پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 

وقتی فرزندان ما در مجالس عزای اباعبدالله(ع) حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی، در همه ابعاد به مصونیت دست پیدا می‌کنند. حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبت دارد، اما برای این حضور، سخنران، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) باید مسائل و مباحث واقعه کربلا را با دقت و به شکلی قابل فهم برای آنان بیان کند که ابهامات کودکان برطرف شود.
در این زمینه با سه تن از کارشناسان دینی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید؛

محمدرضا سنگری، محقق و پژوهشگر عاشورایی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه می گوید: پیشنیه تاریخی این موضوع اندکی با دیدگاه‌ها و رفتارهای ما در پیوند کودکان با روضه تفاوت دارد. وقتی مسائلی که رنگی از غم و اندوه دارند، مطرح می‌شود ما معمولاً می گوییم این قضایا را برای کودکان طرح نکنیم، حتی برخی گاهی از منظر روانشناسی نیز این موضوع را مطرح می‌کنند، اما در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می‌شود که آن‌ها کودکان را با این مسائل مواجه می‌کردند.
سنگری تصریح می کند: در سفر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا وقتی خبر شهادت مسلم بن عقیل(ع) رسید، امام(ع) این موضوع را از دختر کوچک ایشان پنهان نکردند، بلکه او را بر زانوی خود نشاند و موضوع را با او مطرح کرده، او را تسلی داده و فرمودند: من از این لحظه به بعد پدر تو هستم، زینب(س) مادر تو و بقیه بچه‌ها هم خواهر و برادر تو هستند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: حتی در پرورش شخص حضرت زینب(ع)، مادر ایشان در دوران کودکی او را بر زانو می‌نشاندند و داستان کربلا را با او مطرح می‌کردند، طوری که در سن سی و چند سالگی وقتی پدرشان امیرمومنان علی(ع) می‌خواهند کربلا را برای دخترشان توضیح دهند، ایشان می‌فرمایند پدرجان من همه مسائل را می دانم چون مادرم پیش‌تر به من گفته بودند، بنابراین مواجه کردن کودکان با برخی از این مسائل خوب است.
سنگری افزود: هنگام عزاداری در محرم، وقتی کودکان با اشک مادران مواجه می‌شوند و یاد حضرت علی اصغر(ع) مطرح می‌شود، به سبب کنجکاوی آن‌ها، این نقش در ذهن او می‌ماند و در نتیجه یک پیوندی از دوران کودکی با کربلا و عاشورای اباعبدالله(ع) خواهد داشت و این نوعی مصونیت بخشی درونی برای بچه‌ها است.
وی عنوان کرد: وقتی فرزندان ما در این مجالس حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی در همه ابعاد، برای آینده به مصونیت دست پیدا می‌کنند و از همین دوران کودکی نقشی در ذهن آن‌ها ایجاد می‌شود که بد نکنند، موجب آزار کسی نباشند یا از آب دریغ نکنند. این موضوعات در ذهن کودک می‌ماند و فرداهای او را شکل می‌دهد.

حجت الاسلام علی سرلک نیز گفت: آنچه در دستورات اهل بیت(ع) آمده این است که بچه‌های خود را با محبت ما بزرگ کنید، یعنی در جان و روح فرزندان خود مودت و محبت اهل بیت(ع) را پایه‌ریزی و نهادیه کنید.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها مأنوس شدن بچه‌ها با جلسات عزا و شادی اهل بیت(ع) است که در قالب نقاشی یا بیان داستان‌های کربلا، شبیه سازی، شعر، سرود، عواطف کودکان را با خاطرات کربلا گره زده که اگر اشکی هم از چشمان آن‌ها جاری شود عاملی برای سرازیر شدن محبت اهل بیت(ع) در دل آن‌ها است.
حجت الاسلام سرلک با اشاره به این موضوع که زندگی اولیاء خدا بر اساس فطرت الهی است گفت: چون بچه‌ها از خدای متعال فاصله نگرفتند، زبان دل آنها نیز فطری و بر همین اساس شنواتر و گویاتر از زبان دل بزرگترها است.
وی عنوان کرد: چند سالی است روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) با شکوه خاصی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود که مادران طفل شیرخوار خود را در آن حاضر می‌کنند، مادری که طفل شیرخوار خود را سر دست می‌گیرد به یاد لحظه‌ای که حضرت سید الشهدا(ع) اصغرش را به میدان آورد، فرزندش را در مسیر درک حقیقت زندگی قرار می‌دهد.
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اگر امثال سید محمد حسین طباطبایی در دوره طفولیت به معجزه قرآن مشهور می‌شوند بدون اینکه در مسیر آموزش قرآن باشند به دلیل قرآنی بودن خانواده او است که سبب شده به صورت طبیعی، ناخودآگاه و ناخواسته زبان او به قرآن باز شود. این نشان می‌دهد که کودک در پرتو هر چه قرار گیرد قلب او با آن انس گرفته و در راستای آن حرکت می‌کند، پس لازم است که مصائب، رشادت‌ها، حماسه‌ها و بزرگی‌های اهل‌بیت(ع) در دشت کربلا برای بچه‌ها بیان شود و بدانیم که بچه‌ها با فطرت پاک خود شاید بهتر از بزرگترها این مسائل را متوجه شده و درک کنند.
وی می گوید: درباره واقعه عاشورا آن مصائبی که از زبان کودکان امام حسین(ع) برای ما بازگو می‌شود گاهی اوقات بسیار تاثربرانگیزتر از مسائلی است که از زبان بزرگترها بیان شده است؛ به عنوان مثال دختر امام حسین(ع) تعبیری دارد که از اسب پدر می‌پرسد ای اسب پدر! بگو بابایم را آب نوشاندند یا او را تشنه کشتند؛ سوالی ساده است اما عظمت فطرت کودک را نشان می‌دهد. جمله ای تاثیر گذار است که قلب هر انسان حق جویی را به درد می آورد.

حجت السلام سرلک در ادامه گفت: در موضوع عزاداری برای حضرت علی اصغر(ع) همین لالایی که برای او خوانده می‌شود، خود سوگ‌نامه و سوگواره عظیمی است که نیاز به هیچ بیان دیگری ندارد، چرا که این عاطفه فطری و بین‌المللی است، الان در کشور خودمان، ارمنی‌ها برای حضرت علی اصغر(ع) به صورت خاص مراسم روضه و عزا دارند، چرا که فطرت انسان‌ها افق روضه کودک را درک می‌کند، امید که همه ما بتوانیم فرزندان خود را با محبت محمد و آل محمد(ع) تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام سید حسین خادمیان از کارشناسان مطرح دینی درباره روضه خوانی برای کودکان معتقد است: روضه خوانی برگرفته از یک حقیقت تاریخی بر مبنای واقعه کربلا و ابزار مهمی برای هدایت و تربیت انسان‌ها است، بنابراین می‌توان از روضه به عنوان عاملی برای تربیت نسل کودک و نوجوان استفاده کرد، همان‌گونه که علوم زیستی و تاریخی می تواند به زبان کودکانه و قابل فهم ارائه ‌شود، باید واقعه کربلا نیز به همین شکل برای آن‌ها بیان شود.
وی می افزاید: در حقیقت واقعه کربلا روش صحیح زندگی کردن و عامل شناخت نور از تاریکی است، بنابراین باید داستان ظالم و مظلوم به زبانی برای کودک بیان شود که برای او قابل فهم باشد و از طریق احساس و عاطفه آن حالت انکسار قلبی و عطوفت و نرمی برای او پیش آمده و با حقیقت ناب زندگی که منجر به سعادت او می‌شود آشنا شود.
خادمیان ادامه می دهد: نباید مطالبی که برای کودک بیان می‌شود همراه با ابهام باشد و او را در شک رها کند، بنابراین زمانی که از روضه برای بیان این حقیقت تاریخی استفاده می‌شود باید با دقت و ظرافت لازم جملات را ادا کرد، تا در زمانی کوتاه ابهامات کودک درباره واقعه کربلا برطرف شده و با یک کشف شیرین از مجلس روضه خارج شود. اهل منبر، وعاظ، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در جلسات عزاداری دقت کنند که کودکان در روضه امام حسین(ع) با اصل امامت و ولایت آشنا شوند.
 

