر فصل و ۱۵ هزار تومان برای یک کیلو شیرینی‌تر در مجموع رقمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان برای برپا کردن سنت یک شب باید هزینه شود که این مبلغ یک چهارم باقیمانده حقوق یک کارگر است. تازه اگر نرخ ها در بازار با نرخ های اعلام شده در رسانه ها توسط دولتی ها یکی باشد!
 
آمار نرخ های یلدایی چه می گویند؟
در هر حال، بر اساس آمارهای موجود تولید، عرضه و قیمت انواع خشکبار در کشور وضعیت مناسبی دارد اما بادام هندی و فندق جزو آن دسته از خشکباری هستند که مساله ساز شده‌اند. بادام هندی به دلیل اینکه در داخل کشور تولید نمی‌شود و واردات آن ممنوع شده است، به صورت کالای قاچاق در کشور عرضه می‌شود و فندق به دلیل سرمازدگی که در سال گذشته داشته با کاهش تولید رو به رو بوده است. همین عوامل باعث شده است فندق و بادام هندی امسال از ۳۰ تا ۶۰ درصد گران‌تر نسبت به سال‌های گذشته در بازار خشکبار کشور عرضه شود. اما درباره سایر اقلام خشکبار به گفته دولتی ها و مسوولان اتحادیه خشکبار، افزایش قیمت در شب یلدا وجود ندارد.
 
از سوی دیگر، آن‌طور که مسئولان عنوان می‌کنند با توجه به اینکه امسال هندوانه سه برابر سال گذشته تولید شده است نگرانی برای کمبود این محصول وجود نخواهد داشت  که البته باید منتظر ماند و دید به راستی این اتفاق رخ می دهد یا خیر؟!  انار یکی دیگر از میوه‌های پرطرفدار در شب یلداست که با قیمت هر کیلوگرم از ۱۵۰۰ تا پنج هزار تومان در میادین میوه و تره‌ بار کشور عرضه می‌گردد و با توجه به اینکه انار به وفور در بازار وجود دارد، گران‌ترین نرخ برای این محصول پنج هزار تومان است. با این حال تمامی میوه‌ها با افزایش ۳۵ درصدی نسبت به میادین میوه و تره‌بار در مغازه‌ها به‌فروش می‌رسد که قطعا برای شب یلدا هم با افزایش قیمت بیشتری رو به رو خواهد بود. علاوه بر آجیل و میوه، بازار شیرینی نیز داغ است و اکثر قنادی‌ها اقدام به عرضه محصولات یلدایی می‌کنند، به این صورت که کیک، شیرینی و دسرهایی در قالب هندوانه یا انار را برای فروش در شب یلدا تهیه می‌کنند. با توجه به قول مسئولان قیمت شیرینی در شب یلدا افزایش نخواهد داشت و از قرار شیرینی‌تر کیلویی ۱۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی کیلویی ۱۲ هزار تومان، شیرینی زبان و پاپیونی کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو کیک یزدی ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
با این شرایط همین نرخ های مصوب هم همانطور که گفته شد برای بسیاری از خانوارهای ایرانی گران و غیر قابل تهیه است و بسیاری از خانواده ها هستند رنگ آجیل و شیرینی را در سفرهای یلدایی خود نمی بینند البته اگر انار و هندوانه به خانه هایشان برسد

 

مسئله پیش روی این متن بررسی نسبت آیت‌الله هاشمی با استاد آواز ایرانی محمدرضا شجریان است. هاشمی اخیراً دو حلقه انگشتری به شجریان و همسرش هدیه و از او تفقد کرده است.
به گزارش شفاف ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیراً دو حلقه انگشتری به محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی و همسرش هدیه کرده است. ایشان نسخه‌ای از کتابهای خاطرات خود را هم فرستاده و در هامش یکی از آنها نوشته است: "آثاری که آفریده‌اید هیچگاه فراموش نمی‌شود"؛ این اقدام پیامهای روشنی دارد؛ محمدرضا شجریان که بعد از موضع‌گیریهایش در کوران فتنه ٨٨ مغضوب هواداران انقلاب شده، اینک مورد تفقد هاشمی قرار گرفته است. مهمترین مدعای این حرکت، «هنر و هنرمند دوستی» و نگاه داشتن جانب «آزادی» توسط آیت‌الله هاشمی است.

هنگام مواجهه و تحلیل اقداماتی که بویژه در حوزه سیاسی و توسط سیاستمداران انجام می‌شود، مهمترین سوالی که مخاطب باید از خود بپرسد آن است که آنچه یک سیاستمدار می‌گوید یا بدان عمل می‌کند، آیا برای او فی‌نفسه «اصالت» دارد و یا مسئله‌ای «تبعی» و ابزاری است برای «نمایش» یک «فضیلت» و یا پوشاندن یک «رذیلت».

در مسئله پیش‌روی این متن نیز سوال آن است که آیا حقیقتاً علاقه به محمدرضا شجریان و هنر دوستی برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی «اصالت» دارد و حقیقت او همانی است که امروز نشان می‌دهد یا خیر؟

یک معیار مهم در اینگونه کاوش‌ها، «دلالت‌های تاریخی» است؛ یعنی می‌توان به دنبال نشانه‌هایی در تاریخ زندگی فرد مورد نظر گشت و از این طریق مدعای اخیر را محک زد.

مطلع نیستم علیرضا رجایی، فرستاده آیت‌الله هاشمی، کدام جلد از کتابهای خاطرات آیت‌الله را به خانواده استاد شجریان داده، اما احتمال قریب به یقین در هیچکدام از آنها نامی از شجریان وجود ندارد؛ اساساً آیت‌الله هاشمی در تاریخچه زندگی خود تلاقی‌ و مراوده مهمی با استاد شجریان نداشته، غیر از یک مورد که یادآوری آن به هیچ وجه نمی‌تواند برای شجریان و خانواده و دوستدارانش خوشایند باشد و تصویر مثبتی از آیت‌الله هاشمی برایشان بسازد.
تلاقی مذکور به تنها آلبوم توقیفی محمدرضا شجریان در ایام پس از انقلاب اسلامی مربوط است. استاد نامدار آواز ایرانی فقط یک بار توقیف آلبوم را در تاریخ پس از انقلاب تجربه کرده و آن هم مربوط به دوران دولت‌داری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

شجریان بعد از انقلاب اسلامی ده‌ها(حدود 70) آلبوم منتشر کرده که اولینش سپیده و آخرینش طریق عشق است که دو ماه پیش (مهر 95) رونمایی شد؛ در طول سالهای پس از انقلاب نه تنها هیچ یک از کارهای ایشان به محاق توقیف نرفت بلکه صداوسیما هم به طرز چشمگیری آواز و تصنیف‌های شجریان را-تا پیش از نامه خود او و درخواست عدم پخش کارهایش- پخش و او را تبلیغ می‌کرد تا جایی که حضور او به عنوان میهمان ویژه برنامه تلویزیونی لحظات حلول سال ١٣٧٣ شمسی با اعتراض دوستان آقای هاشمی در روزنامه جمهوری اسلامی هم مواجه شد؛ روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی اعتراضی حضور شجریان در چنین برنامه مهمی را تلویحاً دهن‌کجی به خانواده شهدا! توصیف و نوشته بود که به جای او باید خانواده شهدا روی آن صندلی و مقابل دوربین می‌نشستند.

چند صباحی بعد از اعتراض روزنامه جمهوری، دولت آقای هاشمی اولین توقیف را در کارنامه شجریان ثبت کرد. کنسرت "قاصدک" که با همکاری شجریان و مشکاتیان و با حضور همایون شجریان(آن زمان بعنوان نوازنده تنبک) برپا شده بود، پس از یکی دو اجرا با فشار دولت وقت تعطیل شد و آلبوم قاصدک نیز هیچگاه امکان انتشار رسمی در ایران نیافت. از آن زمان تاکنون هیچگاه دلیل این نوع برخورد با قاصدک شجریان، اعلام نشد اما به صورت غیررسمی گفته می‌شد وجود بیت "جماعتی که نظر را حرام میگویند؛ نظر حرام بکردند و خون خلق حلال" از سعدی در یکی از آوازهای شجریان در این کنسرت و نیز سیاه‌نمایی اوضاع کشور باعث مواجهه سخت دولت هاشمی با او شده است؛ بعدها شجریان همین آواز را که با مطلع "جزای انکه نگفتیم شکر روز وصال شب فراق نخفتیم لاجرم زخیال" اجرا می‌شد، با حذف بیت مورد اشاره در کنسرت "رسوای دل" در امارات در دستگاه سه‌گاه خواند و البته این بار منتشر شد!چرا هدیه رفسنجانی به شجریان باورپذیر نیست؟

تصنیف اعتراضی "هست شب" در کنسرت قاصدک که بر روی شعری از نیمایوشیج ساخته شده بود نیز از صدر تا ذیل در اعتراض به وضعیت موجود بود. این تصنیف از نظر محتوا یکی از اعتراضی‌ترین اجراهای شجریان است و در زمانه‌ای خوانده شده که دولت آقای هاشمی مسئول امور بوده و از هر دریچه‌ای که تحلیل کنیم، نمی‌توان مسئولیت هاشمی در آنچه شجریان بدین میزان بدان معترض بود را نادیده گرفت!

شجریان حتی پس از موضع‌گیری‌های مناقشه‌برانگیزش در ایام فتنه 88 نیز توانست در ایران به طور رسمی آلبوم منتشر کند(آلبوم «طریق عشق» که به آن اشاره شد، مصداق این گزاره است) بنابراین توقیف قاصدک را می‌توان مهمترین ضربه هنری به او در طول ایام پس از انقلاب توصیف کرد که شرح جزئیاتش در بالا آمد؛ اما غیر از ضربه هنری، شجریان به صورت فیزیکال هم با برخورد سخت مواجه شده، ‌آنهم یکبار و از قضا آن یکبار دیگر نیز در دولت مهندس موسوی اتفاق افتاده است.  او در جریان آلبوم بیداد که محصول فعالیت‌های سال 1364 اوست، آوازی در دستگاه همایون و با شعری از حافظ خواند که یک بیت آن برایش دردسر ساز شد؛ بیت "شهریاران بود و خاک مهربانی این دیار، مهربانی کی سر آمد، شهریاران را چه شد؟" از سوی مسئولان در دورانی که میرحسین موسوی زمام امور را در دست داشت، گرامیداشت نوستالژی دوران پهلوی توسط شجریان تفسیر شد و به همین دلیل او را برای ادای پاره‌ای توضیحات بازداشت هم کردند.

