رقم خسارت قرارداد کرسنت چقدر است؟
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

وزیر شدن زنگنه، ڪرسنت را علیه ایران تمام ڪرد

پیش از این محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبڪه اطلاع رسانی راه دانا، گفته بود: پس از اجرا نشدن قرارداد ڪرسنت، شرڪت خارجی از ڪشور ما به دادگاه لاهه شڪایت می‌ڪند و این دادگاه بعد از گذشت مدت طولانی و با اسنادی ڪه ڪارشناسان و مسئولان داخلی ما ارائه می‌دهند، قانع می‌شود ڪه این پرونده دچار فساد شده و تصمیم‌ می‌گیرد تا رای را به نفع ڪشور ما صادر ڪند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اما همزمان با این تصمیم‌گیری دولت آقای روحانی روی‌ ڪار آمد و آقای زنگنه را مجددا به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی ڪردند ڪه این معرفی زنگنه به عنوان وزیر نفت باعث شد تا دادگاه لاهه به مرور زمان نظر خودش را عوض ڪند.

دهقان با اشاره به اینڪه بیژن زنگنه در دوره تصدی وزارت نفت، شخصا قرارداد ڪرسنت را امضا ڪرد، گفت: ڪارشناسان پرونده ڪرسنت به ما مراجعه ڪردند و گفتند اگر زنگنه وزیر نفت شود، پرونده ڪرسنت علیه ما تمام خواهد شد و اعتبار تمام اسناد و مدارڪی ڪه ما به دادگاه ارائه ڪرده‌ایم از بین خواهد رفت.

وی تصریح ڪرد: با وزیر شدن بیژن زنگنه، دادگاه لاهه ایران را متهم به سندسازی می‌ڪرد و می‌گفت اگر فساد در زمان این آقا(زنگنه) رخ داده است، چطور ایشان دوباره می‌تواند وزیر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال ڪه ” به درستی اگر فساد در زمان زنگنه رخ داده، وی چطور دوباره وزیر نفت شده است؟” گفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس به همین دلیل با وزیر شدن بیژن زنگنه مخالف بودند، حتی وقتی زنگنه به دفتر من آمد، در گفت‌وگویی ڪه با هم داشتیم من به ایشان گفتم ڪه اگر وزیر شوند امڪان دارد ڪه ڪشور دچار یڪ ضرر میلیاردی بزرگ شود اما آقای زنگنه گفتند ڪه این مشڪل را ظرف ۱۵ روز حل خواهند ڪرد.

دهقان با بیان اینڪه زنگنه قول حل ۱۵ روزه مشڪل ڪرسنت را در فراڪسیون‌های مختلف مجلس هم داده بود خاطر نشان ڪرد: علی‌رغم مخالفت عده‌ای از نمایندگان مجلس، بیژن زنگنه با حمایت رئیس مجلس و فراڪسیون رهروان ولایت وزیر نفت شد.

وی با اشاره به اینڪه وزیر شدن بیژن زنگنه، میلیاردها دلار برای ڪشور ما آب خورد اظهار ڪرد: با وزیر شدن زنگنه تمام زحماتی ڪه تیم حقوقی و مسئولان ڪشور در آن‌زمان ڪشیده بودند تا مفاسد پرونده ڪرسنت را ثابت ڪنند از بین رفت و این وزارت موجب شد تا دادگاه لاهه حڪم را برعلیه ڪشورمان صادر ڪند.

۵۰ میلیارد دلار معادل ۱۸۵هزار میلیارد تومان

با یڪ حساب سرانگشتی ساده می‌توان معادل تومانی خسارتی ڪه با لغو قرارداد ڪرسنت به ڪشور وارد شده را محاسبه ڪرد، با احتساب دلار ۳۷۰۰تومانی، ۵۰ میلیارد دلار معادل ۱۸۵هزار میلیارد تومان می‌شود، از طرف دیگر دولت در هر ما حدود سه هزار و۲۰۰میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌ڪند و مسئولان دولتی از آن به عنوان شب مصیبت عظمای دولت و بیژن زنگنه از آن به عنوان عذاب الیم یاد می‌ڪنند، اما باید به آقایان گفت ڪه با خسارتی ڪه در ڪرسنت به ڪشور وارد ڪرده‌اند، می‌توانستند بیش از چهارسال یارانه نقدی ڪشور را بی‌هیچ دغدغه‌ای پرداخت ڪنند.

اما نڪته جالب این است ڪه این رقم از بودجه جاری سال ۹۴ هم بیشتر است چرا ڪه در سال ۹۴ میزان اعتبار جاری پیش بینی شده ۱۵۵ هزار میلیارد بوده است.

رقم تومانی خسارات وارد شده در پرونده ڪرسنت، همچنین بیش از چهار برابر بودجه عمرانی ڪل ڪشور در سال ۹۴ است ڪه با تخصیص بخشی از آن به بخش عمران هم می‌شد بسیاری از مشڪلات عمرانی ڪشور را حل ڪرد.

وضعیت بد معیشت معلمان در سراسر ڪشور و اعتراضاتی ڪه معلمان به این موضوع داشتند هم از مشڪلاتی ڪه می‌شد آن را با ۱۸۵هزار میلیارد تومان خسارت پرونده ڪرسنت حل ڪرد، این مبلغ حدود ۸ برابر بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۴ است.

منبع: دانا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1