 

هر جای دمشق که باشی، وقتی هنگام نماز خود را به حرم حضرت رقیه(س) برسانی انگار در ایرانی. اکثر افراد ایرانی هستند و تمام مراسم هم به زبان فارسی است.
 شنبه شب در سوریه هلال ماه محرم دیده شد و دیشب دومین شب از این ماه بود که اولین مراسم عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) در حرم دختر 3 ساله ایشان حضرت رقیه(س) برگزار شد.
در دمشق پایتخت سوریه اگرچه از جنگ خبری نسیت و زندگی روال عادی خود را دارد، اما هنوز سایه ناامنی دست از سر آن برنداشته است.
ایست و بازرسی‌های متعدد برای عبور و مرور در سطح شهر، حرکت خودروها را کم می‌کند و در مناطق شلوغ مثل بازارها و زیارتگاه‌ها و میادین اصلی، حضور نیروهای امنیتی پررنگی دارند.
برق در برخی نقاط دمشق خصوصا در شبها برای ساعاتی قطع می شود و تنها مراکزی که از دستگاههای موتور برق و برق اضطراری برخوردارند می توانند از روشنایی استفاده کنند اما خیابانها تاریک است.
در این میان منطقه منتهی به حرم حضرت رقیه(س) که در نزدیکی بازار معروف حمیدیه و مسجد اموی قرار گرفته، وضعیت متفاوت تری دارد. کوچه پس کوچه های منتهی به حرم عموما باریک با دیوارهای سنگی بلند هستند که هنوز در برخی از آنها سنگرهایی با کیسه های شنی برجای مانده و نیروهای امنیتی در آن بیشتر به چشم می خورند.
برای رسیدن به حرم حضرت رقیه(س) دست کم باید 5 پست ایست و بازرسی را رد کرد. بازرسی ها با احترام صورت می گیرد و همه هم می دانند که فعلا برای حفظ امنیت چاره دیگری نیست.
حرم حضرت رقیه(س) در روزهای گذشته تنها از ساعت 8 صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا باز بود اما از امشب (شب دوم محرم) ساعاتی بیشتر حرم برروی زائرین باز است تا مراسم عزاداری در آن انجام شود.



حرم چندان شلوغ نیست خصوصا در روز اما هرچه به مغرب نزدیک می شویم جمعیت بیشتری خود را به صحن کوچک حرم فرزند خردسال حسین(ع) می رسانند.
نماز مغرب و عشا به جماعت خوانده می شود و بلافاصله بعد از آن زیارت عاشورا.
پس از مراسم دعا، سخنرانی است و بعد هم روضه و سینه زنی.


 


ادامه مطلب ...

 

ماجراهای «بابا لنگ دراز» چگونه ایرانی می‌شوند؟

 

 
قصه‌های «بابا لنگ‌دراز» را خیلی‌ها خوانده‌ و دیده‌اند، ماجراهای دختری به نام «جودی ابت» که حالا قرار است توسط «بیژن بیرنگ» ایرانی شوند.
 ماجراهای دختری به نام «جودی ابوت» در داستان بابا لنگ‌دراز برای بسیاری از ایرانی‌ها کاملا آشناست و شخصیت‌های این داستان را کامل می‌شناسند.
قصه‌ای که پس از ۱۰۴ سال هنوز بر سر زبانهاست
داستان «بابا لنگ‌دراز» را در سال ۱۹۱۲ نویسنده‌ای امریکایی به نام جین وبستر نوشته است که منتقدان معتقدند برجسته‌ترین اثر او نیز محسوب می‌شود.
قهرمان این سریال دختری به نام جودی ابوت است که از درون یک نوانخانه و شرایط بد آن روایت می‌شود. داستان و روایتی دلنشین که حالا پس از گذشت ۱۰۴ سال هنوز هم برای مخاطبانش جذاب است و اثرگذار.
اقتباس‌های تصویری پیاپی از «بابا لنگ دراز»/ موفقیت نسخه کارتونی
در سال ۱۹۱۹ و درست ۸ سال پس از انتشار داستان‌های «بابا لنگ دراز» اولین نسخه سینمایی این رمان پرفروش به صورت صامت ساخته شد. بعد از آن هم اقتباس‌های دیگری از این قصه صورت گرفت و حتی نسخه کره‌ای آن هم ساخته شد. 
اما چیزی که شاید در ذهن ایرانی ها بیشتر باقی مانده باشد و شکل نوستالژیکی به خود گرفته باشد، نسخه کارتونی آن است که در سال ۱۹۹۰ توسط یک کمپانی ژاپنی تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ساخته شد و با همراهی دوبله خوب ایرانی توانست جای خود را در ذهن نوجوانان باز کند.
«زهره شکوفنده» دوبلور توانمندی است که جای جودی ابوت صحبت کرده است و در عین حال توانسته شادابی و سرزندگی این شخصیت را به خوبی به مخاطبان منتقل کند.
کارتون بابا لنگ دراز که ساخته شده توسط یک کمپانی ژاپنی است در بین کشورهای آسیایی و اروپایی از محبوبیت خاصی برخوردار است. ماجرای دختری باهوش و سرزنده به نام جودی که در یک پرورشگاه نگهداری می‌شود در اوایل مجموعه سختگیری خانم مدیر که زنی جدی است را به تصویر می‌کشد.
در ادامه جودی آبوت به کمک حامی خود وارد مدرسه خصوصی می‌شود که جودی از حامی فقط نامی بیشتر نمی‌داند (آقای جان اسمیت) آقای جان اسمیت شخصیتی پنهان در داستان دارد و جودی فقط سایه‌ای از آقای جان اسمیت را در ذهن خود دارد سایه‌ای بر روی دیوار با پاهای دراز که او را بابا لنگ دراز می‌خواند. جودی آبوت با کمک‌های آقای جان اسمیت به دانشگاه وارد می‌شود در دانشگاه به سختی درس می‌خواند تا فاصلهٔ فرهنگی خود را با همکلاسیانش کم کند. کارتون بابا لنگ دراز از جاودانه‌ترین کارتون‌های قدیمی است که با داستانی قدرتمند و شیوا فقر و سختی کودکان یتیم را به تصویر می‌کشد.
توجه ویژه مقام معظم رهبری به داستان سالم «بابا لنگ‌دراز»
چندی پیش محسن چینی‌فروشان از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطره‌ای قابل تأمل از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیداری رهبر انقلاب فرمودند فیلم بابا لنگ‌ دراز را بیاورید من ببینم چون داستان آن را در گذشته خوانده‌ام و می‌خواهم فیلم آن را نیز ببینم. این فیلم یک فیلم سالم است ولی با رویکردی آمریکایی یعنی شما پرچم آمریکا را در تمام صحنه‌ها می‌بینید و ما اگر تمام وقت خود را صرف چنین کاری کنیم موفق بوده‌ایم.
چندی پیش بیژن بی‌رنگ نیز اعلام کرد که بناست به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی این سریال را با محتوای ایرانی تولید کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: مدتی است به ساخت مجموعه «بابا لنگ دراز» فکر می‌کنم و پیشنهاد آن را با مسئولین سیما در میان گذاشتم.
وی ادامه داد: دوستان گفته‌اند که به محض پایان نگارش قسمت اول کار را کلید بزنید، اما من هیچوقت سریال‌هایم را به این سبک نساختم و همیشه قسمت به قسمت نوشتم و ساختم و اگر ایرادی در جریان تولید دیدم آن را اصلاح کردم.
کارگردان سریال «همسران» با اشاره به روند تولید این سریال ‌و اینکه آیا ممکن است از ساخت منصرف شوید گفت: نه هرگز این اتفاق نخواهد افتاد چراکه دوست ندارم اینطور شود. در حال حاضر هم ترجیحم بر این است که متن را قسمت به قسمت نوشته و بعد شروع به ساختن کنم و امیدوارم به توافق برسیم.
وی درباره قصه این مجموعه تلویزیونی و اینکه چطور قرار است ایرانی شوند، بیان داشت: داستان «بابا لنگ دراز» شبیه به همان قصه‌ای نیست که در کارتون این اثر دیدیم. معتقدم هر اثری را با توجه به شرایط هر کشور، مشکلات و نیازهایشان تولید کرد و من نیز روی این موضوع پایبند هستم.
داستان «بابا لنگ‌دراز» در نسخه ایرانی درباره چهار زوج و دو دختر که دانشجو هستند روایت شده است. این مجموعه نگاهی به داستان مشهور «بابا لنگ دراز» دارد و بابا لنگ دراز تمهیدی برای این مجموعه جدید است که مبنای آن کمدی خواهد بود. اما لحظات عاطفی هم خواهد داشت.
 

