ژله میوه ای دو رنگ .
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : سیدنورالله احمدی

ژله میوه ای دو رنگ

 

پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری

آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم

 

ژله بستنی

 

طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده کنید.

 

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری شکر را بهمراه یک بسته پودر ژله درون یک لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع شفاف شود سپس یک لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.

 

میوه ها را خرد کنید و کف قالب قرار دهید سپس ژله ای که اماده کرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

ژله بستنی

 

بسته دوم پودر ژله را باز کنید و داخل کاسه با 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چایخوری شکر و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه کنید.

 

پس از اینکه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج کنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

 

نکته ها : پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد که وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.

 

قبل از ریختن لایه دوم باید از استحکام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترکیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 129
بازدید ماه : 1879
بازدید کل : 160120
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1