ورود به نتایج پارادوکسیکال هم‌ذات‌پنداری این روزهای هواداران موسوی با محمدرضا شجریان محل بحث این متن نیست و آن خود مسئله‌ای علی‌حده و نیازمند فرصتی مجزاست؛ با این حال می‌توان اینجا بر این ادعا تاکید کرد که مدعای پس‌زمینه اقدام اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یعنی موانست او با شجریان و شجریان‌ها، نسبتی با واقعیت ندارد.

آیت‌الله هاشمی غیر از حوزه هنر، همین مسلک را سالهاست در سیاست هم پی گرفته است، با این حال حافظه تاریخی ملت در حوزه سیاست بالنسبه فعال‌تر از عرصه‌هایی همچون فرهنگ است و همین موجب شده او برای نمایش در حوزه سیاسی به طور مطلق، بسیط‌الید نباشد؛ به همین دلیل است که در موقعیت‌هایی مانند ماجرای عدم احراز صلاحیت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در انتخابات 94 که آقای هاشمی ورود کرده و در موضع دفاع از «آزادی» و «دموکراسی» می‌نشیند، زخم‌خورده‌هایی مانند عباس عبدی- که اینروزها در ائتلاف با اویند، هم تحمل نکرده و واکنش‌های منفی با دز بالا نشان می‌دهند. اما به نظر می‌رسد آیت‌الله اخیراً روی ضعف حافظه‌ها در مباحث فرهنگی حساب باز کرده است.

یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:43 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

در آستانه شب یلدا، بازار آجیل، شیرینی‌ و تنقلات با رونق همراه شده و در بین انواع محصولات، توت و میوه خشک بالاترین قیمت‌ها دارند اما در بین اقلام پر مصرف شب یلدا فندق، بادام هندی و گردو گران‌ترین‌ها هستند و کشمش، نخودچی و بادام زمینی جزو ارزان‌ترین اقلام به حساب می‌آیند.
به گزارش شفاف: بازار انواع آجیل، شیرینی و شکلات در آستانه شب یلدا داغ شده و رفت و آمد و جنب و جوش خاصی پیدا کرده است؛ هرچند که به گفته برخی از فروشندگان میزان تقاضا نسبت به سال‌های قبل‌ پایین‌تر آمده است اما با این وجود، بازار این محصولات نسبت به دیگر ایام و مقاطع سال از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.

بررسی وضعیت قیمت‌ انواع شیرینی و آجیل در سطح شهر نشان از ثبات تقریبی قیمت در بیشتر اقلام در مقایسه با قیمت‌های اسفند پارسال دارد. به گفته فروشندگان آجیل بازار ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها حداقل طی آینده نزدیک به سمت افزایش نرود.

رویین‌تن - مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی- درباره وضعیت بازار و عرضه محصولات مختلف آجیل گفته که انواع خشکبار به غیر از دو محصول بادام هندی و فندق از وضعیت مناسبی از نظر تولید، عرضه و قیمت برخوردار هستند و هیچ مشکلی برای بازار شب یلدا وجود ندارد.

به گفته وی، قیمت انواع آجیل و خشکبار در سال جاری به مراتب بهتر و ارزان‌تر از پارسال است، چراکه فاصله قیمت محصول از باغ تا بازار مصرف چندان زیاد نیست و همین عامل، سبب شده رقابت در بازار با توجه به تنوع و تکثر محصول افزایش یابد.  

البته بررسی قیمت‌ها از سطح شهر تقریبا در بیشتر اقلام، حاکی از ثبات در مقایسه با ماه‌های قبل است؛ نه کاهش قیمت. در مورد شیرینی و شکلات هم تقریبا همین شرایط وجود دارد و به جز چند مورد که درصدی افزایش قیمت پیدا کرده، سایر اقلام تغییر قیمتی نسبت به قیمت‌های اسفند سال قبل ندارد.  

توت و میوه خشک در صدر قیمت‌ها

آخرین مشاهدات و بررسی ها از بازار آجیل نشان می‌دهد که مغز فندق و گردو که به ترتیب هر کیلوگرم آن ۷۵ و ۷۰ هزار تومان قیمت دارد و همچنین توت خشک که کیلویی ۸۰ هزار تومان فروخته می شود، گران‌ترین اقلام آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا به حساب می آیند.

همچنین در میان سایر اقلام که بیشترین عرضه را در بازار دارند، انواع پسته بین کیلویی ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان، بادام خام کیلویی ۶۳ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۷۰ هزار تومان، بادام زمینی کیلویی ۲۵ هزار تومان، تخمه آفتاب گردان کیلویی ۱۵ هزار تومان، تخمه کدو کیلویی ۳۳ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه هندوانه کیلویی ۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود.  

فندق با پوست نیز کیلویی ۵۰ هزار تومان و انجیر ۶۰ هزار تومان قیمت دارد. نخودچی و کشمش که جزو ارزان‌ترین این محصولات هستند به ترتیب کیلویی ۱۲ و ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شوند.  

همچنین در بازار شرینی و شکلات، به طور متوسط هر کیلوگرم باسلوق ۱۱ هزار تومان، گز ۱۳ هزار تومان، ‌انواع سوهان‌های ساده و عسلی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، شکلات کاکائویی کیلویی ۴۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان، شیرینی پای سیب ۱۸ هزار تومان، شیرینی کشمشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شیرینی پاپیونی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی دانمارکی ۹۶۰۰ تومان قیمت دارد.  

گفتنی است، قیمت‌های عنوان شده در گزارش، میانگین نرخ‌های موجود در بازار است.

انواع آجیل (هر کیلوگرم) قیمت
انواع پسته ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان
بادام خام ۶۳ هزار تومان
بادام شور ۶۰ هزار تومان
بادام هندی ۷۰ هزار تومان
بادام زمینی ۲۵ هزار تومان
مغز فندوق ۷۵ هزار تومان
تخمه ژاپنی ۴۵ هزار تومان
تخمه کدو ۳۳ هزار تومان
تخمه آفتاب گران ۱۵ هزار تومان
تخمه هندوانه ۱۹ هزار تومان
فندوق با پوست ۵۰ هزار تومان
توت خشک ۸۰ هزار  تومان
گردو درجه یک ۷۰ هزار تومان
کشمش ۱۵ هزار تومان
نخودچی ۱۲ هزار تومان
میوه خشک ۸۰ هزار تومان
انجیر ۶۰ هزار تومان

 

انواع شیرینی و شکلات شب یلدا(هر کیلوگرم) متوسط قیمت‌ها
باسلوق ۱۱ هزار تومان
گز ۱۳ هزار تومان
انواع سوهان های ساده و عسلی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان 
شکلات لقمه‌ای ۱۷ هزار تومان 
انواع شکلات تلخ ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان
شکلات کاکاویی ۳۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان
شکلات مغزدار ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان
باقلوا ۳۰ هزار تومان
شیرینی تر ۱۸ هزار تومان
پای سیب ۱۸ هزار تومان
شیرینی برنجی ۱۱ هزار تومان
شیرینی زبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
شیرینی  دانمارکی ۹۶۰۰ تومان
شیرینی کشمشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
شیرینی پاپیونی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
شیرینی دسری ۲۰ هزار تومان
 
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:39 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 شناسایی و انهدام باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی خبر داد.

به گزارش شفاف، عبدالرضا فولادوند راد، اظهارکرد: از سوی اداره سنجش و نیز پیگیری مدیریت حراست و اداره حقوقی این اداره کل، یکی از باندهای جعل مدارک تحصیلی شناسایی و به مقامات قضائی معرفی شد. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: برابر اخبار واصله تا کنون برای 7 نفر از اعضای این باند در یکی از شعب بازپرسی مجتمع قضائی بعثت قرار مجرمیت صادر و عامل اصلی این باند دریکی از شهرهای شمالی کشور با دستور مقام قضائی توسط مأموران آگاهی استان تهران بازداشت و به همراه کشفیاتی که از منزل وی به دست آمد، به تهران منتقل شد.
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

این زن خدمتکار خانه ای است که داستان های تام و جری در آن اتفاق می افتد، اسم این شخصیت مامی تو شوز Mammy Two Shoes است.
به گزارش شفاف، تام و جری یا موش و گربه، نمادی آشکار از دنیای انیمیشن است و با وجود گذشت بیش از ۷۵ سال از تولید آن، هنوز جذابیت خود را از دست نداده و شبکه های مختلف تلویزیونی در جهان، بخش هایی از آن را تا به امروز نمایش می دهند.

بنا بر این گزارش، اما هیچ یک از سرگرمی ها و فناوری های روز دنیا، موفق به حذف کارتون تام و جری و فراموشی آن نشده اند. شاید چیزی که بیش از هر چیزی کودکان را به خود جذب می کرد ماجراجویی های تام گربه بدجنس برای به دام انداختن و خوردن جری، موش داستان بود. اما تلاش های بدسگالانه گربه هربار شکست می خورد. علاوه بر تام و جری که محور اصلی این کارتون بودند، شخصیت های فرعی از جمله سگ و گربه های خیابانی هم در این کارتون دیده می شدند.
 
در این میان شخصیت یک زن هم بود که ما جز قسمت پایین تنه و پاهای چاق او را نمی دیدیم. این زن کیست و چرا چهره ی او را نمی بینیم؟!
 
معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود
این زن خدمتکار خانه ای است که داستان های تام و جری در آن اتفاق می افتد. او از کارهای خرابکارانه و دردسرهایی که تام درست می کند، عصبانی می شود و با صدای خشن و ترسناک او را از انجام این خرابکاری ها بر حذر می دارد. اسم این شخصیت  مامی تو شوز  Mammy Two Shoes است. با این که چهره او را نمی بینیم، او بسیار معروف است و شهرت جهانی دارد.
 
معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود 

کودکانی که کارتون تام و جری را نگاه می کنند، نمی دانند مامی صاحبخانه است یا خدمتکار؟ سوال های دیگری وجود دارد که برای برانگیختن حس کنجکاوی کودکان به آنها پاسخ داده نمی شود. سازندگان این کارتون به نام های ویلیام هانا و جوزف باربارا متعمدا چنین فضایی را خلق کرده اند تا کودکان کنجکاو شوند.

آیا زن چاق یک شخصیت واقعی است؟

شخصیت مامی تو شوز از شخصیت یک هنرپیشه آمریکایی آفریقایی تبار به نام هاتی مک دانل Hatti Mcdaniel  گرفته شده است. مک دانل در دوازدهمین مراسم اسکار، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در نقش Mammy مستخدم فیلم برباد رفته را دریافت کرد. شخصیت مامی تو شوز در کارتون تام و جری هم با الهام از نقش مک دانل ساخته و پرداخته شد. مک دانل خودش خواست تا تصویر کارتونی اش در تام و جری دیده نشود تا بچه ها کنجکاوتر شوند؛ اما صدای این شخصیت کارتونی که همیشه اسم ( توماس ) را فریاد می زند، توسط ( لیلیان راندولف ) یک هنرپیشه آمریکایی آفریقایی تبار دیگر دوبله شد.
 
 معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود

آیا چهره زن همچنان معما باقی ماند؟

هر چند بچه ها دوست داشتند، بالاخره تصویر چهره مامی تو شوز عصبانی را ببینند، جز در چند قسمت آن هم به صورت گذرا در این کارتون حاضر نشد. چهره این زن سیاه پوست در قسمت هایی همچون  Cleaning, Mouse in house , Mouse و ...دیده شد.
 
 معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود

آیا تام و جری نژادپرستانه بود؟!

اتهامات بسیاری به سوی سازندگان این کارتون مبنی بر نژادپرستانه بودن آن روانه شد، زیرا آنها از یک خدمتکار سیاه در انیمیشن خود بهره جسته بودند. همین موضوع باعث شد تا شبکه آمازون قبل از پخش کارتون تام و جری و عرضه سی دی های آن به اینکه برخی از افراد با تعصبات و سوگیری های قومی و نژادی به این کارتون می پردازند، واکنش نشان دهد و چنین برداشت هایی را نادرست و مردود اعلام کند.
 
 معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود
 
سرنوشت مامی تو شوز چه شد؟

نخستین حضور مامی تو شوز در کارتون تام و جری در سال ۱۹۴۰ میلادی و در قسمت ( Puss Gets The boot ) و آخرین حضور او در قسمت ( push Button kitty ) و در سال ۱۹۵۵ میلادی بود. بعد از آن دو زوج جوان از طبقه متوسط به نام های  جوآن و جرج وارد خانه شدند و دیگر خبری از مامی تو شوز نبود.

در آخرین سری از داستان های تام و جری که در سال ۲۰۰۶ میلادی پخش شد، این بار خدمتکار خانه زنی سفیدپوست بود.

معمای زنی که چهره اش در تام و جری دیده نمی شود
 
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:26 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 مجموعه: داروخانه معنوی
به گزارش شفاف، یکى از عبادت‎هاى دینى درود و صلوات فرستادن بر حضرت فاطمه (س) است
 
یکى از عبادت‎هاى دینى درود و صلوات فرستادن بر حضرت ختمى مرتبت و اهل بیت معصوم آن حضرت است. این عبادت ریشه قرآنى دارد و خداوند متعال در قرآن به آن دستور داده است. «ان الله و ملائکته یصلون على النبى یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما.» (1)
 
در روایتى از پیامبر(صلى الله علیه و آله) آمده است که درود فرستادن بر حضرت فاطمه زهرا (ع) آثار معنوى بالایى دارد و در قیامت ‏شایستگى الحاق به پیامبر اکرم(ص) را براى انسان فراهم مى‏ کند. پیامبر اکرم (ص) فرمود:
 
«یا فاطمة من صلى علیک غفر الله له، و الحقه بى حیث کنت من الجنة؛ اى فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را مى ‏آمرزد و در هر جاى بهشت که باشم وى را به من ملحق سازد.»
 
کیفیت صلوات بر حضرت زهرا (س) چنین است:
« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ » (2)
 
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 14:24 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 برای چهارمین بار؛

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۱۶ انتخاب و معرفی شد.
به گزارش شفاف، دومین و آخرین روز از مسابقات فینال گرندپری تکواندو در سال 2016 امروز در شهر باکو در حالی برگزار و به پایان رسید که فدراسیون جهانی در پایان فینال مسابقات گرندتری بهترین‌های سال‌ 2016 در این رشته را انتخاب و معرفی کرد.
 
در بخش دختران جید جونز و در بخش مردان ابوغاوش از کشور اردن که به عنوان پدیده المپیک معرفی شده بود در پایان سال 2016 به عنوان برترین تکواندوکار بخش مردان معرفی شد اما رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان برای چهارمین بار به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شد.
 
مهماندوست بهترین مربی تکواندوی 2016 جهان شد
 
مهماندوست بهترین مربی تکواندوی 2016 جهان شد
 
مهماندوست امسال در المپیک لندن با تیم ملی آذربایجان 3 مدال در بخش مردان و بانوان کسب کرد.
 
یک طلا و یک برنز بخش مردان و یک برنز بانوان را برای کشور آذربایجان بدست آورد.
 

 

به گزارش شفاف، در این گزارش نگاهی داریم به بهترین عکس های خبری خبرگزاری فرانسه در سال 2016.
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016 
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016 
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016 
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016 
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016
 
بهترین تصاویر خبرگزاری فرانسه در 2016

 

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهارهزار شهید استان گلستان یا مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج های فراوانی است، فرمودند: انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است.
انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است
به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه 27 آذر ) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) افزودند: اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام به حدی است که پروردگار کریم در قرآن مجید به خاطر دادن این نعمت بی بدیل، بر بشریت منت می‌گذارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تعبیر قرآنی «رحمةً ‌للعالمین»، تعالیم پیامبر اعظم را راهی برای نجات همه بشریت خواندند و افزودند: دشمنان بشریت و صاحبان زر و زور با این تعالیم سعادت‌بخش مخالفند و به همین علت خداوند به پیامبر(ص) دستور می دهد ضمن خودداری از پیروی و سازش با کفار و منافقین، با آنان جهاد کن و بر آنان سخت بگیر.
 
ایشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشریت البته به تناسب شرایط مختلف گاه نظامی، گاه سیاسی، و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملتهای مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم(ص)، این مجموعه حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.
 
رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج های فراوانی است که «اتحاد، هم افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه مشترکات فراوان اسلامی»، راه حل این مشکلات و مصائب است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملتها و دولتهای اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیستها، توان تحمیل خواسته های خود بر مسلمانان را از دست می دهند و توطئه به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.
ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب افریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده شیطانی تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر را به عنوان منبع شر و نکبت برای ملتهای منطقه مورد اشاره قرار دادند و یادآوری کردند: در روزهای اخیر انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایران مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده اند اما همه می دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، افزایش فعالیتهای ضد اسلامی مستکبران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه ترس آنها از استقرار و استمرار یک نظام اسلامی قدرتمند، پیشرو و الگو دانستند و افزودند: دشمنان حتی اگر ادعای نرمش، و ظاهری آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا، وحشی و خشن هستند و ملتها باید برای مواجهه با این دشمنان بی اخلاق، بی دین و بی‌انصاف آماده باشند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، «اتحاد» را مهمترین آمادگی مورد نیاز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: همه فرَق اسلامی چه شیعه و چه سنّی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر(ص)، قرآن مجید و کعبه شریف را محور وحدت و همبستگی قرار دهند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، هوشیاری ملتها و دولتها در مقابل شیطنتهای سلطه گران را خواستار شدند و افزودند: چرا کشورهایی با ظواهر اسلامی حرف دشمنان را درباره تهدیدات و دشمنی‌های درونی جهان اسلامی قبول و به صراحت از سیاستهای آنها تبعیت می کنند؟
 
ایشان در پایان سخنانشان خطاب به ملت عزیز و امتحان‌داده ایران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ایستادگی در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقیقت»، بی‌تردید عزت و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس جمهور سالروز ولادت شریف و نورانی پیامبر اسلام(ص) را روز دعوت به حق و همه فضائل اخلاقی دانست و افزود: سیره پیامبر اکرم(ص)، وسط‌گزینی بین حق و باطل نبود، بلکه ایشان در عرصه حق، یعنی بهترین مسیر را انتخاب می‌کرد و معنای اعتدال نیز همین است.
 
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش پیشرفت مادی و معنوی در کنار یکدیگر گفت: امروز اقبال جوانان کشور به معنویت و حضور پرشور آنان در عرصه های معنوی بیش از گذشته شده و در عرصه پیشرفت مادی نیز براساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول سال به هفت ممیز چهار دهم درصد رسیده است.
 
آقای روحانی همچنین در خصوص اوضاع منطقه با اشاره به برخی گروهها و جریانها که به‌نام پیامبر رحمت، چهره دین را به ترور و خشونت آلوده کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملتهای مظلوم منطقه در مقابل تروریسم ایستاده و خواهد ایستاد.
 
رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی دولتهای اسلامی که از موفقیتهای مردم و ارتش در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند، افزود: متأسفانه برخی دولتهای اسلامی به‌جای آنکه نگران مردم مظلوم سوریه و زنان و کودکان و مجروحان و آوارگان در حلب باشند، نگران سرنوشت تروریستها و به‌دنبال سالم خارج‌شدن آنها از حلب هستند.
 
آقای روحانی، سیره و راه پیغمبر اکرم(ص) را مبارزه با ظلم و تجاوز خواند و گفت: واگرایی کشورهای اسلامی، آنها را از عظمت و پیشرفت باز می‌دارد و تنها راه نجات دنیای اسلام، همگرایی و اتحاد است.
 
در پایان این دیدار جمعی از میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند..
انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است
به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه 27 آذر ) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) افزودند: اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام به حدی است که پروردگار کریم در قرآن مجید به خاطر دادن این نعمت بی بدیل، بر بشریت منت می‌گذارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تعبیر قرآنی «رحمةً ‌للعالمین»، تعالیم پیامبر اعظم را راهی برای نجات همه بشریت خواندند و افزودند: دشمنان بشریت و صاحبان زر و زور با این تعالیم سعادت‌بخش مخالفند و به همین علت خداوند به پیامبر(ص) دستور می دهد ضمن خودداری از پیروی و سازش با کفار و منافقین، با آنان جهاد کن و بر آنان سخت بگیر.
 
ایشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشریت البته به تناسب شرایط مختلف گاه نظامی، گاه سیاسی، و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملتهای مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم(ص)، این مجموعه حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.
 
رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج های فراوانی است که «اتحاد، هم افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه مشترکات فراوان اسلامی»، راه حل این مشکلات و مصائب است.
 