 

«انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل» با اشاره به برخی مسائل داخلی ایران از جمله بیانیه اخیر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس اعلام کرد وی در میان دو جناح محافظه‌کار و اصلاح‌طلب ایران از احترام برخوردار است.
«انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل» در گزارشی به شخصت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پرداخت و نوشت خدمت نظامی طولانی‌مدت قاسم سلیمانی و روابط وی با رهبران نظام و تصویری که وی به عنوان یک قهرمان ملی در ایران دارد به او کمک می کند چنانچه بخواهد در آینده وارد سیاست شود.
این مرکز اسرائیلی در ادامه به بیانیه سلیمانی که در تاریخ 15 سپتامبر منتشر شد پرداخته است؛ سلیمانی در این بیانیه گفته بود جبهه دشمن همواره به دنبال تفرقه میان صفوف ملت‌های ایران است، وی در ادامه خواسته بود به این اظهارات جبهه مقابل توجه نشود.
سلیمانی افزوده بود: من سرباز کوچکی از سربازان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستم و با لطف و کمک خدا این راه را ادامه خواهم داد.
در ادامه گزارش مذکور آمده است: سلیمانی با جمله آخر اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کاندید نخواهد شد. وی این سخنان را پس از آن اعلام می‌کند که طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی درباره قصد محافظه‌کاران ایران برای معرفی سلیمانی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری منتشر شد.
این مرکز اسرائیلی افزود: این بیانیه سلیمانی همچنین در پاسخ به سخنان «دنیس راس» دیپلمات آمریکایی بود که در مصاحبه‌ای با یک روزنامه عربستانی گفته بود: «افزایش فشارها بر ایران به خاطر سیاست‌های منطقه‌ای‌اش، جایگاه میانه‌روها به رهبری حسن روحانی را تقویت و جایگاه تندروها در سپاه قدس از جمله قاسم سلیمانی را تضعیف خواهد کرد.»

انجمن تفکر منطقه‌ای اسرائیل سپس اعلام کرد: بیانیه سلیمانی مورد استقبال تمام گروه‌های سیاسی ایران قرار گرفت؛ خبرگزاری فارس وابسته به جناح اصولگرایان نوشت: این بیانیه پاسخی حکیمانه به مداخلات آمریکا که با هدف تفرقه میان جامعه ایران و تعمیق مداخلات غربی در کشور صورت می‌گیرد؛ بود. روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز نوشت: تصمیم قاسم سلیمانی برای باقی ماندن در بُعد نظامی باید ستوده شود و جایگاه وی به عنوان یک اسوه و ذخیره جامعه باید حفظ شود؛ اعتماد در ادامه از قاسم سلیمانی برای دفاع از ایران در طول جنگ ایران و عراق وجنگ کنونی علیه داعش قدردانی کرد و شجاعت وی را ستود.
مرکز اسرائیلی مذکور در ادامه نوشت: سلیمانی یک محافظه‌کار است و کمتر مواضع خودش در قضایای حساس را نشان می‌دهد اما تاییدی که وی در سال‌های اخیر در ایران از آن برخوردار شده و رو به افزایش است، قابل کتمان نیست.
در ادامه این گزارش آمده است: مثالی برای این تایید داخلی آن است که کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی کمپینی را تحت عنوان «همه ما قاسم سلیمانی هستیم» راه‌اندازی کردند و دیگر اینکه پس از فوت مادر سلیمانی در سپتامبر 2013 همدردی‌های بسیار گسترده‌ای با وی شد و بسیاری از این افراد ازاصلاح‌طلبان بودند.
در پایان گزارش مذکور آمده است: مشارکت قاسم سلیمانی در رویارویی‌های نظامی در عراق و سوریه و تحقق دستاوردهایی توسط وی، با تایید بی‌سابقه‌ای همراه شد؛ دهها عکس و فیلم از زندگی وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک تمبر برای قدردانی از وی چاپ شد و یک کلیپ ویدئویی به نام «ژنرال» در شبکه یوتیوپ قرار گرفت.ت

 

سفیر عربستان سعودی در آمریکا از آمادگی کشورش برای پذیرش فتح الله گولن رهبر مخالفان دولت آنکارا خبر داد.
به نقل از شبکه خبری العالم، منابع نزدیک به فتح الله گولن که در تبعید خود خواسته در آمریکا ساکن است، به واشنگتن تایمز گفتند که «عبدالله بن فیصل» سفیر عربستان سعودی و گولن در یک هتل تفریحی در شهر «هریسبرگ» ایالت پنسیلوانیا ملاقات کوتاهی داشتند و در مورد شرایط سیاسی منطقه و راه های بازگرداندن ثبات به منطقه گفتگو کردند.این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که سفیر سعودی همچنین آمادگی و تمایل کشورش را برای میزبانی از این روحانی مخالف دولت ترکیه اعلام کرده و گفته است: این امر در صورتی اتفاق خواهد افتاد که ترکیه بر خواسته خود از واشنگتن برای تحویل دادن گولن اصرار ورزد.
«عبدالله بن فیصل» اظهار داشت که ریاض موافقت واشنگتن و آنکارا را برای این تصمیم جلب خواهد کرد.
گفتنی است، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز ۱۶ جولای گفته بود در صورتی که آنکارا مدارک مستدل و محکمی از نقش گولن در کودتای ترکیه ارائه دهد، واشنگتن درخواست آنکارا برای تحویل گولن را بررسی خواهد کرد.
گولن از طرف دولت ترکیه متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت «رجب طیب اردوغان» است.

 

 

حجت الاسلام مصلحی اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی علیه توان دفاعی کشور را ناشی از فریب خوردن او توسط عده‌ای دانست.
به گزارش شفاف؛ حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگویی درباره پیوستن ایران FATF گفت: موضوعی که در ماجرای FATF مهم است این است که قانون مبارزه با پولشویی در مجلس قبل تصویب شد که باید بدان عمل شود.

وی تاکید کرد: با وجود چنین قانون جامع و خوبی، بحث FATF را مطرح کرده‌اند که عمل به این کنوانسیون ذلت کشور را در پی دارد. البته هیچگاه ملت زیر بار چنین ذلتی نمی‌رود.

وزیر سابق اطلاعات درباره اظهارات اخیر هاشمی در تضعیف توان دفاعی کشور نیز گفت: به نظرم آقای هاشمی را به دلیل فقدان اطلاعات، فریب می‌دهند.

 
 

