آیا 3 شرط دولت روحانی برای حمایت از کاندیداهای ریاست مجلس صحت دارد؟
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 سکوت دولت چه زمانی می‌شکند؟

فارغ از صحت یا سقم این ادعا، در میان شروط مطرح شده، دست کم شرط اول منطقی و حتی قابل اجرا نیست. اما شرط دوم مورد علاقه دولت است.
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس اخیرا در گفت و گویی از سه شرط دولت برای حمایت از کاندیداهای ریاست مجلس خبر داده است.

به گزارش صراط، کریمی قدوسی گفته است: "خبر موثقی داشتیم که چندی پیش در کیش جلسه‌ای با حضور برخی نزدیکان دولت برگزار و یکی از مباحثشان بررسی مجلس دهم بوده است. البته این صحبت‌ها را پیش خودشان می‌کنند و قرارهایی می‌گذارند؛ همچنین سه نکته برای رئیس مجلس آینده تعیین می کنند که در صورتی که آن نامزد این سه شرط را بپذیرد ما از آن حمایت می‌کنیم تا آن فرد رئیس شود اولین شرط این است که مجلس نمایندگان هر طرحی دادند قبل از اینکه رئیس مجلس بخواهد آن را در دستور بگذارد باید بیاید با دولت هماهنگ کند دوم در بحث سیاست خارجی مجلس دهم خیلی ورود پیدا نکند و سوم هر کسی که رئیس شد برای نامزدی ریاست جمهوری 96 خودش را مطرح نکند.
خوب این خبر، خبر درستی بود اگر این خبر درست باشد که هست، کسی که بخواهد به این جریان پیام بدهد و به این افراد بگوید که من شروط شما را می‌پذیرم از همین اکنون بداند این فرد در پیش مردم رسوا می‌شود و مردم به شدت از او سوال می‌کنند و نمایندگان هم نمی‌گذارند که یک چنین مسائلی در مجلس دهم که بایستی تمام وجودش برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور باشد اتفاق ‌افتد."

فارغ از صحت یا سقم این ادعا، در میان شروط مطرح شده فوق، دست کم شرط اول منطقی و حتی قابل اجرا نیست. تعداد طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان بسیار بیشتر آنی است که بتوان همه آنها را به دولت ارائه داد.

اما شرط دوم به نظر می رسد از علاقه مندی های دولت روحانی باشد؛ بی تردید دولت مایل است سیاست مجلس دهم در مورد دیپلماسی در پیش گرفته شده، سیاست حمایتی و یا دست کم خنثی باشد و چه بسا وارد نشدن زودهنگام مجلس به این مباحث مورد علاقه دولت نیز باشد.

شرط سوم نیز، در صورت صحت، هراس دولت روحانی از عدم اقبال مردم در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری را می رساند. گفتنی است هنوز هیچ یک از مقامات دولتی به این مطلب واکنش نشان نداده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 248
بازدید هفته : 386
بازدید ماه : 2136
بازدید کل : 160377
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1