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملتها و دولتهای اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیستها، توان تحمیل خواسته های خود بر مسلمانان را از دست می دهند و توطئه به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.
ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب افریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده شیطانی تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر را به عنوان منبع شر و نکبت برای ملتهای منطقه مورد اشاره قرار دادند و یادآوری کردند: در روزهای اخیر انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایران مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده اند اما همه می دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، افزایش فعالیتهای ضد اسلامی مستکبران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه ترس آنها از استقرار و استمرار یک نظام اسلامی قدرتمند، پیشرو و الگو دانستند و افزودند: دشمنان حتی اگر ادعای نرمش، و ظاهری آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا، وحشی و خشن هستند و ملتها باید برای مواجهه با این دشمنان بی اخلاق، بی دین و بی‌انصاف آماده باشند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، «اتحاد» را مهمترین آمادگی مورد نیاز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: همه فرَق اسلامی چه شیعه و چه سنّی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر(ص)، قرآن مجید و کعبه شریف را محور وحدت و همبستگی قرار دهند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، هوشیاری ملتها و دولتها در مقابل شیطنتهای سلطه گران را خواستار شدند و افزودند: چرا کشورهایی با ظواهر اسلامی حرف دشمنان را درباره تهدیدات و دشمنی‌های درونی جهان اسلامی قبول و به صراحت از سیاستهای آنها تبعیت می کنند؟
 
ایشان در پایان سخنانشان خطاب به ملت عزیز و امتحان‌داده ایران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ایستادگی در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقیقت»، بی‌تردید عزت و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس جمهور سالروز ولادت شریف و نورانی پیامبر اسلام(ص) را روز دعوت به حق و همه فضائل اخلاقی دانست و افزود: سیره پیامبر اکرم(ص)، وسط‌گزینی بین حق و باطل نبود، بلکه ایشان در عرصه حق، یعنی بهترین مسیر را انتخاب می‌کرد و معنای اعتدال نیز همین است.
 
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش پیشرفت مادی و معنوی در کنار یکدیگر گفت: امروز اقبال جوانان کشور به معنویت و حضور پرشور آنان در عرصه های معنوی بیش از گذشته شده و در عرصه پیشرفت مادی نیز براساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول سال به هفت ممیز چهار دهم درصد رسیده است.
 
آقای روحانی همچنین در خصوص اوضاع منطقه با اشاره به برخی گروهها و جریانها که به‌نام پیامبر رحمت، چهره دین را به ترور و خشونت آلوده کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملتهای مظلوم منطقه در مقابل تروریسم ایستاده و خواهد ایستاد.
 
رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی دولتهای اسلامی که از موفقیتهای مردم و ارتش در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند، افزود: متأسفانه برخی دولتهای اسلامی به‌جای آنکه نگران مردم مظلوم سوریه و زنان و کودکان و مجروحان و آوارگان در حلب باشند، نگران سرنوشت تروریستها و به‌دنبال سالم خارج‌شدن آنها از حلب هستند.
 
آقای روحانی، سیره و راه پیغمبر اکرم(ص) را مبارزه با ظلم و تجاوز خواند و گفت: واگرایی کشورهای اسلامی، آنها را از عظمت و پیشرفت باز می‌دارد و تنها راه نجات دنیای اسلام، همگرایی و اتحاد است.
 
در پایان این دیدار جمعی از میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
یک شنبه 28 آذر 1395برچسب:, :: 13:54 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 
«برج‌های‌مان را فقط به فوق لیسانس به بالا می‌فروشیم، البته مشاوره روانی و ارزیابی کارشناس ساختمان هم هست. اگر در این مشاوره قبول شدید در خدمت تان هستیم. این برج محل زندگی با فرهنگ‌هاست!»
به گزارش شفاف، اینها حرف‌های مشاور املاک است درباره فروش واحدهای برج معروفی در سعادت آباد تهران:
 
«برج‌های‌مان را فقط به فوق لیسانس به بالا می‌فروشیم، البته مشاوره روانی و ارزیابی کارشناس ساختمان هم هست. اگر در این مشاوره قبول شدید در خدمت تان هستیم. این برج محل زندگی با فرهنگ‌هاست!» 
 
- مگر برج شما چه ویژگی‌هایی دارید؟ من و همسرم هر دو لیسانس داریم. براساس چه معیاری آدم‌ها را گزینش می‌کنید؟ یعنی فقط فوق لیسانس به بالاها با فرهنگ هستنند؟ 
 
- آقا! همسایه‌ها شرط گذاشته‌اند، بیشترشان باکلاسند، می‌خواهند ساختمان‌شان یکدست باشد. حقشان است، نیست؟ خیلی‌هایشان تا 10 میلیارد برای این واحدها پول داده‌اند، شما که واحد 80 متری می‌خواهید باید خودتان را کمی با معیارهای آنها هماهنگ کنید. 
 
این‌ گفت‌و‌گو میان مشتری و بنگاهدار، تنها شرط‌ های خرید یا اجاره خانه در برخی برج‌های معروف مناطق شمالی تهران نیست، انگار این روزها ویژگی‌های ظاهری، عقیدتی و شغلی هم معیار انتخاب مشتری واحدهای گرانقیمت شده. اما اصلاً مبنای یکدست شدن فرهنگ و سطح زندگی برج‌ها چیست؟ همان فرهنگ آپارتمان نشینی یا یک فرهنگ من در آوردی جدید وعجیب و غریب مبتنی بر معیارهای جامعه سرمایه‌ داری یا بهتر بگویم نوکیسگی؟ 
 
برای اینکه بیشتر از این شرط‌ ها سر دربیاورید، بهتر است بنشینید پای حرف های یک برج ساز یا مشاور املاک در منطقه سعادت آباد تهران و ... 
 
مشاور املاک در سعادت آباد تهران بلوز چهارخانه پوشیده با عینک دورمشکی. با ابهت تکیه زده به صندلی پشت چرمی بلندش. بیشتر شبیه پروفسورهاست تا مشاور املاک. همه برج سازهای معروف منطقه را به قول خودش مثل کف دست می‌شناسد. 
 
- شما هم برای فروش برج‌هایتان شرط مدرک تحصیلی و مشاوره دارید؟ 
 
- نه؟ مگرمی‌خواهیم دانشگاه راه بیندازیم؟ کسی که برای شما از این شرط ها گذاشته، سنگ‌ قلاب‌تان کرده یا به قول ما قلاب سنگ. من خودم درهمان برج واحد فروخته‌ام. البته همه برج‌ها شرایطی دارند؛ خانم! بپذیرید بالاخره کسی که خانه دو سه میلیاردی یا 10 میلیاردی می‌خرد سطح زندگی و فرهنگش با کسی که واحد 400 میلیونی دارد یکسان نیست. 
 
- یعنی سطح فرهنگ آدم‌هایی که 10 میلیارد پول دارند به نظر شما بالاتر است؟ 
 
 نه من خدمت شما جسارت نمی‌کنم، اما بالاخره قبول کنید از لحاظ نوع زندگی یکی نیستند.
 
همین الان در بلوار 24 متری ساختمان پنج طبقه دارم. هر طبقه دو واحد؛ یکی 400 متری یکی 70 متری.
 
400 متری‌ها 10 میلیارد، 70 متری‌ها یک میلیارد. مسلماً کسی که 10 میلیارد پول دارد از نظر زندگی با آن یک میلیاردی در یک حد قرار نمی‌گیرد. این الان خودش شده یک معضل. 
 
 - یعنی برای واحد 70 متری شرط می‌گذارند؟ 
 
- بله بعضی‌ها شرط می‌گذارند که طرف آدم حسابی باشد یا یک جور دیگری مشکل را حل می‌کنند. 
 
 - چه جوری؟ 
 
- معمولاً مالک 400 متری واحد 70متری را هم می‌خرد به‌عنوان سوئیت میهمان. 
 
- یعنی یک میلیارد برای میهمانش هزینه می‌کند؟ 
 
- بله دیگه. بعضی هم که این کار را نمی‌کنند از ما می‌خواهند مشتری خوب پیدا کنیم اما نه آنجور که به شما گفته‌اند. ممکن است یک کسی فوق لیسانس باشد اما فرهنگ نداشته باشد ولی یکی با مدرک سیکل هم با فرهنگ باشد! 
 
 - فرهنگ از نظر شما یعنی چی؟ 
 
- این دیگر به مالکش بستگی دارد؛ برخی دوست دارند طرف به قولی شیک و پیک باشد. مثلاً اگر میهمانی گرفتند، طرف لوش ندهد. می‌دانید سعادت آباد محله مهاجر نشین است. همه نوع آدمی پیدا می‌شود. آپارتمان از متری 5 میلیون هست تا 35 میلیون. خودتان دیگر حسابش را بکنید. 
 
 برج‌ سازی در سعادت آباد تهران 
 
نخستین عکس‌العمل محمد- الف، مهندس عمران و برج ساز سعادت آباد به برخی شرط‌های مشاوران املاک و سازنده‌ها برای فروش واحدهایشان، خندیدن با صدای بلند است. خودش، پدر و بستگانش سال هاست که در سعادت آباد برج‌سازی می‌کنند. او درباره شرط‌ های عجیب و غریب می‌گوید: 
 
- آنها که شرط می‌گذارند در برج‌شان همه فوق لیسانس به بالا باشند، حتماً ساختمان را خاص شغل‌های ممتاز ساخته‌اند. برخی برج‌ها هم مثلاً همه‌ شان پزشکند، می‌خواهند، یکدست باشد. 
 
- یعنی شما هیچ شرطی برای فروش برج های‌تان نمی‌گذارید؟ 
 
- الان طرح‌های ما همه سونا، استخر و جیم دارند و حدوداً ماهی 500 – 400 تومان شارژ ماهانه‌شان است. قطعاً با این شرایط باید کسانی ساکن شوند که حاضرند این پول را بپردازند و سر ماه نگویند ما که از استخر و باشگاه استفاده نمی‌کنیم. در واقع یک جورغربال فرهنگی داریم. 
 
- غربال فرهنگی یعنی چی؟ 
 
- اینکه خریدار صرفاً پولدار نباشد؛ مثلاً پدر من اصلاً به این موضوع توجه نمی‌کند. همیشه به او می‌گویم از روی طرز صحبت و برخورد آدم‌ها هم می‌شود فرهنگ‌شان را حدس زد. 
 
 - چه جوری؟ 
 
 مثلاً کسی که می‌گوید «داش این خونه چند؟» یا «داش این خونه رو می‌خرم عددی نیست» قطعاً از همان پولدارهایی است که فقط پول دارند. برای همین بنگاه‌ها را توجیه می‌کنیم مشتری برایمان بیاورد که سرش به تنش بیارزد. 
 
- از نظر شما کسی که سرش به تنش می‌ارزد چطور آدمی است؟ 
 
- برای ما مطمئناً ملاک ماشین مدل بالا و فوق لیسانس نیست. ما می‌خواهیم آدم هایی برج‌مان را بخرند که از نظر فرهنگی و خانوادگی شخصیت داشته باشند، همین. 
 
 خانه‌هایی با دستشویی طلا و کاخ‌های زمستانی 
 
محمدرضا خندان، جامعه‌شناس چند باری از برج‌های شمال شهر تهران دیدن کرده. به قول او برج هایی با دستشویی‌های طلا و درهایی شبیه کاخ‌های زمستانی سن پترزبورگ. 
 