 انتقاد فرمانده ناجا از بدعهدی آمریکایی‌ها

فرمانده ناجا با انتقاد از بدعهدی آمریکایی‌ها، گفت: دشمنان این کشور که در راس آن آمریکاست اگر قدرتی داشتند حتما امنیت ما را بهم می‌زدند، شما دیدید که به تعهدات خود عمل نکردند، طلب‌های ما را ندادند و..‌. اما برای نوروز پیام تبریک می دهند.
انتقاد فرمانده ناجا از بدعهدی آمریکایی‌ها
صراط: فرمانده ناجا با انتقاد از بدعهدی آمریکایی‌ها، گفت: دشمنان این کشور که در راس آن آمریکاست اگر قدرتی داشتند حتما امنیت ما را بهم می‌زدند، شما دیدید که به تعهدات خود عمل نکردند، طلب‌های ما را ندادند و..‌. اما برای نوروز پیام تبریک می دهند.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در پنجمین گردهمایی نگهبانان محله و موسسات حفاظتی که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا امنیت خوبی که کشور ما دارد، حفظ کرده و از آن حفاظت کنیم.
وی با اشاره به شعار هفته ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی با سه هدف ارتباط بیشتر با مردم و نخبگان، افزایش خدمات به مردم و قدردانی از همکاران این هفته را آغاز کرده است.
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت امنیتی کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز اتفاقاتی در جهان رخ می‌دهد که مردم برخی از این کشورها به جای فکر زندگی کردن به فکر زنده ماندن هستند و نمی‌دانند که اگر امروز از خانه بیرون رفتند آیا زنده به خانه بر می‌گردند یا خیر.
اشتری با تاکید بر اینکه امروز امنیت مطلوبی در کشور داریم به نقش ولایت فقیه در تامین امنیت کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فردی حکیم، هوشیار و توانمند است که سکان هدایت کشور را بر عهده گرفته و همه هم این موضوع را قبول دارند.
وی با بیان اینکه این یک لطف برای کشور است، اظهارکرد: چتر ایشان برای همه با هر تفکر و دینی است و هرکه شهروند این کشور است، چتر حمایت ایشان را بر سر خود احساس می‌کند.
فرمانده ناجا بنیه دفاعی را عامل دیگری در تامین امنیت کشور اعلام  کرد و گفت: اگر دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد دلیلش این است که ما قدرت بازدارنده داریم و امروز بسیج، ناجا، ارتش و سپاه تحت رهبری یک فرمانده اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و موضوعات اجتماعی کوتاهی‌هایی شده است، ادامه داد: اما با وجود این مشکلات مردم حاکمیت را دوست دارند و اجازه نمی‌دهند کشور ضعیف شود. در مناسبات مختلف حضور دارند چراکه کشورشان را دوست دارند و نمی‌خواهند اتفاقی که در جاهای دیگر افتاده در این کشور هم بیفتد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: دشمنان این کشور که در راس آن آمریکاست قدرتی داشتند حتما امنیت ما را بهم می‌زدند، شما دیدید که به تعهدات خود عمل نکردند، طلب‌های ما را ندادند و..‌. اما برای نوروز پیام تبریک می دهند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه تامین امنیت عمومی و در بعضی موارد تامین امنیت ملی هم بر عهده پلیس است، گفت: پلیس باید کاری بکند که مردم در امنیت و آرامش باشند.
وی پلیس را امین مردم دانست و افزود: بنای ما این است که موسسات حفاظتی و مراقبتی را با کمک خود مردم تقویت کنیم و گسترش دهیم و این اقدام هم کار ما را سبک می‌کند و هم به مردم آرامش می‌دهد.
اشتری از نگهبانان محله خواست که با مراکز انتظامی، کلانتری‌ها و... همکاری داشته باشند و تاکید کرد: کلانتری‌ها و مراکز انتظامی هم از نگهبانان محله حمایت کنند.
فرمانده ناجا با اشاره به رونمایی از منشور اخلاقی موسسات حفاظتی گفت: همه ما باید به این منشور پایبند باشیم .
دو شنبه 12 مهر 1395برچسب:امام حسین, :: 22:50 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

در گزارش تصویری زیر مراسم عزاداری شب اول محرم در حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام را می‌بینید.
 
تصاویر/شب اول محرم در کربلا
 
تصاویر/شب اول محرم در کربلا
 
تصاویر/شب اول محرم در کربلا
 
تصاویر/شب اول محرم در کربلا
 


ادامه مطلب ...

 

رونوشت : کانال تلگرامی فارس پلاس @fars_plus نوشت:
سعید راد در برنامه هفت ضمن تقدیر از ظریف گفته : در حوزه سیاسی وزاری کشورهای مختلف جلوی وزیر خارجه ما زانو می زنند
.
.
 
داداش اشتباه گرفتیا ! اون که جلو امیر کویت زانو زده بود ظریف بود

 

مشاور معاون اول روحانی با اذعان به وجود حقوق های نجومی گفت: دریافتی حدود 2 هزار 500 نفر را بررسی کردیم که 50 نفر بالای 30 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. با این وجود، او در مورد نقش حسین فریدون در پرونده بانک ملت دست به فرافکنی زد و کل ماجرا را از اساس تکذیب کرد!

صراط: دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اینکه حقوق‌ برخی مدیران دولت و دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف نامتعارف بوده است را ما هم قبول داریم و البته تنها در دستگاه‌های اجرایی و دولت خلاصه نمی‌شود.

به گزارش فارس کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،در پاسخ به این سوال که آیا دولت حقوق های نجومی رو تخلف می داند یا خیر؟ دیوان محاسبات اسامی نزدیک به 400 نفر را به عنوان گیرندگان حقوق های نجومی اعلام کرده که رقم زیادی است، چرا چنین سونامی در کشور ایجاد شده و چرا دولت مخالف شفافیت درآمدهای مدیرانش است؟ اظهارداشت: هر چیزی که خلاف قانون باشد، تخلف است، اگر در بحث پرداخت حقوق ها قانونی داشتیم مبنی بر اینکه فردی مجاز نیست بیشتر از این مبلغ (سقف تعیین شده) حقوق بگیرد و هر کسی خلاف این قانون عمل کرده باشد خلاف کرده اما مشکل ما این است که موضوع حقوق‌ها در یک فضای خاصی قرار گرفت به طوری که بزرگترین آفت برای مبارزه با فساد سیاسی کردن آن است.

قبول داریم حقوق برخی از مدیران دولتی نامتعارف بوده است

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: اینکه حقوق‌ برخی مدیران دولت و دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف نامتعارف بوده است ما هم قبول داریم و البته تنها در دستگاه‌های اجرایی و دولت خلاصه نمی‌شود.بلکه این موضوع شمولیت دارد و پرداختی ها در همه نهادها باید نظارت و کنترل شود.

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: حالا این سوال مطرح می شود که ایا قبل از مصوبه شورای حقوق و دستمزد در این دولت که سقف دریافتی ها را مشخص کرد، دستگاهی این کار را انجام داده بود؟ یعنی کف یا سقف حقوق تعیین کرده بودند؟ آنها از نظر ما متخلف هستند که ضوابط پرداخت را رعایت نکردند، یعنی یک سری آیتم هایی را در لیست حقوقی خود قرار دادند که مجاز و جایز نبودند که این آیتم ها را در لیست حقوقی خود قرار دهند مانند همان مواردی که سازمان بازرسی و دیوان محسبات اعلام کردند که تذکراتشان را داده اند.

پالیزدار خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این دستگاه های نظارتی درباره اعداد و ارقام دریافتی این افراد (مدیران) تذکر نداده بودند ما گزارشی نداریم از دستگاه های نظارتی مبنی بر اینکه این میزان عدد(حقوق)، عددی نیست که آن فرد باید بگیرد بلکه فقط در گزارشها گفته اند که این آیتم هایی که در فهرست حقوقی‌ این مدیران قرار داده شده درست نبوده است.

وی تصریح کرد: مثلا برخی افراد آیتم‌هایی را در داخل اضافه کاری لحاظ کرده بودند که بر این اساس مبلغ اضافه کاری یا مزایای یک مدیر می بینیم که از حقوق او بیشتر می شود. که این تخلف محسوب می شود زیرا آیتم هایی قرار داده که قانونی نبوده و این تخلف است.

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارداشت: از سوی دیگر اینکه بگوییم چون این مبلغ را می گرفتید خلاف کرده اید درست نیست زیرا قانون‌گذار در آن مقطع زمانی قانونی وضع نکرده بود لذا این دولت آمد و در جلسه شورای حقوق و دستمزد مصوبه‌ای را تعیین و سقف دریافتی را مشخص کرد. مواردی هم که برخورد صورت گرفته بود آنهایی بودند که ضوابط را رعایت نکرده بودند.

