خواص برخی از اسانس ها
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 18 مهر 1393برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی


از سقط جنین‌ جلوگیری می‌كند، گرفتگی‌های عضلات و خونریزی‌ها را متوقف می‌كند، مشكلات قاعدگی و یائسگی را حل می‌كند و بهترین حمایت‌كننده روانی در دوران حاملگی است كه بسیار بهتر از حمایت‌كننده‌های فیزیكی عمل می‌كند.

اسانس لیمو ترش:
این عطر از پوست لیمو ترش بدست می‌آید و سبب بهبود قدرت تمركز در افراد و نیرو بخشیدن به فعالیت‌های ذهنی و تحریكات عصبی می‌شود.
عطر لیمو ترش، عطر قابل توصیه برای محیط‌های كار است، زیرا كه جو محیط كار را آرام می‌كند و باعث می‌شود كه از اشتباهات انسانی پیشگیری شود. همچنین خستگی، تنبلی و استرس را از بین می‌برد و ایجاد ارتباط را در محیط كار آسان‌تر می‌كند.

مانند دیگر اعضای خانواده مركبات، لیمو ترش در ضدعفونی كردن محیط قدرتمند است و در درمان كم‌خونی، اسهال، فشار خون بالا، كلسترول بالا، رماتیسم، بی‌اشتهایی، سردرد، خارش و آسم مؤثر است.

اسانس وانیل:
این اسانس از دانه‌های گیاهی كه در ماداگاسكار و اندونزی رشد می‌كند گرفته می‌شود. خاصیت درمانی برای پوست دارد و به همین دلیل در ساخت وسایل آرایشی از آن استفاده می‌شود.
از نظر روانشناسی داروی ضد افسردگی است، زیرا كه با بوییدن عطر آن احساس آرامش در افراد ایجاد می‌شود.
همچنین از نظر فیزیكی نیز فوایدی را به همراه دارد كه می‌توان از آنها خاصیت ضد درد بودن را نام برد.

سیاهدانه و نرگس:
بوئيدن گل نرگس را در زمستان بتأخير نياندازيد چه استشمام آن زكام را برطرف مى ‏كند هم چنين بوئيدن سياه‏دانه رافع زكام است.
زكام بعلل مختلفى مى ‏تواند بروز كند: يكى از آنها حساسيت اعصاب دماغ است و بهمين جهت است كه شخص در زمستان بيش از تابستان بزكام مبتلا مى ‏شود چون علاوه بر امتلاء و اختلالات هضم سرماى (هوا) حساسيت دماغ را بيشتر ميكند، تأثير سرماى هوا و اختلاف آن بروى اعصاب دماغ تابع مقدار ضعف و تسليم و يا نيرو و استقامت اعصاب است، براى تقويت‏ اعصاب‏ دماغ و مواد مغز بيش از هر چيز ويتامين ب تجويز مى ‏كنند و آن را خوراك مستقيم مغز ميدانند ولى مستقيم ‏تر از هر چيز بويهاى خوش و مفيد است علم و تجربه قديم تأثير بوى بعضى از گلها را كه از جمله نرگس باشد در تقويت مغز و پيش‏گيرى از زكام باثبات رسانده است.
سياه‏دانه كليه و مثانه را مرتب و ادرار را جارى ميكند، خون حيض را باز و قاعدگى را منظم ميسازد، كرم معده را مى ذ‏كشد و اشتهارا زياد مى ‏نمايد. سياه‏دانه مخصوصا جويدن زياد آن اعصاب مغز را تقويت ميكند و از ركود سستى بيدار كرده بر استقامت آن مى‏افزايد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1