«فروشنده این برج ها معمولاً سویه‌های فرهنگی مشخصی دارند و سعی می‌کنند آدم‌هایی را گزینش کنند که از نظر فرهنگی بیشتر به خودشان نزدیک باشند. مثلاً در برجی که من دیدم سویه‌های غربی داشتند و سعی می‌کردند آدم هایی را گزینش کنند که اصلاً مذهبی نیستند. آدم‌هایی با ظاهر مدرن و غربی. آنها در ذهن خودشان، ترس‌هایی از افراد مذهبی دارند که درست نیست. مثلاً فکر می‌کنند این آدم‌ها ممکن است برایشان دردسر درست کنند. این اتفاق فقط ویژه شمال شهر نیست و برخی مناطق جنوبی هم همین ویژگی‌ها را دارند. مثل خیابان ایران در جنوب شرقی تهران که آنها هم گزینش‌های خاص خود را دارند و فقط به آدم‌هایی که از دید آنها مذهبی هستند، خانه اجاره می‌دهند و درباره آدم هایی با ظاهر متفاوت از خودشان نگرش‌های قالبی نشان می‌دهند.»
 
به عقیده او با این شیوه گزینش، تنها بحث حذف دیگری و دوپارگی جامعه، پررنگ تر می‌شود و آدم ها مدام از هم فاصله می‌گیرند؛ پدیده‌ای که اصلاً به نفع جامعه نیست. 
 
حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران هم دراین باره می‌گوید: «قاعدتاً در حوزه اموال غیرمنقول چون طبق قانون «مالکیت» محترم است هر کس می‌تواند ملکش را با شرط‌های خودش بفروشد. دقیقاً مثل عقد نکاح که خانواده زوجه برای زوج شرایط خاص قرار می‌دهند و کسی هم نمی‌تواند مانع‌شان شود.
 
اما از منظر اجتماعی چنین شرط‌هایی تبعیض و جدا کردن طبقات اجتماعی و در نهایت شکاف طبقاتی را به دنبال دارد و یک تهدید اجتماعی برای جامعه و همزیستی مسالمت‌آمیز فرهنگی آدم هاست. همین طور شرط های عجیب و غریب از این دست می‌تواند قیمت مسکن را به طور کاذب افزایش داده و سوداگری ایجاد کند.» 
 
 او حرف هایش را با ذکرخاطره‌ای از «کیم ووچونگ» مدیرعامل کارخانه «دوو» پایان می‌دهد مردی که میلیاردها ثروت دارد اما در خانه‌ای 70 متری زندگی می‌کند ووچونگ در کتاب خاطراتش با عنوان «سنگفرش هر خیابان از طلاست» می‌نویسد وقتی میهمان‌های زیادی به خانه‌اش می‌آیند او مجبور است ظرف‌هایش را در وان حمام بشوید. 
 
 حالا چه دستشویی خانه‌ تان از طلا باشد یا سنگ معمولی، درش شبیه دروازه کاخ‌ زمستانی سن پترزبورگ باشد یا درهای آهنی کوچه‌های دروازه غار، اگرفوق لیسانس دارید یا دیپلم ردی هستید و اگر دنبال خانه می‌گردید و هرمشاور املاکی شرط های خودش را برای شما شماره می‌کند، مطمئن باشید هیچ کدام از آن ویژگی‌ها و هیچ یک از این شرط‌ ها، ربطی به فرهنگ و بی‌فرهنگی شما ندارد.
 
یک شنبه 21 آذر 1395برچسب:آمریکا ، لبخند ، عراق, :: 23:32 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 رهبر معظم انقلاب:

حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص افزودند: امریکاییها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالفند و هیچگاه نباید فریب ظاهرسازی ها و لبخندهای آنها را خورد.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با ائتلاف شیعیان عراق فرمودند: امریکایی‌ها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالفند و هیچگاه نباید فریب ظاهرسازی‌ها و لبخندهای آنها را خورد.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب يكشنبه- 21 آذر- در دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروههای شیعه عراق ، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جریانها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنین پیروزیهای موصل، وظیفه رئیس و اعضای اصلی و همه جریانهای داخل تحالف ملی شیعیان عراق را بسیار سنگین و هرگونه تصمیم و عملکرد آنها را تأثیرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسیدن به اهداف ارزشمند تحالف ملی، فقط با حفظ انسجام و وحدت امکان پذیر است و باید برای استمرار این موضوع، مراقبت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از وظایف مهم تحالف ملی را حمایت از دولتهای مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای عبادی بویژه همراهی با حشدالشعبی، تأکید کردند: حشدالشعبی یا همان نیروهای مردمی یک ثروت عظیم و ذخیره بزرگ برای امروز و فردای عراق است که باید حمایت و تقویت شود.
ایشان موضوع علم و تحقیق را برای پیشرفت و اقتدار عراق بسیار مهم ارزیابی کردند و گفتند: تقویت دانشگاهها و استحکام بخشیدن به پایه های علم و تحقیق در عراق حتماً باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بخصوص آنکه امریکاییها و دیگر دشمنان ملت عراق، بسیاری از دانشمندان این کشور را به قتل رسانده اند.

رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه مهم دیگرهم به ائتلاف شیعیان عراق داشتند، «به امریکاییها اصلاً اعتماد نکنید».

حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص افزودند: امریکاییها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالفند و هیچگاه نباید فریب ظاهرسازی ها و لبخندهای آنها را خورد.
ایشان با تأکید بر اینکه توصیه همیشگی انقلاب اسلامی به ما، اعتماد نکردن به امریکا بوده است، خاطرنشان کردند: ما در جمهوری اسلامی ایران، هرگاه این توصیه را رعایت کردیم سود بردیم و هرگاه به فراموشی سپردیم، ضرر کردیم.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص موضوع عدم اعتماد به امریکا، به این نکته هم اشاره کردند که آنها برخلاف ادعاهای ظاهری به هیچ وجه به دنبال ریشه کن شدن تروریست های تکفیری نیستند و تلاش دارند تا بخشی از این تروریست ها را برای مقاصد آینده خود، حفظ کنند.حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون در موصل و همچنین در سوریه، امریکاییها، تمایلی به شکست کامل تروریست های تکفیری ندارند.ایشان با اشاره به فروش نفت عراق بوسیله داعش گفتند: در آن مقطع امریکاییها صرفاً نظاره گر حرکت ستونی نفتکش ها بودند و آنها را هدف قرار نمی دادند، بنابراین نباید به امریکاییها اعتماد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی آینده عراق را بسیار روشن تر و بهتر از شرایط امروز دانستند و تأکید کردند: پیشرفت عراق به نفع جمهوری اسلامی ایران است و هماهنگی بیش از پیش دو کشور نیز به نفع دو طرف است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقی به دلیل پذیرایی و میهمان نوازی از زائران اربعین، پیاده روی اربعین را پدیده ای عظیم و بی نظیر خواندند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حکیم رئیس ائتلاف شیعیان عراق ضمن قدردانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از روند شکل گیری ائتلاف ملی و اقدامات انجام شده بیان کرد و با تبریک پیروزیهای اخیر در عراق، سوریه و یمن گفت: یکی از نتایج مهم ائتلاف ملی شیعیان در عراق، تصویب قانون حشدالشعبی بود که علاوه بر رأی مثبت نمایندگان تحالف ملی، ائتلاف شیعیان توانست، نظر تعداد زیادی از نمایندگان جریانها و گروههای دیگر را نیز با خود همراه سازند

 وقتی سیک ها از شیعیان مهمترند

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به سوریه حتی به روال رایج دنیا، با مستشاران نظامی ایرانی هم دیدار نکرد.
 محمدجواد ظریف در سفر اخیر خود به هندوستان، در حالی با لباس و ژست مخصوص هندی، به معبد پیروان آیین سیک رفت که سال گذشته سفر چندساعته اش به سوریه را بدون زیارت حرم حضرت رقیه(س) به پایان برده بود.
به گزارش صراط، ظریف وزیر خارجه کشورمان در سفر اخیر به هند، روز پانزدهم آذر به همراه همسرش مریم ایمانیه در معبد طلایی این کشور واقع در منطقه امریتسار حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. نکته قابل تامل اینکه ظریف در این سفر ظاهر و پوشش خود را به شکل سیک‌ها درآورده بود. 

چرا ظریف به معبد سیک‌ها رفت ولی به زیارت حضرت رقیه(س) نرفت؟
اینکه حضور ظریف در معبد سیک ها ضرورت داشته یا نه و اینکه چرا این تصمیم گرفته شده، چندان مورد بحث نیست آنچه قابل تامل است اینکه ظریف در حالی با پوشش مخصوص به معبد پیروان این آیین رفته که مرداد ماه سال گذشته ترجیح داد سفر به سوریه را بدون زیارت حرم حضرت رقیه (س) به پایان ببرد.
در واقع اگر تصمیم ظریف برای حضور در معبد سیک ها را به دلایل سیاسی یا هر توجیه دیگری بپذیریم، زیارت نکردن از حرم حضرت رقیه (س) در سفر به سوریه قابل پذیرش نیست. اگر بهانه ظریف، موضوع امنیت باشد، باید گفت گزارش های مربوط به بحران سوریه نشان داده که به طور کلی حرم حضرت رقیه(س) همواره نسبت به حرم حضرت زینب (س) از امنیت بیشتری برخوردار بوده است. با این حال، ظریف به زیارت حضرت زینب (س) رفت اما به زیارت حضرت رقیه (س) نرفت.
حتی با در نظر گرفتن اهمیت مسائل سیاسی، دیدار نکردن ظریف با مستشاران نظامی ایرانی حاضر در سوریه هم قابل انتقاد است. وقتی تعداد زیادی از مستشاران نظامی ایران در سوریه برای دفاع از حرم آل پیامبر(ص) به مبارزه با دشمن مشغولند عدم توجه ظریف به آنها چه معنایی دارد؟
این در حالی است که دیدار مقام های کشورهای مختلف با نظامیان هموطن خود در بیرون از مرزها امری رایج است و علاوه بر پیام های سیاسی و برای روحیه دادن به نظامیان هم موثر است. شاید به همین دلیل است که مقام های آمریکا و اروپایی در سفر به کشورهایی مانند افغانستان، هرگز دیدار با نظامیان خود را از برنامه خارج نمی کنند.

 رییس سازمان بسیج:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده‌ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شوند.
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده‌ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شوند.
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای 5 سال اخیر سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اشاره به موضع گیری های رسانه های معاند و ضد انقلاب پس از انتصاب وی به ریاست سازمان بسیج گفت: موضع من در برابر فتنه و سران فتنه همان صحبت هایی که قبلا انجام داده ام است و هیچ تغییری نکرده است.
وی ادامه داد: بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند مگر این که یک زمانی بیایند درساحت ملت و رهبری معظم انقلاب توبه کنند.رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآورشد: موضع بنده در این خصوص کاملا روشن است، یکی از افتخارات ما این است که در ماجرای فتنه شفاف عمل کردیم و حضرت آقا می فرمایند: «پاسداری غیر محافظه کارانه» و ما باید به این دستور رهبری را عمل نماییم.سردار غیب پرور در پایان گفت: من در صیانت از انقلاب به هیچ وجه اهل مماشات نیستم؛ رسانه ها و سایت های معاند و ضد انقلاب هم هرچه می خواهند بگویند و بنویسند.