50 مدیر بالای 30 میلیون دریافتی داشته‌اند/ دریافتی 2500 مدیر را بررسی کردیم

 

 
برچسب ها: صراط ، نجومی ، حقوق ، فریدون


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:محرم, :: 23:27 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 یا حسین(ع)

افسران - یاحسین

 

السلام علیک یا اباعبدالله(ع)

یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:کنسرت ، قم ، ارشاد ،, :: 23:17 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

اولین کنسرت در تاریخ شهر مقدس قم با مجوز رسمی و متولی اداره ارشاد استان قم در محل سالن اصلی این اداره در روزهای قبل برگزار شد!
 اولین کنسرت در تاریخ شهر مقدس قم با مجوز رسمی و متولی اداره ارشاد استان قم در محل سالن اصلی این اداره در روزهای قبل برگزار شد!
به گزارش انقلاب نیوز، در روزهای قبل خبر از برگزاری یک کنسرت در شهر مقدس قم در رسانه ها منتشر شده که بلافاصله مراجع عظام تقلید و مردم متدین و مذهبی شهر قم بشدت از این اقدام ابراز ناراحتی کردند.
این کنسرت در محل سالن اصلی اجتماعات اداره ارشاد کل استان قم برگزار شده که جالب است متولی برگزاری این کنسرت هم اداره ارشاد قم بوده است؟!وجالب تر اینکه مدیر اداره ارشاد استان قم یک طلبه است و از دغدغه های مراجع تقلید و مردم متدین و مذهبی قم نیز به خوبی آگاه است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با انتقاد شدید از برگزاری این کنسرت در شهر مقدس قم تاکید کردند: با اجرای مجالس موسیقی و کنسرت قلب امام زمان علیه السلام متاثر می شود و شما آمران به معروف با مقابله و جلوگیری از این منکر بزرگ موجبات خرسندی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.
ایشان در دیدار رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر کشور و مسئولان ستاد قم در ادامه افزودند :حرمت قم باید حفظ شود ونباید در این موضوع سکوت کنید، با برگزارکنندگان کنسرت در قم باید برخورد جدی شود.
دیگر مراجع تقلید هم بصورت مختلف واکنش های تندی نسبت به برگزاری این کنسرت نشان داده اند و مردم متدین و مذهبی شهر قم هم بشدت از این اقدام اداره ارشاد استان قم ناراحت هستند و از مسئولین قم پاسخ میخواهند .
آیا به راستی تصاویری را که در زیر از برگزاری این کنسرت مشاهده میکنید در شان و جایگاه و عظمت خانه بی بی حضرت معصومه(س) که نشانه پاکدامنی و الگوی زنان است ؛ دست دادن زنان با مردان خواننده و نوازنده و بدحجابی و کف و سوت و... حرمت شکنی در یک شهر مذهبی آن هم مرکز نشر علوم اسلامی در جهان که مرکزیت حوزه علمیه در شان شهر قم است؟!
تصاویری از این کنسرت را در زیر مشاهده میکنید که واقعا تاسف بار و برای شهر مقدس قم واقعا دردناک و خجالت آور است در شهری که متعلق به صاحب الزمان است به این سبک قبح شکنی شود و دل حضرت مهدی(عج) را خون کنند.

محل برگزاری کنسرت اداره ارشاد در قم+عکس

 وزیر دفاع:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از اهداف نظام سلطه را تسلیم شدن کشور ما در برابر اهدافشان دانست و گفت: جهاد کبیر که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، دقیقا در نقطه مقابل نظام سلطه قرار گرفته و تسلیم به طور اساسی جایی در نظام جمهوری اسلامی ندارد. وزیر دفاع اظهار کرد: هدف دیگر نظام سلطه این است که ایران در مقابل اقدامات آن‌‎ها در منطقه، اقدامی انجام ندهد و فلسطین به فراموشی سپرده شود.
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از اهداف نظام سلطه را تسلیم شدن کشور ما در برابر اهدافشان دانست و گفت: جهاد کبیر که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، دقیقا در نقطه مقابل نظام سلطه قرار گرفته و تسلیم به طور اساسی جایی در نظام جمهوری اسلامی ندارد.
به‌ گزارش ایسنا، سردار سرتیپ حسین دهقان طی سخنانی در همایش تجلیل از خادمان و عوامل اجرایی راهیان نور دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دفاع مقدس برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار کشور افزود و درس بزرگی به جهانیان داد؛ درسی که به جهانیان آموخت ملت‌ها در برابر ظلم و کینه‌ورزی چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت ندارند.
وی افزود: درسی که ملت ما آموخت این بود که آنچه ضامن استقلال کشور است و دشمنان را از تهدید و تجاوز مایوس می‌کند، اتحاد، استقامت، جهاد، معنویت و پیروی از ولایت فقیه است.
دهقان در ادامه ماه محرم را ماه درس‌آموزی دانست و تصریح کرد: ملت ما با درس‌گیری از ماه محرم، انقلاب خود را به پیروزی رساند و تا همیشه در این راه باقی خواهند ماند.
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، یک بحث ارزش‌آفرین و قابل تقدیر است، گفت: با اردوهای راهیان‌نور، جهاد احیاء و فضای جبهه‌ها به همگان نشان داده می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه ایران کشوری است که همواره در معرض تهدید از سوی نظام سلطه بوده است، افزود: دلیل این امر، ماهیت نظام جمهوری اسلامی است که مقابل نظام سطه قرار دارد.

وی یکی از اهداف نظام سلطه را تسلیم شدن کشور ما در برابر اهدافشان دانست و گفت: جهاد کبیر که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، دقیقا در نقطه مقابل نظام سلطه قرار گرفته و تسلیم به طور اساسی جایی در نظام جمهوری اسلامی ندارد.
وزیر دفاع اظهار کرد: هدف دیگر نظام سلطه این است که ایران در مقابل اقدامات آن‌‎ها در منطقه، اقدامی انجام ندهد و فلسطین به فراموشی سپرده شود.
وی تاکید کرد: تنها ملتی که از آغاز در مقابل این جریان قرار گرفته است، ملت ایران است.
دهقان با اشاره به اینکه رکود و بیکاری از مشکلات داخلی کشور هستند، تصریح کرد: این مشکلات تنها مربوط به چند سال گذشته نیست که اگر بخواهیم این فضا را تغییر دهیم، باید فرهنگ دفاع مقدس را با ابتکار و سازماندهی امکانات در کشور عملیاتی کنیم.
وی نسل جوان تحصیل‌کرده و وفادار به ولایت را بزرگترین سرمایه کشور دانست و گفت: با این سرمایه‌ها می‌توان کارهای اعجازآمیزی انجام داد و دولت باید از این سرمایه‌ها به درستی استفاده کند.
دهقان با بیان اینکه ایران در منابع نفت و گاز در رتبه اول جهان است که ظرفیت عظیمی است، گفت: نظام سلطه از طریق جنگ نفت، قصد آسیب رساندن به این سرمایه را دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یک رویکرد برای همه دوران است، گفت: مردمی بودن، عدالت‌پایه بودن، درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن از مشخصات اقتصاد مقاومتی است.
وزیر دفاع تاکید کرد: در این زمینه مردم باید با تمام ظرفیت به صحنه بیایند و دولت از آن‌ها حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: دولت اگر دست در دست ملت داشته باشد، اقتصاد مقاومتی به عنوان محور امور انجام شدنی است.
دهقان تاکید کرد: دولت با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دنبال نقش‌آفرینی بیشتر در عرصه جهانی است.

 آیت‌الله جنتی:

پس از بیانات شفاف و علنی رهبر معظم انقلاب درباره کاندیداتوری احمدی نژاد که گفتند "من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید" رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در موضع‌گیری اخیر خود فتنه‌ای که داشت شکل می‌گرفت را در نطفه خفه کردند.
صراط: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در موضع‌گیری اخیر خود فتنه‌ای که داشت شکل می‌گرفت را در نطفه خفه کردند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که در قم برگزار شد، با  اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: این محرم ماهی که حیات دینی مردم با حضور در این مراسمات تجدید می‌شود و میثاقی با آل پیامبر (س) به‌حساب می‌آید.

وی بابیان اینکه احیای امر به معرف و نهی از منکر سبب قیام امام حسین(ع) شده است، تصریح کرد: همه مسلمانان وظیفه‌ دارند امربه‌معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و در این مقداری هم که کوتاهی شده به همان میزان هم فساد افزایش پیدا کرده و اگر به آن عمل نشود روزبه‌روز فساد در جامعه بیشتر می‌شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی همه مردم به‌ویژه روحانیت در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر مقدم هستند و باید نهادهای علمی من الجمله مجلس خبرگان رهبری پیشگام این موضوع باشند که در درجه اول امربه‌معروف و نهی از منکر را بشناسیم و در درجه بعد به مردم آن را بشناسانیم.

