علامه‌ دهر در قطعه هنرمندان آرام گرفت/ چشم‌های بازیگر مختارنامه اهدا شد
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

* داوود فتحعلی بیگی: مدیران به هنرمندان توجه نمی‌کنند

داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره آیینی و سنتی در ادامه مراسم تشییع علامه دهر گفت: همه آنچه ایرج راد و اصغر همت درمورد علامه دهر گفتند به جا و درست بود و من صحبت اضافه‌ای نمی‌کنم.

وی ادامه داد: علامه دهر در شیوه بازیگری نمایش تخته‌بازی یک مکتب به جا بود دریغ که آنقدر فرصت‌های اجرا از این مرد و سبک و سیاقش گرفته شد و هر فردی به عنوان مدیر سالن‌ها سلایق خود را اعلام کرد و باعث شد علامه دهر نتواند در این صحنه حضور زیادی داشته باشد.

فتحعلی بیگی در ادامه افزود: مدتی است هنرمندان عرصه نمایش سنتی از میان ما می‌روند و من علی‌رغم احترامی که برای مدیریت نمایش کشور قایل هستم باید بگویم که متاسفانه هیچ کس به این موضوع توجه نمی‌کند.

وی بیان کرد: بنیان‌های تئاتر فعلی و سنتی ما به دوش علامه دهر بود می‌خواهم بپرسم چه زمانی باید به هنرمندان‌مان تا وقتی زنده‌اند توجه کنیم. من از همان ابتدا نمی‌خواستم صحبت کنم چرا که می‌دانستم از شدت ناراحتی ناچار گریزی به گلایه‌هایم خواهم زد. امیدوارم راه علامه دهر به همت افراد دیگری ادامه پیدا کند و مدیریت وزارت ارشاد این چراغ را روشن نگه دارد. علامه دهر به واقع یک انسان بود، انسانی پر از شادی که در مقابل سختی‌ها خم به ابرو نمی‌آورد.

* مهدی شفیعی: شوخ‌طبعی ایشان زبانزد بود

مهدی شفیعی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه این مراسم گفت: در ابتدا به خانواده علامه دهر و همچنین نیمای عزیز پسر ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: هر هنرمندی که از ایشان یاد می‌کرد بلافاصله از لبخند و شوخی‌‌ها و انرژی مثبت ایشان سخن می‌گفت و همه هنرمندان زمانی که متوجه شدند ایشان در بستر بیماری به سر می‌برند بلافاصله از هیچ کمکی دریغ نکردند که در این زمینه می توان از حمیدرضا نعیمی،‌نادر برهانی مرند و ... نام برد.

نیما علامه دهر: خداوند در این هشت ماه ما را برای رفتن پدر آماده کرد

در انتهای مراسم نیما علامه دهر پسر احمد علامه دهر در مورد پدر خود گفت: واقعا نمی‌دانم چه بگویم چرا که امروز تلخ‌ترین روزی است که در این 30 سال داشتم. یکی از آرزوهای پدرم دیدن من روی استیج بود که قسمتش نشد.

وی ادامه داد: همه ما با از دست دادن پدر بسیار ناراحت شدیم، اما تنها چیزی که در این بین قوت قلبی برای ما است این است که ایشان در حرم امام رضا (ع) این اتفاق برایشان افتاد و از امام رضا بسیار سپاسگزارم بابت اینکه 8 ماه ما را آماده کرد و کاری نکرد که ما به یکباره پدرمان را از دست دهیم.

در پایان نیز نیما علامه دهر قطعه‌ای را خطاب به پدرش برای حضار خواند. همچنین در پایان مراسم حجت الاسلام محمود دعایی بر پیکر علامه دهر نماز میت خواند.

*در ابتدای در ورودی تالار وحدت هنرمندان و خانواده علامه دهر ایستاده بودند و دخترهای وی به شدت بی‌تابی می‌کردند. اعلامیه‌های مراسم ختم و تشییع نیز در دست حضار بود.

*همچنین یک سبد گل به همراه تابوت علامه دهر به داخل تالار وحدت هدایت شد. جلوی استیج نوشته شده بود:‌ استاد علامه دهر آخرین پرده از نقش زندگی خویش را بر صحنه زندگی اجرا کرد.

در این مراسم هنرمندانی چون: اصغر همت، ایرج راد، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، پیمان شریعتی، عباس عظیمی، جلیل فرجاد، داوود فتحعلی بیگی، داوود قچاق، شفیعی، محمود رضوی، زهرا سعیدی و ... حضور داشتند.

به گزارش فارس، مراسم ختم احمد علامه دهر جمعه ساعت 5 بعدازظهر در مسجد نور میدان فاطمی برگزار خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 1892
بازدید کل : 160133
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1