 توکلی:

در همایش تحلیل چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا، سیاست‌های سیاسی و اقتصادی این کشور پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست‌جمهوری از سوی کارشناسان سیاسی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت
 
به گزارش ایسنا، سیدمحمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و سفیر پیشین ایران در فرانسه و احمد توکلی، وزیر اسبق کار و امور اجتماعی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش تحلیل چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا در اتاق بازرگانی اصفهان شرکت کردند.
در ابتدای این جلسه محمدصادق خرازی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص استراتژی‌های سیاسی آمریکا گفت: آن چه در اتفاقات سیاسی و تحولات جهانی در یک ماه اخیر بعد از انتخابات آمریکا می‌توانیم برداشت کنیم این است که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا تأثیرات زیادی در معادلات جهانی دارد، منتها این تأثیرات در آمریکا خلاصه نمی‌شود. آمریکایی‌ها امروز سردرگم هستند که با این انتخابات اخیر و انتخاب ترامپ چگونه باید با دنیا تعامل کنند. در اتاق‌های فکر آمریکا امروز همه خروجی بحث‌ها این است که چگونه ترامپ را با دنیای امروز تطبیق دهیم و هنوز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها نمی‌دانند سیاست آمریکا در آینده چه خواهد بود.
 
خرازی گفت: اعتقاد دارم ترامپ توسط تندروهای آمریکا به نوعی گروگان گرفته شد و به شخصه آینده خوبی برای آینده آمریکا و مناسباتش با اروپا نمی‌بینم. آخرین موضع ترامپ این بوده است که بنده برای سرنگونی هیچ رژیمی در خاورمیانه پول خرج نمی‌کنم.
سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد گفت: ترامپ از یک سو مبارزه با تروریسم را در رأس اقدامات خود قرار می‌دهد و از سویی با روسیه روابط خوب برقرار می‌کند و از طرفی هیچ کشور اروپایی را متحد خود نمی‌داند اما اطرافیان آمریکا یک جور دیگر فکر می‌کنند.وی افزود: رئیس جدید سازمان CIA برای مهار عربستان دکترین تعریف می‌کند و از طرفی علیه ایران موضع‌گیری می‌کند و از طرفی هم بر همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم صحه می‌گذارد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: آمریکا به ایران امتیازاتی داده است تا برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند. همه اروپایی‌ها از توافق ۱+۵ حمایت می‌کنند و اعتقاد به بازبینی برجام ندارند. بسیاری از کسانی که در حوزه سیاست‌ بین‌المللی دست دارند مانند رئیس سازمان ملل صحبت از همبستگی برای قوام برجام می‌کنند.
خرازی گفت: در عرف جهانی چند نوع تحریم داریم. یکی رژیم تحریم بین‌الملل است و یکی هم رژیم تحریم‌های دو جانبه. اولین تحریم‌های آمریکا با آغاز انقلاب شروع شد و با اشغال سفارت آمریکا به اوج خود رسید. تحریم دوم حرکت آمریکا در سال ۹۶ بود که قانون داماتو را علیه ایران به تصویب رساند. همان زمان آمریکا درگیر سرکوب نیروهای عراقی بود که در این هنگام سیاست مهار دوگانه آمریکا مطرح و لایحه داماتو تهیه و تنظیم شد. سومین نوع رژیم تحریم مربوط به دانش هسته‌ای است. آمریکا می‌گوید تحریم‌های هسته‌ای را در حالت استندبای قرار داده است؛ در حالی که ۱+۵ تمدید تحریم‌ها علیه ایران را قبول ندارد.
در ادامه این جلسه احمد توکلی در خصوص استراتژی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا گفت: باید یک سری واقعیت‌ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم صحیح تصمیم بگیریم. آمریکا مشخصاتی دارد که اگر رئیس‌جمهورش عوض شود تأثیرات آن در کشورهای دیگر گاهی تأثیر می‌گذارد و گاهی تأثیر نمی‌گذارد. آمریکا در کل طرفدار جهانی‌سازی است و می‌خواهد جامعه بشری را به سمت منافع خود مدیریت کند. این مدیریت آمریکا توسط سازمان‌های بین‌المللی اعمال می‌شود. دولت آمریکا مدام بدهی‌اش افزوده می‌شود و باید دید این دولت به ازای هر نفر آمریکایی چقدر بدهکار است. برای مثال دولت آمریکا به نسبت دولت پرتغال دو برابر بدهی به ازای هر نفر دارد.
 
 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 21 آذر 1395برچسب:ارتش, :: 23:18 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی
چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-
نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.
 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.
 
این در حالی است که هجوم جنگنده‌ها در جریان منازعات در ورای مرزها هیچ‌وقت به مثابه تصرف کشور مورد تهاجم قرار گرفته محسوب نمی‌شود و تنها بخشی از اراده کشور مهاجم را در قالب تخریب و وارد کردن خسارات به کشور دیگر تحمیل می‌کند.
 
به هر میزان که نیروی زمینی قدرتمند باشد در واقع نشان از میزان قدرت ارتش آن کشور دارد، برای نمونه ارتش کشوری همچون عربستان، که از این حیث ضعیف است و از نیروی انسانی شجاع، تاکتیک پذیر و زبده برخوردار نیست، نمی‌تواند در عرصه منازعات بردی داشته باشد.
 
اگرچه کارشناسان نظامی نیروی زمینی را نیرویی انسان‌محور می‌دانند، اما از آنجا که در عصر کنونی سلاح‌ها و بمب‌های متنوعی برای تخریب گسترده نیروهای پیاده به‌وجود آمده است، این نیرو نیز برای دفاع و پیشروی نیازمند تجهیزات آفندی و پدافندی فنی، تخصصی و پیچیده است که می‌توان عنوان کرد نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین ارکان این نیرو را تشکیل می‌دهند.
 
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی متاثر از تهدیدات منطقه‌ای تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی

امروزه مهمترین شاخصه‌هایی که یک نیروی زمینی را در صدر توان رزمی قرار می‌دهد، عبارتست از سرعت و تحرک بالا، آرایش سریع، اتکا به نیروی متخصص، رصد لحظه به لحظه و تدبیر مقابله با تهدید، ارتقای ضریب اطلاعاتی و عدم غافلگیری، و از همه مهمتر وحدت در اجرای عملیات است که هر نیرویی به این مولفه‌ها مجهز باشد، در صحنه نبرد کارآیی لازم را برای نیل به اهداف سلسله مراتب خواهد داشت. 

 

روستای مصر از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. این روستا در دشت کویر ایران واقع شده است. نام‌های پیشین روستای مصر، چاه دراز، کلاته یوسف، مزرعه یوسف بوده است.
 
 


ادامه مطلب ...

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از دیروز به علت عارضه گوارشی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده است.
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از رئیس ستاد اقامه نماز کشور عیادت کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با حضور در بخش آی.سی.یو این بیمارستان ضمن گفتگو با تیم پزشکی از نزدیک در جریان روند معالجه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی قرار گرفت و برای وی دعا و آرزوی سلامتی کرد.حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از دیروز به علت عارضه گوارشی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده است.
 
حال عمومی حجت الاسلام قرائتی خیلی بهتر است 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حال عمومی حجت الاسلام قرائتی خیلی بهتر از آن چیزی است که من تصور می کردم. 
 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پس از عیادت از حجت الاسلام قرائتی درباره حال عمومی ایشان افزود: وی دیروز عمل کرده و اکنون الحمد الله حال عمومی ایشان فوق العاده است و دلیل آن هم  این است که ایشان دعا گو و علاقمند زیاد دارند و در طول این سال ها کارهای خیر زیادی انجام دادند.  