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:رهبر, :: 23:2 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 

ظاهرا برقراری برخی پروازها به کشورهای غربی و شرقی و بعضا معلوم الحال – از جمله همین تایلند که مقصد اصلی گردشگری مستهجن به شمار می رود – چنان هوش از سر برخی مسئولان کشور برده که نیازی به رعایت موازین قانونی و شرعی را احساس نمی کنند.
 نخستین پرواز شرکت هوایی ملی تایلند (تای ایرویز) به ایران با تمسخر "چادر" همراه بود.
به گزارش صراط، این پرواز ساعت ۱۹ روز شنبه ۱۰ مهر ماه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین نشست؛ مهمانداران زن این پرواز علاوه بر لباس فرم خود، برای ورود به خاک کشورمان مطابق قوانین، روسری هم بر سر کرده بودند. با این وجود در تصاویری که از آنها منتشر شده، به وضوح چادر به عنوان حجاب برتر مورد تمسخر قرار گرفته است.
ماجرا از این قرار است که مهمانداران پرواز مذکور، در تهران، عکس هایی می اندازند که ظاهرا آنها را با پوشش چادر نشان می دهد اما واقعیت آن است که آنها فقط قسمت بالای بدن خود را با پوششی شبیه به چادر پوشانده اند که شکل تمسخرآمیزی از حجاب برتر را به نمایش می گذارد.
مشخص نیست که این عکس ها صرفا برای یادگاری انداخته شده اند و یا قرار است از همین پوشش وهن‌آلود استفاده شود هرچند استفاده از این پوشش ها بعید به نظر می رسد.
اینکه مهمانداران هواپیمای تایلندی این پوشش ها را از کجا تهیه کرده و با آن در کشورمان عکس یادگاری انداخته اند هم سوال و ابهام دیگری است که باید به آن پاسخ داده شود. اگر این لباس ها در کشورمان تهیه شده باشد که باید مسئولان سازمان هواپیمایی درباره این توهین توضیح مضاعف دهند.
ظاهرا برقراری برخی پروازها به کشورهای غربی و شرقی و بعضا معلوم الحال – از جمله همین تایلند که مقصد اصلی گردشگری مستهجن به شمار می رود – چنان هوش از سر برخی مسئولان کشور برده که نیازی به رعایت موازین قانونی و شرعی را احساس نمی کنند.
چندی پیش یکی از خدمه هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین در فرودگاه مهرآباد بدون حجاب ظاهر شد؛ این البته اولین رونمایی از کشف حجاب مهمانداران در دولت روحانی نبود. در اسفند 93 نیز کادر پروازی پرواز هامبورگ – مشهد در پایتخت معنوی کشور کشف حجاب کردند.

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر

تمسخر چادر؛ ارمغان اولین پرواز شرکت هواپیمایی تایلند به ایران +تصاویر
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:داعش, :: 22:57 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

 منابع خبری در استان نینوا عراق از تنبیه جدید داعش برای عناصر خود خبر دادند. به گفته یه منبع خبری در شهر موصل، گروه تروریستی تکفیری داعش گوش ۲۵ تن از عناصر خود را به جرم فرار از میادین نبرد اطراف این شهر، بُرید.
به گزارش ابنا، گروه تروریستی تکفیری داعش گوش ۲۵ تن از عناصر خود را بُرید. این گروه تروریستی جرم این افراد را فرار از میادین نبرد اطراف موصل عنوان کرد و مجازات آنان را بُرید گوششان اعلام نمود.
منابع خبری روز جمعه با اعلام این خبر به شبکه خبری "السومریة"، گفتند: این افراد پس از آنکه از میادین نبرد در مقابل نیروهای عراقی فرار کردند، توسط نیروهای اطلاعاتی داعش شناسایی و در زندان شهر موصل محبوس شدند و در نهایت دادگاه داعش آنان را محکوم به این نوع از مجازات کرد.
این منبع در ادامه افزودند: این مجازات در بیمارستان شهر موصل صورت گرفت و تنها بخشی از بالای گوش این افراد بُریده شد ولی آنان تهدید شدند که در صورت تکرار این خطا و فرار از میادین نبرد، هر دو گوششان بُریده خواهد شد.
این منبع خبری که خواست نامش فاش نشود در پایان خاطرنشان کرد: در میان تروریست هایی که مجازات شدند، چند تروریست فرانسوی و چینی نیز دیده می شدند و آنان نیز به دلیل فرار از میدان جنگ، قسمتی از یک گوش خود را از دست دادند.شایان ذکر است با نزدیک شدن رزمندگان عراقی به دروازه های شهر موصل و نیز حمله قریب الوقوع و همه جانبه ارتش، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) به منظور آزادسازی این شهر، بسیاری از ترروریست هایی که وظیفه دفاع از موصل را بر عهده دارند، با فرار از پست های خود، با مجازات های سنگینی از جمله اعدام مواجه می شوند.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) اسامی 7 ورزشکار دوپینگی را اعلام کرد.
 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) اسامی 7 ورزشکار دوپینگی را اعلام کرد.
به پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، بر اساس اعلام غلامرضا نوروزی، مراحل دادرسی تعدادی از ورزشکاران که در ماه های گذشته نمونه آنها مثبت شده بود پایان یافته و محرومیت این ورزشکاران به این شرح قطعی شده است:
1- ابوالفضل بهرامسری (والیبال)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول و متنولون، چهار سال محروم (از 21 فروردین 95 تا 20 فروردین 99)
2- حسام جعفری (واترپلو)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه تتراهیدروکانابینول، چهار سال محروم (از 14 فروردین 95 تا 13 فروردین 99)
3-مهرداد جوشن پسند (ووشو)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول؛ چهار سال محروم (از 14 فروردین 95 تا 13 فروردین 99)
4-حسین عبدی (بدنسازی)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول و متنولون؛ چهار سال محروم (از 22 اردیبهشت 95 تا 21 اردیبهشت 99)
5- محسن انتظاری (بدنسازی)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول و کلنبوترول؛ چهار سال محروم (از 11 اردیبهشت 95 تا 10 اردیبشهت 99)
6-مهدی کرمی (وزنه برداری)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول؛ چهار سال محروم (از 28 فروردین 95 تا27 فروردین 99)
7-سالار بیات (بدمینتون)، به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول و کلنبوترول؛ چهار سال محروم (از اول اسفند94 تا 30 بهمن ماه 98)
 
مطالب مرتبط
 
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:تاریخی, :: 22:53 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

گروهی از دانشمندان موفق شدند عمیق‌ترین غار جهان را در یکی از دریاهای جمهوری چک در عمق 404 متری آب شناسایی کنند.
 گروهی از دانشمندان موفق شدند عمیق‌ترین غار جهان را در یکی از دریاهای جمهوری چک در عمق 404 متری آب شناسایی کنند.
به گزارش فارس، یک گروه تخصصی شامل کارشناسان و روبات‌ها پروژه خطرناکی را به انجام رساندند که طی آن عمیق‌ترین غار زیردریایی جهان در جمهوری چک شناسایی شد.
این غار هرانیکا نامگذاری شده است و کارشناسان موفق شدند آن را در عمق 404 متری دریا کشف کنند. هرانیکا از آنچه که هم‌اکنون دومین غار عمیق جهان محسوب می‌شود و در کشور ایتالیا واقع شده، 12 متر عمیق‌تر است.

کشف عمیق‌ترین غار جهان +عکس
«کرزیستف استارناوسکی» غواص لهستانی نخستین بار در سال 1999 میلادی اعلام کرده بود که در اعماق این منطقه یک غار وجود دارد و می‌بایست آن را کشف کند. او به واسطه سنگ‌های آهکی که در عمق دریا مشاهده کرده بود، متوجه شد در این منطقه غار بزرگی وجود دارد و دهانه آن عمیق‌تر از سطحی است که او توانست تا آن مرحله شنا کند.

کشف عمیق‌ترین غار جهان +عکس
پس از گذشت حدود دو دهه سرانجام استارناوسکی یک گروه اکتشافی تشکیل داد و طی دو سال گذشته به کمک سیستم‌های هوشمند داده‌های فراوانی را از این منطقه جمع‌آوری کرد تا در نهایت توانست موقعیت دقیق غار را شناسایی کند.