 نتیجه جراحی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رضایت بخش است 

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی روز گذشته جراحی شد که نتیجه عمل وی رضایت بخش بوده است . 
 محمد آقاجانی افزود: وی با توجه به عارضه گوارشی که دچارش شده بود پس از بستری شدن روش های تشخیصی لازم درباره ایشان انجام شد . 
 وی گفت : همکاران جراح گوارش تشخیص دادند که وی باید جراحی شود که روز گذشته عمل انجام شد و نتیجه آن نیز رضایت بخش بود . 
 آقاجانی با بیان اینکه درمان وی ادامه خواهد داشت افزود: خوشبختانه حال عمومی آقای قرائتی مساعد است و همکاران ما در تیم جراحی و گوارش از نتیجه جراحی راضی هستند و مسیر درمان را به امید بهبودی و سلامت کامل ادامه خواهند داد .
وی گفت: تعبیر حضرت آقا(مقام معظم رهبری) در پیام نماز درباره آقای قرائتی بسیار زیبا بود و ایشان را «عالم مجاهد و خستگی ناپذیر» خطاب کردند، این تعبیرات از آقا نسبت به کسی کم شنیده ایم؛ هم عالم و هم خستگی ناپذیر. 
 رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: می توان گفت حجت الاسلام قرائتی چیزهایی که کسی اهتمامی به آن نداشت در طول عمر و جوانی خود احیا کردند که از جمله آن (بیست و پنجمین) اجلاس سراسری نماز است که چیز بسیار مهمی است. 
 وی ادامه داد: همچنین در بحث زکات که خیلی ها نمی دانستند زکات چیست که در سال مقادیر زیادی بابت زکات جمع آوری و در مسائل خیر مصرف می شود و ایشان کارهای فراوان فوق العاده ای در این زمینه داشتند. 
 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: امیدواریم ایشان به زودی زود از این بیمارستان با سلامتی کامل مرخص شوند
توکلی:
احمد توکلی نماینده سابق مجلس گفت: وزیری عضو هیئت مدیره ۱۸ شرکت است که با فشار آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز ۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان او است. او همچنین از مخالفت ویزر راه با طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین خبر داد. مطابق این طرح، قرار بود ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود ولی آخوندی آن را تورم زا دانسته بود
به گزارش تسنیم، احمد توکلی پیش از ظهر امروز در نشستی با عنوان "در برابر فساد" پیرامون بررسی علل ناکارآمدی مبارزه با فساد با بیان اینکه نخستین علت ناکارآمدی مبارزه با فساد در جامعه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند اگر در امت من هرکس امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دیگری بیندازد، دچار مصیبت می‌شویم.وی افزود: علت دیگر فساد، عملکرد دو دسته از افراد در جامعه است که اگر آن‌ها سالم باشند جامعه نیز سالم می‌شود و اگر آنها فاسد شوند، جامعه نیز فاسد می‌شود، این دسته رهبران و علمای جامعه هستند و البته علما در این میان نقش پررنگ‌تری دارند.رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به محدود بودن آزادی بیان و قلم گفت: بدون آزادی بیان و قلم مبارزه با فساد ممکن نیست، آزادی بیان و رسانه برای شفافیت و شفافیت برای مبارزه با فساد، بسیار لازم و ضروری به‌شمار می‌روند و این عناصر به یکدیگر وابسته هستند.
نماینده سابق مجلس با اشاره به عملکرد دستگاه‌های مبارز با فساد تصریح کرد: دستگاه‌هایی که مبارز با فساد هستند اگر خود به صورت نسبی آلودگی پیدا کنند، آن وقت سیستم به صورت خودکار از خود دفاع نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه وقتی مفسدان در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند قانون به شکلی تنظیم می‌شود که انجام فساد به صورت قانونی به نفع آن‌ها تمام ‌شود، تصریح کرد: وزیری عضو هیئت مدیره 18 شرکت است که با فشار، آن‌ها را کنار گذاشت اما امروز 14 شرکت در دست همسر و فرزندان او است، این در حالی است که با این موضوع مبارزه‌ای نشد.
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: در مجلس قبل به‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم، اعلام کردیم ظرف 5 سال مالیات این بخش 27 درصد شود اما وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود.
وی با اشاره به تسخیر فساد و درگیر شدن سیستم گفت: ما فساد را سیستمی می‌بینیم، درباره این نوع نگاه البته به ما انتقاد شد، اما در این راستا دیده‌بان شفافیت و عدالت را راه‌اندازی کردیم تا برای مبارزه در این زمینه وارد عمل شویم.
رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به راه‌اندازی شعبه این موسسه در اصفهان گفت: ما در دیده‌بان کار سیاسیِ غیرسیاسی انجام می‌دهیم یعنی در جهت مصالح کشور کار کرده اما دارا و ندار نمی‌کنیم. ما در این موسسه مفسده‌های بزرگ را شناسایی کرده و آن‌ها را به دستگاه قضا اعلام می‌کنیم، این فضای سیستمی را به‌جز حمایت همه مردم نمی‌توانیم رصد کنیم.
توکلی اظهار داشت: آموزش حقوق شهروندی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند سبب برانگیخته شدن مردم پیرامون مبارزه با فساد شود. درباره حقوق‌های نجومی نیز اقداماتی انجام شد که کافی نیست، براساس قانون سمن‌ها ما می‌توانیم در این زمینه کمیته حقیقت یاب تشکیل دهیم.
این نشست در قالب مناظره قرار بود با حضور حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه و از فعالان اصلاح طلب برگزار شود که در ابتدای برنامه عنوان شد وی به دلیل پاره‌ای مشکلات شخصی قادر به حضور در نشست نشده است

 

با اعلام قاضی محمدی‌کشکولی، جزئیات جلسه «علنی» محاکمه زاکانی «محرمانه» اعلام شد.
با اعلام قاضی محمدی‌کشکولی، جزئیات جلسه «علنی» محاکمه زاکانی «محرمانه» اعلام شد.
به گزارش تسنیم، جلسه محاکمه علیرضا زاکانی با شکایت دولت، وزارت نفت و یک شخص حقیقی صبح امروز در دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی برگزار شد.
عد از اینکه نماینده دادستان، نماینده حقوقی دولت، نماینده حقوقی وزارت نفت و شاکی خصوصی، مطالب خود را مطرح کردند، زاکانی به دفاع از خود پرداخت.
در حالی که در ابتدا، این جلسه علنی اعلام شده بود، اما بعد از بیان برخی موارد از سوی زاکانی از جمله درخصوص پرونده کرسنت، تنفسی 5 دقیقه‌ای اعلام شد که در پی آن تصمیم به «محرمانه‌بودن» مطالب مطرح شده در رسانه‌ها گرفته شد؛ قاضی محمدی‌کشکولی نیز از خبرنگاران خواست به هیچ‌وجه جزئیات جلسه منتشر نشود.زاکانی نیز اعلام کرد بعد از پایان دادگاه، مطالب را در سایت خود منتشر خواهد کرد.با نزدیک شدن به اذان ظهر، ادامه جلسه برای اخذ آخرین دفاعیات زاکانی و همچین ارائه آخرین مطالب شاکیان به جلسه بعدازظهر موکول شد.

 

8 ماه پس از افشای فیش‌هایی که نشان می‌داد برخی از مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند سندی منتشر شده است که بر اساس آن پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی با بخشنامه نوبخت و طیب‌نیا وزیر اقتصاد صورت گرفته است‌.
صراط:  8 ماه پس از افشای فیش‌هایی که نشان می‌داد برخی از مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند سندی منتشر شده است که بر اساس آن پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی با بخشنامه نوبخت و طیب‌نیا وزیر اقتصاد صورت گرفته است‌.

به گزارش راه دانا، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه دومین گزارش دیوان محاسبات به مردم در خصوص پرداخت‌های ناعادلانه و نامتعارف درباره غیرقانونی بودن حقوق‌ها گفت: باید این موضوع را تفکیک کنیم که تصمیم‌گیرنده که ما از آن تحت عنوان تصمیم نادرست در دیوان محاسبات یاد می‌کنیم و در قانون نیز گفته شده است که غیرقانونی است و آن تصمیماتی که به اقدام غیرقانونی یا تصمیم نادرست منجر می‌شود‌، باید دقت داشت که این تصمیم نادرست ازجانب تصمیم‌گیرنده نادرست گرفته می‌شود.وی افزود: در اینجا خطا از پرداخت‌کننده، از آقای مدیرعامل، از هیئت مدیره‌، از هیئت عامل و از هیئت امنا سر می‌زند و آنها بودند که تصمیم گرفتند این پول را پرداخت کنند.

نکته قابل توجه در اظهارات رئیس دیوان محاسبات کشور پرداخت‌هایی است که بر اساس دستور‌العمل‌ها به این مدیران صورت گرفته است‌؛ پیش از این علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که اکثر دریافت‌ها طبق قوانین و مقرراتی بوده که برای مدیران تعیین کرده بودند، به همین دلیل ما ضوابط و آیین‌نامه‌ها را اصلاح کردیم.
نوبخت هم در این خصوص اذعان کرده بود‌: آنچه موجب شد که دستگاه‌های اجرایی بتوانند پاداش‌های غیرمتعارف پرداخت کنند مجوزهای قانونی است که در قوانین مختلف به برخی از آنان داده شده است.
بر اساس سندی که سایت خبری دانا دیروز منتشر کرد با دستور و امضای محمدباقر نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی‌، پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی تصویب شد تا طبق این دستور‌، اضافه پرداخت علیرغم حقوق به مدیران پرداخت شود.

این سند مربوط به دستور‌العمل فوق‌العاده خاص مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌های دولتی و شرکت‌های بیمه مرکزی و بیمه ایران است‌، جالب آنکه ماجرای فیش‌های نجومی نیز از بیمه مرکزی آغاز شد و پس از آنکه به بانک رفاه و چند بانک دولتی دیگر رسید، شرکت بیمه ایران را نیز دربرگرفت تا مشخص شود منشأ اصلی حقوق‌های نجومی همین نامه‌ای بوده که طیب‌نیا وزیر اقتصاد و نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پای آن را امضا کرده‌اند.
محور دستورالعمل خاص طیب‌نیا و نوبخت، یکسان‌سازی حقوق بانک‌ها و بیمه‌ها است‌، این بخشنامه طبق نظر حقوق‌دانان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عامل شکل‌گیری تخلفات نجومی بوده است.
بر اساس این گزارش، علت اصلی تأکید نوبخت و طیب‌نیا بر قانونی بودن حقوق‌های دریافتی‌، مصوبه‌ای است که این دو نفر در سال 92 ابلاغ کرده و بانک‌ها و بیمه‌ها بر اساس آن به صورت قانونی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند!

امضای 2 عض کابینه پای حقوق‌های نجومی

نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند
مصوبه اخیر هیئت عمومی دیوان محاسبات اعلام می‌کند که تخلفات وزرا و مقامات توسط دیوان قابل رسیدگی و صدور رای است؛ این مصوبه اخیراً تهیه شده و بر اساس آن نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند که چرا چنین بخشنامه‌ای را برخلاف مصالح نظام ابلاغ کرده و عامل هدررفت بخشی از بیت‌المال شده‌اند.
بر اساس این ماده هر گاه ثابت شود که از ناحیه مسئولان بدون سوء نیت ضرری به بیت‌المال وارد شده است از طرف هیئت‌های مستشاری(دیوان) رأی به جبران آن ‌طبق ماده ۲۸ این قانون صادر خواهد شد و در مورد تخلفاتی که ناشی از دستور رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و وزراء بوده و اثر مالی داشته باشد علاوه بر جبران ضرر گزارش لازم حسب مورد جهت استحضار و اخذ تصمیم به مجلس داده خواهد شد.
بر اساس این مصوبه  نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند که بر اساس چه شرایطی اقدام به ابلاغ بخشنامه‌ای کرده‌اند که نه تنها منجر به کمرنگ شدن اعتماد مردم به مسئولین شده بلکه 8 ماه انرژی و هزینه کشور برای بازپس‌گیری این حقوق‌ها هدر رفته است.گفتنی است دولتمردان مدعی بودند مشکل حقوق‌های نجومی ریشه در دولت قبل داشته و ربطی به دولت یازدهم ندارد!
 

 

8 ماه پس از افشای فیش‌هایی که نشان می‌داد برخی از مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند سندی منتشر شده است که بر اساس آن پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی با بخشنامه نوبخت و طیب‌نیا وزیر اقتصاد صورت گرفته است‌.
صراط:  8 ماه پس از افشای فیش‌هایی که نشان می‌داد برخی از مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند سندی منتشر شده است که بر اساس آن پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی با بخشنامه نوبخت و طیب‌نیا وزیر اقتصاد صورت گرفته است‌.

به گزارش راه دانا، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه دومین گزارش دیوان محاسبات به مردم در خصوص پرداخت‌های ناعادلانه و نامتعارف درباره غیرقانونی بودن حقوق‌ها گفت: باید این موضوع را تفکیک کنیم که تصمیم‌گیرنده که ما از آن تحت عنوان تصمیم نادرست در دیوان محاسبات یاد می‌کنیم و در قانون نیز گفته شده است که غیرقانونی است و آن تصمیماتی که به اقدام غیرقانونی یا تصمیم نادرست منجر می‌شود‌، باید دقت داشت که این تصمیم نادرست ازجانب تصمیم‌گیرنده نادرست گرفته می‌شود.وی افزود: در اینجا خطا از پرداخت‌کننده، از آقای مدیرعامل، از هیئت مدیره‌، از هیئت عامل و از هیئت امنا سر می‌زند و آنها بودند که تصمیم گرفتند این پول را پرداخت کنند.