این غواص صاحب‌نام سال 2014 میلادی توانسته بود تا عمق 200 متری دریا پایین برود و البته در این پروژه هم موفق به شناسایی غار نشد. ولی این بار به کمک روبات‌های هوشمند، او همکارانش توانستند عمیق‌ترین غار جهان را به ثبت برسانند.

 

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که احتمالاً نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان با استفاده از قوانین مالیاتی آمریکا که به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند است، به مدت 18 سال از پرداخت مالیات بردرآمد خودداری کرده است.
 روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که احتمالاً نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان با استفاده از قوانین مالیاتی آمریکا که به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند است، به مدت 18 سال از پرداخت مالیات بردرآمد خودداری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نا بر گزارشی که در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به چاپ رسیده است، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در اظهارنامه مالیات بردرآمد خود برای سال 1995، اعلام ضرر 916 میلیون دلاری کرده است و به واسطه قوانین مالیاتی که به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند آژانس املاک است، احتمالاً ترامپ به مدت 18 سال از این ضرر و خسارت برای خودداری از پرداخت مالیات بردرآمد سوء استفاده کرده است.

طبق این گزراش، این خسارت هنگفت که ترامپ در سال 1995 گزارش کرده است ظاهراً مربوط به اثرات باقی مانده از دهه 1990 است که در آن زمان آژانس املاک و امپراطوری کازینو وی متزلزل شد و تقریباً سقوط کرد.

در سال 1995، اوضاع کسب و کار ترامپ تقریباً در وضعیت بهتری قرار داشت اما او توانست از قوانین مالیاتی بیزانس به خاطر خساراتی که قبلاً به وی وارد شده بود به نفع خود استفاده کند تا از پرداخت مالیات بر درآمد فرار کند.

محاسبات روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که ترامپ احتمالاً توانسته سالیانه به مدت 18 سال، 50 میلیون دلار به دست آورد و با اینحال هیچ مالیات بر درآمد در این بازه زمانی پرداخت نکرده است.

 


ادامه مطلب ...
سخنان وزیرخارجه در سیاسی دانستن سوال نماینده نزدیک به جبهه پایداری با حواشی در صحن مجلس همراه شد.
مطهری به ظریف: از سخنان شما تحقیر مجلس برداشت می‌شد
 سخنان وزیرخارجه در سیاسی دانستن سوال نماینده نزدیک به جبهه پایداری با حواشی در صحن مجلس همراه شد.به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري كه رياست جلسه علني يكشنبه-11 مهر- را برعهده داشت بعد از طرح سوال از سوی کریمی قدوسی و پاسخی که وزیرخارجه به این سوال داد، گفت: تحث تاثير فضاي جلسه، برخي كلمات توسط دكتر ظريف مطرح شد كه احيانا تحقير مجلس تلقي ميشد،‌كلماتي که نبايد استفاده شود كه موجب تحقير مجلس شود.
وي افزود: جمله اي که آقای ظريف گفتند این بود که «براي حفظ احترام اجازه نخواهم داد هيچ يك از همكارانم در صحن مجلس مورد سئوال قرار گيرد.» بايد بگويم كه هر نماينده اي آزاد است كه از مسئولان سئوال كند. به هر حال ما اين ها را سهو لسان می دانیم و نمی خواهيم بگوييم عمدی در بیان آن داشته اند.
مطهری ادامه داد: از سوی دیگر نيت افراد در طرح سئوال هم نبايد موضوعيت داشته باشد كه اين سئوال كننده چه نيتي دارد، هر نيتي داشته باشد او آزاد است كه حرفش را بزند. اشاره مطهری به بخشی از سخنان ظریف بود که طرح این سوال را سیاسی کاری دانسته بود.
مطهری در ادامه یادداشت ظريف را خطاب به نمایندگان قرائت کرد که در آن آمده بود؛ اگر صحبت‌هاي بنده را به دقت گوش كنيد،‌ توهيني نداشتم، به هر حال اگر برداشت توهين شده است از نمايندگان عذرخواهي ميكنم.
این عذرخواهی ظریف با احسنت گفتن نمایندگان روبرو شد.
در ادامه ظریف با اجازه از رییس جلسه پشت تریبون قرار گرفت و بار دیگر تاکید کرد قصد توهین به نمایندگان مجلس که نماینده آحاد ملت هستند را نداشته است.
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:سالمند ، روحانی ، کابینه, :: 22:45 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

رونوشت : کانال تلگرامی افسران @Afsaran_ir نوشت:
دیروز روز جهانی سالمند بود ؛
ضمن احترام به همه  سالمندها ، یادی میکنیم از مسن ترین کابینه پس از انقلاب بامیانگین بالای 60سال !!

 
 

 

چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.
 چیزی شبیه تهاجم فرهنگی و از آن شدیدتر که برخی افراد - دانسته یا نادانسته - با آن همراهی می‌کنند و ظاهرا از دید مسئولان نیز دور مانده که اگر این گونه نبود، تاکنون بارها از برخورد ماموران انتظامی با خودروهای دارای این برچسب شنیده بودیم.

 به گزارش تابناک، شاید از آن دسته از افرادی باشید که بارها این برچسب‌ها را دیده‌ و معنایش را درک نکرده‌اید و شاید هم تا کنون این برچسب‌های خاص توجه‌تان را جلب نکرده و به کل از ماجرا بی‌خبر باشید اما بعید است بعد از خواندن این مطلب تردد در خیابان‌های شهر شگفت‌زده‌تان نکند!

اگر قرار باشد خاص‌ترین ماده مخدر عمومی در جهان را برای تشریح انتخاب کنیم، ماریجوانا انتخاب فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ چرا که هم در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود و هم از چند منظر به کار مصرف‌کنندگان مواد مخدر می‌آید!

تبلیغ آزادانه ماریجوانا در شهر! +عکس

این گیاه که با نام کانابیس در جهان شناخته می‌شود، در کشورمان نام‌های فراوانی دارد. برخی آن را «علف» می‌خوانند. بعضی ترجیح می‌دهند ترجمه این لغت را برایش به کار برده و «گراس» صدایش کنند. عده‌ای آن را به دلیل شباهت برگ‌های خشک‌شده‌اش با مرجان، آن را با این نام می‌شناسند و برخی که خود را به‌روزتر می‌دانند، «گل» صدایش می‌کنند و «گل زدن» را به کنایه از مصرفش در گفتار می‌آورند.



 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:شیعه, :: 22:39 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

مراسمی با عنوان شب مُد در هتل بین المللی شهر بصره واقع در جنوب عراق برگزار شد. هفته قبل نیز مسابقه‌ای با عنوان انتخاب زیباترین مرد(!) در عراق برگزار شد. مشخص است که دشمنان علاوه بر تحمیل جنگ مرگبار در عراق تلاش دارند جامعه شیعی این کشور را به سمت گرایش به مد و غرب گرایی سوق دهند.
 
 

 

سال 58 مصاحبه فریبنده بنی صدر و اکنون سکوت احمدی نژاد و ادامه سفرهای استانی او، که هر دو پس از دیدار با ولی فقیه صورت گرفت معنای یکسانی دارد و آن القای این موضوع است که مخالفتی با کاندیداتوری در کار نبوده حال آنکه حقیقت عکس آن است.
 
ماجرای توصیه رهبر معظم انقلاب به یکی از نامزدهای بالقوه ریاست جمهوری برای کاندیدا نشدن، بی سابقه نیست؛ پیشتر حضرت امام(ره) نیز چنین توصیه ای به یکی از کاندیداها داشته اند.

به گزارش صراط، در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری، امام خمینی(ره) با کاندیداتوری شهید بهشتی مخالفت کردند. این موضوع را مرحوم آیت الله مهدوی کنی در کتاب خاطرات خود آورده و چنین نوشته است: "ایشان در دوره اوّل ریاست جمهوری اجازه ندادند که یک شخص روحانی برای ریاست جمهوری نامزد شود. به یاد دارم که من و آقای هاشمی و شهید باهنر در قم خدمت امام(ره) رفتیم، زمانی بود که بنی صدر می‌خواست کاندیدا شود. ما به امام(ره) عرض کردیم شما اجازه بدهید آقای بهشتی هم جزء کاندیداها باشند و مردم به هر کس بخواهند رأی بدهند؛ اما امام(ره) اصرار داشتند که بین نامزدها، شخص روحانی نباشد."

واکنش شهید بهشتی تبعیت محض بود. او کاندیدا نشد و رفتاری هم از خود بروز نداد که شائبه کاندیداتوری و لجاجت داشته باشد. اما ماجرا درمورد ابوالحسن بنی صدر کاملا متفاوت است. شواهد و قرائن در مورد او نشان می دهد که امام(ره) با کاندیداتوری بنی صدر موافق نبودند. خود بنی صدر هم این موضوع را تایید کرده است. او در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید: «آقای خمینی بعد نامه کتبی نوشت که نه، من موافق نبودم. به خود من هم گفت شما به سه دلیل نمی‌شود رئیس‌جمهور باشید. با ولایت فقیه مخالف هستید، با اینکه روحانیت در مشاغل دولتی باشند، مخالفید و با مالکیت خصوصی مخالفید. آن حرف خود ایشان بود. بعد هم که کتباً نوشت.»
 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:عکس, :: 22:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

 

امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی که علاقه خاصی به گردش و مسافرت دارند در جدیدترین سفر به روستایی تاریخی سفر کرده اند و در اولین فرصت یک سلفی گرفتند و منتشر کردند.
 
عکس/سلفی تاریخی زن و شوهر بازیگر

 

مردم ایران معادل ٢ هزار میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند و برنج، پرفروش‌ترین ماده غذایی در این ماه است.
 مردم ایران معادل ٢ هزار میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند و برنج، پرفروش‌ترین ماده غذایی در این ماه است.

روزنامه «شهروند» در مطلبی با عنوان «خرج عاشقان» نوشت: ایرانی‌ها معادل ٢‌ هزار‌ میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند. براساس اعلام اتحادیه بنکداران مواد غذایی به «شهروند»، مصرف اقلام اساسی مانند برنج، روغن و حبوب در ماه محرم به‌طور میانگین ٣٥‌ درصد نسبت به ماه‌های عادی‌ سال افزایش دارد که با توجه به سرانه مصرف این دسته از مواد غذایی، در ماه محرم مصرف برنج در ایران ٩١‌ هزار تن، روغن ٤١,٥‌ هزار تن و حبوب ٢٣‌ هزار تن بیشتر از بقیه ماه‌های‌ سال است که ارزش مجموع این اقلام با توجه به آخرین گزارش بانک مرکزی از قیمت کالاهای اساسی، چیزی حدود ‌یک‌هزار و ١٠٠‌ میلیارد تومان است.

این درحالی است که بنا به اعلام اتحادیه گوشت گوسفند و اتحادیه فروشندگان مرغ به «شهروند»، مصرف گوشت قرمز در ماه محرم معادل ٣٠‌ درصد و گوشت مرغ حدود ٣.٥‌درصد بیشتر از سایر ماه‌های‌ سال است. محاسبه ارزش این رقم نشان می‌دهد مجموع عزاداران امام حسین(ع) در ماه محرم ٨٦١.٢‌ میلیارد تومان گوشت نذر می‌کنند. علاوه بر این بنا به اعلام اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون، در ماه محرم معادل یک‌میلیارد و ٢٠٠‌میلیون ظرف یک‌بارمصرف استفاده می‌شود که ارزش تقریبی آن حدود ٢٦٤‌ میلیارد تومان است.

٣٠ تا ٤٠‌ درصد افزایش فروش اقلام اساسی در بازار محرم

بر اساس گزارش بانک مرکزی، سرانه مصرف سالانه برنج برای هر ایرانی ٤٠ کیلوگرم، سرانه مصرف روغن بین ١٨ تا ١٩ کیلوگرم و سرانه مصرف حبوب حدود ١٠ کیلوگرم است. به این‌ترتیب، هر ایرانی در ماه تقریبا ٣ کیلو و ٣٠٠ گرم برنج، ١,٥ کیلوگرم روغن و ٨٣٠ گرم حبوب مصرف می‌کند.

محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره میزان افزایش خرید مواد غذایی در ماه محرم به «شهروند» می‌گوید: در ایران دستیابی به آمارهای دقیق دشوار است و اتحادیه رقم مشخصی از میزان فروش واحدهای صنفی در دست ندارد، اما به‌طور میانگین در ماه محرم خرید کالاهای اساسی بین ٣٠ تا ٤٠‌درصد افزایش دارد.

او درباره پرفروش‌ترین کالاهای اساسی در ماه محرم نیز توضیح می‌دهد: برنج پرفروش‌ترین ماده غذایی در ماه محرم است و روغن و حبوب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و البته اگر ماه محرم با فصل گرم‌ سال یا نزدیک به آن مصادف شده باشد، مصرف شکر در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد که امسال نیز تقریبا می‌توان گفت شکر نیز جزو اقلام پرمصرف است.

یک‌ هزار و صد‌ میلیارد تومان نذر برنج، روغن و حبوب

با این حساب اگر به‌طور میانگین فروش اقلام اساسی در ماه محرم ٣٥‌درصد افزایش داشته باشد به ازای هر نفر ایرانی در این ماه ٤ کیلو و ٤٥٥ گرم برنج، ٢ کیلو و ٢٥ گرم روغن و یک کیلو و ١٢٠ گرم حبوب فروخته می‌شود. به عبارتی، در این ماه به ازای هر نفر یک کیلو و ١٥٥ گرم برنج بیشتر، ٥٢٥ گرم روغن بیشتر و ٢٩٠ گرم حبوب بیشتر مصرف می‌شود.



ادامه مطلب ...

 

جعفری دولت‌آبادی عدم واکنش نسبت به برخی رفتارهای ناشایست از جمله حضور دو زن در مسابقات غیر رسمی ورزشی خارجی با پوشش نامناسب و خلاف موازین را مورد انتقاد قرارداد و از تشکیل پرونده در این خصوص برای دو نفر زن مذکور خبر داد.
 جعفری دولت‌آبادی عدم واکنش نسبت به برخی رفتارهای ناشایست از جمله حضور دو زن در مسابقات غیر رسمی ورزشی خارجی با پوشش نامناسب و خلاف موازین را مورد انتقاد قرارداد و از تشکیل پرونده در این خصوص برای دو نفر زن مذکور خبر داد.

به گزارش فارس، چهارمین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی با موضوع عفاف و حجاب روز چهارشنبه هفتم تیرماه با ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

در این جلسه که فرمانده پلیس تهران، جانشین فرمانده پلیس اخلاقی ناجا، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آسیب‌ها و چند تن معاونان دادسرای تهران حضور داشتند، جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: باید بخش عمده‌ای از برنامه‌های ایجابی عفاف و حجاب به موضوع جوانان اختصاص یابد و در این راستا معرفی الگوهای شایسته برای جوانان ضروری است.
وی افزود: ضرورت دارد الگو‌های حسنه و شایسته در تمام عرصه‌ها به جوانان معرفی شود و بر همین مبنا است که قرآن کریم از پیامبر گرامی به‌عنوان اسوه حسنه یاد می‌کند.

وی افزود: ضرورت دارد به نحوی برنامه‌ریزی شود که الگوهای موفق در عرصه‌های مختلف برای جوانان معرفی شود، این در حالی است امروزه هنرمندان و ورزشکاران به اصلی‌ترین الگوی جوانان تبدیل شده‌اند. نکته‌ دیگری که مورد تأکید دادستان تهران قرار گرفت، محتوای فیلم‌های تولید شده در کشور بود.

 


ادامه مطلب ...

 

رونوشت : کانال تلگرامی فانوس @FANOS نوشت:
سوال: پیگیری اختلاس هشت هزار ميلياردى از #صندوق_ذخيره_فرهنگيان به كجا رسيد؟

پاسخ: هیچی! معلوم شد تخلفی نکرده بودن

 مردم مظلوم فلسطین به چه کسانی امید بسته اند!!!!!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه های اجتماعی با انتشار عکسی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع شیمون پرز، رئیس اسبق رژیم صهیونیستی و جلاد قانا نوشتند که عباس همسر پرز را برای دلجویی در آغوش گرفت.
 
دلجویی از همسر پرز به روش محمود عباس+عکس
 
بر این اساس، محمود عباس در مراسم تشییع پرز همچنین با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش لحظات کوتاهی گفت و گو کرد.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1