نکته قابل توجه در اظهارات رئیس دیوان محاسبات کشور پرداخت‌هایی است که بر اساس دستور‌العمل‌ها به این مدیران صورت گرفته است‌؛ پیش از این علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که اکثر دریافت‌ها طبق قوانین و مقرراتی بوده که برای مدیران تعیین کرده بودند، به همین دلیل ما ضوابط و آیین‌نامه‌ها را اصلاح کردیم.
نوبخت هم در این خصوص اذعان کرده بود‌: آنچه موجب شد که دستگاه‌های اجرایی بتوانند پاداش‌های غیرمتعارف پرداخت کنند مجوزهای قانونی است که در قوانین مختلف به برخی از آنان داده شده است.
بر اساس سندی که سایت خبری دانا دیروز منتشر کرد با دستور و امضای محمدباقر نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی‌، پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولتی تصویب شد تا طبق این دستور‌، اضافه پرداخت علیرغم حقوق به مدیران پرداخت شود.

این سند مربوط به دستور‌العمل فوق‌العاده خاص مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌های دولتی و شرکت‌های بیمه مرکزی و بیمه ایران است‌، جالب آنکه ماجرای فیش‌های نجومی نیز از بیمه مرکزی آغاز شد و پس از آنکه به بانک رفاه و چند بانک دولتی دیگر رسید، شرکت بیمه ایران را نیز دربرگرفت تا مشخص شود منشأ اصلی حقوق‌های نجومی همین نامه‌ای بوده که طیب‌نیا وزیر اقتصاد و نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پای آن را امضا کرده‌اند.
محور دستورالعمل خاص طیب‌نیا و نوبخت، یکسان‌سازی حقوق بانک‌ها و بیمه‌ها است‌، این بخشنامه طبق نظر حقوق‌دانان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عامل شکل‌گیری تخلفات نجومی بوده است.
بر اساس این گزارش، علت اصلی تأکید نوبخت و طیب‌نیا بر قانونی بودن حقوق‌های دریافتی‌، مصوبه‌ای است که این دو نفر در سال 92 ابلاغ کرده و بانک‌ها و بیمه‌ها بر اساس آن به صورت قانونی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند!

امضای 2 عض کابینه پای حقوق‌های نجومی

نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند
مصوبه اخیر هیئت عمومی دیوان محاسبات اعلام می‌کند که تخلفات وزرا و مقامات توسط دیوان قابل رسیدگی و صدور رای است؛ این مصوبه اخیراً تهیه شده و بر اساس آن نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند که چرا چنین بخشنامه‌ای را برخلاف مصالح نظام ابلاغ کرده و عامل هدررفت بخشی از بیت‌المال شده‌اند.
بر اساس این ماده هر گاه ثابت شود که از ناحیه مسئولان بدون سوء نیت ضرری به بیت‌المال وارد شده است از طرف هیئت‌های مستشاری(دیوان) رأی به جبران آن ‌طبق ماده ۲۸ این قانون صادر خواهد شد و در مورد تخلفاتی که ناشی از دستور رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و وزراء بوده و اثر مالی داشته باشد علاوه بر جبران ضرر گزارش لازم حسب مورد جهت استحضار و اخذ تصمیم به مجلس داده خواهد شد.
بر اساس این مصوبه  نوبخت و طیب‌نیا باید پاسخگو باشند که بر اساس چه شرایطی اقدام به ابلاغ بخشنامه‌ای کرده‌اند که نه تنها منجر به کمرنگ شدن اعتماد مردم به مسئولین شده بلکه 8 ماه انرژی و هزینه کشور برای بازپس‌گیری این حقوق‌ها هدر رفته است.گفتنی است دولتمردان مدعی بودند مشکل حقوق‌های نجومی ریشه در دولت قبل داشته و ربطی به دولت یازدهم ندارد!
 

 

 


ادامه مطلب ...

 

ناسا تصاویری از لبخند خورشید منتشر کرد.
،در تصویر جدیدی که روز جمعه از ستاره خورشید گرفته و توسط ناسا منتشر شده است، می توانیم لبخند زیبایی را روی صورت این ستاره درخشان ببینیم.
 
لبخند خورشید +تصاویر
 
لبخند خورشید +تصاویر
 
این عکس توسط رصدخانه دینامیکی ناسا گرفته شده است که قسمت‌های فعال ستاره در آن شبیه چشم‌ها و رشته‌هایی تاریک که در سطح این ستاره قرار دارند، شبیه دهانی هستند که در حال لبخند زدن می‌باشد.
پنج شنبه 18 آذر 1395برچسب:جلیلی, :: 17:22 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دانشجو که عصر دیروز سه‌شنبه ۱۶ آذر با حضور سعید جلیلی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
 
 

 

به گزارش شفاف، کمپانی هیوندای جدیدترین مدل اسپورت جنسیس یعنی G80 3.3T را تولید کرد. این خودرو بر اساس عملکرد محبوب Genesis G80 بهینه شده و از یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری توربو با قدرت 365 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. اطلاع دقیقی از قابلیتهای فنی این مدل ارائه نشده است.
خودروی زیبا 

 

 

موز یکی از میوه‌های مقوی نواحی گرمسیری است اما آیا می‌دانید زمان خوردن این میوه بر مفید یا مضر بودن آن اثر می‌گذارد؟
به گزارش شفاف، کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای دریافت بهترین خواص میوه موز و نیز جلوگیری از افزایش قند خون حتما این میوه مغذی را در وعده صبحانه مصرف کنند.
بررسی ها نشان می دهند خوردن میوه موز به همراه کره بادام زمینی در وعده صبحانه می تواند مانع از افزایش قند خون شود.
این میوه سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر است و برای سلامت دستگاه گوارش، پوست و مو و عملکرد بسیاری دیگر از اعضای بدن مفید است.
کارشناسان در عین حال توصیه می کنند به دلیل وجود خاصیت اسیدی در موز افراد آن را به همراه کربوهیدرات ها مصرف کنند تا خاصیت اسیدی این میوه به بدن آنها آسیب نرساند.
بدترین زمان برای خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی بویژه شب‌ها است زیرا باعث گرسنگی و تحریک اشتها و علاقه به خوردن مجدد غذا می شود همچنین به دلیل قند بالا و عدم تحرک افراد در شبها این میوه می تواند باعث ابتلا به دیابت و افزایش وزن در آنها شود.
 یزدی ها موز بخورند و شمالی ها نخورند!
 

 

رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات کلاسیک در مشهد، در حوزه علمیه این شهر مقدس به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.
به تازگی در فضای مجازی عکسی از رضا کیانیان منتشر شده که مربوط است به دورانی که وی در حوزه علمیه به عنوان طلبه مشغول به تحصیل بوده است.
رضا کیانیان علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در مشهد، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخته بود.کیانیان که پدرش صاحب مغازه طباخی بود، برادر بزرگتری به نام داود دارد که یکی از نخبگان فرهنگی مشهد است. داود که تا پیش از شهرت عمومی رضا و باز شدن پای او به عنوان بازیگر اول جریان اصلی سینما با واسطه دیده شدن سریال «شلیک نهایی» معروف‌تر از رضا بود، در حوزه نمایشنامه‌نویسی فعالیت دارد.
اما رضا کیانیان علاوه بر بازیگری تجربیاتی نیز در نویسندگی و طراحی صحنه در سینما دارد. او همچنین داماد خواهر سهراب سپهری نقاش و شاعر معروف معاصر است.کیانیان اخیرا در برنامه "دید در شب” گفت: شاگرد مقام معظم رهبری در حوزه علمیه بوده‌ام.
 
 

 

جهت افزایش روزی ادعیه بسیاری نقل شده است.
 در صحیفه عسکریه از امام حسن عسکری در جهت افزایش روزی این دعا نقل شده است: 
ﮐﺘﺐَ ﺇﻟﯽ ﺃﺑﯽ ﻣﺤﻤّﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻌﺾ ﻣﻮﺍﻟﻴﻪ ﻳﺴﺄﻟﻪ ﺃﻥ ﻳﻌﻠّﻤﻪ ﺩﻋﺎﺀ، ﻓﮑﺘﺐ ﺇﻟﻴﻪ ﺃﻥ ﺍﺩﻉُ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ :
ﻳﺎ ﺍَﺳْﻤَﻊَ ﺍﻟﺴّﺎﻣِﻌﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺑْﺼَﺮَ ﺍﻟْﻤُﺒْﺼِﺮﻳﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﻋَﺰﱠﱠ ﺍﻟﻨّﺎﻇِﺮﻳﻦَ ﻭَﻳﺎ ﺍَﺳْﺮَﻉَ ﺍﻟْﺤﺎﺳِﺒﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺭْﺣَﻢَ ﺍﻟﺮّﺍﺣِﻤﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺣْﮑَﻢَ ﺍﻟْﺤﺎﮐِﻤﻴﻦَ ﺻَﻞﱢﱢ ﻋَﻠﯽ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ ﻭَﺍﻝِ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ، ﻭَﺍَﻭْﺳِﻊْ ﻟﯽ ﻓﯽ ﺭِﺯْﻗﯽ، ﻭَﻣُﺪﱠﱠ ﻟﯽ ﻓﯽ ﻋُﻤْﺮﯼ، ﻭَﺍﻣْﻨُﻦْ ﻋَﻠَﯽﱠﱠ ﺑِﺮَﺣْﻤَﺘِﮏَ، ﻭَﺍﺟْﻌَﻠْﻨﯽ ﻣِﻤﱠﱠﻦْ ﺗَﻨْﺘَﺼِﺮُ ﺑِﻪ ﻟِﺪﻳﻨِﮏَ ﻭَﻟﺎ ﺗَﺴْﺘَﺒْﺪِﻝْ ﺑﯽ ﻏَﻴْﺮﯼ. 
ای شنوا تراز همه شنوندگان، و ای بیناتر از همه بینایان، ای آنکه بیشتر از همه مراقبی و سریعتر از همه حساب می کنی، ای مهربانترین مهربانها.و ای کسی که در حکومت از همه قوی تر هستی بر محمد وآل محمد درود فرست و روزی مرا فراخ گردان، و بر عمر من بیفزا ، و به رحمت خود بر من منت بگذار، مرا از کسانی قرار بده که دین تو را یاری کند، و غیر از مرا جای من قرار مده.
ﺻﻔﺤﻪ340-الصحیفه العسکریه الجامعه 
 

 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 158235
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1